Wellicht is met dit argument het gooien van de eerste bom nog te rechtvaardigen. Historici hebben echter aangetoond dat na het gooien van deze bom Japan bereid was om zich over te geven. De tweede bom was volgens velen onnodig en is wellicht enkel gegooid omdat de VS vond dat Japan zich niet snel genoeg over gaf. Wat dat betreft was Harry Truman een echte schurk die 100.000den onschuldige slachtoffer op zijn geweten heeft staan.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:51 schreef Terecht het volgende:
[..]
Die Japanners waren namelijk echte doorzetters met hun kamikaze acties, de enige manier om hen in een klap op de knieën te dwingen was het tonen van militaire superioriteit en het demoraliseren van de Japanse burger.
Mwoah.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wellicht is met dit argument het gooien van de eerste bom nog te rechtvaardigen. Historici hebben echter aangetoond dat na het gooien van deze bom Japan bereid was om zich over te geven. De tweede bom was volgens velen onnodig en is wellicht enkel gegooid omdat de VS vond dat Japan zich niet snel genoeg over gaf. Wat dat betreft was Harry Truman een echte schurk die 100.000den onschuldige slachtoffer op zijn geweten heeft staan.
Klopt. Het totaal vernietigende en zinloze bombardement van Dresden kostte al meer doden.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En de atoombom zorgde niet voor meer slachtoffers als wat er gebeurde met de tapijtbombardementen op Duitsland hoor.
Oorlog kan je fout en fouter voeren. Het is nooit netjes...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:06 schreef Nielsch het volgende:
Wellicht is met dit argument het gooien van de eerste bom nog te rechtvaardigen. Historici hebben echter aangetoond dat na het gooien van deze bom Japan bereid was om zich over te geven. De tweede bom was volgens velen onnodig en is wellicht enkel gegooid omdat de VS vond dat Japan zich niet snel genoeg over gaf. Wat dat betreft was Harry Truman een echte schurk die 100.000den onschuldige slachtoffer op zijn geweten heeft staan.
Daar vielen ook wel wat meer bommen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Klopt. Het totaal vernietigende en zinloze bombardement van Dresden kostte al meer doden.
Of de zinloze aanval van de Russen op Berlijn toen de oorlog allang beslist was.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Klopt. Het totaal vernietigende en zinloze bombardement van Dresden kostte al meer doden.
het mooie is si dat NS zelf niet door heeft hoe hypocriet zijn reactie isquote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:19 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik ken een Texaan waar je dolgelukkig van zou worden.
O nee, wacht, die is te innig bevriend met Israel.
Nee leg eens uit.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het mooie is si dat NS zelf niet door heeft hoe hypocriet zijn reactie is![]()
quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou, dan richten we gewoonweg een Europees Energieagentschap op en roven we Kazachstan, Afrika en Venezuela leeg. Met Poetin moet je niks meer te maken willen hebben.
omdat dat juist is waar je israel en de VS van beschuldigd en als het die het doen is het gelijk gejank van jouw kant.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee leg eens uit.
Putin is tegen teveel buitenlandse invloed in Rusland, in dit geval geschiedenisboeken, en ik geef hem daar gelijk in. Wat is daar hypocriet aan?
Ik beschuldig Israel en de VS ervan dat ze te weinig buitenlandse invloeden toestaan?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
omdat dat juist is waar je israel en de VS van beschuldigd en als het die het doen is het gelijk gejank van jouw kant.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als we naar de geschiedenis kijken zijn er weinig landen die er goed van afkomen. Ieder land heeft de nodige fouten gemaakt. Het is wat we met die fouten doen met het oog op de toekomst. helaas zijn mensen politici erger als ezels en blijven ze zich steeds aan dezelfde steen stoten.
Ik zie enkel burgers als mensen, burgers starten geen oorlogen, dat doen politici. hence.quote:
Ik heb bij biologie toch wat anders geleerdquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zie enkel burgers als mensen, burgers starten geen oorlogen, dat doen politici. hence.
Grote praat voor iemand die mede dankzij politici heel zn leven uitkering kan blijven trekkenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:44 schreef BaajGuardian het volgende:
Politici zijn geen mensen, daar ze onmenselijkheden praktiseren, hence.
Je wil zeggen dat mensen per definitie geen onmenselijkheden praktiseren? Jij leeft in een sprookjeswereld?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:44 schreef BaajGuardian het volgende:
Politici zijn geen mensen, daar ze onmenselijkheden praktiseren, hence.
Vent ik ben een BN'erquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:50 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Grote praat voor iemand die mede dankzij politici heel zn leven uitkering kan blijven trekken
Inderdaad, zo'n gek wokt iemand omdat hij een slechte jeugd heeft gehad; hij kreeg immers geen Gameboy van zijn ouders.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:55 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat zijn de producten van onze maatschappij in het leven geroepen door heren politici dmv het gedogen van commercie en al haar verhoeringen.
wist je dat niet?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |