abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 mei 2007 @ 22:11:52 #1
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49080726
Omdat het in een eerder topic niet mogelijk bleek om op een beetje normale manier te discusieren, wil ik in een nieuw topic aan de SES'ers de volgende vraag voorleggen:

Ervaren jullie nu echt veel verschil tussen MBO, HBO en WO studenten?

Gooi het nou niet op reply's als: "Scooterjeugd , Paupers of Kakkers "

Smilieposts, of reply's een paar woordien kunnen zo de prullenbak in, dus laat die maar weg.

Okay, ik merk het zelfs wel. Ik studeer zelf een WO studie. Ik werk echter in een typische HBO sector, een reclamebureau. Wat ik merk is dat toch dat de gemiddelde HBO'er er meestal iets vlotter is in de omgang, hetgeen toch ook wel uitspreekt in de kledingstijl, het taal gebruik en de interesse's.
Natuurlijk is er wel een grijs gebied, maar het is duidelijk niet hetzelfde.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_49081010
Wat je vaak ziet:

MBO: Over algemeen Allochtonen, mooiboys, breezers, kampers, paupervolk en normaal volk
HBO: Over algemeen Kakkers, normaal volk
WO: Over algemeen Stoffig gezin, Alto's, hip publiek en normaal volk

Eigen schoolweg:
MBO --> afgerond
HBO --> bezig
WO --> Intentie en kom geregeld op de campus

[ Bericht 6% gewijzigd door renz0r op 06-05-2007 22:25:29 ]
  zondag 6 mei 2007 @ 22:17:47 #3
81237 releaze
best of both worlds
pi_49081021
ik werk in een vmbo omgeving met mensen van allerlei lagen, mbo, hbo, wo. Weinig verschil Ligt aan de omgeving en wat er verwacht wordt van mensen, dan komen hun specialiteiten naar voren. En of dat nou wo, hbo of mbo is.. In een gewoon doorsnee gesprek komt dat bij mij echt niet zo duidelijk naar voren. *shrug*
pi_49081055
Ik heb een tijdje op een universiteit gewerkt, maar die lui zijn zo wereld vreemd he. Ik ben zelf MBO-er en heb dus zal als vooroordeel krijgen dat ik een grote bek heb, maar die lui staan echt te kijken van: "iemand praat met me, wtf moet ik nu doen ".
  zondag 6 mei 2007 @ 22:19:36 #5
81237 releaze
best of both worlds
pi_49081120
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:17 schreef renz0r het volgende:
Wat je vaak ziet:

MBO: Over algemeen Allochtonen, mooiboys, breezers, kampers, paupervolk en normaal volk
WO: Over algemeen Stoffig gezin, Alto's en hip publiek
ik kan wel zien dat je een hbo'er bent, aangezien je hbo'ers 'normaal volk' noemt. het normale volk is statistisch gezien mbo'er.
  zondag 6 mei 2007 @ 22:21:10 #6
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49081184
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:18 schreef Pakspul het volgende:
Ik heb een tijdje op een universiteit gewerkt, maar die lui zijn zo wereld vreemd he. Ik ben zelf MBO-er en heb dus zal als vooroordeel krijgen dat ik een grote bek heb, maar die lui staan echt te kijken van: "iemand praat met me, wtf moet ik nu doen ".
Ja dat is bestwel tragisch, dat merk ik zelf ook regelmatig. Dan kom je een werkgroep genoot tegen in de supermarkt en dan gaan ze je zo aankijken van 'niet tegen me praten'...
Maar goed aan de andere kant zijn er weinig mensen gezelliger dan een 7de jaar student die iedere studie wel eens gezien heeft en besluit iedereen na het college mee de kroeg in te vegen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_49081211
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:19 schreef releaze het volgende:

[..]

ik kan wel zien dat je een hbo'er bent, aangezien je hbo'ers 'normaal volk' noemt. het normale volk is statistisch gezien mbo'er.
Zie mn extra toevoeging eronder, want ik verwachte dit al.
Kan best hoor! Alleen wanneer je op een MBO zit in een grote stad zie je t helaas alleen zo. Dit is uit mijn beleving
Er staat trouwens ook normaal volk bij MBO
pi_49081237
Het enige dat op de wereld eerlijk verdeeld is, is verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben, dus om dit te loochenstraffen: laat je papiertje met je cijfer-lijstje zien om aan te tonen dat jij er het meeste van hebt. Daarna kun je de discussie sluiten.
pi_49081289
quote:
Wat je vaak ziet:

WO: Over algemeen Stoffig gezin, Alto's hip publiek en normaal volk

Eigen schoolweg:
MBO --> afgerond
HBO --> bezig
jij vindt alleen HBO en MBO mensen normaal?
  zondag 6 mei 2007 @ 22:24:01 #10
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49081324
quote:
Wat je vaak ziet:

WO: Over algemeen Stoffig gezin, Alto's en hip publiek

Eigen schoolweg:
MBO --> afgerond
HBO --> bezig
De MBO'ers die ik tegenkom zijn juist eigenlijk nooit zo typisch MBO als hier wordt omschreven.
Het zijn eigenlijk hele normale mensen ( ) waarvan je beslist niet aan de verschijning of het taalgebruik gelijk zou zeggen dat ze op het MBO zitten.
pi_49081375
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:23 schreef ARKON het volgende:

[..]

jij vindt alleen HBO en MBO mensen normaal?
WO ook, toegevoegd. vergeten
pi_49081597
Het scootervolk zie je naar mijn idee echt alleen op het VMBO en MBO. Ik doe zelf MBO industrieel ontwerpen (bijna klaar), en gelukkig trekt deze opleiding alleen creatieve en leuke mensen. Maar als we bv praktijkles hebben en werktuigbouw is in de buurt.. groot verschil in persoonlijkheden.

Ik ben van plan HBO hierna te gaan doen, Daarna misschien nog Uni.. als ik alles heb gedaan zal ik mijn ervaring wel komen vertellen
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_49081625
Het valt me vooral op dat een MBO'er het raar vindt dat je buiten de Uni (school) om over dingen spreekt die met het college of wat dan ook te maken heeft.

Een HBO'er en WO'er hebben hier veel minder moeite mee. Ikzelf heb een HBO achtergrond en zit nu op de Uni. Doe nu Biomedische Wetenschappen, wat iets compleet anders is als het Bedrijfskundige Informatica wat ik op het HBO volgde, dus kan niet echt het verschil tussen die twee type 'volken' beoordelen.

Aangezien bij mijn HBO een redelijk nerd gehalte hing, vrij naar zich zelf toe en als de dag erop zit, dan is het klaar. Op de Uni is het sociale leven vele malen beter, je gaat met elkaar uit enzo, eet wel eens bij elkaar, wat het leven op de uni toch stukken leuker maakt.
pi_49082067
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:24 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

De MBO'ers die ik tegenkom zijn juist eigenlijk nooit zo typisch MBO als hier wordt omschreven.
Het zijn eigenlijk hele normale mensen ( ) waarvan je beslist niet aan de verschijning of het taalgebruik gelijk zou zeggen dat ze op het MBO zitten.
Nee maar zoals ze t hier omschrijven is gewoon hun eigen droomwereldje om zichzelf 'beter' te voelen door een ander maar even af te kraken. Zelf hebben ze vast nog nooit een voet binnen een MBO school gezet (nee, je zou es besmet kunnen raken zeg!) . Dus waar ze die fantasien weghalen.. geen idee. Staat dat in die stoffige leerboekjes van jullie 'studenten'?
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_49082884
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:39 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Nee maar zoals ze t hier omschrijven is gewoon hun eigen droomwereldje om zichzelf 'beter' te voelen door een ander maar even af te kraken. Zelf hebben ze vast nog nooit een voet binnen een MBO school gezet (nee, je zou es besmet kunnen raken zeg!) . Dus waar ze die fantasien weghalen.. geen idee. Staat dat in die stoffige leerboekjes van jullie 'studenten'?
Zelfde plek als waar jij dit vandaan haalt? 'en daar sta je dan met je polo, zeilschoentjes, knaloranje broek'
Over elke groep zijn nou eenmaal vooroordelen. En ik moet eerlijk zeggen dat op het VMBO aardig aan die vooroordelen werd voldaan, maar dat ik ook genoeg MBO'ers ken die daar niet aan voldoen
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_49084421
Ik kom overwaaien uit het andere topic . Heb HBO bedrijfseconomie gedaan en doe nu schakelprogramma op de uni.

Er wordt in deze discussies nergens een onderscheid gemaakt tussen "meelopers" en "eigen identiteiten" naar opleiding (bijvoorbeeld op de uni). Als je op een uni loopt en je ziet een grote groep studenten lopen kan je vaak aardig inschatten wat voor soort opleiding ze doen.

Daarnaast doen ze op de uni vaak minderwaardig over het HBO (incl docenten) , ik vind dat nergens voor nodig. Dat superioriteitsgevoel is er op 't HBO veel minder tov MBO.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_49084763
Edit: -dat dus niet-

[ Bericht 56% gewijzigd door Sjoewe op 06-05-2007 23:56:15 (Lees de startpost nou maar.) ]
pi_49084785
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
............
Daarnaast doen ze op de uni vaak minderwaardig over het HBO (incl docenten) , ik vind dat nergens voor nodig. Dat superioriteitsgevoel is er op 't HBO veel minder tov MBO.
Er is dan ook een fundamenteel onderscheidt tussen HBO en WO, het eerste is een beroepsopleiding (net als het MBO, vandaar dat ze elkaar goed liggen de beide 'volken') en het tweede is een wetenschappelijke opleiding.
pi_49090688
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:18 schreef Pakspul het volgende:
Wereldvreemd? Ik denk dat die mensen een aardig inzicht hebben in hoe de wereld in elkaar zit.
pi_49091072
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:23 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Wereldvreemd? Ik denk dat die mensen een aardig inzicht hebben in hoe de wereld in elkaar zit.
Hun IQ kan misschien ook wel torenhoog zijn, maar EQ is gewoon bagger
pi_49091100
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:41 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Hun IQ kan misschien ook wel torenhoog zijn, maar EQ is gewoon bagger
Hun EQ kan misschien zo laag zijn als de diepste waterput, maar dat maakt ze niet wereldvreemd.
  maandag 7 mei 2007 @ 15:26:39 #22
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_49102803
Zelf ben ik een HBO'er, maar ik ben opgegroeid in een arbeidersbuurt in Amsterdam (voornamelijk LBO en MBO-niveau).

Ik vind MBO'ers het prettigst in de omgang. Gewoon normale mensen die echt zichzelf durven te zijn. Nu ik er zo over nadenk, gewoon superleuke mensen. Af en toe bijdehand, maar wel vanuit het hart. Benader je ze normaal/relaxed dan zijn ze dat ook. Voornamelijk denkers op de korte termijn.

Bij HBO'ers merk ik meer het 'superieuriteitsgevoel' en zijn zulke lui over het algemeen wel een heel stuk schijnheiliger. Vaak durven ze minder zichzelf te zijn omdat ze denken dat hun 'zwakte' niet past bij hun reputatie. Ook al ben ik HBO afgestudeerd, ik denk dat ik wel de meeste hekel heb aan HBO'ers.

De meeste WO'ers denken het wiel te hebben uitgevonden, maar ook soms zij zitten fout. Omdat ze vaak gelijk hebben, en omdat ze ook nog eens goed kunnen beargumenteren en onderbouwen, snappen ze het vaak niet van zichzelf als ze wel fout zitten. Vaak wereldvreemd en daaruit voortvloeiend hun linkse mentaliteit, houterige types, maar wel oké mensen. Alleen geen discussie met ze aangaan over allerdaagse onderwerpen, laat ze maar lekker onderzoeken of analyseren. Ze hebben daar meer verstand van dan van hun eigen partner bij wijze van spreken.
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_49104220
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:26 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Zelf ben ik een HBO'er, maar ik ben opgegroeid in een arbeidersbuurt in Amsterdam (voornamelijk LBO en MBO-niveau).

Ik vind MBO'ers het prettigst in de omgang. Gewoon normale mensen die echt zichzelf durven te zijn. Nu ik er zo over nadenk, gewoon superleuke mensen. Af en toe bijdehand, maar wel vanuit het hart. Benader je ze normaal/relaxed dan zijn ze dat ook. Voornamelijk denkers op de korte termijn.

Bij HBO'ers merk ik meer het 'superieuriteitsgevoel' en zijn zulke lui over het algemeen wel een heel stuk schijnheiliger. Vaak durven ze minder zichzelf te zijn omdat ze denken dat hun 'zwakte' niet past bij hun reputatie. Ook al ben ik HBO afgestudeerd, ik denk dat ik wel de meeste hekel heb aan HBO'ers.

De meeste WO'ers denken het wiel te hebben uitgevonden, maar ook soms zij zitten fout. Omdat ze vaak gelijk hebben, en omdat ze ook nog eens goed kunnen beargumenteren en onderbouwen, snappen ze het vaak niet van zichzelf als ze wel fout zitten. Vaak wereldvreemd en daaruit voortvloeiend hun linkse mentaliteit, houterige types, maar wel oké mensen. Alleen geen discussie met ze aangaan over allerdaagse onderwerpen, laat ze maar lekker onderzoeken of analyseren. Ze hebben daar meer verstand van dan van hun eigen partner bij wijze van spreken.
Wat een generalisaties, zeg, over de WO'ers .
  maandag 7 mei 2007 @ 17:49:43 #24
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_49108609
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:00 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Wat een generalisaties, zeg, over de WO'ers .
Edit: Wat je zegt is net in normale bewoording gezegd, als je dan wilt posten, beargumenteer het dan tenminste

[ Bericht 13% gewijzigd door Sjoewe op 07-05-2007 17:52:39 ]
.
pi_49114195
Kan iemand eens wat voorbeelden posten waarom WO'ers "wereldvreemd" zijn want daar kan ik echt niet bij .

Daarnaast zou een linkse mentaliteit daaruit voortvloeien . Er wordt zoveel over politiek gediscussieerd onder studenten, ik vraag me echt af wie hier wereldvreemd is .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')