Catch-22 ?quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:12 schreef computergirl het volgende:
en een heel beroemd boek over de tweede wereldoorlog maar kan niet op de naam komen, kon niet tegen het absurdistische toontje
Niks moet.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:12 schreef computergirl het volgende:
Moet het over 'hoge' literatuur gaan?
Doorzetten! Zo de moeite waard!quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:06 schreef Frggl het volgende:
David Mitchell - Cloud Atlas
Zo'n goed boek ... maar nog steeds niet uitgelezen
Hier idem. Deel 2 en 3 staan nog steeds te wachten op de boekenplank.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:29 schreef ThE_ED het volgende:
LoTR
Ben er ooit mee begonnen voordat die films nog uit moesten komen, veel verder dan boek1 ben ik nog steeds niet.
Dan ga je de vertaling lezenquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:12 schreef Kreupelhout het volgende:
The War Of The Worlds van H.G. Wells (1898).
Heb de plaat, cassette en cd al helemaal grijsgedraaid, diverse verfilmingen gezien en dan heb ik geen zin meer om door dat taaie 19e eeuwse Engels heen te worstelen.
Die is zóóó mooi!quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:56 schreef Deetch het volgende:
Van de koele meren des doods van Frederik van Eeden
Hé een fan! Ik vind het ook een gewelig boek!quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:51 schreef No-P het volgende:
ik kan me voorstellen dat sommige mensen "Non Nobis" van hanny alders niet kunnen uit krijgen. Dat boek is op het eind wel erg langdradig. Zelf overigens wel uitgelezen. (toevoeging) Mijn ondertitel komt nog uit dat boek
probeer dan eens pickwick papers, die is leuk.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Great Expectations van Charles Dickens. En m'n verwachtingen waren nog wel zo hoog.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Great Expectations van Charles Dickens. En m'n verwachtingen waren nog wel zo hoog.
Probeer anders eens Grate Expectations.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Whehe.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:20 schreef Frollo het volgende:
[..]
Probeer anders eens Grate Expectations.
Die heb ik laatst gekregen... moet er nog aan beginnen, maar het lijkt me echt een goed boek! Heb er eigenlijk ook alleen maar positieve verhalen over gehoord.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:46 schreef RobKel het volgende:
schaduw van de wind
Ik verbaas me daar altijd weer zo over, dat er mensen zijn die De Avonden niet trekken.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:50 schreef Etcetera het volgende:
oh ja De Avonden
wat een walgelijksaaiverschrikkeliijknietdoorheentekomendramatischnietleukrotboek is dat zeg
De moeite waard! Het sanatorium is overigens een paar jaar geleden gesloten... Maar, je Duits moet wel redelijk zijn, want Mann houdt ervan om heel lange zinnen te maken en dan aan het eind eens met 'sie' naar dat ene vrouwelijke woord dat twaalf regels terug stond te verwijzen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:50 schreef No-P het volgende:
ik ben ook eens begonnen in Der Zauberberg van Thomas Mann.
destijds was mijn duits nog niet goed genoeg. Binnenkort maar weer eens proberen.
Ik zou het eerlijk gezegd verontrustend vinden als iedereen zich erin zou herkennen. We zijn toch niet allemaal klonen!quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik verbaas me daar altijd weer zo over, dat er mensen zijn die De Avonden niet trekken.
Het gaat over een 20-jarige jongen met een morbide gevoel voor humor die zich de pleuris verveelt, zich kapot ergert aan zijn ouders en slap oudehoert met zijn vrienden. Kortom: what's not to like? Het gaat over iedereen die jong is (geweest) en het zou dus iedereen aan moeten spreken.
Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat dat niet zo blijkt te zijn.
Juist wel, Lien, juist wel!quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou het eerlijk gezegd verontrustend vinden als iedereen zich erin zou herkennen. We zijn toch niet allemaal klonen!
tuurlijk is het enigszins herkenbaar, en natuurlijk is iedereen jong geweestquote:Op woensdag 27 juni 2007 20:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik verbaas me daar altijd weer zo over, dat er mensen zijn die De Avonden niet trekken.
Het gaat over een 20-jarige jongen met een morbide gevoel voor humor die zich de pleuris verveelt, zich kapot ergert aan zijn ouders en slap oudehoert met zijn vrienden. Kortom: what's not to like? Het gaat over iedereen die jong is (geweest) en het zou dus iedereen aan moeten spreken.
Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat dat niet zo blijkt te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |