Das wel weer heel lief van jequote:Op woensdag 28 november 2007 22:28 schreef TheGeneral het volgende:
Het is niet te hopen voor hem dat het erger wordt. Hij is voornamelijk een werktennisser, die heel veel van zijn lichaam, en dus zijn voeten vraagt.
quote:Nadal has no problems, says doctor
Eurosport | Fri, Nov 30, 11:44
World number two Rafael Nadal has no problems that could prevent him pursuing a career at the top of his profession, his doctor Angel Ruiz Cotorro says. "After carrying out routine tests, I consider Rafael to be in perfect condition to continue developing his career," Cotorro says.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:03 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Komkommertijd, evenals dat bericht over de tragedie van Nalbandian.
Dit heeft Nadal nooit zelf geschreven.. In zulk goed Engelsquote:Nadal Calms Injury Fears
© Getty Images
Rafael Nadal Rafael Nadal has moved to calm fears about his future, after comments regarding a foot injury from his coach Toni Nadal.
The Spaniard insisted Thursday that a left foot injury he sustained in 2005, has not affected his game and is not career threatening.
The World No. 2 was responding to reports quoting his uncle Toni, that the injury could affect his future career.
Nadal captured six titles (6-3 record), including a third successive Roland Garros crown in 2007. He finished the season with a 70-15 match record.
FULL STATEMENT FROM RAFAEL NADAL
Hello everyone!
I'm usually not the kind that likes to clarify what is written about me in the press, but given the all the fuss around the interview my uncle, Toni, did for El Diario de Mallorca, I want to make it clear to everyone that I'm fine.
The injury I had in 2005 - and that I have already recovered from - is under total medical control. I don' t agree with what is being published, nor with the things that are being said in relation to the injury. I don't know if the statements were taken out of context or if Toni didn't express himself well (I wasn't at the interview and therefore can't give my opinion).
The truth of the matter is that it's not like what the press is saying. In fact, I've been playing and training normally since 2006 by being cautious like it was advised. The only injury I had this season was, like you all know, in my knees. But as I said before, there is no need to be alarmed and my career isn't in danger.
Finally, I just wanted to point out that this has been my best season yet. I was able to get the most points I've ever had since I started my career, was also able to achieve great results and on top of that I was able to shorten the point difference between me and an unreachable Roger Federer.
Thank you all for the support you always give me.
Rafa Nadal
Die blogs vertelt hij aan iemand in het spaans, die zet het dan in goed engels op het internet. Dat kan hij zelf echt niet.quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:46 schreef morgane het volgende:
Als je zijn blogs een beetje bijhoudt, zul je zien dat ze bijna allemaal op ong. dit niveau geschreven zijn. Dus dit kan best van hemzelf zijn
Sorry, maar is dit een stuk dat met Babelfish van Nederlands naar Engels is vertaald? Er staan allemaal gare woorden tussen die volgens mij helemaal niet logisch zijn op de plaats waar ze staan, zoals 'sporadic' en 'infiltrations'.quote:
Nee door een mens vertaald, die wellicht gebrekking Engels spreektquote:Op zondag 2 december 2007 12:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Sorry, maar is dit een stuk dat met Babelfish van Nederlands naar Engels is vertaald? Er staan allemaal gare woorden tussen die volgens mij helemaal niet logisch zijn op de plaats waar ze staan, zoals 'sporadic' en 'infiltrations'.
quote:Op zondag 2 december 2007 01:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik las dat hij deze graag in z'n voortuin wil zetten
Je gelooft me niet hèquote:
Fed en Roddick hebben hem in ieder geval meegenomen volgens mijquote:'Rafalish' Improving, Nadal Thinking Of Placing His Terracotta At Home Entrance
http://sports.sina.com.cn
11 November 2007 19:14
11 November 2007 and the Shanghai Masters Cup have officially opened, the king of clay, Nadal and 'little Federer', Gasquet played an exciting match: the former made a comeback after dropping the 1st set. The ups and downs of the duel proved to be money worth to the almost full crowd. Nadal was in quite a good mood after his victory and after washing up, made his way with the ease of a youngster's fast footsteps towards the press conference hall with the company of an ATP official and security guards.
Those familiar to Nadal will have a headache with his 'Rafalish' but these media press conferences are normally done in English. After a few years on the professional circuit, even though Nadal has become more daring in front of the media in expressing himself but there will still be some miscommunication due to his thick Spanish accent and unique English. Actually, this lad is pretty pleased with his English standard; during the previous day's press conference, a female China journalist out of politeness, praised that his English has improved quite a lot, he immediately smiled jubilantly, 'That is because I has an English tutor'. Those whom really knew the truth were embarrassed and could just shared knowing glances with each other.
Today's press conference was no exception. English was the mode of communication and the organization committee used wireless earpieces to provide translations. However, when some journalists spoke too fast or used some complicated phrases, Nadal will have a blank expression on his face and glanced at the ATP news officer beside him, awaiting the translation of the questions in his familiar Spanish.
As we all know, before the opening match of this year's Masters Cup, ATP specially commissioned 8 terracotta warriors and at press time, Federer has already expressed that he wants to keep his terracotta for reminiscence, so everyone is curious whether Nadal has this intention too.
'If I really bring it back, I don't know where to display him....' Nadal scratched his head and looked really troubled, which incurred laughter from all. He, himself couldn't resist and laughed along, 'This thing is really new to me, so I have not thought of it yet. Maybe the idea of putting it at our home entrance is not a bad idea 'put it outside the door, not inside, can't put inside, it's too big (laughs). Currently there's not much thought yet, I think now I better focus more on the tournament!'The strange grammar with his animated gestures and expressions, all these complete an adorable Nadal - maybe this is why fans are so adoring towards him!
quote:Op zondag 2 december 2007 22:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je gelooft me niet hè![]()
[..]
Fed en Roddick hebben hem in ieder geval meegenomen volgens mij
bugs komen van fok afquote:Op zondag 2 december 2007 22:36 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
![]()
Die megaquote van jou is besmet met bugjes, geef dit poffertje eens een samenvatting1 regel asje
Ohquote:Op zaterdag 1 december 2007 23:43 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Die blogs vertelt hij aan iemand in het spaans, die zet het dan in goed engels op het internet. Dat kan hij zelf echt niet.
Matthieu?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:05 schreef TheGeneral het volgende:
Mwah test tegen de ultieme choker.
quote:AO: Nadal door dankzij opgave Mathieu
spot1.nl
Rafael Nadal heeft weinig krachten hoeven verspillen om een plaats af te dwingen in de kwartfinales van de Australian Open. De Spanjaard (2) zag zijn Franse tegenstander Paul-Henri Mathieu (23) bij een 6-4 3-0-voorsprong opgeven met een beenblessure.
Nadat Nadal door één servicebreak de eerste set had opgeëist, werd Mathieu al behandeld aan zijn been. De Fransman besloot nog wel om door te spelen, maar hij had - mede door de blessure - geen kans tegen een bij vlagen briljant spelende Nadal. Bij een 3-0 stand in de tweede set gaf Mathieu er de brui aan.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:03 schreef BVO het volgende:
Rafa!
Ik mailde hem heel lang terug, en sindsdien reageert hij altijd op me (hoe groupie). Maar een held is het wel
. Behalve als hij afzegt voor Rotterdam
![]()
![]()
.
quote:AO: superieure Tsonga via Nadal naar finale
De sensationele opmars van Jo-Wilfried Tsonga is nog niet ten einde. In de halve finale van de Australian Open gaf de ongeplaatste Fransman de als tweede ingeschaalde Rafael Nadal geen enkele kans en won met de alleszeggende cijfers 6-2 6-3 6-2.
Meteen vanaf het begin was duidelijk dat Nadal een zware dobber zou gaan krijgen aan Tsonga. De 22-jarige Fransman serveerde uitstekend en zette Nadal op diens servicegames vrijwel steeds onder druk. Waar Tsonga Nadal in de eerste twee sets meerdere keren wist te breken, kreeg Nadal in de eerste twee bedrijven geen enkel breekpunt op de service van zijn tegenstander.
Pas aan het begin van de derde set leek Nadal een servicegame van Tsonga te gaan pakken, maar de nummer 38 van de wereld werkte drie breekpunten weg en pakte de game alsnog. In de volgende game viel de voorbeslissing toen Nadal opnieuw zijn opslag moest inleveren waardoor Tsonga op 2-1 kwam. De tennisser, die qua uiterlijk vergeleken wordt met de legendarische bokser Mohammed Ali, kwam in het verloop van de derde set niet meer in de problemen en plaatste zich zodoende voor de eindstrijd op de Australian Open.
quote:Op zondag 2 december 2007 01:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik las dat hij deze graag in z'n voortuin wil zetten
Vanaf 25 juli 2005. Dus reken maar uit Brucequote:Op zaterdag 2 februari 2008 23:59 schreef Bruce117 het volgende:
Hij staat nu toch al wel behoorlijk lang 2e.
dacht dat ik tijdens de AO hoorde dat het nu al zo'n 130 weken zouden zijn.
quote:
Geldt je dank ook voor mij?quote:
quote:Op zondag 3 februari 2008 18:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Geldt je dank ook voor mij?Ik vind je OP ook heel mooi.
Ik zal je er nog ff bij gooien dan.quote:Op zondag 3 februari 2008 18:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Geldt je dank ook voor mij?Ik vind je OP ook heel mooi.
quote:‘Het succes verandert mij niet’
Door EDWIN WINKELS
MANACOR - Met zijn grote handen doopt hij twee breekbare croissants in een enorme bak koffie met melk. Het is, deze dag, het ontbijt van Rafael Nadal, die zich doorgaans beter probeert te verzorgen. Maar reizen, vliegtuigen, hotels en jetlags staan het gezonde eten soms in de weg.
Wakker is hij wel, de 21-jarige tennisser uit Manacor (Mallorca). Fanatiek in zijn antwoorden, scherp om een foutje van de vragensteller direct af te straffen met een verbale passeerslag. Langzaam, in de loop der jaren, is hij een betere prater geworden.
Nog niet in het Engels, maar wel in het Spaans. En vooral in het Catalaans, zijn moerstaal, die voor buitenstaanders onbegrijpelijk is wanneer de Nadals in hun gesloten Mallorcaanse dialect aan het babbelen zijn.
Eerst die venijnige returns. Of de rust in de korte winterperiode, in december, hem goed is bevallen. ,,Rust? Dan druk je je verkeerd uit. Ik heb niet gerust. De periode zónder wedstrijden, dat had je moeten zeggen. En ja, dat had ik wel even nodig, al heb je in zo’n periode dan wel allerlei andere verplichtingen, voor sponsors en zo. Rust is er eigenlijk nooit.’’
Of hij geen roofbouw pleegt op zijn lichaam, met dat bijna gewelddadige tennis van hem, als een bokser die in twaalf ronden zijn tegenstander murw beukt. ,,Ik heb in 2007 toch bijna geen blessures gehad? Mijn lichaam heeft zich het hele seizoen goed gehouden, alleen bij de US Open moest ik door een pijnlijke knie afhaken, dat was jammer.
,,Iedereen ziet af, ik ook. Ik heb een agressieve manier van spelen, maar daar ben ik fysiek op voorbereid. Denk je dat andere spelers geen last hebben? Dat is topsport, we onderwerpen het lichaam aan een extreme inspanning, dat is nooit goed voor je gezondheid, maar dat is ons leven nou eenmaal. Ons werk.’’
En de derde return, één waarin hij al zijn innerlijke woede en onrust stopt zodra de onvermijdelijke Roger Federer het onderwerp van gesprek is. Of de Zwitser het laatste jaar kwetsbaarder is dan ooit, nu hij ook buìten het gravel verslagen wordt.
,,Kwetsbaar? Ja natuurlijk, hij won vorig jaar Australië, Wimbledon, de US Open en de Masters Cup, speelt vijf finales in de Masters Series. Dan is-ie heel kwetsbaar, ja.’’
Roger Federer, heerser van de tennisbanen sinds hij in februari 2004 de nummer 1-positie bereikte. Lange tijd onbereikbaar, maar zowel in de herfst van vorig jaar als bij het laatste Grand Slam-toernooi in Melbourne was Nadal dichterbij dan ooit. Eigen winst in Australië én een vroege uitschakeling van Federer zouden de Spanjaard zelfs aan kop hebben gebracht. Zo ver kwam het niet, maar Nadal steeg naar liefst 5.980 punten, meer dan het hoogste aantal dat zelfs Pete Sampras ooit als nummer één (5.792) verzamelde.
In Australië kwam de frustratie heel even boven: ,,Ik heb al drie jaar het puntentotaal van een nummer één, zonder het te zijn, en daar is maar één woord voor, dat ik niet ga zeggen.’’ Even later kwam het er in Melbourne toch uit: ,,Una putada.’’
Een klotestreek, zeg maar, netjes vertaald. Tijdens het interview in Spanje is hij bedachtzamer over zijn obsessie. ,,Natuurlijk, voor mij zou het beter zijn als Federer niet zou bestaan. Mijn hele tennisleven aan de top is hij er al. Iedereen zou graag nummer één willen zijn, ook ik. Maar statistisch gezien is Federer beter, dat moet je accepteren. Het enige wat ik kan doen is hard blijven werken. Lukt het dan nog niet hem te passeren, dan kan ik toch zeggen dat ik een fantastische carrière heb gehad en jarenlang duels heb uitgevochten met de beste speler aller tijden.’’
Vrienden zijn ze niet, Nadal en de vijf jaar oudere Federer, maar het onderlinge respect is groot en confrontaties of lelijke woorden buiten de baan zijn er nauwelijks geweest.
,,In de kleedkamer praten we regelmatig met elkaar, we kunnen goed met elkaar opschieten. Ik ben hem nóg dankbaar dat hij me vorig jaar in zijn privéjet van Montréal naar Cincinatti liet vliegen, omdat ik problemen had om een vlucht te vinden. Ik denk dat er geen betere verhouding tussen de nummers één en twee van de wereld bestaat dan de onze.’’
Verhindert Federer de Spanjaard vooralsnog nummer één te worden, omgekeerd staat Nadal de Zwitser al drie jaar hinderlijk in de weg op het gravel van Roland Garros. Sterker nog: hij heeft zes finales van Federer gewonnen, tegen vier zeges voor de nummer één. En, opvallend, vorig jaar was Nadal veel dichter bij de winst op Federer in de finale in de privé-tuin van de Zwitser, Wimbledon, dan omgekeerd op Roland Garros.
De vijfsetter op het heilige gras bracht de wisseling van de wacht dichterbij dan ooit. Nadal: ,,Dat was een gemiste kans, jammer. Ik was op Wimbledon goed in vorm, ondanks de regen. Maar dat wil niet zeggen dat ik toen dichter bij hem was dan nu. Een seizoen is lang, het is moeilijk de hele tijd op een hoog niveau te spelen, en we zullen allemaal onze goede en mindere momenten hebben.’’
Dat oneindig lange wedstrijdprogramma is Rafa Nadal, net als de meeste tennissers, een doorn in het oog. Het wordt nog eens verergerd door de verschuivingen in de kalender, waarop graveltoernooien als Monte Carlo en Hamburg degraderen en alle Noord-Amerikaanse toernooien worden gespaard.
Nadal: ,,Een programma van 31 december tot 4 december het jaar erop is dwaas. Ik ben verplicht te spelen, heb geen andere keus. Altijd als er veranderingen zijn bij de ATP worden wij, de spelers uit Europa, benadeeld, terwijl niet de Amerikanen maar wij al jaren het tennis dragen.
,,Ongetwijfeld heeft De Villiers (de ATP-baas, red.) het goed voor met het tennis, maar hij moet de traditie niet uit het oog verliezen. Zo’n toernooi als Monte Carlo is een monument. Maar ze denken alleen maar aan de business, zonder met ons rekening te houden.’’
Nadal zegt niet alleen toernooien als Monte Carlo en Hamburg te verdedigen omdat die op gravel worden gespeeld, zijn geliefde ondergrond waarop hij vorig jaar een recordserie van 81 achtereenvolgende zeges afrondde. Zowel op Wimbledon vorig jaar als onlangs in Australië, waar hij in de halve finale door de Fransman Tsonga werd verslagen, bewees de Spanjaard een grote vooruitgang op snellere baansoorten te hebben gemaakt.
,,Dat wij Spanjaarden gravelbijters zijn, is een oud cliché dat allang niet meer geldt. Ver vóór mij wonnen Moyà en Ferrero al toernooien op een andere ondergrond dan gravel. Als we alleen maar op gravel uit de voeten kunnen, zouden we echt niet zo hoog staan op de ranking.’’
Spanje heeft twaalf spelers in de top-100, van wie vijf in de top-20 (Nadal, Ferrer, Ferrero, Moyà en Robredo). De jongste is hun aanvoerder en met 21 jaar lijkt Nadal nog een lange toekomst voor de boeg te hebben. In Australië verscheen hij met een betere service en aanvallender spel en won hij partijen sneller dan gebruikelijk is bij hem. Het was het resultaat van lange trainingsessies met oom, opvoeder en coach Toni Nadal.
,,Als ik op mijn 21ste niets meer te verbeteren had, zou ik wel kunnen stoppen,’’ zegt Nadal. Nu al is hij één van de grote Spaanse sportidolen, met autocoureur Fernando Alonso (tweevoudig wereldkampioen Formule 1) en basketballer Pau Gasol van Los Angeles Lakers. Een idool met de grote voeten stevig op aarde.
,,Ik voel me heel normaal,’’ zegt Nadal met een croissant half in de mond, ,,en denk dat ik door het succes geen steek ben veranderd. Misschien dat mensen om me heen zich anders gedragen, maar ik niet en mijn familie evenmin.’’
quote:"Natuurlijk, voor mij zou het beter zijn als Federer niet zou bestaan"
Ja !quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:23 schreef Leatherface het volgende:
Ben ik een rare kwiebus als ik zeg dat ik hoop dat hij Roland Garros niet wint, maar wel Wimbledon of de US Open?
Ja.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:23 schreef Leatherface het volgende:
Ben ik een rare kwiebus als ik zeg dat ik hoop dat hij Roland Garros niet wint, maar wel Wimbledon of de US Open?
YWquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:42 schreef Leatherface het volgende:
Nou, bedankt hoor.![]()
Maar het zou goed voor hem zijn als hij eens een Slam wint buiten Parijs.
Nee.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:23 schreef Leatherface het volgende:
Ja, klopt, en voor Federer zou het juist goed zijn als hij Roland Garros eens wint.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:42 schreef Leatherface het volgende:
Nou, bedankt hoor.![]()
Maar het zou goed voor hem zijn als hij eens een Slam wint buiten Parijs.
Deal.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:08 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, klopt, en voor Federer zou het juist goed zijn als hij Roland Garros eens wint.
quote:Eenvoudig debuut Nadal ABN AMRO-toernooi Rotterdam
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 20-feb-2008 21:37
Rafael Nadal heeft woensdagavond in een volgepakt Ahoy' de tweede ronde van het ABN AMRO-toernooi bereikt. De als eerste geplaatste Spanjaard won zijn debuutwedstrijd in Rotterdam met 6-4, 6-4 van de Russische hardhitter Dmitri Toersoenov. Nadal had aan twee breaks genoeg voor de zege. Op zijn eigen service kwam hij geen moment in gevaar.
In het begin beet Toersoenov met een paar harde services en groundstrokes flink van zich af. Wellicht kwam dat omdat Nadal hem bij het inserveren op een haar na miste toen hij met zijn rug naar de Spanjaard toe stond. Op 4-4 kreeg Nadal zijn eerste breakpunt en zoals het een echter wereldtopper betaamt, sloeg hij direct toe. In de tweede set forceerde hij op 2-2 weer een break en daarna was het verzet van Toersoenov gebroken.
sportweek.nlquote:Nadal onder indruk van bomvol Ahoy' en 'verrassing Haase'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 20-feb-2008 22:22
Rafael Nadal was woensdag na het bereiken van de tweede ronde van het ABN AMRO-toernooi lovend over zijn huidige niveau, het publiek en Robin Haase. "De sfeer was ongelooflijk voor een eerste ronde", zei de Spanjaard op de persconferentie. "Iemand zei net tegen me dat er wel duizenden mensen (achtduizend, red.) op de tribune zaten. Ongelooflijk."
"Alle aspecten van mijn spel gingen vandaag goed", vervolgde Nadal. "Ik had misschien nog vijf tot tien kilometer harder kunnen serveren, maar het belangrijkste was dat ik er op de belangrijke punten stond. Deze langzame baan ligt me ook wel. Het enige wat niet helemaal naar mijn wens is, zijn de ballen. Die zijn vrij vlak en daardoor pakken ze mijn topspin niet goed op."
Over de titel wilde Nadal nog niet nadenken. "De beste spelers van de wereld doen hier mee. Iedereen zit heel dicht bij elkaar. De grootste verrassing is denk ik de overwinning van Robin Haase op Andy Murray. Robin is een speler met veel potentie. Hij heeft een sterke service en een gevaarlijke forehand. Dat gaat een goede worden."
quote:ABN Amro WTT: Ook voor Nadal valt het doek
De 35e editie van ABN Amro World Tennis Tournament heeft in de derde ronde geen geplaatste speler meer over. De nummer één van de plaatsingslijst Rafael Nadal verloor vanmiddag van de jarige Italiaan Andreas Seppi.
Voor Nadal leek er aanvankelijk weinig aan de hand. In de eerste set werd de Spanjaard weliswaar éénmaal gebroken, maar kreeg zelf zes breakkansen waarvan hij er twee benutte: 3-6. In de tweede set ging het gelijk op. De set ging via de enige breakkans uiteindelijk met 6-3 naar de Italiaan.
In de derde set pakte Seppi twee breaks voorsprong en liep uit naar 5-2. Nadal werkte daarna nog twee matchpoints weg, maar op 5-4 kon Seppi voor de tweede maal serveren voor de wedstrijd en deed dat succesvol: 6-4.
Seppi, die vandaag 24 jaar is geworden, speelt nu in de kwartfinale tegen de winnaar van het duel tussen Fernando Verdasco en Robin Söderling.
Richard Krajicek vond het jammer dat alle geplaatste spelers eruit lagen: 'Het is allemaal snel gegaan, nu op donderdag zijn alle geplaatste spelers al weg. Maar het kan, het blijft sport.'
Zo klinkt 't net alsof 'ie pas één is.quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:49 schreef kleinzusje het volgende:
ABN Amro WTT: Ook voor Nadal valt het doek
De 35e editie van ABN Amro World Tennis Tournament heeft in de derde ronde geen geplaatste speler meer over. De nummer één van de plaatsingslijst Rafael Nadal verloor vanmiddag van de jarige Italiaan Andreas Seppi.
quote:Richard Krajicek vond het jammer dat alle geplaatste spelers eruit lagen: 'Het is allemaal snel gegaan, nu op donderdag zijn alle geplaatste spelers al weg. Maar het kan, het blijft sport.'
Beetje laat (quote:Op zondag 3 februari 2008 18:53 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Ik zal je er nog ff bij gooien dan.
Oké.quote:
Ik vind dat Federer even geen toernooien meer mag winnen, hij heeft al vaak genoeg gewonnen, uiteraard ga ik ervan uit dat Nadal in Parijs weer met de grote beker naar huis gaat, en ik hoop dat hij Wimbledon en US open ook wint haha..quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:08 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, klopt, en voor Federer zou het juist goed zijn als hij Roland Garros eens wint.
Helaasquote:Op woensdag 5 maart 2008 09:58 schreef richardb2 het volgende:
Ik geef je volkomen gelijk, maar vergeeet vanmiddag niet via eurosport.com live rafa´s wedstrijd te volgen in dubai!!
Oud nieuwsquote:ATP Dubai: Roddick via Nadal naar halve finale
Andy Roddick heeft de halve finale van het ATP-toernooi in Dubai bereikt door Rafael Nadal te verslaan. In bijna twee uur won de Amerikaan in twee sets van de als tweede geplaatste Spanjaard.
Ondanks de vele breakkansen, zeven voor Roddick en drie voor Nadal, liep de eerste set uit op een tie-break. Daarin was de als zesde geplaatste Amerikaan iets sterker dan Nadal: 7-5.
In de tweede set kwam Roddick twee breaks voor. Die breaks kwam Nadal niet meer te boven. De Spanjaard kreeg bij een 1-5 achterstand nog twee breakkansen, maar Roddick serveerde op die belangrijke momenten goed en kreeg in de hele partij ook geen break tegen. De Amerikaan sloeg de partij uit in stijl, met een ace op zijn eerste matchpoint.
quote:Nadal zonder problemen verder in Miami
Rafael Nadal heeft zondag zonder problemen de achtste finales van het Masters Series-toernooi in Miami bereikt. De als tweede geplaatste Spanjaard versloeg de Duitser Nicolas Kiefer met 6-2, 6-4. Evenals in zijn voorgaande partij tegen de Duitser Benjamin Becker stond Nadal geen break toe op zijn eigen service.
De partij werd vanwege regen enkele keren onderbroken en dat onderbrak ook het ritme van de Spanjaard. "Ik speelde ongelooflijk in het begin, bijna een perfecte wedstrijd", aldus Nadal. "Na de regenpauze, was de bal was langzamer en werd het iets moeilijker." In de volgende ronde treft Nadal de Fransman Paul-Henri Mathieu (16), die de Spanjaard Carlos Moyà (20) met 7-6(1), 7-5 versloeg.
Ik hoop het wel. Ben echt blij als hij wint. Het enige wat ik leuk vind aan Davydenko is zijn vrouw.quote:
Dik verdiend, maar ik vraag me af of ie het gewonnen had als Nadal in dezelfde vorm als de rest van de week verkeerd had.quote:
Die vond ik niet zo indrukwekkend. Alleen tegen Berdych schijnt hij goed gespeeld te hebben. (Die heb ik niet gezien). Tegen Blake had hij eraf gekund als Blake wat constanter had gespeeld.quote:Op zondag 6 april 2008 22:17 schreef Vector_SLD het volgende:
[..]
Dik verdiend, maar ik vraag me af of ie het gewonnen had als Nadal in dezelfde vorm als de rest van de week verkeerd had.
Laat ik het dan zo zeggen: als hij zn vorm had doorgezetquote:Op zondag 6 april 2008 22:42 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Die vond ik niet zo indrukwekkend. Alleen tegen Berdych schijnt hij goed gespeeld te hebben. (Die heb ik niet gezien). Tegen Blake had hij eraf gekund als Blake wat constanter had gespeeld.
Ook goed, maar die wedstrijd tegen Berdych heb ik niet gezien dus ik kan ook niet bepalen of hij toen zo goed was. Maar Nadal top op hardcourt kan nog altijd door bepaalde mensen verslagen worden (die moeten dan ook wel top zijn, anders wint Nadal.)quote:Op zondag 6 april 2008 22:45 schreef Vector_SLD het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo zeggen: als hij zn vorm had doorgezet
quote:Masters Miami: Davydenko in finale klasse beter dan Nadal
Datum: 6-apr-2008 21:01
Nikolaj Davydenko heeft zondag in Miami de twaalfde toernooizege in zijn loopbaan in de wacht gesleept. In de finale van het Amerikaanse Masters Series-toernooi had de nummer vier van de plaatsingslijst weinig moeite met de als tweede geplaatste Rafael Nadal 6-4, 6-2. Het was voor de Rus de tweede eindzege op een Masters Series-toernooi.
Nadal deed een poging zijn tiende Masters Series-titel te winnen, maar op het hardcourt van Miami kwam hij er eigenlijk niet aan te pas. Davydenko was de eerste Rus die in Miami de trofee voor zich opeiste
quote:ATP Monte Carlo: Nadal is Federer weer de baas in finale
Hamburg vorig jaar blijft voorlopig het enige toernooi op gravel waar Roger Federer heeft weten te winnen van Rafael Nadal. De twee kemphanen stonden zondag in de finale van het Masters Series-toernooi van Monte Carlo voor de achtste keer tegenover elkaar en voor de zevende maal was de Spanjaard de beste. Nadal besliste de eindstrijd met 7-5, 7-5 in zijn voordeel.
Vooral de run van Nadal in de tweede set was opvallend. De nummer twee van de plaatsingslijst moest terugkomen van een 4-0-achterstand om vervolgens de set nog helemaal om de buigen. De tennisser van Mallorca is zo de eerste speler sinds de Nieuw-Zeelander Anthony Wilding in de jaren '10 van de vorige eeuw die het toernooi van Monte Carlo voor de vierde keer achter elkaar wint.
Volgens Borg gebeurt dat. Dat zei hij een tidje terug.quote:Op maandag 28 april 2008 22:56 schreef jojomen4 het volgende:
Wat een topper! Als die dit jaar Wimbledon zou kunnen winnen zou het zo mooi zijn.
Lijkt me toch ook wel weer cool hoor, als Nadal gewoon alles op gravel wint en Federer daarna weer Halle en Wimbledon. Zou leuk zijn als dat een aantal jaar zo doorgaat en dat het over een jaar of zeven één keer omdraait (dat Federer dus Roland Garros wint en Nadal Wimbledon wint.)quote:Op dinsdag 29 april 2008 23:00 schreef jojomen4 het volgende:
Nah, mijn prioriteit voor Rafa ligt wel bij het winnen van Parijs. Als die voor een 4de keer op rij kan winnen en tijdens de andere gravel toernooien kan laten zien dat die daar nog steeds gewoon onverslaanbaar is dan vind ik dat al heel wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |