quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:09 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Mijn god dat doet belgen en fransozen echt altijd tot mijn grote ergernis. Je begrijpt dat wanneer je dat doet bij een harde bui dat je tegenliggers totaal verblind worden door de straal die laag op het wegdek schijnt en recht in hun ogen weerkaatst in het regenwater? Ik
haat het werkelijk als mensen dat doen en zal niet schromen op zo'n moment fijn met mijn grootlicht terug te knipperen. Normaal dimlicht is ruim voldoende bij regenval, ook harde regen. Mist is een totaal ander verhaal.
Dit klinkt misschien vervelend, maar ik kon het niet laten dit te posten. Zie het niet als een persoonlijke aanval svp.
Ik deel archont zijn mening eigenlijk. Ik ben daar nog nooit door verblind, zelfs niet door de sjonnies die dat altijd aan hebben staan, ook niet in de regen. Misschien is dat wel storend als je met een sportauto rijdt en superdicht tegen de grond zit, maar bij een normale auto, echt niet. Je moet ook nooit naar je tegenliggers zitten staren natuurlijk, je moet er altijd naast kijken. Als je verblind wordt door breedstralers, dan moeten die echt al superslecht staan afgesteld. Die zijn niet straffer van lichtsterkte dan gewone lampen, en verlichten een brede strook weg, dicht bij de auto. Zelfs als dat reflecteert, dan nog lijkt mij dat niet meer of minder verblindend dan gewone lichten.
Met grootlicht bedoel ik het gewone licht, wat je standaard aanzet, mes excuses. Hetgeen jullie grootlicht noemen, noem ik phares (verstralers), die zijn pas verblindend.
En ja, de getopte snelheid was 110 geloof ik, who cares anyway. De mensen die je met 210 hebben voorbijgestoken kom je later toch weer tegen aan een of ander stoplicht. Zal ik nog maar eens een verkapte moraalridder spelen? Hardrijden (buiten een cicuit en aanverwanten) is echt geen kunst, of stoer of zo. Op de autosnelweg: voetje naar beneden en je rijdt hard, tadaa. En denk je nu echt dat het op een paar honderd kilometer uitmaakt of je nu 140 of 120 rijdt? Die 20 extra km die je kon afleggen speel je hier en daar toch kwijt, met als verschill dat er uiteindelijk maar een paar minuutjes verschil over houdt. Wat doen die paar minuutjes er nu toe. Op 1000km snelweg achtereen, ok, daar heb je wat voordeel, maar dan nog zou ik liever constant 120 rijden, dan constant 140 en extra moeten opletten dat de medeweggebruikers je zien, flitspalen zoeken in de berm, etc, etc. Het loont gewoon de moeite niet meer om snel te rijden, kheb gisteren misschien 50 flitspalen gezien, en de boetes zijn hoog. Ik kan de flitspalen niet aanmoedigen,maar het moet gezegd, ze doen hun werk goed, ik heb zelfs al geen zin meer om snel te rijden
Toegegeven, als ik eens met een krachtigere auto rijd, dan wil ik ook wel eens 180 of zo halen, gewoon om de snelheid, maar daar is de fun snel af. Met 70 per uur over een nationale weg denderen met het busje vind ik nog altijd spannender en sneller aanvoelen, dan 180 op de autosnelweg met een modern hok.
Bij het busje heb je nog zo echt het gevoel dat je zelf aan het rijden bent en dat je een heleboel aparte stukjes metaal in ongeveer dezelfde baan geleidt. In moderne auto's heb je niet eens het gevoel dat je 180 rijdt. Ok, het wijzertje zegt van wel, de GPS misschien ook, maar het lichte gezoem en wat windgeruis schijnen toch anders te vertellen. Dat heeft ook zo zijn voordelen natuurlijk, en leuk als je lang moet cruisen, maar ik heb bijna nooit een grijns op het gezicht bij een gewone auto. Met het busje kan je constant op de limieten rijden, en nog binnen de wettelijk bepaalde snelheden blijven
Dit maar om te zeggen dat ik er helemaal niks aan vind als een Johhny komt te vertellen dat hij met zijn barrel 250 heeft gehaald op de autosnelweg 'en al de rest was trager dan mij, abwehehee
![]()
'
[ Bericht 37% gewijzigd door MMach op 09-07-2007 12:46:11 ]