Nouja, misschien wel hoor, maar het kan mij persoonlijk absoluut niet bekoren.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:12 schreef Aresdreams het volgende:
Ken ze alleen van een paar MP3s, en klinkt wel harder dan coal chamber, inderdaad wel heel anders, maar ja, zoals je het omschrijft klinkt het alsof het live nog niet echt goed in elkaar steekt
Het ontstemmen van je gitaar?quote:Op maandag 18 juni 2007 21:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar dan kan je je trem helemaal niet meer gebruiken waarvoor die is![]()
Pas maar opquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:32 schreef VASND het volgende:
TV*Pling*
Beide methodes zijn, zeker als je nog aan het leren bent, even relevant. Tenzij je ontzettend getalenteerd bent is uiteindelijk wat muziektheorie leren best handig om niet vast te blijven zitten in een routine, maar om het initieel te leren moet je iets hebben wat jou motiveert, en voor de meeste mensen is dat niet het leren lezen van noten. Als je niet gemotiveerd bent (bijv. omdat je zware rock wil spelen en gitaarles vindt dat Mary has a little lamb op nylon beter voor je is) dan ga je vanzelf minder oefenen en dán kom je nergens.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:31 schreef dvdk het volgende:
vinden julie dit ook 'gitaar spelen' of leer je het feitelijk zo verkeerd, aangezien ze met deze lesmethode toch je nooit echt 'noten' leren maar codes (akoorden) en waneer je ze moet spelen.
of worden die akkoorden en u/downstroke notaties een soort noten op zich.
wat ik eigenlijk wil weten is, prefereer je de oude lesmethode met noten of wat je op youtube ziet?
Ok, bijdrage dan maarquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:36 schreef SNArky het volgende:
[..]
Pas maar op...
Ernie Ball snaren zijn trouwens wel veel beter dat die roestbakken dan d'Addario...
Je bent een viezerik.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:43 schreef VASND het volgende:
[..]
Ok, bijdrage dan maar.
Ik heb altijd vrij snel dat mn snaren/fingerboard ranzig worden.
Speel niet zo super intensief, maar na een maandje moet het hele zootje wel weer vervangen worden eigenlijk..
Wassen jullie speciaal jullie handen voor je gaat gitaren? Ik speel meestal impulsief, dus ff gitaartje pakken en scheuren, en ben vaak te lam om speciaal ff naar de badkamer te lopen eigenlijk.
Valt wel mee?quote:
soms als ik gewoon vette klauwen heb was ik ze wel ff. dat doe ik gewoon m'n snaren niet aanquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:43 schreef VASND het volgende:
[..]
Ok, bijdrage dan maar.
Ik heb altijd vrij snel dat mn snaren/fingerboard ranzig worden.
Speel niet zo super intensief, maar na een maandje moet het hele zootje wel weer vervangen worden eigenlijk..
Wassen jullie speciaal jullie handen voor je gaat gitaren? Ik speel meestal impulsief, dus ff gitaartje pakken en scheuren, en ben vaak te lam om speciaal ff naar de badkamer te lopen eigenlijk.
Het voordeel van zo spelen met akkoord namen is dat je ook zelf een beetje kan kloten, dat A akkoord kan je op je gitaar op tig manieren spelen en dan kan je daar een beetje mee gaan experimenteren.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:31 schreef dvdk het volgende:
hoi ik had een kort vraagje,
op youtube doe ik wel eens rondkijken en je hebt daar van die 'gitaar-lessen' op. Maar daar leren ze je alleen accoord codes en waar ze staan op de hals....en waneer je moet plukken/ en up-down strokes. zoals hier bv.
http://youtube.com/watch?v=Z3h3118UYP0&mode=related&search=
als niet-speler natuurlijk veel te moeilijk om mee te beginnen sowieso maar ik gebruik het maar als voorbeeld voor m'n eigenlijke vraag.
vinden julie dit ook 'gitaar spelen' of leer je het feitelijk zo verkeerd, aangezien ze met deze lesmethode toch je nooit echt 'noten' leren maar codes (akoorden) en waneer je ze moet spelen.
of worden die akkoorden en u/downstroke notaties een soort noten op zich.
wat ik eigenlijk wil weten is, prefereer je de oude lesmethode met noten of wat je op youtube ziet?
mvg!
Ik pak m'n A eigenlijk altijd met 3 vingersquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:03 schreef Obscurus het volgende:
[afbeelding]
Hoe krijg je het in gods naam voor elkaar om bij het A akkoord met alleen je ring vinger 3 snaren aan te spelen en dan niet de hoge E te rake???![]()
Die mag je best raken (graag zelfs als je dit akkoord zoals geschreven wil spelen), maar met een lichte buiging van je ringvinger zodat hij gedempt wordt. Vergeleken met het open laten klinken van diezelfde E-snaar (kan ook prima in A tenslotte) een eitjequote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:03 schreef Obscurus het volgende:
[afbeelding]
Hoe krijg je het in gods naam voor elkaar om bij het A akkoord met alleen je ring vinger 3 snaren aan te spelen en dan niet de hoge E te rake???![]()
![]()
Er staan kruisjes, dus als je het niet haalt moet je de bovenste snaar maar gewoon niet spelen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:03 schreef Obscurus het volgende:
[afbeelding]
![]()
Ja dat ja.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die mag je best raken (graag zelfs als je dit akkoord zoals geschreven wil spelen), maar met een lichte buiging van je ringvinger zodat hij gedempt wordt. Vergeleken met het open laten klinken van diezelfde E-snaar (kan ook prima in A tenslotte) een eitje.
Dat is volgens mij ook de 'juiste' methode.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik pak m'n A eigenlijk altijd met 3 vingers![]()
Op dat schema staat een x bij de hoge e, dus die speel je niet! Die kun je gewoon dempen door de vinger daar niet helemaal in te drukken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:03 schreef Obscurus het volgende:
[afbeelding]
![]()
Vreemd inderdaad. Leuke barréoefeningetjes misschien?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:08 schreef Cynic het volgende:
Hoe meer ik er naar kijk: waarom zou je een open A pakken dmv een barré met je ringvinger![]()
Dat hangt er geheel en al vanaf wat je daarna gaat spelen. Als je bijv. een hammer-on van de terts naar de kwart wil doen (voor een Asus4) is het soms best handig dat je nog een vinger over hebt. Een van mijn favoriete tracks heeft een C-akkoord (als 3555 gespeeld van A-snaar af) wat vrij snel een hammer-on naar een Csus4 maakt (door 3556 te pakken). Dat gaat makkelijker als je het al als een deels barré hebt gepakt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook de 'juiste' methode.
Omdat de 1 en de 3 de vingers aangeven die je gebruikt, niet de frets.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik snap die akkoorden plaatjes soms niet
Die B en C zijn op dit plaatje volgens mij echt precies hetzelfdewaarom niet gewoon met 2444 ?
Ah dat klinkt een stuk logischerquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat de 1 en de 3 de vingers aangeven die je gebruikt, niet de frets.
1 = wijsvinger, 3 = ringvinger.
ja okay maar 3555 met 3 vingers spelen is sowieso wel een beetje veel van het goede.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat hangt er geheel en al vanaf wat je daarna gaat spelen. Als je bijv. een hammer-on van de terts naar de kwart wil doen (voor een Asus4) is het soms best handig dat je nog een vinger over hebt. Een van mijn favoriete tracks heeft een C-akkoord (als 3555 gespeeld van A-snaar af) wat vrij snel een hammer-on naar een Csus4 maakt (door 3556 te pakken). Dat gaat makkelijker als je het al als een deels barré hebt gepakt.
Tuurlijk, maar als je bijv. veel tussen B en C heen en weer pakt is deze greep toch makkelijker. En door een gebrek aan open snaren is het doorklinken makkelijker te controleren.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ah dat klinkt een stuk logischer![]()
Dan vind ik het alsnog fijner om m'n c zó te pakken
[afbeelding]
Ja, mijn punt was voor open A ook niet zo sterk, daar kwam ik halverwege ook achterquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja okay maar 3555 met 3 vingers spelen is sowieso wel een beetje veel van het goede.
trouwens, als je, zoals op het plaatje, die open A met je ringvinger speelt heb je net zoveel vingers over voor hammerons enzo (1 namelijk, je pink) als wanneer je hem met 3 vingers zou spelen
Puur uit principiele traditie zou ik een slide gaan spelen in plaats van een hammer-on.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, mijn punt was voor open A ook niet zo sterk, daar kwam ik halverwege ook achter.
IK HEB EEN BLAUWE GITAARquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:13 schreef Zyggie het volgende:
GENOEG MUZIEKTHEORIE ik kan het niet meer aan!!!!
![]()
![]()
Dan kan je de rest van het akkoord niet door laten klinken, wat nu net wel de bedoeling wasquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:17 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Puur uit principiele traditie zou ik een slide gaan spelen in plaats van een hammer-on.
Een slide terwijl je het akkoord laat ringen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan kan je de rest van het akkoord niet door laten klinken, wat nu net wel de bedoeling was.
En je vingers een beetje lekker rekken is ook wel een fijne sensatiequote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan kan je de rest van het akkoord niet door laten klinken, wat nu net wel de bedoeling was.
Axis theorie klinkt als de perfecte jam tussen een shredder en Lemmy. Maakt niet uit wat voor verschrikkelijke modi je eroverheen soleert, de bas kan gewoon strak dezelfde grondtoon blijven spelenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:19 schreef TenWords het volgende:
axis theorie <3
Zwarte gitaren ftw.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:20 schreef Zyggie het volgende:
[..]
HIHI COooOooOoOollllll! De mijne is eh ORANJEBRUIN!
Hell yeah. Mijn laatste twee gitaren zijn blondjes en dat bevalt primaquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:04 schreef TenWords het volgende:
natural finish ftw
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |