abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50760552
Pfff, waarom is dit zo moeilijk?

Op dit moment studeer ik International Business & Management Studies aan de Hogeschool Utrecht. In deze opleiding mis ik echter een hoop diepgang, wat de opleiding ook niet echt uitdagend maakt (op kennis niveau). Ik ben tot nu toe voor alles geslaagd zonder herkansingen en verwacht dat dat volgende week niet anders gaat, dus ik ga er vanuit dat ik mijn propedeuse wel haal dit jaar

Ik ben daarom eens de mogelijkheden gaan onderzoeken om volgend studiejaar iets soortgelijks aan een Universiteit te gaan studeren. Wat ik naast diepgang mistte in mijn huidige opleiding is het economische aspect van alles, wat sterk onderbelicht blijft in IBMS. Ik zie dit dus graag meer naar voren komen in een potentiele opleiding aan een Uni. Daarintegen vond ik Operations/Logistics en Marketing wel heel interessant, dus ook dat wil ik graag erin houden. De mogelijkheid om een 2e taal (Spaans) naast alle 'gewone' vakken te leren vind ik ook wel interessant Wat ik daarnaast belangrijk vind is dat de opleiding Engelstalig is.

De UU komt het meest in de buurt met hun Economics opleiding, maar dat is dan ook heel sterk gefocussed op Economie en niets anders. Ze bieden uiteindelijk wel een major in Economics en Business, maar dit is met beperkte toegang, en ook niet wat ik zoek.

De EUR biedt een opleiding International Economics & Business Economics aan. Dit lijkt al meer in de buurt te komen qua inhoud. De RuG komt het meest in de buurt met hun opleiding International Economics & Business. Maar goed, dan zit ik weer met dat ik niet in Groningen wil studeren Eigenlijk wil ik in Utrecht studeren, maarja, het aanbod van de UU is echt heel mager

Anyway, ik vind het moeilijk om te vinden wat ik zoek, en zit me eigenlijk ook af te vragen of ik wel in de goeie richting zit te zoeken.. Dus ik dacht, kom, laat ik een topic op FOK! openen, eens kijken wat ze hier zeggen Ervaringen en andere adviezen: Ik zie ze graag in dit topic

Ik vraag me btw ook af of je op de Uni wat meer de kans krijgt om je eigen capaciteiten te tonen (as in: wat minder projectgroepjes en wat meer individueel verslagen schrijven & presenteren).
pi_50765931
IB (International Business) in Tilburg een een paar electives van IEF (International Economics & Finance)?

De stad is het enige probleem.
pi_50767378
Voor universitaire economische studies moet je inderdaad bij de EUR en de UvT zijn . Je beschrijft aardig gedetailleerd wat je wil, waarom twijfel je dan toch aan je zoekrichting?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50843215
Ik ben gestopt met international business in tilburg een half jaar geleden vond er niks aan. Maar als je van economie houdt kan het wel weer leuk zijn natuurlijk. De sfeer op de campus is erg goed, tilburg is geen mooie maar wel een gezellige stad. Ik vond vooral de wiskunde erg lastig en erg veel, en verder was het me allemaal te theoretisch en te vaag. Maar dat heb je nogal gauw op een uni volgens mij
pi_50843340
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Voor universitaire economische studies moet je inderdaad bij de EUR en de UvT zijn . Je beschrijft aardig gedetailleerd wat je wil, waarom twijfel je dan toch aan je zoekrichting?
hier kom ik morgen nog op terug
pi_50843363
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 00:29 schreef klier het volgende:
Ik ben gestopt met international business in tilburg een half jaar geleden vond er niks aan. Maar als je van economie houdt kan het wel weer leuk zijn natuurlijk. De sfeer op de campus is erg goed, tilburg is geen mooie maar wel een gezellige stad. Ik vond vooral de wiskunde erg lastig en erg veel, en verder was het me allemaal te theoretisch en te vaag. Maar dat heb je nogal gauw op een uni volgens mij
vertel es over wiskunde? want das idd wel iets waarvan ik me afvraag hoe diep dat precies gaat.. Ik heb wiskunde B12 gedaan op de middelbare school, dus ik moet het wel aan kunnen (ondanks dat mn kennis aardig weggezakt is ), maar hoop toch eigenlijk wel met iets minder moeite
pi_50852122
Ik zou er gewoon voor gaan als je wiskunde B12 zonder teveel moeite hebt gedaan
Voor mij was het erg lastig, ik heb wiskunde A12 gedaan op de middelbare, en ik stond voor mijn schoolexamen een 8,1 gemiddel! vond ik eigenlijk best wel goed vanmezelf:P Maar eindexamen totaal verpest helaas. Maar goed ik bakte totaal niks van de wiskunde op de uni, omdat het veel meer wiskunde B was waar ik dus niet zo goed in ben. Iig niet op dat niveau. Denk dat het voor jou wel goed te doen is dan

MAAR: je krijgt het wel vaker te horen maar zorg dat je vanaf dag 1 alles bijhoudt anders haal je het gewoon echt niet! Voor zover ik weet is in mijn jaar ongeveer 60 procent gezakt voor wiskunde. (bij mij haalden procentueel gezien de meeste meiden het omdat die gewoon veel harder studeerden (nou ja ik niet dan) en de jongesn zitten meer in de kroeg
Need I say more

Succes!
pi_50856006
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:42 schreef klier het volgende:
Ik zou er gewoon voor gaan als je wiskunde B12 zonder teveel moeite hebt gedaan
Voor mij was het erg lastig, ik heb wiskunde A12 gedaan op de middelbare, en ik stond voor mijn schoolexamen een 8,1 gemiddel! vond ik eigenlijk best wel goed vanmezelf:P Maar eindexamen totaal verpest helaas. Maar goed ik bakte totaal niks van de wiskunde op de uni, omdat het veel meer wiskunde B was waar ik dus niet zo goed in ben. Iig niet op dat niveau. Denk dat het voor jou wel goed te doen is dan

MAAR: je krijgt het wel vaker te horen maar zorg dat je vanaf dag 1 alles bijhoudt anders haal je het gewoon echt niet! Voor zover ik weet is in mijn jaar ongeveer 60 procent gezakt voor wiskunde. (bij mij haalden procentueel gezien de meeste meiden het omdat die gewoon veel harder studeerden (nou ja ik niet dan) en de jongesn zitten meer in de kroeg
Need I say more

Succes!
Ik heb Mathematics 1 jammergenoeg ook uiteindelijk net niet gehaald....maar het is zeker wel te doen.
Als je wiskunde b12 goed hebt afgesloten moet het eigenlijk niet zoveel problemen opleveren. Als je t allemaal gewoon een beetje goed bijhoudt moet het zeker te doen zijn. Die 60 procent klopt idd.
(ik doe dus ook IB op de UVT
pi_50856432
Vrijdag herkansing Stat 1, maar ik heb me kennelijk niet ingeschreven. Dan maar in het derde jaar.
pi_50857010
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:46 schreef pingu_ het volgende:
Vrijdag herkansing Stat 1, maar ik heb me kennelijk niet ingeschreven. Dan maar in het derde jaar.
als je je voor het "normale" tentamen ingeschreven hebt, ben je automatisch ingeschreven voor het hertentamen. Check anders eens je uvt mail.
pi_50857564
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:01 schreef uberbert het volgende:

[..]

als je je voor het "normale" tentamen ingeschreven hebt, ben je automatisch ingeschreven voor het hertentamen. Check anders eens je uvt mail.
Geen tentamenoproep iig. Kga volgend jaar wel tussen die eerstejaars zitten.
pi_50869935
Ja waarom niet gezellig:P Kun je een beetje de wijze ouderejaars student uithangen.
En vinden jullie IB nou echt leuk? ik vond er echt niks aan maar ook vooral omdat de mensen die het geven vaak niet goed engels kunnen, en niet enthousiast genoeg zijn. Verder is het allemaal ook daardoor erg droog, hoewel het naar mijn mening veel interessanter kan
pi_50873340
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:47 schreef klier het volgende:
Ja waarom niet gezellig:P Kun je een beetje de wijze ouderejaars student uithangen.
En vinden jullie IB nou echt leuk? ik vond er echt niks aan maar ook vooral omdat de mensen die het geven vaak niet goed engels kunnen, en niet enthousiast genoeg zijn. Verder is het allemaal ook daardoor erg droog, hoewel het naar mijn mening veel interessanter kan
In mijn geval is het meer een kwestie van negatieve selectie..
Ik heb hiervoor namelijk al bouwkunde en IBMS (hbo) gedaan. Het klopt idd dat het soms erg droge stof is, maar ik denk dat dat bij de meeste studies wel zo is. Wat mij in IB wel erg aanspreekt is het internationale gedeelte, en dat het volgensmij toch wel een behoorlijk brede opleiding is, waar je later veel kanten mee opkunt. (zowel geografisch als qua beroepen)
pi_51069571
Nou, de EUR valt iig af. De deadline voor registratie is 1 July, dus 2 July kan je je niet meer inschrijven

Mss dat de UvT nog een uitkomst biedt, maar rondvragen op school blijkt dat de UvT ook zwaar brak is In dat geval zal ik dus verder moeten op HBO Dat allemaal om een stomme deadline En waarom? Op de UU kan je je t/m 31 Augustus inschrijven en dan is er nog niks aan de hand
pi_51070070
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:03 schreef LoggedIn het volgende:
Nou, de EUR valt iig af. De deadline voor registratie is 1 July, dus 2 July kan je je niet meer inschrijven

Mss dat de UvT nog een uitkomst biedt, maar rondvragen op school blijkt dat de UvT ook zwaar brak is
IK heb me vorig jaar pas 2 weken voor het begin van het collegejaar aangemeld op de UVT, dus lijkt me ook wel dat je bij de EUR nog terecht kan. Gewoon even studieadviseur raadplegen...

En wat is er zo "brak" aan de uvt?
pi_51072711
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:14 schreef uberbert het volgende:

[..]

IK heb me vorig jaar pas 2 weken voor het begin van het collegejaar aangemeld op de UVT, dus lijkt me ook wel dat je bij de EUR nog terecht kan. Gewoon even studieadviseur raadplegen...

En wat is er zo "brak" aan de uvt?
nee, de deadline voor inschrijven in 1 juli. Studieadviseur is degene die ik gebeld heb daarover

Voor wat ik gehoord heb ligt het niet in Tilburg maar ergens erbuiten, en ben je met een brakke verbinding 20 min onderweg.
pi_51125554
Joh ik heb me vorig jaar in augustus of zo pas aangemeld voor International Business in Tilburg.
No worries en anders gewoon ff moeilijk doen en huilen aan de foon dan laten ze je vast wel binnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')