Ohja universiteiten en het leger hebben totaal geen rol gehad. Dat is waar ookquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is echt de grootst mogelijke bullshit. Computers zijn er gekomen door hobbyclubjes op eigen initiatief en commerciele bedrijven die daar na een tijd geld in zagen. De overheid loopt zoals altijd achter met zulke technieken.
in de Tweede Wereldoorlog liep de overheid voorop, iig in de vraag naar machines, vooral om Duitse codes te kunnen krakenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is echt de grootst mogelijke bullshit. Computers zijn er gekomen door hobbyclubjes op eigen initiatief en commerciele bedrijven die daar na een tijd geld in zagen. De overheid loopt zoals altijd achter met zulke technieken.
Ik weet prima wat ik wil.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:15 schreef du_ke het volgende:
Dat jij niet goed weet wat je werkelijk wilt lijkt me inderdaad wel duidelijk
Voor wie beter werkt? Voor de mensen die op wachtlijsten staan in de zorg? Die weggestopt worden als werkloos? Voor de manager in de publieke sector die met miljoenen lachend van andermans geld naar huis gaan? Of voor de horecaeigenaar die gewoon open wil zijn wanneer hij dat wil en zijn gasten wil laten roken?quote:En voorlopig heeft zich nog nergens een systeem bewezen dat echt beter werkt dan het systeem dat wij hier hanteren.
Welke stabiliteit?quote:Ik wacht overigens nog altijd met smart op een goede berekening waaruit blijkt dat de overheid ons netto gezien geld kost (dus incl de baten van de stabiliteit die ze brengt enzo).
Verdiep je eens wat meer in de ontwikkeling van computers voor je zulke ridicule uitspraken maakt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:15 schreef du_ke het volgende:
Ohja universiteiten en het leger hebben totaal geen rol gehad. Dat is waar ook.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:17 schreef zakjapannertje het volgende:
in de Tweede Wereldoorlog liep de overheid voorop, iig in de vraag naar machines, vooral om Duitse codes te kunnen kraken
Voor de gemiddelde mens.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik weet prima wat ik wil.
[..]
Voor wie beter werkt? Voor de mensen die op wachtlijsten staan in de zorg? Die weggestopt worden als werkloos? Voor de manager in de publieke sector die met miljoenen lachend van andermans geld naar huis gaan? Of voor de horecaeigenaar die gewoon open wil zijn wanneer hij dat wil en zijn gasten wil laten roken?
[..]
Die van al 60 jaar geen oorlog in dit land bijvoorbeeld. Of die van een land dat min of meer veilig is tegen overstromingen of zorg en onderwijs voor iedereen.quote:Welke stabiliteit?
Aha, ik begrijp dat een overheid invloed heeft op de natuur? De zorg en het onderwijs is hier waardeloos, echt compleet waardeloos.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:23 schreef du_ke het volgende:
Die van al 60 jaar geen oorlog in dit land bijvoorbeeld. Of die van een land dat min of meer veilig is tegen overstromingen of zorg en onderwijs voor iedereen.
Dat heb ik niet bijdehand en ben ook geen econoom. Waar is jouw berekening dat het ons nettowinst heeft opgeleverd dan?quote:Maar goed jij of een van je mede heilsoldaten zal vast wel eens een goed beargumenteerde berekening hebben gemaakt waaruit moet blijken dat de overheid ons netto geld kost?
Zojuist weer even gedaan en ik kom toch echt op een grote rol voor de diverse legers en universiteiten in de pioniersperiode zo rond de tweede wereldoorlog.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Verdiep je eens wat meer in de ontwikkeling van computers voor je zulke ridicule uitspraken maakt.![]()
Wel op hoe men de natuur in bedwang kan houden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Aha, ik begrijp dat een overheid invloed heeft op de natuur?
Nonsens. Ondanks al het gehuil is het nog steeds top in de wereld.quote:De zorg en het onderwijs is hier waardeloos, echt compleet waardeloos.
[..]
Hoho jullie beweren dat we beter af zijn zonder. Daar mag best een goede onderbouwing voor gevraagd worden.quote:Dat heb ik niet bijdehand en ben ook geen econoom. Waar is jouw berekening dat het ons nettowinst heeft opgeleverd dan?![]()
Dat heeft geen ruk met PC's te maken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:30 schreef du_ke het volgende:
Zojuist weer even gedaan en ik kom toch echt op een grote rol voor de diverse legers en universiteiten in de pioniersperiode zo rond de tweede wereldoorlog.
Dat heeft wel degelijk met PC's te maken. Zonder die basis waren er niet zo snel PC's ontstaanquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat heeft geen ruk met PC's te maken.Net zo min als de electronica van een trein iets te maken heeft met een pda.
Ja inderdaad, daarom behoren beide tot de top 5 van de wereld.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:26 schreef Boze_Appel het volgende:
Aha, ik begrijp dat een overheid invloed heeft op de natuur? De zorg en het onderwijs is hier waardeloos, echt compleet waardeloos.
die hoef je ook niet te geven. Wie beweert een systeem te kennen dat beter is dan de status quo, zal dit moeten onderbouwen. Een status quo hoef je niet te beargumenteren, die is er namelijk al.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:26 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat heb ik niet bijdehand en ben ook geen econoom. Waar is jouw berekening dat het ons nettowinst heeft opgeleverd dan?![]()
Dat konden de Nederlanders ook al zonder overheid.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:32 schreef du_ke het volgende:
Wel op hoe men de natuur in bedwang kan houden.
Echt niet, kijk naar onze buurlanden, die hebben het beter voor elkaar.quote:Nonsens. Ondanks al het gehuil is het nog steeds top in de wereld.
Zoals ik al zei, ik ben geen econoom, maar het lijkt mij heel erg evident dat als je de enorme bureaucratische laag weghaald, wat een overheid nou eenmaal is over je ze nou tof vind of niet, dat dat een enorme kwak met geld scheelt. Er zullen geen gedwongen uitgaven meer zijn aan dingen die de meeste mensen niet gebruiken.quote:Hoho jullie beweren dat we beter af zijn zonder. Daar mag best een goede onderbouwing voor gevraagd worden.
Dat is beleid. Dat heten uiterwaarden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:37 schreef Boze_Appel het volgende:
En zo goed is de overheid er niet in gezien de vele overstromingen elk jaar bij de grote rivieren in het zuiden. Die dijken worden zwaar verwaarloost.
Waaruit blijkt dat? De hoeveelheid buitenlandse studenten uit buurlanden die hier heen komen om te studeren lijkt me an sich al een argument tegen. Sterker nog: hier in Maastricht gaan heel veel studenten studeren in het buitenland (over de hele wereld). En de conclusie is allemaal hetzelfde: het is over het algemeen slechter dan hier (UK en scandinavie daargelaten).quote:Echt niet, kijk naar onze buurlanden, die hebben het beter voor elkaar.
Als je alle managers uit een bedrijf schopt en alleen het producerend persooneel behoud bespaar je ook miljoenen. Loopt het bedrijf daar beter van? Nee. "ja maar managers voegen waarde toe en ambtenaren helemaal niet!". Ben het met je eens dat er een stuk minder zouden kunnen zijn, maar compleet functieloos lijkt me nogal overtrokken.quote:Zoals ik al zei, ik ben geen econoom, maar het lijkt mij heel erg evident dat als je de enorme bureaucratische laag weghaald, wat een overheid nou eenmaal is over je ze nou tof vind of niet, dat dat een enorme kwak met geld scheelt. Er zullen geen gedwongen uitgaven meer zijn aan dingen die de meeste mensen niet gebruiken.
Zo moeilijk is dat toch niet te bevatten, zelfs zonder exacte cijfertjes.
Oh beweer je nu dat de dijken vroeger beter of minstens net zo goed waren? En over welke periode heb je het nu? Ik neem aan de terpen van voor de kerstening (daarna nam de kerk = overheid in die periode het over), Dat was niet echt een groots succes hoor.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat konden de Nederlanders ook al zonder overheid.![]()
Waar zijn de laatste doden of zwaar gewonden dan gevallen? Of in ieder geval miljoenen aan schadequote:En zo goed is de overheid er niet in gezien de vele overstromingen elk jaar bij de grote rivieren in het zuiden. Die dijken worden zwaar verwaarloost.
[..]
neuh valt reuze mee. Anders is niet per definitie beter.quote:Echt niet, kijk naar onze buurlanden, die hebben het beter voor elkaar.
[..]
Nee maar ook geen uitgaven meer aan wat mensen wel gebruiken. Vrede enzo. Of wegen. Of iets engs als gezondheidszorg voor iedereen.quote:Zoals ik al zei, ik ben geen econoom, maar het lijkt mij heel erg evident dat als je de enorme bureaucratische laag weghaald, wat een overheid nou eenmaal is over je ze nou tof vind of niet, dat dat een enorme kwak met geld scheelt. Er zullen geen gedwongen uitgaven meer zijn aan dingen die de meeste mensen niet gebruiken.
Zo moeilijk is het toch niet te bevatten dat de overheid niet enkel kommer en kwel is en dat we er netto gezien misschien (of zelfs waarschijnlijk) wel baat bij hebben?quote:Zo moeilijk is dat toch niet te bevatten, zelfs zonder exacte cijfertjes.
Somaliė daar doen ze namelijk niet aan overheid.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:34 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Ja inderdaad, daarom behoren beide tot de top 5 van de wereld.
ongenuanceerde zeikende huilie. Emigreer alsjeblieft naar een land waar het allemaal beter is (en waar is dat, als ik vragen mag?)
Aha, beleid is dat er elk jaar huizen onder water staan. Puik beleid.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:41 schreef Malebolgia het volgende:
Dat is beleid. Dat heten uiterwaarden.
Ik ken andere conclusies van buitenlanders die hier gekomen zijn en van mijzelf in het buitenland (Zweden). Bovendien hoef je maar te kijken naar ons absurde VMBO systeem, telkens weer hervormde regels die niet werken en late tieners die nu van de middelbare school afkomen en geen flauw idee hebben wat ze nou eigenlijk geleerd hebben behalve wat verslagjes maken.quote:Waaruit blijkt dat? De hoeveelheid buitenlandse studenten uit buurlanden die hier heen komen om te studeren lijkt me an sich al een argument tegen. Sterker nog: hier in Maastricht gaan heel veel studenten studeren in het buitenland (over de hele wereld). En de conclusie is allemaal hetzelfde: het is over het algemeen slechter dan hier (UK en scandinavie daargelaten).
Verschil is dat de overheid vind dat de burger managers nodig hebben terwijl die niet nodig zijn en mensen prima zelf kunnen beslissen wat ze willen met hun leven. Miljoenen managers in het bedrijfsleven heb ik geen problemen mee, ik betaal er niet voor. De vele lagen om een simpel iets voor elkaar te krijgen bij een gemeente betaal ik wel grof geld voor en waar krijg ik daar niet voor.quote:Als je alle managers uit een bedrijf schopt en alleen het producerend persooneel behoud bespaar je ook miljoenen. Loopt het bedrijf daar beter van? Nee. "ja maar managers voegen waarde toe en ambtenaren helemaal niet!". Ben het met je eens dat er een stuk minder zouden kunnen zijn, maar compleet functieloos lijkt me nogal overtrokken.
voor dijken hadden ze eerst toch echt de Romeinen voor nodig, lokale gemeenschappen konden niet meer dan terpen bouwen tegen stormvloedenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat konden de Nederlanders ook al zonder overheid.![]()
Als je in de uiterwaard, die bedoelt is om soms te overstromen, gaat bouwen dan kan je daar natuurlijk op wachtenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Aha, beleid is dat er elk jaar huizen onder water staan. Puik beleid.
Nee, maar ik constateer dat ondanks overheidsdwang het water in het zuiden bij de rivieren elk jaar tot de lippen staat.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:44 schreef du_ke het volgende:
Oh beweer je nu dat de dijken vroeger beter of minstens net zo goed waren? En over welke periode heb je het nu? Ik neem aan de terpen van voor de kerstening (daarna nam de kerk = overheid in die periode het over), Dat was niet echt een groots succes hoor.
Is het alleen maar relevant als er miljoenen aan schade is en er doden vallen? De overheid kan toch tegen alle beschermen.quote:Waar zijn de laatste doden of zwaar gewonden dan gevallen? Of in ieder geval miljoenen aan schade?!
Dat ben ik met je eens, maar we doen het gewoon ruk.quote:neuh valt reuze mee. Anders is niet per definitie beter.
Gezondheidszorg is voor iedereen die afgeperst wordt door de overheid om er aan mee te doen. Mensen met een laag of heel laag inkomen betalen mee aan de mensen die het geld zo uit hun mouw schudden. Geweldig systeem.quote:Nee maar ook geen uitgaven meer aan wat mensen wel gebruiken. Vrede enzo. Of wegen. Of iets engs als gezondheidszorg voor iedereen.onderwijs op basis van je cappaciteiten ipv op basis van de centen van je pa
.
Uiteraard zijn er positieve dingen uit het collectief gekomen die nuttig zijn, maar niets wat ook niet privaat gekund had.quote:Zo moeilijk is het toch niet te bevatten dat de overheid niet enkel kommer en kwel is en dat we er netto gezien misschien (of zelfs waarschijnlijk) wel baat bij hebben?
Dit is al 30 miljoen keer gezegd. De overheid gaat haar macht nooit af staan. Dat is nl. een vereiste. Buiten dat is het libertarisme bij heel veel mensen onbekend. Ik ben er zelf ook pas recentelijk mee bekend geworden en had daarvoor er nooit van gehoord.quote:Als het namelijk echt zo geweldig is zonder overheid dan zouden daar toch wel geslaagde experimenten mee gedaan zijn?
Dat is omdat er niet naar ingenieurs geluisterd wordt. Een bedrijf (vooral een Nederlands bedrijf) doet dat ook niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, maar ik constateer dat ondanks overheidsdwang het water in het zuiden bij de rivieren elk jaar tot de lippen staat.De overheid kan alles het minst slechtste oplossen toch? Waarom is er dan nog overlast en lopen elk jaar de huizen onder?
Je bedoelt: we krijgen de burgers niet zo ver dat ze de overheid willen opdoeken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:08 schreef Boze_Appel het volgende:
Dit is al 30 miljoen keer gezegd. De overheid gaat haar macht nooit af staan.
Dan mogen die libertariėrs wel eens opschieten. Ze bestaan al ruim een halve eeuw, zo niet eeuwen (Adam Smith). Duurt het in een libertarische samenleving ook zo lang om een product in de markt te zetten?quote:Dat is nl. een vereiste. Buiten dat is het libertarisme bij heel veel mensen onbekend. Ik ben er zelf ook pas recentelijk mee bekend geworden en had daarvoor er nooit van gehoord.
Kwestie van door blijven rammen zoals HenriO al zei.
De meeste mensen willen van de bemoeienis af, maar missen net die informatie hoe het anders kan.
Er zijn helemaal niet elk jaar grote overstromingen en zeker geen ongecontroleerdequote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, maar ik constateer dat ondanks overheidsdwang het water in het zuiden bij de rivieren elk jaar tot de lippen staat.De overheid kan alles het minst slechtste oplossen toch? Waarom is er dan nog overlast en lopen elk jaar de huizen onder?
[..]
Wie beweert datquote:Is het alleen maar relevant als er miljoenen aan schade is en er doden vallen? De overheid kan toch tegen alle beschermen.
[..]
Neuh dat valt nogwel mee. Er zijn geen 10 landen te noemen die het significant beter doen voor de hele bevolking.quote:Dat ben ik met je eens, maar we doen het gewoon ruk.
[..]
Het is niet perfect maar beter dan het systeem dat jij voorstelt waarbij zorg voor zeer velen helemaal niet meer toegankelijk is.quote:Gezondheidszorg is voor iedereen die afgeperst wordt door de overheid om er aan mee te doen. Mensen met een laag of heel laag inkomen betalen mee aan de mensen die het geld zo uit hun mouw schudden. Geweldig systeem.![]()
Mensen uit een gezin met een laag inkomen kunnen extra stufi krijgen, dat heet een aanvullende beurs dat is nog altijd geen vetpot maar het stelt wel iedereen in staat te studeren. En dat is beter dan dat alleen mensen met een rijke pa of ma kunnen studeren wat in jouw voorstellen het geval zal zijn.quote:Je krijgt in het huidige systeem niet meer studiefinanciering als je meer capaciteiten hebt. Mensen die uit een laaginkomensgezin komen zullen altijd moeten bijlenen en die zijn ook gestimuleerd om te leren, want ze weten wat ze te doen staat en moeten er andere dingen voor opzij zetten. Juist een reden om geen subsidie meer voor leren te geven. Niet vanuit de staat in ieder geval.
Misschien hadden een aantal dingen wel privaat gekund maar of dat standaard beter of efficienter was geweest? Ik geloof dat nog niet zo.quote:Uiteraard zijn er positieve dingen uit het collectief gekomen die nuttig zijn, maar niets wat ook niet privaat gekund had.
Hoho niet de boel omdraaien ik vroeg eerder om een onderbouwing waaruit zou blijken dat het ons netto geld kostquote:Maar als je die stelling durft te maken, dat we netto baat hebben bij een overheid dan zou ik dat graag terug zien op mijn bankrekening en wat cijfertjes van je hebben
[..]
En het blijft een zeer zwak verweer. Als het echt zo goed was hadden er vast wel wat mensen geld bij elkaar gelegd om een lap Oekraļne of Patagoniė te kopen.quote:Dit is al 30 miljoen keer gezegd. De overheid gaat haar macht nooit af staan. Dat is nl. een vereiste. Buiten dat is het libertarisme bij heel veel mensen onbekend. Ik ben er zelf ook pas recentelijk mee bekend geworden en had daarvoor er nooit van gehoord.
Oh dat discussietalentquote:Kwestie van door blijven rammen zoals HenriO al zei.
Dat is nog maar de vraag. Dat zou het geval kunen zijn als de meerderheid van de mensen echt last van de overheid had maar dan hadden we hele andere verkiezingsuitslagen gehad. Ik denk dat een ruime meerderheid wel min of meer tevreden is. Zekerheid en stabiliteit zijn ook zeer veel waard.quote:De meeste mensen willen van de bemoeienis af, maar missen net die informatie hoe het anders kan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |