Ik deel archont zijn mening eigenlijk. Ik ben daar nog nooit door verblind, zelfs niet door de sjonnies die dat altijd aan hebben staan, ook niet in de regen. Misschien is dat wel storend als je met een sportauto rijdt en superdicht tegen de grond zit, maar bij een normale auto, echt niet. Je moet ook nooit naar je tegenliggers zitten staren natuurlijk, je moet er altijd naast kijken. Als je verblind wordt door breedstralers, dan moeten die echt al superslecht staan afgesteld. Die zijn niet straffer van lichtsterkte dan gewone lampen, en verlichten een brede strook weg, dicht bij de auto. Zelfs als dat reflecteert, dan nog lijkt mij dat niet meer of minder verblindend dan gewone lichten.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:09 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Mijn god dat doet belgen en fransozen echt altijd tot mijn grote ergernis. Je begrijpt dat wanneer je dat doet bij een harde bui dat je tegenliggers totaal verblind worden door de straal die laag op het wegdek schijnt en recht in hun ogen weerkaatst in het regenwater? Ik haat het werkelijk als mensen dat doen en zal niet schromen op zo'n moment fijn met mijn grootlicht terug te knipperen. Normaal dimlicht is ruim voldoende bij regenval, ook harde regen. Mist is een totaal ander verhaal.
Dit klinkt misschien vervelend, maar ik kon het niet laten dit te posten. Zie het niet als een persoonlijke aanval svp.
Het is even dom om het op de autosnelweg te doen natuurlijk. Niet omdat het gevaarlijk is, maar omdat je met 1 flitsboete heel wat van de gewonnen tijd omzet in geldverlies. Ik heb nu niet echt een idee van de boetes in Nederland, maar 20-30km/h te hard staat hier gelijk aan een fikse boete. Begrijp me niet verkeerd, ik heb absoluut niks tegen mensen die aan die snelheid over de snelweg rijden, verre van, ze mogen het hier voor mijn part zelfs zo inrichten als in Duitsland. Ik probeer gewoon om aan te tonen dat trager rijden in ons land gewoon beter is, los van het feit of het nu efficienter is of niet. Het wemelt hier van de camera's en mobiele flitsers, en dat maakt het grote verschil.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:29 schreef invine het volgende:
@MMach je hebt in grootste gedeelte gelijk in je verhaalen je mening qua verlichting deel ik met je maar over harder rijden niet, dat het niks uitmaakt, want dat doet het wel degelijk! Als ik naar friesland rijd vanuit brabant dan doe je daar, mits je aan de snelheid houd en geen files, 3 uur over. Als je nu 140-150 rijd in linker rijbaan en dan soms terugzakt naar 100-120 dan ben je heel wat minuten eerder aan dan een paar minuten. Het maakt degelijk uit of je harder rijd alleen ben je stom als je het niet op de snelweg/buiten de bebouwde kom doet!
Is niet zo, kijk maar eens goed. Je ziet wel minder barsten dat kloptquote:Op donderdag 12 juli 2007 14:38 schreef invine het volgende:
Hoezo is je spiegel in de reflectie nog heel?
Absoluut niet waar, achteruit rij lichten bij auto's voor '97 hoeven niet te werken, mist achterlicht hoeft niet te werken als er geen schakelaar aanwezig is. Mistlampen voor hoeven niet te werken als er geen schakelaar aanwezig is.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:03 schreef boertie het volgende:
[..]
Dat kan dus niet in nederland. Alles wat op de auto gemonteerd zit (mistlampen ed) moet ook werken bij de apk.![]()
Geld alleen voor de achterkant en niet persé in de schakelaar...quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:13 schreef daNpy het volgende:
En als je mistlicht hebt móet het controle lampje in de schakelaar branden...
in belgie is een achtermistlicht wel degelijk een lamp die verplicht moet werkenquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:12 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wat wel moet werken, dimlicht, groot licht, richting aanwijzers (links en rechts, voor en achter), achterlichten, remlichten.
Dat is alles.
En in nederland nietquote:Op vrijdag 13 juli 2007 00:36 schreef Archont het volgende:
[..]
in belgie is een achtermistlicht wel degelijk een lamp die verplicht moet werken
Beetje onderaan de pagina staat er hier eentje.. hoef jehem alleen nog maar om te draaien..quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:19 schreef Drummer-Itchy het volgende:
heeft iemand enig idee waar ik een logo van VW vandaan haal, maar in plaats van dat er VW in staat, staat er een pentagram in.....omgekeerd....
hij moet voorop een VW Polo komen....
zijn deze logo's er ?
of moet ik deze ergens laten maken ?
Valt best mee. Als je 150 effectief rijdt, dan zit je 30/u teveel. Er zit nog steeds een kleine correctie op, dus je zal maar op 25/u teveel beboet worden, wat 50 + 25x5 = 175¤ is. Inderdaad beu om krijgen, maar echt fiks durf ik ze niet noemen. De kans om geflitst te worden is sowieso bijzonder klein als je ook maar een beetje oplet. Ik rij zelf op de snelweg & op lange 70 of 90/u stukken systematisch 20à30 teveel, en ik ben nog nergens geflitst.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:04 schreef MMach het volgende:
maar 20-30km/h te hard staat hier gelijk aan een fikse boete.
jij was toch dat mannetje dat de hyundai van je ouders kapot had gereden of niet?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:14 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Valt best mee. Als je 150 effectief rijdt, dan zit je 30/u teveel. Er zit nog steeds een kleine correctie op, dus je zal maar op 25/u teveel beboet worden, wat 50 + 25x5 = 175¤ is. Inderdaad beu om krijgen, maar echt fiks durf ik ze niet noemen. De kans om geflitst te worden is sowieso bijzonder klein als je ook maar een beetje oplet. Ik rij zelf op de snelweg & op lange 70 of 90/u stukken systematisch 20à30 teveel, en ik ben nog nergens geflitst.
'S nachts moet je er helemaal geen schrik van hebben, wacht op de eerste de beste die aan 160/170 over de snelweg gaat, en hang je er 100m achter. De flits is meer dan fel genoeg om hem duidelijk te kunnen zien en jou tijd genoeg te geven om nog te remmen. (als je natuurlijk op je gemak wil rondrijden & genieten vh rijden zelf is het irritant om op die palen te moeten letten, en heb je 100% gelijk dat je iets onder de maximum gaat zitten)
Doet dat er hier toe? Snelheid houden op een rechte baan waar weinig verkeer op zit kan iedereen, ook als je pas je rijbewijs hebt. Een ongeluk is niet erg, zolang je eruit leert. Ik rij nu kalm op slecht verlichte / bochtige stukken, dus een dergelijke fout zal ik niet meer tegenkomen (toch niet met dezelfde oorzaak).quote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:16 schreef Catch22- het volgende:
jij was toch dat mannetje dat de hyundai van je ouders kapot had gereden of niet?
Totaal niet, ik geef MMach volkomen gelijk. Snel rijden is totaal niet moeilijk; iemand die niet kan rijden kan probleemloos snel rijden. Ik rij nu dagelijks (vakantiejob) rond de 3à400km snelweg op de typische "leasebak"-stijl, en dat geeft totaal geen problemen. Ik weet echter ook wel dat jij als taxichauffeur (ja toch?) een pak beter zal kunnen rijden of mij. Logisch ook, jij zit meer op de baan. Voor het snel rijden & ontwijken van flitsers moet je echt niet kunnen rijden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:29 schreef Catch22- het volgende:
je doet alleen vaak alsof je een goede chauffeur bent
Niet om te zeuren ofzo hoor, maar dat lukt niet echt... 165 km/uur = 45,8 m/s. Met een reactietijd van 1 seconde heb je dus nog maar 100 m - 45,8 m= 54,2 meter om 45 km/uur langzamer te gaan...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:14 schreef Athmozz het volgende:
[..]
'S nachts moet je er helemaal geen schrik van hebben, wacht op de eerste de beste die aan 160/170 over de snelweg gaat, en hang je er 100m achter. De flits is meer dan fel genoeg om hem duidelijk te kunnen zien en jou tijd genoeg te geven om nog te remmen.
Best mogelijk, aangezien de standaard auto ongeveer 45à50m nodig heeft om van 0 naar 100 te remmen. Verder is een reactietijd van 1s nogal lang, normaal kan je sneller reageren.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:49 schreef Schlumberger het volgende:
Niet om te zeuren ofzo hoor, maar dat lukt niet echt... 165 km/uur = 45,8 m/s. Met een reactietijd van 1 seconde heb je dus nog maar 100 m - 45,8 m= 54,2 meter om 45 km/uur langzamer te gaan...
Beter wat meer afstand houden![]()
Dat van die remweg kan inderdaad wel kloppen... maar meestal wordt wel ongeveer 1 seconde aangehouden als gemiddelde reactietijd.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:01 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Best mogelijk, aangezien de standaard auto ongeveer 45à50m nodig heeft om van 0 naar 100 te remmen. Verder is een reactietijd van 1s nogal lang, normaal kan je sneller reageren.
(http://www.movit.de/rahmen/stoptbl.htm)
Net naast de trekhaak, uit ondervinding (quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:25 schreef Athmozz het volgende:
super!
Waar hangt die achteruitrijcamera gemonteerd? Onder je bumper?
Ze moeten me alleen nog weten lokaliseren , en denk je dat een afneembaar frontje de enige antidiefstal- maatregel is?quote:
We hebben bij de onze ook een klein maatregeltje er zelf in gezet waardoor je hem niet kan starten als je het niet weet. Best effectief, want toen ik hem voor de eerste keer voor een onderhoud binnen stak had ik een half uurtje erna al telefoon dat de wagen totaal niet meer reageerde & dat het wss wat langer ging duren dan verwachtquote:Op zaterdag 1 september 2007 18:12 schreef Leonidas het volgende:
[..]
Ze moeten me alleen nog weten lokaliseren , en denk je dat een afneembaar frontje de enige antidiefstal- maatregel is?![]()
(MMach dus, vergeten inloggen)
ja, ok, lokaliseren is 1, stelen is nog net een stap verder. Ik ga het hier niet uitleggen hoe je het het beste kan stelen, maar ik kan je wel vertellen dat áls je (je in het algemeen natuurlijkquote:Op zaterdag 1 september 2007 18:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
We hebben bij de onze ook een klein maatregeltje er zelf in gezet waardoor je hem niet kan starten als je het niet weet. Best effectief, want toen ik hem voor de eerste keer voor een onderhoud binnen stak had ik een half uurtje erna al telefoon dat de wagen totaal niet meer reageerde & dat het wss wat langer ging duren dan verwacht![]()
@MMach; lokaliseren kan niet moeilijk zijn. Ik weet al in welke buurt je woont, dus andere forumleden wss ook, en geef toe dat je Transporter nu wél opvalt, zo zullen er zeker geen 2 rondrijden.![]()
Niet echt, als daar zo'n groot scherm zit wordt er logischerwijs gedacht dat daar nog wat dure apparatuur in/onder/rond zal zitten, en het lijkt me niet dat zo'n transporter het moeilijkste is om in in te breken, dus je hebt wel gelijk dat je daar dat plankje zet. Prachtig gemaakt trouwens, het zou me ook niet opvallen dat het totaal fake is, hoewel een boost tot 30psi op een NON-turbo kamionnette wel bizar lijktquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:40 schreef Leonidas het volgende:
Enfin, het zal teveel moeite zijn om de waarde van het scherm te rechtvaardigen.
Alsof hij de enige Belg op Fok! isquote:Op zaterdag 1 september 2007 12:55 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Maar ik weet niet of ze de reis naar België willen maken
Mja, bij mij heeft de pasagier evenveel te zeggen over de muziekkeuze als ikzelf, dus die moet er ook iets van zien. Het is ook handig gebleken tijdens wat langere ritten, dan kijkt m'n vriendin naar een afleveringetje Family guy zonder haar in rare bochten te moeten wringen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:07 schreef RRRobert het volgende:
Echt top uitgevoerdDie overkapping van dat scherm, is deze van een ander T3-dashboard afkomstig?
Opmerkingetje nog over dat schermpje: had je deze niet beter een klein beetje naar de bestuurderspositie kunnen draaien? Het lijkt me dat je daar mee toch de hinder van lichtreflectie zoveel mogelijk beperkt, die op een aantal van je foto's duidelijk zichtbaar is.
In waarde is ie zeker nog niet verdubbeldquote:Op zondag 16 september 2007 23:11 schreef Schlumberger het volgende:
Ik heb het idee dat je Transporter in waarde verdubbeld is sinds je ermee bezig bent gegaan
Edit: Nou ja, dat zeg ik nu wel zo leuk, maar hoeveel geld heb je er inmiddels nou al ingestoken? Eerlijk zeggen
Dus de mensen die achter jou rijden denken dat er een frituur in de buurt is?quote:Op zondag 16 september 2007 23:21 schreef MMach het volgende:
[..]
In waarde is ie zeker nog niet verdubbeldEn sinds het begin van dit topic is er nog maar een 500tal euro gespendeerd. Daarvoor heb ik geen nieuwe auto die evenveel aan mn eisen voldoet als deze. Het gaat me ook niet om de meerwaarde als voertuig op zich, maar ik wil wel een zekere meerwaarde in de rij-ervaring. Zuinig en goedkoop (zeker op dit moment met een 50/50 diesel/frituurolie-mix), massa's ruimte, relax cruisen met mijn muziek en niet een of andere kutradio met 1001 jingles ertussendoor, connectiviteit voor als je het nodig hebt (even googlen terwijl je op weg bent naar andere dingen in de buurt is altijd handig), degelijk, etc.
Het zal mij een worst wezen dat het een trage&jaren80-design rijdende baksteen is, het is toch mijn baksteen en ik ben er blij mee![]()
Vandaag zat er een hele keuken in, met alle kastjes al ineengestoken. Toen ik naar huis reed en het motortje zwoegde om bergop te raken zat ik toch te grijnzen van oor tot oor, gewoon omdat dat kan met zo'n busje. Ik vrees dat ik later maar moeilijk gewoon zal kunnen raken aan een standaardauto waar in de koffer hoogstens een wasmachine past.
quote:Op zondag 16 september 2007 23:35 schreef MMach het volgende:
Eerder een oliebollen-kraam. Het stinkt wel meer dan gewone diesel, maar voor de rest merk je er weinig van.
subtielquote:Op zondag 16 september 2007 23:21 schreef MMach het volgende:
[..]
een standaardauto waar in de koffer hoogstens een wasmachine past.
Verse @88ct/liter. Afgewerkte is teveel filterwerk voor de beperkte hoeveelheid die ik nodig heb. Ik denk erover om een kleine ombouw te doen naar een 2 tank systeem om op 100% lijnzaadolie te kunnen rijden (77ct/liter en legaal) enkel het starten is dan nog op diesel. Maar dat zijn nog maar vage plannen.quote:Op maandag 17 september 2007 00:04 schreef Oosthoek het volgende:
Afgewerkte of verse frituurolie?
Het enige wat moet gebeuren aan gebruikte frituurolie is het filteren, en aangezien dat erg grondig moet gebeuren neemt dat veel tijd en veel stappen in beslag. De meeste oudere diesels kunnen zonder aanpassingen rijden op dat spul (bosch-brandstofpompen, lijnpompen, meer dan genoeg over te vinden op het internet), moderenere motoren veel moeilijker en die hebben vaak last met de viskositeit van de olie en hebben andere verstuivers nodig, etc.quote:Op maandag 17 september 2007 00:38 schreef Oosthoek het volgende:
Het leek me al wat vreemd om op afgewerkte olie te rijden aangezien ik vorige keer een kerel ontzettend moeilijke chemische processen heb zien ondergaan om op afgewerkte olie te rijden. Zou toch lullig voor hem zijn als dat niet nodig was geweest
Maar is zonnebloemolie niet goedkoper dan frituurolie? Stomme vraag misschien want ik neem aan dat je hebt uigezocht wat het goedkoopste rijdt.
Het busje heeft een geventileerde laadruimte (het rooster dat je achteraan ziet zorgt daarvoor. Het linkse is waar de motor zijn lucht aanzuigt, dat aan de rechterkant gaat ook naar de motorruimte maar ventileert ook het hele achterste deel. We hadden zelfs geen last van aangedampte ruiten. De temperatuur was ook nog best aangenaam. Ik heb graag dat het erg koud is om te slapen (je hebt tenslotte een deken voor iets), m'n vriendin daarentegen is een echte koukleum. 's avonds hing de temperatuur rond 18-19° achteraan, een mooi compromis.quote:Op zaterdag 22 september 2007 01:25 schreef Schlumberger het volgende:Mooie foto's! Zeker die foto van je busje voor dat kasteel is tof
Hoe zit het eigenlijk met ventilatie tijdens het slapen? Was het niet een beetje benauwd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |