abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held donderdag 21 juni 2007 @ 22:08:14 #126
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50707269
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Nee, hooguit meer per inwoner.
Gelijke afdracht per inwoner voor elk EU land lijkt me ook een goede stap. Dus gewoon elk land betaald per inwoner.
nog zo'n lekkere oneerlijkheid. op dat punt heeft grootbritannie een leuke korting voor zichzelf weten te krijgen. eigenlijk zouden ze veel meer moeten betalen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50707334
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:58 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor, maar je moet natuurlijk ook niet vergeten wat voor indirecte "winst" we maken als doorvoerland in het hart van West-Europa, door Europese samenwerking.
Tja mischien is dat het geluk dat NL heeft, maar veel betalen, weinig opstrijken en dan ook nog een weing macht, gaat mij veel te ver!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_50707378
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Heb je geen EU voor nodig.
Oh okee, dus we moeten weer terug naar dichte grenzen, hoge invoerkosten, etc? Rotterdam zal er niet blij mee zijn
pi_50707415
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:10 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Oh okee, dus we moeten weer terug naar dichte grenzen, hoge invoerkosten, etc? Rotterdam zal er niet blij mee zijn
Dat zegt niemand. Maar voor economische samenwerking hoeft de EU geen land te zijn.,
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:12:44 #130
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50707423
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:47 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Oh dat weet ik niet, ik zat nergens op te wachten.
Niets dus?

Opvallend want 30 minuten eerder schrijf je nog "behoorlijk wat". Tikje tegenstrijdig...
quote:

[..]

een hele simpele douane unie of lidmaatschap van d EFTA volstaat daarvoor..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_50707533
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:47 schreef Hendrik_ het volgende:
Ik vond het oorspronkelijke verdrag een prachtdocument, Jan-Peter ook waarschijnlijk.
meen je dit serieus? heb je de EU grondwet weleens naast die van NL gelegd? valt je dan niks op in de zin van duidelijkheid?
pi_50707607
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:12 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat zegt niemand. Maar voor economische samenwerking hoeft de EU geen land te zijn.,
Dat hoeft wat mijn part ook niet direct. Maar hechtere samenwerking lijkt mij wel nodig. En daar hoort wat mijn part bij dat er bepaalde bevoegdheden worden uitbesteed aan "Brussel".
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:12 schreef Napalm het volgende:

[..]

Niets dus?

Opvallend want 30 minuten eerder schrijf je nog "behoorlijk wat". Tikje tegenstrijdig...
Behoorlijk wat voor wat het Nederlandse volk wilde, dus géén superstaat, zoals Fastmatti en PJORourke ook opperen.

Mijn persoonlijke mening zal Balkenende een worst wezen.
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:12 schreef Napalm het volgende:

[..]

Niets dus?

[..]

een hele simpele douane unie of lidmaatschap van d EFTA volstaat daarvoor..
Dat wat de EU ons brengt op dat gebied is veel meer dan een vrijehandelsverdrag of een opengrenzenverdrag. Denk aan bijvoorbeeld subsidies.
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:15 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

meen je dit serieus? heb je de EU grondwet weleens naast die van NL gelegd? valt je dan niks op in de zin van duidelijkheid?
Tuurlijk is het een complex document, ik had niks anders verwacht bij een grondwet. En de Nederlandse grondwet is net zo "onleesbaar". Toch kan ik deze ook niet onsuccesvol noemen

Zo, en nu ga ik de rest van de avond lekker voor de buis hangen en verder soggen
pi_50708246
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:12 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Maar is daar de EU niet voor opgericht?

Op economisch gebied is de EU een groot voordeel, maar om al die andere wetgevingen heb ik zo mijn bedenkingen.
Om maar niet te spreken over de hoeveelheid landen, het is (bijna) onbestuurbaar geworden.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_50708268
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:17 schreef Hendrik_ het volgende:
Tuurlijk is het een complex document, ik had niks anders verwacht bij een grondwet. En de Nederlandse grondwet is net zo "onleesbaar". Toch kan ik deze ook niet onsuccesvol noemen
ik vind het anders een wereld van verschil. de nederlandse grondwet is veel duidelijker en, ook niet onbelangrijk, veel korter.
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:36:32 #135
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50708609
quote:
Gewoon een vrijhandelszone of de goeie ouwe EFTA zijn meer dan voldoende. Heb je te veel naar Brinkhorst geluisterd? Er komt echt geen oorlog hoor.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:49:18 #136
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50709218
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:17 schreef Hendrik_ het volgende:

Dat wat de EU ons brengt op dat gebied is veel meer dan een vrijehandelsverdrag of een opengrenzenverdrag. Denk aan bijvoorbeeld subsidies.
de vraag is dus of al die andere zaken wel zo nuttig zijn. Subsidies komen niet uit de lucht; iemand betaalt ze ook.. Zelfs al die grondwetvoorstanders wijzen op de voordelen en dan noemen ze meestal de meest basale voordelen die in 1970 met een handelszone al gerealiseerd waren..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  Donald Duck held donderdag 21 juni 2007 @ 22:53:45 #137
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50709396
Voor de rijke lidstaten zijn die subsidies een sigaar uit eigen doos. Ze betalen bijdrage meer dan ze terugkrijgen in de vorm van subsidie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50709956
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:29 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik vind het anders een wereld van verschil. de nederlandse grondwet is veel duidelijker en, ook niet onbelangrijk, veel korter.
Dat komt omdat deze grondwet naast de kenmerken van een grondwet, ook de oudere documenten (verdrag van Maastricht/Amsterdam/Nice bevat) bevat.
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Gewoon een vrijhandelszone of de goeie ouwe EFTA zijn meer dan voldoende. Heb je te veel naar Brinkhorst geluisterd? Er komt echt geen oorlog hoor.
Wie had het over oorlog? Hoewel ik wel denk dat de unie heeft bijgedragen aan een goede verstandhouding tussen aartsrivalen Frankrijk en Duitsland, en 'we' hebben al in geen 60 jaar meer oorlog gehad. Natuurlijk zal er niet gelijk oorlog uitbreken als de grondwet/een verdrag niet wordt aangenomen, dat zeg ik ook helemaal niet.
pi_50710438
veel mensen hebben helaas alleen maar uit ergernis over de euro en zulke zaken tegen gestemd, maar als je de inhoud van die grondwet leest kom je er ook achter dat het idd een slecht idee was.

samenwerken is mooi maar brussel wil te snel teveel afdwingen
  donderdag 21 juni 2007 @ 23:18:50 #140
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_50710481
Macht, kapitalisme, oorlog, politiek.............weg ermee !

Leven, liefde en passie !!!

Een woord : HEMELS !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
pi_50710494
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:17 schreef sneakypete het volgende:
veel mensen hebben helaas alleen maar uit ergernis over de euro en zulke zaken tegen gestemd, maar als je de inhoud van die grondwet leest kom je er ook achter dat het idd een slecht idee was.

samenwerken is mooi maar brussel wil te snel teveel afdwingen
Leg dat alsjeblieft uit, want dit soort kreten heb ik genoeg gezien hier
pi_50710780
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:18 schreef Moondreamer het volgende:
Macht, kapitalisme, oorlog, politiek.............weg ermee !

Leven, liefde en passie !!!

Een woord : HEMELS !

(ga's gauw terug naar NWO/BNW)
  donderdag 21 juni 2007 @ 23:32:20 #143
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50711196
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Heb je het wel gelezen, inlcusief het slijmerige dankwoord aan dief Giscard?
Wat heeft D'Estaing verkeerd gedaan? Hij wordt meestal als één van de minst slechte Franse presidenten gezien.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 21 juni 2007 @ 23:33:33 #144
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_50711258
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
Wat heeft D'Estaing verkeerd gedaan? Hij wordt meestal als één van de minst slechte Franse presidenten gezien.
Smeerdiamanten aangenomen van Bokassa.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 21 juni 2007 @ 23:36:33 #145
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50711415
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja leuk, en nu iets graag in relatie tot Europa. Wat heeft hij voor verkeerds gedaan in relatie tot de toenmalige EEG?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50711522
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Die slijmerige passage heb ik helemaal niet kunnen vinden?
  donderdag 21 juni 2007 @ 23:38:53 #147
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50711535
Overigens is Frankrijk vandaag de dag nog steeds zeer actief in Afrika en steunt/steunde het onder andere misdadige regimes Tsjaad en Ivoorkust, maar dat terzijde.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 21 juni 2007 @ 23:43:44 #148
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50711788
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:38 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Die slijmerige passage heb ik helemaal niet kunnen vinden?
Kan er wel zijn, D'Estaing heeft aan de GW meegeschreven (zit iets ingewikkelder in elkaar dan dat). Maar PJORourke beweert dat hij een 'dief' is, dan moet je dat wel kunnen onderbouwen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50712057
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kan er wel zijn, D'Estaing heeft aan de GW meegeschreven (zit iets ingewikkelder in elkaar dan dat). Maar PJORourke beweert dat hij een 'dief' is, dan moet je dat wel kunnen onderbouwen.
http://www.grondweteuropa(...)zrhmix9/vgt8mdg0m9zd
Nergens

En inderdaad, hij was de voorzitter van het comité wat een ontwerp moest maken voor de grondwet geloof ik...
  donderdag 21 juni 2007 @ 23:53:58 #150
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_50712302
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:38 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens is Frankrijk vandaag de dag nog steeds zeer actief in Afrika en steunt/steunde het onder andere misdadige regimes Tsjaad en Ivoorkust, maar dat terzijde.
En wat heeft dat verder met de EU te maken. Zowieso wie kan het wat schelen wat er in Afrika gebeurt
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')