Heb ik van jou ook nog niet gezien maar ik ga zo slapen en ik hoef geen excusesquote:Op maandag 18 juni 2007 22:43 schreef STING het volgende:
Riann, ik heb je in dit topic nog geen enkele positieve bijdrage zien leveren.
Alleen maar nutteloze discussie voeren.
Ga je net zo lang door totdat je gelijk krijgt of excuses ofzo?
dat heb ik ook al meerdere malen voorgestelt maar kennelijk is dat niet zo leukquote:Op maandag 18 juni 2007 22:55 schreef Viking84 het volgende:
Jezus, wat zijn jullie ontzettend irritant. Houd eens op met dat gezeik hier of ga erover mailen / pm'en / msn'en
.
Ook even offtopicquote:
*zeur*quote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:45 schreef Alcarin het volgende:
Zooo...nieuwe dag, nieuwe kansen. Klaar met het gezeur!![]()
Gefeli!!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 07:14 schreef Viking84 het volgende:
Ha, heb ik voor het eerst (nou ja, jullie snappen me wel) een BMI van onder de 25, dus officieel geen overgewicht meer
. Maar goed, dat zal morgen wel weer iets hoger zijn (ik zit nu in mijn 'ik blijf rond de 74 kg schommelen'-periode). Als ik blijf hangen rond de 73 į 73,5 zal ik pas echt blij zijn
.
Meestal zo, als mensen 'dik' zijn omdat ze veel 'lekker' etenquote:Op maandag 18 juni 2007 22:35 schreef STING het volgende:
Ja, beetje grenzen stellen is ook niet verkeerd natuurlijk
Daarnaast, voor sommige mensen is een dieet beter en langer vol te houden, als ze ook gewoon zo nu en dan ongezond genieten.
Morgen doen, dan zul je zien dat (een deel) er alweer af isquote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:10 schreef mordradead het volgende:
Ik had gisteren een bbq feestje met biernet (na ontbijt) op de weegschaal gestaan en toen was er wel wat af. Kan ik dat nou wel updaten of beter pas morgen doen
Ik ben juist afgevallenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Morgen doen, dan zul je zien dat (een deel) er alweer af is. Wat je in zo'n korte tijd aankomt, is geen vet.
oh, er was wat afquote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:15 schreef mordradead het volgende:
[..]
Ik ben juist afgevallenalleen dat is meestal zo als ik wat bier op heb gehad
Zal wel komen door het vochtverliesquote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:15 schreef mordradead het volgende:
[..]
Ik ben juist afgevallenalleen dat is meestal zo als ik wat bier op heb gehad
Ja, daar dacht ik ook al aan ja dus er zal morgen wel weer wat bijzittenquote:
waarom niet?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:57 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik moet alleen geen zuiveldrankjes meer drinken, herinneren jullie mij daar ook even aan?
Ja dat dacht ik ook, maar ik drink al bijna een jaar geen melk meer en ik dacht kom laat ik eens iets "melkigs" proberen, maar mijn maag en darmen konden dat niet waarderen. Ik heb heel de dag last gehad van gasvorming...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
waarom niet?. Zuivel helpt bij het afvallen
. Ik eet 's ochtends een bakje yoghurt en 's middags bij de lunch drink ik een glas melk.
Met een goed dieet, hoef je geen last van honger te hebben.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:13 schreef poppetje22 het volgende:
Ik heb heel de ochtend al honger en ik ben er chagerijnig van![]()
Heb al een bord brinta en een kiwi op.. en ik moet het tot half 1 met alleen een appel uitzingen.. (en veel water en thee natuurlijk)
Je mag best een plakje ontbijtkoek nemen of een cup a soupje.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:13 schreef poppetje22 het volgende:
Ik heb heel de ochtend al honger en ik ben er chagerijnig van![]()
Heb al een bord brinta en een kiwi op.. en ik moet het tot half 1 met alleen een appel uitzingen.. (en veel water en thee natuurlijk)
Natuurlijk is dat allemaal bekend!! Alleen vind ik dat ik nog niet te weinig heb gegeten voor vandaag!! Een flink bord brinta vanmorgen en daarnet een kiwi.. het is pas net over 9en!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:18 schreef STING het volgende:
[..]
Met een goed dieet, hoef je geen last van honger te hebben.
Sterker nog, teveel honger zorgt er alleen maar voor dat je lichaam zich gaat voorbereiden voor een tijd 'dat er minder voedsel beschikbaar is' en zal je minder verbranden. Daar komt het befaamde jojo-effect vandaan.
Maar goed, misschien was dat je al bekend
Ik zou het beide vermijden, aangezien er vrij veel zout zit in beide.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:26 schreef mordradead het volgende:
Wat is eigenlijk "beter" cup-a-soup helder of wat bouillon? Ik neem het laatste altijd dat vind ik echt super
Ja, daar heb je wel gelijk in! Maar je moet niet te weinig zout binnen krijgen, zeker niet als het warm weer is. En t is sowieso beter voor je als een glas colaquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:30 schreef STING het volgende:
[..]
Ik zou het beide vermijden, aangezien er vrij veel zout zit in beide.
Ongeveer hetzelfde denk ik, al is cup-a-soup helder veel duurder dan bouillonquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:26 schreef mordradead het volgende:
Wat is eigenlijk "beter" cup-a-soup helder of wat bouillon? Ik neem het laatste altijd dat vind ik echt super
Eenschquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:33 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in! Maar je moet niet te weinig zout binnen krijgen, zeker niet als het warm weer is. En t is sowieso beter voor je als een glas cola![]()
Maar wel weinig calorieenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:30 schreef STING het volgende:
[..]
Ik zou het beide vermijden, aangezien er vrij veel zout zit in beide.
Nee.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:42 schreef BabblingBrook het volgende:
Iemand weleens een crashdieet gedaan?
Nee ik was het zeker niet van plan! Maar misschien zijn er hier mensen die t wel van plan waren en dan kon ik het ze even uit hun hoofd praten.quote:
ja, wel eens weight carequote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:42 schreef BabblingBrook het volgende:
Iemand weleens een crashdieet gedaan?
Hoe zag een week er dan uit? Qua eten. En hoe lijn je nu dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:17 schreef poppetje22 het volgende:
[..]
ja, wel eens weight care![]()
nooit meer!!!
Dat lijkt me idd heel smerig. Al zijn die chocoladerepen van slimfast wel lekkerquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:30 schreef poppetje22 het volgende:
's morgens een shake of muesli (uit een zakje, met vies poeder erbij)
's middags een reep
's avonds maaltijdsoep of pasta of puree uit een zakje.
en tussendoor soep.
niks aan hoor.. t is niet echt heel erg vies, maar lekker eten is zeker anders!
Nu eet ik gewoon normaal eten, maar heel gevarieerd en ik let op de calorieen en de gezondheidsfactor
Gisteren:quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:31 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd heel smerig. Al zijn die chocoladerepen van slimfast wel lekker![]()
Wat heb je gisteren gegeten?
Dat is best netjes tochquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:36 schreef poppetje22 het volgende:
[..]
Gisteren:
ontbijt: Yoghurt met muesli
tussendoor: liga evergreen
lunch: 2 boterhammen met kaas, 1 tomaat, soepje
tussendoor: grote plak ontbijtkoek, appel
avond: gepofte aardappel met saus (), sla en tartaartje
tussendoor: kersen (25 st ongeveer)
Jahoor, weet het niet precies.. maar volgens mij moet ik zo'n beetje rond de 1500 calorieen zitten..quote:
Ik eet heel chaotisch.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:03 schreef poppetje22 het volgende:
[..]
Jahoor, weet het niet precies.. maar volgens mij moet ik zo'n beetje rond de 1500 calorieen zitten..
vanmiddag of vanavond weer lekker hardlopen![]()
Wat eet jij zoal op een dag dan?
He herkenbaarquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:09 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
En ik woon nog bij mn ouders, dus het is niet zo dat ik dan zelf kan bepalen wat ik eet.
Wat zijn dat dan voor oefeningen? Ik geloof dat ik wat gemist hebquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:31 schreef Viking84 het volgende:
Net even buikspieroefeningen gedaan uit de gids van Chicolate. Er staan oefeningen in die ik echt niet kan, hoor. Dus ik houd het voorlopig even bij de oefeningen die wel lukken. Dan worden m'n buikspieren vanzelf wel sterker, zodat ik ze wel kan
.
gewoon buikspieroefeningen, heel veel verschillendequote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:36 schreef poppetje22 het volgende:
[..]
Wat zijn dat dan voor oefeningen? Ik geloof dat ik wat gemist heb
Maar over een maandje ongeveer woon ik wel op mezelfquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:32 schreef Chicolate het volgende:
[..]
He herkenbaar... enige wat je dan kan doen is af en toe vragen of ze iets speciaals willen kopen (ik heb nu eindelijk goedkope, lekkere, gezonde muesli gevonden. Bij de Liddl, 1,30 per kilo
en het is nog best wel te eten) en gewoon wat minder opscheppen 's avonds.
Ik voel me een stuk beter dan gisternog steeds wel buikpijn, en ik leef op brandnetelthee, maar het gaat al beter. Vandaag gegeten: een bakje muesli met halfvolle melk, 2 glazen thee, appel en 3 pepermuntjes.
ja idd en als hun een gehaktbal willen dan kun je er misschien een kippetje langs leggen als hun een gepaneerde snitzel willen dan laat je voor je eigen een ongepaneerde bakken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:32 schreef Chicolate het volgende:
[..]
He herkenbaar... enige wat je dan kan doen is af en toe vragen of ze iets speciaals willen kopen (ik heb nu eindelijk goedkope, lekkere, gezonde muesli gevonden. Bij de Liddl, 1,30 per kilo
en het is nog best wel te eten) en gewoon wat minder opscheppen 's avonds.
Ik voel me een stuk beter dan gisternog steeds wel buikpijn, en ik leef op brandnetelthee, maar het gaat al beter. Vandaag gegeten: een bakje muesli met halfvolle melk, 2 glazen thee, appel en 3 pepermuntjes.
Preciesquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:39 schreef Riann het volgende:
[..]
ja idd en als hun een gehaktbal willen dan kun je er misschien een kippetje langs leggen als hun een gepaneerde snitzel willen dan laat je voor je eigen een ongepaneerde bakken.![]()
geen dankquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:39 schreef Riann het volgende:
[..]
ja idd en als hun ze een gehaktbal willen dan kun je er misschien een kippetje langs leggen als hun ze een gepaneerde snitzel willen dan laat je voor je eigen jezelf een ongepaneerde bakken.![]()
Mijn eerste gedachte (en ik weet echt niet of het waar is): het is zuur. Gooi iets zuurs in een maag die al overstuur is en die stuurt het meteen weer naar boven. Daarom drink ik nooit sinaasappelsap als ik misselijk ben, dan komt spontaan alles bovendrijven.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:46 schreef Miss_S het volgende:
weet trouwens iemand waarom je geen nectarine moet eten als je al ziek bent?
heb net voor het eerst sinds 15 jaar overgegeven
Oh bahquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:46 schreef Miss_S het volgende:
ja dat dacht ik ook alquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:47 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte (en ik weet echt niet of het waar is): het is zuur. Gooi iets zuurs in een maag die al overstuur is en die stuurt het meteen weer naar boven. Daarom drink ik nooit sinaasappelsap als ik misselijk ben, dan komt spontaan alles bovendrijven.
Maar beterschap![]()
Alweer ziekquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:46 schreef Miss_S het volgende:
als ik de verhalen zo lees hier ben ik niet vaker ziek dan anderequote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:00 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Alweer ziek![]()
Komt dat echt door die kinderen om je heen, dat je zo vaak ziek wordt? Lijkt me behoorlijk irritant...
Beterschap!
Als ik de verhalen zo lees ben jij wel vaker ziek dan anderen hoor, vooral aan het begin van de lente. Davitamonnetjes maar eens proberen?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als ik de verhalen zo lees hier ben ik niet vaker ziek dan andere
had nu al maanden nergens last van behalve van neusverkoudheid
denk niet dat het deze keer door de kinderen komt, mijn moeder had dit in het weekend
Kan ook gewoon mijn idee zijn hoor.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:23 schreef Miss_S het volgende:
als ik de verhalen zo lees hier ben ik niet vaker ziek dan andere
had nu al maanden nergens last van behalve van neusverkoudheid
denk niet dat het deze keer door de kinderen komt, mijn moeder had dit in het weekend
Vast beginnen met een gezond huis voor diegene die er nog niet isquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik wel!![]()
Partner in crime nog niet...![]()
*proest*quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:52 schreef BabblingBrook het volgende:
...frikandelbabies...
Wat dat betreft heb ik het makkelijk: ik rook niet, ik drink zelden en ik ben vegetariėr. Geen frikandelbabies hier.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:52 schreef BabblingBrook het volgende:
Ja t is net als stoppen met roken voor je zwanger wilt raken.
Dikke kindertjes zijn ook zo zielig. Mn vriendje noemt ze altijd frikandelbabies.
Je bent al zo gezond bezig (alleen ben ik t niet helemaal eens over het geen vlees eten verhaal) jk vind je ook niet te dik ofzo als ik je foto's zie op je profiel. Wat wil je nog verbeteren/veranderen? Keihard aan sporten lijkt me ook geen goed idee, want als je zo strak in je vel zit heb je alleen maar meer kans op striae lijkt me.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb ik het makkelijk: ik rook niet, ik drink zelden en ik ben vegetariėr. Geen frikandelbabies hier.Tofubabies misschien...
![]()
Ik wil sowieso gezond eten, want dat schiet er nogal eens bij in. Een appelkoek in plaats van een appel ofzo...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:03 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Je bent al zo gezond bezig (alleen ben ik t niet helemaal eens over het geen vlees eten verhaal) jk vind je ook niet te dik ofzo als ik je foto's zie op je profiel. Wat wil je nog verbeteren/veranderen? Keihard aan sporten lijkt me ook geen goed idee, want als je zo strak in je vel zit heb je alleen maar meer kans op striae lijkt me.
Ja ik zet er toch mn vraagtekens bij, maar dit is geen "wel of geen vlees" topic. Ja ik heb ook striae, op mn bovenbenen, heel lelijk geweest. Gelukkig is het nu zo licht dat je het bijna niet meer ziet. Ik wil geen zebra wordenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik wil sowieso gezond eten, want dat schiet er nogal eens bij in. Een appelkoek in plaats van een appel ofzo...En geen vlees eten is geen enkel probleem als je weet hoe je het moet vervangen.
![]()
En aan striae kun je helaas weinig doen, heb ik begrepen, dat is deels erfelijk. En ik heb al striae uit mijn pubertijd, dus ik ben bang dat ik er ook aan moet geloven als ik zwanger ben...![]()
Nou ja, het heeft wel met eten te maken. In de westerse wereld is het geen enkel probleem om vegerariėr te zijn, omdat we vaak al een overdosis aan eiwitten krijgen. Teveel eiwitten is ook weer niet goed.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:19 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ja ik zet er toch mn vraagtekens bij, maar dit is geen "wel of geen vlees" topic. Ja ik heb ook striae, op mn bovenbenen, heel lelijk geweest. Gelukkig is het nu zo licht dat je het bijna niet meer ziet. Ik wil geen zebra worden![]()
=dik -en misselijkmakend. Boterquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
als ik ziek ben dan eet ik alijd rijst met kaneel en suiker
hou je wel binnen
(en evt. boter..)
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nou ja, het heeft wel met eten te maken. In de westerse wereld is het geen enkel probleem om vegerariėr te zijn, omdat we vaak al een overdosis aan eiwitten krijgen. Teveel eiwitten is ook weer niet goed.
En zo is het moeilijker om aan de fastfood te gaan want meestal is fastfood vlees.
als het er net zo snel weer uitkomtquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:30 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
=dik -en misselijkmakend. Botersuiker
![]()
Omdat ik het niet eens ben met je. Maar ik wil niet offtopic gaan kletsenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Waarom zou je niets zeggen?
Dus alle diėten mogen besproken worden, behalve het vegetaristische dieet...?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:40 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Omdat ik het niet eens ben met je. Maar ik wil niet offtopic gaan kletsen![]()
Vegetarisch zijn is geen dieet, het is een levensovertuiging.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dus alle diėten mogen besproken worden, behalve het vegetaristische dieet...?![]()
Jij haalt vegetarisch en veganistisch door elkaar. Bovendien vind jij vegetarisch zijn een levensovertuiging, ik ben het daar niet mee eens. Ik ben voor 90% vegetariėr omdat ik vlees gewoon niet lekker vind en voor 10% omdat ik geen 'gekke koe' wil worden omdat er ontzettend met het vlees gerotzooid wordt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:51 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Vegetarisch zijn is geen dieet, het is een levensovertuiging.
Ik vind dat mensen vlees moeten binnen krijgen. Natuurlijk is het mogelijk om zonder vlees een gevarieerde voeding te kunnen aanhouden. Maar ik ben van mening dat je vitamine B12, ijzer en eiwit toch echt het beste uit vlees kan halen. Heel je leven pillen slikken om je vitamine b12 op pijl te houden lijkt me niets. Een vitamine b12 tekort kan hele nare gevolgen hebben.
In dierlijke producten zit vitamine b12. Dus tenzij jij je helemaal klem eet aan eieren en veel melk drinkt moet je wel zorgen dat je genoeg vitamientjes binnenkrijgt. Veganisten vind ik trouwens echt helemaal koekoekquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Jij haalt vegetarisch en veganistisch door elkaar. Bovendien vind jij vegetarisch zijn een levensovertuiging, ik ben het daar niet mee eens. Ik ben voor 90% vegetariėr omdat ik vlees gewoon niet lekker vind en voor 10% omdat ik geen 'gekke koe' wil worden omdat er ontzettend met het vlees gerotzooid wordt.
Staat niets over een filosofie bij.quote:U hebt gezocht op vegetarier:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
ve·ge·ta·ri·ėr (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen
Om nog een misverstandje te voorkomen: Mensen zijn helemaal niet gemaakt om teveel groenten te eten. Daar is ons spijsverteringsgestel veel te kort voor. Kijk maar naar ons gebit: Snijtanden en kiezen, het gebit van een omnivoor.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:57 schreef Viking84 het volgende:
Tja, je kunt er natuurlijk voor kiezen om wel of geen vlees te eten (omdat je denkt dat het niet goed voor je is), maar dat maakt je niet meteen een vegetariėr. Er moet wel een hele filosofie achter zitten (zielig voor dieren, reļncarnatie, mensen zijn niet gebouwd om vlees te eten etc).
Je moet bepaalde morele ideeen hebben, dat bedoel ik. Als ik geen groenten zou eten omdat ik ze niet lust, dan ben ik toch ook automatisch geen carnitarier (als dat al bestaat) Dan ben ik gewoon een mutsquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Staat niets over een filosofie bij.![]()
Je hoeft helemaal niet veel melk te drinken of veel eieren te eten om voldoende B12 binnen te krijgen. Meer is waar, maar je klem vreten is niet nodig.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:00 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
In dierlijke producten zit vitamine b12. Dus tenzij jij je helemaal klem eet aan eieren en veel melk drinkt moet je wel zorgen dat je genoeg vitamientjes binnenkrijgt. Veganisten vind ik trouwens echt helemaal koekoek![]()
ik BEGRIJP trouwens waarom iemand geen vlees zou willen eten. Ik ben het alleen niet eens met t feit dat mensen zeggen dat we goed zonder vlees kunnen. Het woord "vleesvervangers" is ook zo stom bedacht.
Nah, dan heeft de van Dale het verkeerd en ben ik geen vegetariėr. Wat ben ik dan wel volgens jou?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:06 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Je moet bepaalde morele ideeen hebben, dat bedoel ik. Als ik geen groenten zou eten omdat ik ze niet lust, dan ben ik toch ook automatisch geen carnitarier (als dat al bestaat) Dan ben ik gewoon een muts![]()
Ja, anders zouden we niet allemaal zo dik zijn.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niet veel melk te drinken of veel eieren te eten om voldoende B12 binnen te krijgen. Meer is waar, maar je klem vreten is niet nodig.
Dat de industrie het woord vleesvervangers heeft bedacht om vleeseters over te halen af en toe zo'n product te kopen wil niet zeggen dat het een juist woord is. Je hebt die dingen niet eens nodig om het vlees te vervangen.
Ik zou mensen in derde wereldlanden idd niet aanraden om vegetariėr te worden, maar zoals ik al zei, in de westerse wereld hoef je maar weinig te doen om toch voldoende binnen te krijgen.
Iemand die voor 90% een muts is?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nah, dan heeft de van Dale het verkeerd en ben ik geen vegetariėr. Wat ben ik dan wel volgens jou?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |