mss kan je dat procédé al eens uittesten op de rode lijn héquote:Op zondag 1 juli 2007 23:40 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat is zeker geen slecht idee. Ik ga wat afwachten hoezeer het mij stoort. Voor hetzelfde geld valt het mij niet eens meer op. Ik geef het een weekje of 2 en dan zie ik nog wel (tegen dan is de verf ook al goed uitgehard)
T2B bedoel jequote:Op maandag 25 juni 2007 11:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik dacht dat er twee versies waren. Aflevering 1 t/m 4 moesten het doen zonder de sponsoring van GM. Vanaf aflevering 5 kwam de bullbar, extra lampen en ik dacht ook de grijze bovenkant. In eerdere afleveringen was de bovenkant inderdaad ook grijs, maar lichter.
[afbeelding]
1983 GMC Vandura [G-1500]
Dan had je nog de stunt-doubles ^^
[afbeelding]
Ford Ecoline
En zag deze T1 op Google ^^
[afbeelding]
Alleen jammer dat je wagen zo naar frikandellen gaat stinken als je op zonnebloemolie rijdtquote:Op maandag 2 juli 2007 11:10 schreef T42 het volgende:
[..]
T2B bedoel je
ik heb ook een T3 gehad voor 2 jaar deze kocht ik voor 75 euroook een 1600 diesel maar ik had gesleuteld met de dieselpomp en kon 110 en heel soms 120kmh
en lopen op zonnebloemolie
was nix mis mee maar stond al op de inrit van de sloopquote:Op maandag 2 juli 2007 11:21 schreef MMach het volgende:
75¤, scheelde daar iets mee of zo? T3 tjes zijn niet zo duur, maar 75 is wel heel weinig
![]()
En dat sleutelen aan de dieselpomp, was dat de gouvernour-mod? Iets met de max ingespoten diesel verhogen oid. Kheb er eens iets over gelezen, maar het leek me motorlevensduurverkortend, dus heb ik het niet eens geprobeerd. Veel verschil maakt dat toch niet echt denk ik? Binnenkort mag je in de zomer maar 90 rijden op de autostrade ivm smog enzo, kan ik alweer lekker mee![]()
valt mee hoor alleen bij starten stonk hij als die eenmaal warm was rook je er nix meer vanquote:Op maandag 2 juli 2007 11:26 schreef Bigfoot414 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je wagen zo naar frikandellen gaat stinken als je op zonnebloemolie rijdt![]()
pssstquote:
quote:Grafietknol zegt:
welken zout gij kiezen?
J-e-L-L-e finished zegt:
nr 2 of 4
J-e-L-L-e finished zegt:
3 trekt op nix
J-e-L-L-e finished zegt:
en 1 vind k ook ni zo schoon...
J-e-L-L-e finished zegt:
k zou eigenlijk den tweeden pakken
J-e-L-L-e finished zegt:
dien vind k t sjiekst
Er zijn er nog die dat vinden gelijkquote:Grafietknol zegt:
wie van de 4
Grafietknol zegt:
is dus het geslaagdst
wouter zegt:
opt eerste zicht den tweede zou ik zeggen
4 is te dun en lijkt niet op het origineelquote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:58 schreef MMach het volgende:
Al meer stemmen voor 4 intussen. Die gaat er trouwens ook van alle hoeken hetzelfde uitzien, nr 2 niet.
En aangezien 2 en 4 niet veel verschillen wordt het dus 4
De velgen blijven voorlopig zo. Dit heeft ook te maken met de regelgeving hier. De velgen en banden moeten voldoen aan bepaalde eisen, zo zijn de banden speciale versterkte versies voor zware belastingen (het blijft een bestelwagen natuurlijk, voor personenvervoer weet ik niet of die dezelfde mogen zijn). Aangezien die banden vrij duur zijn, sta ik niet echt te springen om de velgen te veranderen. Als dat dan andere maten zijn passen die misschien niet meer . Ik sluit het niet uit hoor, ik ga sowieso eens bij de keuring informeren welke velgen ed mogen. De banden hebben we al eens moeten vervangen voor de keuring toen we hem nog maar net hadden, omdat er gewone opzaten. Hij staat ingeschreven als lichte vracht (grijs kenteken heet dat bij jullie zeker?), en daarvoor zijn sommige regeltjes strenger.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:34 schreef Bigfoot414 het volgende:
Ff wat anders; wat doe je met de velgen?
Standaard T3 velgen kunnen natuurlijk niet he![]()
PS, ik zou ook 2 of 4 kiezen
Sinds wanneer houden jullie belgen je aan de regels?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:04 schreef MMach het volgende:
[..]
De velgen blijven voorlopig zo. Dit heeft ook te maken met de regelgeving hier. De velgen en banden moeten voldoen aan bepaalde eisen, zo zijn de banden speciale versterkte versies voor zware belastingen (het blijft een bestelwagen natuurlijk, voor personenvervoer weet ik niet of die dezelfde mogen zijn). Aangezien die banden vrij duur zijn, sta ik niet echt te springen om de velgen te veranderen. Als dat dan andere maten zijn passen die misschien niet meer . Ik sluit het niet uit hoor, ik ga sowieso eens bij de keuring informeren welke velgen ed mogen. De banden hebben we al eens moeten vervangen voor de keuring toen we hem nog maar net hadden, omdat er gewone opzaten. Hij staat ingeschreven als lichte vracht (grijs kenteken heet dat bij jullie zeker?), en daarvoor zijn sommige regeltjes strenger.
Wat ik wel nog wil zijn van die chromen wielkappen, ik vind dat erg mooi, en die van mij zijn door de jaren heen ontchroomd denk ik![]()
Rond de 1000¤, maar dat was omdat ze in wat mindere staat was. De prijs voor de wat ongustigere versies (met nogal onzuinige benzinemotoren) ligt tussen de 1000-2000 voor de wat standaarde, en rond de 8000 of meer voor de goed onderhoudene. (cijfers die ik mij herinner van er ooit es op gezocht te hebben, dus het loont de moeite om dat nog even te checken). De campervans kosten wel heel wat meer.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:06 schreef ChevyVanDude het volgende:
Ohhhhh....
Stouterik, je hebt mijn intresse in dit soort rlx bussen weer opgewekt![]()
.
Nee, zonder donders; mooi project, beter dan de andere die hier rondzweven.
Ohja, voordat ik het vergeet:
Hoeveel heb je betaald voor deze machine?
Iddquote:Op zondag 24 juni 2007 15:11 schreef dubidub het volgende:
[..]
Idd, leuk project, leuke schrijfstijl, daarom tvp
ik ga het niet meer veranderen denk ik, het is bijna exact het 4de voorstel dat hier een paar posts boven stond, en eigenlijk maakt het niet zoveel uit denk ik.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:08 schreef WhiteAssNigga het volgende:
Je kunt de streep toch altijd nog een stukje breder maken? Vind 'm er trouwens echt wel tof uitzien met dat witte dak...
Dat zou zo veel beter staan!!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:31 schreef MMach het volgende:
Et voila, c'est fini. De komende dagen in de wat verveel-momenten nog wat foutjes aanstippen, en dat is het voor de buitenkant.
(rode velgen wil ik echt niet btw, ik vind ze echt mooi in het wit)
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:54 schreef MMach het volgende:
Kutt
[afbeelding]
Het regent keihard, bijna hagel. Ik hoop dat de verf er niet afgeslagen wordt. Ze is nog niet helemaal uitgehard.
* MMach crosst zijn vingers
http://mmach.bbackx.com/KamerD/P1200126.jpgquote:Op maandag 2 juli 2007 22:39 schreef Slein83 het volgende:
[..]
pssst![]()
http://mmach.bbackx.com/KamerD/Dorothee2.jpg
Tot nu toe hangt alles er nog aanquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hoop et voor je..
en uh..waneer komt er zo'm ubergeile spoilerke achterop
![]()
![]()
![]()
+ Waarom heb je de rodelijn niet verder getrokken van de ene naar de andere kant via voren?
Turquazsje kan misschien wel een chrome bullbar voor een sexcii prijsje verkopen aan jou?![]()
![]()
(ongebruikt)
Que? Tuningtax?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:28 schreef MMach het volgende:
...en dan moet ik wss tuningtax betalen, en dat is het mij ook niet waard.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:34 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Que? Tuningtax?Heffen ze daar belasting over bij jullie?
bron : http://www.ziptuning.nl/p_garantie.htmquote:Chiptuning en de wegenbelasting
In Nederland heeft chiptuning geen gevolgen voor de wegenbelasting. Deze belasting wordt namelijk bepaald op basis van het gewicht van de auto, de brandstof en de provincie waarin u woont. In België betaalt u wel belasting op basis van het vermogen van de auto, maar chiptuning is niet waarneembaar of te controleren. Wij bewaren bovendien geen kenteken- of persoonsgegevens van onze klanten in een database.
Heel veel.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoeveel zouden die sjonnies die in NL dan wel niet betalen als ze in BE woonden?
![]()
![]()
![]()
Dat gaat om een ander soort tax. De taks die jullie betalen op gewicht, betalen wij op pk's (fiscale pk's). Maar er bestaat ook nog een toeslag die je moet betalen bij je apk keuring omdat je wagen bv getuned is (spoilers, andere voorbumpers, etc). Dat wordt de tuning-tax genoemd hier, dat is niet de officiele naam.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:00 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
bron : http://www.ziptuning.nl/p_garantie.htm
Ok, discutabele bron, maar ze zullen toch wel iets verstand van zaken hebben. Een spoiler is dus Tax vrij.
bron: http://forumbe.auto55.be/viewtopic.php?t=1828quote:Ik ben vandaag met mijn doordeweekse (op een paar kleinigheden na) Fiat Tempra 1.4s naar de keuring geweest.
De wetgeving is nu blijkbaar veranderd en er moet nu Tunings raport gemaakt worden...
- Ik heb in m'n motor 2 kleine luchthappertjes gemaakt.
- verlaagde vering
- een heel klein versterkertje van jawel 2 x 70W!!!
- 15 inch velgen in plaats van 14 inch
Ik vond dat allemaal niet zo erg, tot ik aan de kassa kwam. Ik heb 30.50 euro meer moeten betalen voor die "tuning". Plus dat ik nu 2 keurings papieren heb. eentje voor de gewone keuring en eentje voor de "tuning". Ze hebben wel gezegd dat het volgend jaar niet zoveel meer zal zijn, ALS er niets veranderd... wat moet ik nu doen met spoiler die ik nog liggen heb...
Mijn tempra echt geen tuning bak, gewoon een paar dingen die de wagen mooier maken...
ik vind het nogal straf hoor...
een Fiat-rijder mag van mij altijd meer belasting betalen....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:15 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat gaat om een ander soort tax. De taks die jullie betalen op gewicht, betalen wij op pk's (fiscale pk's). Maar er bestaat ook nog een toeslag die je moet betalen bij je apk keuring omdat je wagen bv getuned is (spoilers, andere voorbumpers, etc). Dat wordt de tuning-tax genoemd hier, dat is niet de officiele naam.
bv:
[..]
bron: http://forumbe.auto55.be/viewtopic.php?t=1828
Dit is België...![]()
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:15 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat gaat om een ander soort tax. De taks die jullie betalen op gewicht, betalen wij op pk's (fiscale pk's). Maar er bestaat ook nog een toeslag die je moet betalen bij je apk keuring omdat je wagen bv getuned is (spoilers, andere voorbumpers, etc). Dat wordt de tuning-tax genoemd hier, dat is niet de officiele naam.
bv:
[..]
bron: http://forumbe.auto55.be/viewtopic.php?t=1828
Dit is België...![]()
Precies, het verkort alleen maar je remwegquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Spoiler is geen Tuning.. maar een veiligheids-upgrade
![]()
Dorothee is volgens mij amerikaans hoorquote:Op zondag 24 juni 2007 16:42 schreef MMach het volgende:
[..]
http://mmach.bbackx.com/
Wie zoekt die vindtBijna allemaal open dirs, en kheb 3 zussen met alledrie Franse namen, dus je zal er wel een paar tegenkomen.
Amerikaans? hoe wordt dat dan uitgesproken, dorothee is zo frans als maar kan zijn. Niet vergeten dat het engels een heleboel woorden van franse afkomst in zijn woordenboek heeft staan héquote:Op woensdag 4 juli 2007 02:24 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dorothee is volgens mij amerikaans hoor
[...]
quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:44 schreef Archont het volgende:
[..]
Amerikaans? hoe wordt dat dan uitgesproken, dorothee is zo frans als maar kan zijn. Niet vergeten dat het engels een heleboel woorden van franse afkomst in zijn woordenboek heeft staan hé
dat was de geschiedenis van engeland op dewelke ik doel, was nog voordat ze wisten dat amerika bestond.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Juist! Amerika is ook zo'n land met een dikke, stroperige geschiedenis
quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:18 schreef Geqxon het volgende:
Portemonnee is toch Duits?
Wat maakt het allemaal uit, het is een prachtige damequote:Op woensdag 4 juli 2007 12:44 schreef Archont het volgende:
[..]
Amerikaans? hoe wordt dat dan uitgesproken, dorothee is zo frans als maar kan zijn. Niet vergeten dat het engels een heleboel woorden van franse afkomst in zijn woordenboek heeft staan hé
quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:27 schreef MMach het volgende:
... In België geeft dat natuurlijk niet, alle wegen zijn hier goed verlicht...
Zwans, heb je daar al eens snachts gereden (en niet alleen op de autosnelwegen, daar kom ik toch amperquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]en dat zeg je op een Nederlands forum ^^ Belgie ZUIGT op het gebied van verlichting (en andere wegen-issues)
OT: Probeer zo getrouw mogelijk te blijven aan de originele A-Team bus (die ook ver- en breedstralers had) ... plaats ze daar
Nou een foto van de Randstadquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:47 schreef MMach het volgende:
[..]
Zwans, heb je daar al eens snachts gereden (en niet alleen op de autosnelwegen, daar kom ik toch amper)? Vast wel, dan zou je weten dat het Belgische weggennet zo goed verlicht is dat het het enige is (naast de chinese muur) wat waarneembaar is vanuit de ruimte.
[afbeelding]
Belgie onderaan, nederland bovenaan.
Toegegeven, onze wegen zijn kut (naar jullie standaarden), maar de putten zijn goed verlicht
eerste! De A-Team busje had ook zo'n lampenquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:27 schreef MMach het volgende:
Ik zou graag ook nog enige vorm van ver/breedstralers hebben. De lichtopbrengt van de lichten is niet direct het beste van het beste. In België geeft dat natuurlijk niet, alle wegen zijn hier goed verlicht, maar in Frankrijk enzo is zien waar je rijdt al iets moeilijker.
Ik moet ze niet meer kopen, we hebben nog een paar sets liggen. Ik heb zelfs keuze tussen rechthoekige breedstralers:
[afbeelding]
en ronde verstralers (daarvan mol ik het roostertje mocht ik ze gebruiken).
[afbeelding]
Twijfels, twijfels
Zal ik ze plaatsen?
Zo ja waar?
verlichting op autosnelwegen gaat een deftig deel van de nacht uit hoor. Op en afritten blijven wel verlichtquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:43 schreef Geqxon het volgende:
Belgie heeft volgens mij 95% van de wegen verlicht. Toch?
Rond er bij zou te druk zijn (tis wel mooi hoor). Geel moet je niet nemen als je wit hebt. Geel is zo niet mooiquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:06 schreef MMach het volgende:
Ja zo zijn er ook. Ongeveer zoals die ronde (rechthoekig dan wel), ook met zo'n roostertje, maar die heb ik niet meegebracht vanuit de garage. Is geel zo niet beter voor regen/mist?
edit:
dat zou er dan zo uit zien (photoshop)
[afbeelding]
en dan nog met een zichtbaardere zwarte plastic rand.
Ik vind het wel iets hebben, dat gele, al is het natuurlijk nog een extra kleur bij zwart, wit,rood, en oranje
geel ziet er wel wat klassieker uit vind ikquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Rond er bij zou te druk zijn (tis wel mooi hoor). Geel moet je niet nemen als je wit hebt. Geel is zo niet mooi![]()
Dat is dus wel de functie die ik voor ogen heb, niet van de baan rijden door niks van de strepen te zien. Ik zie nu al moeilijk strepen als het nat is en donker. Maar ze moeten dus zo laag mogelijk gemoteerd worden.quote:Bijna goed....breedstralers zijn inderdaad mistlichten, maar verstralers zijn vergelijkbaar met grootlicht.
Breedstralers zijn zoals Bart al zei, bedoeld om de zijkanten van de weg beter te markeren. Vooral bij dichte mist merk je het verschil, omdat breedstralers dan onder de mist doorschijnen en de weg zichtbaar maken. Daarom zitten ze ook altijd zo dicht mogelijk bij het wegdek gemonteerd, oftewel laag in het front. Dimlicht en grootlicht zal in die situatie vaak terugkaatsen door de mist, zodat je niets ziet.
Verstralers zijn juist bedoeld (de naam zegt het al) om ver vooruit te schijnen, bijvoorbeeld in het donker. Dit effect wordt groter naarmate de lampen hoger worden gemonteerd. Daarom zie je bij rallywagens de verstralers altijd op de grille, motorkap of zelfs het dak gemonteerd worden. Dus verstralers monteren op de plek van de breedstralers, onder de bumper, heeft weinig nut. Aannemende dat het uberhaupt mogelijk zou zijn.
Hou me te goede, maar ik meen zelfs dat het in NL verboden is om achteraf verstralers te monteren! Maar zeker ben ik daar niet van.
Photoshop!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:08 schreef lobotomie het volgende:
hoe wil je aan een B.A. komen? Daar al over nagedacht?
quote:Do's en don'ts bij het veranderen van voorlichten:
* de richtregeling moet functioneel blijven;
* lichten die e- of E-gekeurdE-gekeurd
label dat enkel toegekend wordt als een onderdeel voldoet aan de eisen van het Reglement van Genève (E-) of van de Europese Richtlijnen (e-). zijn mogen enkel vervangen worden door e- of E-gekeurdeE-gekeurd
label dat enkel toegekend wordt als een onderdeel voldoet aan de eisen van het Reglement van Genève (E-) of van de Europese Richtlijnen (e-). lichten én moeten de originele kleur behouden.
* de plaatsing (afmetingen) van de lichten moet voldoen aan de reglementaire eisen;
* alle reglementair verplichte lichten moeten aanwezig zijn;
* de lichten moeten de reglementaire kleuren uitstralen (wit, geel en voor het knipperlicht oranje);
* Xenon - voorlichten moeten voorzien zijn van een automatische lichthoogteregeling en een koplampreinigingsinstallatie.
Dat kan dus niet in nederland. Alles wat op de auto gemonteerd zit (mistlampen ed) moet ook werken bij de apk.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:42 schreef TheThirdMark het volgende:
Je mag ze wel hebben hoor. Je mag ze alleen niet aangesloten hebben
Weet het, mierenneuken
Vondt de witte toch mooierquote:Op zondag 8 juli 2007 00:10 schreef MMach het volgende:
Voila, ze zitten er op. De gelekwalitatief beter dan de witte, dus eigenlijk al reden genoeg om die te kiezen.
[afbeelding]
Het geheel is naadloos geintegreerd. Het mistlampencircuit is voorzien op 3 mistlampen, waarvan 1 achteraan. De 2 voorste waren een optie en zijn dus bij deze bus niet geinstalleerd.
De 2 voorste lampen zijn aangesloten op de mistlampschakelaar. Deze is beveiligd met zekering en relais (om overstroom in de draden te vermijden), en heeft 2 standen. Stand 1: enkel voorste lampen aan, Stand 2: voorste en achterste aan.
Geen extra knoppen dus:
[afbeelding]
De mistlampen werken alleen als het grootlicht aan is, en gaan uit als het contact uit gaat, ook al staan de grootlichten dan nog aan. Bij standlichten zullen ze dus niet werken.
Morgen ga ik op een lange testtrip met Leonidas, ik ben benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |