quote:Op donderdag 21 juni 2007 01:16 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Jij loopt ook een paar uur voor.![]()
Daar waar ik zelf veel geheugen heb, gecombineerd met het feit dat ik op een hoge resolutie werk, heb ik vaak zat een hele reutemeteut aan vensters en programma's open staan. Dus wat dat betreft: Ja, hij maakt meer herrie als hij aan een extern scherm hangt. Maar dat heeft niks met de clamshell mode te maken, puur omdat je sneller geneigd bent alle aps open te laten staanquote:Op donderdag 21 juni 2007 09:10 schreef super-muffin het volgende:
Maakt een MacBook (Pro) snel herrie als je em aan een extern scherm hangt?
Toetsenbord probleem?quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:01 schreef De_Hertog het volgende:
Helaas is mijn toetsenbord probleem er nog niet door opgelost. Toch maar eens een Apple store opzoeken dan.
M'n wireless keyboard wordt niet meer herkend. Heb het al met twee verschillende geprobeerd, en m'n muis werkt nog wel, dus vermoed ik dat het een software probleem is.quote:
Nieuwe accu kopen, al je documenten wissen, geheugen erbij en OS X herinstalleren?quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:53 schreef AudreyHepburn het volgende:
Mijn iBook is echt stervende momenteel.. De batterij is aan het doodgaan, de schijf is vol, hij is traag.
.
Arme, arme iBook...
Al mijn documenten wissen ? I'd rather have cat-aids, thank you.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nieuwe accu kopen, al je documenten wissen, geheugen erbij en OS X herinstalleren?
Op demonoid heb ik wel een icons en wallpapers en de movie widget gevonden.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En binnen: zal vanavond 's gaan installeren.
Mocht ik nou mijn lichaam gaan verkopen, dan ben je de eerste die het weet, okay ?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Speltip 1: Verhuur of verkoop je lichaam.
Front Row->Theatrical Trailers is net zo tof..quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:13 schreef Junkie het volgende:
[..]
Op demonoid heb ik wel een icons en wallpapers en de movie widget gevonden.
Ik ga op dit moment geen Leopard installeren. Mijn Macje is lekker stabiel nu.
Die Movie Widget is wel gaaf. Je kan echt snel film trailers vinden.
[[url=http://xs216.xs.to/xs216/07254/movie_widget.png]afbeelding][/url]
MacDrivequote:Op donderdag 21 juni 2007 14:17 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hoe heet dat programma ook weer waarmee je met een Windows bak HFS kan lezen?
MacDrivequote:Op donderdag 21 juni 2007 14:17 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hoe heet dat programma ook weer waarmee je met een Windows bak HFS kan lezen?
Er zijn nietzoveel trailers in Frontrow. En zou niet weten hoe je die zelf kan refreshen met nieuwe.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Front Row->Theatrical Trailers is net zo tof..
En met die widget kon je een kaartje reserveren bij een bepaalde bioscoop, maar dat geldt alleen nog voor Amerika.
FW is een goeie, toen ik mijn Macbook HDD naar mijn USB HDD cloonde duurde het booten van de USB HDD een minuutje of 12.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vanavond op de Externe FW HD zetten: ben wel erg benieuwd zeg maar.
quote:
Dank u, dank u.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:20 schreef Junkie het volgende:
[..]
MacDrive
http://www.mediafour.com/products/macdrive/
Begin me er niet over, ik zit nu onderquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:04 schreef Tijn het volgende:
Hey, de editor van Coda mogen ze snel wel eens een oplapbeurt geven. M'n files groeien nu wat groter en nu kom ik erachter dat 'ie geen code folding ondersteuntZit ik daar met grote lappen shit waar ik doorheen moet scrollen, lekker dan
Ik ben bang dat m'n volgende project weer in TextMate gaat zijn.
http://www.e-texteditor.com/blog/2006/textmate_on_windowsquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Begin me er niet over, ik zit nu onderTextpad
. Ik wil mijn Macbook terug, lekker codefolden met TextMate
Mooi alle zelfgebrouwen functies op een rij, jummie!
Dank je wel, thuis gelijk maar even naar kijkenquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:22 schreef super-muffin het volgende:
[..]
http://www.e-texteditor.com/blog/2006/textmate_on_windows
Vind TextMate best relaxed, maar ik mis de code completion.
Altijd ruimte voor extra features, je kan ze mailen. Panic heeft wat dat betreft nog een dedicated groepje wat ook feedback waardeert.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:04 schreef Tijn het volgende:
Hey, de editor van Coda mogen ze snel wel eens een oplapbeurt geven. M'n files groeien nu wat groter en nu kom ik erachter dat 'ie geen code folding ondersteuntZit ik daar met grote lappen shit waar ik doorheen moet scrollen, lekker dan
Ik ben bang dat m'n volgende project weer in TextMate gaat zijn.
My god, die monitor valt in het niets in vergelijking met die Mac Proquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:44 schreef JoMo0 het volgende:
Aardig balen dat ik nu tijdelijk op een 17" werken moet , maar de kracht is er wel![]()
[afbeelding]
Nice...doe 's foto's van de uitpak-party!quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:44 schreef JoMo0 het volgende:
Aardig balen dat ik nu tijdelijk op een 17" werken moet , maar de kracht is er wel![]()
[afbeelding]
quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:50 schreef JoMo0 het volgende:
Het enige scherm wat bij een Alu Mac hoort , een ACD![]()
Ik ga echt krassend dood bij de aanblik van je behang.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:44 schreef JoMo0 het volgende:
[afbeelding]
Kans op sex is idd snel bekeken met dat behang..quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:03 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik ga echt krassend dood bij de aanblik van je behang.! Het is echt een soort reallife-anime ofzo, dat streepjesbehang. Sorry. Ik ben te fijnbesnaard hiervoor.
30"quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:50 schreef JoMo0 het volgende:
Het enige scherm wat bij een Alu Mac hoort , een ACD![]()
Maar, het voordeel is: vrouwen voelen zich niet vadsig zolang het dikke strepen zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Kans op sex is idd snel bekeken met dat behang..
Moet 10.4.10 dan niet 1.0.5(.0) zijn?quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:53 schreef TwyLight het volgende:
nee, 10.4.10 = 10.5 imo. en dat is dom
Niet bijna man. Kaal is voor pedo's.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Sex en streepjes: ideaal. Bijna nog beter dan kaal.
Die .10 is geen decimaal, kan dus gewoon zo door blijven tellen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:53 schreef TwyLight het volgende:
nee, 10.4.10 = 10.5 imo. en dat is dom
Gras is een prima indicator om te kijken of ze oud genoeg is.quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:04 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Niet bijna man. Kaal is voor pedo's.
Hoewel meisjes onder de 16 ook al 'gras' hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Gras is een prima indicator om te kijken of ze oud genoeg is.
Zolang jij haar vader niet had kunnen zijn, en zij jouw moeder niet had kunnen zijn, is alles prima.quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:40 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hoewel meisjes onder de 16 ook al 'gras' hebben.![]()
![]()
quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Gras is een prima indicator om te kijken of ze oud genoeg is.
If the grass is on the pitch: let's play.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:54 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
If there's fluff on the muff, she's old enough
[afbeelding]
Is Flash een codec?quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:17 schreef NiteSpeed het volgende:
Bij Mac ook een codec dingetje.
Flash Video (.flv files) is a container format, meaning that it is not a video format in itself, but can contain other formats. The video in Flash is encoded in H.263, and starting with Flash player 8, it may alternatively be encoded in VP6. The audio is in MP3. Because many people still use Flash Player 7, the use of VP6 is negligible.quote:
En als ik mij niet vergis zitten al deze codecs in de flashplayer zelf gebundeld. Dus het is geen gevalletje van een missende codec. Flash opnieuw installeren?quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:49 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Flash Video (.flv files) is a container format, meaning that it is not a video format in itself, but can contain other formats. The video in Flash is encoded in H.263, and starting with Flash player 8, it may alternatively be encoded in VP6. The audio is in MP3. Because many people still use Flash Player 7, the use of VP6 is negligible.
Oftewel, ja, het is waarschijnlijk een codec probleem.
Zou ik wel als eerste proberen ja, want MP3 niet kunnen afspelen lijkt me onmogelijkquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En als ik mij niet vergis zitten al deze codecs in de flashplayer zelf gebundeld. Dus het is geen gevalletje van een missende codec. Flash opnieuw installeren?
Over 15 minuutjes kan ik ook eens gaan spelenquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Toegegeven...dat Leopard 9A466 is best geil. QuickLook werkt prima met PDFs, maar nog helemaal niet met andere bestanden, zoals Keynote, Pages of Word.
Die dock is best leuk om te zien en Stacks zijn handig. Ik weet niet of Spaces het voor mij gaat worden.
Ik hoop van niet, minimized vensters moeten minimized blijven. Die open ik liever handmatigquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:06 schreef NiteSpeed het volgende:
Hey Walter, is Alt-Tab al eigenlijk gefixt dat het ook minimized vensters opent?
"Gefixed"?? Dat was niet broken, dus ik hoop het nietquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:06 schreef NiteSpeed het volgende:
Hey Walter, is Alt-Tab al eigenlijk gefixt dat het ook minimized vensters opent?
Waarom komen die programma's dan in godsnaam in de alt-tab bar te staan. Zo dom is dat hè.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik hoop van niet, minimized vensters moeten minimized blijven.
Baas boven baasquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Externe FW 800.
Omdat je dan de applicatie actief maakt, niet een venster.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:21 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Waarom komen die programma's dan in godsnaam in de alt-tab bar te staan. Zo dom is dat hè.![]()
Omdat een programma meerdere vensters kan hebben. Stel dat ik bijvoorbeeld Safari geopend heb, maar zonder een actief venster. Dan appletje+tab ik naar Safari, doe ik appeltje+N, en hoppa, een nieuw venster. Of appeltje+l om het minimized venster te openen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:21 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Waarom komen die programma's dan in godsnaam in de alt-tab bar te staan. Zo dom is dat hè.![]()
Vertel.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hebben jullie ook last van de *plopjesbug* sinds 10.4.10?
Leuk proggie! Thxquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:20 schreef Zpottr het volgende:
[..]
"Gefixed"?? Dat was niet broken, dus ik hoop het niet
Ken je Witch?
Nope..gewoon de .dmg herstellen op een partitie: kan zelfs op je iPod. En vanuit via Opstartschijf die partitie selecteren.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:22 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Baas boven baas
Shit, heb je hier trouwens een DL DVD voor nodig? Die heb ik niet meer...
Cool ! 99.6%...quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nope..gewoon de .dmg herstellen op een partitie: kan zelfs op je iPod. En vanuit via Opstartschijf die partitie selecteren.
Hiermee kun je trouwens ook mooi tijdens het [alt]-[tab]ben met [q], [w] en [m] apps quitten en vensters sluiten en minimizen.quote:
Oh... dat viel wel mee bij mij toen ik m'n MacBook hdd verwisseld heb en 'm in een behuizinkje heb gestopt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:32 schreef Geqxon het volgende:
OS X op een USB-disk is overigens stronttraag. Tenminste, bij mijn Macbook met 2GB geheugen.
Kan je nou op een Intel Macje beide gebruiken? Firewire en USB? Dus als backup install o.i.d.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:32 schreef Geqxon het volgende:
OS X op een USB-disk is overigens stronttraag. Tenminste, bij mijn Macbook met 2GB geheugen.
Yep.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:58 schreef Junkie het volgende:
Kan je nou op een Intel Macje beide gebruiken? Firewire en USB? Dus als backup install o.i.d.
Oh, dus je menunbar verandert dan zeg maar bovenin. Dat is best slim inderdaad. Kwestie van wennen, ik ben een overstapperquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:25 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat een programma meerdere vensters kan hebben. Stel dat ik bijvoorbeeld Safari geopend heb, maar zonder een actief venster. Dan appletje+tab ik naar Safari, doe ik appeltje+N, en hoppa, een nieuw venster. Of appeltje+l om het minimized venster te openen.
Je bent te veel Windows-minded. Een programma hoeft geen vensters te hebben, en kan ook enkel staan de idle'en.
Een bug die blijkbaar je geluidskaart uit- en aanschakeld. Als je muziek hebt geluisterd bijvoorbeeld met iTunes op je Externe Speakers via versterker.. dan hoor je na een minuutje als er geen muziek meer draait, zo'n *plop* door je speakers komen, alsof een apparaat uitgeschakeld wordt vervolgens als je weer muziek wil luisteren hoor je weer een *plop* omdat dan het apparaat weer ingeschakeld wordt..quote:
Ik weet het niet, ze zijn mij toch wat te grootquote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:08 schreef Junkie het volgende:
[afbeelding]
More iPhone Sightings
http://www.macrumors.com/2007/06/21/more-iphone-sightings/
![]()
Ik wil er ook eentje!![]()
![]()
Hij is nu aan het installeren... moest nog wat goochelen met een oude disk en USB-enclosure om ruimte te hebben voor Leopard.quote:
Hmm, zal eens opletten. Het is me nog niet opgevallen, maar ik luister eigenlijk alleen via interne speakers of headphones.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Een bug die blijkbaar je geluidskaart uit- en aanschakeld. Als je muziek hebt geluisterd bijvoorbeeld met iTunes op je Externe Speakers via versterker.. dan hoor je na een minuutje als er geen muziek meer draait, zo'n *plop* door je speakers komen, alsof een apparaat uitgeschakeld wordt vervolgens als je weer muziek wil luisteren hoor je weer een *plop* omdat dan het apparaat weer ingeschakeld wordt..
Macbook en iMac hebben er iig last van..
Fn toets niet indrukken, F-toetsen staan standaard al op hun 'speciale' functie.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:55 schreef Pheno het volgende:
Vraagje: ik heb mijn macbook nu teruggekregen (topcase vervangen). Nu start ik op maar het scherm staat héél donker. Met de Fn toets en helderheid (F2) krijg ik het niet lichter. Waar kan het aan liggen?
Ik zit er niet vaak meer achter, meestal ligt dat ding bij de machouse. Ik koop nooit meer een 'eerste' product van apple, blijkbaar kunnen ze niet meer de kwaliteit leveren die ze eerst haddenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Fn toets niet indrukken, F-toetsen staan standaard al op hun 'speciale' functie.
En anders zit onder systeemvoorkeuren - beeldscherm ook wel een menuutje waar het mee kan.
Prutsers ook..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zit er niet vaak meer achter, meestal ligt dat ding bij de machouse. Ik koop nooit meer een 'eerste' product van apple, blijkbaar kunnen ze niet meer de kwaliteit leveren die ze eerst hadden
Ik druk nu op de F2 toets en zie dat het 'zonnetje'max staat, maar het maakt niet uit, als ik F1 toets dan zie ik wel dat ie volgens het menu zou moeten minderen, maar dat doet ie niet. Blijkbaar niet goed aangesloten op het scherm. En hup, na 20 minuten weer terug in bezit weer terug naar de machouse....
Nee, je hebt gelijk.. Het is ook bagger, wat je allemaal meemaakt. Ondertussen kun je van ellende er niet meer boos om worden, maar zo'n sarcastische kop trekken..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:27 schreef Pheno het volgende:
Ik heb net gebeld, er zijn vaker problemen met de belichtingskabel (whatever). Ik denk dat ik nu elk probleem heb gehad:
- rss
- vastzittende accu
- topcase 2x vervangen
- belichtingskabel
- sterf apple! Ik koop iets van 1000+ euro, dan wil ik iets werkends!
Dat werkte inderdaad, was er allen heel optimistisch van uit gegaan dat ik dan al een live systeem zou bootenquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Leuk proggie! Thx![]()
[..]
Nope..gewoon de .dmg herstellen op een partitie: kan zelfs op je iPod. En vanuit via Opstartschijf die partitie selecteren.
Echt niet, je hebt de beeldflikker nog niet gehad. Ik wel, lekker puhquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:27 schreef Pheno het volgende:
Ik heb net gebeld, er zijn vaker problemen met de belichtingskabel (whatever). Ik denk dat ik nu elk probleem heb gehad:
- rss
- vastzittende accu
- topcase 2x vervangen
- belichtingskabel
- sterf apple! Ik koop iets van 1000+ euro, dan wil ik iets werkends!
Dat wordt de volgende, alleen dan is mijn garantieperiode voorbijquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Echt niet, je hebt de beeldflikker nog niet gehad. Ik wel, lekker puh
Spaar ze allemaal!
Klote zeg. Maar wordt het niet tijd een goed bij Apple zelf te klagen? Je hoort wel vaker dat dit soort maandagmorgenmodelletjes uiteindelijk wel heel coulant worden opgelost als je de juiste mensen eenmaal te pakken krijgt...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:59 schreef _Arual_ het volgende:
* _Arual_ (Pheninnetje) meldt zich
We hebben dat ding destijds o.a. gekocht omdat mijn oude - felgroene - iMac niet stuk te krijgen was (en is). Mijn iMac liep nooit vast of wat dan ook. Ideaal, en een reden om nogmaals een apparaat van Apple te kopen. Ik ben nu echt, echt heel teleurgesteld. Kan het nu eigenlijk ook niet gebruiken dat dat ding weer een week weg is.
Iemand enig idee bij welke persoon ik dan precies moet zijn met mijn klachten?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:08 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Klote zeg. Maar wordt het niet tijd een goed bij Apple zelf te klagen? Je hoort wel vaker dat dit soort maandagmorgenmodelletjes uiteindelijk wel heel coulant worden opgelost als je de juiste mensen eenmaal te pakken krijgt...
Steve Jobs.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:10 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Iemand enig idee bij welke persoon ik dan precies moet zijn met mijn klachten?
quote:
Nou ja, dat antwoord was minstens half serieus denk ik. Er zijn wel verhalen te vinden waar een assistent to Mr. Jobs e.e.a. heeft geregeld.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:17 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
![]()
Even serieus. Ik ben bang dat als ik het gewoon naar een algemeen mailadres stuur, ook een standaardantwoord kan verwachten. Iets in de trant van: "voor heel veel euro's kunt u applecare aanschaffen, dan blijven de reparatie kosteloos". Op zoiets zit ik echter niet te wachten.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:18 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Nou ja, dat antwoord was minstens half serieus denk ik. Er zijn wel verhalen te vinden waar een assistent to Mr. Jobs e.e.a. heeft geregeld.
Inderdaad, die kerel heeft zijn Macbook al twee keer kunnen ruilen, en inmiddels ook al twee keer voor een Macbook Pro. Doe ie goedquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:18 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Nou ja, dat antwoord was minstens half serieus denk ik. Er zijn wel verhalen te vinden waar een assistent to Mr. Jobs e.e.a. heeft geregeld.
Klopt; ik werk vandaag eigenlijk al de hele dag op die Beta. Werkt prima hierquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:22 schreef Zpottr het volgende:
Nou, genoeg gespeeld, even mijn tiger HDD weer inbouwen. Het ziet er wel erg leuk uit allemaal moet ik zeggen, en een aantal ergerlijke dingetjes van Tiger (Airport dropdown delay, grr) zijn opgelost. Stacks zijn cool, en het feit dat dit allemaal bloed-snel aanvoelt is misschien een teken dat ik mijn Tiger maar eens moet gaan uitmesten
quote:NSGenericException:
-[QCNodeManager registerNodeWithName:constructor:instantiateSelector:attributesSelector:info:]: <QCNodeManager | namespace = "com.apple.QuartzComposer" | 339 nodes>: There is already a node with name "BackdropsBackgroundAccumulator"
0x01b16b25: GFThrowException (in QuartzComposer)
0x01b14aaa: -[GFNodeManager registerNodeWithName:constructor:instantiateSelector:attributesSelector:info:] (in QuartzComposer)
0x01badc44: -[QCNodeManager registerNodeWithClass:identifier:isPrivate:] (in QuartzComposer)
0x01badc84: -[QCNodeManager registerNodeWithClass:identifier:] (in QuartzComposer)
0x01b1449f: -[GFNodeManager registerNodeWithClass:] (in QuartzComposer)
0x1964c4c4 (in Backdrops)
0x01b15293: -[GFNodeManager(PlugIns) loadPlugInAtPath:] (in QuartzComposer)
0x01bae3fd: -[QCNodeManager loadPlugInAtPath:] (in QuartzComposer)
0x01b15404: -[GFNodeManager(PlugIns) loadPlugInsInFolder:withExtensions:] (in QuartzComposer)
0x01b154ac: -[GFNodeManager(PlugIns) loadPlugInsInLibrary:withExtensions:] (in QuartzComposer)
0x01baa7f8: +[QCPatch(Registry) loadPlugInsInLibrary:] (in QuartzComposer)
0x01bb03f3: _RegisterPatches (in QuartzComposer)
0x01baa515: +[QCPatch(Registry) patchManager] (in QuartzComposer)
0x01bab858: QCPatchFromCompositionWithOptions (in QuartzComposer)
0x01c4dfc1: -[QCComposition _makePatch] (in QuartzComposer)
0x01b84e83: -[QCRenderer initWithCGLContext:pixelFormat:colorSpace:composition:] (in QuartzComposer)
0x00196ead (in iChat)
0x001b6061 (in iChat)
0x00145d81 (in iChat)
0x000d273a (in iChat)
0x0004e4e4 (in iChat)
0x0004e38b (in iChat)
0x000d3ff9 (in iChat)
0x02991f9a: -[NSWindowController _windowDidLoad] (in AppKit)
0x0288b59f: -[NSWindowController window] (in AppKit)
Ha, ha. *Boom*.quote:
Camino FTW...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:32 schreef Svyatagor het volgende:
Firefox voor mac is best ok. Behalve dat er geen icons bij je bookmarks staan en dat de search niet werkt.
Gebruik jij gewoon Safari?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:34 schreef TwyLight het volgende:
Nee man.
Firefox op Windows is echt de perfecte browser maar voor de Mac is die gewoon geport en dus lame en traag. (traag programma, geen trage rendering)
Hmm. Hier wel hoor. Fx laat bookmark-icons wel pas zien nadat je een site een keer bezocht hebt vanuit je bookmarks. En bedoel je page search of Google etc. search?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:32 schreef Svyatagor het volgende:
Firefox voor mac is best ok. Behalve dat er geen icons bij je bookmarks staan en dat de search niet werkt.
Nog een AppleTVquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:34 schreef TwyLight het volgende:
ik heb mijn loon trouwensimpulsuitgaven
Heb net speciaal een TV besteld om maar een Apple TV te kunnen kopenquote:
Hey, da's gek. Ik hou ook na het bezoek alleen zo'n groen/blauw bolletje. En ik bedoel page search ja; ik zocht net bv in de pagina My Active Topics het ' Utrecht'-topic, en dat kon ie niet vinden. Terwijl het woord toch echt op die pagina staat. En zo heb ik dat vaker met FF.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:50 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Hmm. Hier wel hoor. Fx laat bookmark-icons wel pas zien nadat je een site een keer bezocht hebt vanuit je bookmarks. En bedoel je page search of Google etc. search?
Hmm, ik gebruik nu ongeveer 2,5 jaar macs, en 1 jaar volledig en ben echt maar weinig sites tegen gekomen die niet goed werken. op een schaal zou ik zeggen 1 op 10.000 die 'iets mankeert en ik bekijk toch echt heel veel sites.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Gebruik jij gewoon Safari?
Dat vind ik nl weer niks, omdat veel sites niet goed daarin doorkomen. Op Window was ik idd groot fan van FF, maar ik begin me steeds meer te ergeren aan de mac-variant.
Na zoveel reparaties heb je niet eens normaal op de MacBook kunnen werken; jullie hebben dan een ondeugdelijk product dat niet aan jullie verwachtingen voldoet.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:17 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
![]()
Even serieus. Ik ben bang dat als ik het gewoon naar een algemeen mailadres stuur, ook een standaardantwoord kan verwachten. Iets in de trant van: "voor heel veel euro's kunt u applecare aanschaffen, dan blijven de reparatie kosteloos". Op zoiets zit ik echter niet te wachten.
Ga nou maar weer terug naar je windows vista topic met je Asus computerquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:31 schreef Buschetta het volgende:
Apple mensen zijn zoooo irritant, denken altijd dat ze beter zijn door hun zogenaamde hippe p.c.
![]()
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:31 schreef Buschetta het volgende:
Apple mensen zijn zoooo irritant, denken altijd dat ze beter zijn door hun zogenaamde hippe p.c.
![]()
Ik ben helemaal niet beter. Mijn computer daarentegen...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:31 schreef Buschetta het volgende:
![]()
Ik zou ook gefrustreerd zijn als ik de hele tijd vastlopers had en bsod's had en de persoon naast me heeft een laptop die wel helemaal goed werkt en er ook nog goed uitziet...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:41 schreef Zpottr het volgende:
[..]
En dan zijn er de Windows-frusties...
En je post hier omdat... hoop je hier soms geen 'Apple mensen' aan te treffen? Doe je aan zelfkastijding?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:31 schreef Buschetta het volgende:
![]()
Ik kan me erg goed voorstellen dat je gefrustreerd bent over je macquote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:06 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik zou ook gefrustreerd zijn als ik de hele tijd vastlopers had en bsod's had en de persoon naast me heeft een laptop die wel helemaal goed werkt en er ook nog goed uitziet...
tja daar zit je dan met je Asus met turbo knop, vlammend design, stickers op de computer, en een bsod![]()
Of bedoelde je dat niet ?quote:ik ga zometeen ook alweer voor de 3e keer terug![]()
Nou kijk mijn mac werkt perfect... de Batterij is alleen aan het kutten...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:21 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik kan me erg goed voorstellen dat je gefrustreerd bent over je mac
[..]
Of bedoelde je dat niet ?
![]()
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:36 schreef Buschetta het volgende:
Ik vind het gewoon leuk om Apple users te trollenZe happen namelijk zo makkelijk......
Vandaar ook dat het logo later is aangepast...
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:36 schreef Buschetta het volgende:
Vandaar ook dat het logo later is aangepast...
[afbeelding]
Ik was een windows persoon, ging min of meer perongeluk in de grafische industrie werken. Stonden daar alleen maar Apple's. Dus toen werkte ik de hele tijd op een mac.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:57 schreef Buschetta het volgende:
Waarom gaat iedereen ervan uit dat ik windows liefhebber ben. Er zijn tig andere OS'en. Ik werk voor IBM hoor
Maar ok, waren flauwe opmerkingen om m'n tijd te doden totdat ik uitga...
Maar even een serieuze vraag.
Werken de meeste apple gebruikers hier in de grafische sector of hebben jullie de P.C mede door zijn "strakke" design gekozen ?
(dit is geen troll vraag, maar echte intresse)
Ik heb m'n Mac voornamelijk vanwege Mac OS X gekocht, om nerd-redenenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:57 schreef Buschetta het volgende:
Werken de meeste apple gebruikers hier in de grafische sector of hebben jullie de P.C mede door zijn "strakke" design gekozen ?
OV kaart heb ik ook nog niet, die komt pas in september, ik heb wel een brief dat ze nog mijn examencijfers en zo willen. Zou dat werken denk je?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:42 schreef Tijn het volgende:
Heb je ook niet een kopietje van je inschrijving ofzo? Of iets van een bevestiging van die hogeschool?
Misschien accepteren ze zelfs een OV wel trouwens.
Hallo klasgenoot. Ik zie je binnenkort wel op Coolhavenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:40 schreef DigiStorm het volgende:
Een weekje geleden of zo poste ik hier dat ik waarschijnlijk een macbook ga kopen voor mijn vervolgopleiding CMD. Na veel overleg gaat het toch een macbook pro worden. Nu heb ik alleen een vraagje, ik wil graag gebruik maken van de studentenkorting. Ik sta al ingeschreven bij de Hogeschool, maar heb niet echt een "bewijs" zoals een leerlingenpas. Wat kan ik doen om toch de korting te krijgen, al zou ik morgen langs een apple store gaan? Hebben ze daar by the way ook MBP's met de engelse OSX/amerikaans toetsenbord?
Niet Paralells draaien?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:46 schreef Sjoewe het volgende:
Bootcamp downloaden
Ik moet volgende week een workshop Adobe Premiere Pro geven.
Zucht.
Gaat dat full blown video editting leuk vinden denk je?quote:
Met een Mac kun je alles, 14.gifquote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:09 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Gaat dat full blown video editting leuk vinden denk je?
Hahaha, is goedquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:53 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Hallo klasgenoot. Ik zie je binnenkort wel op Coolhaven.
Hm, er is in ieder geval hardware acceleratie in Parallels tegenwoordig, dus het zou misschien nog best kunnen ook als je genoeg RAM hebt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:09 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Gaat dat full blown video editting leuk vinden denk je?
Getuige het aantal TR's en de reactie van de MAC-aanhangers heeft hij hier eigenlijk wel een puntje.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:36 schreef Buschetta het volgende:
Ze happen namelijk zo makkelijk......
Op zulke reacties heb ik alleen maar een "quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Getuige het aantal TR's en de reactie van de MAC-aanhangers heeft hij hier eigenlijk wel een puntje.
Negeer de trollende opmerkingen gewoon. Dan is voor de troller geen lol aan en hoeven Godt en ik geen politieagentje te spelen.
Een klein beetje om z'n design. Maar eigenlijk meer om zijn totale pakket. OSX werkt veel makkelijker dan windows. Snelle hardware. En om van al die troep die op PC's krijgt af te zijn. Van virussen, spyware tot en met vage startpagina's die fabrikanten er voor je in programmeren.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:57 schreef Buschetta het volgende:
Nog een CMD-er in dit topic. Ik zit in het 3e jaar CMD in Utrecht.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:40 schreef DigiStorm het volgende:
Een weekje geleden of zo poste ik hier dat ik waarschijnlijk een macbook ga kopen voor mijn vervolgopleiding CMD. Na veel overleg gaat het toch een macbook pro worden. Nu heb ik alleen een vraagje, ik wil graag gebruik maken van de studentenkorting. Ik sta al ingeschreven bij de Hogeschool, maar heb niet echt een "bewijs" zoals een leerlingenpas. Wat kan ik doen om toch de korting te krijgen, al zou ik morgen langs een apple store gaan? Hebben ze daar by the way ook MBP's met de engelse OSX/amerikaans toetsenbord?
Ik heb mijn MacBok eigenlijk alleen maar om het strakke design gekocht. De laatste keer dat ik iets grafisch heb gedaan was op de kleuterschool, met vingerverf.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:57 schreef Buschetta het volgende:
Waarom gaat iedereen ervan uit dat ik windows liefhebber ben. Er zijn tig andere OS'en. Ik werk voor IBM hoor
Omdat ik een compacte notebook zocht, hij razendsnel is, en Apple.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:57 schreef Buschetta het volgende:
Boot eens van de install DVD.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:32 schreef Sjoewe het volgende:
Ik moet van Bootcamp met schijfdoktor mn mac drive herstellen
Maar ik kan niet op de herstellen knop drukken.
Heb ooit een op een maandagochtend middelbare grafische school gedaan en daar werkte men voornamelijk met Apple computers. De opleiding vond ik uiteindelijk maar niks, maar de gebruiksvriendelijkheid van zo'n Macintosh is me bij gebleven en thuis had ik een oude LCII om mezelf een beetje Photoshop aan te leren.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:57 schreef Buschetta het volgende:
Het leek er een heel klein beetje op alsof het probleem zichzelf al had opgelostquote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Getuige het aantal TR's en de reactie van de MAC-aanhangers heeft hij hier eigenlijk wel een puntje.
Negeer de trollende opmerkingen gewoon. Dan is voor de troller geen lol aan en hoeven Godt en ik geen politieagentje te spelen.
Als je via de Disk Utility handmatig partities aanmaakt op een bestaande schijf, ben je op die schijf al je data kwijt. Het moet wel via de Bootcamp Utilquote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:38 schreef Sjoewe het volgende:
Hmm als ik handmatig wil partitioneren mag het niet omdat het m'n opstart volume is.
World-wide guarantee, ja de Mac gasten zijn echt relaxed..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 04:42 schreef DutchErrorist het volgende:
Okay ik ben net even naar de Apple store in Salt Lake City geweest, had eerst even een afspraak gemaakt voor zo'n mac (nerd) genie....Kom ik daar, gelijk aan de beurt, probleem uitgelegd en toen kreeg ik gelijk een nieuwe batterij
Jeej
Weet je zeker dat het een macbookje is? Zit er niet onder die witte laag, zwarte coating onder en als je een beetje het Apple logo wegkrast dat er gewoon stiekem Acer staat?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 06:31 schreef Pheno het volgende:
Ik ga maandag maar weer naar de winkel om te kijken of ik ze zo gek kan krijgen om een revised versie te krijgen. Ik heb echt geen vertrouwen meer in het macbookje. Eens kijken of die garantie inderdaad zo goed is
En anders even geen mac meer voor me, dan hebben ze me 1000+ euro uit de zak geklopt voor een beta versie.
Ik heb ook maar eens op GoT wat gevraagd wat redelijk is om te vragen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 06:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het een macbookje is? Zit er niet onder die witte laag, zwarte coating onder en als je een beetje het Apple logo wegkrast dat er gewoon stiekem Acer staat?
Hoe oud is die van jou...?quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:53 schreef AudreyHepburn het volgende:
Mijn iBook is echt stervende momenteel.. De batterij is aan het doodgaan, de schijf is vol, hij is traag.
.
Arme, arme iBook...
Nee, er staat Quanta, hetzelfde wat er onder het Dell logo'tje staatquote:Op zaterdag 23 juni 2007 06:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Weet je zeker dat het een macbookje is? Zit er niet onder die witte laag, zwarte coating onder en als je een beetje het Apple logo wegkrast dat er gewoon stiekem Acer staat?
Die van mij is ook al ruim twee jaar oud en heeft zelfs nog 99% accu. Maar die heeft dan ook een paar maanden geleden een nieuwe accu gekregenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:25 schreef Remzz het volgende:
[..]
Hoe oud is die van jou...?
Ik bedacht me net dat ik nog steed zo blij ben met die van mij, hij is nu 2 jaar en nog steeds 80% battery en alles werkt nog perfect
Zou niet weten waar die TR over moesten gaan, het gaat al weer een paar maand goed in deze SC en ook Geqxon doet gewoon normaal mee.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:19 schreef FredvZ het volgende:
Niet trollen!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:18 schreef Q. het volgende:
Ik heb nu echt een tyfus-zware pc maar dat Vista is echt niet vooruit te branden! Dramatisch.
Ja en die zegt No-Waiiii!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 02:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als je via de Disk Utility handmatig partities aanmaakt op een bestaande schijf, ben je op die schijf al je data kwijt. Het moet wel via de Bootcamp Util
Via DVD opstarten en dan Schijfhulpprogramma herstellen....?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:07 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja en die zegt No-Waiiii!
Niet deze formatteren gek! Je moet 'm herstellen!
Heb je hem nog steeds niet verkocht? Maar graag.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:27 schreef Sjoewe het volgende:
Zal ik mijn overgebleven reepje eens pakken?
Koper kwam doodleuk niet opdagen x2.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:29 schreef Skic. het volgende:
[..]
Heb je hem nog steeds niet verkocht? Maar graag.
De beta voor Mac downloaden dan.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:46 schreef Sjoewe het volgende:
Bootcamp downloaden
Ik moet volgende week een workshop Adobe Premiere Pro geven.
Zucht.
Het is niet trollen, het is zo. Ik probeer steeds Expose te gebruiken omdat het zo op OS X lijkt maar ik ben helemaal in verwarring nu.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Niet trollen!
Ik ben stiekem al een Leopard-fan aan het worden: werkt erg prima, die Beta.
Schijfhulp draaien vanaf de installatie dvd...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:44 schreef Sjoewe het volgende:
Maar ik zit dus nog steeds met een probleem.
De Bootcamp utility wil m'n schijf niet formatteren voor ik 'm herstel.
De schijfhulp wil de disk niet herstellen.
Wat moet ik nu doen dan. Alles opnieuw installeren![]()
![]()
Zoals ik al aan gaf: opstarten met de DVD en dan kun je vanzelf ook Schijfhulpprogramma kiezen. Dan moet het werken.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:44 schreef Sjoewe het volgende:
Maar ik zit dus nog steeds met een probleem.
De Bootcamp utility wil m'n schijf niet formatteren voor ik 'm herstel.
De schijfhulp wil de disk niet herstellen.
Wat moet ik nu doen dan. Alles opnieuw installeren![]()
![]()
27 maanden oud, waarvan ik 'm sinds oktober 2005 in gebruik heb.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:25 schreef Remzz het volgende:
[..]
Hoe oud is die van jou...?
Ik bedacht me net dat ik nog steed zo blij ben met die van mij, hij is nu 2 jaar en nog steeds 80% battery en alles werkt nog perfect
Is exact dezelfde reden waarom ik hem toen heb gekochtquote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:12 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik heb deze iBook overigens gekocht omdat ik een kleine laptop wou (12".) en deze goedkoop op de kop kon tikken via via. En ik was nieuwsgierig naar MacOS, door alle goede verhalen van vrienden die ook al geswitched waren.
Jij had toch zo'n 1TB externe HD...?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:59 schreef TwyLight het volgende:
Het is dus niet mogelijk een paritie er bij te maken op mijn huidige os x schijf? ik wil een partitie voor leopard
Whehe. Pwnd.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:11 schreef TwyLight het volgende:
ja maar doe heeft geen pratitie's en die staat al voor zo'n 700gb vol
Hij zou komen, maar kwam niet, waardoor Sjoe in de woonkamer stond met dat ding zonder persoon met laptop om 'm in te schuiven.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:24 schreef Zpottr het volgende:
[..]
De koper stond toch al in je woonkamer te passen?
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:26 schreef Sjoewe het volgende:
Die zou komen passen, afspraak gemaakt. Komt niet opdagen, neemt z'n telefoon niet op.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:38 schreef Skic. het volgende:
Omfg, ik heb surinaamse sambal in mijn oog.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:39 schreef Sjoewe het volgende:
[..]![]()
Beter dan rode peper snijden en dan gaan pissen
Ja dat overkomt iedereen wel een keer.quote:
Bestaan er uberhaupt een modern OS die geen virtuele disks kan mounten, op Windows na?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:01 schreef Q. het volgende:
Natuurlijk niet, waarom zou hij dat moeten kunnen?
Symbian?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bestaan er uberhaupt een modern OS die geen virtuele disks kan mounten, op Windows na?
iBarfquote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:09 schreef AudreyHepburn het volgende:
* AudreyHepburn wacht op een OS met een ingebouwde anti-maagzuuroprisping-functie.
Ja, mooi kut. Lopen je torrents net lekker...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:29 schreef Tijn het volgende:
Hey, wtf is dat gezeik met de Safari beta en rebooten voor elke scheet? Ik installeer nu een update en daarna moet ik m'n systeem weer herstarten? Wtf
Daar ben ik dus ook nog steeds mee bezig. Ik had gewoon die iBood aanbieding waar Geqxon mee kwam moeten kopen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:29 schreef Xilantof het volgende:
Waar kan ik het best (en tegen een leuke prijs) geheugen voor m'n MacBook kopen? (2x1gb)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |