abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:28:37 #51
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50691420
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:16 schreef BlaZ het volgende:
Het kost gewoon veel tijd. Binnen de VS had vroeger elke staat ook een eigen legertje. Samenvoeging kost gewoon tientallen jaren.
Maw: de superstaatgedachte is helemaal niet weg, wordt alleen een beetje op de lange baan geschoven omdat het volk niet mee wil. Moeten de eurofielen niet op z'n Brechts aan een nieuw volk gaan werken?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_50691421
ik snap niet waarom europa ineens meer macht moet krijgen. ik zou zeggen, laat ze eerst eens een nieuw verdrag aannemen dat orde op zaken stelt in het bestuur van europa, het machteloze europarlement, de europese commissie die vrij gang kan gaan, de democratisch oncontroleerbare europese raad, het veel te afhankelijk antifraude bureau, etc.

dat zou allemaal op orde moeten worden gesteld, voordat de EU uitbreidt, en de europese politiek meer zeggenschap krijgt over individuele landen. dat is de reden dat ik tegen de grondwet heb gestemd. niet omdat nederland teveel afdraagt, of ik geen europees volkslied wil, dat soort trivialiteiten interesseren me geen fuck.
pi_50691454
Ein Volk Ein Reich Ein euro
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:33:13 #54
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50691584
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:09 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Nou ja, het is maar net wat je zo nadelig vindt aan he studeren in het buitenland voor studenten, ik zie het alleen maar als een voordeel.
prima maar waarom moet de overheid dit betalen en waarom specifiek de EU?
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:09 schreef Harry4 het volgende: et financiëren van dat stukje weiland wordt juist minder,
ik zie steeds meer bordjes
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:09 schreef Harry4 het volgende: een brugje in Griekenland is goed voor de transport.
dan bouwen de grieken het zelf wel. Door geld van zover mogelijk weg te halen krijg je hele gekke afwegingen..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:33:46 #55
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50691606
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Maw: de superstaatgedachte is helemaal niet weg, wordt alleen een beetje op de lange baan geschoven omdat het volk niet mee wil. Moeten de eurofielen niet op z'n Brechts aan een nieuw volk gaan werken?
In de VS is tenminste helder waar de federale regering met z'n poten van af blijft én worden bepaalde staten niet sytematisch voorgetrokken. Een Verenigde Staten van Europa is echt een naief streven en zal eerder leiden tot verdeeldheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 21 juni 2007 @ 14:58:13 #56
179327 Harry4
Treehugger
pi_50692683
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In de VS is tenminste helder waar de federale regering met z'n poten van af blijft én worden bepaalde staten niet sytematisch voorgetrokken. Een Verenigde Staten van Europa is echt een naief streven en zal eerder leiden tot verdeeldheid.
Daar ben ik het wel mee eens, maar betere samenwerking is niet weg. Zolang het maar geen superstaat wordt.
Ich bin Macho, süper Macho...
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:11:44 #57
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_50693231
Kom nou mensen, niet zo bitter.

Duitsland heeft dan eindelijk toch nog gewonnen, vijftig jaar later hebben ze eindelijk hun zin weten te krijgen.

Dat Polen nu tegenstribbelt, en de rest van Europa blijkbaar meteen zichzelf op de rug legt is niets meer dan een grappige vorm van ironie. Polen, vol vuur, dat zestig jaar geleden al door Duitsland en Rusland werd opgedeeld.

Kan iemand trouwens uitzoeken hoe we ons zelfbescjikkingsrecht terug kunnen krijgen?

Klinkt dramatisch, maar ik bedoel, stel Duitsland en Frankrijk drukken een wet door, we hebben geen vet-recht meer, we hebben geen reeele mogelijkheid om ons te verzetten. Nu word er een wet aangenomen, waar de Nederlandse staat zich naar moet schikken, terwijl ze daar helemaal geen trek in hebben.

Hoe kunnen we onder dat soort zaken uit komen? Waar kunnen wij als land zeggen: "Sorry maar daar doen we niet aan mee."

Frankrijk, Italie, en Polen, en Oost-Duitsland, corrputie is er niet onbekend. Heeft Nederland de middelen om de corruptie van machtige landen te weren in de beslissingen die er over Nederland worden gemaakt, of moet Nederland het maar slikken?
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_50693257
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In de VS is tenminste helder waar de federale regering met z'n poten van af blijft
Hier is het ook duidelijk hoor. Europa gaat zich met letterlijk alles bemoeien.
quote:
én worden bepaalde staten niet sytematisch voorgetrokken.
Niet geheel waar. Het stemrecht is niet geheel eerlijk verdeelt en de belangrijkste staat van de VS heeft toch wel wat aparte rechten.
quote:
Een Verenigde Staten van Europa is echt een naief streven en zal eerder leiden tot verdeeldheid.
Eens
pi_50693309
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:11schreef Cairon het volgende:
Kan iemand trouwens uitzoeken hoe we ons zelfbescjikkingsrecht terug kunnen krijgen?
Dit is dus onmogelijk met deze grondwet. De enige optie is een burgeroorlog.
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:24:06 #60
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_50693783
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 14:18 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Op details misschien ja... Maar als het gaat over onze wetten en hoe er van ons verwacht
wordt we ons te moeten aanpassen aan denkwijzen lidstaten waar we uberhaupt al
niets mee hebben... Maar aan je reacties te zien heb je niet echt het besef wat dat in gaat
houden, of je bent gewoon aan t dollen...
Ik ben zowieso voor een federaal systeem, zoiets als de VS bijv waarin de lidstaten onderling nog best veel te zeggen hebben. Maar toch een hoop zaken door federale regering geregeld worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Donald Duck held donderdag 21 juni 2007 @ 15:28:29 #61
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50693989
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:11 schreef Cairon het volgende:
Klinkt dramatisch, maar ik bedoel, stel Duitsland en Frankrijk drukken een wet door, we hebben geen vet-recht meer, we hebben geen reeele mogelijkheid om ons te verzetten. Nu word er een wet aangenomen, waar de Nederlandse staat zich naar moet schikken, terwijl ze daar helemaal geen trek in hebben.
Dat zijn dus de situaties die zullen gaan ontstaan. Zaken waar je echt geen trek in hebt, maar die je moet omzetten in wetgeving. Dat is wat er grondig mis is met het nieuwe verdrag.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:34:13 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50694217
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:12 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Hier is het ook duidelijk hoor. Europa gaat zich met letterlijk alles bemoeien.
[..]

Niet geheel waar. Het stemrecht is niet geheel eerlijk verdeelt en de belangrijkste staat van de VS heeft toch wel wat aparte rechten.
[..]

Eens
Vertel... Daar ben ik wel benieuwd naar.

Het gebeurt in ieder geval niet dat de ene staat (zeg Alabama) zijn industrie moet liberaliseren van Washington terwijl een anders staat (zeg Florida) mag doorgaan met staatssteun geven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:51:12 #63
56749 BlaZ
pi_50694837
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:28 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat zijn dus de situaties die zullen gaan ontstaan. Zaken waar je echt geen trek in hebt, maar die je moet omzetten in wetgeving. Dat is wat er grondig mis is met het nieuwe verdrag.
Of regelgeving die EU instelt die jij goed vind maar de Nederlandse regering niet.

Gaan we met het komende verdrag direct voor een EU parlement stemmen of hoe gaat het politieke systeem eruit zien. Slechter als nu kan haast niet.

Invloed van de lidstaten lijkt me zelf ongewenst als er gewoon een democratisch gekozen EU regering komt.
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:28:55 #64
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50696032
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:24 schreef BlaZ het volgende:
Ik ben zowieso voor een federaal systeem, zoiets als de VS bijv waarin de lidstaten onderling nog best veel te zeggen hebben. Maar toch een hoop zaken door federale regering geregeld worden.
De VS hebben een goede scheiding der machten: alles wat niet dmw de grondwet aan het nationale niveau toebedeeld wordt, is voor de staat of het individu. Dat is eerlijk en helder. In de EU worden staten niet gelijk behandeld en is alles uiteindelijk onderhandelbaar of wisselgeld, een reden waarom de EU nooit een groot succes zal worden: er zit geen filosofie of integriteit achter.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:34:12 #65
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50696148
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De VS hebben een goede scheiding der machten: alles wat niet dmw de grondwet aan het nationale niveau toebedeeld wordt, is voor de staat of het individu. Dat is eerlijk en helder. In de EU worden staten niet gelijk behandeld en is alles uiteindelijk onderhandelbaar of wisselgeld, een reden waarom de EU nooit een groot succes zal worden: er zit geen filosofie of integriteit achter.
Het is no vlees noch vis met als resultaat een ordinaire chaos. Of Europa moet federaal worden zoals de VS of Europa moet op samenwerking gebaseerd zijn maar niet een mengeling van beide zoals nu waar ook nog eens een totalitaire ideologie overheen waait.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:34:37 #66
179327 Harry4
Treehugger
pi_50696165
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat is nu het geval, de grondwet zou dit juist moeten voorkomen (dacht ik).
  Donald Duck held donderdag 21 juni 2007 @ 16:36:43 #67
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50696240
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:51 schreef BlaZ het volgende:
Invloed van de lidstaten lijkt me zelf ongewenst als er gewoon een democratisch gekozen EU regering komt.
En dat is dus juist wat er absoluut niet moet zijn. Een EU-regering. De EU is het doel ver, heel ver voorbijgeschoten. Het is gestart vanuit economsche samenwerking en daarbij had het moeten blijven.
De afzonderlijke landen zijn veel te veel macht kwijtgeraakt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50696534
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:13 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dit is dus onmogelijk met deze grondwet. De enige optie is een burgeroorlog.
Kijk, dit is dus de reden waarom mensen niet zouden mogen stemmen over een nieuw verdrag
Kijk, dit is dus de reden waarom sommige mensen niet zouden mogen stemmen over een nieuw verdrag
quote:
* De Europese Unie wordt een persoon van internationaal recht;
* Het vastleggen van bepaalde vrijheden en burgerrechten;
* Consolidering van de bestaande verdragen van de unie;
* Meer besluitvorming bij gekwalificeerde meerderheid, in plaats van de unanimiteit die nu vaak vereist is;
* Op belangrijke gebieden, zoals buitenlandbeleid en fiscaal beleid blijft het vetorecht in stand;
* De Europese Raad krijgt een vaste voorzitter, in plaats van een halfjaarlijks wisselende voorzitter;
* Burgers krijgen een recht van petitie. Met een miljoen handtekeningen kan een niet-bindend voorstel aan de Europese Commissie worden gedaan;
* Er komt een minister van Buitenlandse Zaken van de Europese Unie;
* Nationale parlementen krijgen meer macht door de subsidiariteitstoets: wanneer eenderde van de nationale parlementen een wetsontwerp afkeurt omdat het te veel inbreuk maakt op de nationale soevereiniteit moet het worden heroverwogen. Het besluit kan dan echter wel weer opnieuw worden genomen.
* Het Europees Parlement wordt medebeslisser op aan aantal gebieden waarop ze dat nu nog niet is: landbouw, structuurfondsen en justitie, en binnenlandse zaken. Het parlement krijgt geen initiatiefrecht;
* Een land kan besluiten uit de EU te stappen;
* Meer transparantie. Zo dient de Raad van Ministers voortaan in het openbaar te vergaderen. Het Europees Parlement had deze verplichting al. Ook worden meer documenten openbaar, en worden in de lidstaten documenten raadpleegbaar voor alle burgers van de unie. De uitvoerende macht op het niveau van de EU, de Europese Commissie, vergadert net als de uitvoerende macht in de lidstaten (de regeringen) achter gesloten deuren. Desondanks menen tegenstanders dat voor de EU hogere transparantie moet gelden dan voor hun eigen regeringen.
* De Europese Commissie zal in de toekomst slechts een 17-tal leden meer bevatten. Een zetel in de Commissie voor elk land bij de Europese Unie (27 leden) bemoeilijkt het overleg en samenwerking. Dat betekent dat een land de kans heeft een jaar geen vertegenwoordiger in de Commissie te hebben zitten en een volgend jaar weer wel.
  donderdag 21 juni 2007 @ 17:12:34 #69
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_50697390
Het punt is niet zozeer het buitenlandse beleid, maar de gevolgen voor het binnenlandse beleid.

Dat de "grote" zaken zijn zoals ze zijn daar kan ik mee leven. Maar mijn probleem draait om de kleine besluiten, de zaken die dichter bij mijn belevingswereld liggen als Nederlands Staatsburger.

Stel er zijn zaken die Nederland niet ziet zitten, de politiek niet en haar burgers niet, maar Nederland is een klein landje, en door het politieke gekonkel op het grotere Europese vlak ziet Nederland zichzelf alleen staan, of kan niet voldoende steun vinden om een bepaalde wet tegen te gaan. Dan zijn we als land gedwongen om wetten in te voeren waar we geen invloed op hebben, die we niet tegen kunnen houden. Er word dus VOOR ons besloten.

Hetzelfde geld voor wetten die door de Nederlandse overheid worden gemaakt. Als het Europese Parlement medebeslisser is, dan is onze gang van zaken onderhevig aan die van de Europese gang van zaken. Moeten we als een kind opkijken naar Europa als ouder figuur en om toestemming vragen... waar vragen soms gelijk staat aan smeken.

Kleine zaken die wij als vanzelfsprekend vinden.

Bijvoorbeeld ons liberale beleid wat soft-drugs betreft. Er zijn met de nieuwe gang van zaken mogelijkheden om daar zaken te veranderen buiten onze eigen politiek om. Hoe staat het met zaken zoals mensenrechten. Homo's zijn niet bepaald geliefd in landen zoals Polen, of Griekenland, of Italie, en in de Oostbloklanden is het zo mogelijk nog veel erger, stelt dit nieuwe verdrag hen in staat om zaken in nederland op dat vlak uit te wissen, of af te zwakken, en ons hun streng gelovige visie op te drukken middels een serie wetten.

Als een derde tegen is wordt iets overwogen, niet afgekeurd. Als een land bezwaar maakt, een klein land, niet genoeg medestanders kan vinden de tweede keer dat een verandering of wet wordt doorgevoerd, dan is dat land dus de pisang en moet het zich schikken naar regels die het volk en de regering absoluut niet ziet zitten.

Overigens is het argument om uit de EU te stappen bullshit van het hoogste niveau. Waarom moet alles perse of het een of het ander zijn.

Ik ben helemaal niet tegen Europa, maar de individuele lidstaten moeten elkaar blijven zien als individuele staten. Het is in de eerste instantie een overeenkomst om onderling optimaal te kunnen handelen. Gooi daarin een snelle verklaring dat alle landen zich aan de universele rechten van de mens moet houden, en je hebt wat mij betreft al je EU.

Landen kunnen zichzelf besturen, ik heb er weinig behoefte aan dat Duitsland en Frankrijk de gang van zaken bepalen, of dat een zwik andere landen in de Nederlandse politiek en wetgeving een beslissende en bepalende factor spelen, op actieve wijze.
I'm hungry!
  donderdag 21 juni 2007 @ 17:14:24 #70
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50697433
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:46 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Kijk, dit is dus de reden waarom mensen niet zouden mogen stemmen over een nieuw verdrag
Kijk, dit is dus de reden waarom sommige mensen niet zouden mogen stemmen over een nieuw verdrag
[..]
quote:
* Nationale parlementen krijgen meer macht door de subsidiariteitstoets: wanneer eenderde van de nationale parlementen een wetsontwerp afkeurt omdat het te veel inbreuk maakt op de nationale soevereiniteit moet het worden heroverwogen. Het besluit kan dan echter wel weer opnieuw worden genomen.
de facto ruil je je landelijke veto in voor een tijdelijke blokkering door 1/3e van de parlementen. Kan ik nu niet bepaald meer invloed noemen.. BOvendien neomt den haag ons nu al "een paria" omdat we tegen de grondwet stemden, moet je nagaan of er in zo`n geval door den haag voor of tegen wordt gestemd? We krijgen vast geen referendum..
quote:
* Het Europees Parlement wordt medebeslisser op aan aantal gebieden waarop ze dat nu nog niet is: landbouw, structuurfondsen en justitie, en binnenlandse zaken. Het parlement krijgt geen initiatiefrecht;
schiet je geen ene hol mee op als NL.
quote:
* Een land kan besluiten uit de EU te stappen;
kan nu ook. Alleen komen er straks allemaal regels en eisen voor. BOvendien wordt een dergelijk besluit zwaarder (dus moeilijker) met een diepere unie..
quote:
Op belangrijke gebieden, zoals buitenlandbeleid en fiscaal beleid blijft het vetorecht in stand;
en op vele gebieden verdwijnt het.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 21 juni 2007 @ 17:17:36 #71
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50697544
Waar kun je precies vinden op welke gebieden Nederland z'n veto inlevert?

Ik kon wel al een overzicht op de officiële site vinden waar de EU allemaal mee bemoeit en dat is een hoop.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 21 juni 2007 @ 17:24:04 #72
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_50697756
quote:
* Meer transparantie. Zo dient de Raad van Ministers voortaan in het openbaar te vergaderen. Het Europees Parlement had deze verplichting al. Ook worden meer documenten openbaar, en worden in de lidstaten documenten raadpleegbaar voor alle burgers van de unie. De uitvoerende macht op het niveau van de EU, de Europese Commissie, vergadert net als de uitvoerende macht in de lidstaten (de regeringen) achter gesloten deuren. Desondanks menen tegenstanders dat voor de EU hogere transparantie moet gelden dan voor hun eigen regeringen.
Transparanter is geen toverwoord dat je kunt gebruiken om een gunstige situatie voor te schotelen. Dat we kunnen zien wat er gebeurd is een ding, maar transparantie geeft ons geen enkele mogelijkheid om te handelen naar de kennis die het ons oplevert.

Dus we zien nu waar we het mee oneens zijn.

Leuk.

Jammer alleen dat we als individueel land, of burger geen enkele invloed hebben om het proces. Sterker nog, de transparantie loopt al meteen op tegen het volgende punt:
quote:
* De Europese Commissie zal in de toekomst slechts een 17-tal leden meer bevatten. Een zetel in de Commissie voor elk land bij de Europese Unie (27 leden) bemoeilijkt het overleg en samenwerking. Dat betekent dat een land de kans heeft een jaar geen vertegenwoordiger in de Commissie te hebben zitten en een volgend jaar weer wel.
Bemoeilijkt overleg en samenwerking. Dat is frappant, dus met andere woorden er kan een jaar zijn dat er regels worden gemaakt, verdragen worden gesloten waarbij een zwik landen niet eens aanwezig zijn en dus ook geen inspraak hebben in het hele proces.

Leuk die transparantie, nu zien we dus met lede ogen toe hoe andere landen regels formulieren die over ons gaan, maar waar we geen directe invloed op kunnen uit oefenen simpelweg omdat we niet aanwezig zijn een jaar lang.

En hoe groot is de kans dat een van de "grote" landen een jaartje uit moet zitten? Ik zie hen namelijk niet bepaald vol overgave hun macht op een soortgelijke wijze opofferen, maar ze verwachten het wel van de kleinere landen.
I'm hungry!
pi_50697785
De EU kan, met zulke verschillende landen echt, maar dan ook echt niks worden. Wat moet je met een land als Polen in de EU, in vredesnaam? Een premier die een verwijzing maakt inwoneraantallen in WOII, om hun te hoog aandeel bij stemmingen te verdedigen.

Waar moet dat heen

Europa best belangrijk? Ik zeg liever : Europa: het beste is weg ermee!

Waarom zouden we ons kleine autonome landje compleet uitleveren aan de supermachten, zodat we straks niks meer in te brengen hebben? ?

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 21-06-2007 17:57:51 ]
pi_50698390
quote:

[..]

[..]
Bron?
Sowieso is dit dan een verandert want bij de afgekeurde grondwet was deze mogelijkheid er zeker niet.
pi_50698550
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 17:45 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Bron?
Sowieso is dit dan een verandert want bij de afgekeurde grondwet was deze mogelijkheid er zeker niet.
Welke mogelijkheid?

Het lijstje komt van Wikipedia overigens.
  donderdag 21 juni 2007 @ 17:52:09 #76
56749 BlaZ
pi_50698569
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:36 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En dat is dus juist wat er absoluut niet moet zijn. Een EU-regering. De EU is het doel ver, heel ver voorbijgeschoten. Het is gestart vanuit economsche samenwerking en daarbij had het moeten blijven.
De afzonderlijke landen zijn veel te veel macht kwijtgeraakt.
Heb je dan liever het ondemocratisch huidige EU bewind. Een democratisch gekozen eu regering lijkt mij juist erg wenselijk. Voor fatsoenlijke economische samenwerking is ook gezamelijke wetgeving op honderden terreinen nodig.

Waarom kan ik mijn auto bijvoorbeeld niet gewoon in Duitsland of Belgie halen of mobieltje.
pi_50698660
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 17:51 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Welke mogelijkheid?
De mogelijkheid om uit de EU te stappen. Er moet namelijk overeenstemming zijn en er moet een schadevergoeding worden betaalt. In de praktijk is dit dus onmogelijk.
pi_50698721
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 17:52 schreef BlaZ het volgende:
Waarom kan ik mijn auto bijvoorbeeld niet gewoon in Duitsland of Belgie halen of mobieltje.
En dat zijn dan dingen die gewoon niet veranderen, want dat kost de staat namelijk geld. Dat is dan ook het probleem met de EU of eigenlijk hoe Nederland ermee omgaat. Als het belasting oplevert dan voert Nederland alle regels direct in. Als er illegale belastingen zijn (zoals de BPM) dan blijkt Nederland wel ineens Europese regelgeving naast zich neer te kunnen leggen. Nederland naait consequent zijn eigen burgers.
pi_50698821
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 17:57 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

En dat zijn dan dingen die gewoon niet veranderen, want dat kost de staat namelijk geld. Dat is dan ook het probleem met de EU of eigenlijk hoe Nederland ermee omgaat. Als het belasting oplevert dan voert Nederland alle regels direct in. Als er illegale belastingen zijn (zoals de BPM) dan blijkt Nederland wel ineens Europese regelgeving naast zich neer te kunnen leggen. Nederland naait consequent zijn eigen burgers.
En juist daarom is het wenselijk om bepaalde wetgeving te "synchroniseren" met die van andere (buur)landen. De meeste problemen houden simpelweg niet op bij een grens.
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:04:02 #80
56749 BlaZ
pi_50698892
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 17:57 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Juist daarom moet de EU van bovenaf regelgeving op kunnen leggen. Kwa regelgeving is de EU veel vriendelijker naar haar burgers toe als de nationale regeringen die nogal graaien.
pi_50698940
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:01 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

En juist daarom is het wenselijk om bepaalde wetgeving te "synchroniseren" met die van andere (buur)landen. De meeste problemen houden simpelweg niet op bij een grens.
Vandaar dat Frankrijk al heel veel pogingen heeft ondernomen om onze pensioenpot te plunderen.
pi_50699004
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:28 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Geven en nemen.

Nu is Europa een onbestuurbaar orgaan. Zaken waar je wel trek in hebt worden tegengehouden door een klein onbenullig oostblok landje.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:13:45 #83
56749 BlaZ
pi_50699138
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:05 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Vandaar dat Frankrijk al heel veel pogingen heeft ondernomen om onze pensioenpot te plunderen.
Pensioenen moeten wat mij betrefd zowieso individueel geregeld worden. Overheidsbemoeienis daarbij is uit den boze.
  donderdag 21 juni 2007 @ 19:42:58 #84
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50701652
quote:
Groot-Brittannië dreigt weg te lopen van EU-top
(Novum/AP) - De Britse premier Tony Blair dreigt weg te lopen van de donderdag in Brussel begonnen EU-top als de Britse eisen niet worden ingewilligd.
Blair heeft al duidelijk gemaakt dat Groot-Brittannië niet zal instemmen met een nieuw EU-verdrag dat de controle over onder meer het Britse buitenlands en defensiebeleid gedeeltelijk naar Brussel verplaatst. EU-leiders pogen belangrijke delen van de afgewezen grondwet te redden door ze op te nemen in een verdrag. Groot-Brittannië weigert ook een nieuw mensenrechtenhandvest wettelijk bindend te maken.

Behalve Groot-Brittannië liet ook Polen weten zijn veto te zullen inzetten om een verdrag dat het land niet bevalt te dwarsbomen. Polen vreest binnen de EU invloed te verliezen als een nieuw stemsysteem, dat gedeeltelijk is gebaseerd op het inwoneraantal, in gebruik wordt genomen.

Premier Jaroslaw Kaczynski heeft zelfs gezegd dat Polen in dat geval compensatie wil voor de vele inwoners die het in de Tweede Wereldoorlog verloor. Zonder de oorlog waren er veel meer Polen geweest, redeneert hij. Polen heeft volgens Poolse media bovendien opnieuw geëist dat in het nieuwe verdrag wordt gerefereerd aan de 'christelijke' grondslagen van Europa, iets waar Duitsland tegen is.

Duitsland, momenteel EU-voorzitter, en andere landen willen zoveel mogelijk elementen van de door de Nederlanders en Fransen afgewezen grondwet redden. Bondskanselier Angela Merkel wil de gevoelige verwijzingen in de ontwerptekst van de grondwet naar een Europees volkslied en vlag schrappen. Merkel stelt verder voor nationale parlementen meer zeggenschap te geven over EU-wetten, een belangrijke Nederlandse eis, maar wil ook dat in het verdrag belangrijke delen van de grondwet worden opgenomen, die onder meer betrekking hebben op het besluitvormingsproces in Brussel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 21 juni 2007 @ 19:44:28 #85
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50701716
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 18:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Pensioenen moeten wat mij betrefd zowieso individueel geregeld worden. Overheidsbemoeienis daarbij is uit den boze.
We hebben één van de beste pensioenstelsels van Europa, maar de EU heeft al laten doorschemeren dat in de eerste plaats best wel wat van dat geld naar minderbedeelde landen mag gaan en ten tweede moet er volgens de EU marktwerking komen. Weg ermee dus.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 21 juni 2007 @ 19:47:11 #86
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_50701840
Wat ik me vooral afvraag: WAAROM willen de voorstanders hun zeggenschap afstaan aan Brussel? Ik kan maar 1 reden bedenken: ze willen op die manier zeggenschap krijgen over anderen!
censuur :O
pi_50701935
Je moet de EU ook niet vergelijken met de VS maar met NAFTA en de Aziatische Unie, daar loopt de EU ver op vooruit met zijn ene munt.
  donderdag 21 juni 2007 @ 19:50:11 #88
179327 Harry4
Treehugger
pi_50701940
Trouwens dat argument van Polen slaat nergens op, zonder de pest meer Europeanen everywere, zonder oorlogen geen rijken en meer inwoners.
pi_50702080
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:50 schreef NLweltmeister het volgende:
Je moet de EU ook niet vergelijken met de VS
Waarom niet? De EU is toch gewoon een staat in ontwikkeling.
pi_50702100
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:50 schreef Harry4 het volgende:
Trouwens dat argument van Polen slaat nergens op, zonder de pest meer Europeanen everywere, zonder oorlogen geen rijken en meer inwoners.
argument mag dan nergens op slaan, hun voorstel is wel beter
pi_50702118
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat ik me vooral afvraag: WAAROM willen de voorstanders hun zeggenschap afstaan aan Brussel? Ik kan maar 1 reden bedenken: ze willen op die manier zeggenschap krijgen over anderen!
Nee, ik wil bepaalde wetgeving regelen vanuit "Brussel" omdat problemen vaak genoeg niet ophouden bij een landgrens. En het idioot is dat als iemand bij wijze van spreken een stap naar rechts doet, opeens geheel andere rechten en plichten heeft.
pi_50702148
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:54 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar de VS is een federale staat. En de EU gaat die kant (nog) niet op.
pi_50702226
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:54 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

NAFTA is de vrijhandelszone van de VS, Canada en Mexico, iedereen vindt het toch normaal dat zij geen Grondwet hebben.
Als die EU Grondwet niet doorgaat wordt het geen EU-Staat (in ontwikkeling)
pi_50702271
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:55 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Nee, ik wil bepaalde wetgeving regelen vanuit "Brussel" omdat problemen vaak genoeg niet ophouden bij een landgrens. En het idioot is dat als iemand bij wijze van spreken een stap naar rechts doet, opeens geheel andere rechten en plichten heeft.
Waarom gaat het in de EU dan voornamelijk over de 'wipkip, pallettjes op aanstekers, chocoladesigaretten, etc. De EU wil gewoon absolute macht en wil over alles beslissen.
pi_50702323
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:57 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

NAFTA is de vrijhandelszone van de VS, Canada en Mexico, iedereen vindt het toch normaal dat zij geen Grondwet hebben.
Dit moet de EU dus ook blijven.
quote:
Als die EU Grondwet niet doorgaat wordt het geen EU-Staat (in ontwikkeling)
De staat komt er wel. De vraag is alleen of GB meedoet ja of nee. Nederland doet in ieder geval wel mee.
pi_50702388
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:59 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Waarom gaat het in de EU dan voornamelijk over de 'wipkip, pallettjes op aanstekers, chocoladesigaretten, etc. De EU wil gewoon absolute macht en wil over alles beslissen.
Zelfde reden, gezondheids- en milieumaatregelen zijn juist dingen die je beter centraal kan regelen, zodat je het effectiever kan toepassen. Wat voor zin zou het hebben als je bepaalde CO2-wetgeving alleen in Nederland kan toepassen, als je eenzelfde kan doen voor een half continent.
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:06:15 #97
179327 Harry4
Treehugger
pi_50702503
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:02 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Zelfde reden, gezondheids- en milieumaatregelen zijn juist dingen die je beter centraal kan regelen, zodat je het effectiever kan toepassen. Wat voor zin zou het hebben als je bepaalde CO2-wetgeving alleen in Nederland kan toepassen, als je eenzelfde kan doen voor een half continent.
Hiermee ben ik het dus helemaal eens Niet alleen CO2, maar ook luchtvervuiling die in zuidoost Nederland hangt. Daar dragen de andere buurlanden ook aanbij. Zelfde met de Rijn, wij zitten met de rotzooi, terwijl een een hoop zooi uit Duitsland komt/ kwam.
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:36:11 #98
56749 BlaZ
pi_50703641
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

We hebben één van de beste pensioenstelsels van Europa, maar de EU heeft al laten doorschemeren dat in de eerste plaats best wel wat van dat geld naar minderbedeelde landen mag gaan en ten tweede moet er volgens de EU marktwerking komen. Weg ermee dus.
Ik zou graag het verplichten van pensioen zien verdwijnen, dat kan iedereen gerust individueel regelen met een marktpartij > marktwerking.
Geld dat werkende Nederlanders hebben opgebouwd blijft natuurlijk voor die groep, lijkt me wel zo eerlijk.
pi_50703874
Über Polen und die Kaczynski-Zwillinge werden Spott und Häme ausgeschüttet: "Sterben für die Quadratwurzel: Wie die Polen Europa nerven" - so titelt der "Spiegel" diese Woche. Wer sich aber klar macht, was auf dem Spiel steht, muss zu dem Ergebnis kommen: die Polen haben Recht.

http://debatte.welt.de/ko(...)en+die+europa+retten
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:44:03 #100
56749 BlaZ
pi_50703892
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:54 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

argument mag dan nergens op slaan, hun voorstel is wel beter
Het Poolse voorstel is zo ondemocratisch als het maar kan. Duitsland 9,7% stemkracht , Polen 8% terwijl Duitsland ruim 2x meer inwoners heeft.
Gewoon stemmen naar inwoneraantal dat is het eerlijkst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')