Je vergeet dan ook 'toevallig' de hele boekwerken aan regels waar die private bedrijven aan moeten voldoen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:37 schreef du_ke het volgende:
In de energiesector is er op het netwerk na alle ruimte voor private partijen. Dat lijkt je keer op keer geheel "toevallig" te vergeten.
Ja vooral om leveringszekerheid te waarborgen. Enron de gekste nietwaar?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je vergeet dan ook 'toevallig' de hele boekwerken aan regels waar die private bedrijven aan moeten voldoen.
Maar vooralsnog niet werkzaamquote:Op maandag 18 juni 2007 23:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zie Space Ship One van Virgin als voorbeeld. Veel efficienter en goedkoper dan de collectieve plannen simpelweg omdat ze met een beperkt budget werken en dus moeten nadenken voor ze allerlei geld over de balk gooien.
Neuh dat krijg je ze niet aan het vertand gepeuterdquote:Op maandag 18 juni 2007 23:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Snap je dan niet dat je altijd iemand anders hindert. Per definitie.
Waarom niet? Er zijn nu ook commerciele satellieten. En zo belangrijk is de maan ook weer niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:55 schreef du_ke het volgende:
Maar vooralsnog niet werkzaam. Een privaat initiatief had nooit tot vluchten naar de maan geleid. Of tot sattelieten.
De situatie Enron is al een wat posts terug door HenriO uitgelegd.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:52 schreef du_ke het volgende:
Ja vooral om leveringszekerheid te waarborgen. Enron de gekste nietwaar?
Ik ook en ik wil graag dat anderen hun eigen leefmileu mogen bepalen net zoals ik dat zelf wil.quote:En ja er zijn ook mensen die zich wel een beetje druk maken om het leefmilieu van anderen.
Die commerciele satellieten waren er nooit gekomen zonder zwaar gesponsorde lanceerinrichtingen. En raketten betaald en ontwikkeld in opdracht van overheden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom niet? Er zijn nu ook commerciele satellieten. En zo belangrijk is de maan ook weer niet.
Het is net begonnen en de door geweld afgedwongen gelden zijn maar naar de maan geweest. Ze zijn al meer dan 50 jaar bezig!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:55 schreef du_ke het volgende:
Maar vooralsnog niet werkzaam. Een privaat initiatief had nooit tot vluchten naar de maan geleid. Of tot sattelieten.
Nou laat eens zien hoe Enron gedwongen werd om het stroomnet te verwaarlozen? Er moet vast een wet te vinden zijn waar in staat dat ze niets mochten doen aan onderhoud, zo ja dan ben ik reuze benieuwd.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De situatie Enron is al een wat posts terug door HenriO uitgelegd.
[..]
Daar gaat het niet om het gaat om het leefmilieu van anderen dat je blijkbaar graag wilt vervuilen.quote:Ik ook en ik wil graag dat anderen hun eigen leefmileu mogen bepalen net zoals ik dat zelf wil.
Klopt maar voorlopig is er ook niks maar dan ook niets bereikt. En als ze wel wat gaan bereiken dan is dat door gebruik te maken van beproefde door overheidsorganisaties ontwikkelde technieken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is net begonnen en de door geweld afgedwongen gelden zijn maar naar de maan geweest. Ze zijn al meer dan 50 jaar bezig!
Hun project kost geen miljarden op miljarden op miljarden.
Je doet je ondertitel eer aan door appels met peren te vergelijke.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Het is net begonnen en de door geweld afgedwongen gelden zijn maar naar de maan geweest. Ze zijn al meer dan 50 jaar bezig!
Hun project kost geen miljarden op miljarden op miljarden.
Dat is een boude stelling. Heb je hier nog wat bewijs voor of is dit weer achterlijke overheidsfilie?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:14 schreef du_ke het volgende:
Die commerciele satellieten waren er nooit gekomen zonder zwaar gesponsorde lanceerinrichtingen. En raketten betaald en ontwikkeld in opdracht van overheden.
Nooit is misschien wat overdreven. Ik ga uit van de zelfde termijn als die waarop we commercieel aantrekkelijke koude kernfusie kunnen verwachten.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is een boude stelling. Heb je hier nog wat bewijs voor of is dit weer achterlijke overheidsfilie?
Ja en we gebruiken ook vuur dat door de holbewoners is 'ontdekt', dat wil nog niet zeggen dat die maatschappij of dat systeem goed is.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:37 schreef Malebolgia het volgende:
Je doet je ondertitel eer aan door appels met peren te vergelijke.
Nee dat kost natuurlijk veel minder geld. 99% van het werk is al voor ze gedaan dmv die miljarden investeringen over de afgelopen 50 jaar.
Nee, dat leg ik net uit waarom dat niet zo is.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:36 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid heeft haar bezit uit diefstal verkregen en kan dus nooit de rechtmatig eigenaar zijn.
Tja, wat is "goed".quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja en we gebruiken ook vuur dat door de holbewoners is 'ontdekt', dat wil nog niet zeggen dat die maatschappij of dat systeem goed is.
Een systeem wat haar eigen wetten overtreedt kan per definitie niet goed zijn.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:03 schreef Dodecahedron het volgende:
Tja, wat is "goed".
Maar misschien wel het minst slechte..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een systeem wat haar eigen wetten overtreedt kan per definitie niet goed zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Monarchsquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:17 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ongefundeerde angsthazerij. Hoeveel mensen ken jij die een guerilla-achtige roofbende zouden oprichten?
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:07 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Recessies en hyperinflatie zijn te allen tijde het gevolg van verkeerd overheidsbeleid. Met banenverplaatsing is helemaal niets mis.
zelfde met computersquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die commerciele satellieten waren er nooit gekomen zonder zwaar gesponsorde lanceerinrichtingen. En raketten betaald en ontwikkeld in opdracht van overheden.
http://www.hardware.info/(...)_processor__Deel_1/5quote:Tot nu toe hebben we puur gesproken over de producten van Intel uit de jaren 70 en 80. Hoewel Intel de drijvende kracht was achter alle ontwikkelingen op het gebied van x86-processors, waren er voldoende andere fabrikanten van processors. De bekende fabrikant van 'Intel-klonen' is vandaag de dag nog steeds Intels grootste concurrent: AMD. In de tijd van de 8088 en 286 moest Intel wel andere fabrikanten de mogelijkheid geven processors op basis van hun ontwerpen te produceren. Één van de grootste klanten van Intel was in die tijd het Amerikaanse leger en dat vereiste dat producten die gebruikt werden bij verschillende bedrijven verkrijgbaar moesten zijn, om zo niet afhankelijk te zijn van één partij. AMD, maar ook verschillende andere bedrijven, leveren zodoende ook 8088's en 286's, geheel identiek aan de processors van Intel.
Voor mensen die zichzelf slaaf hebben gemaakt van het systeem wel ja. Voor ambtenaren ook. Voor mensen die zelf iets willen en iedereen kan dat is het een waardeloos onderdrukkend en infantiel systeem.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:07 schreef du_ke het volgende:
Maar misschien wel het minst slechte..
Het is inderdaad de snelste en meest efficiente manier om jezelf een flinke machtsbasis te verwervenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:08 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Monarchs
Dat is echt de grootst mogelijke bullshit. Computers zijn er gekomen door hobbyclubjes op eigen initiatief en commerciele bedrijven die daar na een tijd geld in zagen. De overheid loopt zoals altijd achter met zulke technieken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:11 schreef zakjapannertje het volgende:
zelfde met computers
Dat jij niet goed weet wat je werkelijk wilt lijkt me inderdaad wel duidelijk. En voorlopig heeft zich nog nergens een systeem bewezen dat echt beter werkt dan het systeem dat wij hier hanteren.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Voor mensen die zichzelf slaaf hebben gemaakt van het systeem wel ja. Voor ambtenaren ook. Voor mensen die zelf iets willen en iedereen kan dat is het een waardeloos onderdrukkend en infantiel systeem.
Ik snap nog steeds niet hoe jij kan denken dat eoa. ambtenaar in een veraf hoekje beter weet wat ik wil dan ikzelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |