abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:35:41 #201
52871 Blight
Supersized.
pi_50642561
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niemand, we zijn vorig seizoen glansrijk en met afstand kampioen geworden, en och wat waren we dichtbij de CL winst man!

Zo wordt het nooit wat met Ajax......
Je kunt cynisch doen over de resultaten, maar dat neemt niet weg dat de huidige spelersgroep van Ajax een goede balans kent. Begrijp me niet verkeerd: natuurlijk zijn versterkingen ook wat mij betreft welkom. Een versterking is immers áltijd welkom. Echter, dat mensen nu al beginnen te miepen dat Ajax zich nog niet roert op de transfermarkt vind ik een beetje voorbarig. De transferperiode duurt nog lang en Ajax hoeft niet persé met geld te smijten, wel? De zomer duurt nog lang, en misschien is het juist verstandig van Ajax om nog even de kat uit de boom te kijken.

Hoe dan ook, naar mijn mening is de huidige selectie van Ajax geen zwakke. Ajax heeft het materiaal al in huis om de landstitel te kunnen grijpen. Wel ben ik van mening dat een versterking nog nodig kan zijn als we ook Europees echt mee willen doen.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:36:28 #202
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50642585
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:33 schreef koningdavid het volgende:
De selectie zoals we die volgend seizoen kunnen invullen:

Doelmannen:
Stekelenburg
Gentenaar
Heijblok

Linksback:
Emanuelson
Vermaelen
Slijngard

Centrale verdedigers:
Stam
Vermaelen
Heitinga
Van der Wiel

Rechtsback:
Ogararu
Heitinga
Van der Wiel
Anita

Middenvelder links:
Davids
Sneijder
Emanuelson
Sarpong
Schilder
Lindenbergh (vooralsnog)

Nummer 10:
Sneijder
Bakircioglu
Sarpong
Schilder

Rechthalf:
Gabri
Maduro
Delorge
Donald
Anita

Linksbuiten:
Babel
Leonardo
Mitea
Manucharyan

Spits:
Huntelaar
Babel
Leonardo

Rechtsbuiten:
Bakircioglu
Leonardo
Martina

We kunnen dus nog wel een spits en rechtsbuiten gebruiken. De rest is wel aardig bezet volgens mij.
Je gaat ervan uit dat we 4-3-3 gaan spelen mét tien? Waarop is dat gebaseerd?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_50642592
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:33 schreef koningdavid het volgende:
De selectie zoals we die volgend seizoen kunnen invullen:

Doelmannen:
Stekelenburg
Gentenaar
Heijblok

Linksback:
Emanuelson
Vermaelen
Slijngard

Centrale verdedigers:
Stam
Vermaelen
Heitinga
Van der Wiel

Rechtsback:
Ogararu
Heitinga
Van der Wiel
Anita

Middenvelder links:
Davids
Sneijder
Emanuelson
Sarpong
Schilder
Lindenbergh (vooralsnog)

Nummer 10:
Sneijder
Bakircioglu
Sarpong
Schilder

Rechthalf:
Gabri
Maduro
Delorge
Donald
Anita

Linksbuiten:
Babel
Leonardo
Mitea
Manucharyan

Spits:
Huntelaar
Babel
Leonardo

Rechtsbuiten:
Bakircioglu
Leonardo
Martina

We kunnen dus nog wel een spits en rechtsbuiten gebruiken. De rest is wel aardig bezet volgens mij.
Dat we een ervaren verdediger nog nodig hebben lijkt mij meer dan duidelijk.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_50642594
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:35 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Die kan je niet allemaal in een CL duel gooien.. Jonge spelers hebben we niet te kopen, maar spelers met ervaring zijn meer dan welkom.
Op zich hebben we met Stam, Davids en Gabri ervaring genoeg volgens mij. Bovendien vindt ik Heitinga, Sneijder en in iets mindere mate Huntelaar ook wel ervaren langzamerhand.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_50642617
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:36 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Je gaat ervan uit dat we 4-3-3 gaan spelen mét tien? Waarop is dat gebaseerd?
Zo spelen we sinds de terugkomst van Davids al!
Sneijder op '10' met Davids en Gabri als stofzuigers achter hem.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:37:37 #206
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50642620
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:35 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Die kan je niet allemaal in een CL duel gooien.. Jonge spelers hebben we niet te kopen, maar spelers met ervaring zijn meer dan welkom.
Het geraamte staat er, verder moeten we dat aanvullen met talentvolle jeugd. Hoe denk je dat we in 1994/95 de CL wonnen? Niemand weg, niemand erbij, de jeugd mag weer ouderwets doorbreken.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_50642651
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:36 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Dat we een ervaren verdediger nog nodig hebben lijkt mij meer dan duidelijk.
Aan de ene kant wel, maar dat gaat dan ook wel weer ten koste van de ontwikkeling van Van der Wiel, die ik heel hoog heb zitten.
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:39:33 #208
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50642681
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:37 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zo spelen we sinds de terugkomst van Davids al!
Sneijder op '10' met Davids en Gabri als stofzuigers achter hem.
Maar in de grote wedstrijden spelen we altijd 4-1-2-1-2. Maar goed, wellicht dat het komend seizoen wél een 4-3-3 wordt, aangezien we met Kennedy Bakircioglü iets meer zekerheid hebben, hij is minder flegmatiek dan een standaard-rechtsbuiten.
pi_50642728
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:38 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Aan de ene kant wel, maar dat gaat dan ook wel weer ten koste van de ontwikkeling van Van der Wiel, die ik heel hoog heb zitten.
Stam zal toch niet alles meer spelen dit seizoen, dus dat zal wel meevallen.
AFC Ajax - SS Lazio
pi_50642729
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:39 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Maar in de grote wedstrijden spelen we altijd 4-1-2-1-2. Maar goed, wellicht dat het komend seizoen wél een 4-3-3 wordt, aangezien we met Kennedy Bakircioglü iets meer zekerheid hebben, hij is minder flegmatiek dan een standaard-rechtsbuiten.
Bij 4-1-2-1-2 ontstaat er dus een nieuwe positie, namelijk controlerende middenvelder.

Controlerende middenvelder:
Heitinga
Maduro
Davids
Donald

Ook goed bezet dus.
pi_50642777
Controlerende middenvelder is Heitinga altijd en dat doet hij goed!
AFC Ajax - SS Lazio
pi_50642788
Blijft Maduro dan? Lijkt me niet slim vanuit zijn oogpunt.
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:43:51 #213
52871 Blight
Supersized.
pi_50642790
Als we ons dan toch moeten versterken lijkt het mij raadzaam een vervanger voor Grygera aan te trekken. Als Stam wegvalt oogt het achterin niet zo solide.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:45:10 #214
52871 Blight
Supersized.
pi_50642827
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:43 schreef Snatsie het volgende:
Blijft Maduro dan? Lijkt me niet slim vanuit zijn oogpunt.
Waarom zou dat niet slim zijn? Aan het begin van het seizoen heeft Ten Cate veel vertrouwen in Maduro uitgesproken en gezegd veel potentie in hem te zien. Als Maduro de vorm die hij nu op het EK laat zien kan vasthouden en misschien zelfs verder uit kan bouwen ziet zijn toekomst bij Ajax er zo slecht niet uit.
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:46:25 #215
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50642855
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:41 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Bij 4-1-2-1-2 ontstaat er dus een nieuwe positie, namelijk controlerende middenvelder.

Heitinga
Maduro
Davids
Donald

Ook goed bezet dus.
Zeker, daarbij gaat mijn voorkeur uit naar de 4-1-2-1-2-opstelling. Als we blijven switchen tussen 4-3-3 in de kleine wedstrijden en 4-1-2-1-2 in de grote wedstrdijen, dan bouw je nooit een team op. Altijd 4-3-3 is ook een optie, maar daar moet dan wel aan vastgehouden worden.
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:50:38 #216
52871 Blight
Supersized.
pi_50643000
quote:
---------------Stekelenburg--------------
--Wiel--Heitinga--Stam--Emanuelson--
-----------------Maduro-------------------
---------Gabri-----------Davids----------
-----------------Sneijder------------------
----------Huntelaar---Babel-------------
Ik zie het wel zitten.
pi_50643010
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:46 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Zeker, daarbij gaat mijn voorkeur uit naar de 4-1-2-1-2-opstelling. Als we blijven switchen tussen 4-3-3 in de kleine wedstrijden en 4-1-2-1-2 in de grote wedstrdijen, dan bouw je nooit een team op. Altijd 4-3-3 is ook een optie, maar daar moet dan wel aan vastgehouden worden.
Wat mij betreft mag er best gevariëerd worden in systeem, afhankelijk van de tegenstander. Dat heeft afgelopen seizoen ook best goed uitgepakt.
pi_50643043
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:50 schreef Blight het volgende:

[..]

Ik zie het wel zitten.
En dan hebben we o.a. Vermaelen, Leonardo en Bakircioglu nog op de bank.
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:53:28 #219
52871 Blight
Supersized.
pi_50643101
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:51 schreef koningdavid het volgende:

[..]

En dan hebben we o.a. Vermaelen, Leonardo en Bakircioglu nog op de bank.
En zie daar: zo dringend zijn we nu ook weer niet aan versterkingen toe.
pi_50643164
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:53 schreef Blight het volgende:

[..]

En zie daar: zo dringend zijn we nu ook weer niet aan versterkingen toe.
My point excactly.

Ervanuitgaande dat er op, Perez en De Mul na, geen belangrijke speler meer vertrekt moeten we alleen Kanu aantrekken als pinchhitter en voor de rest de jeugd de ruimte geven.
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:55:49 #221
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50643179
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:50 schreef Blight het volgende:

[..]

Ik zie het wel zitten.
Ik ook.
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:50 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag er best gevariëerd worden in systeem, afhankelijk van de tegenstander. Dat heeft afgelopen seizoen ook best goed uitgepakt.
Als het goed zou hebben uitgepakt, hadden we de dubbel gewonnen. Nu worden we ondanks het falen van PSV in de tweede seizoenshelft nóg geen kampioen.
pi_50643237
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:55 schreef M0NTANA het volgende:
Als het goed zou hebben uitgepakt, hadden we de dubbel gewonnen. Nu worden we ondanks het falen van PSV in de tweede seizoenshelft nóg geen kampioen.
We zijn het kampioenschap misgelopen door die gigantische decemberdip, en dat het niks met het variëren in systeem te maken volgens mij.
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:58:09 #223
52871 Blight
Supersized.
pi_50643273
Edje had een maand of zes eerder moeten komen.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:01:36 #224
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50643372
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:57 schreef koningdavid het volgende:

[..]

We zijn het kampioenschap misgelopen door die gigantische decemberdip, en dat het niks met het variëren in systeem te maken volgens mij.
Als je vanaf augustus/september in één vast systeem opereert, staat er in december een team. Nu was dat niet het geval, pas in maart had Henk de boel op de rails. Dat we nog dichtbij de landstitel waren, kwam door het falen van PSV.
pi_50643524
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:01 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Als je vanaf augustus/september in één vast systeem opereert, staat er in december een team. Nu was dat niet het geval, pas in maart had Henk de boel op de rails. Dat we nog dichtbij de landstitel waren, kwam door het falen van PSV.
Ik denk dat het heel sporadisch afwijken van een vast systeem (alleen lastige uitwedstrijden) niet zo'n grote invloed heeft op het al dan niet 'ontstaan van een team'. Volgens mij was het meer een mentale kwestie waardoor het in december fout ging.
We stonden eerste, we speelden goed en toen kwam PSV. We waren de betere ploeg tegen PSV, je krijgt een ongelofelijke kutgoal tegen en je staat weer tweede. Getuige de wedstrijden daarna, was dat blijkbaar een klap waar die groep niet goed mee om kon gaan.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:07:29 #226
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50643594
Het is ook gewoon lastig om een balans te vinden met je selectie. Je moet breed genoeg zijn om blessures op te vangen, maar je moet daarvoor wel spelers hebben die genoegen nemen met een bankplek.

Vorig jaar hadden we gewoon niet genoeg goeie spelers om het blessure dipje op te vangen. En als we met de huidige selectie zouden starten dan zal Ajax dat WEER overkomen.

Dus ja, er moeten zeker nog 2-3 echt goeie spelers bij.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:08:49 #227
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50643643
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:05 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel sporadisch afwijken van een vast systeem (alleen lastige uitwedstrijden) niet zo'n grote invloed heeft op het al dan niet 'ontstaan van een team'. Volgens mij was het meer een mentale kwestie waardoor het in december fout ging.
We stonden eerste, we speelden goed en toen kwam PSV. We waren de betere ploeg tegen PSV, je krijgt een ongelofelijke kutgoal tegen en je staat weer tweede. Getuige de wedstrijden daarna, was dat blijkbaar een klap waar die groep niet goed mee om kon gaan.
Natuurlijk is die hele mentale kwestie van invloed, maar als een trainer/coach een geoliede, goed lopende en presterende voetbal-machine heeft gevormd, moet je je daar sneller weer overheen kunnen zetten. Nu was het elke week weer de vraag wat Henkie van plan was, een 4-4-2-variant of toch 4-3-3?
pi_50643728
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:07 schreef HeatWave het volgende:
Het is ook gewoon lastig om een balans te vinden met je selectie. Je moet breed genoeg zijn om blessures op te vangen, maar je moet daarvoor wel spelers hebben die genoegen nemen met een bankplek.

Vorig jaar hadden we gewoon niet genoeg goeie spelers om het blessure dipje op te vangen. En als we met de huidige selectie zouden starten dan zal Ajax dat WEER overkomen.

Dus ja, er moeten zeker nog 2-3 echt goeie spelers bij.
Dan krijg een bank met Heitnga, Vermaelen, Gabri, Leonardo en Babel o.i.d. Beetje teveel van het goede als je het miij vraagt.

Als alle belangrijke spelers blijven en we halen alleen Kanu, ben ik al tevreden.
pi_50643764
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:11 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Als alle belangrijke spelers blijven en we halen alleen Kanu, ben ik al tevreden.
Er moet zeker een verdediger komen. Vermaelen, Stam en Heitinga is niet genoeg nu Grygera weg is.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_50643793
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:08 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Natuurlijk is die hele mentale kwestie van invloed, maar als een trainer/coach een geoliede, goed lopende en presterende voetbal-machine heeft gevormd, moet je je daar sneller weer overheen kunnen zetten. Nu was het elke week weer de vraag wat Henkie van plan was, een 4-4-2-variant of toch 4-3-3?
Mwah het was bijna altijd 4-3-3 met een enkele keer een uitzondering (Heerenveen en Utrecht uit). Ik blijf van mening dat het varieren in systemen een pré kan zijn, en misschien zelfs wel noodzakelijk in het moderne voetbal.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:14:09 #231
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50643842
Precies, Stam is toch relatief vaak 1 of 2 wedstrijden geblesseerd, of geschorst.

Nee, laat Ajax nou niet weer dezelfde fout maken, gewoon een goeie, niet te grote maar zeker niet te kleine selectie.
Get woke, go broke!
pi_50643843
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:12 schreef RayMania het volgende:

[..]

Er moet zeker een verdediger komen. Vermaelen, Stam en Heitinga is niet genoeg nu Grygera weg is.
Vergeet Van der Wiel niet.

Als we iemand van het kaliber Boulahrouz kunnen halen, moeten we dat natuurlijk gelijk doen. Maar een of andere talentvolle Oostblokker hebben we niet nodig volgens mij.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:16:57 #233
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50643941
Vd Wiel, leuk debuut, te jong om de verdediging op te kunnen baseren. En als we een 2de Chivu kunnen halen, nee, niet doen natuurlijk .
Get woke, go broke!
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:18:50 #234
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50643992
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:12 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Mwah het was bijna altijd 4-3-3 met een enkele keer een uitzondering (Heerenveen en Utrecht uit). Ik blijf van mening dat het varieren in systemen een pré kan zijn, en misschien zelfs wel noodzakelijk in het moderne voetbal.
Automatismes verdwijnen, als je vaak van systeem wisselt, ik ben het dus niet met je eens.

Maar goed, we hoeven het ook niet eens te worden, wordt ook zo saai dan.
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:16 schreef HeatWave het volgende:
Vd Wiel, leuk debuut, te jong om de verdediging op te kunnen baseren. En als we een 2de Chivu kunnen halen, nee, niet doen natuurlijk .
Ach, je weet van niemand of het een tweede Cristian Chivu wordt, of je moet puur op zijn nationaliteit doelen.

Liever eigen jeugd een kans, dan gokken op een onbekend buitenlands talent.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:18:55 #235
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_50643996
van der Wiel heeft misschien vijf keer meegedaan en meteen wordt hij hier binnengehaald als een verlosser. Dit seizoen was het af en toe al behelpen in de verdediging (denk aan Bremen uit met Lindenbergh als linksback), dus na het vertrek van Grygera moet er sowieso iemand bij.
pi_50644142
quote:
Vd Wiel, leuk debuut, te jong om de verdediging op te kunnen baseren.
Hij moet speeltijd krijgen dit seizoen, ik zeg niet dat we de verdediging op hem moeten baseren.
Ik zag hem ook spelen op het Toulon-toernooi. Deze jongen is zo verschrikkelijk talentvol, die moeten we niet laten verpieteren op de bank of jong Ajax.
quote:
En als we een 2de Chivu kunnen halen, nee, niet doen natuurlijk .
Erg makkelijk dit te zeggen. Het is hoe dan ook een risico om iemand uit de Roemeense of een vergelijkbare competitie te halen. Het kan een Chivu zijn, maar ook een Mitea... waarom dat risico nemen als we zelf talent genoeg hebben? (Heitinga, Vermaelen en Van der Wiel)

Als we een verdediger halen, laat het dan een redelijk ervaren verdediger zijn die genoegen neemt met een plaats op de bank.
pi_50644183
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:18 schreef thewishmaster het volgende:
van der Wiel heeft misschien vijf keer meegedaan en meteen wordt hij hier binnengehaald als een verlosser.
Verlosser? Door wie dan?

Een zeer groot talent dat speeltijd moet krijgen, ja. Maar een verlosser? Nee.
pi_50644266
Trouwens... ik was Vertonghen nog vergeten.

Ook een verdediger + evt. controlerende middenvelder.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:30:56 #239
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50644398
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:27 schreef koningdavid het volgende:
Trouwens... ik was Vertonghen nog vergeten.

Ook een verdediger + evt. controlerende middenvelder.
Meer een controlerende middenvelder en eventueel een verdediger of zelfs tien.
pi_50644434
-Ogararu - Heitinga - Stam - Urby

----Gabri--------------Davids------

--------------Sneijder---------------

V.d. Meyder - Huntelaar-Babel--

Dit zou mijn opstelling zijn als ik trainer was van ajax.
lollig
pi_50644441
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:30 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Meer een controlerende middenvelder en eventueel een verdediger of zelfs tien.
Volgens mij had Ten Cate een keer gezegd dat hij Vertonghen puur als verdediger ziet.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:34:23 #242
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50644513
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:32 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Volgens mij had Ten Cate een keer gezegd dat hij Vertonghen puur als verdediger ziet.
I know, maar moeten we blind achter Ten Cate aanhollen?

De bondscoach van België -21 ziet hem overduidelijk niet als verdediger.
pi_50644546
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:34 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat we blind achter Ten Cate moeten aanhollen. Maar als hij Vertonghen een verdediger vindt, is dat zeer waarschijnlijk de positie waar hij eventueel gaat spelen.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:36:31 #244
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50644567
quote:

[..]

Eeehmmm ja, wat moeten we anders? .
Get woke, go broke!
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:37:16 #245
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50644594
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:35 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat we blind achter Ten Cate moeten aanhollen. Maar als hij Vertonghen een verdediger vindt, is dat zeer waarschijnlijk de positie waar hij eventueel gaat spelen.
Ben er bang voor, alleen is Jan Vertonghen op die positie absoluut niet Ajax-waardig. Als back-up voor Edgar Davids kan hij daarentegen wel héél groot worden, misschien gaat Ten Cate dit ook inzien?
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eeehmmm ja, wat moeten we anders? .
In Brazilë heeft een fanatieke (en rijke) supporter eens middels een paginagrote advertentie zijn visie op het eerste elftal laten weten, misschien moeten we alvast beginnen met geld inzamelen?
pi_50644631
Update:

Doelmannen:
Stekelenburg
Gentenaar
Heijblok

Linksback:
Emanuelson
Vermaelen
Slijngard
Liesdek

Centrale verdedigers:
Stam
Vermaelen
Heitinga
Vertonghen
Van der Wiel

Rechtsback:
Ogararu
Heitinga
Van der Wiel
Anita

Middenvelder links:
Davids
Sneijder
Emanuelson
Vertonghen
Sarpong
Schilder
Lindenbergh (vooralsnog)

Nummer 10:
Sneijder
Bakircioglu
Sarpong
Schilder

Rechthalf:
Gabri
Maduro
Delorge
Donald
Anita

Linksbuiten:
Babel
Leonardo
Mitea
Manucharyan
Goossens

Spits:
Huntelaar
Babel
Leonardo

Rechtsbuiten:
Bakircioglu
Leonardo
Martina

Bij 4-1-2-1-2 ontstaat er een nieuwe positie, namelijk controlerende middenvelder.

Heitinga
Maduro
Vertonghen
Davids
Donald
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:42:48 #247
52871 Blight
Supersized.
pi_50644794
Je vergeet Manucharyan, of gaat hij vertrekken?
pi_50644834
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:42 schreef Blight het volgende:
Je vergeet Manucharyan, of gaat hij vertrekken?
Hij staat bij linksbuiten.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:45:11 #249
52871 Blight
Supersized.
pi_50644881
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:43 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hij staat bij linksbuiten.
Ik ga mijn bril even poetsen.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:45:54 #250
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50644908
Mocht Tom de Mul daadwerkelijk vertrekken naar Sevilla, dan zou ik als Ajax-zijnde trachten Andy v/d Meyde of Daniël de Ridder te huren. Beide hebben een doorlopend contract in het buitenland, zijn daar op de bank/tribune beland en zullen keihard knokken voor eerherstel.
pi_50644964
Is Daniël de Ridder niet transfervrij?
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:47:43 #252
52871 Blight
Supersized.
pi_50644967
Daniel de Ridder lijkt me dan een betere optie. Ik kan me voorstellen dat hij er wel oren naar zou hebben gezien Celta gedegradeerd is.
pi_50645019
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:47 schreef Urquhart het volgende:
Is Daniël de Ridder niet transfervrij?
Volgens mij wel. Lijkt mij ook de ideale optie. Hij doet het niet onaardig bij Jong Oranje en kan dan mooi samen met Baki en Leo knokken voor een basisplaats.

De Ridder speelt vanavond trouwens ook tegen Jong Engeland.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:50:35 #254
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50645050
Daniël de Ridder heeft een contract tot medio 2008, met een optie tot 2010, dacht ik?

Maar goed, wellicht heeft hij een ontsnappingsclausule bij degradatie?
pi_50645062
Mitea, Schilder en Lindenbergh hebben we niet nodig als ik naar de selectie kijk.

Mitea en Lindenbergh verkopen, Schilder misschien weer verhuren.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:51:55 #256
52871 Blight
Supersized.
pi_50645098
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:49 schreef koningdavid het volgende:
De Ridder speelt vanavond trouwens ook tegen Jong Engeland.
Ik heb hem tijdens de wedstrijd tegen Belgie heel kritisch in de gaten gehouden en dat ben ik nu weer van plan. Tegen jong Belgie speelde hij een aardige pot. Ik ben benieuwd of dat nu weer gaat lukken.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:51:56 #257
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_50645100
Jullie interesse in Roy Beerens als opvolger van Tom de Lul?
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:52:39 #258
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50645135
Robbert Schilder verdient een eerlijke kans in de voorbereiding, speelde uitstekend bij Heracles.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:53:16 #259
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50645154
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:51 schreef PyTh het volgende:
Ruil-constructie met Olaf Lindenbergh.
pi_50645155
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:52 schreef M0NTANA het volgende:
Robbert Schilder verdient een eerlijke kans in de voorbereiding, speelde uitstekend bij Heracles.
Klopt, maar ik vrees dat de concurrentie te moordend is voor zijn positie.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:54:31 #261
52871 Blight
Supersized.
pi_50645217
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:51 schreef PyTh het volgende:
Ik pas. Roy is wat mij betreft op zijn plaats in Nijmegen.
pi_50645753
quote:

[..]

Maar hij ziet zichzelf als centrale verdediger, daar wil hij zich iig op gaan richten bij Ajax.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_50645774
Tom de Lul, hilarisch. Echt waar!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:17:05 #264
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_50646091
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:08 schreef zjroentje het volgende:
Was een typfoutje man, kan gebeuren toch?
pi_50646203
Ik vind Anita overigens totaal geen rechtsback. Hij is gewoon een middenvelder.
pi_50646681
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:08 schreef zjroentje het volgende:
Ook zo origineel hé
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:35:47 #267
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_50646798
Chivu naar Inter, verdienen wij daar nog een paar kwartjes op?
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:36:55 #268
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_50646847
Godverdomme Chivu. Is het al definitief?
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:37:09 #269
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50646861
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:32 schreef denthemen het volgende:

[..]

Ook zo origineel hé
heb jij wel eens een brabo MET humor gezien dan? .
Get woke, go broke!
pi_50646933
hij had beter naar Barca kunnen gaan.
pi_50646946
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik weet niet of je er wel eens komt, maar Theo Maassen en Hans Teeuwen moet zelfs jij wel kennen toch?
pi_50646958
quote:

[..]

woensdag 20 juni 2007 @ 11:42:24 #273
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_50647073
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:35 schreef BoNi het volgende:
Chivu naar Inter, verdienen wij daar nog een paar kwartjes op?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_50647251
quote:

[..]

Eerst ABN, dan humor
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:46:40 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50647253
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:39 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Ik weet niet of je er wel eens komt, maar Theo Maassen en Hans Teeuwen moet zelfs jij wel kennen toch?
[pacman.jpg] .
Get woke, go broke!
pi_50647265
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:53 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vrees dat de concurrentie te moordend is voor zijn positie.
Schilder is misschien dan de laatste keus, goede voetballer maar er zijn beteren voor hem!
AFC Ajax - SS Lazio
pi_50647456
Zo, de lijstjes en opstellingen hebben we ook weer gehad .

Chivu . Waarom kies je voor zo'n kutclub. Had zoveel beter kunnen zijn.
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:54:16 #278
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_50647608
Volgens mij is 't vooralsnog een VZ-gerucht.
pi_50647661
Ik hoop dat het daar bij blijft.
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:57:27 #280
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50647741
Als hij niet naar Ajax komt zal het me echt worst zijn waar een ex-Ajacied gaat spelen, maar dat zal aan mij liggen .

Of het moet in Nederland zijn natuurlijk, das anders.
Get woke, go broke!
pi_50647822
Inter is een mooiere club dan AS Roma en hij verdiend waarschijnlijk ook beter.
lollig
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:00:59 #282
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_50647862
quote:
Landskampioen PSV doet volgens AD Sportwereld een laatste poging om Kenneth Perez over te nemen van Ajax. De clubs spreken woensdag met elkaar over de aanvaller. Ajax-TD Martin van Geel wist te melden dat PSV voor de derde keer een bod heeft gedaan.

Tegenover het verwachte vertrek van de Deen staat het voorlopige aanblijven van Wesley Sneijder. De kleine spelmaker was lange tijd ontwerp van gesprek bij de Spaanse club Valencia. Persbureau Reuters meldde dinsdagavond dat technisch directeur Amadeo Carboni de club moet verlaten. Juist hij was een groot voorstander van de komst van Sneijder.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:06:23 #283
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_50648066
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:59 schreef ub40_bboy het volgende:
Inter is een mooiere club dan AS Roma en hij verdiend waarschijnlijk ook beter.
Presenteer jij je persoonlijke mening altijd als een feit?
Secrets never die. Only people.
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:06:47 #284
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_50648077
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:06 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

Idd
pi_50648155
Moeten we dan overal "in vind" voor zetten?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:11:16 #286
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50648249
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:00 schreef Houniet het volgende:

[..]
Laatste poging? Ideaal, nog éénmaal een aanbieding weigeren en hem naar (bijvoorbeeld) Feyenoord laten gaan.
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:06 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

Het is ook een feit, kut-AS.
pi_50648251
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:08 schreef denthemen het volgende:
Moeten we dan overal "in vind" voor zetten?
Dan zou ik in ieder geval "ik" gebruiken.
pi_50648334
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:11 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Laatste poging? Ideaal, nog éénmaal een aanbieding weigeren en hem naar (bijvoorbeeld) Feyenoord laten gaan.
[..]

Het is ook een feit, kut-AS.
AFC Ajax - SS Lazio
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:14:30 #289
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50648376
Ik blijf erbij dat ze Perez lekker naar het buitenland moeten sturen als ie niet bij Ajax wil blijven, klaar.
Get woke, go broke!
pi_50648452
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:14 schreef HeatWave het volgende:
Ik blijf erbij dat ze Perez lekker naar het buitenland moeten sturen als ie niet bij Ajax wil blijven, klaar.
Perez zal ook moeten willen natuurlijk.

Perez voor 5 ton en Aissati. Jij je zin, wij onze zin Stannetje Valckx .
pi_50648547
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:11 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Dan zou ik in ieder geval "ik" gebruiken.

Dat nou net een Brabander mij moet corrigeren
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:19:01 #292
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50648551
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:16 schreef Nashje het volgende:

[..]

Perez zal ook moeten willen natuurlijk.

Perez voor 5 ton en Aissati. Jij je zin, wij onze zin Stannetje Valckx .
Tuurlijk, maar ze moeten het PSV en eigenlijk F'noord zo lastig mogelijk maken iig.

Lullig voor Perez opzich, maar ik wil hem gewoon niet volgend seizoen tegen ons hebben. Niet dat hij nou DE speler van Ajax is, maar hij is toch gewoon een gevaarlijke tegenstander.
Get woke, go broke!
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:20:29 #293
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_50648610
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:14 schreef HeatWave het volgende:
Over het algemeen bepaalt een speler zelf waar hij naar toe gaat al moeten de clubs het natuurlijk wel eens kunnen worden over de transfersom.

Ik verwacht dat het vandaag wel rond zal komen.
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:21:46 #294
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50648662
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:20 schreef PyTh het volgende:

[..]

Over het algemeen bepaalt een speler zelf waar hij naar toe gaat al moeten de clubs het natuurlijk wel eens kunnen worden over de transfersom.

Ik verwacht dat het vandaag wel rond zal komen.
I know .

maar ze hebben nog altijd de "mogelijkheid" om het gewoon met PSV niet eens te worden .

ik vind 1,8 miljoen ook gewoon te weinig.
Get woke, go broke!
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:21:50 #295
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_50648666
Kenneth Perez wil absoluut niet meer weg uit Nederland en daarom kan ik zijn keuze voor PSV wel begrijpen, naar AZ of Feyenoord zou wel een grote stap terug zijn, naar PSV is niet zo'n hele grote stap terug.
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:22:30 #296
52871 Blight
Supersized.
pi_50648692
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:21 schreef M0NTANA het volgende:
Kenneth Perez wil absoluut niet meer weg uit Nederland en daarom kan ik zijn keuze voor PSV wel begrijpen, naar AZ of Feyenoord zou wel een grote stap terug zijn, naar PSV is niet zo'n hele grote stap terug.
Al met al is het als hij binnen Nederland blijft sowieso een stapje terug.
pi_50648738
Normale TT voor volgende topic dan maar weer? Danke bitte..
AFC Ajax - SS Lazio
pi_50648745
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar ze moeten het PSV en eigenlijk F'noord zo lastig mogelijk maken iig.

Lullig voor Perez opzich, maar ik wil hem gewoon niet volgend seizoen tegen ons hebben. Niet dat hij nou DE speler van Ajax is, maar hij is toch gewoon een gevaarlijke tegenstander.
Klopt. Die speelt gewoon de pannen van het dak tegen ons. Dat is gewoon altijd zo met oudspelers.
pi_50648865
Van Geel moet gewoon in het contract laten opnemen dat Perez niet speelgerechtigd is tegen Ajax
Of dat Ajax nog een miljoentje krijgt als Perez x doelpunten of x wedstrijden speelt
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:28:17 #300
52871 Blight
Supersized.
pi_50648936
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:26 schreef Black-Death het volgende:
Van Geel moet gewoon in het contract laten opnemen dat Perez niet speelgerechtigd is tegen Ajax
Of dat Ajax nog een miljoentje krijgt als Perez x doelpunten of x wedstrijden speelt
Realistisch wel, .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')