abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50823709
Dalrymple, conservatief-extremistische zeur.
pi_50823807
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:39 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Zal best, maar het is logisch dat mensen dit aanvechten, dat mensen hier pissig van worden en dat mensen zich niet laten overtuigen door dergelijke "veiligheidsmaatregelen". Creëer je dus alleen maar meer gezeik en onbegrip mee.
Nee, dat klopt. Op mijn middelbare scholen werden petjes verboden. Gewoon omdat ze het onfatsoenlijk vonden. Ik kan me voorstellen dat een school dat ook zou willen invoeren mbt hoofddoekjes, maar het wordt niet toegelaten.

Maar wat mij betreft maakt een school zelf uit wie ze toelaten en wat hun voorschriften zijn.
pi_50824994
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:39 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Zal best, maar het is logisch dat mensen dit aanvechten, dat mensen hier pissig van worden en dat mensen zich niet laten overtuigen door dergelijke "veiligheidsmaatregelen". Creëer je dus alleen maar meer gezeik en onbegrip mee.
Met die kuthoofddoekjes creeer je alleen maar gezeik en onbegrip, maar dat schijnen ze niet te willen begrijpen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 25 juni 2007 @ 16:34:17 #154
80268 kLowJow
That's Gay
pi_50825118
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Met die kuthoofddoekjes creeer je alleen maar gezeik en onbegrip, maar dat schijnen ze niet te willen begrijpen.
Dat vind je oprecht vergelijkbaar?
pi_50825230
Ja absoluut.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 25 juni 2007 @ 16:48:28 #156
80268 kLowJow
That's Gay
pi_50825539
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja absoluut.
Als ik aanstoot neem aan jouw uiterlijk, ook al conformeer je je aan de geldende moraal, is dit per definitie jouw schuld en wanneer ik je dan, tegen jouw wil, kaal laat scheren onder het mom van zo lopen we minder risico op verspreiding van luizen, is dit een gepaste actie?
pi_50825669
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:48 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Als ik aanstoot neem aan jouw uiterlijk, ook al conformeer je je aan de geldende moraal, is dit per definitie jouw schuld en wanneer ik je dan, tegen jouw wil, kaal laat scheren onder het mom van zo lopen we minder risico op verspreiding van luizen, is dit een gepaste actie?
Mijn insteek: als een school alleen maar kale scholieren willen moeten ze dat zelf weten. Niemand dwingt je toch naar die specifieke school te gaan?
pi_50825902
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:54 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Oranje boven...
Yeah right

Maar, het betekent helemaal niets hoor

Noem mij 1 ander land waar de spelers van het nationale elftal na het winnen van een kampioenschap met vlaggen van andere landen gaan zwaaien.

Frankrijk misschien?
pi_50825955
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:48 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat kaalscheren wegens luizen is wel eens verplicht geweest hoor. En als je niet mee deed, dan mocht je de school niet in. Sim-pel.

Dat geauwetyfushoer over die hoofddoekjes zit me tot hier. Gewoon verbieden net zoals petjes verboden mogen worden. Klaar.
  maandag 25 juni 2007 @ 17:05:01 #162
80268 kLowJow
That's Gay
pi_50826141
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:52 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Mijn insteek: als een school alleen maar kale scholieren willen moeten ze dat zelf weten. Niemand dwingt je toch naar die specifieke school te gaan?
Met het principe "geen hoofddoekjes op school" heb ik dan ook totaal geen moeite. Wanneer dit als stelregel genomen wordt en verheven tot norm is er wat mij betreft geen probleem.

Het probleem is dat we blijven doen alsof we de islam en de gebruiken van mensen zo respecteren - hoofddoekjes zijn gewoon toegestaan - maar tegelijkertijd op huichelachtige wijze blijk geven van het tegenovergestelde.

We respecteren het helemaal niet en dwingen op achterbakse wijze conformering af aan een norm die we verborgen houden. Een norm die we niet uit durven spreken, in wet- of regelgeving durven op te nemen, maar die klaarblijkelijk wel leeft.

Juist dit soort absurde constructies zetten kwaad bloed lijkt me, veel meer dan een duidelijk afspraak zou doen.
pi_50826190
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Yeah right

Noem mij 1 ander land waar de spelers van het nationale elftal na het winnen van een kampioenschap met vlaggen van andere landen gaan zwaaien.

Frankrijk misschien?
Als ze een EK wint gewoon met de Europese vlag gaan zwaaien .
  maandag 25 juni 2007 @ 17:07:50 #164
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_50826230
pberends, Wubby Luyendijk van NRC heeft de PvdA'ers in Buitenhof voor je geteld. In 2007 waren er 21 PvdA'ers, tegenover 10 CDA'ers en 8 VVD'ers.

Volgens het stuk Achter de schermen bij Buitenhof hebben de CDA ministers Buitenhof nu in de ban gedaan. Niet omdat het programma te links zou zijn, maar omdat ze niet akkoord gingen met de exclusiviteitsvoorwaarden van Buitenhof.
quote:
Achter de schermen bij Buitenhof
Er is iets tussengekomen, vertelde de presentator vorige week in Buitenhof. Op het laatste moment had minister-president Jan Peter Balkenende afgezien van een optreden in het politieke discussieprogramma van NPS, VARA en VPRO.
Verbaasd krabden kijkers zich achter de oren. Waarom kwam de premier niet opdagen voor een gesprek over „de honderddagentoer, Europa en de daadkracht van het kabinet”?
Rob Trip, de presentator van dienst, bleef schimmig. Er is iets tussengekomen, zei hij. En: „U had de premier hier verwacht, wij eerlijk gezegd ook.”
De telefoon gepakt en wat bleek? Er was een conflict gerezen. Balkenende zat in het NOS Journaal, de avond voor zijn optreden in Buitenhof. Veertig seconden had hij volgepraat over onderhandelingen met bondskanselier Angela Merkel.
Nou was ik die soundbites direct vergeten. Maar de Buitenhofredactie was er woedend over. De premier schond daarmee, aldus eindredacteur Corine Hegeman, afspraken over exclusiviteit. Besloten werd het interview in te korten en ook andere gasten uit te nodigen. Alleen was dat tegen het zere been van JP plus hofhouding. Exit Balkenende bij Buitenhof. In zijn plaats vertelde Laurens Jan Brinkhorst over Europa.
(voor rest artikel klik)
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_50827252
quote:
We respecteren het helemaal niet en dwingen op achterbakse wijze conformering af aan een norm die we verborgen houden. Een norm die we niet uit durven spreken, in wet- of regelgeving durven op te nemen, maar die klaarblijkelijk wel leeft.
KlowJow, ik heb je de reden hiervoor al gegeven: CGB. Dat veroorzaakt dit soort achterbakse regels.

De zomergassies zijn deze zomer trouwens erg matig hoor

http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/

Wie is er nu geïnteresseerd in de favoriete filmpjes van Moszkowicz Linda de Mol en Alexander Rinnooij Kan? Die mensen zijn elke dag al met hun smoel op de tv. Geef mij een Michiel Romein, een Herman Philipse, een Cees Dekker, een Anton Corbijn, Een Wim de Bie, een Aart Staartjes.
  maandag 25 juni 2007 @ 18:00:16 #166
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50827936
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Yeah right

Frankrijk misschien?
Suriname is deel van onze Joods-Christelijke op humanistische grond geschoeide samenleving.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_50827989
quote:
'Hogere rente moet zeepbellen op de beurs bestrijden'

De moeder van de centrale banken, de BIS, waarschuwt voor zeepbellen op de beurs. Die zouden met een renteverhoging moeten worden bestreden.

Geldgroei
De Bank for International Settlements (BIS), of Bank voor Internationale Betalingen (BIB) in het Nederlands, waarschuwt voor de gevolgen van de geldgroei van de afgelopen jaren.

Renteverhogingen
De flinke renteverlagingen, in grote delen van de wereld, hebben geld goedkoop gemaakt. Dit heeft geleid tot flinke stijgingen van bijvoorbeeld beurskoersen. De BIS spreekt van zeepbellen. Het bestrijden hiervan zal via renteverhogingen moeten gebeuren, aldus de BIS. Zeepbellen zijn een vorm van inflatie.

Dollar
De BIS waarschuwt verder onder meer voor grote oneevenwichtigheden in de wereld, zoals het grote tekort op de Amerikaanse handeslbalans. Hierdoor bestaat volgens de BIS de kans dat de dollar flink onderuit gaat. Tussen de regels door is te lezen dat China wel eens minder reserves in dollars zou kunnen aanhouden. Bovendien zou het land met de grootste valutareserves ter wereld kunnen besluiten de reserves anders te investeren. Dit kan zijn effect op de dollarkoers niet missen.
Ik heb gelijk, je weet toch. De huizenbubbel.
  maandag 25 juni 2007 @ 18:03:15 #168
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_50828023
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 25 juni 2007 @ 18:06:56 #169
80268 kLowJow
That's Gay
pi_50828131
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:39 schreef Autodidact het volgende:

[..]

KlowJow, ik heb je de reden hiervoor al gegeven: CGB. Dat veroorzaakt dit soort achterbakse regels.
Ja, dat noemde je als reden, maar dat vind ik te simpel gesteld. Het CGB toetst simpelweg aan bestaande wetgeving. Als het CGB niet zou bestaan zou men via de rechter in dezelfde gevallen ook zijn gelijk kunnen halen.

Men handelt in die gevallen dus gewoon in strijd met de wet. Dan zij er wat mij betreft twee opties:
[1] Je als samenleving neerleggen bij die wet en je eraan conformeren.
[2] De wet aanpassen.
pi_50828435
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:06 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja, dat noemde je als reden, maar dat vind ik te simpel gesteld. Het CGB toetst simpelweg aan bestaande wetgeving. Als het CGB niet zou bestaan zou men via de rechter in dezelfde gevallen ook zijn gelijk kunnen halen.

Men handelt in die gevallen dus gewoon in strijd met de wet. Dan zij er wat mij betreft twee opties:
[1] Je als samenleving neerleggen bij die wet en je eraan conformeren.
[2] De wet aanpassen.
Klopt natuurlijk. CGB + wetgeving dan .
  maandag 25 juni 2007 @ 18:17:22 #171
80268 kLowJow
That's Gay
pi_50828476
.
pi_50828571
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Suriname is deel van onze Joods-Christelijke op humanistische grond geschoeide samenleving.
Ja klopt... de slavernij.
  † In Memoriam † maandag 25 juni 2007 @ 18:42:18 #173
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')