abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50701446
Iemand net toevallig 1 vandaag gezien? Het ging er over dat in sommige cafe's in New York het rookverbod niet geldig was omdat een substantieel deel van de omzet daar bestond uit verkoop van tabaksartikelen (bijvoorbeeld een sigarenbar en een cafe dat 1.000 sigarettenmerken vanover de hele wereld verkocht. Verder waren het gewone cafe's die goed bezocht werden en waar flink gepaft werd.

Wat er weer frappant aan was, aansluitend op de discussies in het vorige topic hierover, dat ook niet-rokers het in die cafe's extra gezellig vonden...............
pi_50701997
maar dan kiezen ze ervoor om in de lucht te gaan zitten. net zoals je er voor kiest om als niet roker in een coffeeshop te gaan hangen. als je in een sigaren winkel waar gerookt mag worden gaat klagen, dan klopt er iets niet.
pi_50702229
moest hier nou een heel nieuw topic voor gemaakt worden...
PWBF
pi_50702327
Nee da's een vervolg op het eerdere topic over dit onderwerp, maar zojuist is gesloten omdat het vol was

Lijkt mij een goed idee om in Nederland ook enkele rokerscafe's te maken. Wedden dat die draaien als een tierelier?
pi_50702481
Wees maar niet bang, de constructie uit de OP (voor sommige cafe's in New York is het rookverbod niet geldig omdat een substantieel deel van de omzet daar bestond uit verkoop van tabaksartikelen) gaat ook in Nederland gelden. De establishments waar dit gaat gebeuren zijn coffeeshops. Zomaar rookvrije kroegen omdat rokers dat willen komen er niet.
PWBF
pi_50702622
In coffeshops wordt geen alcohol geschonken.....
pi_50702801
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:36 schreef bloodymary het volgende:
Wat er weer frappant aan was, aansluitend op de discussies in het vorige topic hierover, dat ook niet-rokers het in die cafe's extra gezellig vonden...............
Yeah, right. Dat was 1 (één) vrouw die zwaar gerookt had en daardoor dat cafe was gaan bezoeken, vervolgens "gestopt was" en toen de verslaggever de peuk tussen haar vingers zag moest toegeven dat ze toch weer rookte. Echt een fijne niet-roker. Waarom verdraai je de zaken zo?? Het slaat echt helemaal nergens op wat je zegt.
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:20:17 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50703003
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:14 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Yeah, right. Dat was 1 (één) vrouw die zwaar gerookt had en daardoor dat cafe was gaan bezoeken, vervolgens "gestopt was" en toen de verslaggever de peuk tussen haar vingers zag moest toegeven dat ze toch weer rookte. Echt een fijne niet-roker. Waarom verdraai je de zaken zo?? Het slaat echt helemaal nergens op wat je zegt.
Heb jij daar onderzoek naar gedaan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50703014
Echt??

In mijn beleving zaten er meer niet-rokers en zag het er heel gezellig uit (vooral in dat sigarettencafe) en waren de uitbaters ook zeer verheugd hoe goed het liep. Misschien zag ik wel wat ik wilde zien, want wat jij zegt herken ik ook wel. Maar buiten dat lijkt het me een goed idee om in Nederland ook van die uitzonderingen toe te laten!

Dan houden de mensen toch een eigen keuze.
pi_50703036
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heb jij daar onderzoek naar gedaan?
Hee, daar hebben we jou ook weer. Mijn eerste en enige antwoord voor jou in deze thread: Ik heb het programma gezien.
pi_50703194
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:20 schreef bloodymary het volgende:
In mijn beleving zaten er meer niet-rokers en zag het er heel gezellig uit (vooral in dat sigarettencafe) en waren de uitbaters ook zeer verheugd hoe goed het liep.
Um, tja... is het voor een roker verplicht 100% van de tijd een aangestoken peuk vast te hebben dan? En zelfs al waren dat niet-rokers, aangezien die mensen niet geinterviewed zijn is dit:
quote:
dat ook niet-rokers het in die cafe's extra gezellig vonden
uit de startpost niet echt te onderbouwen... Kan best dat het zo is hoor, maar niet op basis van dat stukje 1 Vandaag.
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:25:27 #12
pi_50703222
Ik ook, waar zijn je onderzoekscijfers? Je weet helemaal niet of en hoeveel niet-rokers daar komen. Je zegt maar wat.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50703318

Ik zei eigenlijk ook zo maar wat.
pi_50703796
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:27 schreef bloodymary het volgende:

Ik zei eigenlijk ook zo maar wat.
Tuurlijk

Geldt dat dan ook voor je 'argumenten' in het vorige topic die nogal in lijn met deze topicstart waren?
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:44:10 #15
pi_50703899
De anti-rook lobby heeft nauwelijks cijfers .

Roken is net zo schadelijk als drinken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juni 2007 @ 20:58:22 #16
862 Arcee
Look closer
pi_50704383
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:36 schreef bloodymary het volgende:
aansluitend op de discussies in het vorige topic hierover
En 't linkje: Horeca in juli 2008 rookvrij.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_50715781
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:40 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Tuurlijk

Geldt dat dan ook voor je 'argumenten' in het vorige topic die nogal in lijn met deze topicstart waren?
Nee, alleen voor dit!
pi_50718107
Ach laten we maar gewoon afwachten wat er volgend jaar gaat gebeuren en hoe de horeca om zal gaan met de rokersuimten. In de zomer kunnen we gewoon lekker op het terras paffen.

Verder zullen we zien of de kroegen een gigantische extra toestroom krijgt van mensen die nu niet naar de kroeg gaan. Ik wacht het met spanning af.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 09:01:55 #19
pi_50718129
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 02:10 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Nee, alleen voor dit!
Serieus!
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:26:03 #20
pi_50724596
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 09:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach laten we maar gewoon afwachten wat er volgend jaar gaat gebeuren en hoe de horeca om zal gaan met de rokersuimten. In de zomer kunnen we gewoon lekker op het terras paffen.

Verder zullen we zien of de kroegen een gigantische extra toestroom krijgt van mensen die nu niet naar de kroeg gaan. Ik wacht het met spanning af.
Het zal niet explosief drukker worden. Het lijkt me leuk om een alternatief soort horeca te zien ontwikkelen waar wel gerookt kan worden. (zoals die 7 tenten in New York)
pi_50726632
Ja, dat lijkt me ook erg leuk. Ik denk ook als er in een plaats een of meerdere tenten zijn waar op een of andere manier wel gerookt mag worden (door zo'n uitzonderingspositie of bijvoorbeeld gedeeltelijk door een glaswand) dat het ook storm gaat lopen in die cafe's. In Italie heb ik dat ook gezien, dat een kroeg met glaswand, die normaal gesproken niet veel mensen zou trekken stampvol was.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:27:11 #22
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_50726658
Over die vreselijke leegloop in de horeca. Hoeveel procent van de horecabezoekers rookt er eigenlijk? 20?
Life is what you make it.
pi_50727493
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:27 schreef Schanulleke het volgende:
Over die vreselijke leegloop in de horeca. Hoeveel procent van de horecabezoekers rookt er eigenlijk? 20?
Hangt natuurlijk af van het type cafe en het soort publiek dat het trekt.
In de tenten waar ik kom rookt toch echt meer als de helft.
Maar ga je naar kroegen die in een drukke winkelstraat zitten en gericht zijn op toevallig passerend publiek dan krijg je waarschijnlijk een heel andere verhouding.

Verder is natuurlijk de leefttijd die een kroeg trekt van belang.. van de jongeren tussen de 18 en de 24 rookt rond de 48%. En dat is ook de leeftijd die het meeste stapt en naar de kroeg gaat. Als je dan de sporters en mensen die andere dingen doen en weinig in de kroeg komen ervan aftrekt, denk ik toch dat je snel op een 60 a 70% komt in kroegen die mikken op deze leeftijdgroep
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:57:25 #24
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_50727786
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hangt natuurlijk af van het type cafe en het soort publiek dat het trekt.
In de tenten waar ik kom rookt toch echt meer als de helft.
Maar ga je naar kroegen die in een drukke winkelstraat zitten en gericht zijn op toevallig passerend publiek dan krijg je waarschijnlijk een heel andere verhouding.

Verder is natuurlijk de leefttijd die een kroeg trekt van belang.. van de jongeren tussen de 18 en de 24 rookt rond de 48%. En dat is ook de leeftijd die het meeste stapt en naar de kroeg gaat. Als je dan de sporters en mensen die andere dingen doen en weinig in de kroeg komen ervan aftrekt, denk ik toch dat je snel op een 60 a 70% komt in kroegen die mikken op deze leeftijdgroep
Dit is gokken. Ik wil cijfers zien.
Life is what you make it.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:35:05 #25
pi_50729141
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:57 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dit is gokken. Ik wil cijfers zien.
Ja! Cijfers willen we!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')