Wellicht is met dit argument het gooien van de eerste bom nog te rechtvaardigen. Historici hebben echter aangetoond dat na het gooien van deze bom Japan bereid was om zich over te geven. De tweede bom was volgens velen onnodig en is wellicht enkel gegooid omdat de VS vond dat Japan zich niet snel genoeg over gaf. Wat dat betreft was Harry Truman een echte schurk die 100.000den onschuldige slachtoffer op zijn geweten heeft staan.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:51 schreef Terecht het volgende:
[..]
Die Japanners waren namelijk echte doorzetters met hun kamikaze acties, de enige manier om hen in een klap op de knieën te dwingen was het tonen van militaire superioriteit en het demoraliseren van de Japanse burger.
Mwoah.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wellicht is met dit argument het gooien van de eerste bom nog te rechtvaardigen. Historici hebben echter aangetoond dat na het gooien van deze bom Japan bereid was om zich over te geven. De tweede bom was volgens velen onnodig en is wellicht enkel gegooid omdat de VS vond dat Japan zich niet snel genoeg over gaf. Wat dat betreft was Harry Truman een echte schurk die 100.000den onschuldige slachtoffer op zijn geweten heeft staan.
Klopt. Het totaal vernietigende en zinloze bombardement van Dresden kostte al meer doden.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En de atoombom zorgde niet voor meer slachtoffers als wat er gebeurde met de tapijtbombardementen op Duitsland hoor.
Oorlog kan je fout en fouter voeren. Het is nooit netjes...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:06 schreef Nielsch het volgende:
Wellicht is met dit argument het gooien van de eerste bom nog te rechtvaardigen. Historici hebben echter aangetoond dat na het gooien van deze bom Japan bereid was om zich over te geven. De tweede bom was volgens velen onnodig en is wellicht enkel gegooid omdat de VS vond dat Japan zich niet snel genoeg over gaf. Wat dat betreft was Harry Truman een echte schurk die 100.000den onschuldige slachtoffer op zijn geweten heeft staan.
Daar vielen ook wel wat meer bommen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Klopt. Het totaal vernietigende en zinloze bombardement van Dresden kostte al meer doden.
Of de zinloze aanval van de Russen op Berlijn toen de oorlog allang beslist was.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Klopt. Het totaal vernietigende en zinloze bombardement van Dresden kostte al meer doden.
het mooie is si dat NS zelf niet door heeft hoe hypocriet zijn reactie isquote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:19 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik ken een Texaan waar je dolgelukkig van zou worden.
O nee, wacht, die is te innig bevriend met Israel.
Nee leg eens uit.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het mooie is si dat NS zelf niet door heeft hoe hypocriet zijn reactie is![]()
quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou, dan richten we gewoonweg een Europees Energieagentschap op en roven we Kazachstan, Afrika en Venezuela leeg. Met Poetin moet je niks meer te maken willen hebben.
omdat dat juist is waar je israel en de VS van beschuldigd en als het die het doen is het gelijk gejank van jouw kant.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee leg eens uit.
Putin is tegen teveel buitenlandse invloed in Rusland, in dit geval geschiedenisboeken, en ik geef hem daar gelijk in. Wat is daar hypocriet aan?
Ik beschuldig Israel en de VS ervan dat ze te weinig buitenlandse invloeden toestaan?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
omdat dat juist is waar je israel en de VS van beschuldigd en als het die het doen is het gelijk gejank van jouw kant.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als we naar de geschiedenis kijken zijn er weinig landen die er goed van afkomen. Ieder land heeft de nodige fouten gemaakt. Het is wat we met die fouten doen met het oog op de toekomst. helaas zijn mensen politici erger als ezels en blijven ze zich steeds aan dezelfde steen stoten.
Ik zie enkel burgers als mensen, burgers starten geen oorlogen, dat doen politici. hence.quote:
Ik heb bij biologie toch wat anders geleerdquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zie enkel burgers als mensen, burgers starten geen oorlogen, dat doen politici. hence.
Grote praat voor iemand die mede dankzij politici heel zn leven uitkering kan blijven trekkenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:44 schreef BaajGuardian het volgende:
Politici zijn geen mensen, daar ze onmenselijkheden praktiseren, hence.
Je wil zeggen dat mensen per definitie geen onmenselijkheden praktiseren? Jij leeft in een sprookjeswereld?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:44 schreef BaajGuardian het volgende:
Politici zijn geen mensen, daar ze onmenselijkheden praktiseren, hence.
Vent ik ben een BN'erquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:50 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Grote praat voor iemand die mede dankzij politici heel zn leven uitkering kan blijven trekken
Inderdaad, zo'n gek wokt iemand omdat hij een slechte jeugd heeft gehad; hij kreeg immers geen Gameboy van zijn ouders.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:55 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat zijn de producten van onze maatschappij in het leven geroepen door heren politici dmv het gedogen van commercie en al haar verhoeringen.
wist je dat niet?quote:
Oh wow.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:03 schreef popolon het volgende:
[..]
wist je dat niet?
Hij heeft ook connecties in de Amerikaanse politiek.
Waar die verhoerde politici natuurlijk verantwoordelijk voor zijn! Zij hebben immers de prijzen van Gameboys kunstmatig hoog gehouden !quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Inderdaad, zo'n gek wokt iemand omdat hij een slechte jeugd heeft gehad; hij kreeg immers geen Gameboy van zijn ouders.
Dat zal BG zelf even moeten toelichten maar ik ben het hier en daar al meerdere keren tegengekomen.quote:
ik denk dat dit wel een aardige analyse is waarom Poetin dit gezegd heeft. Alhoewel in een ander topic over een vergelijkbare uitspraak van Poetin werd beweert dat dit zijn vorm van humor isquote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:21 schreef rood_verzet het volgende:
Maar goed, Poetin's motief om hier nu mee te komen is mij volstrekt duidelijk: de verkiezingen komen eraan en hij speelt in op de gevoelens van de Russen en bij de meerderheid daarvan is Stalin eerder positief dan negatief
Klopt, maar ik ga het niet toelichten aan gepeupel, enkel als het ook nut heeft.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat zal BG zelf even moeten toelichten maar ik ben het hier en daar al meerdere keren tegengekomen.
Ja maar, ik ben zelf ook een BN'er, dus geen gepeupel!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ga het niet toelichten aan gepeupel, enkel als het ook nut heeft.
Als je een Bner bent maakt dat een toelichting nog niet direct nuttig he, tenzij je op tv komt en je er over wilt pratenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja maar, ik ben zelf ook een BN'er, dus geen gepeupel!
Nou ben ik benieuwdquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja maar, ik ben zelf ook een BN'er, dus geen gepeupel!
Lijkt me nietquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
1 atoombom 27.000 doden, Dresden 30.000 doden.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Lijkt me niet
Check de feiten hier
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dresden
en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atoombom
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zie enkel burgers als mensen, burgers starten geen oorlogen, dat doen politici. hence.
Check de feiten... op eerder genoemde links o.a.quote:
Na 1945, ver na 1945 stierven er nog 140.000 mensen aan de straling .quote:Each year, on the anniversaries of the bombings, lists of the names of hibakusha whose deaths have been recorded in the previous year are added to the cenotaphs in Hiroshima and Nagasaki. As of August, 2005, the death tolls stand at 242,437 (Hiroshima[2]), and 137,339 (Nagasaki
http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Tokyo_in_World_War_IIquote:After 2 hours of bombardment, Tokyo was engulfed in a firestorm. The fires were so hot they would ignite the clothing on individuals as they were fleeing. Many women were wearing what were called 'air-raid turbans' around their heads and the heat would ignite those turbans like a wick on a candle. The Japanese War History office estimated that the incendiary bombing of Tokyo led to 72,489 Japanese dead
Aantoonbare onzin.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Goed, toon het maar aan dan.quote:
Dus ik zou de stelling dat "burgers nooit oorlog willen" moeten ontkrachten? Na alle burgeroorlogen en alle schadelijke paramilitaire groepen in de wereld is het eerder aan jou om te bewijzen dat de burger altijd vrede wenst.quote:
Nee, door de politiek gestuurde troepen. Was het maar waar dat dat zootje lafbekken zelf vocht zeg, dan waren alle oorlogen in no time opgelost.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:16 schreef qwerty_x het volgende:
en wie vechten er in die oorlogen dan ?
politici ?
burgers dusquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee, door de politiek gestuurde troepen. (..)
Alsjeblieft nietquote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:06 schreef Harry4 het volgende:
Die gast kan zo in het theater
[..]
Laten we dan eerst de grondwet maar eens ondertekenen
Je speelt te veel metal gear solid dudequote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee, door de politiek gestuurde troepen. Was het maar waar dat dat zootje lafbekken zelf vocht zeg, dan waren alle oorlogen in no time opgelost.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat is niet zo moeilijk te bewijzen simpele, burgers vluchten namelijk altijd voor geweld en willen enkel met hun familie een natuurlijk leven leiden, politiek forceerd geweld, het is altijd een politieke agressor die mensen benadeeld en ervoor zorgt dat er polarisatie ontstaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |