abonnement Unibet Coolblue
pi_50657392

Zonsondergang over de Seine

Vorige delen
Parijs!
Parijs... hoe duur/tips etc?
Parijs... hoe duur/tips etc? #2
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #3
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #4
Parijs #5 - Tips etc.. Bon marché vers Paris
Parijs #6
Parijs #7
Parijs #8 - La Ville-lumiere

Hoe zit dat met die arrondissementen? Wat ligt nou waar?
Rondom Parijs ligt een rondweg (de Periferique). Binnen de rondweg is de stad opgedeeld in twintig arrondissementen die qua nummering in een spiraalvorm vanuit het centrum naar buiten draaien (zie plaatje). De meeste bekende bezienswaardigheden liggen binnen de periferique (uitzonderingen zijn bijvoorbeeld Disney en La Défense).



Hoe kom ik er?
Met de bus, vliegtuig, trein, auto, fiets. Wat jij wil. Met de bus (Eurolines bijvoorbeeld) is meestal het goedkoopst. De trein (Thalys) zal echter meestal de beste verhouding bieden tussen comfort, reistijd en prijs. Je komt dan aan op het Gare du Nord. Kijk op www.thalys.nl of www.ns.nl/internationaal/

Hoe werkt het OV?
Binnen Parijs zul je vooral de metro en de RER (snelmetro) gebruiken. Voor beiden kun je dezelfde kaartjes gebruiken. Welk soort kaartje het voordeligst is, is erg afhankelijk van hoe lang je blijft, hoe veel je reist en wat je wilt bezoeken. Voor een paar dagen is het voor de meeste mensen het voordeligst om metrokaartjes per tien tegelijk te kopen (carnet heet dat).

Hier vind je een kaartje met de metrolijnen en hier een (Nederlandstalige) reisplanner.

Ik heb een leuk hotelletje gevonden, maar waar zit het ergens?
Kijk naar de postcode. Alle postcodes binnen de periferique hebben het nummer 750xx. De xx zijn de cijfers van het arrondissement (75013 is dus dertiende arrondissement). Of je kunt hier het adres zoeken.

Oh. En is dat wel een nette buurt?
Geen idee, maar hier kun je foto’s bekijken van alle adressen in Parijs.

Nog wat tips...
... een paar essentiële dingen zijn toch wel de volgende:

*de EIFFELTOREN natuurlijk!!!!

*de kathedraal "Notre Dame" op 1 van de 2 eilanden in de Seine
+ daar in de buurt:
*de 2 eilandjes zelf ontdekken (dat is waar Parijs ontstaan is)
*evt de restaurantjes/boetiekjes in de daaraan grenzende wijk "St Michel"

*het monument "Arc de Triomphe", bovenaan de "Champs Elysées", (winkelen, terrasje pikken..)
*almaar rechtdoor de Champs Elysées afwandelend kom je dan achtereenvolgens
langs zijstraat "Avenue Montaigne (winkels luxe-merken),
langs het presidentiële paleis, het "Elysée" (niet goed te zien trouwens),
langs zijstraat met het "Grand Palais" en "Petit Palais",
over het grote verkeersplein "Concorde",
door de "Tuileries" (park),
tot bij het "Louvre" (alleen van buiten al de moeite van het bezichtigen waard!)

*de witte basiliek op de heuvel "Sacré Coeur" en het wijkje "Montmartre" daaromheen (veel portretschilders en terrasjes)
*onderaan de trappen naar de Sacré Coeur: de "Parijse walletjes" met de bekende "Moulin Rouge" (shows) en veel sex shops enzo.

Alle tips zijn natuurlijk super toeristisch, maar voor een allereerste keer zijn het gewoon een aantal aanknopingspunten.


Heb je veel tijd, dan heb je aan deze punten misschien nog wat:

*Je kunt ook de toren "Montparnasse" beklimmen (met lift), als het mooi weer is heb je van daaruit een schitterend uitzicht;
*Zakencentrum "La Défense" heeft weer een heel andere sfeer, met hoge moderne kantoorgebouwen;
*Centre Pompidou (gek gebouw+museum+bibliotheek) : ligt tussen Le Marais (gay buurt) en Les Halles (overdekt winkelcentrum -niet echt de moeite waard, behalve als het regent ) ) : in dit hele gebied vind je ook veel eettentjes en winkeltjes (en ook een gedeelte sex shops)
*Parken: "Jardins du Luxembourg" (mooi), "Monceau", "Buttes Chaumont", "Parc André Citroën" (modern/beetje botanisch),...
*Musea: Louvre, Musée d'Orsay, Rodin,..................
*"Les Invalides" is overigens het monument waar Napoleon ligt ;
*Het "Panthéon" is waar andere historisch belangrijke Fransen begraven liggen (erg statig) ;
*enz enz enz...


Laat het gewoon over je heen komen, enne,
VEEL PLEZIER!!!!!


Deze OP is opgesteld door k_man. Met dank aan de Wiki info van koei.
Suggesties over aanvullingen en verbeteringen zijn uiteraard welkom


[ Bericht 27% gewijzigd door DutchTrain op 25-06-2007 02:25:37 ]
pi_50657560
pi_50657870
Nog 2 vraagjes van mij uit het vorige deeltje:

- Kun je met de RER naar Stade de France - st. Denis gewoon gebruik maken van zo'n paars kaartje, of moet je een apart kaartje hebben? Het RER-station ligt in zone 2.

- Weet iemand n lekker japans eettentje in de buurt van Les Halles/Centre Pompidou waar je om ongeveer 18.00 al lekker kan eten?
pi_50657904
Van die eettentjes zijn er talloze. Gewoon een beetje rondslenteren door de winkelstraten.

Je kunt volgens mij een gewoon metrokaartje gebruiken, als je maar rekening houdt met het aantal zones.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2007 16:46:42 ]
pi_50669053
@ 12bhippy, ga je speciaal voor Cirque du Soleil naar Parijs?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_50669384
TVPARIJS!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_50671664
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:18 schreef Vava het volgende:
@ 12bhippy, ga je speciaal voor Cirque du Soleil naar Parijs?
Nee hoor, had al vier dagen parijs geboekt. Toen kwam ik er achter dat Cirque du Soleil in Parijs was.
Ik weet dat mijn vriendin daar vorig jaar in Amsterdam graag heen wilde, maar dat hebben we toen niet gedaan. Dus ik denk dat ze dit nu wel héél leuk gaat vinden! (het is nog een verrassing )

Hoezo? Heb je positieve of negatieve ervaringen met Cirque du Soleil Alegria?

We zijn vorig jaar b.t.w. ook in parijs geweest en toen hebben we de bekende toetistische attracties gedaan: Eiffeltoren, Louvre, Musee d'Orsay, Tuilerien, Champs Elysée, etc.
Deze keer wordt het dus de wat "minder toeristische" dingen en Cirque du Soleil.


[ Bericht 2% gewijzigd door 12bhippy op 20-06-2007 22:36:22 ]
pi_50671856
Kom er net van terug. Parijs is een beetje zoals Amsterdam eerst was. Heel gewoon. Maar gelukkig heb ik nog regelmatig mijn toeristische minuutjes!!!!
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_50674049
Het is weer geweldig ici!!!
pi_50675169
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:11 schreef 12bhippy het volgende:

[..]

Nee hoor, had al vier dagen parijs geboekt. Toen kwam ik er achter dat Cirque du Soleil in Parijs was.
Ik weet dat mijn vriendin daar vorig jaar in Amsterdam graag heen wilde, maar dat hebben we toen niet gedaan. Dus ik denk dat ze dit nu wel héél leuk gaat vinden! (het is nog een verrassing )

Hoezo? Heb je positieve of negatieve ervaringen met Cirque du Soleil Alegria?
Goede keus om naar Cirque du Soleil te gaan! Ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee. Alegria was de eerste show die ik zag (paar jaar geleden alweer, toen ze voor de eerste keer met Alegria in Europa waren). Later heb ik ook nog Quidam, Saltimbanco en Dralion gezien. In maart 2008 ga ik naar Varekai in Amsterdam

Ik vond ze tot nu toe allemaal erg mooi maar Alegria heeft wel de meeste indruk op me gemaakt, ik denk omdat dat de eerste show was die ik zag.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:09:47 #11
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_50734615
En? Hoe vonden jullie het Fête de la musique?

Bij mij voor de deur stond een bandje te spelen, en ze speelden best aardig.
Al was ik blij dat ze er om 00h30 mee nokten.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_50753412
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:09 schreef Delicieux het volgende:
En? Hoe vonden jullie het Fête de la musique?

Bij mij voor de deur stond een bandje te spelen, en ze speelden best aardig.
Al was ik blij dat ze er om 00h30 mee nokten.
Vond het vroeger erg leuk en ging de straat op om bandjes te beluisteren, maar nu begint het toch wel erg eentonig te worden....
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_50758790
We zijn in Les Halles, le Marais, bij Odeon, het Louvre, Concorde geweest en het was leuk en "bon enfant"*, er was veel volk op de been enzo, en veel gekke mensen (leuk om te zien) MAAR,

het viel ons op dat er veeeeel minder muzikanten waren dan in het verleden! Een paar jaar terug was het altijd zo dat je bijna het ene bandje niet kon horen omdat er vlak naast/tegenover/achter/onder nog tien andere muzikanten muziek stonden te maken, maar nu,
nu was het gewoon bijna zoeken naar waar muziek werd gemaakt!

Vooral veel restaurants en clubs die speciaal muziekbands/dj's enzo hadden ingehuurd...

Minder amateurisme dus: wel een beetje jammer!


*Erg rustig ook, want veel politie op straat, dus geen racaille te bekennen, maar die waren allemaal bij de Eiffeltoren op het Champs de Mars, hoorde ik later!
 FR
pi_50759869
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 16:43 schreef 12bhippy het volgende:
Nog 2 vraagjes van mij uit het vorige deeltje:

- Kun je met de RER naar Stade de France - st. Denis gewoon gebruik maken van zo'n paars kaartje, of moet je een apart kaartje hebben? Het RER-station ligt in zone 2.
Altijd een apart kaartje als het niet aan het einde van een metrolijn ligt.
(metro is voor Fransen niet hetzelfde als RER )
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 16:43 schreef 12bhippy het volgende:
- Weet iemand n lekker japans eettentje in de buurt van Les Halles/Centre Pompidou waar je om ongeveer 18.00 al lekker kan eten?
MacDonald's?


...Bistrot Romain eventueel. Verder schiet me even nix te binnen.
Gewoon rondwandelen, en je ziet wel, zou ik zeggen!
 FR
pi_50759999
Ik vond het tegenvallen, was mijn eerste keer en had er veel over gehoord. Wel druk, dat had ik dus niet echt verwacht. Wij waren vooral bij St. Michel toen ik een vriendin opzocht en daarvoor waren we vooral langs de Seine daar daar veel vrienden van een andere vriend van mij was, zij kozen dus meer voor relaxen. Maar eenmaal toen ik dus bij St. Michel kwam werd het leuk en daarna langs Odeon geweest. Al met al, weer een geslaagde trip!

Wat was er bij Champs de Mars gebeurd dan?
pi_50768182
Vrienden van ons waren daarnaartoe gegaan en die vertelden dat daar wel aardig wat tuig had rondgelopen. Eén van de meisjes was o.a. door een groep van 30 lui lastiggevallen en ondergespuugd!! Zonder aanleiding!

Respectloos rottuig!!
 FR
pi_50779904
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:23 schreef Bora-Bora het volgende:
Vrienden van ons waren daarnaartoe gegaan en die vertelden dat daar wel aardig wat tuig had rondgelopen. Eén van de meisjes was o.a. door een groep van 30 lui lastiggevallen en ondergespuugd!! Zonder aanleiding!

Respectloos rottuig!!
Arrfff wat walgelijk is zoiets;word ik nou zo kwaad van ze zouden dat soort volk een flink lesje moeten leren
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_50802801
Parijs/oktober/ tvp
pi_50803329
Goed, ik ga dus over drie weken voor het eerst en heb echt géén idee wat ik allemaal zou moeten zien . Ik hoop dat het vriendinnetje waarmee ik ga er de weg nog een beetje kent, zodat ik daarop kan vertrouwen.

Heeft iemand tips voor een Parijsmaagd?
pi_50803663
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed, ik ga dus over drie weken voor het eerst en heb echt géén idee wat ik allemaal zou moeten zien . Ik hoop dat het vriendinnetje waarmee ik ga er de weg nog een beetje kent, zodat ik daarop kan vertrouwen.

Heeft iemand tips voor een Parijsmaagd?
Dit boekje van Parijs kopen hij is niet duur en voor een eerste bezoek staat er precies de juiste informatie in en er zit nog een plattegrond bij ook!

Ja en verder staat er in de topics al heel veel! Gewoon de toerist uithangen en met een stadstour mee gaan dat heb ik twee jaar geleden ook gedaan (was niet mijn eerste bezoek aan Parijs maar ik was met een tante van me en voor haar was het wel de eerste keer), het was best leuk! En je hebt daarna een beetje een idee van waar alles is en wat je nog wat beter zou willen zien!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_50806393
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed, ik ga dus over drie weken voor het eerst en heb echt géén idee wat ik allemaal zou moeten zien . Ik hoop dat het vriendinnetje waarmee ik ga er de weg nog een beetje kent, zodat ik daarop kan vertrouwen.

Heeft iemand tips voor een Parijsmaagd?
Tja, een paar essentiële dingen zijn denk ik toch wel de volgende:

*de EIFFELTOREN natuurlijk!!!!

*de kathedraal "Notre Dame" op 1 van de 2 eilanden in de Seine
+ daar in de buurt:
*de 2 eilandjes zelf ontdekken (dat is waar Parijs ontstaan is)
*evt de restaurantjes/boetiekjes in de daaraan grenzende wijk "St Michel"

*het monument "Arc de Triomphe", bovenaan de "Champs Elysées", (winkelen, terrasje pikken..)
*almaar rechtdoor de Champs Elysées afwandelend kom je dan achtereenvolgens
langs zijstraat "Avenue Montaigne (winkels luxe-merken),
langs het presidentiële paleis, het "Elysée" (niet goed te zien trouwens),
langs zijstraat met het "Grand Palais" en "Petit Palais",
over het grote verkeersplein "Concorde",
door de "Tuileries" (park),
tot bij het "Louvre" (alleen van buiten al de moeite van het bezichtigen waard!)

*de witte basiliek op de heuvel "Sacré Coeur" en het wijkje "Montmartre" daaromheen (veel portretschilders en terrasjes)
*onderaan de trappen naar de Sacré Coeur: de "Parijse walletjes" met de bekende "Moulin Rouge" (shows) en veel sex shops enzo.

Alle tips zijn natuurlijk super toeristisch, maar voor een allereerste keer zijn het gewoon een aantal aanknopingspunten. Verder zou ik -zoals Vava zei- indd maar lekker gaan wandelen en ontdekken!
Hoe lang gaan jullie?
Heb je veel tijd, dan heb je aan deze punten misschien nog wat:

*Je kunt ook de toren "Montparnasse" beklimmen (met lift), als het mooi weer is heb je van daaruit een schitterend uitzicht;
*Zakencentrum "La Défense" heeft weer een heel andere sfeer, met hoge moderne kantoorgebouwen;
*Centre Pompidou (gek gebouw+museum+bibliotheek) : ligt tussen Le Marais (gay buurt) en Les Halles (overdekt winkelcentrum -niet echt de moeite waard, behalve als het regent ) ) : in dit hele gebied vind je ook veel eettentjes en winkeltjes (en ook een gedeelte sex shops)
*Parken: "Jardins du Luxembourg" (mooi), "Monceau", "Buttes Chaumont", "Parc André Citroën" (modern/beetje botanisch),...
*Musea: Louvre, Musée d'Orsay, Rodin,..................
*"Les Invalides" is overigens het monument waar Napoleon ligt ;
*Het "Panthéon" is waar andere historisch belangrijke Fransen begraven liggen (erg statig) ;
*enz enz enz...


Laat het gewoon over je heen komen, enne,
VEEL PLEZIER!!!!!
 FR
pi_50808460
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:48 schreef Bora-Bora het volgende:
Superhandige post, dank je wel! We gaan 4 volle dagen, dus hebben op zich best tijd om het één en ander te zien. Ik heb een hotel op het oog wat bij La Défence ligt, hoe is de aansluiting vanaf daar naar het Centrum en hoelang duurt het?
pi_50808779
Fijn dat je wat aan het overzichtje hebt!

Zorg dat het hotel op loopafstand van de metro (lijn 1) afligt, dan is het centrum gewoon "om de hoek" (10 min) :

Voor een indruk: zie hier een pagina met de eerste + laatste metro richting La Défense.


Handig om te weten: metrostation "Charles de Gaulle - Etoile" is het plein met de Arc de Triomphe, bovenaan de Champs Elysées; verder is dit ook een goed overstapstation voor andere metrolijnen.


Het "Hotel de Ville" (op metrolijn 1) is het bloedjemooie stadhuis van Parijs;
verder kun je ook nog gaan winkelen in de groot warenhuizen "Printemps", "Galeries Lafayette" enzo en als je daarvoor op station "Opera" uitstapt, zie je in het voorbijgaan ook nog even het schitterende oude opera-gebouw. (grootwarenhuizen liggen daar achter).
 FR
pi_50809022
Oh, das balen, het hotel ligt niet héél dichtbij de metro. Nou ja, Pont de Neuilly is 1,4 km ervandaan. Maar lui als ik ben zie ik mezelf al steunen en kreunen als ik dat moet lopen na een avondje door het centrum struinen .

Maar dat hotel klinkt zo goéd .
pi_50856079
quote:
Op maandag 25 juni 2007 02:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, das balen, het hotel ligt niet héél dichtbij de metro. Nou ja, Pont de Neuilly is 1,4 km ervandaan. Maar lui als ik ben zie ik mezelf al steunen en kreunen als ik dat moet lopen na een avondje door het centrum struinen .

Maar dat hotel klinkt zo goéd .
Welk hotel heb je op het oog?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:10:48 #26
179645 Sjaak_P
Alias de schoffelaar
pi_50857390
De franse slag?!

En hier komt dan een kankah moskee
pi_50858719
Huh?
pi_50891316
Leuke stad
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:20:53 #29
179645 Sjaak_P
Alias de schoffelaar
pi_50900858
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:43 schreef k_man het volgende:
Huh?
.

Jij bent zeer beperkt in je doen en laten.
En hier komt dan een kankah moskee
pi_50901702
Goeie OP zeg, DutchTrain!
 FR
pi_50908046
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:20 schreef Sjaak_P het volgende:

[..]

.

Jij bent zeer beperkt in je doen en laten.
Vast. Maar miscchien kun je ff uitleggen wat er zo grappig was en wat een voetballer (?) doet in een Parijs-topic?
pi_50908667
Ik moest ook meteen denken aan Sansoni (voetballer van Vitesse ja) bij het lezen van de TT en was vergeten te vragen waarom
pi_50913819
OK, het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp er dus geen zak van. Iets 'met de Franse slag doen' is een gangbare Nederlandse uitdrukking. Wat dat met een of andere voetballer (?) te maken heeft ontgaat me volkomen.
pi_50916579
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:58 schreef k_man het volgende:
Wat dat met een of andere voetballer (?) te maken heeft ontgaat me volkomen.
De franse voetballer Sansoni die bij Vitesse speelt heeft nogal losse handjes.
Maar ik vind het inderdaad ook een beetje ver gezocht.

Back on topic:

Zijn er nog leuke evenementen in de week van 9 t/m 14 juli?
pi_50917799
Zal best. 14 Juli is de nationale feestdag
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_50918146
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:37 schreef 12bhippy het volgende:

[..]

Welk hotel heb je op het oog?
Het hotel wat zo perfect klonk heeft z'n prijzen ineens verhoogd, dus dat gaat sowieso niet meer door .

Ik hoor heel graag tips voor hotelletjes waarvandaan ik makkelijk in het centrum kan komen en die rond de 50-75 euro zijn voor een twin room.
pi_50918262
Er loopt trouwens een serie op de BBC over bezienswaardigheden in Parijs. Gisteren was de eerste aflevering en er volgen nog twee afleveringen (elk van een uur!).
pi_50923271
Hoe heet die serie, k_man?
 FR
pi_50923907
Nee, ik niet.
 FR
pi_50927989
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zal best. 14 Juli is de nationale feestdag
Dat wist ik natuurlijk ook
Maar de 14e moeten we 's morgens al weer weg
Nog andere leuke dingen/evenementen in de week van 9 t/m 13 juli?
pi_50928008
Wanneer valt de 14e?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_50928521
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer valt de 14e?
Zaterdag

PS heb nog een capitool compact Parijs reisgids 2006 te koop voor 6,50 euro

[ Bericht 15% gewijzigd door 12bhippy op 28-06-2007 15:11:00 ]
pi_50929445
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 00:26 schreef Bora-Bora het volgende:
Hoe heet die serie, k_man?
'Paris'

Volgende aflevering is komende dinsdagavond, BBC2
pi_50929651
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:34 schreef k_man het volgende:
Er loopt trouwens een serie op de BBC over bezienswaardigheden in Parijs. Gisteren was de eerste aflevering en er volgen nog twee afleveringen (elk van een uur!).
Jah, viel er met verrassing in toen het NET was begonnen..
pi_50952923
12 augustus ga ik weer!!

Ik heb een vraagje over het OV. Voorgaande jaren kocht ik altijd een Paris Visité. Nou ga ik dit jaar 7 dagen en Paris Visité is maar tot 5 dagen verkrijgbaar. Nu dacht ik eraan om gewoon een Carte Orange aan te schaffen: deze is én goedkoper én wel in een versie van 7 dagen verkrijgbaar. Dit is echter gewoon een soort abonnement en nu vraag ik me af wat je allemaal nodig hebt hiervoor... alleen een pasfoto?
pi_50953397
Waarom koop je niet gewoon kaartjes per tien? Je moet wel heel veel met de metro reizen om een Paris Visite eruit te halen. Ik heb het een paar keer nagerekend en mij zou het nooit gelukt zijn.
pi_50958740
Let op: De carte orange is dan wel 7 dagen geldig, alleen van maandag tot en met zondag! Dus als je van woensdag tot woensdag in Parijs bent, heb je twee cartes orange nodig.

(of het is van zondag tot en met zaterdag wie weet het zeker?)

Je hebt alleen een pasfoto nodig inderdaad
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_50994465
Bedankt! Ik heb het nog even opgezocht en inderdaad is een Carte Orange geldig van maandag t/m zondag. Nou kom ik op een zondag aan, dus dan kan ik er 6 dagen gebruik van maken en dan ben ik nog steeds goedkoper uit dan met een Paris Visité kaartje.

Ik vind losse kaartjes vervelend, want dan denk je steeds na of het niet voordeliger is om niet te gaan lopen, etc. Bovendien ben ik metrofiel dus ik zal daar wel zoveel mogelijk met de metro willen reizen .

Wat nog vreemder is: die Carte Orange wordt vervangen door de NaviGo kaart, waarmee je een contactloze chip hebt (vergelijkbaar met de OV-chipkaart in Nederland). Om die aan te vragen moet je in Frankrijk wonen, wat mij in strijd lijkt met Europese regelgeving omtrent vrij verkeer van diensten en goederen binnen de EU. Maarja, om daar nou op zo'n korte termijn iets tegen te doen...
pi_51018397
Ik denk eerder dat praktische overwegingen de doorslag geven.

Je haalt overigens wel aan: ik kan als inwoner van frankrijk geen tickets bij NS International bestellen, moet ze evt. naar een adres in Nederland sturen. Maar dit lijkt me eerder een afspraak tussen de spoorbedrijven onderling
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_51030647
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:11 schreef dennisdotcom het volgende:
12 augustus ga ik weer!!
Hallo

Ik ga 16 augustus een week naar Parijs en naar aanleiding van dennisdotcom's opmerkingen vroeg ik me af of je, als je in de buurt van Montmartre zit met je hotel, veel gebruik moet maken van de metro om de andere bezienswaardigheden te kunnen bereiken of dat bepaalde dingen ook best wel te lopen zijn. Het lijkt mij, na jullie adviezen te hebben gelezen, iig het beste om zo'n 10 ritten kaart te kopen Alvast bedankt!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_51035136
Parijs is een vrij kleine stad, dus eigenlijk zijn de meeste afstanden prima te lopen. Maarja, je moet dan wel bereid zijn om bijvoorbeeld een uur of anderhalf uur te lopen. Ik ben lekker gemakzuchtig en pak dan liever de metro, dan ben je er binnen 10 minuten.
pi_51057372
Ok, ik heb een vraag. Een Australische vriend (exchange student hier) van mij gaat vrijdag naar Parijs en hij zal daar zijn Australische vriendin weer ontmoeten na 5-6 maanden. Zij is net jarig geweest en hij vroeg aan mij of ik wellicht een leuke verrassing/cadeautje (uit eten of een of andere activiteit) voor ogen had zodat hij haar kan verrassen. Enige "probleem" is dat die meid al een tijdje in Parijs heeft gewoond dus de stad aardig goed kent volgens hem.
Ik zat te denken aan die ballon van Citroen park, al heb ik dat zelf niet ervaren.. is dat wat? Voor al jullie andere Parisiens.. gooi je creativiteit en kennis los!
pi_51057655
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:08 schreef Smeich het volgende:
Zij is net jarig geweest en hij vroeg aan mij of ik wellicht een leuke verrassing/cadeautje (uit eten of een of andere activiteit) voor ogen had zodat hij haar kan verrassen.
Cirque du Soleil Alegria is misschien iets als ze daar van houden. Er is vrijdag een voorstelling (bij Stade de France) om 20.00u en er zijn nog kaarten beschikbaar vanaf 20 euro p.p. Kaarten kun je online bestellen en ter plekke anderhalf uur voor de voorstelling afhalen. Ik ga volgende week woensdag
pi_51059118
Ik zal t doorgeven, wellicht is het een leuk idee voor ze merci!
Meer ideeen zijn welcome
  maandag 2 juli 2007 @ 17:05:00 #56
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_51063273
Ballon bij Parc André Citroen is erg leuk, maar het weer is een beetje kut op het moment.

Tip: Champagne drinken in het Ritz hotel: Kost ongeveer 100 Euri voor een fles, maar de ervaring is leuk! Exchange studenten gaan namelijk meestal niet naar de Ritz.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_51069179
Okee halp

Bevestig uw bestelling door on-line te betalen en kies voor het afhalen van uw ticket aan het loket in een station te Frankrijk :
Kies voor een elektronisch ticket en haal uw treinkaartje af aan de hand van uw dossiernummer en uw naam in één van de self service automaten terug te vinden in het station te Frankrijk.
pi_51074240
Hey!

Ik heb een vraagje

Ik ga in 30 juli naar Parijs met een vriend. Wij gaan al om 8 uur sochtends vertrekken met de Thalys, en we komen daar dus rond 11 uur aan. Wij mogen pas 15.00 uur in onze hotelkamer.
Is er een mogelijkheid om kluisjes te huren bij Gare du Nord en hoe groot is de kans dat er nog kluisjes beschikbaar zijn. Wie weet ook eventueel de prijzen? Aangezien ik het echt niet zie zitten om een paar uur met onze reistassen te zeulen

Alvast bedankt!!!!!
  maandag 2 juli 2007 @ 21:56:04 #59
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_51074532
Je kunt je tassen vast wel kwijt in het hotel. Over het algemeen hebben ze daar een aparte ruimte voor.
pi_51074698
Eeej, dat is een goede haha, niet aan gedacht. *stom*

"safe deposit boxes at front desk, luggage storage facility"

Ze hebben het daar het dus gewoon in het hotel! Bedankt

Ik heb er echt zin in!!! Eerste x Parijs!
  maandag 2 juli 2007 @ 22:01:55 #61
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_51074818
Parijs is zo leuk!
Overal proberen de Eiffeltoren te spotten. De Sacre Coeur, de Notre Dame, slenteren door de stad.
Heeeeeeeeeel veel plezier alvast.
pi_51074867
Jaaa, dat gaan wij ook doen! Wieehhh!!

En natuurlijk ook een dagje Disney!
pi_51078809
Ik ga morgen
pi_51078816
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:59 schreef timp0e het volgende:
Eeej, dat is een goede haha, niet aan gedacht. *stom*

"safe deposit boxes at front desk, luggage storage facility"

Ze hebben het daar het dus gewoon in het hotel! Bedankt

Ik heb er echt zin in!!! Eerste x Parijs!
En als je eerst de stad in wilt zijn er grote en kleine bagagekluizen op Gare du Nord. Er zijn er altijd wel vrij.
pi_51082086
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:05 schreef Delicieux het volgende:
Ballon bij Parc André Citroen is erg leuk, maar het weer is een beetje kut op het moment.

Tip: Champagne drinken in het Ritz hotel: Kost ongeveer 100 Euri voor een fles, maar de ervaring is leuk! Exchange studenten gaan namelijk meestal niet naar de Ritz.

Die ballon heb jij dus ook gedaan? Hoe zit t precies, gaat die nu lang de lucht in? Blijft die ballon op 1 plaats? Met hoeveel zit je erin? Dien je te reserveren? 10 euro maar.. dus kan nooit lang zijn neem ik aan? Ik kan dus geen (Engelstalige) site vinden ook nu hierover.. Franse wel maar daar vind ik het antwoord niet op voor mijn vragen. Hopelijk weet jij meer? Merci beaucoup e
pi_51082604
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 01:44 schreef Smeich het volgende:

Die ballon heb jij dus ook gedaan? Hoe zit t precies, gaat die nu lang de lucht in? Blijft die ballon op 1 plaats? Met hoeveel zit je erin? Dien je te reserveren? 10 euro maar.. dus kan nooit lang zijn neem ik aan? Ik kan dus geen (Engelstalige) site vinden ook nu hierover.. Franse wel maar daar vind ik het antwoord niet op voor mijn vragen. Hopelijk weet jij meer? Merci beaucoup e
De ballon zit aan kabels vast en gaat alleen verticaal omhoog (150m), om daar een tijdje op één en dezelfde plek te blijven hangen. (reserveren niet nodig)
Is denk ik alleen leuk als het weer okee is. Verder ligt het ook niet echt in de buurt van andere bezienswaardigheden -afgezien van het park zelf dan, dus mooi weer = essentieel-.
Foto's van het park.
Alles over de ballon.

Andere ideeën (als je het hogerop zoekt) :
-eten in het restaurant op de Eiffeltoren (reserveren!!)
-de Montparnasse-toren op (daar kun je trouwens ook wat happen, bovenin)
-(gratis) naar het dakterras van het Institut du Monde Arabe (en evt een leuke tentoonstelling bekijken)

-nagaan of er in de diverse musea geen speciale exposition is waar die vriendin een speciale belangstelling voor zou hebben;
-een gloednieuw museum bezoeken (wat ze dus nog niet kan kennen als ze al meer dan een jaar uit Parijs weg is) : le Musée du Quai Branly/Musée des Arts Premiers (vlakbij Eiffeltoren) :
-dineren op een rondvaartboot...

...ik moet toegeven dat m'n inspiratie op een bijzonder laag pitje staat, vanavond...
 FR
pi_51082618
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:28 schreef dennisdotcom het volgende:
Parijs is een vrij kleine stad, dus eigenlijk zijn de meeste afstanden prima te lopen. Maarja, je moet dan wel bereid zijn om bijvoorbeeld een uur of anderhalf uur te lopen. Ik ben lekker gemakzuchtig en pak dan liever de metro, dan ben je er binnen 10 minuten.
Mee eens!
 FR
pi_51082650
Volgende week donderdag weer .

Een lang weekend.
pi_51082665
Ik ben er lekker even weer weg!
 FR
pi_51102797
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:28 schreef dennisdotcom het volgende:
Parijs is een vrij kleine stad, dus eigenlijk zijn de meeste afstanden prima te lopen. Maarja, je moet dan wel bereid zijn om bijvoorbeeld een uur of anderhalf uur te lopen. Ik ben lekker gemakzuchtig en pak dan liever de metro, dan ben je er binnen 10 minuten.
Okj dan, nog een vraagje. We arriveren rond 9 uur s avonds met de Thalys. Kun je vanaf Gare Du Nord met de metro en zo ja, staan daar dan van die automaten waar je metrotickets (zo'n 10 strippen kaart) kunt kopen? We moeten namelijk naar Montmartre en dat is vanaf Gare du Nord niet echt te belopen. Thanks
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_51102982
ja je kunt met de metro en er staan automaten waaruit je (geloof ik) ook tien kaartjes tegelijk kunt halen. Je kunt ook bij het loket vragen naar "une carnet" (of is 't "un"?)

Vanaf Gare du Nord naar Montmartre moet je Ligne 2 r. Porte Dauphine hebben (of Ligne 4 r. Porte de Clignancourt als je heel erg aan de oostkant van montmartre zit). Naar metrostation Pigalle duurt het ongeveer 15 min zonder overstap. Het is op Gare du Nord wel nog n stukje lopen want Ligne 2 vertrekt vanaf metrostation La Chapelle. Het is dan ook sneller om Ligne 4 r. Porte de Clignancourt te pakken en op station Barbes-Rouchechouart over te stappen op Ligne 2 r. Porte Dauphine. (ong. 9 min.)
(Als je het eng vind om ergens over te stappen kun je dus beter direct Ligne 2 pakken.)

Metro kaartjes zijn per 1 juli wel duurder geworden en zijn nu wit van kleur.
1 kaartje kost 1,50 en een carnet kost 11,10.

Het is niet echt n 10-strippenkaart trouwens maar gewoon 10 losse kaartjes.

[ Bericht 3% gewijzigd door 12bhippy op 03-07-2007 19:14:59 ]
pi_51113440
erg nuttig, bedankt!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_51114339
Ok, ik heb een hotel geboekt wat echt náást metrostation Crimée ligt. Weet iemand iets van deze buurt? Is er een rechtstreekse verbinding naar Gare Du Nord?
pi_51114680
Crimee ligt echt ontzettend dichtbij Gare du Nord, geen rechtstreekse verbinding maar 1 overstap als ik het goed heb. Een vriend van een Franse vriendin van mij raadde mij aan om hier heen te gaan daar volgens hem dit een erg leuke buurt was dat deed herinneren aan de studentenstaking van vele jaren terug (als ik het goed herinner). Wij kwamen daar toen aan en wat een shithole.. we zijn na 10 minuten lopen omgedraaid en teruggegaan. Hopelijk kun jij wel ondervinden wat er zou moeten zijn...

Bedankt ook voor de tips Bora-Bora Really appreciate it
pi_51117922
Smeich heeft gelijk: 1 overstap tussen Gare du Nord en Crimée;
het station wat je hebben moet, ligt op lijn 7 richting Courneuve...
Metro-kaartje: Crimée vind je rechtsboven.

Om eerlijk te zijn is dit -binnen de stadsring- één van de minst befaamde wijken (en metrolijnen)...
Pas extreem goed op je spullen, zou ik zeggen.

Voor betere lokaties zit je het beste wat meer naar het midden van de stad.
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:02 schreef 12bhippy het volgende:
ja je kunt met de metro en er staan automaten waaruit je (geloof ik) ook tien kaartjes tegelijk kunt halen. Je kunt ook bij het loket vragen naar "une carnet" (of is 't "un"?)
Klopt, hippy!

En het is un carnet.
 FR
pi_51117931
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:48 schreef Smeich het volgende:
Bedankt ook voor de tips Bora-Bora Really appreciate it
Graag gedaan.

Wens ze een leuke dag toe!
 FR
pi_51117964
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:51 schreef Bora-Bora het volgende:
Smeich heeft gelijk: 1 overstap tussen Gare du Nord en Crimée;
het station wat je hebben moet, ligt op lijn 7 richting Courneuve...
Metro-kaartje: Crimée vind je rechtsboven.

Om eerlijk te zijn is dit -binnen de stadsring- één van de minst befaamde wijken (en metrolijnen)...
Pas extreem goed op je spullen, zou ik zeggen.
Hmm, jammer om te horen, maar bedankt voor de informatie. Ik ga alleen met een vriendinnetje, moeten we ons zorgen maken? .
pi_51117993
Ehm... zorgen zou ik me nou ook weer niet maken... maarreh, heb je al een aanbetaling gedaan?
 FR
pi_51139133
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:29 schreef 12bhippy het volgende:

[..]

En als je eerst de stad in wilt zijn er grote en kleine bagagekluizen op Gare du Nord. Er zijn er altijd wel vrij.
Ach, onze hotel staat iets van 200 meter naast Gare Du Nord. Dus dat is eigenlijk niet meer nodig!
Nog maar iets van 26 dagen!
pi_51143469
nog maar vijf dagen
pi_51144110
Sorry, nog een vraagje!
Wij hebben zo een Paris Visite pasje voor 3 zones voor 5 dagen. We willen ook 1 dagje naar Disney met het OV. Nu zien wij dat dat buiten de zones valt. Hoe kan je dan bijbetalen ofzo? Of moet je een nieuwe kaartje kopen?

Alvast bedankt!
pi_51145552
Waarom toch?

Hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat je zo'n Paris Visite er meestal niet uit haalt?
pi_51146151
Niet iedereen weet dat toevallig?
Ik heb liever dat je mijn vraag beantwoord Het is toch al gekocht, niks meer aan te doen
pi_51146183
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:06 schreef k_man het volgende:
Waarom toch?

Hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat je zo'n Paris Visite er meestal niet uit haalt?
sommige mensen hebben er geld voor over om niet continue aan kaartjes te moeten denken, "heb ik nog wel n kaartje op zak?", "ojee, als ik nu de metro pak kost dat weer een kaartje!" van die overwegingen.

Rationeel gezien haal je het er inderdaad niet uit, of je moet alle kortingen in het boekje gebruiken.

Ik koop er ook nooit een, maar als je het geld hebt en onbezorgd met de metro wil toeren dan snap ik het wel
pi_51146707
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 03:03 schreef Bora-Bora het volgende:
Ehm... zorgen zou ik me nou ook weer niet maken... maarreh, heb je al een aanbetaling gedaan?
Nee, wel een reservering en ik heb echt geen idee welk ander hotel ik dan zou moeten nemen in die prijscategorie. Ik ben het zoeken naar een fatsoenlijk hotel echt heel erg zat namelijk . Als je tips hebt sta ik ervoor open though.
pi_51146832
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Als je tips hebt sta ik ervoor open though.
welke prijscategorie en welke data?
pi_51147043
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:35 schreef 12bhippy het volgende:

[..]

welke prijscategorie en welke data?
18-21 juli, prijscategorie: 150-250 euro voor een twin kamer. Maar goed, dan moet er wel een badkamer bij zitten en het liefst airco, en dat hotel bij Crimee heeft het én is dicht bij een metrostatoin, ook niet onbelangrijk.
pi_51147132
Voor dat bedrag moet er toch genoeg te vinden zijn?
pi_51147184
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:44 schreef k_man het volgende:
Voor dat bedrag moet er toch genoeg te vinden zijn?
ik heb www.booking.com gebruikt en viel op zich best tegen. Maarja, ik ben een Parijs-newbie.
pi_51147201
oh, 150-250 euro voor een twin kamer voor 3 nachten dus hè.
pi_51147264
Voor 170 euro zit je bijvoorbeeld hier:
quote:
Golden Tulip Opera De Noailles
Golden Tulip Hotel of the year 2006 - France & Monaco
9 Rue De La Michodiere, 75002, Paris

18-07-2007 / 21-07-2007 Nachten: 3 Kamers: 1 Personen per kamer: 2

Prijzen vanaf: EUR 170.00
pi_51147346
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:45 schreef clumsy_clown het volgende:
oh, 150-250 euro voor een twin kamer voor 3 nachten dus hè.
In totaal?

OK, ik dacht per nacht.
pi_51147436
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:48 schreef k_man het volgende:

[..]

In totaal?

OK, ik dacht per nacht.
Twee studenten hè .
pi_51147688
Deze lijkt mij wel wat: Hotel Marigny

3 nachten voor 245 euro.
en n beoordeling van n 7 op booking.com

geen ontbijt, maar dat haal je gewoon bij een bakkertje op de hoek.

Vlakbij Place de Madeleine, de Opera, de grote warenhuizen, restaurantjes!

Metrostation Madeleine op 330 meter,
Place de la Concorde (met die grote obelisk) op 700 meter



[ Bericht 6% gewijzigd door 12bhippy op 04-07-2007 22:11:44 ]
pi_51152110
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:56 schreef 12bhippy het volgende:
Deze lijkt mij wel wat: Hotel Marigny

3 nachten voor 245 euro.
en n beoordeling van n 7 op booking.com

geen ontbijt, maar dat haal je gewoon bij een bakkertje op de hoek.

Vlakbij Place de Madeleine, de Opera, de grote warenhuizen, restaurantjes!

Metrostation Madeleine op 330 meter,
Place de la Concorde (met die grote obelisk) op 700 meter

[afbeelding][afbeelding]
Ziet er erg goed uit, hippy!
Vooral als je ziet dat het afgeprijsd is van 450¤!
Volgens mij is het moeilijk om beter te vinden. Ga ervoor, Clumsy Clown!
(en prima arrondissement!)
 FR
pi_51153034
ja he ik heb nu Jardin de Paris Marais Bastille geboekt vlakbij het Place des Vosges, is *** iets duurder, maar ziet er op de foto's minder mooi uit. Volgende keer wordt het voor mij i.i.g. Hotel Marigny!
pi_51154897
Ow wat ben ik toch blij met al mijn vrienden in Parijs
pi_51169106
Iemand ervaringen met campings (voor 1 nachtje) zo dicht mogelijk in de buurt van Parijs?
pi_51170274
Ik weet dat er een camping in het "Bois de Boulogne" is, maar verder.....
 FR
pi_51178298
Aangezien het in tegenstelling tot onze parijs trip van vorig jaar juli (+29c), het de komende week een stuk koeler en vooral natter zal zijn overwegen we deze keer toch een bezoek aan het Louvre.

Wat is de snelste manier om het Louvre binnen te komen? Zijn er andere ingangen naast de centrale ingang onder de piramide waar het sneller gaat? Kun je kaartjes vooraf ergens in parijs kopen, bij FNAC ofzo?
pi_51239185
Je kan ook kaartjes kopen volgens mijn info boekje bij een automaat bij de ingang van Caroussel du Louvre
pi_51308847
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_51311455
Voor de Parijs gangers die deze zomer gaan en nog niet geboekt hebben: veel Ibis hotels hebben nu 10 eu per nacht korting en Parijs heeft 40/50 ibis hotels dus tel uit je winst. Niet gaan zeuren als je duurder gewend bent.
pi_51397387
Heeft iemand nog tips mbt eten/drinken? Ik kan me herinneren dat het niet verstandig is om op het terras iets te drinken te bestellen. Kan iemand me daar de exacte details van vertellen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_51407410
Het is misschien wat duurder op het terras, als je dat niet erg vindt en je graag op een terrasje gaat zitten is er niks mis mee
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_51416803
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 03:16 schreef Toad het volgende:
Volgende week donderdag weer .

Een lang weekend.
Het is allemaal een dagje verschoven. Ik vetrek dus pas zometeen. Kan iemand nog wat speciaals aanbevelen?
pi_51418136
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:59 schreef Vava het volgende:
Het is misschien wat duurder op het terras, als je dat niet erg vindt en je graag op een terrasje gaat zitten is er niks mis mee
Pas wel op; op sommige plaatsen betaal je 4,50 voor een glaasje postmix cola.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_51425598
Ben net weer terug uit La ville d'amour, en het was weer fantastisch!!!
St. Germain des Près is ook een hele gezellige wijk en dus een aanrader!

Heeft iemand een idee tot hoelang de paarse metrotickets t+ geldig blijven? die worden toch vervangen door witte kaartjes?

[ Bericht 11% gewijzigd door 12bhippy op 13-07-2007 13:16:40 ]
pi_51435739
Vraagje: door onverwachte uitgaven die niet op zich konden laten wachten is m'n budget voor Parijs heftig ingedund. Als we even rekening houden met het feit dat ik een simpele studente ben en echt niet elke avond duur uit eten ga, kom ik dan rond met 250 euro voor 3,5 dag? Lijkt me wel toch? Ik word bang gemaakt door ammel mensendie zeggen dat het zo ontzettend duur is . Hotel is al betaald.
pi_51436877
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 03:04 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Pas wel op; op sommige plaatsen betaal je 4,50 voor een glaasje postmix cola.
Ja, het is een belachelijke prijs
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_51438449
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje: door onverwachte uitgaven die niet op zich konden laten wachten is m'n budget voor Parijs heftig ingedund. Als we even rekening houden met het feit dat ik een simpele studente ben en echt niet elke avond duur uit eten ga, kom ik dan rond met 250 euro voor 3,5 dag? Lijkt me wel toch? Ik word bang gemaakt door ammel mensendie zeggen dat het zo ontzettend duur is . Hotel is al betaald.
Da's 75 euro per dag, alleen voor eten, drinken, metro en souvenirs? Moet makkelijk kunnen.
pi_51449824
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 12:19 schreef 12bhippy het volgende:
Ben net weer terug uit La ville d'amour, en het was weer fantastisch!!!
St. Germain des Près is ook een hele gezellige wijk en dus een aanrader!

Heeft iemand een idee tot hoelang de paarse metrotickets t+ geldig blijven? die worden toch vervangen door witte kaartjes?
Niets over gehoord... wel dat je over nu in Parijs fietsen kan huren/lenen.... eerste half uur gratis, en daarna nog niet duur.
pi_51451684
Tips voor goedkoop Parijs: sandwiches en drinken in de supermarkt kopen, niet op een terras gaan zitten, een museumpas kopen in plaats van losse kaartjes en dat was het wel geloof ik

Pas op velolib-bers! In de Metro stond vandaag dat de politie de verkeersregels (niet door rood, niet op de stoep en niet tegen het verkeer in) streng gaat handhaven, op deze overtredingen staat een boete van 90 euro!
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_51579743
En net terug van een lang weekend Parijs:

Vrijdag: heenreis en wat rondgelopen op de Champs Elysees.
Zaterdag: Quatorze juillet! Nog een klein beetje wat mee gekregen van de militaire stoet door de Elysee. Later voor het eerst naar de top van de Effeiltoren geweest (ondanks dat ik al tig keer in Parijs ben geweest). Maar dat was wel oke. Toevallig kwamen we erachter dat er 's avonds bij de toren een festivalletje was i.v.m. 14 juli. Dat was wel geinig. Toen dat afgelopen was een hele mooie vuurwerk- en lichtshow.
Zondag: Place de la Bastille / Place des vosges / Notre Dame / Djakarta Bali / Trocadero
Maandag: La Fayette / Jardin du luxembourg / Lido
Dinsdag: mede door dit topic: St. Germain des Près / terugreis

Wat foto's:







Als je 'trima kasi' (dank u wel) zegt en je ze kan overtuigen dat je indonesisch bloed hebt krijg je misschien wel - net als mij - kruidenthee van het huis. Maar een aanrader wat mij betreft. In tegenstelling tot de vele andere restaurants die gericht zijn op toeristen. ( http://www.djakarta-bali.com/ )

Kortom: leuk weekend gehad. En leuk om 14 juli een keertje mee te maken, maar het was die dag wel erg druk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toad op 18-07-2007 00:50:36 ]
pi_51580097
Whoehoe, ik vertrek morgenochtend voor 4 dagen! Ik heb er zó'n zin in .
pi_51589017
Goeie reis, Clumsy Clown! Geniet er maar volop van!


Enne, Toad, bedankt voor de fotootjes hè!
 FR
  woensdag 18 juli 2007 @ 21:51:57 #117
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_51607488
Woensdag ga ik weer!

We zitten in een hotel op Place Clichy, en zo'n 70 meter bij de Moulin Rouge vandaan. Niet dat we daar heen willen, maar goed, het is bekend.

Kent iemand hier restaurant Chartier? Ik ben er eind 2005 geweest en viond het geweldig! Alleen maar studenten en oude Parijzenaren. De bediening leek uit een film te komen: allemaal minstens boven de 60 jaar en zo onbeschoft dat het weer leuk wordt.
Goed eten, goedkoop, pijlsnelle bediening en een zeer mooi oud pand. Voor de deur staat meestal een wachtrij, maar omdat men vriendelijk ( ) verzocht wordt gelijk na de maaltijd te vertrekken ben je al gauw aan de beurt.
Moch er interesse zijn, geef ik wel wat meer info.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_51612854
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:51 schreef Frozen het volgende:
Woensdag ga ik weer!

We zitten in een hotel op Place Clichy, en zo'n 70 meter bij de Moulin Rouge vandaan. Niet dat we daar heen willen, maar goed, het is bekend.

Kent iemand hier restaurant Chartier? Ik ben er eind 2005 geweest en viond het geweldig! Alleen maar studenten en oude Parijzenaren. De bediening leek uit een film te komen: allemaal minstens boven de 60 jaar en zo onbeschoft dat het weer leuk wordt.
Goed eten, goedkoop, pijlsnelle bediening en een zeer mooi oud pand. Voor de deur staat meestal een wachtrij, maar omdat men vriendelijk ( ) verzocht wordt gelijk na de maaltijd te vertrekken ben je al gauw aan de beurt.
Moch er interesse zijn, geef ik wel wat meer info.
Chartier ken ik niet, in welk arrondissement? Leuk altijd dat soort restaurantjes... zo heb ik in Parijs ook een keer in een italiaans restaurantje gegeten in Parijs, je kon kiezen uit 2 menu's, er was tevens wijn, en na het eten mocht je achter laten wat je het waard vond.
pi_51615510
Chartier, in het 9e.
Tja, echt een typisch oud-Parijs restaurant; voor het decor is het zeker wel de moeite waard,
en voor de goedkoopheid ook, maar eerlijk gezegd is het eten wel prut (en vrij weinig), en heb je echt het gevoel alsof je in een vreetfabriek zit...

Het is me nog nooit elders in FR overkomen, maar zelfs ik heb er bijna mot met een ober gekregen...


Het is er erg makkelijk om met anderen in contact te komen, want je zit aan minuscule tafeltjes en je deelt je waterkaraf en brood met je buren... Geen enkele privacy dus.

't Is een hele belevenis, zeg maar...
 FR
pi_51615523
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 00:18 schreef Vernidal het volgende: zo heb ik in Parijs ook een keer in een italiaans restaurantje gegeten in Parijs, je kon kiezen uit 2 menu's, er was tevens wijn, en na het eten mocht je achter laten wat je het waard vond.
Waarzo?
 FR
pi_51616407
pi_51617157
Dit eten is niet te vreten... het is nog geen stuiver waard. .
  zondag 22 juli 2007 @ 02:28:24 #123
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_51709759
Mijn vriend en ik hebben net het spontane plan gemaakt om aankomend weekend naar Parijs te gaan Nu heb ik een goedkope vlucht van Vueling gezien die zo goedkoop is omdat de terugvlucht op een onmogelijke tijd is, zo uit mijn hoofd 7.00 op zondagochtend.

Nu kan ik toch aannemen dat het mogelijk is om de hele nacht vanuit Parijs op CDG te komen?
Ook hoor ik graag tips over hostels of goedkope hotels die SCHOON zijn
  zondag 22 juli 2007 @ 20:23:57 #124
127675 LvA
bootje
pi_51728299
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:28 schreef poohy het volgende:
Mijn vriend en ik hebben net het spontane plan gemaakt om aankomend weekend naar Parijs te gaan Nu heb ik een goedkope vlucht van Vueling gezien die zo goedkoop is omdat de terugvlucht op een onmogelijke tijd is, zo uit mijn hoofd 7.00 op zondagochtend.

Nu kan ik toch aannemen dat het mogelijk is om de hele nacht vanuit Parijs op CDG te komen?
Ook hoor ik graag tips over hostels of goedkope hotels die SCHOON zijn
Ik ben net twee dagen terug uit Parijs. Ik was er nog nooit geweest, het was echt heerlijk . Ik ben helemaal verliefd geworden op de sacre coeur by night . Ons hostel was in montmartre, 'Perfect hotel en hostel', en dat was allemaal prima geregeld daar. Schoon en niks te klagen, ook niet zo duur . En montmarte is ook erg leuk om rond de dwalen.

ik wil weer terug....
pi_51786171
Maandag ben ik in Parijs!!! Ik heb er zo een zin in!
pi_51787285
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:23 schreef LvA het volgende:

[..]

Ik ben net twee dagen terug uit Parijs. Ik was er nog nooit geweest, het was echt heerlijk . Ik ben helemaal verliefd geworden op de sacre coeur by night . Ons hostel was in montmartre, 'Perfect hotel en hostel', en dat was allemaal prima geregeld daar. Schoon en niks te klagen, ook niet zo duur . En montmarte is ook erg leuk om rond de dwalen.

ik wil weer terug....
pi_51792569
je kan ook voor 6 euro een dagkaart kopen voor de metro..
pi_51802862
Morgen om 7u56 de Thalys
pi_51803236
Over 8 minuten gaat de 19 euro aanbieding in

www.nsinternationaal.nl ...
pi_51803508
ja leuk dat je t meld... hele site ligt uiteraard weer plat
OPTIEFEN JULLIE.. ALLEMAAL
pi_51803531
Maar de voorwaarden daarvan waren me niet duidelijk. Je zou het zo kunnen interpreteren dat je ervoor met z'n vieren moest zijn. Of getweeën voor de eerste klas.
pi_51803568
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:01 schreef Smeich het volgende:
ja leuk dat je t meld... hele site ligt uiteraard weer plat
OPTIEFEN JULLIE.. ALLEMAAL
Leuk hè? Hoeveel van die acties hebben ze nou al gehad? En leren ze er iets van dat iedere keer die site plat ligt?
pi_51803596
worden er telkens meer die inloggen doordat al die acties hier overal gepost worden..

next time
ssssssssshhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_51803601
quote:
Onze website is tijdelijk onbereikbaar.
pi_51803802
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:42 schreef lienelien het volgende:
Morgen om 7u56 de Thalys
Leukleuk! Hier dus maandag ook om 7u56 hahaha! Have fun in Parijs!
pi_51803869
http://nl.tgv.com/nl/ werkt nog altijd
pi_51804047
Die link kan ik dan wel weer waarderen nu Alleen kan ik niet de cheap tickets vinden...
Van 20 augustus (einde Paris Plage) tot 30 september dus.
pi_51804171
En NS werkt weer.... nog
pi_51804189
Ik vind daar ook de goedkope tickets niet.
pi_51804237
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef timp0e het volgende:

[..]

Leukleuk! Hier dus maandag ook om 7u56 hahaha! Have fun in Parijs!
Wij moeten vanaf Utrecht nog naar Rotterdam (waarom kan het eigenlijk nieet vanaf A'dam??), dus over 5,5 uur moeten we al opstaan
Maar bedankt, komt helemaal goed
pi_51804285
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:22 schreef k_man het volgende:
Ik vind daar ook de goedkope tickets niet.
Ze lopen ons te naaien.. wellicht staat hun site vol met allerlei advertentieshit cq reclame zodat de NS gewoon aan het spekken is nu!
pi_51804309
Veel plezier lienelien! En ook in Sziget
pi_51804330
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:24 schreef lienelien het volgende:

[..]

Wij moeten vanaf Utrecht nog naar Rotterdam (waarom kan het eigenlijk nieet vanaf A'dam??), dus over 5,5 uur moeten we al opstaan
Maar bedankt, komt helemaal goed
Dat kan best, maar over Rotterdam is korter en sneller.
pi_51804646
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:23 schreef LvA het volgende:

[..]

Ik ben net twee dagen terug uit Parijs. Ik was er nog nooit geweest, het was echt heerlijk . Ik ben helemaal verliefd geworden op de sacre coeur by night . Ons hostel was in montmartre, 'Perfect hotel en hostel', en dat was allemaal prima geregeld daar. Schoon en niks te klagen, ook niet zo duur . En montmarte is ook erg leuk om rond de dwalen.

ik wil weer terug....
Hey! Ik ben ook in 'Perfect Hotel & Hostel' geweest! Ik ben er uitgegleden in de douche (tegen de wc-rolhouder gevallen, zit nog een litteken van op mijn arm ) maar buiten dat was het er idd prima geregeld
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_51804696
BINGO! 22-25 september
pi_51804978
Hier ook gelukt!! 22-24 september
pi_51804999
wie nog meer? Ik kon niet eerder, zit een weekje in Madrid/Barcelona/Valencia, vervolgens twee dagen in London en na Parijs dan vervolgens Australie
  Moderator woensdag 25 juli 2007 @ 06:04:30 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_51807319
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:28 schreef Smeich het volgende:
Veel plezier lienelien! En ook in Sziget
dankje
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 25 juli 2007 @ 06:20:24 #149
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_51807340
Zometeen de Thalys van 8.52!
Even ontbijten en dan richting Amsterdam!
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_51815250
Veel plezier iedereen!

Hier nog een vraagje: is het echt zo erg daar in Parijs met de berovingen en zakkenrollers?
Ik hoorde net dat je savonds beter niet rond de omgeving van Les Halles kan rondlopen en dat geldt ook voor St. Lazare. En dat je echt heel goed op je tas moet passen. Is het echt zo erg of is het allemaal een beetje opgeblazen?
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:03:43 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51825660
TVP. Ga over 2,5 week voor de 2e keer naar Parijs. Vorige keer met reisgenootschap geweest en dat doen we nu weer, maar we doen wel alles op eigen houtje en we slaan de geijkte dingen over. Dus geen Louvre, Notre Dame etc. Wél Père Lachaise, Moulin Rouge e.d. Wat moet iemand die voor de twééde keer in Parijs komt echt zien? En is een show in de Moulin Rouge de moeite waard? (wel prijzig nml, maar ja, ik wil het een keer meemaken als het de moeite waard is ).
Niet meer actief op Fok!
pi_51826672
Tsja, wat kan ik over de Moulin Rouge, Lido etc. zeggen. Het is aardig om een keertje mee te maken, maar meer ook niet.
pi_51826802
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:03 schreef Viking84 het volgende:
Wat moet iemand die voor de twééde keer in Parijs komt echt zien?
Tja... weet ik veel. Waar hou je van? Kunst? Architectuur? Shoppen?
pi_51876342
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:28 schreef poohy het volgende:
Mijn vriend en ik hebben net het spontane plan gemaakt om aankomend weekend naar Parijs te gaan Nu heb ik een goedkope vlucht van Vueling gezien die zo goedkoop is omdat de terugvlucht op een onmogelijke tijd is, zo uit mijn hoofd 7.00 op zondagochtend.
Met het nacht-netwerk: le réseau noctilien:

http://www.ratp.info/informer/noctilien.php#

En anders per taxi...

Veel plezier, dit weekend!!
 FR
pi_51876441
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:26 schreef timp0e het volgende:
Hier nog een vraagje: is het echt zo erg daar in Parijs met de berovingen en zakkenrollers?
Ik hoorde net dat je savonds beter niet rond de omgeving van Les Halles kan rondlopen en dat geldt ook voor St. Lazare. En dat je echt heel goed op je tas moet passen. Is het echt zo erg of is het allemaal een beetje opgeblazen?
In élke grote stad moet je oppassen voor zakkenrollers. Dat lijkt me logisch. Helemaal als je ergens als toerist rondloopt en op dat punt een vrij herkenbaar doelwit vormt.
's Avonds gewoon daar rondwandelen waar nog meer volk rondwandelt; niet in stille steegjes ofzo.
Lijkt me best voor de hand liggen eigenlijk.

Om en nabij Les Halles is bijv. best veel volk 's avonds, terrasjes en restaurantjes, maar ook een gedeelte met prostituee's en sex shopjes. Gewoon een beetje je "common sense" gebruiken en je loopt volgens mij echt geen enge risico's.

Vergeet ook niet dat er sinds het aantreden van de nieuwe President & regering in het centrum van Parijs enorm veel politie op de been is, dus als dat kan helpen voor je gemoedsrust...
 FR
pi_51895154
Okay okay, dat helpt al een beetje voor mijn gemoedsrust! Hahaha.
En ik zal sowieso toch wel erg goed uitkijken Ben altijd al erg op mijn spullen.

Maandag naar Parijs! Wie komt er mij op Rotterdam Centraal om 7.56 uitzwaaien als ik vertrek met de Thalys?
pi_51895530


Amuse-toi bien à Paris
  zondag 29 juli 2007 @ 12:12:07 #158
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_51930684
Zo! Gisteravond terug gekomen!
Ons hotel zat aan de Place de Clichy, dus aan de voet van de Montmartre. Vies tapijt, schimmel op de badkamerdeur en gewoon allround bah. Maar de bedden waren schoon!
Elke dag langs de Moulin Rouge gelopen voor boodschappen, en vlakbij de sacre coeur en andere toeristenfuiken.
Dit keer voor het eerst in het Louvre geweest: mijn vriendin ging liever winkelen dus ik in mijn eentje. Best goed te doen, eigen tempo, en sneller zigzaggend om toeristen heen. Leuk om eens geweest te zijn! Die gang met de beroemde schilderijen heb ik snel doorgeraced, maar juist de andere vleugel was leuker, want lekker stil.
Verder veel rondgelopen in de wijk Montmartre, lekker gegeten in de achterafstraatjes en de Marais in geweest. Erg leuk, en gelukkign niet zo druk.
Ik wou nog naar Pere Lachaise (alweer) maar ik zag dat de begraafplaats van Montmartre zo'n 500 meter bij ons hotel vandaan was, dus nu voor de verandering deze maar eens bezocht. Ook erg mooi!

Maar dat was het wel voor nu.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_51930814
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:12 schreef Frozen het volgende:
Zo! Gisteravond terug gekomen!
Ons hotel zat aan de Place de Clichy..
Hey, ik ga over een 2,5 week en wij zitten net noordelijk van place de clichy (La Fourche). Hoe zit het met eten in Montmartre; zijn er wel een aantal leuke tentjes die niet exclusief zijn, dus dat je voor een 20 euro p.p. wel kunt eten? Hopelijk kun je me wat tips geven Thanks!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_51931250
@Deli en Bora: gaan jullie woensdag (ook) naar die borrel ? http://www.nederlanders.fr/article.php3?id_article=2747
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zondag 29 juli 2007 @ 13:48:10 #161
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_51932591
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hey, ik ga over een 2,5 week en wij zitten net noordelijk van place de clichy (La Fourche). Hoe zit het met eten in Montmartre; zijn er wel een aantal leuke tentjes die niet exclusief zijn, dus dat je voor een 20 euro p.p. wel kunt eten? Hopelijk kun je me wat tips geven Thanks!
Zover ik weet moet je goede (en goedkope) restaurants in Montmartre zoeken met een lampje: verreweg de meeste zijn slechte toeristenfuiken! Vermijd sowieso Place du Tetre.
Wij moesten ook goed zoeken naar een goed restaurant, pas de laatste avond vonden we er eentje die goed was. In de Rue Douai ( waar ons hotel ook was ) zit er eentje. Als je naar de place de clichy gaat, zie je een hele grote bioscoop van Pathe. In de straat er tegenover ( Rue de Douai dus ) zit na een paar minuten lopen aan je linkerhand op de hoek een amerikaans uitziende ( veel chroom ) diner. De binnenkant is anders, veel hout, en strak. Erg stijlvol, geen toeristen en lekker vers eten. En qua prijs ook goed te doen.
Wat wel erg opvial is dat het drinken overal zo duur is! 7 euro voor een halve liter bier is echt teveel....
Nothing is real and nothing to get hung about
  zondag 29 juli 2007 @ 18:40:39 #162
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_51939305
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 03:04 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Met het nacht-netwerk: le réseau noctilien:

http://www.ratp.info/informer/noctilien.php#

En anders per taxi...

Veel plezier, dit weekend!!
Ik lees je post nu pas
De goedkope tickets waren namelijk net weg toen ik wilde gaan boeken Dat was zo enorm balen!!! Dus nu zijn we een weekendje naar Keulen geweest, was ook errug leuk

Eind augustus gaan we met de trein naar Parijs en dan kunnen we gewoon overdag terug
pi_51941743
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:48 schreef Frozen het volgende:
Wat wel erg opvial is dat het drinken overal zo duur is! 7 euro voor een halve liter bier is echt teveel....
Dat is de standaard horeca truc op vele toeristische bestemmingen. Mensen naar binnen lokken met een menukaart met aantrekkelijk geprijsd eten waarop de dranken en overige kosten (couvert, service etc.) niet vermeld staan. En dan dus 7 euro voor een cola vragen.
pi_51944270
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:40 schreef tim2308 het volgende:
@Deli en Bora: gaan jullie woensdag (ook) naar die borrel ? http://www.nederlanders.fr/article.php3?id_article=2747
Nee, ik ben niet zo dol op dat soort borrels.
Ben bovendien niet in de regio.

En jij? Ga jij?
 FR
pi_51951604
Daaaaaaaaaag mensen, tot donderdagnacht/vrijdag!
  maandag 30 juli 2007 @ 09:09:30 #166
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_51952171
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:40 schreef tim2308 het volgende:
@Deli en Bora: gaan jullie woensdag (ook) naar die borrel ? http://www.nederlanders.fr/article.php3?id_article=2747
Ik ga wel even! Ik denk dat ik er rond een uurtje of 8 ben. Jij bent er ook Tim?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_51954103
Ja denk ik wel, nu jij er komt Zie je PM
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  maandag 30 juli 2007 @ 11:09:10 #168
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_51954443
Ok! Tot woendag!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_51956757
Borrelze en Meetze!!
 FR
pi_51977122
Komen er ook nog leuke dames op die borrels of zijn er alleen brallerige typjes van de lokale ING en ABN-AMRO bank ??? Ik hoor hele verschillende geluiden; de een zegt dat er veel aupairs komen en de ander dus het bank en diplomaten volk de overhand heeft...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_51978634
Het is misschien per keer verschillend?...
 FR
  dinsdag 31 juli 2007 @ 08:19:46 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51980208
Hadden jullie eigenlijk ook een kaart / boekje mee met bezienswaardigheden? Ik ga over 2 weken ook naar Parijs, maar ik heb eigenlijk niets gepland, behalve een bezoekje aan Père Lachaise en Montmartre. Is een show in de Moulin Rouge de moeite waard? Wie kan daar iets over vertellen? Het is erg prijzig, dus als het niets is, besteed ik het geld liever anders . Aangezien mijn reispartner en ik beiden amper Frans spreken, zou het wel echt een show moeten zijn en niet ellenlange verhalen enzo .
Niet meer actief op Fok!
pi_51980745
Kijk eens naar het begin van deze pagina
Ik kan je niet helpen, nog nooit naar de Moulin Rouge gegaan. Hoelang verblijf je trouwens in Parrie?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 09:17:17 #174
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_51980928
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 00:29 schreef tim2308 het volgende:
Komen er ook nog leuke dames op die borrels of zijn er alleen brallerige typjes van de lokale ING en ABN-AMRO bank ??? Ik hoor hele verschillende geluiden; de een zegt dat er veel aupairs komen en de ander dus het bank en diplomaten volk de overhand heeft...
Het varieert per keer. Zowel au pairs als studenten, maar ook mensen die gewoon op lokaal contract in Parijs werken en expats. Ook een aantal mensen met een eigen zaak/handel/winkel, etc. Over het algemeen is het een gemeleerd gezelschap. Van alles wat.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_51984204
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 08:19 schreef Viking84 het volgende: Is een show in de Moulin Rouge de moeite waard? Wie kan daar iets over vertellen? Het is erg prijzig, dus als het niets is, besteed ik het geld liever anders . Aangezien mijn reispartner en ik beiden amper Frans spreken, zou het wel echt een show moeten zijn en niet ellenlange verhalen enzo .
Je hoeft er (volgens mij nog steeds) geen Frans voor te kunnen om een show van de Moulin Rouge te gaan bekijken. (Vandaar dat het natuurlijk ook zo in trek is bij tour(isme) operators: je ziet er hele busladingen afgeleverd worden...)
Maargoed, je moet ervan houden: een hoop gedans (gedoe) in een soort carnavalsuitdossing en de borstjes bloot...

Echt een kwestie van smaak dus....


De website van de Moulin Rouge in het Engels.
 FR
pi_52062140
Terug vanuit Parijs, het was heerlijk!
En nu gauw slapen!
pi_52262092
Filmpje over de huurfietsen in Parijs:
http://www.vk.tv/video/12481
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:22:55 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52278043
Ik ga maandag .

Boekje "Wat & Hoe" in Parijs gekocht en daar wat dingen in aangekruist .

En we gaan trouwens toch niet naar de Moulin Rouge. We hebben al niet een al te groot budget en dan vinden we het een beetje zonde om 89 of 99 euro te gaan betalen voor een avondje show. Koop ik liever een paar nieuwe hardloopschoenen voor als ik terug kom .
Niet meer actief op Fok!
pi_52281973
Ik ga donderdag! Ik heb er echt ontzettend veel zin in.. een hele week Parijs dus we kunnen echt van alles gaan doen, wat we maar willen. Vandeweek al Amelie zitten kijken om goed in de stemming te komen, dus kom maar op Parijs!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_52282006
Ik wil dat ook weer zeggen! Ah, nog 1,5e maand!
pi_52297599
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:53 schreef Toad het volgende:
Filmpje over de huurfietsen in Parijs:
http://www.vk.tv/video/12481
Bedankt, Toad!
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:22 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga maandag .
Het wordt druk in Parijs, zo te zien!

Ik wens iedereen wel goed weer toe, want dat liet tot nu toe écht te wensen over, deze "zomer"!!...
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 09:22 schreef Viking84 het volgende: En we gaan trouwens toch niet naar de Moulin Rouge. We hebben al niet een al te groot budget en dan vinden we het een beetje zonde om 89 of 99 euro te gaan betalen voor een avondje show. Koop ik liever een paar nieuwe hardloopschoenen voor als ik terug kom .
Gelijk heb je!
 FR
pi_52365661
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga donderdag! Ik heb er echt ontzettend veel zin in.. een hele week Parijs dus we kunnen echt van alles gaan doen, wat we maar willen. Vandeweek al Amelie zitten kijken om goed in de stemming te komen, dus kom maar op Parijs!
Ik ga ook donderdag, maar nog even over het OV. Kopen alle toeristen gretig een aantal carnets, een toeristenpas of een carte orange (met verplicht pasfoto )? Ben er 5 dagen dus misschien kan iemand advies geven.
pi_52368246
Alle toersiten kopen een Paris Visite, die ze er volgens mij vrijwel geen van allen uit halen. Kaartjes per tien kopen is meestal voordeliger. Tenzij je heel veel per metro gaat, of tenzij de kosten je niet uitmaken en je één kaartje handiger vindt dan tien losse.
pi_52375525
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:03 schreef k_man het volgende:
Alle toersiten kopen een Paris Visite, die ze er volgens mij vrijwel geen van allen uit halen. Kaartjes per tien kopen is meestal voordeliger. Tenzij je heel veel per metro gaat, of tenzij de kosten je niet uitmaken en je één kaartje handiger vindt dan tien losse.
Wij gaan 1 week en kopen (voor ons 2en) 1 carnet en ieder voor zich een Paris Visite. De carnet gaan we gebruiken voor de eerste en laatste dag, zodat we de 5 dagen daartussenin gewoon met de Paris Visite overal heen kunnen zonder dat we moeten nadenken over kaartjes enzo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_52379731
En vergeet de Velib niet! Keihandig en zo zie je nog eens wat van Parijs
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_52487008




Ik mis het! Ik wil terug!! Weeehh

pi_52492131

1e is vanuit Le Grand Arch, tweede ..?
pi_52494386
De tweede ook

  zondag 19 augustus 2007 @ 09:03:02 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52494557
Ik ben ook weer terug . Het was heel leuk, maar na 5 dagen had ik het ook wel weer gezien. We hebben de toeristische trekpleisters geskipped, omdat we daar vorige keer al waren geweest, maar we kwamen er automatisch toch wel langs. We hebben alles gedaan wat we wilden, behalve een tochtje over de Seine bij avond (want het regende 's avonds steeds de laatste dagen) en een bezoekje aan het Musée Des Egouts. Waar we wél naartoe zijn geweest: de Eiffeltoren (maar niet naar boven), Musée National du Moyen Age, de catacomben, Montmartre ( + begraafplaats), Père Lachaise. Verder in de Jardin du Luxembourg en de Jardin des Tuillieres gezeten. Rustig aan gedaan, maar heel veel gelopen. Was dinsdagavond helemaal kapot. Slecht geslapen, teveel hooi op m'n vork genomen. Dus toen maar op tijd naar bed gegaan, zodat ik woensdag weer zo fris als een hoentje was en vanaf toen zijn we meer met de metro gaan doen, want ons plan om alles lopend te doen was toch een beetje te hoog gegrepen . Iig geslaagde dagen gehad! . Maar men, wat is dat drinken dúúr in Parijs! Een bord eten kun je voor 12,50 wel krijgen, maar drinken kost gewoon al gauw 4 euro... . We hebben vrijdagochtend ook nog filmopnamen voor een actiefilm oid meegemaakt bij het Place de la Concorde, dat was wel heel leuk om te zien! Er werd iemand doodgeschoten en iemand anders werd uit een auto gesleurd. Alleen kan ik nu niet vinden om welke film het gaat, dus ik hoop daar nog achter te komen.
Niet meer actief op Fok!
pi_52519948
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 09:03 schreef Viking84 het volgende:
Maar men, wat is dat drinken dúúr in Parijs! Een bord eten kun je voor 12,50 wel krijgen, maar drinken kost gewoon al gauw 4 euro... .
Dat viel mij ook enorm tegen! Zelfs voor een thee moet je soms 4 euro betalen, niet normaal! En ook voor frisdrank. Als je dan verwacht nog aardig wat te krijgen kom je ook bedrogen uit, je krijgt dan ook nog eens slechts 20cl.

Verder heb ik gebruik gemaakt van een Carte Orange ipv een Paris Visite. Alleen de eerste dag carnetje gebruikt. Carte Orange die wij hadden is 1 euro goedkoper dan PV, 1 zone meer geldig (1-4 ipv 1-3) en 2 dagen langer geldig. Enige nadeel is dat het dus alleen op een maandag in kan gaan. Met de Carte Orange kreeg je ook nog eens een Batobus kaartje voor 4 euro minder. Kortom, met een Paris Visite wordt je flink genaaid!
pi_52542002

Fruitstalletje in de rosse buurt, vlakbij metrohalte Pigalle.


Boom met liefdesverklaringen, nabij de Eiffeltoren.


Velib fietsen, het 'Witte Fietsen'-plan van Parijs.


Onderkant/zijkant van het Grande Arche gebouw in La Defense.


Veel hoge gebouwen, én een metro.


Trein, lantaarnpaal en Thalys-bord op Gare du Nord.
pi_52555562
Wow tof! Hoe heb je die foto's zo gekregen?!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:41:17 #194
95752 crew  Chell
Kluns
pi_52568914

Omdat het tenslotte alweer 8 maanden geleden is dat ik in Parijs was, maar weer eens een tvp-tje

wordt bliksembezoekje 13&14 oktober
pi_52580391
Veel klachten over duur drinken in parijs...

Als je gewoon rondloopt, en niet UIT eten bent, haal dan gewoon drinken bij de mac Deden wij ook...

Met het uit eten gaan kun je weinig anders
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:00:46 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52581741
Oh ja, die fietsen.

Wat is dat precies? Wij wilden eens kijken of dat ook wat voor ons was, maar het was ontzettend duur. Vanaf het derde half uur 4 euro per half uur, geloof ik. En je moest ook nog eens een abonnement hebben. Ik snap niet waarom die Parijzenaars dan niet op hun eigen fietsen fietsen? .
Niet meer actief op Fok!
pi_52585005
Omdat ze geen eigen fietsen hebben. Daarom zou het hier in Amsterdam nauwelijks aanslaan.

Je betaalt of 1 euro per dag of 29 euro per jaar. Het eerste half uur is gratis, dit is in principe genoeg om van oost parijs naar west parijs te rijden. Daarna wordt je geacht de fiets weer ergens terug te zetten. Dat het veel duurder wordt heeft daar dus mee te maken: men wil een hoge omloopsnelheid.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_52588988
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 02:40 schreef kikoooooo het volgende:
Veel klachten over duur drinken in parijs...

Als je gewoon rondloopt, en niet UIT eten bent, haal dan gewoon drinken bij de mac Deden wij ook...

Met het uit eten gaan kun je weinig anders
kerel je kan drinken goedkoop zat krijgen je moet alleen opletten waar, ik heb in een hotel gezeten in montmatre en daar zat 10 meter verderop een cafe, nou daar heb ik toch goed gegeten ook voor weinig maar toch zeker goedkoop gedronken thee was 5 euro, lijkt prijzig maar je kreeg er een theepotje bij waar toch zeker 3 grote kopjes uitgingen, bier 5 euro(heineken) maarja meteen amsterdammer....
die kronenbourg die ze overal schenken is goedkoper

en tja gewoon drinken voor onderweg halen in van die kleine winkeltjes evian 0,5 liter voor 80 cent enzo hehe

als je goedkoop wil leven in parijs kan dat zat
pi_52591429
Over de prijzen van die fietsen: Er zijn heel veel plekken waar die fietsen staan. Je kan dus binnen een half uur of een uur (weet de 'gratistijd' niet precies) naar een volgende 'fietsenstalling' fietsen, je fiets daar neerzetten en een nieuwe fiets pakken, om daarmee een volgend deel van je reis af te leggen. Op deze manier kun je dus een hele dag gratis fietsen.
Zoiets stond een tijdje terug in een krant in een reportage over het project. Heb het zelf niet gedaan maar is misschien het proberen waard!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:36:39 #200
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_52593818
@ Tim2308: was het nog leuk op 1 augustus? Ik was helaas verhinderd....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_52610408
@Love: Er moet 5 minuten tussen zitten, tussen die half uurtjes.

@Deli: Het was wel grappig. Wel veel mensen met goede banen als octrooigemachtigde... kom ik aan met "ik ben kelner"
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  FOK!fotograaf donderdag 23 augustus 2007 @ 10:25:13 #202
18921 freud
Who's John Galt?
pi_52614590
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:41 schreef Yoni het volgende:

Omdat het tenslotte alweer 8 maanden geleden is dat ik in Parijs was, maar weer eens een tvp-tje

wordt bliksembezoekje 13&14 oktober
Je vergeet de 15e
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 23 augustus 2007 @ 10:30:02 #203
95752 crew  Chell
Kluns
pi_52614716
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:25 schreef freud het volgende:

[..]

Je vergeet de 15e
Jaaaaaaaaaa Iets minder bliksem dus
  zondag 26 augustus 2007 @ 17:49:36 #204
177242 Irien
Innit though
pi_52703213
@dennisdotcom Prachtige foto's. Ik ga met een vriendengroepje a.s zaterdag en zondag. Bliksembezoekje dus! Even kiezen wat we echt willen zien.... Geen dingen waar een rij voor staat. Hostel al wel geregeld en dicht bij Notre Dame.
Heb er veel zin in!
Between the click of the light and the start of the dream
pi_52926388
Iemand ervaringen met http://www.3ducks.fr ? Zoek een hostel in omgeving regio 16 maar die zijn er niet echt, en deze leek me wel interesting.
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:43:24 #206
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_52934782
Hmmmm, ik woon vlak bij het 3 ducks hostel.
Ziet er leuk uit. Er zijn veel Engelsen en Amerikanen. Ik ben er echter nooit binnen geweest.
s'Nachts hoor ik wel vaak dronken lui daar heen gaan, dus het zal wel gezellig zijn.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  Moderator dinsdag 4 september 2007 @ 12:50:23 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52936260
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 17:49 schreef Irien het volgende:
@dennisdotcom Prachtige foto's. Ik ga met een vriendengroepje a.s zaterdag en zondag. Bliksembezoekje dus! Even kiezen wat we echt willen zien.... Geen dingen waar een rij voor staat. Hostel al wel geregeld en dicht bij Notre Dame.
Heb er veel zin in!
Ik ben een van die vriendengroep en het was tof We waren er 1,5 dag en hebben toch best veel gezien: Notre Dame, Eiffel Toren, Mont Martre, Sacre Coeur, Louvre en het hoogtepunt: Musee D'orsay met prachtige werken van Monet, de Toulousse Lautrec, Van Gogh (amongst others) J'aime Paris
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_53061203
Zo, een klein schopje omhoog. Heren, dames: raad mij eens een leuk hotel aan in Parijs. Enigszins betaalbaar zou fijn zijn, en een niet al te hoog Campanile-gehalte ook.

(Vorige keer zaten we bij Porte de Bagnolet in een Campanile, wat een droefenis. Enige leuke was dat je met de metro naar de stad langs Pere Lachaise kwam, en daar was ik nog nooit geweest )
  vrijdag 14 september 2007 @ 00:06:15 #209
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_53160915
tja een hotelletje moet ik nooit zoeken in Parijs, ik overnacht altijd bij familie

ben net terug (allez, van eergisteren) en had een toffe driedaagse
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_53188754
't is soms echt onmogelijk om een website van 'n hotel zelf te vinden dankzij google. Al die tussenagenten/ hostelsites/ etc. etc. staan tegenwoordig op de eerste 10 pages en kan niet eens de site vinden van http://www.dutch.hostelwo(...)php/Oops-Paris-22773 en die heb ik nodig. Anyone who can help out?
pi_53265270
Mooi topic.

Ik ga donderdagochtend met de Thalys naar Parijs. Vrijdagmiddag vertrek ik weer (ben op doorreis). Ik heb een hostel in de wijk Montmartre, vlakbij Moulin Rouge. Helaas is deze echter elke donderdag gesloten, klote want ik had er wel naartoe gewild. Wat is aan te bevelen voor een dag. Weet iemand bijvoorbeeld een goede eettent (betaalbaar) waar je in je uppie lekker kunt eten?
pi_53267008
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 01:05 schreef jmac het volgende:
't is soms echt onmogelijk om een website van 'n hotel zelf te vinden dankzij google. Al die tussenagenten/ hostelsites/ etc. etc. staan tegenwoordig op de eerste 10 pages en kan niet eens de site vinden van http://www.dutch.hostelwo(...)php/Oops-Paris-22773 en die heb ik nodig. Anyone who can help out?
Volgens deze weblog zou er nu een EasyHotel in moeten zitten. Daar heb ik echter nog helemaal niets van gelezen, en dat zou ik vast hebben gedaan als zoiets vernieuwd in Parijs zou zijn gekomen. Medio maart was het oude hostel echter gesloten.

Maar eh http://www.yepcheck.com/l(...)Lowbudgethotelsparis is all you need...

Ook leuk http://www.linternaute.co(...)aris-gratuit/1.shtml

[ Bericht 13% gewijzigd door tim2308 op 18-09-2007 12:05:09 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53268941
Misschien is het al 100x keer gevraagd, maar wil 12-13-14 oktober met me 'nieuwe' vriendin weekendje parijs gaan. Normaal ga ik altijd naar een formule 1 hotel, maar daar wil ik een keertje vanaf (ook omdat het in de mindere wijken ligt). Heeft iemand een leuk/ goedkop hotelletje, wat wat meer in het centrum ligt?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 13:26:33 #214
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53269050
Ik heb destijds hier gezeten. Was prima te doen, en lekker centraal: http://www.asiarooms.com/france/paris/timhotel_gare_du_nord.html
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_53272211
zaterdag weer eens een lekker weekendje naar Parijs .. Wat gaat een jaar toch snel hé ..
pi_53273515
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:57 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Volgens deze weblog zou er nu een EasyHotel in moeten zitten. Daar heb ik echter nog helemaal niets van gelezen, en dat zou ik vast hebben gedaan als zoiets vernieuwd in Parijs zou zijn gekomen. Medio maart was het oude hostel echter gesloten.

Maar eh http://www.yepcheck.com/l(...)Lowbudgethotelsparis is all you need...

Ook leuk http://www.linternaute.co(...)aris-gratuit/1.shtml
ja heb ze al gevonden Alhoewel ze geen eigen site hebben maar via hostelworld heb ik gewoon geboekt en ze zijn pas begin september geopend dus alles moet splinternieuw zijn
pi_53289569
Maar wie zit er nu in dan? Een EasyHotel?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53289737
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:32 schreef tim2308 het volgende:
Maar wie zit er nu in dan? Een EasyHotel?
Nee, dat 'Oops-hotel': http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Oops-Paris-22773

Zie geen referentie naar easyhotel.

Is die 'lock-out' en 'curfew' iets typisch Frans? Heb 't in Amerika en UK nog nooit gezien dat je tussen een bepaalde tijd je kamer niet in mag en dat je 's nachts voor 2'en binnen moet zijn
  woensdag 19 september 2007 @ 00:45:06 #219
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_53289815
Ik ben afgelopen weekeinde weer geweest. Was top! We zaten in een superleuk hotelletje, naast Garde du Lyon en vlakbij Bastille. Echt centrum dus. Goedkoop hotel, maar zeer zeer netjes en goede service. Zeker een aanrader!
Het hotel heet Palym en ik heb geboekt via parijs.nl. Hotel heeft ook een eigen site.
Thalys is ook echt top, trouwens!
Veel plezier voor allen die binnenkort gaan!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_53452714
Ik ben afgelopen weekeinde geweest ! Hotel des Invalides bij metro station Simplon in porte de Clignancourt nabij Montmartre. Vanaf buiten gezien een prachtig gebouw, van binnen helaas een enorme deceptie. Hotel waar geen deur in de badkamer zat, erg vervelend als je met 4 volwassen en een baby op een kamer zit. Ontzettend slechte bedden en chaggie personeel die zelf de Franse taal niet echt machtig waren. maar ach .. Mijn verblijf is er niet door verpest aangezien ik me altijd weer enorm thuis voel in "mijn" stadje. Lekker weeer gehad. Een prachtige wandeling door de straten van Montmartre naar boven naar de Sacgre Coeur .. mmmmm
pi_53456740
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:45 schreef Qebbel het volgende:
Ik ben afgelopen weekeinde weer geweest. Was top! We zaten in een superleuk hotelletje, naast Garde du Lyon en vlakbij Bastille. Echt centrum dus. Goedkoop hotel, maar zeer zeer netjes en goede service. Zeker een aanrader!
Het hotel heet Palym en ik heb geboekt via parijs.nl. Hotel heeft ook een eigen site.
Thalys is ook echt top, trouwens!
Veel plezier voor allen die binnenkort gaan!
Ik heb het even bekeken en het ziet er goed uit! Niet eens zo duur. Ben van plan om samen met mn vriendin van 14 tm 17 December te gaan Dit hotel is dus een echte aanrader?

Edit: ik zat vorige topics door te bladeren en toen vond ik dit:
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:40 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

weet wel een buurtje waar je beter NIET je hotel kunt boeken....dat zijn de arrondissementen rondom het Gare de Lyon, meen aan de zuidkant van Parijs. Veel criminaliteit, armoedige wijken en veel (eigenlijk alleen maar) arabieren. Verder moet je natuurlijk niet in de echte banlieus gaan zitten, bijv ten noorden van de stad, maar daar kom je toch niet, want daar zit geen enkele toerist....
Dit hotel was toch naast Gare de Lyon?

[ Bericht 26% gewijzigd door reconnect op 25-09-2007 17:37:17 ]
pi_53480859
Weer terug!! Wat is die Thalys toch KUT eigenlijk met elke keer als je aan het indommelen bent of slaapt, dat die kut weer gaat omroepen dat ze iedereen welkom heet die net op het vorige station is opgestapt.
pi_53481081
Hoe zijn de wijken rondom La Defense? Zit al een paar jaar in Saint Denis (voorstad), maar door de huidige ontwikkelingen vermijd ik die wijk liever. En daarom op zoek naar een hotelletje rondom La Defense.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_53482791
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Hoe zijn de wijken rondom La Defense? Zit al een paar jaar in Saint Denis (voorstad), maar door de huidige ontwikkelingen vermijd ik die wijk liever. En daarom op zoek naar een hotelletje rondom La Defense.
Ik heb hier gewoond. Ongeveer 7 maanden in Courbevoie gewoond, erg rustige wijken, vriendelijke mensen erg schoon in comparison to the rest of Paris. Het is er wel vaak iets duurder,

ciao
pi_53492785
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53503371
Afgelopen weekend in Parijs geweest. De vrouwen zijn er over het algemeen veel vrouwelijker gekleed dan in Nederland

In drie dagen heb ik toch veel gedaan. Bijvoorbeeld: het wandelen door een wijk (in dit geval St. Germain-des-Prés) vond ik niet zo heel spannend, maar ik ben dan ook nog geen kenner.

Het Musée d'Orsay was helemaal top en op zondag zie je veel hardlopers aan de kades langs de Seine. Hardlopen in Parijs hoop ik de volgende keer te doen. Ook naar de Mosquée de Paris geweest en in enkele parken geweest. Die parken hebben ze echt goed voor elkaar. Met de Eiffeltoren hadden we een beetje pech: we waren bijna aan de beurt, en toen konden we ineens geen kaartje meer voor de derde verdieping kopen.

Maar het mooiste vind ik toch wel de omgeving van het Ile de la Cité.
pi_53573567
Ik wil graag een weekendje naar Parijs. Dit graag zo goedkoop mogelijk. Waar op internet kan ik goede aanbiedingen vinden? Het maakt niet echt uit of het met de thalys of met het vliegtuig is. Ik heb al gezocht, maar echt van die goedkope aanbiedingen waar ik regelmatig mensen over hoor praten, zie ik niet.
Hebben jullie ervaring/ tips?
Thanks!!
pi_53573631
Als je vroeg genoeg boekt heb je voor 69 euro p.p. een thalys retour.
Het mooi kotsende meisje.
pi_53585759
misschien moet je eerst zeggen wanneer je wilt gaan, het scheelt nogal of je morgen of over een jaar wilt
  zondag 30 september 2007 @ 12:26:53 #230
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_53585792
Op Marktplaats staan vaak goedkope tickets.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_53585877
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:26 schreef Blue-eyes het volgende:
Op Marktplaats staan vaak goedkope tickets.
Ja, als je niet echt een vast weekend hebt waarin je wilt gaan, kan je marktplaats even in de gaten houden. Sowieso wel natuurlijk, misschien staat het er wel bij.
Oh, and that's a bad miss!
pi_53586423
Of een compleet reisje boeken bij www.peterlanghout.com, http://www.milotreizen.nl/ of http://www.busreisparijs.nl/

Bij www.eurolines.nl heb je al voor 22 euro een retourtje Parijs met de dagelijkse dagbus, die er 7 uur over doet vanaf Rotterdam Centraal.
pi_53597627
Het hoeft niet snel te zijn, over 2 maanden ofzo.
pi_53604719
Als je met twee personen reist, kun je voor zeer weinig geld al naar Parijs, meestal gaat het dan om georganiseerde busreizen.
pi_53612428
Jeuj ik ga naar Parijs! Dinsdag de 23e t/m de 26e. Ben er nog nooit geweest, m'n vriendin ook niet. We gaan met de thalys en verblijven in Canal Saint Martin o.i.d. Ligt ergens in het 19e district.

Vraagje: Qua veiligheid, kun je je savonds beter niet in de buitenwijken bevinden? En qua zakkenrollers, een camera om je nek hebben hangen, is dat vragen om problemen?

En, hoe lang sta je ongeveer te wachten om de eiffeltoren op te gaan? Een uurtje kan ik mee leven, maar een halve dag in de rij staan is een beetje zonde van je dag...
the present's just a pleasant Interruption to the past
pi_53613559
Welke buitenwijken doel je op? Wat ik wel weet is dat je 's avonds in ieder geval niet na 11en ofzo rond de heuvel van Montmartre moet gaan rondhangen en zeker niet bij Champs de Mars (uitgerekt "park" voor de Eiffeltoren) waar vrienden van mijn vrienden zijn overvallen, Parijse vrienden van mij nog wel, en het schijnt echt vaak te gebeuren daar veel rijkere jongeren zich daar begeven. Laatste keer dat ik er was zag ik tig mensen met een camera om de nek 's avonds laat en zeker niet de goedkoopste camera's die er te koop zijn. Ik denk altijd, als je dat ding niet om je nek hoeft te hangen, hang 't er dan ook niet. Maar ja, makkelijk gezegd daar ik een digitale camera heb die zo in mijn broekzak past.
Ikzelf heb ook wel eens rond 9-10 uur langs het Canal Saint-Martin (snel)gewandeld want ik had niet een veilig gevoel daar in de late uurtjes, maar overdag vind ik het wel een erg leuke buurt! Ligt niet ver van Republique ook. Ligt volgens mij in het 10e arrondissement maar ik kan me vergissen.

Ikzelf heb nooit lang moeten wachten toen ik de Eiffeltoren inging (tweemaal) en was echt binnen no time binnen. Ik ging wel beide keren met de trap trouwens, wellicht dat dit uitmaakt. Wat je zeker niet moet vergeten is naar Trocadero te gaan als je de Eiffeltoren leuk vind

[ Bericht 0% gewijzigd door Smeich op 01-10-2007 12:20:45 ]
pi_53616349
Hmm. misschien dan toch maar in de tas laten en pas eruit halen als ik em nodig heb. Kenissen van me zijn ook gerold, bij de poortjes van de metro.

Kun je 's avonds wel goed met de metro nog reizen? of kun je dit beter gewoon niet doen?
Enne.. ik las dat de liften van de eiffeltoren smiddags niet werken, alleen sochtends tot een uur of 11-12. Is het goed te doen met de trap?

En met Trocadero bedoel je die fonteinen bij de eiffeltoren?
the present's just a pleasant Interruption to the past
pi_53618629
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:37 schreef sempron2400 het volgende:
Als je met twee personen reist, kun je voor zeer weinig geld al naar Parijs, meestal gaat het dan om georganiseerde busreizen.
Okay, ja het is met 2 personen. Waar kan ik dat vinden?
  maandag 1 oktober 2007 @ 15:20:33 #239
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_53618695
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:18 schreef Swowie het volgende:

[..]

Okay, ja het is met 2 personen. Waar kan ik dat vinden?
Zie de post van DT
Ben zelf 2 keer georganiseerd met VanNood reizen geweest.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_53618782
Hoe vond je dat, Lips? Als ik zo kijk zijn dat wel georganiseerde dagen, dus zonder eigen invulling?
  maandag 1 oktober 2007 @ 15:37:19 #241
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_53619148
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:23 schreef Swowie het volgende:
Hoe vond je dat, Lips? Als ik zo kijk zijn dat wel georganiseerde dagen, dus zonder eigen invulling?
Ik ben 1 keer geweest met alle excursies, 2e keer hebben we nergens aan mee gedaan. Afgelopen jaar ben ik met een vriend met de auto gegaan. Hotel aan de rand van Parijs gepakt en alles verder met de metro gedaan. Is ook erg goed bevallen!!
Als het zo goedkoop mogelijk moet zou ik met Eurolines (of de trein) gaan en dan een hostel boeken (zijn er fatsoenlijke hostels in Parijs??).
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_53622553
Uitstappen bij metrostop Trocadero en dan de crowd volgen Je zult het wel zien!

De laatste metro rijdt om 0:45 officieel dacht ik en geen enkel probleem om daar nog tegen die tijd mee te rijden als je doelt op veiligheid.. ik heb mij nooit onveilig in de metro gevoeld... ik vind het echt geweldig, die van Parijs!

Over die liften, volgens mij is dat onzin want die werken gewoon de gehele dag.
Wat wil je allemaal zien, doen.. al beetje een planning voor ogen?
pi_53624608
Even een prijsindicatie:

Vanaf 40 euro p.p. heb je al in een hotel in Parijs. In november kun je vaak gebruik maken van een 3=2 aanbieding, dus voor 80 euro p.p. heb je dan 4 dagen/3 nachten.

Met de Thalys kan al vanaf 69 euro, dan ben je voor 149 euro p.p. klaar. Voor een georganiseerde reis moet je ook een beetje in die richting denken.
pi_53636714
We komen aan rond een uurtje of 14:00, hebben die middag nog wat tijd om wat te verkennen, dan 2 volle dagen, en we vertrekken die vrijdag eind van de middag weer.

Zoals ik zei, we zijn er nog nooit geweest, dus lekker de toerist uithangen. Zo veel mogelijk bekijken en fotograferen. De eiffeltoren natuurlijk (er op gaan is natuurlijk leuk, mits er niet te lange rijen staan), Arc de Triomphe, louvre, etc etc.. Verder niet echt een planning, behalve een goede reisgids halen incl kaart met de metrolijnen. Ik had al vernomen dat het het beste is om losse metrokaartjes per 10 te kopen, dus dat meteen de eerste dag ff doen.

Heb er in ieder geval super veel zin in
the present's just a pleasant Interruption to the past
pi_53641035
Iemand die nog een goede/ veiligheid/ gratis ;-) parkkeerplek weet rond/ in het centrum van parijs ?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_53642134
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:40 schreef eso-teric het volgende:
Verder niet echt een planning, behalve een goede reisgids halen incl kaart met de metrolijnen. Ik had al vernomen dat het het beste is om losse metrokaartjes per 10 te kopen, dus dat meteen de eerste dag ff doen.

Heb er in ieder geval super veel zin in
Mocht dit je eerste bezoek zijn: let er goed op dat je je metrokaartje in de juiste gleuf stopt. Soms heb je twee mogelijkheden. Ik deed het dus niet goed (hij moest in de onderste), dan zakt je metrokaartje! Zonde als je een kaartje voor meerdere dagen hebt
pi_53643084
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:27 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Mocht dit je eerste bezoek zijn: let er goed op dat je je metrokaartje in de juiste gleuf stopt. Soms heb je twee mogelijkheden. Ik deed het dus niet goed (hij moest in de onderste), dan zakt je metrokaartje! Zonde als je een kaartje voor meerdere dagen hebt
Wat kun je in godsnaam fout doen ? Jij had het kaartje gestopt waar hij uit moest komen ? Dat vind ik dan weere niet bijster bijdehand. Een ook erg onlogische manier van kaartje ergens in willen stoppen.

Overigens kun je ook een dag kaart kopen. Als je onder de 26 bent kost dit kaartje je slechts ¤3,60 meen ik. Dat is dan stukken goedkoper dan een carnet (10 kaartjes ineens)
pi_53643584
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand die nog een goede/ veiligheid/ gratis ;-) parkkeerplek weet rond/ in het centrum van parijs ?
Wou ik net vragen. We moeten aankomend weekend onze auto ook ergens kwijt. Gratis hoeft niet, als we 'm maar voor een redelijke prijs kwijtkunnen. (liefst in gedeelte 13 van paris danwel 16.)

't zal aankomend weekend zo druk zijn met alle evenementen dus 't zal wel lastig worden.
pi_53648720
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:40 schreef eso-teric het volgende:
Ik had al vernomen dat het het beste is om losse metrokaartjes per 10 te kopen, dus dat meteen de eerste dag ff doen.
Zoals gezegd, de dagkaart is verrekte voordelig als je veel met de metro plant te gaan.. als je ouder bent dan 26 dan is een "billet de jour" ¤5,60 meen ik voor zone 1 en 2 en ¤7zoveel voor zone 1-3.
en idd.. waar heb je het over met de verkeerde gleuf...
pi_53665916
als je een auto hebt, ga met de auto! kost je 100 euro aan benzine + 25 euro tol, zet je auto neer in Eurodisney en ga vervolgens met de RER naar hartje parijs! metrokaart incl. retourje disneyland naar parijs kost iets van 30 euro pp voor 3 dagen! boek een hotelletje op Expedia of Booking.com en klaar ben je, en je hebt alles in eigen hand!
afgelopen mei heb ik het zo gedaan, maar toen moest ik anders 99 euro pp betalen voor de trein, auto was dus goedkoper met z'n 2en
pi_53666124
3 dagen met vanNood: http://www.vannood.nl/busreizen.asp?ID=16
119 euro incl. bus en hotel. voor 3 dagen / 2 nachten

http://www.vannood.nl/busreizen.asp?id=20 169 euro voor 4 dagen / 3 nachten

Peterlanghout 3 dagen 99,-
bye
pi_53668266
Hmm dat klinkt dan nog interessanter ja.. En met die zones, is het zo dat je voor de meeste touristische attracties binnen de 3 zones blijft? Dit zou dan dus beteken dat je met zo'n kaartje heel parijs onbeperkt kunt verkennen met de metro voor één dag?
the present's just a pleasant Interruption to the past
pi_53668610
Als je voor het eerst in Parijs bent, kun je stellen dat de meeste toeristische trekpleisters liggen in de eerste 2 zones. La Défense ligt wel in zone 3 al ligt de metrostop binnen zone 2... weet ik niet helemaal zeker.
http://www.ratp.info/picts/plans/gif/reseaux/zones.gif
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:04:11 #254
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_53670148
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:50 schreef Eggos het volgende:
als je een auto hebt, ga met de auto! kost je 100 euro aan benzine + 25 euro tol, zet je auto neer in Eurodisney en ga vervolgens met de RER naar hartje parijs! metrokaart incl. retourje disneyland naar parijs kost iets van 30 euro pp voor 3 dagen! boek een hotelletje op Expedia of Booking.com en klaar ben je, en je hebt alles in eigen hand!
afgelopen mei heb ik het zo gedaan, maar toen moest ik anders 99 euro pp betalen voor de trein, auto was dus goedkoper met z'n 2en
Waarom zou je je auto bij Euro Disney zetten?? Wij hebben de auto gewoon in de straat gezet bij het hotel. De hoteleigenaar vertelde ons dat ze buitenlandse kentekenplaten niet beboeten Hij heeft er 4 dagen gestaan en we hebben idd geen bekeuring gehad voor het niet betalen
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_53673272
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:57 schreef Smeich het volgende:
Als je voor het eerst in Parijs bent, kun je stellen dat de meeste toeristische trekpleisters liggen in de eerste 2 zones. La Défense ligt wel in zone 3 al ligt de metrostop binnen zone 2... weet ik niet helemaal zeker.
http://www.ratp.info/picts/plans/gif/reseaux/zones.gif
Ja, la Defense ligt in zone 3 .. Maar geloof me, in de 7 maanden dat ik er heb gewoond heb ik altijd op een 2-zone ticket gereisd, heb nooit een controle of iets dergelijks gehad. Maar je moet weten of je naar la Defense zou willen, als je het authentieke Parijs zoekt, don't go there, het is een soort "futuristisch" Parijs. Het Manhattan van Parijs. Mij trekt het enorm, sommige mensen hebben er een hekel aan .. See for your self !!
pi_53684188
Hoe ben je dan de metro of RER station uitgekomen als je alleen maar een kaartje voor 1-2 hebt?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53687090
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 01:30 schreef tim2308 het volgende:
Hoe ben je dan de metro of RER station uitgekomen als je alleen maar een kaartje voor 1-2 hebt?
Nu zit ik me even te bedenken wat voor uitgangspoortjes la Defense ook alweer heeft (terwijl ik er vorige week nog gewoon geweest ben, haha). Maar hoe dan ook, als je het kaartje gewoon in de gleuf stopt gaat het deurtje automatisch open, of je nu maar een 2 zone of 3 zone ticket hebt .. Geen probleem. Maar er zijn ook genoeg stations waar je alleen een soort van "druk" deur hebt ..
pi_53687286
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:22 schreef jmac het volgende:

[..]

Wou ik net vragen. We moeten aankomend weekend onze auto ook ergens kwijt. Gratis hoeft niet, als we 'm maar voor een redelijke prijs kwijtkunnen. (liefst in gedeelte 13 van paris danwel 16.)

't zal aankomend weekend zo druk zijn met alle evenementen dus 't zal wel lastig worden.
Ik heb deze maar eens besteld: http://www.parkingsdeparis.com/v2/accueil-english.php

Al stuk of 8 keer naar parijs geweest, maar meestal hotel in de stad, nu buiten de stad. Eens kijken of dat boek wat is.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_53687287
Ja, dat kan ik me dus ook herinneren.. dat ik met een zone 1-2 kaartje naar la Defense ben geweest zonder problemen en vervolgens bij Esplanade de la Defense weer terug ben gegaan.
pi_53688454
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:17 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Nu zit ik me even te bedenken wat voor uitgangspoortjes la Defense ook alweer heeft (terwijl ik er vorige week nog gewoon geweest ben, haha). Maar hoe dan ook, als je het kaartje gewoon in de gleuf stopt gaat het deurtje automatisch open, of je nu maar een 2 zone of 3 zone ticket hebt .. Geen probleem. Maar er zijn ook genoeg stations waar je alleen een soort van "druk" deur hebt ..
Dan heb je geluk gehad, want zo hoort het niet te werken
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53688514
Volgens mij is het metrostation geen probleem, alleen lukt dat je niet bij de RER.
pi_53688569
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:25 schreef Smeich het volgende:
Volgens mij is het metrostation geen probleem, alleen lukt dat je niet bij de RER.
Idd, want bij RER moet je je kaartje ook invoeren bij de uitgang.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:24:42 #263
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53689933
Auto is inderdaad wat mij betreft de betse optie. Goedkoop en snel! Wij hebben dat 2 keer gedaan. Ligt er wél een beetje aan waar vandaan je moet komen. Vanuit hier (Eindhoven) is het écht maar 4 uurtjes rijden en je zet hem gewoon ergens in een buitenwijk, of als je geluk hebt (even checken van tevoren), gewoon bij je hotel. Een kind kan de was doen.
pi_53690518
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:04 schreef Lips het volgende:

[..]

Waarom zou je je auto bij Euro Disney zetten?? Wij hebben de auto gewoon in de straat gezet bij het hotel. De hoteleigenaar vertelde ons dat ze buitenlandse kentekenplaten niet beboeten Hij heeft er 4 dagen gestaan en we hebben idd geen bekeuring gehad voor het niet betalen
dat was omdat we eerst een paar dagen naar eurodisney gingen, dus hebben we de auto lekker laten staan bij het hotel in disneyland! en aangezien ik net een nieuwe auto had, leek me het veiliger om de auto daar te laten staan ipv hartje parijs!
pi_53694144
Ik weet het alweer ja, ze staan wel eens willekeurig mensen aan te houden bij de uitgang om naar hun ticket te vragen .. Dat is de enige vorm van controle ! is mij nog nooit overgekomen en is oo kzeer sporadisch dat dat gebeurd
pi_53710503
Nou op Chatelet Les Halles en Disney staan ze regelmatig. Wantrouw ook alle spiegels en spiegelende zwarte wanden op de metrostations, 10 tegen 1 dat er iemand achter zit om de jumpers te betrappen.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53712325
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 00:47 schreef tim2308 het volgende:
Nou op Chatelet Les Halles en Disney staan ze regelmatig. Wantrouw ook alle spiegels en spiegelende zwarte wanden op de metrostations, 10 tegen 1 dat er iemand achter zit om de jumpers te betrappen.
Merneé la Vallee staan ze altijd idd .. (Disney dus) .. Omdat veel mensen niet weten dat ze hier een ander RER ticket voor nodig hebben. Toch 40 euro de man boete, alleen de kinderen mogen het vergrijp gratis begaan
pi_53716074
LOL, ik had een kennis die uit St Germain naar Disney moest. Had dus braaf een kaartje naar Parijs gekocht, het is immers Disneyland Resort PARIS. Hoe blond kan je zijn? :p (25 euro boete overigens)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:06:53 #269
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_53718584
Wij zijn vorig jaar met het vliegtuig (propellorvliegtuig) naar Parijs geweest omdat ik geen zin had dat eind te rijden.
Je bent uiteindelijk ongeveer evenlang of langer onderweg (naar vliegveld rijden, inchecken, wachten, vliegen, douane etc., trein naar parijs) als met de auto, dus voor de snelheid hoef je het niet te doen.
Goedkoop hotel (abrial) in de buurt van een metrostation en 2 dagen rondgerend in Parijs.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_53737907
Zo, ik vertrek nu naar paris. Ik heb er zin an
pi_53784321
Veel plezier!

Dat la Defense ligt dus in zone 3.. dan kun je dan toch makkelijk één kaartje voor 3 zones kopen ipv een hele dagkaart voor 3 zones? Of zie ik dat verkeerd?
the present's just a pleasant Interruption to the past
pi_53784937
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:45 schreef eso-teric het volgende:
Veel plezier!

Dat la Defense ligt dus in zone 3.. dan kun je dan toch makkelijk één kaartje voor 3 zones kopen ipv een hele dagkaart voor 3 zones? Of zie ik dat verkeerd?
Als je alleen maar ff wilt gaan kijken is dat inderdaad een slimmere optie, waarom veel betalen als het niet nodigi s. Als je er vaker dient te zijn (als je hotel er bv zit) is het wel slimmer een dagkaart te kopen omdat je in dat geval goedkoper uit bent ...
pi_53785729
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 08:01 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Merneé la Vallee staan ze altijd idd .. (Disney dus) .. Omdat veel mensen niet weten dat ze hier een ander RER ticket voor nodig hebben. Toch 40 euro de man boete, alleen de kinderen mogen het vergrijp gratis begaan
dat hadden wij ook vorig jaar, kutstreek. Je kunt gewoon overstappen op de metro lijn naar disney zonder dat je opnieuw door poortjes oid moet, wisten wij veel.

Waren met 5 man, geen 40,- boete geloof ik, maar wel iets van 15-20pp en daar zat dan het goede kaartje incl.
pi_53786192
weet iemand nog goede sites voor goedkope hotelletjes? Ik vind alleen op dreizen een beetje normale hotels... bij sites zoals peter langhout vind ik het zo k*t zoeken ik wil gewoon de vertrek datum en reisduur invullen, en dan resultaten zien... maar bij heel veel sites moet je eerst een hotel selecteren om vervolgens te zien dat het hotel vol zit in die periode
pi_53786920
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:09 schreef FireFoz het volgende:
weet iemand nog goede sites voor goedkope hotelletjes? Ik vind alleen op dreizen een beetje normale hotels... bij sites zoals peter langhout vind ik het zo k*t zoeken ik wil gewoon de vertrek datum en reisduur invullen, en dan resultaten zien... maar bij heel veel sites moet je eerst een hotel selecteren om vervolgens te zien dat het hotel vol zit in die periode
Booking.com goede site, prijs daalt ook vaak.

[ Bericht 1% gewijzigd door tongytongylickylicky op 08-10-2007 11:52:40 ]
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_53787183
het is booking.com

en anders kijk je ff mbv tripadvisor welke hotel ok zijn en boek je ze via elke willekeurige andere site (gewoon op google: paris+hotels)
pi_53789594
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:09 schreef FireFoz het volgende:
weet iemand nog goede sites voor goedkope hotelletjes? Ik vind alleen op dreizen een beetje normale hotels... bij sites zoals peter langhout vind ik het zo k*t zoeken ik wil gewoon de vertrek datum en reisduur invullen, en dan resultaten zien... maar bij heel veel sites moet je eerst een hotel selecteren om vervolgens te zien dat het hotel vol zit in die periode
Hostelworld.com

Hostel waar ik sliep is net nieuw en super (OOPS heten ze!)

[ Bericht 15% gewijzigd door jmac op 09-10-2007 23:12:23 ]
pi_53790982
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:50 schreef WooZ het volgende:
het is booking.com

en anders kijk je ff mbv tripadvisor welke hotel ok zijn en boek je ze via elke willekeurige andere site (gewoon op google: paris+hotels)
je kan trouwens via tripadvisor gelijk via stuk of andere 8 hotelsites zoeken nav je beschikbare data
pi_53793813
weet iemand of de hotels van dreizen per dag (wil donderdag weg) goedkoper worden of dat dat niet meer uitmaakt?
pi_53795321
Uiteraard kun je ook metrokaartjes kopen in de Thalys. Normaal kosten deze 11,10 euro voor een carnet van 10, weet iemand wat je extra betaalt als je de kaartjes in de trein koopt?

Ik schat dat je dan 15 euro betaalt (dus een kleine 4 euro extra).
pi_53796911
Ik wil graag mijn vriendin meenemen naar Parijs voor lang weekend (vrijdag t/m maandag). Beetje rond kerst. Budget is geen probleem. En misschien ook nog dagje EuroDisney als dat in valt te passen. Ik zoek dus een beetje romantisch hotelletje. Het hoeft niet extreem luxe te zijn. Maar gewoon een leuk hotel in de stad dat alles makkelijk bereikbaar is. Heeft iemand misschien wat tips?

Ik heb zelf al op www.parijs.nl gekeken, maar daar word ik niet veel wijzer van.
pi_53797346
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 19:19 schreef Timmai het volgende:
Ik wil graag mijn vriendin meenemen naar Parijs voor lang weekend (vrijdag t/m maandag). Beetje rond kerst. Budget is geen probleem. En misschien ook nog dagje EuroDisney als dat in valt te passen. Ik zoek dus een beetje romantisch hotelletje. Het hoeft niet extreem luxe te zijn. Maar gewoon een leuk hotel in de stad dat alles makkelijk bereikbaar is. Heeft iemand misschien wat tips?

Ik heb zelf al op www.parijs.nl gekeken, maar daar word ik niet veel wijzer van.
wat dacht je van bovenstaande sites eens te proberen?
pi_53801028
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 19:35 schreef jmac het volgende:

[..]

wat dacht je van bovenstaande sites eens te proberen?
je snapt het niet .. het zinnetje "budget is geen probleem" moest even naar voren komen omdat de meeste hier juist zo goedkoop mogelijk iets zoeken .. Snap dat dan
pi_53801812
zo, net twee ritjes met de thalys geboekt voor a.s. wo heen en a.s. zo terug Wel duur, maarja
350 euro Kon ook goedkoper, maar dan moest ik zondag al om 12:00 terug, ga nu om 19:00 terug, dus heb zondag ook nog bijna de hele dag

Ach ja, als je dan toch geld aan t uitgeven bent... :p heb ook eigenlijk geen zin om met de auto te gaan, al dat gedoe met files enzo, dit is gewoon zitten en gaan. We vertrekken zondag ook om 16:00 vanuit arnhem dus zitten dan precies met de spits rond maastricht en antwerpen (ofzo ) dus dat is ook niks.

Heb er reuze veel zin in

Nu nog een hotel vinden :p Heb al wel gezien dat veel vol is, vast ivm dat rugby. Heb al wel 1 hotel dat op aanvraag is nagevraagt, dat hoor ik morgen. Kan niet wachten tot overmorgen!
pi_53802155
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 22:44 schreef FireFoz het volgende:
zo, net twee ritjes met de thalys geboekt voor a.s. wo heen en a.s. zo terug Wel duur, maarja
350 euro Kon ook goedkoper, maar dan moest ik zondag al om 12:00 terug, ga nu om 19:00 terug, dus heb zondag ook nog bijna de hele dag
Kijk eens, dat klinkt goed :-)

Door omstandigheden zit ik vast aan Smilys tickets, maar vrijwel iedereen die gewoon vast werk heeft kunnen vinden, kan zich wel twee kaartjes van het Librys-tarief veroorloven. Goedkoper is dan mooi meegenomen, maar niet direct noodzakelijk.
pi_53802211
Maar, je vertrekt zondag vanuit Parijs en vanuit Arnhem?
pi_53802566
Nee woensdag (10e) heen om 20:00 vanaf R'dam, en zondag (14e) om 19:00 van parijs naar r'dam
en anders was het dezelfde tijd/datum heen, en dan om 12:00 op de 14e terug (ongeveer).

ik had ook donderdag heel vroeg gekunt, was zelfs een stuk goedkoper maar dan mis je ook weer de eerste uren van je dag enzo
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:26:30 #288
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_53812515
Ik ga op 20 oktober om half 8 met de thalys naar parijs nouja eers vanaf zutphen, de thalys vertrekt ongeveer 11 uur vanaf rotterdam. En ik heb een leuk hotelletje geboekt aan de voet van de sacre coeur. Ik ga er nu voor de tweede keer heen (naar dat hotel) voor de 4e keer naar parijs.

Het hotel dat ik geboekt heb is echt fantastisch, goedkoop twee sterren hotel, met voor mij genoeg luxe kom er toch alleen om te slapen en te douchen en dat kan er goed Elke ochtend wordt je wakker gemaakt op een door jou af te spreken tijd, door iemand van het hotel met een dienblad met je ontbijt. werkelijk fantastisch elke ochtend ontbijt op bed
pi_53814499
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 18:08 schreef sempron2400 het volgende:
Uiteraard kun je ook metrokaartjes kopen in de Thalys. Normaal kosten deze 11,10 euro voor een carnet van 10, weet iemand wat je extra betaalt als je de kaartjes in de trein koopt?

Ik schat dat je dan 15 euro betaalt (dus een kleine 4 euro extra).
In de Thalys kan je de kaartjes alleen per stuk kopen bij de bar, ik geloof voor 1,20 euro, dus ietsje duurder.

Die fietsen van Velib zijn trouwens fantastisch en kosten maar 1 euro voor de hele dag (elke keer maar max. 30 min.).
pi_53815910
Ik betaalde meen ik 3 euro voor twee kaartjes in de Thalys.
Die fietsen zijn volgens mij, wat mijn Franse vrienden me hebben verteld, het eerste half uur gratis en vervolgens betaal je ervoor. Grootste probleem is dat veel van die stallingen vol zijn dus dat je dan op zoek moet naar een andere plaats om je fiets te stallen. In Lyon is het al wat langer draaiende en loopt goed daar
pi_53817979
Iemand weleens in een dischotheek geweest in Parijs?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_53818345
Nou vandaag toch nog even een tegevallig gehad. Het hotel dat ik gister had geboekt bleek dus op aanvraag te zijn (fijn dat dat er bij staat), en vandaag kreeg ik om 14:00 een telefoontje dat ie vol zat. Dus moest ik snel een ander hotel zien te vinden.

Nou dat was me wat... ik had een ibis gevonden, maar als je dan wilt boeken is ie toch niet vrij. Dus ik opbellen naar parijs, en volgens de telefoniste zat heel parijs bijna vol wegens de finale rugby frankrijk - engeland a.s. zaterdag.
Er waren nog wel hotels vrij, maar alleen de duurdere.

Uiteindelijk had ik de keuze tussen 1 duurdere (540 voor 4 nachten alleen logies) of een heeeeeeeeeeeeeel low-budget-pauper hotel voor 200. De laatste had zeer slechte reviews (slechte hygiene) dus die heb ik maar niet genomen.

Afin, uiteindelijk 900 euro kwijt voor de 5 daagjes :p Maar zit nu wel ongeveer 200 meter van het Latin kwartier vandaan, dus wel een goede locatie
pi_53820212
900 euro voor 5 dagen parijs en dan nog niets hebben uitgegeven... whoa!
pi_53821261
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand weleens in een dischotheek geweest in Parijs?
Meer dan eens

De ietwat exclusievere discotheken vind je uiteraard op de Champs Ellysees. tThe Queen (ook wel meer bekend als een homo discotheek, hoewel dit niet als vervelend wordt ervaren als hetero zijnde. Ook monthechristo zit op de Champs, lijkt eerst een klein barretje, maar is toch echt een grote discotheek onder in de kelder. Ook het Latin/Salsa Café is erg leuk daar. Als je de metro pakt naar Blanche (de stop van Moulin Rouge) kun je ook wat leuke tenten vinden. Schrik niet van de omgeving, en nee, je bent echt niet in A'dam . Naast de moulin rouge zit een cluc La Locomotive, erg gezellig, en een stukje verder door (misschien zelfs ernaast, weet ff niet meer uit mijn hoofd) zit een egweldige Schotse/Engelse pub, maar meer in discotheek style (erg groot en luide trendy / top 40 muziek) "O'Sullivan's" echt geweldig. Deze tent zit ook vlakbij de öpera, de tent bij Blanche is pas in 2003/2004 geopend ..

Hopelijk heb je hier al iets aan ..

A+
pi_53824110
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:36 schreef Smeich het volgende:
900 euro voor 5 dagen parijs en dan nog niets hebben uitgegeven... whoa!
sick
pi_53824508
ja beetje sick is het ook wel. maarja.. zoals ik al eerder zei dit komt echt niet vaak voor bij ons dat mn vriendin en ik allebei tegelijk zomaar 5 dagen vrij zijn, dus we moesten het er wel van nemen En helaas is dan net het rugby wk in parijs...
pi_53825750
Inderdaad jammer, dat dan de prijzen zo hoog zijn, maar het is nu wel hoogseizoen.

Dat voor een toch wel vrij "onbekende" sport de hotels vol zitten, vind ik wel bizar.
pi_53826052
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:02 schreef sempron2400 het volgende:
Inderdaad jammer, dat dan de prijzen zo hoog zijn, maar het is nu wel hoogseizoen.

Dat voor een toch wel vrij "onbekende" sport de hotels vol zitten, vind ik wel bizar.
err... dat het hier niet populair is zegt niets over populariteit in andere landen. HEEL parijs hangt vol met posters/vlaggen/uitingen van rugby. Toen ze zaterdag wonnen van NZ hoorde je 5 uur lang auto's toeteren, mensen danste door de straten, volle pleinen etc.. Het is daar net zo groot als een wk voetbal hier...
pi_53827752
Ja het is echt mega. Zelfs op booking.com zijn nu nog maar VIJF hotels beschikbaar voor de periode 10 okt tm 14 okt (de dagen dat ik ga), en de goedkoopste begint bij 920 euro !!!

die 900 euro van mij is overigens wel voor 2 personen he:) Komt neer op 90 euro pp per nacht. Nog wel veel maar ja, geld moet rollen he

het was ook een beetje zo van: ok we gaan niet mde auto maar met de trein, is maar 90 euro duurder. En toen werd het oh maar voor nog 90 euro meer hebben we dan zondag de hele dag... ok doe maar dan.
En het hotel ging ook van 300 naar 400 (in eerste intantie, wegens betere ligging) en toen van 400 naar 540 ivm niet beschikbaar en ja toen was die van 300 ook al weg natuurlijk :p

Maarja...ik ga het morgen allemaal zien

Weet iemand trouwens of de metro's daar 24/7 rijden? ik kom om 23:00 op du nord aan, lijkt me dat er dan nog wel metros rijden maar mocht ik vertraging hebben...?
pi_53829553
Ik zou aanhouden dat de laatste metros rond 0045 rijden. Je hebt wel nachtbussen maar daar is ook een touw aan vast te knopen.

Amuse-toi bien!!
pi_53830272
Ooow, de laatste post Allez les Bleus !

Het nieuwe topic Paris #10 Waar het Rugby bezit nam van Paris
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')