Ja, ik heb het vorige week gelezen en als ik me niet vergis waren de users Ringo en Claudia_X er ook erg van onder de indruk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:30 schreef komrad het volgende:
het is een boek van haruki murakami geworden, hard-boiled wonderland en het einde van de wereld, kent iemand het??
Indecision ben ik nu (samen met het laatste Harry Potter deel) nog mee bezig. In Cold Blood blijft prachtig. Ben even helemaal in Truman Capote stemming en heb daarom 'Other Voices, Other Rooms' en de biografie 'Truman Capote: A Biography' van Gerald Clarke in bestelling.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:47 schreef Copycat het volgende:
En lukt het niet, dan heb ik ook nog de klassieker In Cold Blood van Capote, Indecision van Benjamin Kunkel en A Short History of Tractors in Ukrainian van Marina Lewycka in mijn koffer.
goede keuze dusquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, ik heb het vorige week gelezen en als ik me niet vergis waren de users Ringo en Claudia_X er ook erg van onder de indruk.
Zeker een goede keuze!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:37 schreef komrad het volgende:
[..]
goede keuze dusmorgen maar eens in beginnen
In Cold Blood vond ik ook erg goed, net als Breakfast in Tiffany's. Verder heb ik niets van hem gelezen, ik ben dus wel nieuwsgierig wat je van zijn overige werk vindt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:35 schreef Copycat het volgende:
Indecision ben ik nu (samen met het laatste Harry Potter deel) nog mee bezig. In Cold Blood blijft prachtig. Ben even helemaal in Truman Capote stemming en heb daarom 'Other Voices, Other Rooms' en de biografie 'Truman Capote: A Biography' van Gerald Clarke in bestelling.
A short History of Tractors was een aardig tussendoortje. Niets meer, maar ook zeker niets minder.
Oh, en Het Kaartenhuis uitlezen is me niet gelukt. Geen zin meer.
Die heb ik vorig jaar tijdens de vakantie gelezen. Behoorlijk indrukwekkend.quote:
Ik heb er ook goeie dingen over gehoord!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:35 schreef mane het volgende:
[..]
Die heb ik vorig jaar tijdens de vakantie gelezen. Behoorlijk indrukwekkend.
Afgelopen dagen heb ik me beziggehouden met Tirza van Grunberg. Ik vond het goed! Tot het einde aan toe.
Da's inderdaad nogal een taaie. Maar ik vond hem uiteindelijk wel de moeite (veel moeite) waard.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:35 schreef Copycat het volgende:
Oh, en Het Kaartenhuis uitlezen is me niet gelukt. Geen zin meer.
Eens! Fantastisch goed boekquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Da's inderdaad nogal een taaie. Maar ik vond hem uiteindelijk wel de moeite (veel moeite) waard.
klassiekerquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
macbeth van shakespeare
in het begin irriteerde ik mij aan het oud engels en zag ik er de lol niet van in omdat je zowat bij elke zin naar de uitleg op de pagina ernaast moet kijken, maar nu langzaam aan begint het toch interessant te worden vanwege de woordspelingen en waar het verhaal over gaat![]()
O die heb ik hier liggen.. Ga em ff zoeken en dan lezenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:23 schreef MagiLune het volgende:
God is in de war, hij denk dat hij Pieter is....
Pieter Overduin
Leuk geschreven, veel humor. Bijzonder is het juiste woord
ik heb het inmiddels uit, goed boekquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, ik heb het vorige week gelezen en als ik me niet vergis waren de users Ringo en Claudia_X er ook erg van onder de indruk.
Ja hè?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:51 schreef komrad het volgende:
[..]
ik heb het inmiddels uit, goed boek
een beetje van beidequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja hè?
Maar is het nu sciencefiction of serieuze literatuur? Ik ben helemaal in de war!
Filosofie, waarde Frollo.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja hè?
Maar is het nu sciencefiction of serieuze literatuur? Ik ben helemaal in de war!
Gister uitgelezen...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:53 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
En daarvoor De schaduw van de wind - Carlos Ruiz Zafon
[afbeelding]
Weet iemand nog leuke boeken? Beetje deze moeilijkheid.. Blijft tenslotte vakantie!
Hbe er ff iets over gelezen en klinkt enorm interessant.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:23 schreef MagiLune het volgende:
God is in de war, hij denk dat hij Pieter is....
Pieter Overduin
Leuk geschreven, veel humor. Bijzonder is het juiste woord
Is best te doen, toch? Ik heb 'm voor school gelezen ooitquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:57 schreef huppelthepubbel het volgende:
ik ben nu bezig in sons and lovers van Lawrence; valt me alles mee!
Moet je even posten in [BOEK] Welke boeken heeft de Fokker gekocht? dat zal een leuk lijstje zijnquote:verder gister 23 ( !) boeken gekocht in Deventer, dus ik ben nog wel even bezig.
Die overwoog ik ook te gaan kopen. Wat vind je van het boek tot dusver?quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Haruki Murakami - Kafka on the shore.
En tussendoor stukjes in: Hunter S. Thompson - Fear and Loathing on the campaign trail '72.
Welke?quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:16 schreef Chowi het volgende:
[..]
Die overwoog ik ook te gaan kopen. Wat vind je van het boek tot dusver?
Ik lees overigens nu De Opwindvogel Kronieken, van Haruki Murakami.
Ah, excuus. Ik doelde inderdaad op Murakami. Als je overweegt nog een boek van hem te gaan lezen in de toekomst, is De Opwindvogel Kronieken echt een aanrader. Echt een fantastisch boek. Wel heel dik, maar het leest (zoals alle boeken van Murakami, geloof ik) goed weg. Ik ben zelf niet iemand die heel snel leest, maar ik heb in een paar dagen al meer dan 250 pagina's verslonden.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Welke?
IMuraki vind ik erg goed al ben ik pas op blz. 57. Het is mijn tweede boek van hem, maar hij ontpopt zich nu al als één van mijn lievelingsschrijvers. Op wiki las ik een quote die ik zijn stijl goed vind omschrijven: easily accessible, yet profoundly complex.
Thompson is erg leuk, in de typische gonzo stijl van Hunter geschreven. En als je geïnteresseerd bent in (Amerikaanse) politiek zeker heel interessant. De man neemt itt tot de meeste boeken over zoiets geen blad voor het mond. Off-record komt niet in Hunters woordenboek voor. En laat duidelijk merken dat hij totaal niet objectief is. (als dat al bestaat) Daardoor is het wel een verademing.
Die Nomonhan-passages.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:25 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ah, excuus. Ik doelde inderdaad op Murakami. Als je overweegt nog een boek van hem te gaan lezen in de toekomst, is De Opwindvogel Kronieken echt een aanrader. Echt een fantastisch boek. Wel heel dik, maar het leest (zoals alle boeken van Murakami, geloof ik) goed weg. Ik ben zelf niet iemand die heel snel leest, maar ik heb in een paar dagen al meer dan 250 pagina's verslonden..
Ik vind de Nomonhan-passages weer wat minder, eigenlijk. Ik stond niet zo te springen om uiterst gedetailleerd te lezen hoe iemand gevild wordt.quote:
Meen je dat nou? Ik vind bij Murakami het verhaal in het verhaal vaak nog fascinerender dan het verhaal zelf. Hij is echt een verteller.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:23 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ik vind de Nomonhan-passages weer wat minder, eigenlijk. Ik stond niet zo te springen om uiterst gedetailleerd te lezen hoe iemand gevild wordt.
Ik hoor je best vaak over Wolkers trouwens. Toeval of ben je een fan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Jan Wolkers - Dagboek 1972
Ik denk zelden in termen als 'fan van'.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:09 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik hoor je best vaak over Wolkers trouwens. Toeval of ben je een fan?
en daar ga ik zo lekker in beginnenquote:Omschrijving:
Begin veertiende eeuw. Het koninkrijk Catalonië bevindt zich op een scharnierpunt in de tijd. Van oudsher maken feodale edelen en leenheren er de dienst uit, maar steeds meer rijke kooplieden eisen de macht in Barcelona op. Ook de status van de Joden en de toenemende dreiging van de Inquisitie zijn factoren van belang. Tegen deze achtergrond speelt De kathedraal van de zee.
Wie erin slaagt een jaar en een dag binnen de stadsmuren van Barcelona te wonen, is men vrij mens volgens het plaatselijk recht. De Catalaanse boer Bernat glipt door de poort naar binnen en redt zo zijn babyzoon Arnau van een leven van lijfeigene. Het kind groeit op in de bruisende binnenstad, waar een kathedraal in aanbouw is: de Santa Maria del Mar. Samen met zijn boezemvriend Joan werkt hij daaraan mee. In de loop der jaren gaat het Arnau voor de wind: hij overleeft honger, oorlog en zelfs de zwarte dood. Maar dan belandt hij voor verraad in de kerkers van de Inquisitie. Wat is zijn vroegere vriendschap met Joan nog waard?
Die leek mij ook leuk, staat op mijn verlanglijstjequote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:43 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb net "De kathedraal van de zee" gekocht van Ildefonso Falcones...
[..]
en daar ga ik zo lekker in beginnen![]()
Ik kwam/kom bij het heilige vuur niet echt in het verhaal. Dus maar ter zijde gelegd en nu begonnen in de Koning van Katoren. En dan door in de zoektocht van Katoren (lang leve de bieb!).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:18 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Gisteren Harry Potter uitgelezen en sta op het punt om te beginnen aan Het Heilige Vuur van Ellis Peters.
Koning van Katorenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 07:20 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Ik kwam/kom bij het heilige vuur niet echt in het verhaal. Dus maar ter zijde gelegd en nu begonnen in de Koning van Katoren. En dan door in de zoektocht van Katoren (lang leve de bieb!).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |