abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50826311
Na mijn negatief BSA (bindend studieadvies) van vandaag moet ik na gaan denken over een andere opleiding. Ik deed dit jaar het eerste jaar van de opleiding Sociale Geografie & Planologie aan de Universiteit Utrecht (was een leuke opleiding).. Maar dat was niet mijn eerste studie na mijn 6 jaar HAVO ..

Mijn vraag is dus hoe jullie studieverloop eruit ziet vanaf de middelbare school..

Die van mij:
- Digital Video Design, Hogeschool Utrecht (gestopt na 3 weken )
- Ruimtelijke Ordening en Planologie, Saxion Hogeschool (gestopt na 2,5 jaar, propedeuse wel behaald)
- Sociale Geografie en Planologie, Universiteit Utrecht (negatief BSA na 1 jaar)
- Waarschijnlijk ga ik me nu inschrijven bij 'Docent Aardrijkskunde', Hogeschool Utrecht
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_50826660
Zo, dat is heel wat!!
Hoe kwam het dan dat je een negatief bindend studieadvies kreeg?
En ben je sowieso iemand die snel met dingen stopt/ dingen snel niet meer leuk vind (hobby's, vrienden oid)?
pi_50826741
Ik wilde eerst heel erg graag de CALO in Zwolle doen. Ik had alle medische en sporttesten gehaald, maar ik kwam helaas niet door de loting.

Dus ik dacht: Dan maar een jaartje PABO doen en volgend jaar weer proberen.
Maar ik vond de PABO zo leuk dat ik het helemaal niet opnieuw wilde proberen Dat ik niet werd ingeloot had zo moeten zijn denk ik nu maar Nu ga ik al naar het 3e jaar van de PABO en ik weet zeker dat dit de goeie opleiding voor mij is!

Maar wel balen zeg TS
Noot noot.
pi_50826796
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:20 schreef Swowie het volgende:
Zo, dat is heel wat!!
Hoe kwam het dan dat je een negatief bindend studieadvies kreeg?
En ben je sowieso iemand die snel met dingen stopt/ dingen snel niet meer leuk vind (hobby's, vrienden oid)?
Mwah.. laten we zeggen dat ik geoefend SOGger ben
En ik doe veel voor mijn studievereniging (meerdere commissies) en ook moest ik ieder weekend weer naar mijn ouders om te voetballen. In de weekenden kwam het nooit van studeren..
Ik had deze opleiding heel graag af willen maken en ga daarom nog in beroep. Maar de kans is klein dat het gaat lukken, dit jaar is het eerste jaar dat het BSA is doorgevoerd en ik verwacht dat ze streng zullen zijn.
pi_50827390
Mwa, kan er ook wel wat van:

Had me al ingeschreven voor CMV (culturele en maatschappelijke vorming)...
Ik haalde m'n havo niet, dus dat ging niet door.
Haalde het jaar erop ook niet al m'n certificaten (last van veel SOG) en moest er dus nog 1 (heb havo oude stijl gedaan)

Toen toch maar de richting op gegaan die me altijd trok: de ICT.
MBO ICT gaan doen op een school, maar het was een nieuwe opleiding en ik kon niet gemotiveerd worden daar: docenten wisten niet wat voor les ze aan ons moesten geven, afspraken met docenten die niet nagekomen werden... kut klas.. ga zo maar door.

Daarna overgestapt naar andere MBO... richting ICT-beheer weer. Toch maar nog dat ene havo-certificaat gehaald, want ik had zoiets... ach, beetje ICT is leuk en als ik m'n havo heb, gelijk naar het HBO.
ICT vond ik toen zo leuk dat ik MBO maar helemaal heb afgemaakt en daarna alsnog naar het HBO ben gegaan.

Ben nu bijna klaar met m'n hbo... in sept beginnen met afstudeerstage. Maaaaaaaar, ik ben blij dat ik eigenlijk geen CMV ben gaan doen. Is veel te sociaal voor mij..
pi_50828696
-In 6 jaar VWO NT gehaald, tijdens mijn oriëntatie op studies tijdens we middelbare school kon ik niet echt iets vinden waar ik me helemaal bij thuisvoelde.
-Uiteindelijk maar bedrijfswetenschappen aan de RuG gaan doen, omdat ik graag iets wilde doen dat wat meer op de maatschappij gericht was dan de bètastudies die je normaal gesproken met NT doet. Bleek erg slechte beslissing, na 2 maanden ben ik gestopt omdat de stof me niet interesseerde, de sfeer op de opleiding me totaal niet beviel en ik zeker wist deze opleiding niet af te gaan maken.
-Rest van dat jaar gewerkt bij de supermarkt waar ik al een bijbaantje had, maar nu als parttime medewerker, ondertussen uitgebreid geörienteerd, veel open dagen en vooral meeloopdagen bezocht.
-Nu 1 jaar Forensic Sciences aan het Van Hall Larenstein in Leeuwarden gedaan, bevalt uitstekend
Met twee vingers in m'n neus mijn P gehaald, de sfeer is top en de stof is erg interessant, met een goed vooruitzicht op een baan.
  Redactie Frontpage maandag 25 juni 2007 @ 18:28:04 #7
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_50828849
- in 6 jaar VWO CM gedaan
- naar de RuG om Nederlandse Taal en Cultuur te studeren, was een slechte keuze, na 2 jaar gestopt zonder propedeuse
- naar de Hanzehogeschool om Communicatiesystemen Multimedia en Vormgeving te doen, wat wel een goede keuze was opleiding is leuk, hanze wat minder
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 25 juni 2007 @ 21:09:18 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_50834837
Eens even kijken...
Ik ben ik 5 jaar middelbareschooltijd niet verder gekomen dan een overgangsbewijs van 3 naar 4 VWO, vervolgens:

-Multimedia Vormgeven (MBO) Grafisch Lyceum Amterdam (4,5 jaar).
-In het laatste half jaar heb ik daar ook maar gelijk 2 vakken HAVO bij gedaan (swiskunde A, scheikunde) (4 & 5 HAVO in 1 jaar in totaal).
-Voedingsmiddelentechologie (afstudeerrichting: Marketing) (HBO) Van Hall Larenstein in nu Wageningen (voorheen Velp).

Nu nog een jaar en dan kan ik op zoek naar een interessante WO master (ergens richting marketing/consument/onderzoek). Ben ik wel 29 ofzo eer ik klaar ben, maar dan heb ik met een zeer grote omweg toch een soort van doel bereikt. .
pi_50835627
Hmm....
In 8 jaar mijn basisschool afgemaaakt ( )
Zit nu in Vwo-5, volgend jaar Vwo-6 ( NT)
.. En daarna? Waarschijnlijk natuurkunde studeren en de natuur ontrafelen.. ( Ik weet: Ik klink triest )
  maandag 25 juni 2007 @ 21:39:23 #10
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_50836199
MAVO diploma en MBO 4 Administrateur afgerond met een diploma

- 3 jaar werk/thuis
- 1 jaar HBO Fiscaal Recht en Economie p net niet gehaald door omstandigheden
- 0,5 jaar HBO Accountancy door ziekte helaas al na een paar weken gestopt
- vanaf September weer HBO Fiscale Economie en daarna ooit nog verder op de uni maar dat is nog verre toekomstmuziek
pi_50845850
VMBO -> MBO 1 jaar -> HAVO -> HBO 1 jaar (propedeuse) -> Universiteit (waarschijnlijk dit jaar)
:-O
pi_50845922
Hetzelfde als jij, maar dan net wat anders .

MAVO > MBO (gestopt) > HAVO > HBO accountancy (afgerond) > daarnaast ook VWO certificaten Na1,2 Sk1, Bi12, Wi B1 gehaald, en doe nu geneeskunde.

Edit: heb dus MAVO, HAVO, VWO én MBO, HBO en WO gedaan .

[ Bericht 2% gewijzigd door -Hahaha- op 26-06-2007 03:32:06 ]
  dinsdag 26 juni 2007 @ 03:55:32 #13
104963 ETA
European Travel Author
pi_50846211
Ik heb de saai alles redelijk snel doorlopen en alles afgemaakt waar ik aan begonnen ben:

HAVO in 5 jaar, daarna HBO werktuigbouwkunde in 4,5 jaar afgemaakt, en vervolgens mijn Master Industrieel Ontwerpen gehaald op WO in 2,5 jaar (plus 6 maand instroom programma), en nu nog een 1-jarige internationale management opleiding in het buitenland
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_50846385
Na het VWO begonnen met Economie aan de universiteit, binnen een half jaar gestopt.
Ik heb een cursus SEPR I gedaan (medewerker reisbureau), maar ondertussen was ik al aan SPH begonnen, waar ik na 2,5 jaar moest stoppen wegens een chronische aandoening.
Nu zit ik serieus na te denken om aan een opleiding vertaler Engels te gaan beginnen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_50847717
VWO met het profiel NG gedaan en daarna Geneeskunde aan de RU. Nu dus nog steeds..
pi_50848207
VWO in 6 jaar gedaan.
Daarna na een half jaar bouwkunde aan TUE overstapt op International Business and Management Studies (HBO). Dit jaar overgestapt naar UVT om International Business te doen.... en dat doe ik dus nog steeds
pi_50848326
Kan je na je middelbaar nog verplicht worden te veranderen? Best vreemd. Hier (België) mag je zolang je betaalt doen wat je wil; zelf je programma zelf samenstellen, meer/minder studiepunten dan 1 jaar tegelijk nemen...
Ik ken iemand die 25 is, en die nu in mijn groep zit (ik ben 21). Die heeft over 3 jaar studie dus al 7 jaar gedaan.

Ik ben na mijn middelbaar juist saai gaan doen;
3 jaar studeren en 3 jaar hetzelfde
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50848732
Ja, dat kan bij ons dus niet. Je moet in 2 jaar je propedeuse halen en binnen 10 jaar een diploma hebben, anders word je studiefinanciering en OV-jaarkaart niet kwijt gescholden.
pi_50848923
5 Jaar havo en 1 jaar technische natuurkunde onderhand.

Maar ik heb overwogen om te doen:
- Industrieel product ontwerpen
- Lerarenopleiding natuurkunde
- Hebo
- Psychologie
- Bouwkunde
- Civiele techniek
-....

en ik weeet het nog steeds niet. Wellicht gewoon natuurkunde
pi_50849700
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:44 schreef Nuna het volgende:
Ja, dat kan bij ons dus niet. Je moet in 2 jaar je propedeuse halen en binnen 10 jaar een diploma hebben, anders word je studiefinanciering en OV-jaarkaart niet kwijt gescholden.
En als je niet genoeg punten haalt in je eerste jaar kun je een negatief bindend studieadvies krijgen, wat inhoudt dat je inderdaad niet verder mag met die opleiding.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_50850073
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:19 schreef uberbert het volgende:
VWO in 6 jaar gedaan.
Daarna na een half jaar bouwkunde aan TUE overstapt op International Business and Management Studies (HBO). Dit jaar overgestapt naar UVT om International Business te doen.... en dat doe ik dus nog steeds
een soortgenoot
Studiekeuze...?
pi_50850373
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:44 schreef Nuna het volgende:
Ahzo. Hier is geen studiefinanciering en geen OV-kaart, dus afpakken lukt niet . Je kan wel je studiebeurs verliezen als je niet slaagt, maar je mag altijd verder blijven doen. Als je je eerste jaar niet in 2x haalt veranderen de meeste sowieso van studierichting, dus dat maakt niet zoveel uit dan qua maatregel.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50850416
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:
Mijn vraag is dus hoe jullie studieverloop eruit ziet vanaf de middelbare school..
- in 5 jaar de havo gehaald (E&M met M&O)
- in 4 jaar HEAO bedrijfseconomie gehaald (na 1 jaar P)
- nu schakelprogramma voor master Economics & ICT aan de EUR, kan je de uitslag nog niet geven

[ Bericht 2% gewijzigd door PietjePuk007 op 26-06-2007 11:22:32 ]
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50851277
- 6 Jaar VWO EM + informatica
- 5 maanden bedrijfskunde aan EUR, sfeer beviel niet, stof kon me niet langer dan een half uur geboeid houden, kut stad.
- half jaar werken bij een bouwmarkt, naast mn gewone bijbaan
- komende september hbo informatica (wat ik eerst al wou gaan doen)

[ Bericht 12% gewijzigd door FranticDJ op 26-06-2007 16:13:34 ]
pi_50852603
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 03:15 schreef -Hahaha- het volgende:

MAVO > MBO (gestopt) > HAVO > HBO accountancy (afgerond) > daarnaast ook VWO certificaten Na1,2 Sk1, Bi12, Wi B1 gehaald, en doe nu geneeskunde.

VWO doe ik ook - volgende week wiskunde A2 zomercursus bij het JBI
:-O
pi_50852809
quote:
heb dus MAVO, HAVO, VWO én MBO, HBO en WO gedaan .

Maar hoe oud ben je nu ?
pi_50853509
Euhm,

VWO gedaan in 7jaar(blijven zitten op duits in de derde, argh.. ik haat die vent nogsteeds)
Economics aan Universiteit Maastricht(negatief BSA na 1 jaar)

nu bezig met
Bedrijfswetenschappen aan de VU.(2e jaar)
(en in overweging om er geschiedenis bij te gaan doen)
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_50853607
6 jaar over VWO NT (Tweetalig)
Nu 3 jaar SK aan de universiteit van Leiden
Volgend jaar Psychologie erbij aan de universiteit van Leiden
pi_50854939
3,5 jaar havo (1 jaar blijven zitten, toen halverwege jaar afgestroomd)
1,5 jaar VMBO-TL
1 jaar MBO MTRO (toerisme, gestopt)
1 jaar VAVO (4+5 havo in 1 jaar, niet geslaagd)
1 jaar MBO International Business Studies (er af gekickt, had een verslag te laat ingeleverd)

Na deze bedroefende carière besloot ik maar om even te gaan werken.. Van plan studiejaar 2008-2009 weer te beginnen met een HBO opleiding. Hopelijk dan een hele andere kijk op school en dan wél gemotiveerd.
pi_50856920
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:27 schreef kreischer2000 het volgende:
6 jaar over VWO NT (Tweetalig)
Nu 3 jaar SK aan de universiteit van Leiden
Volgend jaar Psychologie erbij aan de universiteit van Leiden
Jij bent zeker gemotiveerd Zowiezo, Bilingual
Hulde kerel!
`
pi_50860687
Ik ben saai

Ben na mijn VWO gewoon al vier jaar met Geschiedenis op de RuG bezig
pi_50860735
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:24 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Euhm,

VWO gedaan in 7jaar(blijven zitten op duits in de derde, argh.. ik haat die vent nogsteeds)
Economics aan Universiteit Maastricht(negatief BSA na 1 jaar)

nu bezig met
Bedrijfswetenschappen aan de VU.(2e jaar)
(en in overweging om er geschiedenis bij te gaan doen)
Geschiedenis kent over het algemeen weinig contacturen. Voordeel: weinig college, kan je er dus prima naast doen. Nadeel: weinig college, je moet wel over enige zelfdiscipline beschikken.
pi_50861375
VWO in 6 jaar.
2005/2006 Politicologie in Leiden, tot februari, half jaartje gaan 'werken'
2006/2007 Economie in Utrecht, tot februari. Weer gaan 'werken' had ik echt geen zin in, dus keuzevakken geschiedenis gaan volgen in Leiden voor de rest van het jaar.
2007/2008 Geschiedenis in Leiden... denk ik

Hopen dat geschiedenis een blijfertje is, anders wordt het erg lastig denk ik. Vond het met economie al vervelend om tussen al die net-van-school mensen te zitten, zal aankomende september nog wel irritanter worden, ben 'k bang.
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:32:26 #34
182643 JaguarXK
Switchfoot
pi_50869205
vwo E&M in 6 jaar. Economie & Management aan de RUG, tot nu toe 18 punten
Oh! Gravity
pi_50870693
18? Ik 12.
pi_50933940
MAVO in 4 jaar
MBO-V start gemaakt; 1 jaar gedaan, nu door naar andere MBO-V opleiding --> duurt 4 jaar

Dus 5 jaar in totaal over het MBO-V, daarna een HBO-V van 2 jaar en dan nog wat.. Weet alleen nog niet wat.
*mensen veranderen niet, je leert ze alleen beter kennen*
pi_50935400
Ik ben na de havo 1 jaar kunstacademie gaan doen (AKI in enschede) wat absoluut geen succes was
Nu mn P van social work gehaald en volgend jaar verder met maatschappelijk werk en dienstverlening
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_50936691
De mijne is heel saai..

6 jaar havo (blijven zitten in havo 4) CM & Wiskunde A12
En vanaf september alweer 3e jaars Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD) aan de Hanzehogeschool in Groningen.

Gelijk goed gekozen! Leuke studie, leuke mensen, leuke stad
Weet alleen nog niet helemaal precies wat ik hierna nu wil gaan doen, maar daar heb ik nog 2 jaar voor!
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:10:41 #39
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_50941283
Mavo -> MBO ICT Niveau 4 -> HBO Information Engineering -> Werken en denk erover na om WO studie te gaan doen in de avonduren.
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:25:49 #40
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_50941749
Ik hou er ook een vreemde carrière op na. Ik wist niet zo goed wat ik later wilde gaan doen en ben eigenlijk lukraak opleidingen gaan volgen.

1 jaar Havo/vwo
3 jaar Mavo
4 jaar Meao-administratie (diploma behaald)
4 jaar Heao-Communicatie & Management (diploma behaald)
1 jaar Master Politicologie (geen diploma)

Ik heb eindelijk mijn passie en liefde gevonden. Daaromvanaf september: HTS bouwkunde deeltijd
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_50942027
Ik ben ook best saai, volgens mij -

6 jaar VWO - C&M met filosofie.
3 jaar Bachelor Engelse Taal & Cultuur aan de Rijksuniversiteit Groningen.

En in september vorig jaar begonnen aan de Master Engelse Taal & Cultuur: Educatie & Communicatie in Utrecht, en vanaf augustus ga ik daarvan het praktijkdeel doen, namelijk stagelopen op een middelbare school. Dat wordt volgend jaar 4 maanden onderbroken voor vrijwilligerswerk in het buitenland en als het goed is ben ik dan in december 2008 klaar en heb ik m'n eerstegraads lesbevoegdheid.
pi_50942425
4 jaar mavo
3 jaar mbo accountancy in Utrecht
1,25 jaar HBO International Business and Languages in Groningen
nu alweer 6 maanden Sport Gezondheid Management in Nijmegen
Dus zeg maar van cijfertjes naar het commerciele met talen en daarna naar sportmanagement.. 3 totaal verschillende richtingen, mensen, etc.. Zoals je begrijpt vind ik alles wel leuk en interessant

En aangezien deze opleiding wel interessant is, maar erg oppervlakkig blijft (spreek vaak 3e en4e jaars studenten) sluit ik niet uit dat ik er nog een master achteraan plak, heb een paar jaar om te beslissen welke (iets in de richtig van bewegingswetenschap oid)
pi_50942531
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:
- Digital Video Design, Hogeschool Utrecht (gestopt na 3 weken )
Hoezo gestopt?
pi_50942575
Ik heb ook al een aardige loopbaan.

Mavo, 4 jaar.
Havo, 2 jaar. Gezakt.
MBO, 4 jaar. Multimedia.
Nu zit ik vanaf september in de derde van de kunstacademie.
pi_50942694
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:50 schreef Skic. het volgende:

[..]

Hoezo gestopt?
Ik had verwacht veel meer met filmen bezig te zijn en monteren e.d.
Maar we kregen alleen maar les in JAVA, Dreamweaver en hoe een pc in elkaar zat van binnen..
En nu zaten er een aantal nerds in de klas die elkaar en de docent gingen becommentariën waardoor ik er echt helemaal niks meer van begreep..Toen wist ik al snel dat dat het niet was..
pi_50942769
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:55 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik had verwacht veel meer met filmen bezig te zijn en monteren e.d.
Maar we kregen alleen maar les in JAVA, Dreamweaver en hoe een pc in elkaar zat van binnen..
En nu zaten er een aantal nerds in de klas die elkaar en de docent gingen becommentariën waardoor ik er echt helemaal niks meer van begreep..Toen wist ik al snel dat dat het niet was..
Was het de HKU? Jammer, klinkt wél tof.
pi_50943068
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:57 schreef Skic. het volgende:

[..]

Was het de HKU? Jammer, klinkt wél tof.
Jep, HKU..
Maar was ook nog eens een vestiging in Amersfoort (zaten ze pas voor het 2e jaar)..
Waren 2 etages in een kantoor van Aegon.. Súúper saai.. Alles wit en grijs..
Komt bij dat wij de enige studenten waren in Amersfoort (niemand van ons woonde ook op kamers daar)..
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:08:59 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50943105
HBO Communicatie Hanzehogeschool
HBO Bedrijfseconomie, LOI ( )
HBO lerarenopleiding Nederlands, LOI ( ), alleen propedeuse
RUG Nederlandse taal en cultuur
RUG Engelse taal en cultuur, niet afgemaakt
RUG Algemene taalwetenschappen, niet afgemaakt

Ben bijna klaar met mijn studie Nederlands .
Niet meer actief op Fok!
pi_50943151
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:08 schreef Viking84 het volgende:
HBO Communicatie Hanzehogeschool
HBO Bedrijfseconomie, LOI ( )
HBO lerarenopleiding Nederlands, LOI ( ), alleen propedeuse
RUG Nederlandse taal en cultuur
RUG Engelse taal en cultuur, niet afgemaakt
RUG Algemene taalwetenschappen, niet afgemaakt

Ben bijna klaar met mijn studie Nederlands .
We've got a winner!
pi_50943216
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:
We've got a winner!
Nee joh, de kerel die zowel mavo, havo, vwo, mbo, hbo als wo gedaan heeft wint met afstand .
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:12:40 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50943232
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

We've got a winner!
. Nou ja, communicatie heb ik een week gedaan, bedrijfseconomie een paar maanden, Engels een half jaar (naast Nederlands) en met ATW ben ik nooit echt begonnen (de vakken die ik voor ATW heb gedaan had ik ook bij Nederlands), want voor ik echt begon, bedacht ik me dat ik toch liever Nederlands ging afmaken . Dus het valt allemaal wel mee. Heb er geen studievertraging door opgelopen ofzo .
Niet meer actief op Fok!
pi_50943243
pi_50943408
quote:

donderdag 28 juni 2007 @ 17:21:04 #54
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_50943521
Tvp
Qui habet aures audiendi audiat
pi_50944099
VWO in 6 jaar gehaald, nu eerste jaars economie aan de UvT
pi_50956026
5 jaar VWO (t/m klas 4, van school gestuurd)
2 jaar HAVO (4 en 5 havo, gezakt op 2 profielvakken)
1 jaar VAVO (die 2 vakken waarvoor ik gezakt was + Ne, En, Wi, Na, Fr, Bio en Sk op VWO niveau)
Momenteel 3e jaar HBO Grafimediatechnologie. Volgend jaar afstuderen.

Daarna een andere opleiding, ik twijfel nog tussen HBO Technische Bedrijfskunde, HBO Bedrijfskunde & Agribusiness of een vervolg master zoals Bedrijfscommunicatie op de UvT.
Sue me.
pi_50956053
MAVO >
2,5 jr MBO Medewerkerbeheer ICT (afgerond)>
1 jr. MBO Applicatieontwikkelaar (afgerond) >
1 jr. HBO Rechten (Propedeuse behaald) >
... > WO Fiscaal recht (heden)
pi_50989347
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:36 schreef Space-Chinees het volgende:
MAVO >
2,5 jr MBO Medewerkerbeheer ICT (afgerond)>
1 jr. MBO Applicatieontwikkelaar (afgerond) >
1 jr. HBO Rechten (Propedeuse behaald) >
... > WO Fiscaal recht (heden)
nice
hoe was de overstap van hbo rechten, naar wo fiscaal recht?
schijnt dat de overstap van hbo propedeuse naar wo erg groot is

mijn studiecarriere:

VMBO TL 4 jaar
MBO Administrateur 3,5 jaar
Bedrijfseconomie 0,5 jaar (heden)
next year Accountancy ??
  zaterdag 30 juni 2007 @ 01:29:59 #59
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_50991016
Mooi dit.

• 4 jaar Gymnasium, keer blijven zitten en na wat onenigheid verzocht niet weder te keren.
  • 3 jaar atheneum, met pijn en moeite, bijna gezakt voor m'n CE op 0,1 punt.
  • Nu 4e jaars bachelor geschiedenis @ UU en de uitloop is omdat ik weiger onderzoeksvakken te haasten en er veel te veel tijd in steek
  • ** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
      zaterdag 30 juni 2007 @ 12:13:48 #60
    49518 HetwasietsmeteenF
    semi-sweet and nuts
    pi_50996338
    * brugklas HAVO/VWO
    * gymnasium, klas 2, 3, 4
    * HAVO, klas 4 en 5
    * HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, propedeuse
    * WO Arabisch, nu naar het 3e jaar

En na mijn master wil ik nog Internationale Betrekkingen, Criminologie, Bestuurskunde of Politicologie gaan doen...
    Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
    Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
    pi_50997310
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 12:13 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
    * brugklas HAVO/VWO
    * gymnasium, klas 2, 3, 4
    * HAVO, klas 4 en 5
    * HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, propedeuse
    * WO Arabisch, nu naar het 3e jaar

En na mijn master wil ik nog Internationale Betrekkingen, Criminologie, Bestuurskunde of Politicologie gaan doen...
    Die keuze lijkt me niet al te moeilijk

pi_50997453
    Ik denk dat ik de kroon span:

havo/vwo brugklas - 12-13 jaar geleden.
    mavo
    mbo geen diploma
    havo geen diploma
    havo/vavo
    hbo propedeuse in 1 jaar
    wo niet genoeg punten voor p - dit jaar.

waarschijnlijk wordt het volgend jaar een mix van vavo (vwo certificaat om Engels op te vijzelen) / orientatie andere studie en een of twee vakken wo.

Het WO is dit jaar mislukt vanwege het Engels en de slechte/chaotische organisatie. Volgend jaar aan werken dus...
    Uiteindelijk kom ik er wel.

[ Bericht 14% gewijzigd door Raven_ op 30-06-2007 12:57:56 ]
      zaterdag 30 juni 2007 @ 15:24:51 #63
    49518 HetwasietsmeteenF
    semi-sweet and nuts
    pi_51001691
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 12:47 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Die keuze lijkt me niet al te moeilijk

Die was wel érg gemakkelijk he?
    Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
    Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
    pi_51002296
    begonnen op het vwo, toen naar de havo gegaan, maar uiteindelijk op de mavo terecht gekomen.
    na de mavo, mbo gedaan en nu hbo CE
    pi_51005620
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 15:24 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

Die was wel érg gemakkelijk he?
    pi_51010642
    6 jaar VWO
    4 jaar WO Nederlandse taal en cultuur

En daarna was ik klaar en baalde ik verschrikkelijk dat ik moest gaan werken. Was ik maar blijven zitten, had ik maar een keer een verkeerde keuze gemaakt. Dus toen volgde nog:

1 jaar WO Wijsbegeerte

Nu ben ik 2 jaar afwisselend aan het werken/solliciteren. Ik wil misschien toch weer de schoolbankjes in. Op mijn 25e kan het nog wel, vind ik.
    pi_51013089
    Brugklas havo/ vwo
    2e klas Atheneum
    3e klas HAVO (vrijwillige overstap)
    5 HAVO: gezakt
    HAVO certificaten: geslaagd
    HBO Personeel & Arbeid: negatief bsa
    HBO lerarenopleiding Nederlands: na halfjaar mee gestopt

Nu werkende, ga na de zomer ook nog een vol jaar fulltime werken, en dan in september '08 weer naar school. Zit sterk te denken aan Pedagogiek, maar ik heb nog even om die keuze definitief te maken.
    Komt allemaal wel goed. Als ik uiteindelijk maar op de goede opleiding kom, die afmaak en dan maakt het overige allemaal niets meer uit.
    pi_51013134
    Wijsbegeerte, EU Rotterdam.
    Eerstejaars.
      zaterdag 30 juni 2007 @ 22:18:52 #69
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_51013480
    5 jaar havo
    nu : derde jaar HBO Commerciële Economie
    wil graag nog een master Communicatie halen denk ik
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_51013752
    klas overgeslagen op basisschool, 7 jaar dus
    vwo gedaan, in 6vwo gezakt, jaar erop wel geslaagd

toen stond ik weer quitte

vorig jaar september begonnen met Bedrijfscommunicatie aan de RU
    mwah mwah, helft vd vakken gehaald, veel er naast gedaan,
    ik zie wel waar het schip strand
    pi_51014692
    4 jaar MAVO,
    4 jaar MBO ICT beheerder niveau 4
    3 jaar HBO Management Economie en Recht
    Hierna
    2 jaar bedrijfskunde...
    "The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
    pi_51124141
    brugklas mavo/havo
    4 jaar havo (1 jaar blijven zitten)
    1 jaar mavo (diploma)
    3 jaar mbo spw (diploma)
    1 jaar hbo p&a (p)
    pi_51124577
    Ts is wel een echte doorzetter
      woensdag 4 juli 2007 @ 12:11:18 #74
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_51125120
    quote:
    Op zaterdag 30 juni 2007 22:06 schreef GebakkenEi het volgende:
    Wijsbegeerte, EU Rotterdam.
    Eerstejaars.
    mooie studie
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_51140810
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 12:11 schreef LENUS het volgende:

[..]

mooie studie
    Zeker. Het bevalt me ook erg goed. Behalve Logica (2), waarvan ik afgelopen dinsdag het hertentamen verziekt heb.
    Mag ik dat volgend jaar weer doen..maar voor de rest
    pi_51142026
    MAVO 4jaar
    MBO laboratoriumtechniek 4 jaar
    HBO (HAN) richting biochemie --> nu nog 2 jaar als het goed is
    mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
      woensdag 4 juli 2007 @ 19:51:07 #77
    10616 werkeend
    is een lief konijntje
    pi_51142533
    havo met 10 vingers in m'n neus
    1 jaar hogere informatica, compleet geen zak aan
    1 jaar mbo deeltijd systeembeheer, compleet verkeerde keuze, niveau veel te laag, kut school, baan was aardig, maar weer de verkeerde richting op
    2 jaar werktuigbouw HBO geweldige opleiding geweldige school ontzettend stom rund om weer heerlijk student te zijn ( weinig doen en veel lol)

en nu werk ik voor 1200 euro in de maand als verkoper.. ja het leven is tof! o/
    #things i do to people i love shouldn't be allowed#
      woensdag 4 juli 2007 @ 19:53:08 #78
    171896 C21H23NO5
    diacetylmorfine
    pi_51142605
    VWO 6 jaar
    Psychologie 1 jaar
    Geneeskunde 4 jaar

en nu mijn co-schappen
    Would Sir care for a starter of some garlic bread perhaps?
    No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
    pi_51142868
    - VWO 6 jaar, NT + NG, Aardrijkskunde, M&O. Afgezien van de talen 8 gemiddeld.
    - 4 jaar Civiele Techniek, UTwente, ik ben bijna BSc. Ik zit zeg maar met een half-afgemaakte thesis, natuurlijk ga ik deze nog af maken.
    - 2006/2007 begonnen met Economie aan de Erasmus Universiteit, Rotterdam. Bijna mijn propedeuse binnen.
    - Aankomend jaar ga ik Werktuigbouwkunde aan de Hogeschool Rotterdam doen, naast mijn studie Economie natuurlijk. Gezien mijn bijna BSc voor Civiele Techniek moet dat vrij eenvoudig zijn. Maar ik verheug me al op de praktische opdrachten. Als ik daarna mijn Ing. titel heb, wil ik een master (TU-Delft) gaan doen om Ir. te worden.
    - Wat betreft Economie ben ik er nog niet helemaal uit of ik een master wil gaan doen, dat zien we over 2 jaar wel weer.

Uiteindelijk hoop ik dus Drs. in de Economie te zijn, en Ir. in de Werktuigbouwkunde en BSc. in de Civiele Techniek. En dan, na 10 tot 11 jaar studeren, eindelijk eens wat geld gaan verdienen.
    pi_51143140
    Steijn

Trouwens, waarom mag je van yvonne nog steeds niet terugkeren naar je oude account?
    pi_51143748
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 20:09 schreef -Hahaha- het volgende:
    Steijn

Trouwens, waarom mag je van yvonne nog steeds niet terugkeren naar je oude account?
    Nee, ik gebruik die account gewoon niet meer, deze doet het ook prima.
    pi_51143792
    Jammer, ik vond 't altijd wel fijn om in je fobo te neuzen
    pi_51144266
    Gymnasium, profiel C&M, in zes jaar.
    Bachelor American Studies aan de RUG in drie jaar, ik wacht nog op de cijfers van twee vakken en ik moet deze zomer mijn scriptie schrijven, maar dat gaat allemaal wel goed komen.
    In september ga ik beginnen aan een eenjarige pre-master taalwetenschap aan de UU, als ik deze haal met als gemiddelde een 7.5 of hoger ben ik toegelaten tot de tweejarige research master.
    pi_51236332
    VWO C&M in zes jaar waarvan één jaar gymnasium (:')!), geslaagd met 7,5 gemiddeld.
    In September ga ik Criminologie doen, hopelijk aan de VU.
    pi_51237534
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 19:04 schreef GebakkenEi het volgende:

[..]

Zeker. Het bevalt me ook erg goed. Behalve Logica (2), waarvan ik afgelopen dinsdag het hertentamen verziekt heb.
    Mag ik dat volgend jaar weer doen..maar voor de rest
    ken je ferdinand?
    pi_51238019
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 18:55 schreef Fiskus het volgende:

[..]

ken je ferdinand?
    Tweedejaars student, Duitse achtergrond?
    pi_51238506
    havo 3 (2x) (4jaar dus)
    MBO Bouwkunde (4 jaar)
    HBO Bouwkunde (3 jaar)
    WO Bouwkunde (3 jaar)
      zaterdag 7 juli 2007 @ 19:30:56 #88
    109533 MichielPH
    Let maar niet op mij.
    pi_51238540
    quote:
    Op dinsdag 26 juni 2007 13:05 schreef Syytön het volgende:
    1 jaar MBO International Business Studies (er af gekickt, had een verslag te laat ingeleverd)
    Rrrrrrright. Om 1 enkel verslag, geloof je het zelf?
    'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
    pi_51238994
    en dat nog wel op een mbo school
    mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
    pi_51239147
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 19:46 schreef sjeppert het volgende:
    en dat nog wel op een mbo school
    En het dan ook nog International Business Studies. Zo pauper als een studie zich zo nodig in het engels aan moet prijzen omdat het anders geen donder voorstelt.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 09:16:49 #91
    133785 Demophon
    Exactemundo!
    pi_51315663
    quote:
    Op maandag 25 juni 2007 17:24 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Mwah.. laten we zeggen dat ik geoefend SOGger ben
    En ik doe veel voor mijn studievereniging (meerdere commissies) en ook moest ik ieder weekend weer naar mijn ouders om te voetballen. In de weekenden kwam het nooit van studeren..
    Ik had deze opleiding heel graag af willen maken en ga daarom nog in beroep. Maar de kans is klein dat het gaat lukken, dit jaar is het eerste jaar dat het BSA is doorgevoerd en ik verwacht dat ze streng zullen zijn.
    Advies (zullen mede FOK'ers ook wel zeggen): Stel 'ns prioriteiten: Ga 'ns studeren, en laat al die commissies, studieverenigingen (en eventueel voetballen) vallen! Staat later erg slecht op je CV als je maar geen studie kunt afronden. Nevenactiviteiten zijn leuk, maar zijn geen kernactiviteiten! Iemand die later jouw CV leest denkt al gauw dat jij geen zaken kunt afronden, omdat je geen bij- van hoofzaken kunt scheiden
    "All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
    "Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
    pi_51315804
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 19:30 schreef MichielPH het volgende:

[..]

Rrrrrrright. Om 1 enkel verslag, geloof je het zelf?
    Ja.
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 19:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En het dan ook nog International Business Studies. Zo pauper als een studie zich zo nodig in het engels aan moet prijzen omdat het anders geen donder voorstelt.
    Oh sorry, jij doet WO natuurlijk.

[ Bericht 46% gewijzigd door Syytön op 10-07-2007 09:30:17 ]
      dinsdag 10 juli 2007 @ 09:27:10 #93
    109533 MichielPH
    Let maar niet op mij.
    pi_51315850
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 09:24 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ja.
    Dan ga ik nu nog even flink m'n best doen op mijn stageeindverslag.
    'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
    pi_51318435
    Mavo - MBO ICT Beheerder - HBO Bedrijfskundige Informatica
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_51321729
    Havo C&M
    International Hospitality Management (geen p) op CHN te Leeuwarden
    LVO Geschiedenis 2e graads Op Windesheim te Zwolle (diploma)

Nu: werken Zou graag nog Godsdienstwetenschappen op de RUG willen doen,
    maar tja.... geld he
    pi_51323644
    Na de middelbare school (overigens dezelfde als jij op hebt gezeten geloof ik ) ben ik HTRO gaan doen en nu na 4 jaar doe ik dat nog steeds. Hopelijk ben ik begin november helemaal klaar. Gelukkig maar, de opleiding bevalt steeds minder, maar ik zou ook niet weten wat ik anders zou moeten studeren. Waarschijnlijk zou er dan een hele waslijst volgen van niet-afgemaakte studies
    Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
    pi_51323918
    na vwo: bedrijfseconomie aan de universiteit. begonnen in 1998. nu nog steeds bezig. .
    full stops and exclamation marks
    pi_51324312
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 14:04 schreef krioro het volgende:
    na vwo: bedrijfseconomie aan de universiteit. begonnen in 1998. nu nog steeds bezig. .
    Voltijd ?
      dinsdag 10 juli 2007 @ 14:22:20 #99
    55154 Sjoewe
    Time. Space.
    pi_51324540
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 14:04 schreef krioro het volgende:
    Kampioen.
    ** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
    pi_51325152
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 14:15 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Voltijd ?
    ja. . maar wel met een aantal onofficiële stops tussendoor. .

tevens goed genaaid met die hele overgang van doctoraal naar bama. .
    full stops and exclamation marks
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')