ik ben even naar school en ik mis bijna een compleet topic!
nog even over dat pesten van vorige topic:
ik was vroeger enorm dun
![]()
ik sporte teveel
![]()
maar werd ook enorm gepest, puur omdat ik dat stille meisje was dat niemand de kans wilde geven enzo. Ben nu eenmaal geen feestbeest. We hadden toentertijd ook absoluut niet veel geld en mijn moeder moest zelf de kleren naaien omdat er geen geld was voor gewone kleding (ben 22 pas
![]()
, donderdag 23 dan) Dus tjah dan ben je als introvert iemand dubbel het aandachtspunt voor de popi jopi kids. Enige waar ik me in kon vinden was korfbal. enkel omdat ik daar in uitblinkte. Met de pubertijd kwam ik wel met mijn eigen mening en dat kon niet iedereen waarderen een aangezien er vriendjes politiek heerste werd ik in de laatste paar jaren flink getreiterd en maakte de selectie trainingen toch niet meer uit. Met eigen mening nieteens zeer aanwezig en irritant maar gewoon een opmerking maken als een coach een kind uitscheld... dat vond ik niet kunnen omdat ik datt zelf als kind ook niet kon waarderen....
Zo rond me 16e ben ik gestopt met topsport. de competitie en de hele sfeer kwam me de strot uit. gestopt echt in 1 keer en daarnaast kon ik vroeger alles eten en als je dan zo abrupt stopt en alles blijft eten heb je kilo's teveel. En dat ik veel eet altijd al beetje gekomen uit onzekerheid/leegheid. En toen ik zo veel sporte kon dat ook gewoon.
Nu echter sinds ik kung fu doet sinds ik 19 ben, ben ik ineens uit me stulpje gekomen en me durven te laten zien. Me niet voor schamen dat ik geen feestbeest ben en langzamerhand kreeg ik eindelijk vrienden
![]()
echte vrienden dan
![]()
En met korfbal was er ooit een hoog team aan me beloofd dat ik mocht trainen en zonder pardon stond ik na de zomer ineens bij een laag team bijgeschreven. Puur door die vrindjes politiek terwijl ik dat graag wilde doen... Op zich dan waarom niet dat lage team. wilde het wel maar zat op school op die tijden. En dat wisten ze al die tijden. Ik ben er serieus weggepest omdat ik er tegen opkwam als ik tegen de "beste" coaches/trainers wat zei als ze die kids vol liepen te schelden als ze iets niet goed deden. De scores van de teams waren mss wel goed... maar daar gaat een sport niet om!
Met kung fu geeft iemand na ongeveer 10 jaar trainen pas les ofzo
![]()
ik deed dat na 1,5 jaar voor het eerst al. Met kung fu heb ik de kans gekregen die ik met korfbal nooit heb gehad en nu geef nu nog vaak les. Dus als ik het niet zou kunnen had iemand anders wel aangewezen over de periode heen
![]()
en tijdens het trainen komen mensen op me af om vragen te stellen steeds. Doordat ik kung fu ook nog eens echt leuk vind om te doen... is het in combi gewoon enorm tof voor mij en heb ik de kans gekregen om ook eens voor de klas te staan en het "voorbeeld" te zijn. En het is dan leuk als de ouders van de kids naar je toe komen en dan tegen je zeggen dat ze nog nooit zo'n leuke les hebben gehad.
En dat zelf vertrouwen wat ik daar uit krijg ga ik nu zeker gebruiken om mijn eetgewoonte om te draaien naar gezond en de juiste hoeveelheden
![]()
edit:
stukje is wel heel lang geworden