ik kan wel zien dat je een hbo'er bent, aangezien je hbo'ers 'normaal volk' noemt. het normale volk is statistisch gezien mbo'er.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:17 schreef renz0r het volgende:
Wat je vaak ziet:
MBO: Over algemeen Allochtonen, mooiboys, breezers, kampers, paupervolk en normaal volk
HBO: Over algemeen Kakkers, normaal volk
WO: Over algemeen Stoffig gezin, Alto's en hip publiek
Ja dat is bestwel tragisch, dat merk ik zelf ook regelmatig. Dan kom je een werkgroep genoot tegen in de supermarkt en dan gaan ze je zo aankijken van 'niet tegen me praten'...quote:Op zondag 6 mei 2007 22:18 schreef Pakspul het volgende:
Ik heb een tijdje op een universiteit gewerkt, maar die lui zijn zo wereld vreemd he. Ik ben zelf MBO-er en heb dus zal als vooroordeel krijgen dat ik een grote bek heb, maar die lui staan echt te kijken van: "iemand praat met me, wtf moet ik nu doen".
Zie mn extra toevoeging eronder, want ik verwachte dit al.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:19 schreef releaze het volgende:
[..]
ik kan wel zien dat je een hbo'er bent, aangezien je hbo'ers 'normaal volk' noemt. het normale volk is statistisch gezien mbo'er.
jij vindt alleen HBO en MBO mensen normaal?quote:Op zondag 6 mei 2007 22:17 schreef renz0r het volgende:
Wat je vaak ziet:
MBO: Over algemeen Allochtonen, mooiboys, breezers, kampers, paupervolk en normaal volk
WO: Over algemeen Stoffig gezin, Alto's hip publiek en normaal volk
Eigen schoolweg:
MBO --> afgerond
HBO --> bezig
WO --> Intentie en kom geregeld op de campus
De MBO'ers die ik tegenkom zijn juist eigenlijk nooit zo typisch MBO als hier wordt omschreven.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:17 schreef renz0r het volgende:
Wat je vaak ziet:
WO: Over algemeen Stoffig gezin, Alto's en hip publiek
Eigen schoolweg:
MBO --> afgerond
HBO --> bezig
WO --> Intentie en kom geregeld op de campus
WO ook, toegevoegd. vergetenquote:Op zondag 6 mei 2007 22:23 schreef ARKON het volgende:
[..]
jij vindt alleen HBO en MBO mensen normaal?![]()
Nee maar zoals ze t hier omschrijven is gewoon hun eigen droomwereldje om zichzelf 'beter' te voelen door een ander maar even af te kraken. Zelf hebben ze vast nog nooit een voet binnen een MBO school gezet (nee, je zou es besmet kunnen raken zeg!) . Dus waar ze die fantasien weghalen.. geen idee. Staat dat in die stoffige leerboekjes van jullie 'studenten'?quote:Op zondag 6 mei 2007 22:24 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
De MBO'ers die ik tegenkom zijn juist eigenlijk nooit zo typisch MBO als hier wordt omschreven.
Het zijn eigenlijk hele normale mensen () waarvan je beslist niet aan de verschijning of het taalgebruik gelijk zou zeggen dat ze op het MBO zitten.
Zelfde plek als waar jij dit vandaan haalt? 'en daar sta je dan met je polo, zeilschoentjes, knaloranje broek'quote:Op zondag 6 mei 2007 22:39 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Nee maar zoals ze t hier omschrijven is gewoon hun eigen droomwereldje om zichzelf 'beter' te voelen door een ander maar even af te kraken. Zelf hebben ze vast nog nooit een voet binnen een MBO school gezet (nee, je zou es besmet kunnen raken zeg!) . Dus waar ze die fantasien weghalen.. geen idee. Staat dat in die stoffige leerboekjes van jullie 'studenten'?![]()
Er is dan ook een fundamenteel onderscheidt tussen HBO en WO, het eerste is een beroepsopleiding (net als het MBO, vandaar dat ze elkaar goed liggen de beide 'volken') en het tweede is een wetenschappelijke opleiding.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
............
Daarnaast doen ze op de uni vaak minderwaardig over het HBO (incl docenten), ik vind dat nergens voor nodig. Dat superioriteitsgevoel is er op 't HBO veel minder tov MBO.
Wereldvreemd? Ik denk dat die mensen een aardig inzicht hebben in hoe de wereld in elkaar zit.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:18 schreef Pakspul het volgende:
Ik heb een tijdje op een universiteit gewerkt, maar die lui zijn zo wereld vreemd he. Ik ben zelf MBO-er en heb dus zal als vooroordeel krijgen dat ik een grote bek heb, maar die lui staan echt te kijken van: "iemand praat met me, wtf moet ik nu doen".
Hun IQ kan misschien ook wel torenhoog zijn, maar EQ is gewoon baggerquote:Op maandag 7 mei 2007 09:23 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wereldvreemd? Ik denk dat die mensen een aardig inzicht hebben in hoe de wereld in elkaar zit.
Hun EQ kan misschien zo laag zijn als de diepste waterput, maar dat maakt ze niet wereldvreemd.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:41 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Hun IQ kan misschien ook wel torenhoog zijn, maar EQ is gewoon bagger
Wat een generalisaties, zeg, over de WO'ersquote:Op maandag 7 mei 2007 15:26 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Zelf ben ik een HBO'er, maar ik ben opgegroeid in een arbeidersbuurt in Amsterdam (voornamelijk LBO en MBO-niveau).
Ik vind MBO'ers het prettigst in de omgang. Gewoon normale mensen die echt zichzelf durven te zijn. Nu ik er zo over nadenk, gewoon superleuke mensen. Af en toe bijdehand, maar wel vanuit het hart. Benader je ze normaal/relaxed dan zijn ze dat ook. Voornamelijk denkers op de korte termijn.
Bij HBO'ers merk ik meer het 'superieuriteitsgevoel' en zijn zulke lui over het algemeen wel een heel stuk schijnheiliger. Vaak durven ze minder zichzelf te zijn omdat ze denken dat hun 'zwakte' niet past bij hun reputatie. Ook al ben ik HBO afgestudeerd, ik denk dat ik wel de meeste hekel heb aan HBO'ers.
De meeste WO'ers denken het wiel te hebben uitgevonden, maar ook soms zij zitten fout. Omdat ze vaak gelijk hebben, en omdat ze ook nog eens goed kunnen beargumenteren en onderbouwen, snappen ze het vaak niet van zichzelf als ze wel fout zitten. Vaak wereldvreemd en daaruit voortvloeiend hun linkse mentaliteit, houterige types, maar wel oké mensen. Alleen geen discussie met ze aangaan over allerdaagse onderwerpen, laat ze maar lekker onderzoeken of analyseren. Ze hebben daar meer verstand van dan van hun eigen partner bij wijze van spreken.
Edit: Wat je zegt is net in normale bewoording gezegd, als je dan wilt posten, beargumenteer het dan tenminstequote:Op maandag 7 mei 2007 16:00 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wat een generalisaties, zeg, over de WO'ers.
Wat een onzin over WO'ers zeg, ik volg een medische studie op het WO, maar ik kan niet zeggen dat de meeste medestudenten van mij wereldvreemd zijn, ja wij worden onderzoekers, maar bij mij kunnen ze toch echt mee praten over allerdaagse dingen, dus waar jij die logica vandaan haalt vraag ik me af.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:26 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Zelf ben ik een HBO'er, maar ik ben opgegroeid in een arbeidersbuurt in Amsterdam (voornamelijk LBO en MBO-niveau).
Ik vind MBO'ers het prettigst in de omgang. Gewoon normale mensen die echt zichzelf durven te zijn. Nu ik er zo over nadenk, gewoon superleuke mensen. Af en toe bijdehand, maar wel vanuit het hart. Benader je ze normaal/relaxed dan zijn ze dat ook. Voornamelijk denkers op de korte termijn.
Bij HBO'ers merk ik meer het 'superieuriteitsgevoel' en zijn zulke lui over het algemeen wel een heel stuk schijnheiliger. Vaak durven ze minder zichzelf te zijn omdat ze denken dat hun 'zwakte' niet past bij hun reputatie. Ook al ben ik HBO afgestudeerd, ik denk dat ik wel de meeste hekel heb aan HBO'ers.
De meeste WO'ers denken het wiel te hebben uitgevonden, maar ook soms zij zitten fout. Omdat ze vaak gelijk hebben, en omdat ze ook nog eens goed kunnen beargumenteren en onderbouwen, snappen ze het vaak niet van zichzelf als ze wel fout zitten. Vaak wereldvreemd en daaruit voortvloeiend hun linkse mentaliteit, houterige types, maar wel oké mensen. Alleen geen discussie met ze aangaan over allerdaagse onderwerpen, laat ze maar lekker onderzoeken of analyseren. Ze hebben daar meer verstand van dan van hun eigen partner bij wijze van spreken.
Tsja, generaliseren zijn heel veel Fok!kers wel aardig goed in en hun mening is de juiste in hun oogiesquote:Op maandag 7 mei 2007 20:11 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Wat een onzin over WO'ers zeg, ik volg een medische studie op het WO, maar ik kan niet zeggen dat de meeste medestudenten van mij wereldvreemd zijn, ja wij worden onderzoekers, maar bij mij kunnen ze toch echt mee praten over allerdaagse dingen, dus waar jij die logica vandaan haalt vraag ik me af.
Aangezien jij geeneens WO gedaan hebt, vraag ik mij af hoe je tot die conclusie komt.
quote:Op maandag 7 mei 2007 21:08 schreef Beroepsgokker het volgende:
Mijn loopbaan: mbo-hbo-uni
Want? Als je de moeite ervoor neemt, why not.quote:
Kloptquote:Op maandag 7 mei 2007 21:23 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Dat elitaire gedoe over de uni is ook gelul tegenwoordig.
Hij heeft tijdens zijn uni geen stufi meer gekregen.quote:
quote:Op maandag 7 mei 2007 21:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
(als hij in z'n beginjaren tenminste niet uit z'n neus gegeten heeft).
en Bron? Ow wacht.. tuurlijk.. je hebt gewoon een dikke duim!quote:Op maandag 7 mei 2007 21:08 schreef Beroepsgokker het volgende:
MBO: 15% hersens van een aap (en dan overdrijf ik niet, dit volk eindigt op de werkvloer), 50% valt niet op en vindt het allemaal wel best op het MBO, de rest zit onder zijn/haar niveau en gaat vervolgens naar het HBO waar hij/zij wel thuis hoort.
HBO: 10% ex-havo scholiertjes die zich beter voelen dan wie-dan-ook. Grappig om te zien hoe ze erachter komen dat MBO'ers vaak juist meer kennis (want: relevante vooropleiding) en ervaring (want: ouder, dus meer baantjes gehad) in huis hebben, 30% is ex-MBO en doet zonder al teveel moeite nog een HBO erachteraan, rest is ex-havo en gewoon relax.
WO: voor zover ik weet: MBO'ers zijn tuig (tot ze je leren kennen), HBO'ers zijn wel relax (maar minder omdat ze geen wo doen..)
Mijn loopbaan: mbo-hbo-uni
Precies! Opgelost, slotjequote:Op maandag 7 mei 2007 21:24 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Klopt
Als je geschikt bent, ben je geschikt. Punt. Ongeacht wat je voorgeschiedenis is.
Wat zit je precies dwars aan zijn uitspraak? Mij lijkt het eigenlijk wel een enigszins realistische weergave van de zaken. Maar met wat loze uitroepen, zullen we niet echt begrijpen wat je nou bedoeld.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
en Bron? Ow wacht.. tuurlijk.. je hebt gewoon een dikke duim!![]()
ik hou niet van dat hokjesplaatserij .quote:Op maandag 7 mei 2007 22:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Wat zit je precies dwars aan zijn uitspraak? Mij lijkt het eigenlijk wel een enigszins realistische weergave van de zaken. Maar met wat loze uitroepen, zullen we niet echt begrijpen wat je nou bedoeld.
ik ben een ervaringswetenschapper..quote:Op maandag 7 mei 2007 22:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
en Bron? Ow wacht.. tuurlijk.. je hebt gewoon een dikke duim!![]()
nee en waarom niet eigenlijk? Ik ben op t vbo begonnen en heb t tot hbo geschopt. En daar ben ik gewoonweg trots opquote:Op maandag 7 mei 2007 22:54 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Zijn er meer dan je denkt hoor.. maar niet iedereen loopt te schreeuwen dat hij ooit op de mavo is begonnen..
Iedereen kan HBO, je moet het alleen wel WILLEN. Maar da's mijn mening. Iedereen die stopt met HBO heeft te weinig inzet of vindt de studie saai/niet leuk. Ben nog nooit iemand tegen gekomen die het écht moeilijk vond.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:56 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nee en waarom niet eigenlijk? Ik ben op t vbo begonnen en heb t tot hbo geschopt. En daar ben ik gewoonweg trots op![]()
En kennelijk ook niet van replies met meer dan een regel.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:52 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik hou niet van dat hokjesplaatserij .![]()
Zozo. Die is origineel. Kelder van de samenleving! Hoe kom je erop!! Allemaal zelf bedacht? Wat zullen ze trots op je zijn!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:55 schreef MoneyTalks het volgende:
Hmm, MBO'ers zijn kelder van de samenleving, we hebben ze nodig, maar belangrijk zijn ze niet. HBO'ers zijn gewoon paupers die net iets te goed zijn voor MBO, maar gewoon falen zich te onderscheiden. WO'ers zijn de bakermat van de samenleving, zonder ze kan je niet leven.
Kijk! een mbo'er!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:20 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Zozo. Die is origineel. Kelder van de samenleving! Hoe kom je erop!! Allemaal zelf bedacht? Wat zullen ze trots op je zijn!
niet meer. Maar beviel anders prima!quote:
Laten we inderdaad er eerlijk over zijn. MBO is handig voor het uitvoerende werk, maar de ontwikkeling van de mensheid wordt gerealiseerd door HBO en vooral WO mensen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:55 schreef MoneyTalks het volgende:
Hmm, MBO'ers zijn kelder van de samenleving, we hebben ze nodig, maar belangrijk zijn ze niet. HBO'ers zijn gewoon paupers die net iets te goed zijn voor MBO, maar gewoon falen zich te onderscheiden. WO'ers zijn de bakermat van de samenleving, zonder ze kan je niet leven.
Ik hou gewoon niet van sociale cohesie op dat vlak. Maar toegegeven, ik heb tijdens mijn studie ook een jongen leren kennen die helemaal vanaf het MBO is opgeklomen en deze jongen kon zich zowaar goed redden in het academische klimaatquote:Op maandag 7 mei 2007 21:23 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Want? Als je de moeite ervoor neemt, why not.
Dat elitaire gedoe over de uni is ook gelul tegenwoordig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |