Waarom 'behalve in het openbare leven'? Er zijn maar weinig drugs die schade aanrichten buiten de gebruiker zelf. En kom nou niet weer met die vergelijking van doden door dronken rijden etc. Want dat is hetzelfde als messen gaan verbieden omdat er mee gemoord wordt.quote:Op zondag 24 juni 2007 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle drugs legaliseren, behalve in het openbare leven.
Ik vind dat die ouders onverantwoord bezig zijn. Maar daar ga ik verder geen uitspraken over doen. Laat ik zo zeggen, ik zelf rook ook geen sigaren als er kinderen in de buurt zijn.quote:Hoe sta je tegenover rokende ouders die hun kinderen elke dag thuis vergiftigen? Mag dat wel?
Tja, veel zin heeft het bij jou toch nietquote:Op zondag 24 juni 2007 18:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom blijf je dan reageren?
Wat mij betreft verbieden ze dat ook. Alleen heb je het nu over een thuissituatie in plaats van een werksituatie zoals de horeca.quote:Op zondag 24 juni 2007 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe sta je tegenover rokende ouders die hun kinderen elke dag thuis vergiftigen? Mag dat wel?
Leer het nou, hij is helemaal niet uit op een zinvolle discussie.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij houdt wel van appels met peren en sinaasappels vergelijken geloof ik.
Nee, dat heb ik wel door inderdaad...... beetje zinloos getroll zo. Ik vraag me alleen af of hij zelf denkt nog echt serieus bezig te zijn....quote:Op zondag 24 juni 2007 23:54 schreef Schanulleke het volgende:
Leer het nou, hij is helemaal niet uit op een zinvolle discussie.![]()
Er zijn wel meer dingen ongezond.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:12 schreef iamthezenmaster het volgende:
precies.....als iemand wil roken is dat niet erg, maar mensen die niet roken moeten niet opgezadeld roken met hun gore lucht in hun relatief schone longetjes...
Een dronken persoon die met een alcohol walm in je gezicht hijgt word ook als storend ervaren, maar dat is blijkbaar normaal...hoezo mag een roker niet als storend ervaren worden dan?
En over die discussie met die cijfers.....het is toch gewoon logisch dat een rookverbod bijdraagt aan een verbeterde luchtkwaliteit??? zijn er mensen die zo dom zijn dat ze hier aan twijfelen? Je gaat toch ook niet boven een kampvuur hangen om je verstopte luchtwegen open te krijgen als je verkouden bent? Onze longen zijn niet ontworpen om zware metalen, teer en andere troep die vrijfkomt bij verbranding van tabak te inhaleren...
Ik ben zelf een domme pik dat ik best lang gerookt en geblowed heb, maar ik heb me suf gelezen over die shit en het is gewoon superongezond......klaar
Ja, dat mag nog steeds wel, helaas.quote:Op zondag 24 juni 2007 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle drugs legaliseren, behalve in het openbare leven.
Hoe sta je tegenover rokende ouders die hun kinderen elke dag thuis vergiftigen? Mag dat wel?
Iedereen gebruikt drugs, maar dat is weer een hele andere discussie.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, dat mag nog steeds wel, helaas.
Ouders mogen hun kinderen ook elke dag hamburgers en friet voeren en ze zodoende vet mesten.
Kinderen andere drugs toedienen mag gelukkig niet, maar tja, daar komt men zo moeilijk achter, dus dat gebeurt ook.
Ik ben zo kritisch dat ik hier de nodige kantekeningen bij zet. Als je roken zo vreselijk vind moet je ook naar andere genotsmiddelen kijken. En je kan wel vinden dat je geen last hebt van iemand anders alcohol gebruik, maar dat is dus wel zo. Verkeer, vernieling, agressie. Als je de socio-economische en medische gevolgen van verschillende genotsmiddelen naast elkaar zet dan kan het wel eens zo zijn dat alcohol ons allemaal (ook de niet-drinkers en niet-stappers) meer schade oplevert dan roken.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:12 schreef iamthezenmaster het volgende:
precies.....als iemand wil roken is dat niet erg, maar mensen die niet roken moeten niet opgezadeld roken met hun gore lucht in hun relatief schone longetjes...
Een dronken persoon die met een alcohol walm in je gezicht hijgt word ook als storend ervaren, maar dat is blijkbaar normaal...hoezo mag een roker niet als storend ervaren worden dan?
En over die discussie met die cijfers.....het is toch gewoon logisch dat een rookverbod bijdraagt aan een verbeterde luchtkwaliteit??? zijn er mensen die zo dom zijn dat ze hier aan twijfelen? Je gaat toch ook niet boven een kampvuur hangen om je verstopte luchtwegen open te krijgen als je verkouden bent? Onze longen zijn niet ontworpen om zware metalen, teer en andere troep die vrijfkomt bij verbranding van tabak te inhaleren...
Ik ben zelf een domme pik dat ik best lang gerookt en geblowed heb, maar ik heb me suf gelezen over die shit en het is gewoon superongezond......klaar
Nee hoor, dat moet helemaal niet. Doei!quote:Op maandag 25 juni 2007 11:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je roken zo vreselijk vind moet je ook naar andere genotsmiddelen kijken.
Steek je hoofd maar in het zand.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nee hoor, dat moet helemaal niet. Doei!![]()
Dat gebeurt toch ook!! Er komt een verbod voor roken in de horeca omdat het hinder oplevert voor andere niet-rokende bezoekers. Er is al een verbod voor rijden onder invloed, omdat dat andere weggebruikers hinder en gevaar op kan leveren.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben zo kritisch dat ik hier de nodige kantekeningen bij zet. Als je roken zo vreselijk vind moet je ook naar andere genotsmiddelen kijken.
Ik vind het hypocriet. Alcohol is schadelijker maar ze verbieden roken. Dat is niet zuiver. Dat heeft te maken met politiek draagvlak en daar ben ik allergisch voor.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook!! Er komt een verbod voor roken in de horeca omdat het hinder oplevert voor andere niet-rokende bezoekers. Er is al een verbod voor rijden onder invloed, omdat dat andere weggebruikers hinder en gevaar op kan leveren.
M.a.w. aan alle andere genotsmiddelen die hinder of gevaar opleveren wordt óók wat gedaan.
Dus, wat is jouw probleem nu eigenlijk?
Er zijn ook wel meer dingen verboden. Zoals mensen in elkaar slaan als je dronken bent, of achter het stuur kruipen als je dronken bent. Overlast van Alcohol staat al veel langer in de wetboeken, eigenlijk is het hypocriet dat het zolang geduurd heeft dat roken pas in de afgelopen jaren hier en daar verboden krijgt.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er zijn wel meer dingen ongezond.
De dingen die alcohol tot een genotsmiddel maakt die de gezondheid van anderen beïnvloed zijn al jaren verboden in de horeca. Zo mag je in de horeca NIET iemand in elkaar meppen, je mag NIET iemands keep open houden en er alcohol in gieten, je mag NIET met stoelen gooien, etc, etc. Buiten de horeca mag je NIET bushokjes slopen, je mag NIET je kinderen en vrouw in elkaar slaan, je mag NIET gaan rijden met alcohol op, etc.....quote:Op maandag 25 juni 2007 11:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben zo kritisch dat ik hier de nodige kantekeningen bij zet. Als je roken zo vreselijk vind moet je ook naar andere genotsmiddelen kijken. En je kan wel vinden dat je geen last hebt van iemand anders alcohol gebruik, maar dat is dus wel zo. Verkeer, vernieling, agressie. Als je de socio-economische en medische gevolgen van verschillende genotsmiddelen naast elkaar zet dan kan het wel eens zo zijn dat alcohol ons allemaal (ook de niet-drinkers en niet-stappers) meer schade oplevert dan roken.
Precies, en al die dingen gebeuren nu ook nog steeds.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Er zijn ook wel meer dingen verboden. Zoals mensen in elkaar slaan als je dronken bent, of achter het stuur kruipen als je dronken bent. Overlast van Alcohol staat al veel langer in de wetboeken, eigenlijk is het hypocriet dat het zolang geduurd heeft dat roken pas in de afgelopen jaren hier en daar verboden krijgt.
Roken verbieden in de horeca lost een hoop luchtkwaliteitsproblemen op. Het roken zelf wordt niet verboden, alleen mag je niet meer roken in de horeca. En de drug zelf wordt ook niet verboden, het is iedereen vrij om de nicotine tot je te nemen in de vormen van pillen, kauwgom, en in Duitsland is er zelfs nicotinebier te verkrijgen.quote:Op maandag 25 juni 2007 16:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als mensen drugs willen gebruiken doen ze dat toch. En verbieden en wegduwen lost geen enkel probleem op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |