Zo heette de vriend van mijn nicht, hij kwam volgens mij uit Roemenië. Maar een vriendin van mij, die half Russisch is, kende die naam niet als jongensnaam.quote:
Apart. Sasha Chernyquote:Op zondag 24 juni 2007 16:54 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Zo heette de vriend van mijn nicht, hij kwam volgens mij uit Roemenië. Maar een vriendin van mij, die half Russisch is, kende die naam niet als jongensnaam.![]()
Ik zag laatst Aleksandar.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:19 schreef LadyXochi het volgende:
Bedankt voor alle tips! Ik zal er eens goed naar kijken.
Sasha valt al af, want ik heb al vaker meegemaakt dat de gemiddelde Nederlander niet kan omgaan namen die geassocieerd worden met het andere geslacht. Dan blijven ze het adresseren aan 'mevrouw', ondanks dat je meerdere malen hebt aangegeven dat het geslacht toch echt M is...
Voornamelijk administratieve rompslomp.
En ik zou dan ook gaan voor Aleksandr (zonder e voor de r), maar dan zul je altijd zien dat mensen dat gaan 'verbeteren'.![]()
Alexander komt van het Griekse Alex-andros, wat zoiets als 'beschermer' betekent.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:22 schreef Iblis het volgende:
Alexander klinkt in mijn oren eerder Grieks dan Russisch. Geschreven is Aleksandr natuurlijk Russisch qua aanblik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |