Ja, maar misschien heb ik wel geen zin in doorbijten, het is soms best saai eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 06:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen LotR opnoemt.Het verhaal is redelijk rechttoe-rechtaan. Het is alleen even doorbijten.
understatement.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:31 schreef ThE_ED het volgende:
het is soms best saai eigenlijk.
je legt het zelf goed uitquote:Op zondag 15 juli 2007 00:39 schreef p-etr-a het volgende:
Ik snap niet waarom je een boek dat je niet bevalt, door wilt ploeteren. Ik leg het weg als het niet wil. En dat gebeurt best vaak, zowel met simpele literatuur (gisteren nog met Ja/Nee van Renske de Greef en Jan Hoek, al was dat meer omdat ik geen interesse meer had dan omdat het me niet lukte) als met klassiekers die je zogenaamd gelezen moet hebben.
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:43 schreef No-P het volgende:
[..]
haha het begin is nog niks, wacht maar tot je bij de cijferkundige hoofdstukken komt. Ik heb me er overigens wel doorheen geploegt.
de haas en de schildpad stukken zijn trouwens erg leuk
Ik denk dat dat komt door de films. Ik heb het gelezen in 2000, ging als een tierelier.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 06:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen LotR opnoemt.Het verhaal is redelijk rechttoe-rechtaan. Het is alleen even doorbijten.
Dat is één van mijn favoriete boeken! Helemaal krom gelegen van het lachen om de dialogen, de karakterbeschrijvingen en de absurde gebeurtenissen. Daarbij is het nog een intelligente kritiek ook.quote:
Die heb ik echt in 1 ruk uitgelezen! Geweldig boek, kon het echt niet wegleggen!quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:36 schreef Harmen1984 het volgende:
James Frey - A Million Little Pieces
Niet gelukt... Ik kwam aan op mijn vakantieadres, sloeg het boek open en tien minuten later weer dicht. Geen zin, voelde teveel als een moetje en lezen moet naar mijn mening leuk blijven...quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:45 schreef Copycat het volgende:
Over drie weken twee weken naar Italië en Het Kaartenhuis van Mark Z. Danielewski ligt al klaar om mee te nemen. Het gaat me deze vakantie lukken om dit taaie boek te doorgronden.
Ik ben er nog niet eens in begonnenquote:Op maandag 30 juli 2007 13:27 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb dat boek ook (op aanraden gekocht) en kan het niet uitkrijgen. Niet eens vijftig pagina's - vreselijk.
Dat het je niet boeide vind ik verbazingwekkend, ik vond het prachtig. Grappig, dat dat zo kan verschillen. Ik las net ook al dat iemand niet door Couperus heenkwam, daar ben ik juist dol op. Prachtige boeken, wat mij betreft.quote:Op zondag 15 juli 2007 13:58 schreef Ingetje79 het volgende:
Liefde in tijden van cholera - Gabriel Garcia Marquez
Het kan me niet boeien en toch ZAL ik het ooit uitlezen!![]()
Ik vond het uit eindelijk een geweldig boek, maar echt soepel leest het niet. Ik wil de andere boeken ook nog lezen van hun. Maar ik merk wel aan mezelf dat ik dit steeds uitstel.quote:Op maandag 9 juli 2007 09:04 schreef Elseetje het volgende:
Monaldi & Sorti - Imprimatur - ik had al moeite met de zogenaamde 'echte' brief aan het begin van het boek
Ik heb "The Hobbit" in stripvorm, dat leest een stuk makkelijkerquote:Op maandag 30 juli 2007 14:22 schreef ColdFeet het volgende:
En, eerlijk is eerlijk: ik kreeg 'The Hobbit' niet eens uit. Aan LOTR ben ik maar niet eens begonnen... Ik heb gewoon niet genoeg fantasie om daarvan te genieten, vrees ik![]()
Ik kan juist enorm genieten van dat ouderwetse taalgebruik van Tolkien... soms pak ik het boek (dat ik 6 keer gelezen heb) gewoon eens op om een paar mooie zinnen over mijn tong te laten glijden... geweldigquote:Op zondag 15 juli 2007 11:28 schreef cablegunmaster het volgende:
LOTR viel ik om de 4 paginas in slaap dan schiethet ook niet op , terwijl ik de wetten van de magie in 1 ruk uitlas.
ieder zijn eigen boeken hequote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:46 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik kan juist enorm genieten van dat ouderwetse taalgebruik van Tolkien... soms pak ik het boek (dat ik 6 keer gelezen heb) gewoon eens op om een paar mooie zinnen over mijn tong te laten glijden... geweldig![]()
Daarentegen vond ik de wetten van de magie 3 x niks, de hoeveelheid fantasy-clichés die daarin voorkomen deed me de das om. Ik heb het t/m deel 4 gered, maar ik denk niet dat ik die serie ooit ga afmaken.
1984 is trouwens erg mooi, hoewel het einde een beetje teleurstellend is.
A Short History Of Nearly Everything heb ik erg van genoten, eindelijk eens een boek dat biologische/natuurkundige zaken op een makkelijke manier uitlegt, en dan nog doorspekt met hilarische anekdotes ook![]()
Oneens!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:42 schreef _Arual_ het volgende over 'Van de koele meren des doods':
[..]
Die is zóóó mooi!
In één ruk uitgelezen (in Engelse vertaling). Briljant.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:46 schreef RobKel het volgende:
schaduw van de wind
Ook hier had ik geen problemen mee, hoewel de basisverhaallijn me op het laatst een beetje begon te irriteren.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:02 schreef Gizmo112 het volgende:
De wereld van Sofie, schrijven ben ik even kwijt.
Heh. Lees ik met enige regelmaat opnieuw en doe er zelden langer dan een paar weken over.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:43 schreef Gewas het volgende:
Lange tijd heb ik ook 'In de ban van de Ring' niet uit kunnen lezen. Het boek is af en toe zo langdradig. Uiteindelijk na 3 jaar toch uitgelezen, mooi boek.
Silmarillion kwam ik inderdaad ook niet doorheen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:56 schreef Deetch het volgende:
sylmarillion van tolkien
koele meren des doods van frederik van eden
ontdekking van de hemel van harry mulish
Marcellus Emants is familie van een vriendin van me. Zou dat boek ook een keer moeten lezen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:42 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Die is zóóó mooi!
Ik baal nog steeds dat ik Een nagelaten bekentenis van Marcellus Emants, op de eerste 20 bladzijdes na, nog niet gelezen heb. Dat moet ik nu toch echt eens doen.
Good for you! Wil ik ook wel met Onder het plaveisel het moeras etc, maar die heb ik helaas van mijn beste vriend voor mijn verjaardag gekregen dus dat zou erg lullig zijn. Ze staan al jaren kleurig te wezen in mijn kast - ongelezen, uiteraard.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:58 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
A.F.Th. de movo-tapes. Heb het inmiddels ergens laten verdwijnen.
Ah, De Idioot heb ik net bij de bieb gehaald.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Bijna alles de moeilijkste om door te komen waren de bijbel, en 2 dostojevski boeken de idioot en de gebroeders karamazow maar die heb ik alle 3 wel uitgelezen.
ik vond hem ook mwahquote:Op donderdag 19 juli 2007 17:33 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat is één van mijn favoriete boeken! Helemaal krom gelegen van het lachen om de dialogen, de karakterbeschrijvingen en de absurde gebeurtenissen. Daarbij is het nog een intelligente kritiek ook.
dat lijstje met namen achterin is niet overbodig, dat is het grootste probleem bij dostojevski boeken elke persoon heeft zo'n 3 á 4 namenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:21 schreef Frollo het volgende:
Ah, De Idioot heb ik net bij de bieb gehaald.
Dat is volgens mij typisch Russisch. Mensen hebben vaak naast hun gewone achternaam ook een patroniem, voornaam vader+owitsj, en die worden vrijelijk door elkaar gebruikt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dat lijstje met namen achterin is niet overbodig, dat is het grootste probleem bij dostojevski boeken elke persoon heeft zo'n 3 á 4 namen
ja en bijnamen en liefkozende naampjes op het laatst weet je echt niet meer welke kolja nou illjits of nikolai isquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat is volgens mij typisch Russisch. Mensen hebben vaak naast hun gewone achternaam ook een patroniem, voornaam vader+owitsj, en die worden vrijelijk door elkaar gebruikt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |