Zo ver ik het weet hoeft dat niet... Dat moet alleen als je ook de kleur van je motorcabine hebt veranderd....quote:Op zondag 8 juli 2007 04:34 schreef Schlumberger het volgende:
Je bent echt goed bezig
Wat je trouwens niet moet vergeten, is dat je bij de Belgische RDW moet doorgeven dat je auto een ander kleurtje heeft gekregen. Niet dat het iemand iets kan boeien, maar je kan er in Nederland een boete voor krijgen als je een vervelende agent treft...
que?quote:Op zondag 8 juli 2007 11:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zo ver ik het weet hoeft dat niet... Dat moet alleen als je ook de kleur van je motorcabine hebt veranderd....
OOw nee wachtJou motor ligt onder in of niet?
![]()
Heeft geloof ik iets te maken met het feit dat het chassisnummer in het motorcompartiment is geslagen (originaliteits-dingetje).quote:Op zondag 8 juli 2007 11:47 schreef eevebe het volgende:
[..]
que?
de auto heeft van de buitenkant een totaal andere kleur gekregen. wat kan het die wouten of rdw schelen wat voor kleur het motorcompartiment heeft?
ja oke, dat is opzich nog wel te begrijpen.quote:Op zondag 8 juli 2007 11:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Heeft geloof ik iets te maken met het feit dat het chassisnummer in het motorcompartiment is geslagen (originaliteits-dingetje).
Dan word je aangehouden, trekt de popo het motorcompartiment open en is het uitgelegdquote:Op zondag 8 juli 2007 11:57 schreef eevebe het volgende:
[..]
ja oke, dat is opzich nog wel te begrijpen.
maar als je de auto alleen van de buitenkant overspuit zal je het ook door moeten geven lijkt me.
want als de politie je kenteken natrekt en ze lezen dat het een grijze auto is, en ze zien een zwarte, dan heb je wat uit te leggen denk ik.
ja is dat zo simpel, of ligt het dan ook aan de agent die je staandehoud?quote:Op zondag 8 juli 2007 11:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dan word je aangehouden, trekt de popo het motorcompartiment open en is het uitgelegd
Chassisnummer staat in de motorruimte en op het kenteken(bewijs) dus alles klopt dan.
Ik denk dat dat vrij simpel is voor de agent.quote:Op zondag 8 juli 2007 12:02 schreef eevebe het volgende:
[..]
ja is dat zo simpel, of ligt het dan ook aan de agent die je staandehoud?
k heb me er nooit in verdiept ofzo![]()
en dan maar hopen op heel dikke mistbanken zekerquote:Op zondag 8 juli 2007 00:10 schreef MMach het volgende:[...]
Morgen ga ik op een lange testtrip met Leonidas, ik ben benieuwd.
quote:Op zondag 8 juli 2007 21:21 schreef MMach het volgende:
Ich bin back!
Vandemorgen een fotootje toen we net waren vertrokken:
[afbeelding]
En daarnet toen we weer thuis waren:
[afbeelding]
382 km, waarvan 3uur op nationale wegen, in de hitte, met veel hellingen, en op de terugweg 1.5u aan een stuk plankgas op de autosnelweg. En hij gaf geen krimp. Geen flikkerende lichtjes, zelfs geen oliedrupje op de grond. Zoveel gaan we op onze reis niet doen per dag, en al zeker niet zo gehaast, dus ik denk dat dat wel snor zit. Ook weinig verbruikt, zo blijkt. Iets minder dan 25 liter diesel, oftewel iets meer dan 1:15.
Uhm, als je je mistlampen nodig hebt wil je juist _GEEN_ grootlicht hebben branden...quote:Op zondag 8 juli 2007 00:10 schreef MMach het volgende:
De mistlampen werken alleen als het grootlicht aan is, en gaan uit als het contact uit gaat, ook al staan de grootlichten dan nog aan. Bij standlichten zullen ze dus niet werken.
euhm dimlicht is OOK grootlicht, alleen gedimtquote:Op zondag 8 juli 2007 22:30 schreef MewBie het volgende:
[..]
Uhm, als je je mistlampen nodig hebt wil je juist _GEEN_ grootlicht hebben branden...
Was dat voor onzin? Tis óf een ander draadje óf een ander lampje...quote:Op zondag 8 juli 2007 23:13 schreef lipje het volgende:
[..]
euhm dimlicht is OOK grootlicht, alleen gedimt
Verschilt...quote:Op zondag 8 juli 2007 23:41 schreef Archont het volgende:
is zeker ander lampje, je ziet op verschillende autos zelf dat het dimlicht uitgaat als je het grootlicht ontsteekt, zit achter andere lenzen zelfs.
Mijn god dat doet belgen en fransozen echt altijd tot mijn grote ergernis. Je begrijpt dat wanneer je dat doet bij een harde bui dat je tegenliggers totaal verblind worden door de straal die laag op het wegdek schijnt en recht in hun ogen weerkaatst in het regenwater? Ik haat het werkelijk als mensen dat doen en zal niet schromen op zo'n moment fijn met mijn grootlicht terug te knipperen. Normaal dimlicht is ruim voldoende bij regenval, ook harde regen. Mist is een totaal ander verhaal.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:21 schreef MMach het volgende:
Trouwens de kans gehad om de mistlampen aan te zetten, want het regende nogal hard op de terugweg:
[afbeelding]
naja, niet zo duidelijk op de foto.
Ik deel archont zijn mening eigenlijk. Ik ben daar nog nooit door verblind, zelfs niet door de sjonnies die dat altijd aan hebben staan, ook niet in de regen. Misschien is dat wel storend als je met een sportauto rijdt en superdicht tegen de grond zit, maar bij een normale auto, echt niet. Je moet ook nooit naar je tegenliggers zitten staren natuurlijk, je moet er altijd naast kijken. Als je verblind wordt door breedstralers, dan moeten die echt al superslecht staan afgesteld. Die zijn niet straffer van lichtsterkte dan gewone lampen, en verlichten een brede strook weg, dicht bij de auto. Zelfs als dat reflecteert, dan nog lijkt mij dat niet meer of minder verblindend dan gewone lichten.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:09 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Mijn god dat doet belgen en fransozen echt altijd tot mijn grote ergernis. Je begrijpt dat wanneer je dat doet bij een harde bui dat je tegenliggers totaal verblind worden door de straal die laag op het wegdek schijnt en recht in hun ogen weerkaatst in het regenwater? Ik haat het werkelijk als mensen dat doen en zal niet schromen op zo'n moment fijn met mijn grootlicht terug te knipperen. Normaal dimlicht is ruim voldoende bij regenval, ook harde regen. Mist is een totaal ander verhaal.
Dit klinkt misschien vervelend, maar ik kon het niet laten dit te posten. Zie het niet als een persoonlijke aanval svp.
Het is even dom om het op de autosnelweg te doen natuurlijk. Niet omdat het gevaarlijk is, maar omdat je met 1 flitsboete heel wat van de gewonnen tijd omzet in geldverlies. Ik heb nu niet echt een idee van de boetes in Nederland, maar 20-30km/h te hard staat hier gelijk aan een fikse boete. Begrijp me niet verkeerd, ik heb absoluut niks tegen mensen die aan die snelheid over de snelweg rijden, verre van, ze mogen het hier voor mijn part zelfs zo inrichten als in Duitsland. Ik probeer gewoon om aan te tonen dat trager rijden in ons land gewoon beter is, los van het feit of het nu efficienter is of niet. Het wemelt hier van de camera's en mobiele flitsers, en dat maakt het grote verschil.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:29 schreef invine het volgende:
@MMach je hebt in grootste gedeelte gelijk in je verhaalen je mening qua verlichting deel ik met je maar over harder rijden niet, dat het niks uitmaakt, want dat doet het wel degelijk! Als ik naar friesland rijd vanuit brabant dan doe je daar, mits je aan de snelheid houd en geen files, 3 uur over. Als je nu 140-150 rijd in linker rijbaan en dan soms terugzakt naar 100-120 dan ben je heel wat minuten eerder aan dan een paar minuten. Het maakt degelijk uit of je harder rijd alleen ben je stom als je het niet op de snelweg/buiten de bebouwde kom doet!
Is niet zo, kijk maar eens goed. Je ziet wel minder barsten dat kloptquote:Op donderdag 12 juli 2007 14:38 schreef invine het volgende:
Hoezo is je spiegel in de reflectie nog heel?
Absoluut niet waar, achteruit rij lichten bij auto's voor '97 hoeven niet te werken, mist achterlicht hoeft niet te werken als er geen schakelaar aanwezig is. Mistlampen voor hoeven niet te werken als er geen schakelaar aanwezig is.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:03 schreef boertie het volgende:
[..]
Dat kan dus niet in nederland. Alles wat op de auto gemonteerd zit (mistlampen ed) moet ook werken bij de apk.![]()
Geld alleen voor de achterkant en niet persé in de schakelaar...quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:13 schreef daNpy het volgende:
En als je mistlicht hebt móet het controle lampje in de schakelaar branden...
in belgie is een achtermistlicht wel degelijk een lamp die verplicht moet werkenquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:12 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wat wel moet werken, dimlicht, groot licht, richting aanwijzers (links en rechts, voor en achter), achterlichten, remlichten.
Dat is alles.
En in nederland nietquote:Op vrijdag 13 juli 2007 00:36 schreef Archont het volgende:
[..]
in belgie is een achtermistlicht wel degelijk een lamp die verplicht moet werken
Beetje onderaan de pagina staat er hier eentje.. hoef jehem alleen nog maar om te draaien..quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:19 schreef Drummer-Itchy het volgende:
heeft iemand enig idee waar ik een logo van VW vandaan haal, maar in plaats van dat er VW in staat, staat er een pentagram in.....omgekeerd....
hij moet voorop een VW Polo komen....
zijn deze logo's er ?
of moet ik deze ergens laten maken ?
Valt best mee. Als je 150 effectief rijdt, dan zit je 30/u teveel. Er zit nog steeds een kleine correctie op, dus je zal maar op 25/u teveel beboet worden, wat 50 + 25x5 = 175¤ is. Inderdaad beu om krijgen, maar echt fiks durf ik ze niet noemen. De kans om geflitst te worden is sowieso bijzonder klein als je ook maar een beetje oplet. Ik rij zelf op de snelweg & op lange 70 of 90/u stukken systematisch 20à30 teveel, en ik ben nog nergens geflitst.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:04 schreef MMach het volgende:
maar 20-30km/h te hard staat hier gelijk aan een fikse boete.
jij was toch dat mannetje dat de hyundai van je ouders kapot had gereden of niet?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:14 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Valt best mee. Als je 150 effectief rijdt, dan zit je 30/u teveel. Er zit nog steeds een kleine correctie op, dus je zal maar op 25/u teveel beboet worden, wat 50 + 25x5 = 175¤ is. Inderdaad beu om krijgen, maar echt fiks durf ik ze niet noemen. De kans om geflitst te worden is sowieso bijzonder klein als je ook maar een beetje oplet. Ik rij zelf op de snelweg & op lange 70 of 90/u stukken systematisch 20à30 teveel, en ik ben nog nergens geflitst.
'S nachts moet je er helemaal geen schrik van hebben, wacht op de eerste de beste die aan 160/170 over de snelweg gaat, en hang je er 100m achter. De flits is meer dan fel genoeg om hem duidelijk te kunnen zien en jou tijd genoeg te geven om nog te remmen. (als je natuurlijk op je gemak wil rondrijden & genieten vh rijden zelf is het irritant om op die palen te moeten letten, en heb je 100% gelijk dat je iets onder de maximum gaat zitten)
Doet dat er hier toe? Snelheid houden op een rechte baan waar weinig verkeer op zit kan iedereen, ook als je pas je rijbewijs hebt. Een ongeluk is niet erg, zolang je eruit leert. Ik rij nu kalm op slecht verlichte / bochtige stukken, dus een dergelijke fout zal ik niet meer tegenkomen (toch niet met dezelfde oorzaak).quote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:16 schreef Catch22- het volgende:
jij was toch dat mannetje dat de hyundai van je ouders kapot had gereden of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |