abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:12:03 #26
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_50652721
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:08 schreef MrX1982 het volgende:
Want als je een spel verbiedt bestaat het probleem niet meer. Wat een simplisme zeker in een wereld waar internet bestaat en een verbod amper werkt. Als je het niet kunt kopen download je het toch gewoon of moet dat ook verboden worden?

Is het weer komkommertijd of is het weer de tijd van het jaar dat games het moeten ontgelden. Achterlijk idee.
Ik acht de kans zeer klein dat een dergelijk verbod er komt.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_50652833
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:12 schreef Ps2K het volgende:
Ik acht de kans zeer klein dat een dergelijk verbod er komt.
Het is te hopen maar het feit dat ze er over praten is al erg genoeg. Altijd maar weer dat simplistische verbieden zonder na te denken.

Als je als individu het verschil niet (meer) kent tussen iets wat je doet in een game en in de echte wereld zit er al een steekje bij je los. Maar blijkbaar is dat dan toch de schuld van games.

Want voordat er games waren was er geen geweld .
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:15:50 #28
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_50652854
Ook meteen maar gewelddadige series, films en boeken de ban in ''om het normaal worden van geweld in ons dagelijks leven door de toenemende invloed van gewelddadige beeldcultuur zoveel mogelijk terug te dringen.''?
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:18:45 #29
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50652961
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ook meteen maar gewelddadige series, films en boeken de ban in ''om het normaal worden van geweld in ons dagelijks leven door de toenemende invloed van gewelddadige beeldcultuur zoveel mogelijk terug te dringen.''?
Jep, ik heb namelijk eergister Shawn of the dead weer gezien en heb gister de hele dag in de pub gestaan en mensen met een slaghout neergemept. Net als in de film. Want alles wat ik zie of speel moet ik meteen nadoen natuurlijk.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_50653037
quote:
Een Amerikaanse actiegroep die opkomt voor de belangen van het gezin heeft het Britse verbod op Manhunt-2 overigens meteen aangegrepen om in de VS actie te ondernemen. De verwachte release van Manhunt-2 zal op 10 juli in de Verenigde Staten zijn.
Van een organisatie die opkomt voor de belangen van het gezin zou je verwachten dat ze de problemen eens bij de wortel aan zouden pakken in plaats van dit soort nutteloze symptoombestrijding. Wat doet een kind uberhaupt met een spel dat een adviesleeftijd van 18+ heeft? Geef gewoon je eigen incompetentie als ouder eens toe.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_50654755
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:55 schreef Boze_Appel het volgende:
Leeftijdsadviezen kan ik nog inkomen. Dan heb je een indicatie wat voor geweld en/of seks er in een spelletje zit, maar ik heb de betuttelende overheid niet nodig om zelf te bepalen wat voor geweld ik wil bekijken.

Zolang het allemaal virtueel blijft is het een perfecte uitlaatklep voor mensen.
Veel jongeren gebruiken een leeftijdsindicatie toch als middel om te kijken of een spel wel cool genoeg is ?
pi_50654797
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:14 schreef Ericr het volgende:
Ah weer die leipo van een Dijsselbloem, viel te verwachten als het om dit soort games gaat. Mensen die ziek in de kop zijn gaan toch wel over tot zieke daden, zo'n game zal hooguit een extra trigger zijn.
Of niet. Veel mensen kunnen hun natuurlijke agressie kwijt in geweldadige games.
pi_50654903
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
laten we dan maar beginnen met het verbieden van religieus getinte boeken. met name die waarin wordt opgeroepen of aangespoord wordt tot haat of andere bezigheden die naar oordeel van ons huidige rechtssysteem niet toegestaan zijn of waarin dit verheerlijkt wordt.

pi_50655316
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 15:12 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

laten we dan maar beginnen met het verbieden van religieus getinte boeken. met name die waarin wordt opgeroepen of aangespoord wordt tot haat of andere bezigheden die naar oordeel van ons huidige rechtssysteem niet toegestaan zijn of waarin dit verheerlijkt wordt.

Je bedoelt het oude testament?

Wat betreft games: ik denk dat geweldadige mensen misschien wel geweldadige games gaan spelen, maar niet per se dat deze 'gewone' spelers aanzetten tot geweld. Anders zou half-Nederland wel lopen te zwaaien met houten zwaarden of gloeiende kolen naar elkaar smijten.
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:28:26 #35
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50655436
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Van een organisatie die opkomt voor de belangen van het gezin zou je verwachten dat ze de problemen eens bij de wortel aan zouden pakken in plaats van dit soort nutteloze symptoombestrijding. Wat doet een kind uberhaupt met een spel dat een adviesleeftijd van 18+ heeft? Geef gewoon je eigen incompetentie als ouder eens toe.
Zulke groepen staan helaas te preken voor eigen parochie. Mischien moeten gamers dan maar reageren door een organisatie tegen slecht ouderschap op te richten.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:33:00 #36
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_50655576
Ik snap niet waarom je een spel zou willen verbieden. Ik hoor net op de radio dat het spel uitgesteld is door de fabrikant. ongelooflijk
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:35:03 #37
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50655647
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 15:33 schreef slaveloos het volgende:
Ik snap niet waarom je een spel zou willen verbieden. Ik hoor net op de radio dat het spel uitgesteld is door de fabrikant. ongelooflijk
Denk om de kinderen!
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:36:42 #38
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_50655701
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 15:35 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Denk om de kinderen!
ik heb kinderen, en die mogen geen manhunt2 spelen
ik wel, maar ik ben heel oud en ontzettend vredelievend.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_50655791
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 15:35 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Denk om de kinderen!
Een beetje ouder laat zijn kind niet met dit soort spelletjes spelen. Eigen verantwoordelijkheid in deze lijkt me dus op z'n plaats. Verbieden gaat mij in dit geval veel te ver.
pi_50656254
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 15:36 schreef slaveloos het volgende:

[..]

ik heb kinderen, en die mogen geen manhunt2 spelen
ik wel, maar ik ben heel oud en ontzettend vredelievend.
Zo zou het inderdaad moeten zijn, maar voor sommige ouders is dat beetje verantwoordelijkheid voor hun kinderen blijkbaar teveel gevraagd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:59:44 #41
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_50656562
En welk probleem wordt er precies opgelost door dit spel te verbieden? En is dat het waard om iedereen het recht te ontzeggen om zijn eigen vrijetijdsbesteding uit te kiezen?
Wat bezielt mensen die dit soort zaken willen verbieden vraag ik me af? En denken ze werkelijk dat het verschil maakt?

Hier word ik nou agressief van
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 20 juni 2007 @ 16:03:41 #42
179327 Harry4
Treehugger
pi_50656689
Wordt hoogtijd dat ze in de kamer eens Games gaan spelen. Een game als WoW is nog veel gevaarlijker als zo'n Manhunt.
Verbieden, dat had ik niet verwacht van de PVDA.
Ich bin Macho, süper Macho...
pi_50657034
De Partij van de Ambtenaren zouden eens een keer niet iets verbieden.

Overigens vind ik die Jeroen Dijsselbloem een walgelijke man, ik zal nooit vergeten hoe hij op een fascistische manier ging onderzoeken of hij wel even de kinderen bij Natasia (van de GoudenKooi) kon weg laten halen.

Dat was echt schandalig
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 20 juni 2007 @ 16:46:43 #44
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_50657951
Was dat maar gebeurd
pi_50658462
Wij van de PvdA bepalen wel wat goed is voor het volk!
pi_50658535
Ik wil graag een verbod op dit soort achterlijke verboden
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:08:21 #47
179327 Harry4
Treehugger
pi_50658562
Waarom wordt alleen PVDA er eigenlijk zo hard op afgekeurd, CDA gaat hierin nog veel erger.
Ich bin Macho, süper Macho...
pi_50658569
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 17:04 schreef more het volgende:
Wij van de PvdA bepalen wel wat goed is voor het volk!
Dat doet toch elke politieke partij?
pi_50658676
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 17:08 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat doet toch elke politieke partij?
Sommige politieke partijen bemoeien zich minder met het leven achter de voordeur.
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:13:08 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50658702
Het zal toch Dijsselbloem weer niet zijn

Volgens mij begrijpen ze niet echt dat internet niet ophoudt bij de grens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')