Weinig symphatiek van Van der Ham. Wat moet Wilders nu vragen?quote:
Dat is wel brutaal, je vraag toch ook niet wat iemand verdient, of een goochelaar naar zijn goocheltruc, etc,etc.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is niet brutaal, dat is aan je portemonnee denken.
Wilders mag vragen waarom er pitten in mijn pitloze druiven zittenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:08 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Weinig symphatiek van Van der Ham. Wat moet Wilders nu vragen?
Dat is wat anders.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is wel brutaal, je vraag toch ook niet wat iemand verdient, of een goochelaar naar zijn goocheltruc, etc,etc.
En verder ben ik niet rechts.
jij begon over een truc. Dus.quote:
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:05 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Linkse mensen leven graag op kosten van een ander![]()
En waarom bitterkoekjes nooit bitter smaken!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:09 schreef Fastmatti het volgende:
Wilders mag vragen waarom er pitten in mijn pitloze druiven zitten![]()
Een goochelaar verliest er z'n broodwinning mee als hij de truuk verrraadt.quote:
En zijn minder gelukkigquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:13 schreef JohnDope het volgende:
En linkse mensen geven ook minder aan goede doelen, dan rechtse mensen.
Ach, je maakt jezelf nogal belachelijk als je telkens vooroordelen blijft herhalen die niet waar zijn.quote:
Livestro zit zo om 13.50 bij ons op radio 1.quote:Buitenhof ontslaat 'rechtse' columnist Livestro
Joshua Livestro is geen columnist meer van Buitenhof.
Onder de maat
De makers van het programma vinden zijn werk 'onder de maat'. Livestro was de opvolger van Ronald Plasterk, die minister van Onderwijs werd. Livestro, buitenlandcommentator van De Telegraaf, haalt in zijn krant uit naar de NPS. Hij zegt dat zijn mening te rechts is voor het programma.
Censuur
Bovendien zouden 'afwijkende meningen stelselmatig worden genegeerd of nog erger: gecensureerd'. Het Journaal en NOVA noemt hij 'veredelde Melkertbaan-projecten voor kansarme linkse journalisten'.
Belastingcenten
Nu Livestro weg moet bij het programma, richt hij zijn pijlen vooral op de NPS. "Wat er daar met uw belastingcenten wordt gedaan, dat deugt gewoon niet", schrijft hij in zijn Telegraafcolumn.
Volgens mij stond er net iets andersquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ach, je maakt jezelf nogal belachelijk als je telkens vooroordelen blijft herhalen die niet waar zijn.
Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:42 schreef SCH het volgende:
Livestro zit zo om 13.50 bij ons op radio 1.
stemproblemen.....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:43 schreef SteveBallmer het volgende:
Wat is er met Sjors?
Poliep? Het heerst..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:45 schreef SCH het volgende:
stemproblemen.....
Beterschap.quote:en SCH heeft griep
Verdomd zeg... Gaan die publieke omroep zowaar aandacht besteden aan zo'n rechtse journalistquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:42 schreef SCH het volgende:
Livestro zit zo om 13.50 bij ons op radio 1.
Ben benieuwd hoe vaak hij afgekapt gaat worden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:48 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Verdomd zeg... Gaan die publieke omroep zowaar aandacht besteden aan zo'n rechtse journalist
Bij mij doet die radio het niet eensquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe vaak hij afgekapt gaat worden.
Een krappe vijf minuutjes kan wel heur..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:48 schreef calvobbes het volgende:
Verdomd zeg... Gaan die publieke omroep zowaar aandacht besteden aan zo'n rechtse journalist
Yep - klopt. Hij is daarom minder gaan presenteren. Maar zullen we dit maar via de PM doenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar heeft Sjors volgens mij al een paar weken last van zo te horen.
Ben ik nu ontslagen?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:59 schreef calvobbes het volgende:
Potdorie zeg... Zomaar rechtse kritiek op de publieke omroep! Ongecensureerd!
Misschien kan ik de nieuwe columnist van Buitenhof wordenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:02 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Je gaat jezelf toch niet ontslaan!??
Da's wel heel pc hoor.
Nee, de financiën zijn niet het wezenlijke verschil. De INHOUD is het verschil. De 'staatsomroep' mag misschien gekleurd zijn, een zender als FOX liegt ronduit, stelt zaken rigoreus anders voor dan ze in werkelijkheid zijn. FOX creëert een eigen werkelijkheid voor haar TV-kijkers. Bij de NOS krijgen alle politieke partijen aandacht en spreektijd. FOX is de spreekbuis van puriteins, republikeins Amerika. Er zijn hele websites te vinden waarin precies wordt aangetoond hoe FOX stelselmatig de boel bedondert.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:33 schreef JohnDope het volgende:
Je je ziet het goed precies zoals de StaatsOmroep doet.
Wat mij betreft komt er een zender zoals Fox, die eigenlijk netzoals de Staatsomroep is, maar dan wat rechtser.
En het enige grote verschil is, dat wij allemaal meebetalen aan de StaatsOmroep en voor een zender als Fox niet.
Livestro is ook geen goede columnist, ontbreekt het zoiezo een beetje aan bij Buitenhof de laatste tijd.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:00 schreef SCH het volgende:
Livestro ziet een complottheorie. Zou kunnen. Ik vond hem afgelopen zondag in ieder geval weer erg tegevallen. Net als je denkt: nu maakt hij een punt, dan gebeurt er niks en is hij klaar. Ik kan me niet voorstellen dat het vanwege het rechtse gehalte is. Sowieso al niet, ze zochten juist een wat rechtsere columnist. Maar zijn columns waren ook niet zo rechts, het ontbrak juist aan duidelijkheid en stellingname. Ik heb me helemaal niet kunnen ergeren![]()
De NOS liegt net zo hard mee, laatst hadden ze ook weer een hoax verspreid, dat de BBC reporter was vrijgelaten.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, de financiën zijn niet het wezenlijke verschil. De INHOUD is het verschil. De 'staatsomroep' mag misschien gekleurd zijn, een zender als FOX liegt ronduit, stelt zaken rigoreus anders voor dan ze in werkelijkheid zijn. FOX creëert een eigen werkelijkheid voor haar TV-kijkers. Bij de NOS krijgen alle politieke partijen aandacht en spreektijd. FOX is de spreekbuis van puriteins, republikeins Amerika. Er zijn hele websites te vinden waarin precies wordt aangetoond hoe FOX stelselmatig de boel bedondert.
Maar het is duidelijk... jij wilt de propaganda, zoals tijdens de Tweede Wereldoorlog, terug in Nederland...
Ik denk dat daar ook meer het probleem ligt. Ze willen zo graag een rechtse dat ze maar met Livestro in zee zijn gegaan. Dat kun je ze wel verwijten. Ik vind Desanne nogal wisselend maar wel eigenzinnig. Er moet toch wel een aardig rechts geluid te vinden zijn?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Livestro is ook geen goede columnist, ontbreekt het zoiezo een beetje aan bij Buitenhof de laatste tijd.
Zolang ik al naar Buitenhof kijk (keek eigenlijk de laatste tijd is het niet zo interessant meer) is er altijd al een wat linksere columnist en een wat rechtsere, na het vertrek van Cliteur is het niet echt gelukt om een goede wat rechtsere columnist aan te stellen, al vond ik Philipse het wel aardig doen.
Ik kijk altijd wie er zitten en haak dan (meestal) af.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:10 schreef SCH het volgende:
Ik vind Buitenhof ook steeds minder boeiend trouwens.
Alleen als je echt rechts bentquote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien kan ik de nieuwe columnist van Buitenhof worden![]()
Dirk Jan van Baar (HP/deTijd) wellicht, zijn columns vind ik over het algemeen goed leesbaar en interessant.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat daar ook meer het probleem ligt. Ze willen zo graag een rechtse dat ze maar met Livestro in zee zijn gegaan. Dat kun je ze wel verwijten. Ik vind Desanne nogal wisselend maar wel eigenzinnig. Er moet toch wel een aardig rechts geluid te vinden zijn?
Daar hebben de columnisten maar een klein aandeel in. Het probleem wat mij betreft is dat ze al (zeker) een jaar of 3 het debat zoveel mogelijk mijden, regelmatig leuke gasten waarvan je op voorhand denkt dat kan een leuk debat worden maar dan krijg je over het meest actuele (en explosieve) onderwerp een suf vraaggesprek met 1 van de gasten (vaak bewindspersoon) en mogen de overige gasten een debatje voeren over een veel minder onderwerp.quote:Ik vind Buitenhof ook steeds minder boeiend trouwens.
Als ze mij op de kast willen krijgen, moeten ze m'n grote vriend Leon de Winter uitnodigen. Slechte columns vind ik, maar wel duidelijk rechts en ik denk dat hij ze goed kan brengen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat daar ook meer het probleem ligt. Ze willen zo graag een rechtse dat ze maar met Livestro in zee zijn gegaan. Dat kun je ze wel verwijten. Ik vind Desanne nogal wisselend maar wel eigenzinnig. Er moet toch wel een aardig rechts geluid te vinden zijn?
Ik vind Buitenhof ook steeds minder boeiend trouwens.
quote:Kamervragen over ontslag 'rechtse' columnist
AMSTERDAM - D66 heeft dinsdag schriftelijke vragen gesteld aan minister Ronald Plasterk (Media). Tweede Kamerlid Boris van der Ham wil weten wat de reactie is van de bewindsman op de kritiek van de 'rechtse' columnist Livestro.
Joshua Livestro heeft van het opinieprogramma Buitenhof (VPRO/NPS/VARA) te horen gekregen dat hij in het nieuwe tv-seizoen niet terug hoeft te komen. Hij werkt ook voor De Telegraaf en in die krant zegt hij dat hij is afgeserveerd omdat zijn mening te rechts zou zijn voor het progressieve programma.
Aan Fox betaal je uiteindelijk wel op een andere manier mee.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De NOS liegt net zo hard mee, laatst hadden ze ook weer een hoax verspreid, dat de BBC reporter was vrijgelaten.
En aan FOX betaalt de belasting betaler niet mee.
Aan SBS 6 ook.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:40 schreef Klopkoek het volgende:
Aan Fox betaal je uiteindelijk wel op een andere manier mee.
Conclusie: hoe rechtser de commerciëlen (logisch, de adverteerders zien graag een corrupt kapitalistisch geluid) des te linkser moet de PO zijn om dat te corrigeren. Dat hoort bij democratie.quote:
Je vervalt nogal vaak in herhaling. Dat van die belasting weten we nu wel. En er zal geen omroep zijn die nooit fouten maakt. Dat overkomt de besten, ook de BBC.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:10 schreef JohnDope het volgende:
De NOS liegt net zo hard mee, laatst hadden ze ook weer een hoax verspreid, dat de BBC reporter was vrijgelaten.
En aan FOX betaalt de belasting betaler niet mee.
Waarom doen de PO dan zo mee in de race om de kijkcijfers en dus reclameinkomsten?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Conclusie: hoe rechtser de commerciëlen (logisch, de adverteerders zien graag een corrupt kapitalistisch geluid) des te linkser moet de PO zijn om dat te corrigeren. Dat hoort bij democratie.
Nee. De PO is er niet om een spiegelbeeld van het aanbod van de commercielen te zijn, maar om zo neutraal mogelijk bericht te geven in publiek belang (al heeft Thatcher uiteindelijk gelijk: there's no such thing as society).quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:43 schreef Klopkoek het volgende:
Conclusie: hoe rechtser de commerciëlen (logisch, de adverteerders zien graag een corrupt kapitalistisch geluid) des te linkser moet de PO zijn om dat te corrigeren. Dat hoort bij democratie.
De beeb heeft iets meer zelfkritiek, maar ook daar is het grondig mis:quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:48 schreef Elfletterig het volgende:
Je vervalt nogal vaak in herhaling. Dat van die belasting weten we nu wel. En er zal geen omroep zijn die nooit fouten maakt. Dat overkomt de besten, ook de BBC.
http://www.telegraph.co.u(...)007/06/19/do1903.xmlquote:The BBC can't kick its addiction to bias
By Damian Thompson
Last Updated: 12:01am BST 19/06/2007
Have your say Read comments
When it comes to accusations of Left-liberal bias, the BBC is a bit like an alcoholic. People have been sniggering about his drinking for years; he pretends not to notice. There have been complaints; he brushes them aside. Throwing up at that wedding reception? Someone spiked the punch.
Propositioning the boss's wife? That was a joke. But, deep down, the drunk knows he has a problem. More to the point, he knows that everyone else knows. So, nervously, he's prepared to admit that he might be a little too fond of the sauce.
Yesterday, the BBC Trust published From Seesaw to Wagon Wheel, an 81-page report with the subtitle "Safeguarding Impartiality in the 21st century".
advertisement
Click here to find out more!
That's a bit like the late Boris Yeltsin talking about safeguarding his sobriety. It is, however, the first time that the corporation has attempted to address the question, so we should read the report carefully.
The first reaction is to sigh with relief. The report acknowledges that "mainstream opinion" was wrong to attack monetarism, to belittle Euro-sceptics as small-minded and blinkered, and to assume that multi-culturalism would solve the problems of immigration.
Justin Webb, the BBC's Washington correspondent, is quoted as saying that "in the tone of what we say about America, we have a tendency to scorn and deride." (Would "we" in this instance mean Matt Frei, I wonder?) Roger Mosey, former head of BBC television news, says he has "some sympathies with what Janet Daley says generally about a liberal/pinko agenda".
Stephen Whittle, a former controller of the BBC's editorial policy, says that its journalists work within a straitjacket of unchallenged liberal assumptions.
You're telling me. A few years ago, I wrote a column called "Beebwatch" for this newspaper. That involved listening to hours of BBC output every day. It was a maddening experience. I simply could not believe the ease with which representatives of Lefty pressure groups commandeered segments of Woman's Hour and Today, their soprano nagging accompanied by pizzicato clucks from the friendly interviewer.
I was outraged and, like many outraged people, became a raging bore on the subject. After the column finished, I worried whether I might have exaggerated the problem.
But then I met Robin Aitken, a BBC reporter for 25 years, who reckons that during his time on Today, The Money Programme and Breakfast News he couldn't have formed a cricket team from Tory sympathisers at the BBC.
His book Can We Trust the BBC? argues that the Left-liberal culture at White City is basically intact. Aitken, admittedly, is a Conservative, so perhaps he would say that. But Rod Liddle, former editor of Today, definitely isn't, and in The Spectator last month he listed the groups that the BBC thinks it's OK to be horrible about: evangelical Christians, the Countryside Alliance, multi-national corporations, supporters of Israel.
Ah yes, Israel. One of the few BBC journalists criticised in yesterday's report was Barbara Plett, who burst into tears when Yasser Arafat was airlifted out of his compound and then boasted about it in an article. She was caught red-handed, in other words; the incident became famous and so the report produces her as a burnt offering.
In contrast, we are told only that "a BBC News presenter" was unwise to write an article in the Daily Mirror entitled "Why the World Needs Hillary". That means you, Gavin Esler, though I had to use Google to find out.
Which brings us to the real reason this document has appeared. Google, YouTube, Al-Jazeera, Fox News: all these outlets provide competition for the BBC. The report acknowledges as much, referring in typical Beeb style to the "alternative vision" of Al-Jazeera, but to Fox's "avowedly opinionated" stance. Suddenly, the BBC finds that its reputation for impartiality has become its unique selling point, the only thing standing between it and privatisation.
Time to panic. For years, the corporation has ignored the little voice in its head that says impartiality went out of the window with Margaret Thatcher; it could afford to, because its critics had no redress and few media outlets.
But now anyone can mock the BBC on a blog or YouTube, or watch an excellent internet channel, 18 Doughty Street, founded by centre-Right entrepreneurs: the BBC report calls it "a harbinger of partisan television", but the truth is that, because it operates outside an ideological straitjacket, it is less partisan than, say, Radio 4.
This report is a step in the right direction. But, as anyone who has ever dealt with an alcoholic will confirm, it is best not to get your hopes up. Nothing will happen without a desire to change; and I don't think Auntie is ready to come off the sauce.
Is het nu opeens een wedstrijd? De PO moet zich helemaal niet aanpassen aan andere zenders, en dat doen ze waarschijnlijk ook niet. De PO wordt betaald door alle belastingbetalers, en dus moet het zolang het een Publieke en geen Staats omroep is een politiek neutrale programmering hebben. Dat hoort bij democratie.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:43 schreef Klopkoek het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |