Zo heette de vriend van mijn nicht, hij kwam volgens mij uit Roemenië. Maar een vriendin van mij, die half Russisch is, kende die naam niet als jongensnaam.quote:
Apart. Sasha Chernyquote:Op zondag 24 juni 2007 16:54 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Zo heette de vriend van mijn nicht, hij kwam volgens mij uit Roemenië. Maar een vriendin van mij, die half Russisch is, kende die naam niet als jongensnaam.![]()
Ik zag laatst Aleksandar.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:19 schreef LadyXochi het volgende:
Bedankt voor alle tips! Ik zal er eens goed naar kijken.
Sasha valt al af, want ik heb al vaker meegemaakt dat de gemiddelde Nederlander niet kan omgaan namen die geassocieerd worden met het andere geslacht. Dan blijven ze het adresseren aan 'mevrouw', ondanks dat je meerdere malen hebt aangegeven dat het geslacht toch echt M is...
Voornamelijk administratieve rompslomp.
En ik zou dan ook gaan voor Aleksandr (zonder e voor de r), maar dan zul je altijd zien dat mensen dat gaan 'verbeteren'.![]()
Alexander komt van het Griekse Alex-andros, wat zoiets als 'beschermer' betekent.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:22 schreef Iblis het volgende:
Alexander klinkt in mijn oren eerder Grieks dan Russisch. Geschreven is Aleksandr natuurlijk Russisch qua aanblik.
Mja, dan valt die eigenlijk ook al af dan, want het heeft een Griekse achtergond, niet een Russischequote:Op zondag 24 juni 2007 17:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Alexander komt van het Griekse Alex-andros, wat zoiets als 'beschermer' betekent.
Hoezo verkrachten? Het is niet alsof Yuri 'beter' is dan Joeri. Юрий is de Russische versie, en er is een Nederlands systeem van transcriptie om Russiche namen in Nederlandse om te zetten, de Engelsen hebben ook een systeem, de Duitsers ook en de Fransen ook. De bedoeling is dat de naam zo omgezet wordt dat de uitspraak zo dicht mogelijk bij de Russiche ligt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:11 schreef LadyXochi het volgende:
Bedankt deedeetee! Die had ik nog niet gevonden!
En Floripas: als ik op zoek ben naar een authentiek Russische naam ga ik hem echt niet verkrachten met een Nederlandse voorkeursspelling
Dat is de Duitse versie. Maar ook de Esten en de Finnen schrijven het zo volgens Wikipedia.quote:
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik vind Ilja een mooie naam.. en een goed schilder
Dan moet je de naam in het Cyrillisch schrijven.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:11 schreef LadyXochi het volgende:
En Floripas: als ik op zoek ben naar een authentiek Russische naam ga ik hem echt niet verkrachten met een Nederlandse voorkeursspelling
Fokkers moeten nu een naam verzinnen die niet in de volgende lijsten voorkomt.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:20 schreef LadyXochi het volgende:
Ik heb al veel gegoogled, maar niet echt veel bijzonders kunnen vinden. Misschien dat mensen hier uit eigen ervaring kunnen putten?
Wow, graag gedaan. Goed doordacht ook.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:11 schreef LadyXochi het volgende:
Wat een poep!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:11 schreef LadyXochi het volgende:
Laat je tzt ff weten wat t geworden is?quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:22 schreef LadyXochi het volgende:
Ik heb al een hoop interessante dingen gezien. Bedankt!
Zo, jij hebt de draagtijd van een olifantquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef LadyXochi het volgende:
Haha, dat duurt nog wel een jaar of anderhalf
nooit van nikita chroestsjev gehoord?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 07:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Nikita als jongensnaam?
Nooit geweten.
Nikita van Elton John heeft in de SU nog een rel veroorzaakt / mocht niet uitgebracht worden / zoiets. Nikita is een jongensnaam (denk idd aan Nikita Chroestjov) en in combinatie met Eltons seksuele voorkeur was dat opgeteld te homoquote:Op vrijdag 6 juli 2007 07:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Nikita als jongensnaam?
Nooit geweten.
wordt ook wel geschreven als Fjodorquote:Op zondag 24 juni 2007 14:49 schreef daReaper het volgende:
Fjodr
Wat natuurlijk vrij logisch is want de mensen weten niet dat jij net even iets anders moest doen dan wat mainstream. is.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:19 schreef LadyXochi het volgende:
En ik zou dan ook gaan voor Aleksandr (zonder e voor de r), maar dan zul je altijd zien dat mensen dat gaan 'verbeteren'.![]()
Ik wil niet zeiken hoor, maar de komst van een kind kun je niet plannen. Dat wil zeggen, dat ie niet komt kun je nog redelijk plannen, maar dat ie wel komt is niet (zo ver van te voren) te plannen.quote:
Maar dan zou ik wel pleiten voor een " of ' op de e want anders spreekt de argeloze Nederlander het vanzelfsprekend uit als "lief" in plaats van "li-ev" wat het natuurlijk is.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 07:46 schreef Toeps het volgende:
jongens
1. Boris
2. Dimitri
3. Foma
4. Georgi
5. Igor
6. Yuri
7. Ivan
8. Liev
9. Nikita
De top 10 in Rusland zelf, volgens www.voornamelijk.nl
Ik zou natuurlijk instantly voorLiev
gaan.
Dat bedoelde ik ook. Ik ben nog even niet van plan zwanger te worden. Of: Ik ben aan het plannen om de komende tijd niet zwanger te wordenquote:Op maandag 9 juli 2007 11:51 schreef Ocampa het volgende:
[..]
Ik wil niet zeiken hoor, maar de komst van een kind kun je niet plannen. Dat wil zeggen, dat ie niet komt kun je nog redelijk plannen, maar dat ie wel komt is niet (zo ver van te voren) te plannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |