Je bent te blut om nieuwe plectra te kopen en bent maar fingerstyle gaan spelen?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik speel dire straits
Tof, ik ga binnenkort bezig met sultans of swing.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik speel dire straits
betraptquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je bent te blut om nieuwe plectra te kopen en bent maar fingerstyle gaan spelen?
Die ben ik ook aan het doenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:17 schreef Zygje het volgende:
[..]
Tof, ik ga binnenkort bezig met sultans of swing.
Je hebt er de skills gewoon niet voorquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:32 schreef punkjunk het volgende:
sultans of swing, sjongedie moest en zou ik doen van me leraar, maar die krijg je er bij mij niet in.
dire straits
Dat is wel de plaats voor beginnende gitaristen, ja, dan valt het niet zo op als je vals speeltquote:
Ja of een ander groot poppodia natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is wel de plaats voor beginnende gitaristen, ja, dan valt het niet zo op als je vals speelt. Galmbak.
Klinkt erg goed, maar ik mis een beetje de "cohesie" in de compositie, het klinkt een beetje alsof iedereen maar wat door elkaar aan het spelen is. Of ligt dat aan mijquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:03 schreef DuranK het volgende:
Ik ben laatste weken bezig geweest met een best lastige solo. Hij is best goed gelukt nou op 2 stukken waar ik net een tikje slomer ga. Te snel![]()
ikke
http://media.putfile.com/Jack---kid-charlemagne-solo
origineel
http://media.putfile.com/kid-charlemagne-solo
Snap ik zelf eigenlijk ook niet zo goed. Ik speel hem wel opnieuw inquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:25 schreef Cynic het volgende:
klinkt wel lekker, maar waarom heb je hem clean opgenomen?
Hele nummer danquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:28 schreef SNArky het volgende:
[..]
Klinkt erg goed, maar ik mis een beetje de "cohesie" in de compositie, het klinkt een beetje alsof iedereen maar wat door elkaar aan het spelen is. Of ligt dat aan mij?
het lukt welquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:54 schreef SNArky het volgende:
[..]
Je hebt er de skills gewoon niet voor.
Mwah, er zijn ook mensen die precies hetzelfde van punk zeggenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:39 schreef punkjunk het volgende:
[..]
het lukt welmaar ik vind het gewoon kut muziek. Ieder nummer is het zelfde en het kunstje is snel geleerd.
ik zou het eerder van punk zeggen...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:40 schreef SNArky het volgende:
[..]
Mwah, er zijn ook mensen die precies hetzelfde van punk zeggen.
Ieder zijn smaak, ik ben ook geen Dire Straits fan. Maar het tweede gedeelte van je statement lijkt me niet helemaal terecht.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:39 schreef punkjunk het volgende:
[..]
het lukt welmaar ik vind het gewoon kut muziek. Ieder nummer is het zelfde en het kunstje is snel geleerd.
zowiezo vind ik de slagpartijen onwijs veel op elkaar lijken. allemaal ook min of meer de zelfde accoorden schema's (tenminste de nummers die ik moest leren). Ik raakte er iig snel op uitgekeken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ieder zijn smaak, ik ben ook geen Dire Straits fan. Maar het tweede gedeelte van je statement lijkt me niet helemaal terecht.
Probeer voor de grap eens solo 2 uit de Sultansquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:00 schreef punkjunk het volgende:
[..]
zowiezo vind ik de slagpartijen onwijs veel op elkaar lijken. allemaal ook min of meer de zelfde accoorden schema's (tenminste de nummers die ik moest leren). Ik raakte er iig snel op uitgekeken.
Wat is daarmee?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:14 schreef SNArky het volgende:
[..]
Probeer voor de grap eens solo 2 uit de Sultans.
Up en downstroke wisselen. Duim niet constant over je fretten heenknallen. Sexy muziek luisteren en sexy muziek maken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:35 schreef Heatseeker het volgende:
Maar zijn er tips voor de beginnende gitarist, waar moet je opletten en wat moet je vooral niet doen?
Wat versta jij onder sexy muziek?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:36 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Up en downstroke wisselen. Duim niet constant over je fretten heenknallen. Sexy muziek luisteren en sexy muziek maken.
Daar heb ik zo'n apparaatje voor die dat voor mij doet.quote:
Als jij het zelf maar sexy muziek vindt! Mijn smaak is persoonlijk en is verder ook te breed om makkelijk te definieren.quote:
een apparaat stemt je gitaar? netjes.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:44 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Daar heb ik zo'n apparaatje voor die dat voor mij doet.![]()
Ik sluit em aan, sla een snaar aan, wanneer lampje rood niet goed, wanneer lampje groen goed.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:50 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
een apparaat stemt je gitaar? netjes.
In dat geval stem jij je gitaar zelf met behulp van een apparaat. dat is anders.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:54 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Ik sluit em aan, sla een snaar aan, wanneer lampje rood niet goed, wanneer lampje groen goed.
Dat zei de verkoper tenminste, ik krijg de indruk dat jou reactie sarcasme is en daardoor voel ik me nu opgelicht.![]()
Ja dat bedoelde ik ook, je snapte me wel.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:57 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
In dat geval stem jij je gitaar zelf met behulp van een apparaat. dat is anders.
er zijn wel van die tuners die zichzelf stemmen. maar das alleen maar duur![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:00 schreef punkjunk het volgende:
[..]
zowiezo vind ik de slagpartijen onwijs veel op elkaar lijken. allemaal ook min of meer de zelfde accoorden schema's (tenminste de nummers die ik moest leren). Ik raakte er iig snel op uitgekeken.
Gitaar goed stemmen is erg belangrijk jaquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:35 schreef Heatseeker het volgende:
Maar zijn er tips voor de beginnende gitarist, waar moet je opletten en wat moet je vooral niet doen?
Ik wil er metal mee spelen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:32 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]ja de slagpartijen
wat boeien die nou
[..]
Gitaar goed stemmen is erg belangrijk jaook al heb je zo'n apparaatje toch vaak genoeg doen
![]()
en tsja
wat voor muziek wil je spelen ? Dat is wel ff 1 van de belangrijkere dingen
Wat voor gitaar/versterker heb je?quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:35 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Ik wil er metal mee spelen.
Althans het schijnt dat ik daarvoor een ander gitaar voor nodig heb, wat ik nu heb is een beginnersding. Maar dat is prima voorlopig.
Ja plaatje ervan ? :quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:44 schreef Heatseeker het volgende:
Gitaar = Tenson
Versterker = Tenson
Trashmetal als slayer/slipknot
Bedankt Nasdaqbastardo.
slipknot niet trashmetal is.quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:44 schreef Heatseeker het volgende:
Gitaar = Tenson
Versterker = Tenson
Trashmetal als slayer/slipknot
Bedankt Nasdaqbastardo.
Ik heb ook niet gezegd dat ik daar mee wil beginnen, ik wil eerst een geoefende gitarist zijn om vervolgens die harde zooi te spelen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja plaatje ervan ? :
Denk dat die bands beetje lastig zijn om gelijk mee te beginnen, maaar dat weet ik zo ook neit echt ken er niet zo gek veel van
quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:46 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
slipknot niet trashmetal is.
Nee okee,quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:49 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat ik daar mee wil beginnen, ik wil eerst een geoefende gitarist zijn om vervolgens die harde zooi te spelen.
[afbeelding]
Deze dus
Gewoon veel oefenenquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:54 schreef Heatseeker het volgende:
Hebben jullie nog trucjes om je vingers/pols te trainen?
Heb vandaag de 1e gedaan en wat van die losse stukjes door het nummer heenquote:[b]Op woensdag 20 juni 2007 00:42
En toevallig heb ik gisteren solo 2 van de Sultans geleerd. Heersend nummer, heersende solo!
edit: En highway star m/
Ik ken überhaupt geen amp techquote:Op woensdag 20 juni 2007 03:17 schreef Jorikjet het volgende:
niemand weet hier dus een amp tech regio doetinchem/arnhem?
Welkom! Leuke set wel, kan je in iedergeval leuk mee starten.quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:09 schreef Heatseeker het volgende:
Thanks!
quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:12 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Welkom! Leuke set wel, kan je in iedergeval leuk mee starten.
Maar voor echte metal moet je natuurlijk een Dean Ibanez en een buizenbak hebben
![]()
Hé, die heb ik hier ook nog ergens staanquote:
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:43 schreef SNArky het volgende:
Welke stratocaster elementen kunnen jullie aanraden?
I'll take a Razorback over any Ibanezquote:
Dat is compleet afhankelijk van je smaak. Zelf heb ik voor single coil's gekozen voor Kinman, kwalitatief erg goeie elementen (geen ruis). Enorm veel attack en relatief veel natuurlijke sustain. Ligt er natuurlijk ook weer aan welk element van Kinman. Ken je Vox Humana? Winkel in Rotterdam meen ik, daar ben ik eens geweest en ik kon daar verschillende elementen 'testen'. Ze hadden daar losse slagplaten liggen met allemaal verschillende elementen. Erg gaaf. Misschien daar eens proberen?quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:48 schreef SNArky het volgende:
Ik zal mijn vraag van gisteren maar ff herhalen...
[..]
Vlaardingen ligt die zaak, en daar kan je inderdaad die elementen testenquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:11 schreef FoggyFreek het volgende:
[..]
Dat is compleet afhankelijk van je smaak. Zelf heb ik voor single coil's gekozen voor Kinman, kwalitatief erg goeie elementen (geen ruis). Enorm veel attack en relatief veel natuurlijke sustain. Ligt er natuurlijk ook weer aan welk element van Kinman. Ken je Vox Humana? Winkel in Rotterdam meen ik, daar ben ik eens geweest en ik kon daar verschillende elementen 'testen'. Ze hadden daar losse slagplaten liggen met allemaal verschillende elementen. Erg gaaf. Misschien daar eens proberen?
Nou dan kan je ze bij Voxhumana proberen en bij Thomann bestellenquote:Op woensdag 20 juni 2007 11:38 schreef Cynic het volgende:
Vox Humana, daar heb ik een keer een setje Dimarzio's besteld, kreeg ik een mailtje dat de levertijd minstens 4 maanden was.Thomann had ze in 3 dagen bij mij thuis.
Ja, ik heb gisteren nog een bezoekje gebracht aan de site van VHquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:11 schreef FoggyFreek het volgende:
[..]
Dat is compleet afhankelijk van je smaak. Zelf heb ik voor single coil's gekozen voor Kinman, kwalitatief erg goeie elementen (geen ruis). Enorm veel attack en relatief veel natuurlijke sustain. Ligt er natuurlijk ook weer aan welk element van Kinman. Ken je Vox Humana? Winkel in Rotterdam meen ik, daar ben ik eens geweest en ik kon daar verschillende elementen 'testen'. Ze hadden daar losse slagplaten liggen met allemaal verschillende elementen. Erg gaaf. Misschien daar eens proberen?
Youtube is best sneu wat dat betreft. Als je dat zo leest dan kan iedereen altijd alles beter spelen dan diegene op de video. Of het nou een beginner is of Vai of Satriani.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:10 schreef Zyggie het volgende:
Die youtube comments weer.. meteen Hendrix aanbidden of afzeiken.![]()
Nice.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:57 schreef punkjunk het volgende:
Yeah! Ik heb wiskundeo pgehaald met een 7,3 naar een 5,56! Nu ben ik over! Yeah!
srsly?quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:23 schreef punkjunk het volgende:
Haha! Ik had ook nog een 1 voor frans, maar daar kwam ook gelijk weer een 8,7 tegen over, dus nu ben ik 100% over. Morgen nog ff 3 gare toetse doen (eco, gs2 en engels) en dan ben ik klaar voor dit jaar en ga ik 50 uur in de week werken voor mooi gitaren spul!
en dan geen tijd hebben om erop te spelenquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:23 schreef punkjunk het volgende:
Haha! Ik had ook nog een 1 voor frans, maar daar kwam ook gelijk weer een 8,7 tegen over, dus nu ben ik 100% over. Morgen nog ff 3 gare toetse doen (eco, gs2 en engels) en dan ben ik klaar voor dit jaar en ga ik 50 uur in de week werken voor mooi gitaren spul!
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:42 schreef -Menn0- het volgende:
IK BEN LEKKER GESLAAGD!!!!!!!!! (denk zeg het nog een keer)
jep, elke dag van 6 tot 7quote:
je gaat op een boerderij werken omdat je dat leuk vindt?quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:47 schreef punkjunk het volgende:
[..]
jep, elke dag van 6 tot 7eerst 3weken, dan 3 weken vakantie en dan nog een 2 weken. Dan verdien ik wel iets van 1500-2000 euro heh
en het is me hobby een beetje, wat wil je nog meer!
![]()
plus dat ik trekker mag leren rijden, en dan ben ik binnen![]()
feli feli!quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:42 schreef -Menn0- het volgende:
IK BEN LEKKER GESLAAGD!!!!!!!!! (denk zeg het nog een keer)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |