Top boekquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:21 schreef SofiaVittoria het volgende:
Mee op vakantie gaan:
Een hartverscheurend verhaal van duizelingwekkende genialiteit (Dave Eggers)
Op mijn aanradenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:45 schreef simmu het volgende:
op aanraden van iemand hier: tess gerritsen, de chirurg
tot nu toe erg bloederig........
tot nu toe iid leuk, maar ik moet opschieten met lezen: vanaaf etentje + klaverjassen, dinsdag al een solliciatiequote:
Hoe was "De helaasheid der dingen"?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:13 schreef Ang3l het volgende:
[afbeelding]
Hij's uitMaar nu beslissen wat de volgende wordt:
Het verzuim van de dood
De Vliegeraar
Alles is verlicht
Volgens Maria Magdelena
Komt een vrouw bij de dokter
Joe Speedboot
...
Ik kan niet kiezen. Staat nog zoveel in m'n kast
Ben ik net aan begonnen, wat vind je ervan??quote:Op maandag 16 juli 2007 15:08 schreef Gewas het volgende:
Vaderland van Robert Harris.
Het begint een beetje traag vond ik, maar daar moet je even doorheen zetten. Na ongeveer 80 bladzijdes vond ik het leuker worden. Vooral de beschrijvingen van Het Derde Rijk in 1964 vind ik mooi.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:51 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ben ik net aan begonnen, wat vind je ervan??
Uuuuhm. Ja. Hmmz. Wel leuk om te lezen, maar het is niet echt een verhaal. Eerder een verzameling anekdotes over zijn familie en dorp, om duidelijk te maken hoe kneuterig het allemaal wel niet is. Vandaar ook de sanseveria op de kaft, in Nederland te vergelijken met de geranium.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:28 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Hoe was "De helaasheid der dingen"?
Heerlijke droge humor en uit voordat je er erg in hebt, ik vond 'em erg leuk.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ben bezig met mijn eerste Bukowski: Factotum.
Ik raad geen van drieën aanquote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:18 schreef komrad het volgende:
ik twijfel tussen een aantal boeken (sommige heb ik nog liggen en andere moet ik kopen):
- Oorlog en Vrede (heb misdaad en straf van dostojevski gelezen en nu lijkt een beetje tolstoj me ook wel wat)
- De Vliegeraar (heb ik ooit weggelegd omdat ik er niet doorheen kwam, maar hoor er goede dingen over)
- De ontdekking van de hemel (ben geen Mulisch fan maar dit moet toch wel een meesterwerk zijn)
Ik sta ook open voor andere goede ideeen
Heb ik ook een poosje geleden gelezen, goed boek! Nog niet aan begonnen, maar ik ga volgende week in mijn vakantie met de nieuwe Harry Potter beginnen en daarna 3 boeken uit de Artemis Fowler reeks.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
de cyberkiller, van jeffrey deaver.
1) gepoogdquote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:11 schreef Mainport het volgende:
Heb je ze ook alle drie gelezen, Elseetje?
Had er op dat moment geen puf voorquote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:21 schreef Mainport het volgende:
Gepoogd, gepoogd. Tostoj is briljant!
Nee, maar wel iets over De ontdekking van de hemel. Ik vond het een fantastisch boek en heb het met veel plezier gelezen. Het is mij een raadsel hoe iemand daar niet doorheen kan komen. Het is niet bepaald een moeilijk of moeizaam boek om te lezen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:17 schreef komrad het volgende:
kan iemand iets zeggen over tolstoj??
ik vond dostojevski
Wat vind je ervan?quote:Op maandag 23 juli 2007 09:44 schreef MuadDib het volgende:
Figuranten van Arnon Grunberg
die zijn toch ook leukquote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
de cyberkiller, van jeffrey deaver.
toch ben ik wel zwaar verslaafd aan de lincoln rhyme thrillers hoor
Ja, ik heb het vorige week gelezen en als ik me niet vergis waren de users Ringo en Claudia_X er ook erg van onder de indruk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:30 schreef komrad het volgende:
het is een boek van haruki murakami geworden, hard-boiled wonderland en het einde van de wereld, kent iemand het??
Indecision ben ik nu (samen met het laatste Harry Potter deel) nog mee bezig. In Cold Blood blijft prachtig. Ben even helemaal in Truman Capote stemming en heb daarom 'Other Voices, Other Rooms' en de biografie 'Truman Capote: A Biography' van Gerald Clarke in bestelling.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:47 schreef Copycat het volgende:
En lukt het niet, dan heb ik ook nog de klassieker In Cold Blood van Capote, Indecision van Benjamin Kunkel en A Short History of Tractors in Ukrainian van Marina Lewycka in mijn koffer.
goede keuze dusquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, ik heb het vorige week gelezen en als ik me niet vergis waren de users Ringo en Claudia_X er ook erg van onder de indruk.
Zeker een goede keuze!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:37 schreef komrad het volgende:
[..]
goede keuze dusmorgen maar eens in beginnen
In Cold Blood vond ik ook erg goed, net als Breakfast in Tiffany's. Verder heb ik niets van hem gelezen, ik ben dus wel nieuwsgierig wat je van zijn overige werk vindt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:35 schreef Copycat het volgende:
Indecision ben ik nu (samen met het laatste Harry Potter deel) nog mee bezig. In Cold Blood blijft prachtig. Ben even helemaal in Truman Capote stemming en heb daarom 'Other Voices, Other Rooms' en de biografie 'Truman Capote: A Biography' van Gerald Clarke in bestelling.
A short History of Tractors was een aardig tussendoortje. Niets meer, maar ook zeker niets minder.
Oh, en Het Kaartenhuis uitlezen is me niet gelukt. Geen zin meer.
Die heb ik vorig jaar tijdens de vakantie gelezen. Behoorlijk indrukwekkend.quote:
Ik heb er ook goeie dingen over gehoord!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:35 schreef mane het volgende:
[..]
Die heb ik vorig jaar tijdens de vakantie gelezen. Behoorlijk indrukwekkend.
Afgelopen dagen heb ik me beziggehouden met Tirza van Grunberg. Ik vond het goed! Tot het einde aan toe.
Da's inderdaad nogal een taaie. Maar ik vond hem uiteindelijk wel de moeite (veel moeite) waard.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:35 schreef Copycat het volgende:
Oh, en Het Kaartenhuis uitlezen is me niet gelukt. Geen zin meer.
Eens! Fantastisch goed boekquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Da's inderdaad nogal een taaie. Maar ik vond hem uiteindelijk wel de moeite (veel moeite) waard.
klassiekerquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
macbeth van shakespeare
in het begin irriteerde ik mij aan het oud engels en zag ik er de lol niet van in omdat je zowat bij elke zin naar de uitleg op de pagina ernaast moet kijken, maar nu langzaam aan begint het toch interessant te worden vanwege de woordspelingen en waar het verhaal over gaat![]()
O die heb ik hier liggen.. Ga em ff zoeken en dan lezenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:23 schreef MagiLune het volgende:
God is in de war, hij denk dat hij Pieter is....
Pieter Overduin
Leuk geschreven, veel humor. Bijzonder is het juiste woord
ik heb het inmiddels uit, goed boekquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, ik heb het vorige week gelezen en als ik me niet vergis waren de users Ringo en Claudia_X er ook erg van onder de indruk.
Ja hè?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:51 schreef komrad het volgende:
[..]
ik heb het inmiddels uit, goed boek
een beetje van beidequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja hè?
Maar is het nu sciencefiction of serieuze literatuur? Ik ben helemaal in de war!
Filosofie, waarde Frollo.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja hè?
Maar is het nu sciencefiction of serieuze literatuur? Ik ben helemaal in de war!
Gister uitgelezen...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:53 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
En daarvoor De schaduw van de wind - Carlos Ruiz Zafon
[afbeelding]
Weet iemand nog leuke boeken? Beetje deze moeilijkheid.. Blijft tenslotte vakantie!
Hbe er ff iets over gelezen en klinkt enorm interessant.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:23 schreef MagiLune het volgende:
God is in de war, hij denk dat hij Pieter is....
Pieter Overduin
Leuk geschreven, veel humor. Bijzonder is het juiste woord
Is best te doen, toch? Ik heb 'm voor school gelezen ooitquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:57 schreef huppelthepubbel het volgende:
ik ben nu bezig in sons and lovers van Lawrence; valt me alles mee!
Moet je even posten in [BOEK] Welke boeken heeft de Fokker gekocht? dat zal een leuk lijstje zijnquote:verder gister 23 ( !) boeken gekocht in Deventer, dus ik ben nog wel even bezig.
Die overwoog ik ook te gaan kopen. Wat vind je van het boek tot dusver?quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Haruki Murakami - Kafka on the shore.
En tussendoor stukjes in: Hunter S. Thompson - Fear and Loathing on the campaign trail '72.
Welke?quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:16 schreef Chowi het volgende:
[..]
Die overwoog ik ook te gaan kopen. Wat vind je van het boek tot dusver?
Ik lees overigens nu De Opwindvogel Kronieken, van Haruki Murakami.
Ah, excuus. Ik doelde inderdaad op Murakami. Als je overweegt nog een boek van hem te gaan lezen in de toekomst, is De Opwindvogel Kronieken echt een aanrader. Echt een fantastisch boek. Wel heel dik, maar het leest (zoals alle boeken van Murakami, geloof ik) goed weg. Ik ben zelf niet iemand die heel snel leest, maar ik heb in een paar dagen al meer dan 250 pagina's verslonden.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Welke?
IMuraki vind ik erg goed al ben ik pas op blz. 57. Het is mijn tweede boek van hem, maar hij ontpopt zich nu al als één van mijn lievelingsschrijvers. Op wiki las ik een quote die ik zijn stijl goed vind omschrijven: easily accessible, yet profoundly complex.
Thompson is erg leuk, in de typische gonzo stijl van Hunter geschreven. En als je geïnteresseerd bent in (Amerikaanse) politiek zeker heel interessant. De man neemt itt tot de meeste boeken over zoiets geen blad voor het mond. Off-record komt niet in Hunters woordenboek voor. En laat duidelijk merken dat hij totaal niet objectief is. (als dat al bestaat) Daardoor is het wel een verademing.
Die Nomonhan-passages.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:25 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ah, excuus. Ik doelde inderdaad op Murakami. Als je overweegt nog een boek van hem te gaan lezen in de toekomst, is De Opwindvogel Kronieken echt een aanrader. Echt een fantastisch boek. Wel heel dik, maar het leest (zoals alle boeken van Murakami, geloof ik) goed weg. Ik ben zelf niet iemand die heel snel leest, maar ik heb in een paar dagen al meer dan 250 pagina's verslonden..
Ik vind de Nomonhan-passages weer wat minder, eigenlijk. Ik stond niet zo te springen om uiterst gedetailleerd te lezen hoe iemand gevild wordt.quote:
Meen je dat nou? Ik vind bij Murakami het verhaal in het verhaal vaak nog fascinerender dan het verhaal zelf. Hij is echt een verteller.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:23 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ik vind de Nomonhan-passages weer wat minder, eigenlijk. Ik stond niet zo te springen om uiterst gedetailleerd te lezen hoe iemand gevild wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |