Nee hoor, had al vier dagen parijs geboekt. Toen kwam ik er achter dat Cirque du Soleil in Parijs was.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:18 schreef Vava het volgende:
@ 12bhippy, ga je speciaal voor Cirque du Soleil naar Parijs?
Goede keus om naar Cirque du Soleil te gaan! Ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee. Alegria was de eerste show die ik zag (paar jaar geleden alweer, toen ze voor de eerste keer met Alegria in Europa waren). Later heb ik ook nog Quidam, Saltimbanco en Dralion gezien. In maart 2008 ga ik naar Varekai in Amsterdamquote:Op woensdag 20 juni 2007 22:11 schreef 12bhippy het volgende:
[..]
Nee hoor, had al vier dagen parijs geboekt. Toen kwam ik er achter dat Cirque du Soleil in Parijs was.
Ik weet dat mijn vriendin daar vorig jaar in Amsterdam graag heen wilde, maar dat hebben we toen niet gedaan. Dus ik denk dat ze dit nu wel héél leuk gaat vinden! (het is nog een verrassing)
Hoezo? Heb je positieve of negatieve ervaringen met Cirque du Soleil Alegria?
Vond het vroeger erg leuk en ging de straat op om bandjes te beluisteren, maar nu begint het toch wel erg eentonig te worden....quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:09 schreef Delicieux het volgende:
En? Hoe vonden jullie het Fête de la musique?
Bij mij voor de deur stond een bandje te spelen, en ze speelden best aardig.
Al was ik blij dat ze er om 00h30 mee nokten.
Altijd een apart kaartje als het niet aan het einde van een metrolijn ligt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:43 schreef 12bhippy het volgende:
Nog 2 vraagjes van mij uit het vorige deeltje:
- Kun je met de RER naar Stade de France - st. Denis gewoon gebruik maken van zo'n paars kaartje, of moet je een apart kaartje hebben? Het RER-station ligt in zone 2.
MacDonald's?quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:43 schreef 12bhippy het volgende:
- Weet iemand n lekker japans eettentje in de buurt van Les Halles/Centre Pompidou waar je om ongeveer 18.00 al lekker kan eten?
Arrfff wat walgelijk is zoiets;word ik nou zo kwaad vanquote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:23 schreef Bora-Bora het volgende:
Vrienden van ons waren daarnaartoe gegaan en die vertelden dat daar wel aardig wat tuig had rondgelopen. Eén van de meisjes was o.a. door een groep van 30 lui lastiggevallen en ondergespuugd!! Zonder aanleiding!
Respectloos rottuig!!![]()
Dit boekje van Parijs kopenquote:Op zondag 24 juni 2007 23:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed, ik ga dus over drie weken voor het eerst en heb echt géén idee wat ik allemaal zou moeten zien. Ik hoop dat het vriendinnetje waarmee ik ga er de weg nog een beetje kent, zodat ik daarop kan vertrouwen.
Heeft iemand tips voor een Parijsmaagd?
Tja, een paar essentiële dingen zijn denk ik toch wel de volgende:quote:Op zondag 24 juni 2007 23:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed, ik ga dus over drie weken voor het eerst en heb echt géén idee wat ik allemaal zou moeten zien. Ik hoop dat het vriendinnetje waarmee ik ga er de weg nog een beetje kent, zodat ik daarop kan vertrouwen.
Heeft iemand tips voor een Parijsmaagd?
Superhandige post, dank je wel! We gaan 4 volle dagen, dus hebben op zich best tijd om het één en ander te zien. Ik heb een hotel op het oog wat bij La Défence ligt, hoe is de aansluiting vanaf daar naar het Centrum en hoelang duurt het?quote:Op maandag 25 juni 2007 00:48 schreef Bora-Bora het volgende:
Welk hotel heb je op het oog?quote:Op maandag 25 juni 2007 02:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, das balen, het hotel ligt niet héél dichtbij de metro. Nou ja, Pont de Neuilly is 1,4 km ervandaan. Maar lui als ik ben zie ik mezelf al steunen en kreunen als ik dat moet lopen na een avondje door het centrum struinen.
Maar dat hotel klinkt zo goéd.
Vast. Maar miscchien kun je ff uitleggen wat er zo grappig was en wat een voetballer (?) doet in een Parijs-topic?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:20 schreef Sjaak_P het volgende:
[..]
.
Jij bent zeer beperkt in je doen en laten.![]()
De franse voetballer Sansoni die bij Vitesse speelt heeft nogal losse handjes.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:58 schreef k_man het volgende:
Wat dat met een of andere voetballer (?) te maken heeft ontgaat me volkomen.
Het hotel wat zo perfect klonk heeft z'n prijzen ineens verhoogd, dus dat gaat sowieso niet meer doorquote:
Dat wist ik natuurlijk ookquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zal best. 14 Juli is de nationale feestdag
Zaterdagquote:Op donderdag 28 juni 2007 09:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer valt de 14e?
'Paris'quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:26 schreef Bora-Bora het volgende:
Hoe heet die serie, k_man?
Jah, viel er met verrassing in toen het NET was begonnen..quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:34 schreef k_man het volgende:
Er loopt trouwens een serie op de BBC over bezienswaardigheden in Parijs. Gisteren was de eerste aflevering en er volgen nog twee afleveringen (elk van een uur!).
Halloquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:11 schreef dennisdotcom het volgende:
12 augustus ga ik weer!!
Cirque du Soleil Alegria is misschien iets als ze daar van houden. Er is vrijdag een voorstelling (bij Stade de France) om 20.00u en er zijn nog kaarten beschikbaar vanaf 20 euro p.p. Kaarten kun je online bestellen en ter plekke anderhalf uur voor de voorstelling afhalen. Ik ga volgende week woensdagquote:Op maandag 2 juli 2007 14:08 schreef Smeich het volgende:
Zij is net jarig geweest en hij vroeg aan mij of ik wellicht een leuke verrassing/cadeautje (uit eten of een of andere activiteit) voor ogen had zodat hij haar kan verrassen.
En als je eerst de stad in wilt zijn er grote en kleine bagagekluizen op Gare du Nord. Er zijn er altijd wel vrij.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:59 schreef timp0e het volgende:
Eeej, dat is een goede haha, niet aan gedacht. *stom*
"safe deposit boxes at front desk, luggage storage facility"
Ze hebben het daar het dus gewoon in het hotel! Bedankt
Ik heb er echt zin in!!! Eerste x Parijs!![]()
![]()
quote:Op maandag 2 juli 2007 17:05 schreef Delicieux het volgende:
Ballon bij Parc André Citroen is erg leuk, maar het weer is een beetje kut op het moment.
Tip: Champagne drinken in het Ritz hotel: Kost ongeveer 100 Euri voor een fles, maar de ervaring is leuk! Exchange studenten gaan namelijk meestal niet naar de Ritz.
De ballon zit aan kabels vast en gaat alleen verticaal omhoog (150m), om daar een tijdje op één en dezelfde plek te blijven hangen. (reserveren niet nodig)quote:Op dinsdag 3 juli 2007 01:44 schreef Smeich het volgende:
Die ballon heb jij dus ook gedaan? Hoe zit t precies, gaat die nu lang de lucht in? Blijft die ballon op 1 plaats? Met hoeveel zit je erin? Dien je te reserveren? 10 euro maar.. dus kan nooit lang zijn neem ik aan? Ik kan dus geen (Engelstalige) site vinden ook nu hierover.. Franse wel maar daar vind ik het antwoord niet op voor mijn vragen. Hopelijk weet jij meer? Merci beaucoup e![]()
Mee eens!quote:Op zondag 1 juli 2007 19:28 schreef dennisdotcom het volgende:
Parijs is een vrij kleine stad, dus eigenlijk zijn de meeste afstanden prima te lopen. Maarja, je moet dan wel bereid zijn om bijvoorbeeld een uur of anderhalf uur te lopen. Ik ben lekker gemakzuchtig en pak dan liever de metro, dan ben je er binnen 10 minuten.
Okj dan, nog een vraagje. We arriveren rond 9 uur s avonds met de Thalys. Kun je vanaf Gare Du Nord met de metro en zo ja, staan daar dan van die automaten waar je metrotickets (zo'n 10 strippen kaart) kunt kopen? We moeten namelijk naar Montmartre en dat is vanaf Gare du Nord niet echt te belopen. Thanksquote:Op zondag 1 juli 2007 19:28 schreef dennisdotcom het volgende:
Parijs is een vrij kleine stad, dus eigenlijk zijn de meeste afstanden prima te lopen. Maarja, je moet dan wel bereid zijn om bijvoorbeeld een uur of anderhalf uur te lopen. Ik ben lekker gemakzuchtig en pak dan liever de metro, dan ben je er binnen 10 minuten.
Klopt, hippy!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:02 schreef 12bhippy het volgende:
ja je kunt met de metro en er staan automaten waaruit je (geloof ik) ook tien kaartjes tegelijk kunt halen. Je kunt ook bij het loket vragen naar "une carnet" (of is 't "un"?)
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:48 schreef Smeich het volgende:
Bedankt ook voor de tips Bora-BoraReally appreciate it
![]()
Hmm, jammer om te horen, maar bedankt voor de informatie. Ik ga alleen met een vriendinnetje, moeten we ons zorgen maken?quote:Op woensdag 4 juli 2007 02:51 schreef Bora-Bora het volgende:
Smeich heeft gelijk: 1 overstap tussen Gare du Nord en Crimée;
het station wat je hebben moet, ligt op lijn 7 richting Courneuve...
Metro-kaartje: Crimée vind je rechtsboven.
Om eerlijk te zijn is dit -binnen de stadsring- één van de minst befaamde wijken (en metrolijnen)...
Pas extreem goed op je spullen, zou ik zeggen.
Ach, onze hotel staat iets van 200 meter naast Gare Du Nord. Dus dat is eigenlijk niet meer nodig!quote:Op maandag 2 juli 2007 23:29 schreef 12bhippy het volgende:
[..]
En als je eerst de stad in wilt zijn er grote en kleine bagagekluizen op Gare du Nord. Er zijn er altijd wel vrij.
sommige mensen hebben er geld voor over om niet continue aan kaartjes te moeten denken, "heb ik nog wel n kaartje op zak?", "ojee, als ik nu de metro pak kost dat weer een kaartje!" van die overwegingen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:06 schreef k_man het volgende:
Waarom toch?
Hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat je zo'n Paris Visite er meestal niet uit haalt?
Nee, wel een reservering en ik heb echt geen idee welk ander hotel ik dan zou moeten nemen in die prijscategorie. Ik ben het zoeken naar een fatsoenlijk hotel echt heel erg zat namelijkquote:Op woensdag 4 juli 2007 03:03 schreef Bora-Bora het volgende:
Ehm... zorgen zou ik me nou ook weer niet maken... maarreh, heb je al een aanbetaling gedaan?
welke prijscategorie en welke data?quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:32 schreef clumsy_clown het volgende:
Als je tips hebt sta ik ervoor open though.
18-21 juli, prijscategorie: 150-250 euro voor een twin kamer. Maar goed, dan moet er wel een badkamer bij zitten en het liefst airco, en dat hotel bij Crimee heeft het én is dicht bij een metrostatoin, ook niet onbelangrijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:35 schreef 12bhippy het volgende:
[..]
welke prijscategorie en welke data?
ik heb www.booking.com gebruikt en viel op zich best tegen. Maarja, ik ben een Parijs-newbie.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:44 schreef k_man het volgende:
Voor dat bedrag moet er toch genoeg te vinden zijn?
quote:Golden Tulip Opera De Noailles
Golden Tulip Hotel of the year 2006 - France & Monaco
9 Rue De La Michodiere, 75002, Paris
18-07-2007 / 21-07-2007 Nachten: 3 Kamers: 1 Personen per kamer: 2
Prijzen vanaf: EUR 170.00
In totaal?quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:45 schreef clumsy_clown het volgende:
oh, 150-250 euro voor een twin kamer voor 3 nachten dus hè.
Ziet er erg goed uit, hippy!quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:56 schreef 12bhippy het volgende:
Deze lijkt mij wel wat: Hotel Marigny
3 nachten voor 245 euro.
en n beoordeling van n 7 op booking.com
geen ontbijt, maar dat haal je gewoon bij een bakkertje op de hoek.
Vlakbij Place de Madeleine, de Opera, de grote warenhuizen, restaurantjes!
Metrostation Madeleine op 330 meter,
Place de la Concorde (met die grote obelisk) op 700 meter
[afbeelding][afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |