Diegene met de laagste score is de beste weerman..quote:Toevoeging : Er zijn bonuspunten te verdienentemperatuur binnen een marge van 0,1 graad celcius verschil = strafpunt eraf neerslag binnen een marge van 0.1 mm verschil = strafpunt eraf. Zonduur binnen een marge van 0,1 uur verschil = strafpunt eraf Windsnelheid binnen een marge van 0,1 m/s verschil = strafpunt eraf Windrichting in graden binnen een marge van 3 graden verschil = strafpunt eraf. Luchtdruk binnen een marge van 2 Hpa verschil = strafpunt eraf
In formulevorm.quote:Op zondag 6 mei 2007 16:43 schreef ItaloDancer het volgende:
Het is westenwind toch? Dus 270 graden?
Want dan kan Drugshond voor de eerste keer eens terug gaan rekenen (10 graden = 100 graden ernaast in dat geval)... of doet Excel dat zelf, dat zou knap gemaakt zijn![]()
Volgt u mij nogquote:=IF((IF(ABS(G31-E31)> ABS(E31+360-G31);ABS(E31+360-G31);ABS(G31-E31)))<=$N$21;((IF(ABS(G31-E31)> ABS(E31+360-G31);ABS(E31+360-G31);ABS(G31-E31)))/$N$14)-1;(IF(ABS(G31-E31)> ABS(E31+360-G31);ABS(E31+360-G31);ABS(G31-E31)))/$N$14)
Balen. Post dan wat eerder. Kun je het eventueel 's avonds nog wijzigen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:14 schreef Hi_flyer het volgende:
Scheit, net te laat thuis
En WEEEER omdat die kutmaastunnel dicht is![]()
als je het wijzigt na 00:00 uur dan is het toch nog te laat? Dat is het hele principe van voor 00:00 posten toch?quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:16 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Balen. Post dan wat eerder. Kun je het eventueel 's avonds nog wijzigen.
Posten VOOR dinsdag 00:00.quote:Op woensdag 9 mei 2007 06:12 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
als je het wijzigt na 00:00 uur dan is het toch nog te laat? Dat is het hele principe van voor 00:00 posten toch?
Ja, dat bedoel ik dusquote:Op woensdag 9 mei 2007 06:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Posten VOOR dinsdag 00:00.
Weizigen maar, alleen op maandag tot 23:59. Anders zouden we het op zondag ook mogen aanpassen![]()
Duidelijk genoeg ja. Gewoon voorspelling posten voor woensdag 00.00 uur. Wijzigen kan altijd (tot sluitingstijd natuurlijk.)quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:16 schreef Drugshond het volgende:
Wat is er niet duidelijk aan A.s. dinsdag (08-05-2007 23:59)
Overigens als mod kunnen we de edit geschiedenis van een bericht zien.
Posten VOOR dinsdag woensdag 00:00 was ook een oplossing. Maar ik schreef liever de dinsdag omdat je dan weet op welke dag we gaan sluiten.
Ik denk het wel ja, of het moet nu weer warmer worden.quote:Op zondag 13 mei 2007 18:40 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Weet je dat al zeker? Want net was het er nog 17.9.
Maar het zal wel![]()
Hmm idd.. dat zal het wel zijn dan. Wel opvallend, dat de temperatuur na 20.00 u. nog opliep naar 19 gr.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:23 schreef 61neorej het volgende:
Het maxium van teletekst is van 08-20 uur.
Het maximum van de pagina waar wij het vandaan halen is van 00-24 uur.
Blijkbaar is de temperatuur na 20 uur nog verder opgelopen.
Diegene met de laagste score is de beste weerman..quote:Toevoeging : Er zijn bonuspunten te verdienentemperatuur binnen een marge van 0,1 graad celcius verschil = strafpunt eraf neerslag binnen een marge van 0.1 mm verschil = strafpunt eraf. Zonduur binnen een marge van 0,1 uur verschil = strafpunt eraf Windsnelheid binnen een marge van 0,1 m/s verschil = strafpunt eraf Windrichting in graden binnen een marge van 3 graden verschil = strafpunt eraf. Luchtdruk binnen een marge van 2 Hpa verschil = strafpunt eraf
Je min, max en windrichting waren verkeerd ingeschat.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn godoke ik staak voor deze keer. Kortom, geen gegevens voor mij deze keer
plaats 10!!!!!!!!!!
hoe is dit in godsnaam mogelijk!
als je gaat staken dan kan je helemaal niet winnen natuurlijkquote:Op maandag 14 mei 2007 18:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn godoke ik staak voor deze keer. Kortom, geen gegevens voor mij deze keer
plaats 10!!!!!!!!!!
hoe is dit in godsnaam mogelijk!
Ook dat is waar. En soms is meedoen beter dan winnen.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:31 schreef kepler het volgende:
als je gaat staken dan kan je helemaal niet winnen natuurlijk
yupquote:Op maandag 14 mei 2007 18:48 schreef ItaloDancer het volgende:
4,39 strafpunten, en tweede plaats, erg netjes vind ik zelfmaar i2Them2 heeft het echt schitterend voorspeld, daar viel niet van te winnen dit keer, zowat alles klopt
![]()
Is 1,22 strafpunten het laagste ooit?
Hoezo je hebt toch toegang tot dezelfde kaarten als wijquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:30 schreef indahnesia.com het volgende:
Volgens mij heeft meedoen vanuit Indonesie niet echt veel zin
Het ensemble zelf is er nog altijd niet maar wel de kaarten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:29 schreef kepler het volgende:
hoe laat komt die? Want ik heb zeilwedstrijden komende week en wil weten wat voor weer het wordt
Ik doe altijd een combinatie van de GFS kaarten, GFS ensemble(s), EC pluim(en) en de staafdiagrammen van de pluim.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef kepler het volgende:
waar kijken jullie dan voor de voorspellingen? Ik eigenlijk alleen op weeronline, teletekst en knmi.nl
Ja nou ja, dat is nou eenmaal zo. Er staat helaas niks extreems op de kaarten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:39 schreef Hi_flyer het volgende:
Er is dit keer erg weinig variatie in de voorspellingen, dus zal de puntenverdeling ook wel dicht bij elkaar zitten.
Nee ik ben 2 dagen vrij, en dat heb ik liggen vieren met een fles wijn als afsluiting.quote:
zelfde...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:21 schreef kepler het volgende:
waar kijken jullie dan voor de voorspellingen? Ik eigenlijk alleen op weeronline, teletekst en knmi.nl
Ja, maar aan de andere kant: zoals de kaarten 5 dagen vantevoren het weer aangeven, wordt het NOOITquote:Op woensdag 16 mei 2007 08:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
zelfde...
eigenlijk natte vingerwerk omdat ik te weinig kaas gegeten heb van de kaarten..
dus ik verbaasde me al dat ik drie keer gewonnen had![]()
Ik zou ervoor tekenen, hebben we eindelijk weer een behoorlijk aantal deelnemersquote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:46 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik 20e was geworden![]()
quote:Op maandag 21 mei 2007 23:00 schreef ItaloDancer het volgende:
SpeedyGJ scoorde het beste met de windrichting![]()
quote:Op maandag 21 mei 2007 23:00 schreef ItaloDancer het volgende:
SpeedyGJ scoorde het beste met de windrichting![]()
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:37 schreef i2Them2 het volgende:
Nog maar 2 inschrijvingen![]()
Ik doe 't vanavond. Als ik 't niet vergeet.
O ja, ik moest nog wat doen. Ben de hele dag bezig geweest met een dak en golfplaten die bij de vorige zware storm paar maanden terug kapot waren gewaaid.quote:Op maandag 28 mei 2007 20:09 schreef ItaloDancer het volgende:
Drugshond wakker worden!![]()
Er mag al voorspeld worden voor zondag 3 juni hoor jongens![]()
Dus eigenlijk zat je dus enkele maanden zonder dak ?quote:Op maandag 28 mei 2007 20:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
O ja, ik moest nog wat doen. Ben de hele dag bezig geweest met een dak en golfplaten die bij de vorige zware storm paar maanden terug kapot waren gewaaid.
Was van mijn 2e fiets schuurtje / tuinhuisje.quote:Op maandag 28 mei 2007 20:17 schreef Frutsel het volgende:
Dus eigenlijk zat je dus enkele maanden zonder dak ?
lastig he, met al die regen van deze dagen![]()
niet klagen he....quote:Op maandag 28 mei 2007 20:31 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Was van mijn 2e fiets schuurtje / tuinhuisje.
En ja, dat is klote werken met al die regen![]()
quote:Op maandag 28 mei 2007 20:37 schreef Drugshond het volgende:
Opvallende zaken m.b.t. de uitslag.Kepler is een ramp met betrekking tot windvoorspellingen. Speedy is deze keer niet laatste. Qua regen zat er iedereen er goed naast, qua zon ook trouwens. De min temperatuur en de bonuspunten hebben het verschil uitgemaakt tussen #1 en #2.
Nouuuu zeg 11 mm (18,3 mm) en 1 uur (1,8 uur) vind ik niet slecht hoorquote:Op maandag 28 mei 2007 20:37 schreef Drugshond het volgende:
Opvallende zaken m.b.t. de uitslag.Qua regen zat er iedereen er goed naast, qua zon ook trouwens.
quote:Op maandag 28 mei 2007 20:37 schreef Drugshond het volgende:
Opvallende zaken m.b.t. de uitslag.Kepler is een ramp met betrekking tot windvoorspellingen. Speedy is deze keer niet laatste. Qua regen zat er iedereen er goed naast, qua zon ook trouwens. De min temperatuur en de bonuspunten hebben het verschil uitgemaakt tussen #1 en #2.
WHOEHOEEEE, Bier en tietenquote:Op maandag 28 mei 2007 21:39 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik had al wel verwacht dat Hi_flyer zou winnen, hij zit èrg goed met de tempgefeliciteerd
![]()
Je eerste revisie was 997quote:Op maandag 28 mei 2007 21:55 schreef aloa het volgende:
Volgens mij had ik de luchtdruk op 996 gezet en later nog veranderd.![]()
Handig dat je dat terug kunt zien.quote:
Tweedequote:Op dinsdag 29 mei 2007 05:18 schreef aloa het volgende:
[..]
Handig dat je dat terug kunt zien.![]()
Had ik beter kunnen laten staan dan was ik waarschijnlijk derde geweest..
quote:
Idd,was ff haasten. Leuk aantal deelnemers jaquote:Op woensdag 30 mei 2007 00:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
12 deelnemers![]()
![]()
En je bent net op tijd meneertje boven mij
hoezo? ik ben na jou en heb minder dan jou voorspeldquote:Op woensdag 30 mei 2007 09:12 schreef ItaloDancer het volgende:
Ja zeg, wat is dit nu, gaat iedereen na mij ook ineens hoge temperaturen voorspellen![]()
![]()
neuh ikke niet hoorquote:Op woensdag 30 mei 2007 09:12 schreef ItaloDancer het volgende:
Ja zeg, wat is dit nu, gaat iedereen na mij ook ineens hoge temperaturen voorspellen![]()
![]()
Je max is wel ok hoor; gisteravond iig nog. Toen gaf GFS een dikke 23 graden aan.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:27 schreef INViCTuS het volgende:
Mijn max. temperatuur is eigenlijk veel te hoogik heb deze iets minder serieus ingevuld.
Je max is wel ok hoor; gisteravond iig nog. Toen gaf GFS een dikke 23 graden aan.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:27 schreef INViCTuS het volgende:
Mijn max. temperatuur is eigenlijk veel te hoogik heb deze iets minder serieus ingevuld.
Ja net iets minderquote:Op woensdag 30 mei 2007 09:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
hoezo? ik ben na jou en heb minder dan jou voorspeld![]()
![]()
quote:Op woensdag 30 mei 2007 23:04 schreef ItaloDancer het volgende:
Da's zaterdagmaar maakt niet uit, zondag is inderdaad hetzelfde.
Waarom er is toch progressie. ?!... Wel een beetje in de achterhoede. Maar je schuift wel elke keer een plek op. En zo rocket science is het allemaal niet gewoon een kwestie van gezonde afwegingen maken.quote:
Ik doe vrij weinig met het weer, maar ik ben wel een F1-surfer als het gaat om sites om info te snorkelen.quote:Op maandag 4 juni 2007 17:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Jah okemaar als weerammateur baal ik best wel
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:53 schreef ItaloDancer het volgende:
Min: 13,2
Max: 22,7
Neerslag: 7 mm
Zon: 3 uur
Wind: 3,6 m/s
Richting: 80
Druk: 1010
Ik verwacht nog zonquote:Op zondag 10 juni 2007 12:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Waarom doe je je zonnebril dan op? Je hebt 27 graden voorspeld![]()
Ik heb als min: 15.0quote:Op zondag 10 juni 2007 12:44 schreef aloa het volgende:
De min temp was vannacht 14.8 graden
Momenteel zit de temp nog onder de 20 graden in de bilt![]()
Of nietquote:Op zondag 10 juni 2007 13:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Ja maar jullie hebben een zomerse dag voorspeld dus dat is hopeloos.
Wat wil je doen dan zonder min/max en neerslag? Als die helemaal niet komen dan hebben we gewoon geen uitslagquote:
Die gegevens komen wel online..... duurt alleen wat langer.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:35 schreef kepler het volgende:
[..]
Wat wil je doen dan zonder min/max en neerslag? Als die helemaal niet komen dan hebben we gewoon geen uitslag
ff invoeren een PM eruit knallen... en verder huilen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:16 schreef ItaloDancer het volgende:
De gegevens staan er....
Dramatisch gescoord deze keer.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:18 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ff invoeren een PM eruit knallen... en verder huilen.
Nou eindelijk.... weer iemand anders op het podium. Zal ook wel een beetje tijd worden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
WOOOOOOHOOOOOOOOOYAH I'M DID IT!!!!!!!!!!!!!!
5.6 als strafpunten, heel eind verderop NR 2 met 6.13ik had dit totaal niet zien aankomen
Iddquote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:27 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou eindelijk.... weer iemand anders op het podium. Zal ook wel een beetje tijd worden.
Uhh, neequote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:25 schreef Drugshond het volgende:
Heeft iedereen zijn PM ontvangen. ?
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
WOOOOOOHOOOOOOOOOYAH I'M DID IT!!!!!!!!!!!!!!
5.6 als strafpunten, heel eind verderop NR 2 met 6.13ik had dit totaal niet zien aankomen
gestuurd.quote:Op woensdag 13 juni 2007 07:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb niks ontvangen, mocht je een pm naar mij hebben gestuurt
alweer?quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:05 schreef kepler het volgende:
ik geef het bier de schuld
jaquote:Op woensdag 13 juni 2007 11:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
alweer?dat verdomde goedje ook he...
Kortom:quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Min: 13.5 - 12.8
Max: 18.9 - 19.5
Neerslag: 2.5mm - 5.4mm
Zon: 3.0 uur - 3.9
Wind: 5.1 m/s - 3.3m/s
Richting: 245 graden - 198 graden
Druk: 1010 hPa - 1010 hPa
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:55 schreef 61neorej het volgende:
Min: 12,5 -- maar 0,3 ernaast
Max: 18,3 -- 1,2 ernaast
Neerslag: 1,9 -- Stomme buien
Zon: 2,9 -- Precies
Wind: 4,1 -- Beetje veel afwijking.
Richting: 230 -- ook
Druk: 1009 -- Bijna goed
En zo geschieddequote:Op maandag 18 juni 2007 20:37 schreef ItaloDancer het volgende:
Jezus wat ben ik slecht ineens zeg![]()
Komende zondag maar even eerste worden dan![]()
Idd door dat bonussysteem lijkt het wel een weer-fruitautomaat.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:25 schreef INViCTuS het volgende:
Ik 5e ditmaal. Wel erg kleine verschillen zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |