Diegene met de laagste score is de beste weerman..quote:Toevoeging : Er zijn bonuspunten te verdienentemperatuur binnen een marge van 0,1 graad celcius verschil = strafpunt eraf neerslag binnen een marge van 0.1 mm verschil = strafpunt eraf. Zonduur binnen een marge van 0,1 uur verschil = strafpunt eraf Windsnelheid binnen een marge van 0,1 m/s verschil = strafpunt eraf Windrichting in graden binnen een marge van 3 graden verschil = strafpunt eraf. Luchtdruk binnen een marge van 2 Hpa verschil = strafpunt eraf
Bijzonder klein ja.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:25 schreef INViCTuS het volgende:
Ik 5e ditmaal. Wel erg kleine verschillen zeg.
Afgunst.... pure afgunst.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:05 schreef ItaloDancer het volgende:
En oh, schrijf m'n naam eens goed voor het huidige topic![]()
Idd. Die van de luchtfruk is helemaal easy. Die zou je wel wat moeilijker kunnen maken.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Idd door dat bonussysteem lijkt het wel een weer-fruitautomaat.
Ach, de uitzondering bevestigt de regelquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:47 schreef Drugshond het volgende:
ik ben de enigste met een afwijkende windvoorspelling.
- En daar scoor ik meestal niet slecht op -
Ah, dan reserveer ik alvast de laatste plaatsquote:Op zondag 1 juli 2007 12:04 schreef kepler het volgende:
er is nu 6 mm gevallen in de ochtend tot 08:00 uur, min temp is 16.3 geweest
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:22 schreef kepler het volgende:
frutsel, niet in het gesloten topic je voorspelling posten
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:43 schreef Frutsel het volgende:
Krijg je als iemand je de verkeerde link stuurt
Hij zou toch stoppen met die voorspellingen of niet...?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:40 schreef Drugshond het volgende:
Uitslag staat in de OP. Weer die speedmans.
Wind wisten we.... ik wist het al voordat ik excel aanklikte.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:47 schreef kepler het volgende:
ik zit er elke keer wel flink naast ;')
Vooral met de wind en temp
terwijl ik toch elke keer op KNMI en wetterzentrale kijkquote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:50 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wind wisten we.... ik wist het al voordat ik excel aanklikte.
Ik wordt steeds beterquote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:40 schreef Drugshond het volgende:
Uitslag staat in de OP. Weer die speedmans.
En deze keer dik gewonnen.
Nu niet meerquote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:41 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hij zou toch stoppen met die voorspellingen of niet...?![]()
Diegene met de laagste score is de beste weerman..quote:Toevoeging : Er zijn bonuspunten te verdienentemperatuur binnen een marge van 0,1 graad celcius verschil = strafpunt eraf neerslag binnen een marge van 0.1 mm verschil = strafpunt eraf. Zonduur binnen een marge van 0,1 uur verschil = strafpunt eraf Windsnelheid binnen een marge van 0,1 m/s verschil = strafpunt eraf Windrichting in graden binnen een marge van 3 graden verschil = strafpunt eraf. Luchtdruk binnen een marge van 2 Hpa verschil = strafpunt eraf
Als het al woensdag was geweest hadden we nul deelnemers slimmerdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:07 schreef i2Them2 het volgende:
Hebben we nu maar 1 deelnemer?
O nee. Het is nog maar net dinsdagBier en onweer
![]()
![]()
duurt dat lang?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:05 schreef Drugshond het volgende:
Als mijn kater voorbij is, werk ik alles wel uit.
Ja maar die vallen niet echt op hequote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:54 schreef Drugshond het volgende:
Zijn de PM's wel doorgekomen ?
Nee hoor.... er zijn genoeg weersites met verwachtingen voor aanstaande zondag. De vraag is alleen welke gegevens je ziet zitten en een beetje natte vingerwerk.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:11 schreef SlimShady het volgende:
dit is toch puur gokken?
Drugshond heeft het vaakst gewonnen (4x). Echter, sinds ItaloDancer mee is gaan doen heeft Drugshond nooit meer kunnen winnenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:11 schreef SlimShady het volgende:
dit is toch puur gokken? wie heeft het vaakst gewonnen?
Ja maar als er niets valt dan ben je nog niet kansloos. Als je 10,5 uur zon hebt voorspeld en het is de hele dag bewolkt, dan lig je er wel 100% zeker uitquote:
Idd. Voor zondag worden er nogal wat onweersbuien verwacht, probleem is, dat dit nog niet heel precies te zeggen is, maar ik hou hier wel rekening mee, daarom dus een redelijk hoge neerslagsom, want het zou er best wel eens dik boven kunnen komen, of dik onder. Zon zit er wel dik in, alleen de vraag is: Hoeveelquote:Op woensdag 11 juli 2007 00:04 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja maar als er niets valt dan ben je nog niet kansloos. Als je 10,5 uur zon hebt voorspeld en het is de hele dag bewolkt, dan lig je er wel 100% zeker uit![]()
Ach, meedoen is belangrijker dan winnen nietwaarquote:Op woensdag 11 juli 2007 22:48 schreef kepler het volgende:
netjes
ik kom bijna nergens in voor
doe eens statistieken voor de slechtste voorspelling van de windrichting
Ik schijn tegenwoordig niet meer te mogen winnen.quote:Metallica . King Nothing
Wish I may
Wish I might
Have this I wish tonight
Are you satisfied?
Dig for gold
Dig for fame
You dig to make your name
Are you pacified?
All the wants you waste
All the things youve chased
Then it all crashes down
And you break your crown
And you point your finger, but theres no one around
Just want one thing
Just to play the king
But the castles crumbled and youre left with just a name
Wheres your crown, king nothing?
Wheres your crown?
Hot and cold
Bought and sold
A heart as hard as gold
Yeah! are you satisfied?
Wish I might, wish I may
You wish your life away
Are you pacified?
All the wants you waste
All the things youve chased
Then it all crashes down
And you break your crown
Just want one thing
Just to play the king
Wheres your crown?
Huh!
(spoken)
Wish I may, wish I might
Have this wish, I wish tonight
I want that star, I want it now
I want it all and I dont care how
Careful what you wish
Careful what you say
Careful what you wish you may regret it
Careful what you wish you just may get it
Then it all crashes down
And you break your crown
Just want one thing
Just to play the king
Wheres your crown?
Oh, youre just nothing
Wheres your crown king nothing?
Oh, youre just nothing
Absolutely nothing
Off to never, never land
Godver de godver.......quote:Op maandag 16 juli 2007 17:52 schreef kepler het volgende:
uuhm ik wil niet vervelend zijn
maar de min-temp was 13.5 °C Jij hebt de gemiddelde temp genomen
Tja, toch wel respect hoor.... tegen een spel pokerspelers / internet anarchisten / amateur weer-prutsers keer op keer een voorspelling in de buurt van de 8-the hole leggen is wel een gave op zich.quote:
Welkomquote:Op maandag 23 juli 2007 12:20 schreef SlimShady het volgende:
de balans kan worden opgemaakt neem ik aan?
Diegene met de laagste score is de beste weerman..quote:Toevoeging : Er zijn bonuspunten te verdienentemperatuur binnen een marge van 0,1 graad celcius verschil = strafpunt eraf neerslag binnen een marge van 0.1 mm verschil = strafpunt eraf. Zonduur binnen een marge van 0,1 uur verschil = strafpunt eraf Windsnelheid binnen een marge van 0,1 m/s verschil = strafpunt eraf Windrichting in graden binnen een marge van 3 graden verschil = strafpunt eraf. Luchtdruk binnen een marge van 1 Hpa verschil = strafpunt eraf
Feliquote:Op maandag 23 juli 2007 13:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Weet je zeker dat het klopt??Ik zat vooral met mijn neerslag behoorlijk naast etc
als dit wel klopt damn, dan zag ik dit niet aankomen
daar heb ik toch al geen verstand van, dus daar vul ik standaard iets tussen de 1000 en 1020 inquote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:13 schreef Drugshond het volgende:
Luchtdruk is moeilijker gemaakt ....
Je wil me m'n wekelijkse aftrekpuntje door de neus boren?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:13 schreef Drugshond het volgende:
Luchtdruk is moeilijker gemaakt ....
Zo wordt het weer iets eerlijker.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Je wil me m'n wekelijkse aftrekpuntje door de neus boren?![]()
quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:01 schreef i2Them2 het volgende:
Tijd gaat veel te snel. Was nog niet eens klaar. Toch snel maar wat ingevuld.
tdf?quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zeikert je voorlaastste post was in [TdF], tijd zat me dunkt.
Zal ik je wat vertellen, ik kijk de kaarten niet eensquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:25 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
tdf?![]()
Toen waren de nieuwste kaarten nog niet binnen![]()
. En ik kon pas om 23:45 beginnen met de voorspelling
. Heb nu gewoon de laatste punten van Speedy overgenomen, zonder te kijken naar de kaarten.
inderdaad jaquote:Op zondag 29 juli 2007 13:10 schreef ItaloDancer het volgende:
aloa gaat zo hard winnen vandaag.
ItaloDancer gaat zo hard laatste worden vandaag.
![]()
14 mm tussen 8 uur gisterenochtend en 8 uur vanochtend. Maar ik denk niet dat er gisteren zoveel is gevallen, het meeste lijkt me vannacht.quote:Op zondag 29 juli 2007 13:18 schreef aloa het volgende:
[..]
inderdaad ja![]()
Hoeveel regen is er inmiddels gevallen?
De temperatuur is nu alweer aan het zakken.![]()
Dat is niet helemaal eerlijk om te zeggen, want zijn temperatuursvoorspelling is ook uitstekend, veel beter dan wie dan ookquote:Op maandag 30 juli 2007 20:23 schreef Drugshond het volgende:
Aloa maakt een wilde gok met een hoge neerslag die uitkwam. En daardoor met stip op #1 kwam.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Min: 13.0 - werkelijk 13.8
Max: 24.2 - werkelijk 28.6
Zon: 5.8 - werkelijk 11.8hr
Neerslag: 0.5mm - werkelijk 0.0
Windrichting: 185 - werkelijk 138
Kracht: 2.5m/s - werkelijk 3.6
Druk: 1017.0 - werkelijk 1014.0
Kortom, ik zal wel laatste wordenalleen met de tmin zat ik beetje goed, voor de rest huilie.
Waarom post je het dan nietquote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:54 schreef i2Them2 het volgende:
Min. 12.1
Max. 22.9
Zon. 5.5 uur
Neerslag. 3.1
Windrichting. 218
Kracht. 2.7
Druk. 1014.9
Had 'm sinds 22:30 al klaar staan in een apart venster. Maar toch weer vergeten...![]()
Hij wil stiekum toch effe wachten op de weather update van 00.30 uurquote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waarom post je het dan nietsoms snap ik je echt niet
Omdat ik nog ff wilde wachten en ook nog wat anders te doen had. En toen ik me PC wil afsluiten zag ik dat ik 't weer eens vergeten wasquote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waarom post je het dan nietsoms snap ik je echt niet
Doe gewoon voortaan voorspellen of zet een wekkerquote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:57 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Omdat ik nog ff wilde wachten en ook nog wat anders te doen had. En toen ik me PC wil afsluiten zag ik dat ik 't weer eens vergeten was. Volgende keer beter
![]()
Lol als hij daar elke keer op moet wachten, dan hoeft hij ook niet mee te doenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hij wil stiekum toch effe wachten op de weather update van 00.30 uur
Ben nogal lui jaquote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Doe gewoon voortaan voorspellen of zet een wekkersommige mensen zijn echte mafkezen
![]()
[..]
Mwah zondagavond 23 uur mag het ook nog losgaan.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:41 schreef aloa het volgende:
Het lijkt erop, dat het zondag droog blijft. Bijna iedereen heeft neerslag voorspeld.![]()
GFS voorspelt anders een bak water in de nacht van zondag op maandag. Kan dus net zo goed een paar uurtjes eerder wordenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:13 schreef kepler het volgende:
de regen is nu helemaal verdwenen uit de kaarten
en het wordt nog warmer ook
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:13 schreef kepler het volgende:
de regen is nu helemaal verdwenen uit de kaarten
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:24 schreef ItaloDancer het volgende:
GFS voorspelt anders een bak water in de nacht van zondag op maandag. Kan dus net zo goed een paar uurtjes eerder worden![]()
Vorige uitslag aangepast.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Er klopt iets niet in het plaatje, er zijn twee nummers 2 maar Frutsel is natuurlijk geen #2![]()
Zit wel iets in.,quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:23 schreef ItaloDancer het volgende:
Eindelijk nummer 3 voor kepler![]()
Wat misschien nog verbeterd kan worden trouwens: de marge van neerslag om een aftrekpunt te verdienen is 0.1 mm. Ik zou de marge groter maken (0.5 mm bv), tenzij het droogblijft oid (want dat is natuurlijk veel makkelijker te voorspellen). Of wordt dat te ingewikkeld?![]()
ik zeg rewindquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:18 schreef aloa het volgende:
Wie is de winnaar deze keer. Ik niet in ieder geval.![]()
daggegevens
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:21 schreef ReWinD het volgende:
Drugshond: Je hebt de dag-stats van gisteren gebruikt en niet die van zondag.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
![]()
Goed we gaan weer opnieuw puzzelen.... ben nog ff aan het pokeren.
Done
Dank je.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 08:53 schreef Frutsel het volgende:
Feliciteert Aloa, groot verschil met de nr 2 ook..dus vet terecht
Die max temp... lijkt me wel een beetje hot.quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:49 schreef Hi_flyer het volgende:
Min: 10.7
Max: 118.8
Neerslag: 0.2
Zon: 4.2
Windsnelheid: 3.1
Windrichting: 295
Luchtdruk: 1017
Ja maar je min temp, windrichting en zonuren (net als die van mij) zijn dramatischquote:Op maandag 10 september 2007 17:38 schreef kepler het volgende:volgens heb ik een flink aantal bonus-punten
(die -1 dan
)
iig neerslag en windsnelheid
Dat geldt voor bijna iedereen, met name aantal zonuren en max temp.quote:Op maandag 10 september 2007 22:36 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja maar je min temp, windrichting en zonuren (net als die van mij) zijn dramatisch![]()
ssstquote:Op maandag 10 september 2007 22:36 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja maar je min temp, windrichting en zonuren (net als die van mij) zijn dramatisch![]()
We kunnen 'm wel matsen door die op 0 te zettenquote:
Geen zon?quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:49 schreef INViCTuS het volgende:
Voor de 23e zeg ik :
Min. 9.2
Max. 20.8
Neerslag. 0
windsnelheid. 2.4
Windrichting. 198
Druk. 1022
damnquote:Op dinsdag 18 september 2007 23:28 schreef Drugshond het volgende:
min 6,8
max 18,1
neerslag 0
zon 4,2
wind 2.1
windrichting 291
luchtdruk 1021,8
Ow ja, iets minder leuk nieuws. Ik moet mijn excel-sheetje opnieuw opzetten. Dankzij het automatisch trashen van mijn root (C:) temporary files ben ik mijn excel file kwijt (en geen backup). Ik kwam daar dagen later achter en recovery was toen al een no-go. Dus de uitslag komt wat later.![]()
quote:Op dinsdag 18 september 2007 23:28 schreef Drugshond het volgende:
min 6,8
max 18,1
neerslag 0
zon 4,2
wind 2.1
windrichting 291
luchtdruk 1021,8
Ow ja, iets minder leuk nieuws. Ik moet mijn excel-sheetje opnieuw opzetten. Dankzij het automatisch trashen van mijn root (C:) temporary files ben ik mijn excel file kwijt (en geen backup). Ik kwam daar dagen later achter en recovery was toen al een no-go. Dus de uitslag komt wat later.![]()
Zet em dan ook online, doe ik ook met mijn weerrapportquote:Op dinsdag 18 september 2007 23:28 schreef Drugshond het volgende:
min 6,8
max 18,1
neerslag 0
zon 4,2
wind 2.1
windrichting 291
luchtdruk 1021,8
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |