misschien heel raar, maar ik vind het belangrijker wat het voor de invloed van NL betekend, met het Duitse voorstel wordt die minder, met het Poolse meer.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Poolse voorstel is zo ondemocratisch als het maar kan. Duitsland 9,7% stemkracht , Polen 8% terwijl Duitsland ruim 2x meer inwoners heeft.
Gewoon stemmen naar inwoneraantal dat is het eerlijkst.
Ik vind de invloed van Nederland wat betreft dit niet zón punt. Dit voorstel is nogal discriminerend richting inwoners van de grotere landen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:49 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
misschien heel raar, maar ik vind het belangrijker wat het voor de invloed van NL betekend, met het Duitse voorstel wordt die minder, met het Poolse meer.
quote:
Jan-Peter heeft er anders (zoals het er nu uitziet) nog behoorlijk wat uit kunnen halen, niet dat ik het daar erg mee eens ben. Ik vond het vastleggen van de vlag en volkslied wel mooi, eigenlijk.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
speelde Nederland maar zo hard. Dan kon ik trots zijn op Hans-Peter.. NU is het wederom "meedoen is belangrijker dan winnen"
Je bedoelt wat symboolmaatregelen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:16 schreef Hendrik_ het volgende:
Jan-Peter heeft er anders (zoals het er nu uitziet) nog behoorlijk wat uit kunnen halen, niet dat ik het daar erg mee eens ben. Ik vond het vastleggen van de vlag en volkslied wel mooi, eigenlijk.
wat hij voor elkaar heeft gekregen is enkel symbolisch. het verwijderen van de vlag en volkslied is natuurlijk goed (fuck de superstaat), maar het verdrag zelf blijft ook klote.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:16 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Jan-Peter heeft er anders (zoals het er nu uitziet) nog behoorlijk wat uit kunnen halen, niet dat ik het daar erg mee eens ben. Ik vond het vastleggen van de vlag en volkslied wel mooi, eigenlijk.
Hrm wat zou het Europees volkslied worden? Verder zijn dit natuurlijk zaken die er niet zo toe doen, de vlag ziet er iig wel mooi uit;quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:16 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
zo'n stukje van de 9e symfonie beethoven. 'ode aan de fraude'quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hrm wat zou het Europees volkslied worden? Verder zijn dit natuurlijk zaken die er niet zo toe doen, de vlag ziet er iig wel mooi uit;
...quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
zo'n stukje van de 9e symfonie beethoven. 'ode aan de fraude'
Ik dacht de Internationalequote:Op donderdag 21 juni 2007 21:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
doe eens niet zo zuurpruimig. dat heet nou even een grapje.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:24 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
...
Sorry hoor, maar als je geen normale discussie kan voeren hier dan houdt het op...![]()
quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Ach ja, ik raak nog altijd in de war met die tovenaarsleerling.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:16 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Oh dat weet ik niet, ik zat nergens op te wachten. Ik vond het oorspronkelijke verdrag een prachtdocument, Jan-Peter ook waarschijnlijk.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ach ja, ik raak nog altijd in de war met die tovenaarsleerling.
Maar wat heeft onze JP er dan uit weten te halen volgens jou waar het Nederlandse volk op zat te wachten?
Heb je het wel gelezen, inlcusief het slijmerige dankwoord aan dief Giscard?quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:47 schreef Hendrik_ het volgende:
Ik vond het oorspronkelijke verdrag een prachtdocument,
OK maar dan moeten we ook financieel afdragen als een klein land.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik vind de invloed van Nederland wat betreft dit niet zón punt. Dit voorstel is nogal discriminerend richting inwoners van de grotere landen.
Als we in Nederland stemmen uit de Provincie Utrecht vierdubbel zouden tellen zou iedereen wel tegen zijn.
Die mag je uitleggenquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heb je het wel gelezen, inlcusief het slijmerige dankwoord aan dief Giscard?
De preambule van de grondwet.quote:
Nee, hooguit meer per inwoner.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:50 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
OK maar dan moeten we ook financieel afdragen als een klein land.
Het is nu minder, maar een paar jaar geleden betaalde we als een groot land, met maar heel weinig invloed.
Ik kan het mishebben, maar betaalde NL niet meer als de UK aan de EU?
Ik ben het met je eens hoor, maar je moet natuurlijk ook niet vergeten wat voor indirecte "winst" we maken als doorvoerland in het hart van West-Europa, door Europese samenwerking.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, hooguit meer per inwoner.
Gelijke afdracht per inwoner voor elk EU land lijkt me ook een goede stap. Dus gewoon elk land betaald per inwoner.
Heb je geen EU voor nodig.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:58 schreef Hendrik_ het volgende:
Ik ben het met je eens hoor, maar je moet natuurlijk ook niet vergeten wat voor indirecte "winst" we maken als doorvoerland in het hart van West-Europa, door Europese samenwerking.
Is dat niet het zelfdequote:
Ben ik het mee eens.quote:Gelijke afdracht per inwoner voor elk EU land lijkt me ook een goede stap. Dus gewoon elk land betaald per inwoner.
nog zo'n lekkere oneerlijkheid. op dat punt heeft grootbritannie een leuke korting voor zichzelf weten te krijgen. eigenlijk zouden ze veel meer moeten betalen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:56 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, hooguit meer per inwoner.
Gelijke afdracht per inwoner voor elk EU land lijkt me ook een goede stap. Dus gewoon elk land betaald per inwoner.
Tja mischien is dat het geluk dat NL heeft, maar veel betalen, weinig opstrijken en dan ook nog een weing macht, gaat mij veel te ver!quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:58 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, maar je moet natuurlijk ook niet vergeten wat voor indirecte "winst" we maken als doorvoerland in het hart van West-Europa, door Europese samenwerking.
Oh okee, dus we moeten weer terug naar dichte grenzen, hoge invoerkosten, etc? Rotterdam zal er niet blij mee zijnquote:
Dat zegt niemand. Maar voor economische samenwerking hoeft de EU geen land te zijn.,quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:10 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Oh okee, dus we moeten weer terug naar dichte grenzen, hoge invoerkosten, etc? Rotterdam zal er niet blij mee zijn
Niets dus?quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:47 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Oh dat weet ik niet, ik zat nergens op te wachten.
een hele simpele douane unie of lidmaatschap van d EFTA volstaat daarvoor..quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:10 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Oh okee, dus we moeten weer terug naar dichte grenzen, hoge invoerkosten, etc? Rotterdam zal er niet blij mee zijn
meen je dit serieus? heb je de EU grondwet weleens naast die van NL gelegd? valt je dan niks op in de zin van duidelijkheid?quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:47 schreef Hendrik_ het volgende:
Ik vond het oorspronkelijke verdrag een prachtdocument, Jan-Peter ook waarschijnlijk.
Dat hoeft wat mijn part ook niet direct. Maar hechtere samenwerking lijkt mij wel nodig. En daar hoort wat mijn part bij dat er bepaalde bevoegdheden worden uitbesteed aan "Brussel".quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. Maar voor economische samenwerking hoeft de EU geen land te zijn.,
Behoorlijk wat voor wat het Nederlandse volk wilde, dus géén superstaat, zoals Fastmatti en PJORourke ook opperen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:12 schreef Napalm het volgende:
[..]
Niets dus?
Opvallend want 30 minuten eerder schrijf je nog "behoorlijk wat". Tikje tegenstrijdig...
Dat wat de EU ons brengt op dat gebied is veel meer dan een vrijehandelsverdrag of een opengrenzenverdrag. Denk aan bijvoorbeeld subsidies.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:12 schreef Napalm het volgende:
[..]
Niets dus?
Opvallend want 30 minuten eerder schrijf je nog "behoorlijk wat". Tikje tegenstrijdig...
[..]
een hele simpele douane unie of lidmaatschap van d EFTA volstaat daarvoor..
Tuurlijk is het een complex document, ik had niks anders verwacht bij een grondwet. En de Nederlandse grondwet is net zo "onleesbaar". Toch kan ik deze ook niet onsuccesvol noemenquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:15 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
meen je dit serieus? heb je de EU grondwet weleens naast die van NL gelegd? valt je dan niks op in de zin van duidelijkheid?
Maar is daar de EU niet voor opgericht?quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. Maar voor economische samenwerking hoeft de EU geen land te zijn.,
ik vind het anders een wereld van verschil. de nederlandse grondwet is veel duidelijker en, ook niet onbelangrijk, veel korter.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:17 schreef Hendrik_ het volgende:
Tuurlijk is het een complex document, ik had niks anders verwacht bij een grondwet. En de Nederlandse grondwet is net zo "onleesbaar". Toch kan ik deze ook niet onsuccesvol noemen
Gewoon een vrijhandelszone of de goeie ouwe EFTA zijn meer dan voldoende. Heb je te veel naar Brinkhorst geluisterd? Er komt echt geen oorlog hoor.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:10 schreef Hendrik_ het volgende:
de vraag is dus of al die andere zaken wel zo nuttig zijn. Subsidies komen niet uit de lucht; iemand betaalt ze ook.. Zelfs al die grondwetvoorstanders wijzen op de voordelen en dan noemen ze meestal de meest basale voordelen die in 1970 met een handelszone al gerealiseerd waren..quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:17 schreef Hendrik_ het volgende:
Dat wat de EU ons brengt op dat gebied is veel meer dan een vrijehandelsverdrag of een opengrenzenverdrag. Denk aan bijvoorbeeld subsidies.
Dat komt omdat deze grondwet naast de kenmerken van een grondwet, ook de oudere documenten (verdrag van Maastricht/Amsterdam/Nice bevat) bevat.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:29 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik vind het anders een wereld van verschil. de nederlandse grondwet is veel duidelijker en, ook niet onbelangrijk, veel korter.
Wie had het over oorlog? Hoewel ik wel denk dat de unie heeft bijgedragen aan een goede verstandhouding tussen aartsrivalen Frankrijk en Duitsland, en 'we' hebben al in geen 60 jaar meer oorlog gehad. Natuurlijk zal er niet gelijk oorlog uitbreken als de grondwet/een verdrag niet wordt aangenomen, dat zeg ik ook helemaal niet.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Gewoon een vrijhandelszone of de goeie ouwe EFTA zijn meer dan voldoende. Heb je te veel naar Brinkhorst geluisterd? Er komt echt geen oorlog hoor.
Leg dat alsjeblieft uit, want dit soort kreten heb ik genoeg gezien hierquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:17 schreef sneakypete het volgende:
veel mensen hebben helaas alleen maar uit ergernis over de euro en zulke zaken tegen gestemd, maar als je de inhoud van die grondwet leest kom je er ook achter dat het idd een slecht idee was.
samenwerken is mooi maar brussel wil te snel teveel afdwingen
quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:18 schreef Moondreamer het volgende:
Macht, kapitalisme, oorlog, politiek.............weg ermee !![]()
Leven, liefde en passie !!!
Een woord : HEMELS !![]()
Wat heeft D'Estaing verkeerd gedaan? Hij wordt meestal als één van de minst slechte Franse presidenten gezien.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heb je het wel gelezen, inlcusief het slijmerige dankwoord aan dief Giscard?
Smeerdiamanten aangenomen van Bokassa.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
Wat heeft D'Estaing verkeerd gedaan? Hij wordt meestal als één van de minst slechte Franse presidenten gezien.
Ja leuk, en nu iets graag in relatie tot Europa. Wat heeft hij voor verkeerds gedaan in relatie tot de toenmalige EEG?quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Smeerdiamanten aangenomen van Bokassa.
Die slijmerige passage heb ik helemaal niet kunnen vinden?quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Smeerdiamanten aangenomen van Bokassa.
Kan er wel zijn, D'Estaing heeft aan de GW meegeschreven (zit iets ingewikkelder in elkaar dan dat). Maar PJORourke beweert dat hij een 'dief' is, dan moet je dat wel kunnen onderbouwen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:38 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Die slijmerige passage heb ik helemaal niet kunnen vinden?
http://www.grondweteuropa(...)zrhmix9/vgt8mdg0m9zdquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kan er wel zijn, D'Estaing heeft aan de GW meegeschreven (zit iets ingewikkelder in elkaar dan dat). Maar PJORourke beweert dat hij een 'dief' is, dan moet je dat wel kunnen onderbouwen.
En wat heeft dat verder met de EU te maken. Zowieso wie kan het wat schelen wat er in Afrika gebeurtquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:38 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens is Frankrijk vandaag de dag nog steeds zeer actief in Afrika en steunt/steunde het onder andere misdadige regimes Tsjaad en Ivoorkust, maar dat terzijde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |