Bronquote:Alle kansloze bijstanders 13 weken met vakantie
Alle bijstandsgerechtigden die zijn vrijgesteld van de sollicitatie- en scholingsplicht mogen straks dertien weken in het buitenland verblijven zonder dat zij hun uitkering verliezen.
De ministerraad heeft ingestemd met een wetsvoorstel daartoe van PvdA-staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Leeftijdsdiscriminatie
Nu is het zo dat iemand van 57,5 jaar en ouder die is vrijgesteld van de sollicitatie- of scholingsplicht dertien weken met vakantie naar het buitenland mag, terwijl iemand die jonger is dan 57,5 jaar (en die ook niet hoeft te solliciteren) maximaal vier weken per jaar vakantie mag vieren. Leeftijdsdiscriminatie, oordeelde de Centrale Raad van Beroep.
Aboutaleb besloot de wet daarom zo aan te passen dat ook deze jongere groep voortaan dertien weken uit Nederland weg mag.
Voor bijstandsgerechtigden die wel moeten solliciteren of scholing moeten volgen verandert er niets. Zij mogen straks, net als nu, hooguit vier weken buiten Nederland verblijven.
Aboutaleb zei na de ministerraad dat hij niet weet hoeveel mensen in de bijstand straks dertien weken per jaar naar het buitenland kunnen. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zoekt dat nog uit.
Nee, maar schijnbaar hebben kansloze bijstanders die wel nodig.....quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:30 schreef Kwezel het volgende:
13 weken. Wat dus neerkomt op 13 x 5 = 65 werkdagen. Zoveel vakantie heeft een werkend persoon met een fulltime baan niet eens.
Goed idee.quote:Aboutaleb zei na de ministerraad dat hij niet weet hoeveel mensen in de bijstand straks dertien weken per jaar naar het buitenland kunnen. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zoekt dat nog uit.
Niemand zit te wachten op verplichtingen. Iedereen zou het liefst geen verplichting willen. Deze verandering gaat daar geen verandering in brengen. Regels om tot de groep kanslozen te behoren wordt niet veranderd, dus mensen kunnen wel meer willen, maar daar gaat echt niets mee veranderen.quote:Straks is het aantal mensen wat vrijgesteld wil worden van de sollicitatie- en scholingsplicht niet meer te tellen.
Ja, want in Nederland kunnen ze niet zwartwerken.quote:Dit biedt ook voor veel uitkeringstrekkers de mogelijkheid om te gaan klussen / bij verdienen in hun moederland en zo doende dubbel te verdienen
Sorry maar je krijgt een vergoeding van de Nederlandse staat en dan hoor je in Nederland te zitten. Anders heb je er geen recht opquote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:15 schreef Sidekick het volgende:
Leest iedereen nu structureel over 'buitenland' en 'geen verplichting' heen? Het wordt bijna in iedere zin genoemd. Die mensen mogen 365 dagen per jaar vakantie hebben, ze hebben immers geen verplichtingen. Het is juist van de zotte dat van mensen waar niets van wordt verwacht, verwacht wordt minstens 11 maanden in Nederland te gaan niksen. Wat is het verschil? Wat is het doel? Blijkbaar denken mensen bij "vakantie in het buitenland mogen hebben" aan een soort subsidie om maandenlang in een luxe hotel te kunnen zitten.
Het is diefstal. Dat is haram.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:50 schreef Atreyu het volgende:
Haha jongens,
Sommige mensen hebben gewoon geen zin om zwaar werk te doen... Ik snap wel dat een aantal van deze mensen een simpele berekening maken... vaak zijn marokanen en andere allochtonen goed in het opzetten van handeltjes.. zit in hun bloed dat ondernemen... als ze dan naast hun uitkering wat bijverdienen dan is het goed leven.. vooral als ze dan een gedeelte van dit geld doorsluisen naar marokko...
Je leeft maar 1x en dan moet je het goed doen.. als gewoon werk je niet goed ligt maar je wel kansen hebt met handeltjes of het opzetten van iets en je bent slim en het lukt je... waarom niet... oke het zou wel netter zijn om het wit ivm zwart te doen maar als de pakkans klein is en je lef hebt en geen last hebt van je geweten..
Ja, maar hallo! Wij als belastingbetalers werken voor hun vakantie. Is dat niet krom?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:23 schreef Klopkoek het volgende:
Zielige reacties hier. Dit is de meest kansloze groep, waar geen fatsoenlijke regeling voor is getroffen en helaas niks aan gedaan kan worden, en dan willen sommigen hier ook nog die mensen hun laatste pleziertje ontnemen? Ronduit treurig hoe Telegraaf-generalisaties tegenwoordig Nederland hebben veranderd.
Wat is het toch zonde dat moeder natuur het niet mogelijk heeft gemaakt dat mensen voor één dag een kwijlende mongool kunnen zijn, dat zou voor veel mensen mentale deuren openen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:25 schreef Juzme het volgende:
[..]
Ja, maar hallo! Wij als belastingbetalers werken voor hun vakantie. Is dat niet krom?
Tja, om dat te compenseren zul je eigenlijk wat zwart moeten bijverdienen of belastingtechnisch ergens voordeel uit moeten halen (op een legale of minder legale mannier)quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:25 schreef Juzme het volgende:
[..]
Ja, maar hallo! Wij als belastingbetalers werken voor hun vakantie. Is dat niet krom?
Dat is niet waar. Ze krijgen geen extra geld om op vakantie te gaan. Ze mogen alleen langer (als ze willen/kunnen) dus het kost jou niks extra.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:25 schreef Juzme het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Als het echt alleen maar gaat om mensen met ernstige beperkingen, ok. Maar de jongedame van net 26 van hierboven heeft inmiddels 3 kinderen onder de 6 en eentje van 9 en behoort ook tot de groep mensen die niet hoeft te solliciteren. Haar gun ik het absoluut niet.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:28 schreef Mutant01 het volgende:
Ligt eraan wat er onder de categorie kansloze bijstanders word verstaan.
ja man fuck wat krom!!!!!!!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:25 schreef Juzme het volgende:
[..]
ehm een dag niet zul je bedoelenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is het toch zonde dat moeder natuur het niet mogelijk heeft gemaakt dat mensen voor één dag een kwijlende mongool kunnen zijn, dat zou voor veel mensen mentale deuren openen.
ik hoop wel dat ze dan bij jou beginnen!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alle uitkeringen afschaffen!
Als ze honger hebben gaan ze maar roven en stelen of zo
Vakantie = het niet hebben van verplichtingen als werk & school.quote:Alle bijstandsgerechtigden die zijn vrijgesteld van de sollicitatie- en scholingsplicht mogen straks dertien weken in het buitenland verblijven zonder dat zij hun uitkering verliezen.
Tenzij jij analfabeet bent en een burka draagt of je op andere wijze niet wil aanpassen aan NLquote:Op zaterdag 16 juni 2007 08:20 schreef Hyperdude het volgende:
Goed begin zou zijn eens een begin te maken met het afbreken van de armoedeval; cq. verlagen van uitkeringen en allerlei inkomenssubsidies. Momenteel kan iedereen die wil werk krijgen; goed moment om te beginnen.
Je maakt er een karikatuur van; twintig jaar geleden waren er inderdaad nog wel eens sociale diensten die zo te werk wilden gaan, maar zeker sinds de invoering van de wet werk en bijstand zijn gemeenten een stuk minder 'makkelijk' geworden op dit vlak. Niet bevreemdend, want elke extra bijstandsgerechtigde snoept weer een stukje van het gemeentebudget af; mede daardoor zijn gemeenten tegenwoordig niet meer snel bereid iemand vrij te stellen van scholings- en sollicitatieplicht.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 07:51 schreef sigme het volgende:
Voor wie het echt doet schuimbekken van jaloezie: wat let je om ook gewoon een uitkering aan te vragen? Laat je gewoon inschrijven als volstrekt kansloos, zeg dat je vrijgesteld wil worden van sollicitatie- en scholingsplicht. Men zal dolblij met je zijn, immers die ambtenaren willen het liefst zo veel mogelijk kanslozen inschrijven om hun eigen baan veilig te stellen, en jij leeft nog lang en gelukkig met huursubsidie, kwijtschelding rioolrechten, en een gratis uitkering. Wat let je?
Stel, je kunt niet lang lopen want je hebt reuma. Je hebt echter altijd voor de kinderen gezorgd, geen werkverleden en dus geen WIA. Dan heb je dus bijstand. Maar met je reuma kom je dus nooit aan een baan. Zo'n persoon kan híer op de bank zitten, of misschien wel bij familie in het buitenland, laten we zeggen familie in Spanje. Ook beter voor de reuma, dat klimaat...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 08:09 schreef TJDoornbos het volgende:
Je gaat me niet vertellen dat we in NL zoveel mensen hebben die niks kunnen doen kom op zeg. Van mij part gaan ze als beveiliger door de stad lopen (ownee dan helpen ze hun soortgenoten de stad leeg roven), de steden schoon houden, dr zijn nog genoeg mongolen die afval op de grond ipv de bak donderen.
Volgens mij is dat ook precies wat sigme bedoelt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 08:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Je maakt er een karikatuur van; twintig jaar geleden waren er inderdaad nog wel eens sociale diensten die zo te werk wilden gaan, maar zeker sinds de invoering van de wet werk en bijstand zijn gemeenten een stuk minder 'makkelijk' geworden op dit vlak. Niet bevreemdend, want elke extra bijstandsgerechtigde snoept weer een stukje van het gemeentebudget af; mede daardoor zijn gemeenten tegenwoordig niet meer snel bereid iemand vrij te stellen van scholings- en sollicitatieplicht.
Inderdaad, dat is een van de belettende factoren. Je kan je zomaar niet aanmelden met hoi hoi hier ben ik waar is m'n uitkering en ik ga op vakantie, doei!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 08:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Je maakt er een karikatuur van; twintig jaar geleden waren er inderdaad nog wel eens sociale diensten die zo te werk wilden gaan, maar zeker sinds de invoering van de wet werk en bijstand zijn gemeenten een stuk minder 'makkelijk' geworden op dit vlak. Niet bevreemdend, want elke extra bijstandsgerechtigde snoept weer een stukje van het gemeentebudget af; mede daardoor zijn gemeenten tegenwoordig niet meer snel bereid iemand vrij te stellen van scholings- en sollicitatieplicht.
Ik zie het nu inderdaad. Excuses, het is nog vroeg.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 08:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook precies wat sigme bedoelt.
Wat denk je... de doelgroep die hier het meest van profiteert kennen we nu langzamerhand wel. ik seg alleen maar Tilburgquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:28 schreef Mutant01 het volgende:
Ligt eraan wat er onder de categorie kansloze bijstanders word verstaan.
Tilburgers zijn inderdaad luie mensen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:40 schreef sanni het volgende:
[..]
Wat denk je... de doelgroep die hier het meest van profiteert kennen we nu langzamerhand wel. ik seg alleen maar Tilburg![]()
De groep die niet tot nauwelijks onderwijs heeft gehad in grammatica en schoonschrijverij? Die zijn van nature al vrij kansloos, ja. Dank dat je je even komt tonen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:40 schreef sanni het volgende:
[..]
Wat denk je... de doelgroep die hier het meest van profiteert kennen we nu langzamerhand wel. ik seg alleen maar Tilburg![]()
Want vakantie hebben/gaan is een recht?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:50 schreef damian5700 het volgende:
Beredenerend vanuit het gelijkheidsbeginsel vind ik dit wel logisch.
ja.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:04 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Want vakantie hebben/gaan is een recht?
Ik vind het ook wel een plicht zo nu en dan vakantie te hebben/nemen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:04 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Want vakantie hebben/gaan is een recht?
maar hoe kunnen uitkeringrukkers nu met vakantie, van welk geld dan?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 08:40 schreef SolidasRock het volgende:
Wat een heisa... Die 13 weken vakantie is alleen voor diegenen die geen sollicitaties MOETEN doen. Dus de meeste uitkeringstrekkers die wel een sollicitatieplicht hebben mogen nog steeds 4 weken op vakantie hoor...
Neemt iemand wel de moeite om de OP goed te lezen?
Met anderen mee? Naar familie/vrienden in het buitenland? Zo duur hoeft het dan niet te zijn.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:27 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
maar hoe kunnen uitkeringrukkers nu met vakantie, van welk geld dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |