Pfff, waarom is dit zo moeilijk?
Op dit moment studeer ik International Business & Management Studies aan de Hogeschool Utrecht. In deze opleiding mis ik echter een hoop diepgang, wat de opleiding ook niet echt uitdagend maakt (op kennis niveau). Ik ben tot nu toe voor alles geslaagd zonder herkansingen en verwacht dat dat volgende week niet anders gaat, dus ik ga er vanuit dat ik mijn propedeuse wel haal dit jaar
Ik ben daarom eens de mogelijkheden gaan onderzoeken om volgend studiejaar iets soortgelijks aan een Universiteit te gaan studeren. Wat ik naast diepgang mistte in mijn huidige opleiding is het economische aspect van alles, wat sterk onderbelicht blijft in IBMS. Ik zie dit dus graag meer naar voren komen in een potentiele opleiding aan een Uni. Daarintegen vond ik Operations/Logistics en Marketing wel heel interessant, dus ook dat wil ik graag erin houden. De mogelijkheid om een 2e taal (Spaans) naast alle 'gewone' vakken te leren vind ik ook wel interessant
![]()
Wat ik daarnaast belangrijk vind is dat de opleiding Engelstalig is.
De UU komt het meest in de buurt met hun Economics opleiding, maar dat is dan ook heel sterk gefocussed op Economie en niets anders. Ze bieden uiteindelijk wel een major in Economics en Business, maar dit is met beperkte toegang, en ook niet wat ik zoek.
De EUR biedt een opleiding International Economics & Business Economics aan. Dit lijkt al meer in de buurt te komen qua inhoud. De RuG komt het meest in de buurt met hun opleiding International Economics & Business. Maar goed, dan zit ik weer met dat ik niet in Groningen wil studeren
![]()
Eigenlijk wil ik in Utrecht studeren, maarja, het aanbod van de UU is echt heel mager
![]()
Anyway, ik vind het moeilijk om te vinden wat ik zoek, en zit me eigenlijk ook af te vragen of ik wel in de goeie richting zit te zoeken.. Dus ik dacht, kom, laat ik een topic op FOK! openen, eens kijken wat ze hier zeggen
![]()
Ervaringen en andere adviezen: Ik zie ze graag in dit topic
![]()
Ik vraag me btw ook af of je op de Uni wat meer de kans krijgt om je eigen capaciteiten te tonen (as in: wat minder projectgroepjes en wat meer individueel verslagen schrijven & presenteren).