Mwah.. laten we zeggen dat ik geoefend SOGger benquote:Op maandag 25 juni 2007 17:20 schreef Swowie het volgende:
Zo, dat is heel wat!!
Hoe kwam het dan dat je een negatief bindend studieadvies kreeg?
En ben je sowieso iemand die snel met dingen stopt/ dingen snel niet meer leuk vind (hobby's, vrienden oid)?
En als je niet genoeg punten haalt in je eerste jaar kun je een negatief bindend studieadvies krijgen, wat inhoudt dat je inderdaad niet verder mag met die opleiding.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:44 schreef Nuna het volgende:
Ja, dat kan bij ons dus niet. Je moet in 2 jaar je propedeuse halen en binnen 10 jaar een diploma hebben, anders word je studiefinanciering en OV-jaarkaart niet kwijt gescholden.
een soortgenootquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:19 schreef uberbert het volgende:
VWO in 6 jaar gedaan.
Daarna na een half jaar bouwkunde aan TUE overstapt op International Business and Management Studies (HBO). Dit jaar overgestapt naar UVT om International Business te doen.... en dat doe ik dus nog steeds
Ahzo. Hier is geen studiefinanciering en geen OV-kaart, dus afpakken lukt nietquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:44 schreef Nuna het volgende:
Ja, dat kan bij ons dus niet. Je moet in 2 jaar je propedeuse halen en binnen 10 jaar een diploma hebben, anders word je studiefinanciering en OV-jaarkaart niet kwijt gescholden.
- in 5 jaar de havo gehaald (E&M met M&O)quote:Op maandag 25 juni 2007 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:
Mijn vraag is dus hoe jullie studieverloop eruit ziet vanaf de middelbare school..
VWO doe ik ook - volgende week wiskunde A2 zomercursus bij het JBIquote:Op dinsdag 26 juni 2007 03:15 schreef -Hahaha- het volgende:
Hetzelfde als jij, maar dan net wat anders.
MAVO > MBO (gestopt) > HAVO > HBO accountancy (afgerond) > daarnaast ook VWO certificaten Na1,2 Sk1, Bi12, Wi B1 gehaald, en doe nu geneeskunde.
Edit: heb dus MAVO, HAVO, VWO én MBO, HBO en WO gedaan.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 03:15 schreef -Hahaha- het volgende:
heb dus MAVO, HAVO, VWO én MBO, HBO en WO gedaan.
Jij bent zeker gemotiveerdquote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:27 schreef kreischer2000 het volgende:
6 jaar over VWO NT (Tweetalig)
Nu 3 jaar SK aan de universiteit van Leiden
Volgend jaar Psychologie erbij aan de universiteit van Leiden
Geschiedenis kent over het algemeen weinig contacturen. Voordeel: weinig college, kan je er dus prima naast doen. Nadeel: weinig college, je moet wel over enige zelfdiscipline beschikken.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:24 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Euhm,
VWO gedaan in 7jaar(blijven zitten op duits in de derde, argh.. ik haat die vent nogsteeds)
Economics aan Universiteit Maastricht(negatief BSA na 1 jaar)
nu bezig met
Bedrijfswetenschappen aan de VU.(2e jaar)
(en in overweging om er geschiedenis bij te gaan doen)
Hoezo gestopt?quote:Op maandag 25 juni 2007 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:
- Digital Video Design, Hogeschool Utrecht (gestopt na 3 weken)
Ik had verwacht veel meer met filmen bezig te zijn en monteren e.d.quote:
Was het de HKU? Jammer, klinkt wél tof.quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:55 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik had verwacht veel meer met filmen bezig te zijn en monteren e.d.
Maar we kregen alleen maar les in JAVA, Dreamweaver en hoe een pc in elkaar zat van binnen..
En nu zaten er een aantal nerds in de klas die elkaar en de docent gingen becommentariën waardoor ik er echt helemaal niks meer van begreep..Toen wist ik al snel dat dat het niet was..
Jep, HKU..quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:57 schreef Skic. het volgende:
[..]
Was het de HKU? Jammer, klinkt wél tof.
We've got a winner!quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:08 schreef Viking84 het volgende:
HBO Communicatie Hanzehogeschool
HBO Bedrijfseconomie, LOI ()
HBO lerarenopleiding Nederlands, LOI (), alleen propedeuse
RUG Nederlandse taal en cultuur
RUG Engelse taal en cultuur, niet afgemaakt
RUG Algemene taalwetenschappen, niet afgemaakt
Ben bijna klaar met mijn studie Nederlands.
Nee joh, de kerel die zowel mavo, havo, vwo, mbo, hbo als wo gedaan heeft wint met afstandquote:
quote:
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 03:15 schreef -Hahaha- het volgende:
MAVO > MBO (gestopt) > HAVO > HBO accountancy (afgerond) > daarnaast ook VWO certificaten Na1,2 Sk1, Bi12, Wi B1 gehaald, en doe nu geneeskunde.
nicequote:Op donderdag 28 juni 2007 23:36 schreef Space-Chinees het volgende:
MAVO >
2,5 jr MBO Medewerkerbeheer ICT (afgerond)>
1 jr. MBO Applicatieontwikkelaar (afgerond) >
1 jr. HBO Rechten (Propedeuse behaald) >
... > WO Fiscaal recht (heden)
Die keuze lijkt me niet al te moeilijkquote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:13 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
* brugklas HAVO/VWO
* gymnasium, klas 2, 3, 4
* HAVO, klas 4 en 5
* HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, propedeuse
* WO Arabisch, nu naar het 3e jaar
En na mijn master wil ik nog Internationale Betrekkingen, Criminologie, Bestuurskunde of Politicologie gaan doen...
Die was wel érg gemakkelijk he?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:47 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Die keuze lijkt me niet al te moeilijk![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:24 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Die was wel érg gemakkelijk he?![]()
mooie studiequote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:06 schreef GebakkenEi het volgende:
Wijsbegeerte, EU Rotterdam.
Eerstejaars.
Zeker. Het bevalt me ook erg goed. Behalve Logica (2), waarvan ik afgelopen dinsdag het hertentamen verziekt heb.quote:
Nee, ik gebruik die account gewoon niet meer, deze doet het ook prima.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:09 schreef -Hahaha- het volgende:
Steijn
Trouwens, waarom mag je van yvonne nog steeds niet terugkeren naar je oude account?
ken je ferdinand?quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:04 schreef GebakkenEi het volgende:
[..]
Zeker. Het bevalt me ook erg goed. Behalve Logica (2), waarvan ik afgelopen dinsdag het hertentamen verziekt heb.![]()
Mag ik dat volgend jaar weer doen..maar voor de rest![]()
Rrrrrrright. Om 1 enkel verslag, geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:05 schreef Syytön het volgende:
1 jaar MBO International Business Studies (er af gekickt, had een verslag te laat ingeleverd)
En het dan ook nog International Business Studies.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:46 schreef sjeppert het volgende:
en dat nog wel op een mbo school
Advies (zullen mede FOK'ers ook wel zeggen): Stel 'ns prioriteiten: Ga 'ns studeren, en laat al die commissies, studieverenigingen (en eventueel voetballen) vallen! Staat later erg slecht op je CV als je maar geen studie kunt afronden. Nevenactiviteiten zijn leuk, maar zijn geen kernactiviteiten! Iemand die later jouw CV leest denkt al gauw dat jij geen zaken kunt afronden, omdat je geen bij- van hoofzaken kunt scheidenquote:Op maandag 25 juni 2007 17:24 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Mwah.. laten we zeggen dat ik geoefend SOGger ben
En ik doe veel voor mijn studievereniging (meerdere commissies) en ook moest ik ieder weekend weer naar mijn ouders om te voetballen. In de weekenden kwam het nooit van studeren..
Ik had deze opleiding heel graag af willen maken en ga daarom nog in beroep. Maar de kans is klein dat het gaat lukken, dit jaar is het eerste jaar dat het BSA is doorgevoerd en ik verwacht dat ze streng zullen zijn.
Ja.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:30 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Rrrrrrright. Om 1 enkel verslag, geloof je het zelf?
Oh sorry, jij doet WO natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En het dan ook nog International Business Studies.Zo pauper als een studie zich zo nodig in het engels aan moet prijzen omdat het anders geen donder voorstelt.
Dan ga ik nu nog even flink m'n best doen op mijn stageeindverslag.quote:
Voltijdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:04 schreef krioro het volgende:
na vwo: bedrijfseconomie aan de universiteit. begonnen in 1998. nu nog steeds bezig..
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:04 schreef krioro het volgende:
na vwo: bedrijfseconomie aan de universiteit. begonnen in 1998. nu nog steeds bezig..
ja.quote:
Familiekwaaltjequote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:44 schreef krioro het volgende:
neuh mijn zus heeft er nog wat langer over gedaan..
jep, toffe kerel. Bietste een keer sigaretje van me bij het H gebouwquote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:12 schreef GebakkenEi het volgende:
[..]
Tweedejaars student, Duitse achtergrond?
Mijn afstudeerwerk wordt voortgezet door een "student" van generatie 1994 (toen de technische opleidingen nog 4jaar waren). (ik was in april dit jaar klaar)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:04 schreef krioro het volgende:
quote:Op woensdag 11 juli 2007 22:07 schreef SofiaVittoria het volgende:
VMBO TL - 4 jaar
Havo - 2 jaar
HBO journalistiek - 1 jaar
WO taal en cultuurstudies - ga ik na de zomer mee beginnen
WO master journalistiek - hoop ik na m'n bachelor te gaan doen
1. met HBO propedeuse kun je naar de uni. 2. Waarom denk je dat 80% faalt?quote:Op donderdag 12 juli 2007 08:26 schreef Demophon het volgende:
[..]
Twee dingen snap ik niet:
1) Je hebt alleen 1 jaar HBO journalistiek, kun je daarmee WO taal en cultuurstudies doen?
2) Je hebt geen enkele studie afgerond en je wilt maar liefst twee WO Master gaan doen???
Is dit niet een geval van zelfoverschatting? Zou je niet eerst je HBO afmaken, en dan een WO master journalistiek doen?
Taal en cultuurstudies is een bachelor, dus ze wil niet twee masters doen. Het is ook niet de moeilijkste studie, dus met inzet goed te doen. En je kunt beter de lat wat hoger leggen dan helemaal niks proberenquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:26 schreef Demophon het volgende:
[..]
Twee dingen snap ik niet:
1) Je hebt alleen 1 jaar HBO journalistiek, kun je daarmee WO taal en cultuurstudies doen?
2) Je hebt geen enkele studie afgerond en je wilt maar liefst twee WO Master gaan doen???
Is dit niet een geval van zelfoverschatting? Zou je niet eerst je HBO afmaken, en dan een WO master journalistiek doen?
Leuk hoor, dat van alles proberen, maar volgens mij kun je beter eerst dingen afronden om vervolgens naar andere zaken te gaan. Anders word je de zoveelste studie-hopper die niks afmaaktquote:Op donderdag 12 juli 2007 10:11 schreef cikolata het volgende:
[..]
Taal en cultuurstudies is een bachelor, dus ze wil niet twee masters doen. Het is ook niet de moeilijkste studie, dus met inzet goed te doen. En je kunt beter de lat wat hoger leggen dan helemaal niks proberen
Hee, ik heb nu in feite mn mavo- en havo-diploma alquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:25 schreef Etcetera het volgende:
oftewel je hebt helemaal niks
niet dat ik al veel bereikt heb hoor
Nee. Dat heb je niet. Maar goed.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:54 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Hee, ik heb nu in feite mn mavo- en havo-diploma al![]()
Wow, nou leuk, kan je in ieder geval achter de kassa bij een supermarktquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:54 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Hee, ik heb nu in feite mn mavo- en havo-diploma al![]()
Ik vraag me af waar jij het idee vandaan haalt dat ik van alles probeer en niks afmaak. Ik heb mijn diploma's van het VMBO en de havo en heb ook netjes mijn HBO-propedeuse gehaald. Als je even goed had gekeken had je gezien dat ik een master journalistiek wil gaan doen. Mijn doel is journalist worden, dat doe ik alleen met een omweg, omdat ik goed opgeleid wil zijn en de school voor journalistiek geen goede opleiding is. Ik maak dus alles wat ik doe af en heb bovendien het recht om te proberen mijn universitaire bachelor (want dat is taal en cultuurstudies) te halen, de regels zijn namelijk nog steeds zo dat je met een HBO-propedeuse toegang hebt tot een universitaire studie.quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:42 schreef Demophon het volgende:
[..]
Leuk hoor, dat van alles proberen, maar volgens mij kun je beter eerst dingen afronden om vervolgens naar andere zaken te gaan. Anders word je de zoveelste studie-hopper die niks afmaakt![]()
Okee:quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:19 schreef SofiaVittoria het volgende:
Trouwens, Demophon, je zit hier wel leuk commentaar op iedereen te geven, maar over je eigen studiecarriere lees ik niks!
Doe ik toch? Maar ik laat me niet zomaar zeggen dat ik niks afmaak en mezelf overschat!quote:
Okee, zeer knap van je dat je van vmbo tot hbo-propedeuse hebt opgewerkt, maar laat je hierdoor niet verblinden want je hebt nog geen hogere opleiding afgerond. Het eerste jaar stelt nog niks voor, het wordt pas echt moeilijk(er) in het 3de en 4de jaar. Dit is mijn advies: probeer eerst je HBO-journalistiek af te ronden, gaat dit okee, ga daarna pas een WO-master doen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:19 schreef SofiaVittoria het volgende:
Trouwens, Demophon, je zit hier wel leuk commentaar op iedereen te geven, maar over je eigen studiecarriere lees ik niks!
Je kan het beter z.s.m. op WO niveau proberen, het gaat nl. steeds lastiger worden om te schakelen van HBO naar WO.quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:17 schreef Demophon het volgende:
[..]
Dit is mijn advies: probeer eerst je HBO-journalistiek af te ronden, gaat dit okee, ga daarna pas een WO-master doen.![]()
Dat is leuk en aardig, maar feit is dat je maar vier jaar studiefinanciering krijgt. Als ik eerst HBO zou afronden zou ik mijn hele WO-studie zelf moeten bekostigen. Bovendien heeft het niet veel zin om na HBO-journalistiek nog een WO-master journalistiek te doen, omdat je daar in feite hetzelfde leert, alleen dan in een kortere periode. Maar goed, ieder zijn eigen mening. Over vier jaar zullen we zien wie er gelijk had.quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:17 schreef Demophon het volgende:
[..]
Okee, zeer knap van je dat je van vmbo tot hbo-propedeuse hebt opgewerkt, maar laat je hierdoor niet verblinden want je hebt nog geen hogere opleiding afgerond. Het eerste jaar stelt nog niks voor, het wordt pas echt moeilijk(er) in het 3de en 4de jaar. Dit is mijn advies: probeer eerst je HBO-journalistiek af te ronden, gaat dit okee, ga daarna pas een WO-master doen.![]()
Okee..., maar waarom dan niet gewoon alleen de HBO-journalistiek, als daar toch hetzelfde leert als op die WO-master journalistiek? Wat is de meerwaarde dan? Krijg je daar een betere journalistenbaan mee?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:59 schreef SofiaVittoria het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig, maar feit is dat je maar vier jaar studiefinanciering krijgt. Als ik eerst HBO zou afronden zou ik mijn hele WO-studie zelf moeten bekostigen. Bovendien heeft het niet veel zin om na HBO-journalistiek nog een WO-master journalistiek te doen, omdat je daar in feite hetzelfde leert, alleen dan in een kortere periode. Maar goed, ieder zijn eigen mening. Over vier jaar zullen we zien wie er gelijk had.![]()
Omdat je als journalist veel meer kans maakt op een baan als je naast het kunnen schrijven ook nog ergens kennis over hebt. Op de HBO-opleiding leer je slechts schrijven (je krijgt wel een paar theoretische vakken, maar die stellen niet veel voor). Bovendien lijkt het me niet verkeerd nog iets achter de hand te hebben om mee verder te gaan als zou blijken dat het in de journalistiek niet lukt.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:14 schreef Demophon het volgende:
[..]
Okee..., maar waarom dan niet gewoon alleen de HBO-journalistiek, als daar toch hetzelfde leert als op die WO-master journalistiek? Wat is de meerwaarde dan? Krijg je daar een betere journalistenbaan mee?
En als deze gok niet lukt heb je dan nog een alternatief?
Ik dacht dat het een paar jaar terug was veranderd, dat je niet je p in 2 jaar hoeft te halen. Gewoon ook binnen die 10 jaar... Anders heb ik, en de helft vd klas, een probleem...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:44 schreef Nuna het volgende:
Creativiteit en denkvermogen ontwikkelen en/of structureren, is heel belangrijk, er zijn maar weinig mensen die dat kunnen. Techneuten zijn er ook erg goed in. En juist zij zijn een gewilde kracht in het bedrijfsleven.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:07 schreef Staafje het volgende:
What the fuck zou je nou in hemelsnaam moeten met Wijsbegeerte :S
Gelukkig worden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:07 schreef Staafje het volgende:
What the fuck zou je nou in hemelsnaam moeten met Wijsbegeerte :S
mwah, wijsbegeerte heeft ook veel met het gedrag van mensen te maken. waarop zijn onze overtuigingen gebaseerd? hoe klinkt dit door in de maatschappij? etc, etc.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Creativiteit en denkvermogen ontwikkelen en/of structureren, is heel belangrijk, er zijn maar weinig mensen die dat kunnen. Techneuten zijn er ook erg goed in. En juist zij zijn een gewilde kracht in het bedrijfsleven.
Ik doel inderdaad op de wat meer filosofisch ingestelde wijsbegeerte in plaats van beschrijving van verband tussen overtuiging en maatschappij. Het laatste lijkt mij meer tegen sociologie enzo aanschurken.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:20 schreef releaze het volgende:
[..]
mwah, wijsbegeerte heeft ook veel met het gedrag van mensen te maken. waarop zijn onze overtuigingen gebaseerd? hoe klinkt dit door in de maatschappij? etc, etc.
Het zal vast wel interessant zijn maar je wilt als je klaar bent toch wel een goede baan neem ik aan en niet op de bank zitten?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik doel inderdaad op de wat meer filosofisch ingestelde wijsbegeerte in plaats van beschrijving van verband tussen overtuiging en maatschappij. Het laatste lijkt mij meer tegen sociologie enzo aanschurken.
Waarom zou je op de bank zitten? Ik denk juist dat een dergelijke studie mits aangevuld met een meer praktische studie een zeer goede baan op kan leveren.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:28 schreef Staafje het volgende:
Het zal vast wel interessant zijn maar je wilt als je klaar bent toch wel een goede baan neem ik aan en niet op de bank zitten?
Dat was mijn idee destijds ook, maar het is vrijwel onmogelijk om ook daadwerkelijk een plek in een van deze masterprogramma's te veroveren. Het probleem is dat er in deze masterprogramma's slechts plek is voor zo'n 15 studenten. Ze krijgen elk jaar honderden aanmeldingen/sollicitaties binnen. Zonder een aantal jaar werkervaring in de journalistiek of een Beta bachelor (want mensen met een taal, cultuur of media BA zijn er meer dan genoeg) maak je vrijwel geen kans...quote:Op woensdag 11 juli 2007 22:07 schreef SofiaVittoria het volgende:
WO master journalistiek - hoop ik na m'n bachelor te gaan doen
Maar... zijn er wel Master-opleidingen waarmee je met zo'n opleiding toegelaten kan worden? Het lijkt me niet namelijk, omdat je wel veel van een hoop maar niet genoeg van één specifiek iets weet.quote:Dat hebben veel mensen. Het is een liberal arts opleiding zoals die bestaat in GB of Amerika. Er bestaan drie University Colleges in Nederland, in Utrecht, Maastricht en Middelburg. Staan allemaal goed aangeschreven. Ik studeer in Maastricht.
Ik weet dat het inderdaad heel moeilijk is om daar toegelaten te worden. Gelukkig heb ik nog 3 jaar om de nodige werkervaring op te doen en dan zie ik wel hoever ik kom. Je kunt die master trouwens aan verschillende universiteiten volgen, dus ik schrijf me gewoon bij alle universiteiten in die de master aanbieden.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:47 schreef Joppe het volgende:
[..]
Dat was mijn idee destijds ook, maar het is vrijwel onmogelijk om ook daadwerkelijk een plek in een van deze masterprogramma's te veroveren. Het probleem is dat er in deze masterprogramma's slechts plek is voor zo'n 15 studenten. Ze krijgen elk jaar honderden aanmeldingen/sollicitaties binnen. Zonder een aantal jaar werkervaring in de journalistiek of een Beta bachelor (want mensen met een taal, cultuur of media BA zijn er meer dan genoeg) maak je vrijwel geen kans...
Ik had destijds slechts een bachelordiploma, maar ik had een - al zeg ik het zelf - ijzersterke sollicitatiebrief geschreven. Ik werd wel uitgenodigd voor een gesprek (ze selecteren zo'n dertig mensen uit alle aanmeldingen), maar legde het af tegen mensen die al verschillende jaren werkervaring hadden.
Succes in ieder geval.
Hoezo veel vragen? Je bent echt niet de enige die met VWO HBO gaat doen hoor..quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:56 schreef JDude het volgende:
- Gymnasium
- HBO Verkeerskunde
En dat was het. En ja, over die stap van VWO naar HBO heb ik al héél wat vragen gehad, maar ik heb gewoon gekozen voor de opleiding die me het leukst leek
.
Hm, opvallend vond men het destijds blijkbaar wel.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:11 schreef Smart_ass het volgende:
Hoezo veel vragen? Je bent echt niet de enige die met VWO HBO gaat doen hoor..![]()
Ik vind het heel normaal.. ik vind ook niet dat als je VWO hebt gedaan en je gaat HBO doen, je echt heel erg zakt in niveau of zo.. bij Havo naar MBO vind ik dat anders op de één of andere manier.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:00 schreef JDude het volgende:
[..]
Hm, opvallend vond men het destijds blijkbaar wel.
Het scheelde misschien ook wel dat ik op zo'n kakgymnasium zatquote:Op zondag 22 juli 2007 22:18 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind het heel normaal.. ik vind ook niet dat als je VWO hebt gedaan en je gaat HBO doen, je echt heel erg zakt in niveau of zo.. bij Havo naar MBO vind ik dat anders op de één of andere manier.
Vaak kiezen VWO'ers ook voor HBO omdat het wat praktischer is dan WO.
Ik ook. Zijn zoveel die dat doen. Idd omdat HBO iets praktischer is. Als zowel op HBO als uni dezelfde studie wordt aangeboden, maak je dan gewoon een keuze tussen iets wetenschappelijker en theoretischer, of de praktische kant. Ook zijn er zat mensen die iets leuk vinden wat op HBO wel is en op uni niet, denk ik? En dan had je op mijn school ook nog mensen die moeite hadden met het VWO en daarom kozen voor HBO omdat ze dachten uni niet aan te kunnen...quote:
Daar zit ik eigenlijk al lang over na te denken. Of er ook mensen zijn met een VWO-diploma die naar de universiteit zijn gegaan en die het te moeilijk vonden of zo..quote:Op maandag 23 juli 2007 12:02 schreef Piepje het volgende:
[..]
Ik ook. Zijn zoveel die dat doen. Idd omdat HBO iets praktischer is. Als zowel op HBO als uni dezelfde studie wordt aangeboden, maak je dan gewoon een keuze tussen iets wetenschappelijker en theoretischer, of de praktische kant. Ook zijn er zat mensen die iets leuk vinden wat op HBO wel is en op uni niet, denk ik? En dan had je op mijn school ook nog mensen die moeite hadden met het VWO en daarom kozen voor HBO omdat ze dachten uni niet aan te kunnen...
Dat verklaart het.quote:Op maandag 23 juli 2007 09:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Het scheelde misschien ook wel dat ik op zo'n kakgymnasium zat.
Zit wat in inderdaad.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 01:24 schreef Sjoewe het volgende:
Als je steeds na 1 jaar stopt kom je ook niet aan het betere werk toe natuurlijk.
St. Joost in Breda? Dat is stiekem onderdeel van een van twee lokale hogescholen. Strikt genomen is dat dus allemaal 'HBO-gepeupel'quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:47 schreef Toeps het volgende:
Mocht ik op de kunstacademie alsnog gek worden van het HBO-gepeupel, dan ga ik gewoon keihard aan het freelancen, netwerken, carrière maken als zelfstandig fotograaf. Of misschien dan toch universiteit...
Ah, Avans Hogeschool. Hallo HBO'er.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:47 schreef Toeps het volgende:
Nu toegelaten op de kunstacademie, begin 21 augustus. Ik had goede hoop, maar de begeleidende brieven van Academie St. Joost hebben het alweer over groepsopdrachten en computerles, toch zeker niet wéér een HBO debacle?!
Ja briljant, dat zeg ik toch zelf ook al? Alle kunstacademies zijn HBO. Maar ik hóóp dat ze nog niet zo geïnfecteerd zijn met die debiele HBO vakken en regels, met termen als studieloopbaancoaching, weetikveelbegeleiding, opkomstpercentage, etcetera. Een HBO zoals Communicatie en Multimedia Design is een leerfabriek geworden, zonder aandacht voor de individuele student. Als je drie van de 10 lessen hebt gemist, heb je per definitie een onvoldoende, ook al heb je voor je tentamen een A. Je herkansing bestaat dan uit... Jawel! Het nogmaals maken van datzelfde tentamen! Is dat nutteloos of wat?! Ik had echt het idee dat ik op CMD mijn tijd zat te verspillen, en dan was 90% van de klasgenoten ook nog zo lui als de tyfus, als we wat af moesten hebben spraken ze met z'n allen af te beweren dat ze niks van de opdracht snapten, zodat de docent het nog een keer ging uitleggen. Zit je daar, met je kant en klare opdracht waar je tot laat in de avond aan hebt gewerkt...quote:
Oók St. Joost valt onder de landelijke HBO regeling én de regeling van Avans Hogeschool. Zolang jij het prima doet, heb je als het goed is niets te maken met weetikveelbegeleiding. Maar opkomstpercentage is tegenwoordig overal. En dat is niet meer dan normaal imo.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:02 schreef Toeps het volgende:
Ja briljant, dat zeg ik toch zelf ook al? Alle kunstacademies zijn HBO. Maar ik hóóp dat ze nog niet zo geïnfecteerd zijn met die debiele HBO vakken en regels, met termen als studieloopbaancoaching, weetikveelbegeleiding, opkomstpercentage, etcetera. Een HBO zoals Communicatie en Multimedia Design is een leerfabriek geworden, zonder aandacht voor de individuele student. Als je drie van de 10 lessen hebt gemist, heb je per definitie een onvoldoende, ook al heb je voor je tentamen een A. Je herkansing bestaat dan uit... Jawel! Het nogmaals maken van datzelfde tentamen! Is dat nutteloos of wat?! Ik had echt het idee dat ik op CMD mijn tijd zat te verspillen, en dan was 90% van de klasgenoten ook nog zo lui als de tyfus, als we wat af moesten hebben spraken ze met z'n allen af te beweren dat ze niks van de opdracht snapten, zodat de docent het nog een keer ging uitleggen. Zit je daar, met je kant en klare opdracht waar je tot laat in de avond aan hebt gewerkt...
Gelukkig heeft de kunstacademie een redelijk strenge selectie aan de poort, daarom heb ik nog hoop dat het niveau daar iets hoger is. De niet-gemotiveerde eikels komen namelijk niet binnen daar.
I guess... Oh, competenties! Dat woord! Rillingen...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:28 schreef JDude het volgende:
Is dat iets van de laatste paar jaar, al die onzingesprekjes, competenties en zo?
Ik ben er nooit mee lastiggevallen.
Het kan ook andersom. Ik ken twee mensen die eerst naar het HBO zijn gegaan, omdat ze die studies gewoon leuker leken.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:32 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Daar zit ik eigenlijk al lang over na te denken. Of er ook mensen zijn met een VWO-diploma die naar de universiteit zijn gegaan en die het te moeilijk vonden of zo..
Je zult zelf wel geen idee hebben hoe verschrikkelijk arrogant je overkomt, maar dit is echt misselijkmakend. Hoe erg kun je jezelf beter voelen dan die mensen met dat "HBO pauperniveau" zeg.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:47 schreef Toeps het volgende:
Feelgood topic.Ben in ieder geval niet de enige.
VWO in 6 jaar, op een tiende na cum laude. (Daar ging alles nog goed...)
1 jaar gewerkt omdat ik geen idee had wat ik wilde.
2 jaar Nyenrode via duaal traject Belastingdienst. Een toekomst bij de Belastingdienst was zo'n benauwend vooruitzicht, dat ik maar gestopt ben. Zat ondertussen flink in de put, ook door problemen die er al waren.
1 jaar gewerkt en in therapie gezeten.
1,5 jaar HBO Communicatie en Multimedia Design (P gehaald). Ik was niet toegelaten op de kunstacademie, en CMD leek me leuk. Helaas liep ik tegen de waardeloze HBO-mentaliteit en -organisatie (welke?) aan, ergerde me rot, en ben na 1,5 jaar flink gedesillusioneerd opgestapt. Wát een kutonderwijs, wát een kutklasgenoten, wát een pauperniveau.
Nu toegelaten op de kunstacademie, begin 21 augustus. Ik had goede hoop, maar de begeleidende brieven van Academie St. Joost hebben het alweer over groepsopdrachten en computerles, toch zeker niet wéér een HBO debacle?!
Ik zou ondertussen erg graag een studie op de universiteit gaan doen, zonder betutteling, zonder 80% opkomstplicht ook al snap je alles en heb je een 10 voor alle opdrachten. Maar ja, er is nou eenmaal geen universitaire studie die me trekt.
Mocht ik op de kunstacademie alsnog gek worden van het HBO-gepeupel, dan ga ik gewoon keihard aan het freelancen, netwerken, carrière maken als zelfstandig fotograaf. Of misschien dan toch universiteit...
Haha, je voelt je aangesproken? Het is gewoon zo. HBOquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:57 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Je zult zelf wel geen idee hebben hoe verschrikkelijk arrogant je overkomt, maar dit is echt misselijkmakend. Hoe erg kun je jezelf beter voelen dan die mensen met dat "HBO pauperniveau" zeg.![]()
![]()
![]()
Nee, ik voel me niet aangesproken, maar ik houd gewoon niet van mensen die zo uit de hoogte doen. Net als jij.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:30 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Haha, je voelt je aangesproken? Het is gewoon zo. HBO![]()
Leer ermee leven, zie dat je zelf HBO doet. Als je op de uni kom (zoals ik, na HBO) kom je erachter dat WO'ers veel meer op HBO'ers neerkijken dan HBO'ers op MBO'ers. Dat verschil is groot en doe je niks aanquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:02 schreef Smart_ass het volgende:
Nee, ik voel me niet aangesproken, maar ik houd gewoon niet van mensen die zo uit de hoogte doen. Net als jij.
Dat zal idd wel zo zijn, maar ik vind het nergens op slaan. Al hoop ik dan voor ze dat het verschil tussen uni en HBO groter is dan tussen Havo en VWO, want dat verschil is bijna te verwaarlozen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Leer ermee leven, zie dat je zelf HBO doet. Als je op de uni kom (zoals ik, na HBO) kom je erachter dat WO'ers veel meer op HBO'ers neerkijken dan HBO'ers op MBO'ers. Dat verschil is groot en doe je niks aan.
Het verschil HBO uni is best groot jaquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:19 schreef Smart_ass het volgende:
Al hoop ik dan voor ze dat het verschil tussen uni en HBO groter is dan tussen Havo en VWO, want dat verschil is bijna te verwaarlozen.![]()
Vertel jouw studiecarriere eens dan, nu we toch in dit topic zitten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het verschil HBO uni is best groot ja.
Schat, ik zit zélf op het HBO, dus zo arrogant zal ik niet zijn hè? Het feit dat sommige HBO's pauper zijn, ligt aan 1) het gebrek aan organisatie, 2) het gebrek aan les/docenten en 3) het gebrek aan motivatie bij een groot deel van de medeleerlingen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:57 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Je zult zelf wel geen idee hebben hoe verschrikkelijk arrogant je overkomt, maar dit is echt misselijkmakend. Hoe erg kun je jezelf beter voelen dan die mensen met dat "HBO pauperniveau" zeg.![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
- in 5 jaar de havo gehaald (E&M met M&O)
- in 4 jaar HEAO bedrijfseconomie gehaald (na 1 jaar P)
- nu schakelprogramma voor master Economics & ICT aan de EUR
update @ 24-07, toegang tot master aangezien ik maximaal 1 vak niet gehaald heb![]()
Ok.quote:
Tja, dat hangt er ook maar net van af welke opleidingen je vergelijkt.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het verschil HBO uni is best groot ja.
HBO'ers zijn doorgaans gewoon paupers, en daarmee gewoon een klasse lager.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:57 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
![]()
![]()
Kijk en dát is dan weer dom van jou.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:12 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
HBO'ers zijn doorgaans gewoon paupers, en daarmee gewoon een klasse lager.
Wat is je probleem? Scholiertjes! rrr![]()
Die moet je ff uitleggenquote:
Misschien een beetje erg laat ETA, maar welke 1-jarige internationale management opleiding ben je aan het volgen ?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 03:55 schreef ETA het volgende:
Ik heb de saai alles redelijk snel doorlopen en alles afgemaakt waar ik aan begonnen ben:
HAVO in 5 jaar, daarna HBO werktuigbouwkunde in 4,5 jaar afgemaakt, en vervolgens mijn Master Industrieel Ontwerpen gehaald op WO in 2,5 jaar (plus 6 maand instroom programma), en nu nog een 1-jarige internationale management opleiding in het buitenland
Wow echt goedquote:Op dinsdag 26 juni 2007 03:15 schreef -Hahaha- het volgende:
Ik vind het allemaal heel tof voor je, maar waarom kies je voor een studierichting met een belabberd vooruitzicht. Als je interesse hebt in culturele antrapologie dan kun je dat toch combineren met een studie die meer kans biedt op een goede baan?quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:05 schreef Dwoezel het volgende:
Ik heb m'n vwo gewoon in 6 jaar gehaald en ben daarna Nederlands gaan studeren aan de UU. Ik vond het heel leuk, maar ik ben afgelopen zomer toch gestopt omdat ik iets vond wat ik nog leuker vind. Nu doe ik Culturele Antropologie en ik vind het vet tof (en ik word later werkloos).
Ook in deze volgorde? University College is niet 'zomaar' iets en doe je omdat je er veel kanten mee op kan. Krijg nu een beetje het idee dat het niet is wat je er van verwachtte en maar iets heel anders bent gaan doen?quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:39 schreef innepin het volgende:
University College utrecht, afgemaakt
grafisch ontwerp aan de hku, na 8 weken ermee opgehouden
En nu ga ik een master Erfgoedstudies doen aan de Uva![]()
Ik zou dat niet mij achterna willen noemen.. Bij mij zie je, afgezien van wat ik nu doe, een stijgende lijn..quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:12 schreef Rechterbal het volgende:
Ik ga jou achterna TS![]()
Athenieum 3 maanden > havo 2 jaar > vmbotg > spw leerjaar 1 > spw leerjaar 1
en een negatief studieadvies zit er aan te komen omdat ik niet 'blij' genoeg ben in de les. (no shit, ben blijven zitten en kon geen andere opleiding van me gade vinden)
Maarja. Ik zie me later dus nog steeds wel werken in deze sector, maar waar?
Dunno.
Misschien ga ik wel uitkering trekken en word ik een linkse rat.
Ik snap het wel hoor, ik heb mezelf ook over een soort drempel heen moeten tillen om het toch te gaan doen. De banenkansen zijn heel slecht maar de mensen dié een baan krijgen, hebben ook wel meteen iets dat echt ontzettend gaaf is. Ik ga het in m'n bachelor zo sturen dat ik wat vakken ga volgen op beleids- en organisatiegebied zodat ik daar dan ook een master in kan gaan volgen. Zo probeer ik er qua banenkansen dan toch nog iets meer uit te halen, maar ideaal zal het niet worden. Eigenlijk kan ik me daar ook niet zo heel druk om maken. Wat voor jou een goede baan is, is het voor mij misschien helemaal niet. Ik vind het belangrijk dat ik uiteindelijk iets kan gaan doen wat mijn hart heeft en de rest vind ik allemaal wat ondergeschikt. Desnoods neem ik een baantje als schoonmaker en ga ik daarnaast vrijwilligerswerk doen (nogal kort door de bocht, maar, ja, snap je?).quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:38 schreef MacKniver het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal heel tof voor je, maar waarom kies je voor een studierichting met een belabberd vooruitzicht. Als je interesse hebt in culturele antrapologie dan kun je dat toch combineren met een studie die meer kans biedt op een goede baan?
Misschien denk ik wel te ouderwets ofzo, maar ik zou graag je motivering horen..![]()
je kon niet kiezen tussen mavo/havo?quote:Op maandag 19 november 2007 13:47 schreef jstylo het volgende:
1 mavo/havo
2 havo
3 mavo
3 mavo !
4 mavo
4 havo
5 havo !
nu in derde jaar van HBO
Gecombineerde klassen omdat cito-toetsen nou niet echt mega-betrouwbare indicatoren zijn voor de capaciteiten van leerlingenquote:Op dinsdag 20 november 2007 19:59 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
je kon niet kiezen tussen mavo/havo?![]()
Mja, ik doe/deed nu een WO opleiding (VWO afgerond), maar mis de middelbare school wel. Als ik havo zou hebben gedaan zou ik nog twee jaartjes VWO doen. Echt, middelbare school is zo'n leuke tijd. En dan kan je na je VWO een duaal opleiding accountancy doen (werken en leren, en dus geld verdienen) bij NIVRA-Nyenrode. Maarja, wat jij wil.quote:Op maandag 19 november 2007 14:33 schreef DJ-R het volgende:
1.Vmbo- Gemengd theoretisch
2.Vmbo- theoretisch havo
3. Havo
4. Havo
5. Havo
Géén zin meer in vwo. Mooi een hbo opleiding doen!![]()
Nu Hbo-Accoutancy.
bedoel meer mavo toen mavo, jaartje havo weer mavo toch havo etcquote:Op dinsdag 20 november 2007 20:15 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Gecombineerde klassen omdat cito-toetsen nou niet echt mega-betrouwbare indicatoren zijn voor de capaciteiten van leerlingen![]()
Wat is er zo leuk aan psychologie?quote:Op zondag 25 november 2007 13:02 schreef Grumpey het volgende:
VWO --> propedeuse AI --> bachelor Psychologie --> researchmaster Neuroscience --> master klinische neuropsychologie
In de toekomst hopelijk zowel promotie als GZ met specialisatie neuro, werken we nu hard aan
Schijnt niet zo moeilijk te zijn.quote:Op woensdag 28 november 2007 21:22 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Wat is er zo leuk aan psychologie?
Ik heb laatst met iemand gesproken die dat deed, ik vond het maar wazig...quote:Op woensdag 28 november 2007 21:22 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Ik snap op mijn beurt dus echt niet dat je economie of politiek ofzo (iets wat gecreerd is) gaat studeren.quote:Op woensdag 28 november 2007 21:22 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Zoiets snap ik dus ECHT niet. Je hele toekomst beperken omdat je "geen zin hebt in 1 zo'n jaartje"quote:Geen zin om havo 4 nogmaals te doen en naar het mbo gegaan.
1 jaartje..2 dus. Ik had fikse mot op school om de reden om me niet over te laten gaan., Ik was op dat moment al 1 jaar ouder als mijn klasgenoten (door dat determinatiejaar) en zou door het doubleren 2 jaar ouder zijn als de rest.quote:Op donderdag 29 november 2007 06:57 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Zoiets snap ik dus ECHT niet. Je hele toekomst beperken omdat je "geen zin hebt in 1 zo'n jaartje"
Wat is er niet zo slim aan N&T met M&O? Ik heb het zelf ook gekozenquote:Op donderdag 29 november 2007 11:00 schreef intoxicated het volgende:
1997-2000: VWO, Dr. F.H. de Bruijne Lyceum in Utrecht
2000-2003: VWO, De Goudse Waarden in Gouda (N&T met M&O gekozen, niet echt slim, zo bleek later)
20039: 5 dagen ET op de TU Delft (ja, een mens maakt wel eens fouten)
20039-12 Biologie ingehaald![]()
2004-nu: Geneeskunde, Universiteit Leiden
De combinatie is een beetje vreemd. Dan kun je beter economie erbij nemen of iets dergelijks. Maar goed, M&O stelt niet zo heel veel voor. Ik doe Economie & Bedrijfseconomie en we hadden binnen een week alle stof van M&O behandeld bij boekhouden en bij macro-economie en micro-economie waren we ook binnen ongeveer een week à twee weken door de Economie van de middelbare school heen.quote:Op donderdag 29 november 2007 13:13 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Wat is er niet zo slim aan N&T met M&O? Ik heb het zelf ook gekozen.
OKquote:Op donderdag 29 november 2007 13:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
De combinatie is een beetje vreemd. Dan kun je beter economie erbij nemen of iets dergelijks. Maar goed, M&O stelt niet zo heel veel voor. Ik doe Economie & Bedrijfseconomie en we hadden binnen een week alle stof van M&O behandeld bij boekhouden en bij macro-economie en micro-economie waren we ook binnen ongeveer een week à twee weken door de Economie van de middelbare school heen.
Ik wou eigenlijk altijd Geneeskunde gaan doen, maar in VWO4 (toen ik m'n profiel moest kiezen) was dat idee een beetje op de achtergrond geraakt. Maar ja, N&T + Biologie1,2 was dus handiger geweest, want M&O was een vrij waardeloos vakquote:Op donderdag 29 november 2007 13:13 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Wat is er niet zo slim aan N&T met M&O? Ik heb het zelf ook gekozen.
Maar jij bent ook nog niks. Totdat je een diploma hebt, is het stijgendquote:Op maandag 19 november 2007 10:09 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik zou dat niet mij achterna willen noemen.. Bij mij zie je, afgezien van wat ik nu doe, een stijgende lijn..
Zo herkenbaar.quote:Op donderdag 29 november 2007 13:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
De combinatie is een beetje vreemd. Dan kun je beter economie erbij nemen of iets dergelijks. Maar goed, M&O stelt niet zo heel veel voor. Ik doe Economie & Bedrijfseconomie en we hadden binnen een week alle stof van M&O behandeld bij boekhouden en bij macro-economie en micro-economie waren we ook binnen ongeveer een week à twee weken door de Economie van de middelbare school heen.
Dat komt veel voor geloof ik. Op mijn school wordt het University College tegenwoordig aan de goede leerlingen afgeraden....juist leerlingen die in veel dingen goed zijn en daarom voor het UC kozen omdat je daar zoveel kanten op kunt, zijn afgeknapt op het gebrek aan diepgang. En volgen nu een 'gewone' studie (eentje doet nu Klassieke Talen in Cambridgequote:Op zaterdag 17 november 2007 20:27 schreef Staafje het volgende:
Ook in deze volgorde? University College is niet 'zomaar' iets en doe je omdat je er veel kanten mee op kan. Krijg nu een beetje het idee dat het niet is wat je er van verwachtte en maar iets heel anders bent gaan doen?
Wat was er zo vervelend aan Maastricht dan?quote:Op maandag 21 januari 2008 12:03 schreef Roosje11 het volgende:
8 jaar VWO![]()
5 maanden European Studies @ Maastricht (maastricht baggerstad)
3e jaar Europese Studies @ Amsterdam (Amsterdam superstad)
nu 1 jaar uitwisseling English & American Studies @ university of Manchester
De stad zelf was eigenlijk nog best okey.. maar ik vond allereerst de maastrichtenaren niet echt heel hartelijk. Zodra ze hoorden dat je niet uit maastricht kwam, sloegen ze hun accent om naar een soort plat maastrichts waar je echt helemaal niks van verstaat. Bovendien waren er echt fucking veel duitsers, bij mijn studie meer dan 60%, ik zat soms in werkgroepen met serieus alleen maar duitsers en een duitse docent...en als er dan iets niet werd begrepen werd het gewoon in het duits uitgelegd, en dan zaten alle duitsers echt zo van oohhhjaaaa...en ik zat nog steeds een beetje van...wat?quote:Op maandag 21 januari 2008 12:32 schreef crossover het volgende:
[..]
Wat was er zo vervelend aan Maastricht dan?
Hoe bevalt het in Manchester?quote:Op maandag 21 januari 2008 12:03 schreef Roosje11 het volgende:
8 jaar VWO![]()
5 maanden European Studies @ Maastricht (maastricht baggerstad)
3e jaar Europese Studies @ Amsterdam (Amsterdam superstad)
nu 1 jaar uitwisseling English & American Studies @ university of Manchester
Manchester is echt top! Studentenleven is heel anders hier dan in NL, de uni is veel meer betrokken bij de sociale activiteiten enzo. De uni bv. organiseert hier end of exam parties. Ook is er veel universiteit sport, en dat vind ik echt leuk, iedereen loopt met truien rond van zijn sport enzo...quote:Op maandag 21 januari 2008 20:10 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Hoe bevalt het in Manchester?
hoe zit dat in amsterdam?quote:Op maandag 21 januari 2008 14:30 schreef Roosje11 het volgende:
[..]
De stad zelf was eigenlijk nog best okey.. maar ik vond allereerst de maastrichtenaren niet echt heel hartelijk. Zodra ze hoorden dat je niet uit maastricht kwam, sloegen ze hun accent om naar een soort plat maastrichts waar je echt helemaal niks van verstaat. Bovendien waren er echt fucking veel duitsers, bij mijn studie meer dan 60%, ik zat soms in werkgroepen met serieus alleen maar duitsers en een duitse docent...en als er dan iets niet werd begrepen werd het gewoon in het duits uitgelegd, en dan zaten alle duitsers echt zo van oohhhjaaaa...en ik zat nog steeds een beetje van...wat?Ik vind dat niet echt kunnen...Als laatste vond ik het gewoon gaar dat op zondag alle winkels dicht waren. Ik kom zelf uit Amsterdam en ik was dat echt niet gewend...op zondag is de stad gewoon dood...en dus saai...
Dat bij elkaar genomen heeft me doen besluiten om er niet al te lang te verblijven en dat is echt een superbeslissing geweest
eehm..iik zie eigenlijk helemaal geen chinezen bij mijn studie...wel heel veel corpsballenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 01:29 schreef roburt het volgende:
[..]
hoe zit dat in amsterdam?
veel chinezen of valt dat mee?
oh oke, dat werd mij gezegd, dat er veel chinezen bij Engelse studies e.d. waren.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:25 schreef Roosje11 het volgende:
[..]
eehm..iik zie eigenlijk helemaal geen chinezen bij mijn studie...wel heel veel corpsballen
Ik denk dat je veel (buitenlandse) Chinezen zal treffen bij (internationale) economische studies. Ik weet niet voor soort studie Europese studies is.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:25 schreef roburt het volgende:
[..]
oh oke, dat werd mij gezegd, dat er veel chinezen bij Engelse studies e.d. waren.
Ondertussen heb ik, in al mijn arrogantiequote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:47 schreef Toeps het volgende:
Feelgood topic.Ben in ieder geval niet de enige.
VWO in 6 jaar, op een tiende na cum laude. (Daar ging alles nog goed...)
1 jaar gewerkt omdat ik geen idee had wat ik wilde.
2 jaar Nyenrode via duaal traject Belastingdienst. Een toekomst bij de Belastingdienst was zo'n benauwend vooruitzicht, dat ik maar gestopt ben. Zat ondertussen flink in de put, ook door problemen die er al waren.
1 jaar gewerkt en in therapie gezeten.
1,5 jaar HBO Communicatie en Multimedia Design (P gehaald). Ik was niet toegelaten op de kunstacademie, en CMD leek me leuk. Helaas liep ik tegen de waardeloze HBO-mentaliteit en -organisatie (welke?) aan, ergerde me rot, en ben na 1,5 jaar flink gedesillusioneerd opgestapt. Wát een kutonderwijs, wát een kutklasgenoten, wát een pauperniveau.
Ik zou ondertussen erg graag een studie op de universiteit gaan doen, zonder betutteling, zonder 80% opkomstplicht ook al snap je alles en heb je een 10 voor alle opdrachten. Maar ja, er is nou eenmaal geen universitaire studie die me trekt.
'T bevalt iig erg goed!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:11 schreef JaapjeK het volgende:
doe je goed
Omdat je er in totaal 4 jaar recht op hebt. Dit kan dus half jaar eerste studie + half jaar tweede studie etc zijn. Na 4 jaar is de koek gewoon op. Dus als je twee keer een verkeerde keuze maakt dan heb je op je uiteindelijke opleiding bijvoorbeeld nog recht op 3 jaar studiefinanciering en is het laatste jaar voor je eigen kosten. Indien je er uiteindelijk (binnen 10 jaar na eerste stufi) geen 1 afmaakt dan mag je alsnog alles terugbetalenquote:Op zondag 3 februari 2008 12:51 schreef Scaurus het volgende:
Wat ik me weleens af vraag is: waarom krijg je studiefinanciering als je aan bijv. 3 opleidingen op het HBO begonnen ben, maar er geen een succesvol heb afgerond?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |