Ik zit in zuid, er komt weer wat moois aan, hele korte felle buien, je kunt er geen pijl op trekken.quote:
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:59 schreef MosPos het volgende:
Kan iemand de TT veranderenrusig = rustig
Ff vraagje; heb je het hoos waarnemingsformulier van 't VWK al ingevuld? Zullen ze namelijk zeer waarderen. Kan je hier doen: http://www.vwkweb.nl/cms_static/weerinfo/weerinfo_hooswaar.htmlquote:
Nee,het zuiden krijgt morgen een herhaling op 17-07.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Iedereen op vergheugen, terwijl het morgen allemaal best gaat mee vallenaltijd leuk om die geklaag weer te gaan horen
![]()
Waarom zou je je er niet op verheugen? Ziet er allemaal best wel aardig uit. Verheug graag naar onweer. Ach, en als het hier niks wordt geniet ik wel van de plaatjes van anderen. Klagen over weer, oké. Maar klagen dat je geen onweer oid hebt gehad is echt zielig (behalve als heel Nederland onweer heeft gehad, dan is het wel te begrijpen).quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Iedereen op vergheugen, terwijl het morgen allemaal best gaat mee vallenaltijd leuk om die geklaag weer te gaan horen
![]()
Haha klagen doen we toch alquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:01 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nee,het zuiden krijgt morgen een herhaling op 17-07.![]()
Hoor je al die noorderlingen klagen.![]()
En dat heb ik dus weer, de laatste paar weken geen onweer meer gehad, terwijl het zuiden alles over zich heen krijgtquote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:08 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Waarom zou je je er niet op verheugen? Ziet er allemaal best wel aardig uit. Verheug graag naar onweer. Ach, en als het hier niks wordt geniet ik wel van de plaatjes van anderen. Klagen over weer, oké. Maar klagen dat je geen onweer oid hebt gehad is echt zielig (behalve als heel Nederland onweer heeft gehad, dan is het wel te begrijpen).
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:53 schreef Xenwolfie het volgende:
Wat hoor ik nu van onze lekkere geile Peter Timofeef? Gaat het morgen alweer los?![]()
Hiert nietquote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:53 schreef Xenwolfie het volgende:
Wat hoor ik nu van onze lekkere geile Peter Timofeef? Gaat het morgen alweer los?![]()
Snap ik niet... waarom zie ik dan vrijwel niks op de Cape en Lifted kaarten.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:53 schreef Xenwolfie het volgende:
Koude bovenlucht en een al redelijk opgewarmde Noordzee. (14 / 15 graden ongeveer)quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:58 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Snap ik niet... waarom zie ik dan vrijwel niks op de Cape en Lifted kaarten.
quote:... Belgium ... extreme N France ...
A small overlap of 10 m/s LLS and CAPE is simulated over N France and S Benelux in the late afternoon. It seems that the thermodynamic profiles will essentially be uncapped and quite moist, so that a slight chance for brief tornadoes seems to exist. However, minimal deep-layer shear should preclude long-lived mesocyclones and a more substantial severe weather threat.
Zal nog wat worden morgen op de Open Dag van de luchtmacht.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:26 schreef Party_P het volgende:
Volgens estofex gaat het in het zuiden van het land ook flink los morgen. En op CAPE kaarten is inderdaad niks bijzonders te zien.
[afbeelding]
[..]
Zal ik wel even doen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:33 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ff vraagje; heb je het hoos waarnemingsformulier van 't VWK al ingevuld? Zullen ze namelijk zeer waarderen. Kan je hier doen: http://www.vwkweb.nl/cms_static/weerinfo/weerinfo_hooswaar.html
Hier rond 13 uur toch flink wat regen naar beneden; alles stond ff blank. Nu bewolkt en rustig.
Gaat allemaal wel mee vallen hoorquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:01 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Zal nog wat worden morgen op de Open Dag van de luchtmacht.
Er is idd kans op een verdwaalde onweersbui, maar niet te vergelijken met wat we allemaal hebben gehadquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:10 schreef aloa het volgende:
De Cape Lifted geeft aan dat een onweersbui mogelijk is.
Inderdaad ja. Een weeralarm zit er niet in.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Er is idd kans op een verdwaalde onweersbui, maar niet te vergelijken met wat we allemaal hebben gehadkans op wateroverlast is ook klein, aangezien de buien snel weg trekken.
NU TOCH WEL! WEERALARM OP KNMI SITE!!!!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Een weeralarm zit er niet in.![]()
Dank u... die misten we nog.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:24 schreef buachaille het volgende:
Misschien al ergens anders aan de orde gekomen, maar de downburst in Hoogeveen is heel bijzonder. Zo bijzonder dat ik er nog nooit van gehoord had... http://www.ad.nl/binnenland/article1440426.ece
Yup...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:29 schreef Againzender het volgende:
Zo, flink neerslagsignaal voor woensdag. Het is nog ver, maar ik ga vast hopen op spektakel
En meestal wordt het weer niksquote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:29 schreef Againzender het volgende:
Zo, flink neerslagsignaal voor woensdag. Het is nog ver, maar ik ga vast hopen op spektakel
Is het daar nog niet? Want er zit hier een bui die niet jouw richting op is getrokken, het komt van alle kanten hierheenquote:
Alleen wat regen en in de verte gerommel, het lijkt Delft meer te schampen geloof ik.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:27 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Is het daar nog niet? Want er zit hier een bui die niet jouw richting op is getrokken, het komt van alle kanten hierheen
Bereid je maar voor
Hier ook schitterende dreigende (en uiteindelijk werkendequote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:07 schreef Againzender het volgende:
Mooie buienlucht naar het zuiden zeg!
Dat onweer hing boven veldhoven. Heb daar vandaag gewerkt en daar ging t rond 4 uur wel heel erg te keerquote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:31 schreef DemonRage het volgende:
Nu ook een beetje onweer in Eindhoven.
Maar niet echt krachtig ofzo... de buien zien er ook maar 'gewoontjes' uit.
Onweert het ook?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:51 schreef Jojoortje het volgende:
Hoo! Het regent behoorlijk hard hier in Hengelo!
Ben je nu weer op je fietsie naar Weert gegaan?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:58 schreef TommyGun het volgende:
Damn wat een hoop regen hier in Weert zegAf en toe ook gerommel en gedonder, maar niet echt onweer.
Leuke is nog wel de zon die af en toe lekker fel schijnt en het nog best warm maakt
Waar is die eerste foto genomen? Heb ook ff staan kieken maar niets gezien.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:37 schreef IedeK. het volgende:
Rond 18 uur kwamen we terug van de open dag van de luchtmacht en bij het binnenrijden van de Noordoostpolder zagen we deze beginnende slurf (?) van een waterhoos boven het IJsselmeer.
Helaas zette die niet door.
[afbeelding]
Rechts in beeld.
Bij deze bui:
[afbeelding]
![]()
Volgensmij waren we toen net voorbij Kampen en net in de Noordoostpolder.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:51 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Waar is die eerste foto genomen? Heb ook ff staan kieken maar niets gezien.
Die bui die je nu ziet hangen, begint wat te activeren.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:56 schreef i2Them2 het volgende:
Hier niet te horen. Maar wel een mooie lucht. Zo ff wat pics.
Hahaha nee dat nietquote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:08 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Ben je nu weer op je fietsie naar Weert gegaan?![]()
quote:
O la la...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Yup...
Wetterzentrale > Top karten > GFS > Cape and Lifted.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat houdt dat precies in, een lifted index?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
O la la...
Op de nieuwe bijgewerkte kaarten staat een lifted index van -8 in zuid Duitsland.
Woensdag wordt zo-ie-zo een dag om te volgen.
De tering!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:21 schreef Oom_Agent het volgende:
Nog een hagelbuitjehttp://www.youtube.com/watch?v=f-u0TdIKdlk
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Wat houdt dat precies in, een lifted index?
en het is sowieso![]()
quote:uitleg CAPE & Lifted Index kaart
Bron : meteo delfzijl
De CAPE en lifted index geven de waarden aan over de onstabiliteitsfactor van de atmosfeer. Negatieve CAPE betekent stabiele atmosfeer en is dus onweer uitgesloten. Positieve CAPE betekent onstabiliteit en hoe hoger de waarde is des de groter de kans bestaat op onweer.
CAPE negatief tot 0 J/KG - Stabiele atmosfeer
CAPE tot 1000 J/KG - Licht onstabiel
CAPE tot 2500 J/KG - Onstabiel
CAPE tot 3500 J/KG - heel onstabiel
CAPE tot 5000 J/KG - extreem onstabiel
De LIFTED INDEX is wat ingewikkelder om uit te leggen, maar het komt er ongeveer op neer wat de temperatuursverschil zou zijn als een luchtdeeltje van grondniveau naar het niveau van 500 hPA gebracht zou worden en vergeleken wordt met de daar aanwezige luchttemperatuur. Het is hierbij van belang dat de LIFTED INDEX negatieve waarden moet hebben. Het luchtdeeltje is dan warmer dan de ongeving en blijft omhoog stijgen en bestaat er dus een kans om een onweersbui te krijgen.
LI hoger dan 0 - Lucht is stabiel, onweer uitgesloten
LI tot -3 - Een bui met onweer is mogelijk
LI tot -6 - Zware onweersbuien mogelijk
LI tot -9 - een goede kans op zware onweersbuien
LI lager dan -9 - Lucht zeer onstabiel, grote kans op (zeer) zware onweersbuien.
Maar, als zowel de CAPE als de LIFTED INDEX gunstig zijn geeft dat nog niet de garantie dat het ook daadwerkelijk gaat onweren. Deze waarden geven slechts een indicatie aan van gebieden die gevoelig zijn voor het ontstaan van onweer.
Ach,shit happens,je kan niet alles hebben he.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Mocht het uit komen dan zeg ik tegen het zuiden![]()
Ik hoop dat deze kaarten het zo gaan vol houdenquote:Op zondag 17 juni 2007 13:14 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ach,shit happens,je kan niet alles hebben he.![]()
Het ziet er hier maar grijs uit,in het zuiden.![]()
En nu zijn godverdomme de smilies opquote:Op zondag 17 juni 2007 02:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Eindelijk is het me geluktvandaag 80 foto geschoten, eindelijk weer eens fotografie weer! Ik wou ze eerst op WW posten, maar dan zou het te veel worden, daarna wou ik een HTML pagina maken, maar dit leverde weer te veel werk op, toen kwam ik een heel fijn album tegen, gedownload en geupload, instaleren en daarna ging alles heel erg snel
foto's waren binnen 1.5 min geupload, als het al niet sneller was
anyway, kijk en geniet naar de foto die ik allemaal heb geschoten.
Oja, let niet op die verdomde watermerkben er nog mee aan het stoeien. En de foto's staan ook niet netjes op een rij, daar zal ik morgen even naar kijken
En om de lol er een beetje in te houden, na al die teleurstellende onweersloze maand, hier paar foto's![]()
Oja: Vanacht nog even foto's geschoten, deze vind je meer aan het einde, maar aan de foto's zul je het ook wel zien2X weerlicht waar genomen, helaas net te laat, want de laatste flits bleek ook echt de laatste te zijn geweest
ook heb ik mammatus gezien
![]()
Ik had een zo'n klein zaklampje bij mealtijd leuk om hiermee te spelen, ik verveelde me en ging maar wat doen, valt niet mee om in spiegelbeeld te schrijven
Morgen even de sensor schoon maken zie ik wel.
Klik hier voor alle 80 foto's van gister
Nog lang niet gekkiequote:Op zondag 17 juni 2007 13:18 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
En nu zijn godverdomme de smilies op![]()
Niet eerlijk! Ik ga maar verhuizen, er valt hier in Delft nooit wat te beleven.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Mocht het uit komen dan zeg ik tegen het zuiden![]()
Nou dan was je vorige week donderdag zeker niet thuisquote:Op zondag 17 juni 2007 13:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Niet eerlijk! Ik ga maar verhuizen, er valt hier in Delft nooit wat te beleven.![]()
Als die waarneming zou zijn geweest, dan had ik er zeker naar toe gefietstquote:Op zondag 17 juni 2007 13:33 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nou dan was je vorige week donderdag zeker niet thuis![]()
En op 20 km van je huis waren er vorig jaar september 3 waterhozen gelijktijdig te zien (voor de kust van Monster). Dat is aan te fietsen toch?
Jawel, maar dat was maar één echt harde klapper, verder voornamelijk donker. Dat van vorig jaar september kan ik me dan weer niet herinneren.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:33 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nou dan was je vorige week donderdag zeker niet thuis![]()
En op 20 km van je huis waren er vorig jaar september 3 waterhozen gelijktijdig te zien (voor de kust van Monster). Dat is aan te fietsen toch?
quote:Op zondag 17 juni 2007 13:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nog lang niet gekkie![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ik mis WEER SMILIES
Geheugensteuntje, het was trouwens in augustus 2006.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:39 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Jawel, maar dat was maar één echt harde klapper, verder voornamelijk donker. Dat van vorig jaar september kan ik me dan weer niet herinneren.
die dingen blijven toch nooit langer hangen dan een paar minuten hier in NL?quote:Op zondag 17 juni 2007 13:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als die waarneming zou zijn geweest, dan had ik er zeker naar toe gefietst
quote:Op zondag 17 juni 2007 16:01 schreef buachaille het volgende:
[..]
Geheugensteuntje, het was trouwens in augustus 2006.
[afbeelding]
Kan ik me ook nog goed herinneren,in welke plaats was dat?quote:Op zondag 17 juni 2007 16:01 schreef buachaille het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat was boven de noordzee, bij scheveningen/katwijk als ik het goed heb.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:22 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Kan ik me ook nog goed herinneren,in welke plaats was dat?![]()
Hoop dat Luxemburg een beetje gespaard blijft de komende twee uur, volgens mij komt daar wel het een en ander aan, maar ik moet wel F1 kunnen zien natuurlijk. Verder hoef je de komende uren in Nederland niet veel te verwachten, vannacht wel regen, maar geen onweer denk ik.quote:Op zondag 17 juni 2007 18:16 schreef JohnFoK het volgende:
kunnen we nog wat spektakel verwachten vanavond?![]()
Augustus 2006 was qua onweer wel spannend op een gegeven moment...quote:Op zondag 17 juni 2007 16:01 schreef buachaille het volgende:
[..]
[afbeelding]
Laat hier maar 80mm vallen, dan zit ik op 100mm deze maand lolquote:Op zondag 17 juni 2007 19:12 schreef aloa het volgende:
Morgen wordt er flink wat neerslag verwacht.
Is ook wel te zien op de Radar
[afbeelding]
Dat is gewoon storing op de radar.quote:Op zondag 17 juni 2007 21:03 schreef hellmondunited het volgende:
Eindhoven is dicht getrokken op dit moment.
Het grote complex met buien hangt nu op de grens van Nederland en Belgie en zal dus snel in Eindhoven verschijnen
Dacht eerst ook dat het een storing was, maar inderdaad het is echt dat gebiedquote:Op zondag 17 juni 2007 21:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat is gewoon storing op de radar.
Alhoewel... op de Europese radar ziet het er wel normaal uit. Gewoon een neerslaggebied dus.
Lekker, zo laat op de avond.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:49 schreef hellmondunited het volgende:
regen in Eindhoven
Ach, het zal niet super veel gaan voorstellen. Ik reken iig niet op onweeer oid. Valt gewoon een lekker laagje. GFS berekent het volgende:quote:
Dan ga ik compleet uit mijn dak!!!!! En zal zeker niet bij foto's/filmpjes blijvenquote:Op maandag 18 juni 2007 01:48 schreef Party_P het volgende:
gheheh speedy, als er bij jouw dat allemaal gebeurd, wordt je echt helemaal kneiter
Dan wil ik wel foto's/filmpjes zien van de chaos
En ik heb ook niet gezegd dat jij dat had gezegdquote:Op maandag 18 juni 2007 00:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb ook niet gezegt dat er onweer zou komen he![]()
volgens mij al een stuk minder spannend dan het eruit zag...quote:
Delft ook half uurtje geleden.. precies toen ik aan het hardlopen wasquote:Op maandag 18 juni 2007 16:07 schreef MissHobje het volgende:
Alphen aan den Rijn meld onweertijdens een pittige hoosbui!
Lekker nat is niet vies...quote:Op maandag 18 juni 2007 17:10 schreef hondenfokker het volgende:
vanmiddag was ik op de fiets richting me vriending 10 km verder. Het zonnetje scheen dus dacht lekker fietsen en toen een helse regenbui die mij en me vriendin compleet doorweekte van kop tot teen inclusief me ondergoed. pff ....![]()
de riolering kon het nog maar net aan ik hoorde het pruttelen zo hard was het aan het regenen niet normaal meer.
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanmiddag toch niet hoor fredo rond 14 uur toen fietste ik vanuit tholen langs je dorpquote:Op maandag 18 juni 2007 17:44 schreef Fredo55 het volgende:
Hier gaat alles netjes ten zuiden en ten noorden langs,hoevaak gebeurd dat wel
niet in deze regio.![]()
Ah,ik was ook op school in Goes.quote:Op maandag 18 juni 2007 17:48 schreef hondenfokker het volgende:
[..]
Vanmiddag toch niet hoor fredo rond 14 uur toen fietste ik vanuit tholen langs je dorpdaar begon het:
vanmiddag was ik op de fiets richting me vriending 10 km verder. Het zonnetje scheen dus dacht lekker fietsen en toen een helse regenbui die mij en me vriendin compleet doorweekte van kop tot teen inclusief me ondergoed. pff .... de riolering kon het nog maar net aan ik hoorde het pruttelen zo hard was het aan het regenen niet normaal meer.
Je hebt ook een resizer hequote:Op maandag 18 juni 2007 19:25 schreef Drugshond het volgende:
Niet alleen omweer maar ook een vreemde vortex.
Wolken die zowel linksom als rechtsom bewogen...
Een soort van horizontale circulatie ... ik zat al te hopen op een slurfje.
ff wat picca's.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zat best wat beweging in dat wolkje.
Note to myself de volgende keer een andere resolutie.![]()
En Speedy, weer een beetje tevreden?quote:Op maandag 18 juni 2007 20:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goh klein buitje, nu het spannende, trekt die pit over me, of vliegt die net langs mij0.6mm uit die bui momenteel. Gaf trouwens mooie luchten
beetje whales mouth achtig
Lijkt een beetje op die foto van mij van Zaterdag:quote:Op maandag 18 juni 2007 21:42 schreef i2Them2 het volgende:
Hoos (tuba), of niet? Vlak voordat ik deze foto nam was hij nog wat langer. Op het moment dat de foto's genomen zijn hangt de tuba boven het Zwartemeer. Misschien heeft die ervoor kunnen zorgen dat de tuba kon ontstaan.
[afbeelding]
Op weerwoord denkt men van wel, maar niet voor 100% zeker. Zelf twijfel ik ook wel wat. Maar het zag er aardig hoosig uit. Het is er vast wel één![]()
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=664208&tid=664208 staat nog 2 foto's.
Mah, ik had eerlijk gezegt een stuk meer verwact, de pit kwam iif niet voorledig over me heen. De 2de bui geeft niet zoveel meer en zakt ook als pudding in elkaar. Toch mis ik nog steeds de onweer, zolang die er niet is, ben ik niet te vredenquote:
Hoeveel onweersdagen heb je gehad dan dit jaar? Ik zit nu op 14. Maar 1 dag was echt onweer. De rest was of een paar ontladingen( en dan weer stil), of onweer op aardige afstand, of maar één verdwaalde ontlading.quote:Op maandag 18 juni 2007 21:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mah, ik had eerlijk gezegt een stuk meer verwact, de pit kwam iif niet voorledig over me heen. De 2de bui geeft niet zoveel meer en zakt ook als pudding in elkaar. Toch mis ik nog steeds de onweer, zolang die er niet is, ben ik niet te vredenalles wat dan niks maar toch
foto's volgen zometeen.
We gaan het zien... ik ben op dit moment nog niet zo optimistischquote:Op maandag 18 juni 2007 22:11 schreef kepler het volgende:
ze voorspellen dus echt zwaar weer voor morgen, zelfs kans op supercell vorming (vooral het zuidwesten)
http://www.weeronline.tv/index.php?play=MjAwNzA2MTgxNzE4MDcuZmx2
quote:In de namiddag zal het zwoel beginnen worden,en zullen de buien van Frankrijk de grens beginnen oversteken, en voor enkele flinke onweersbuien zorgen. Zoals de kaarten er nu bijliggen, zou den de meeste buien voor het ZW en W van België en het ZW van Nederland zijn. Vorming van een MCS sluit ik zeker niet uit, en ook hagel is niet uit te sluiten. Naarmate de avond vorderd kan er in het westen van België erg veel neerslag gaan vallen! Tot 20L/6U. Vanwege de warmte en de redelijke shear, verwacht ik dat ook randverschijnselen, zoals een shelf ook mogelijk zijn.
Bah ik ga in staking, alles weer voor bassiequote:
Ja jongen, je kunt klagen en zeuren wat je wilt... het gaat je niet helpen. Neem een dagje vrij en trek naar het zuiden als de omstandigheden goed zijn. Zo kom je in ieder geval een keer aan je trekken. Ik zit hier in het oosten en het valt tot nu toe zeer tegen. Morgen zal niets anders zijn... de zwaarste buien voor het zuid westen.quote:Op maandag 18 juni 2007 22:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bah ik ga in staking, alles weer voor bassieik gun hun nu eens zo erge onweer dat ze geen onweer meer willen hebben
![]()
Probleem is:quote:Op maandag 18 juni 2007 22:32 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ja jongen, je kunt klagen en zeuren wat je wilt... het gaat je niet helpen. Neem een dagje vrij en trek naar het zuiden als de omstandigheden goed zijn. Zo kom je in ieder geval een keer aan je trekken. Ik zit hier in het oosten en het valt tot nu toe zeer tegen. Morgen zal niets anders zijn... de zwaarste buien voor het zuid westen.
Laat ik nou net in het zuidwesten zitten.quote:Op maandag 18 juni 2007 22:32 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ja jongen, je kunt klagen en zeuren wat je wilt... het gaat je niet helpen. Neem een dagje vrij en trek naar het zuiden als de omstandigheden goed zijn. Zo kom je in ieder geval een keer aan je trekken. Ik zit hier in het oosten en het valt tot nu toe zeer tegen. Morgen zal niets anders zijn... de zwaarste buien voor het zuid westen.
guidance KNMI:quote:
Dit is wel een schoolvoorbeeld inderdaad voor de vormong van een stevig onweerscomplex, zeker iets om in de gaten te houden!quote:Dinsdag is de synoptische situatie geschikt voor het ontstaan van een zogenaamde "Spaanse Pluim". Vanuit het westen een naderend koufront. Daar vooruit met een zuidelijke stroming aanvoer van vochtigere en warmere lucht op een niveau rond 850-700 hPa (warm conveyor belt), onderin met een gekrompen wind aanvoer van warme en drogere lucht. Kans op het ontstaan van onweerscomplexen (MCS's) morgenmiddag boven Frankrijk is groot. Morgenavond laat/woensdagnacht bereiken de buien het zuidwesten van ons land.
Laat ik me nou net dood lache als jij niks krijgtquote:Op maandag 18 juni 2007 22:52 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Laat ik nou net in het zuidwesten zitten.![]()
quote:Qua onweer betekent dit dat er morgen vanaf de avond enkele georganiseerde onweersbuien komen opzetten vanuit het zuidwesten. De buien kunnen vrij lang de nacht overleven maar zullen naarmate ze naar het noordoosten trekken toch geleidelijk afzwakken. In het westen zijn (bovengenoemde) randverschijnselen mogelijk en in het zuidoosten kan ook hevig onweer voorkomen.
Oja: Ik heb vandaag ook nog een dikke bui gehad, de wind trok tijdelijk even aanquote:Kleine vraag voor mensen die er meer vanaf weten..
Ik kreeg vanavond de indruk dat er een kleine wet downburst is geweest hier in Ridderkerk. Tegen half 6 trok er een hevige regenbui met onweer over. Verder geen randverschijnselen (zoals windtoename). Halverwege de bui echter, vlak voor de hevigste regenval trok de wind sterk aan. Het leken wat draaiwinden, kleine takjes en bladeren kwamen van de bomen af en van een kennis hoorde ik dat er stellingmateriaal rondvloog. Vervolgens werd de regen veel heviger (zicht 50-100 meter). Daarna was er niets meer aan de hand.
Mijn eerste indruk was een 'zwakke' wet downburst, wellicht kan iemand dat op grond van bovenstaande beamen.
Gr. Walter
Haha,vanochtend lag er een paar dikke takken op de weg,en vannacht kwam het metquote:Op maandag 18 juni 2007 22:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
De nieuwe hype is binnen! Sinds iedereen weer dat hogeveen een downburst heeft gehad....gaan ze nu te snel denken![]()
[..]
Oja: Ik heb vandaag ook nog een dikke bui gehad, de wind trok tijdelijk even aanmax: 18km/h!!!!! Praat ik nu over een downburst?
Ik snapte je wel hoor.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Bedoel maardownburst is erg uitzonderlijk, jammer dat mensen hier nu gebruik van gaan maken. Je kan toch wel aan de filmpjes zien wat een downburst is
in de meeste gevallen spreek je al gauw over enorme slag regens en schade.
Ja maar maar maar maar maarquote:
Rotterdam is zooo fotogeniek op avonden als dit. Wat een heerlijke metropoolquote:Op maandag 18 juni 2007 23:14 schreef Crazykill het volgende:
Zo is het hier nu
Wel een mooie gezicht zo
[afbeelding]
[afbeelding]
Nah,knmi zegt dat Zeeland en stukje van Z-Holland er ook mee te makenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:26 schreef IkWilbert het volgende:
Ik denk dat we vandaag naast de pot gaan pissen.... de kaarten voorspellen vooral voor regen voor de noordzee. Estofex heeft een level 2 voor noord-west frankrijk en een stukje belgie.
Metropool?quote:Op maandag 18 juni 2007 23:54 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Rotterdam is zooo fotogeniek op avonden als dit. Wat een heerlijke metropool![]()
![]()
Nietus. Zie inwoners.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:30 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Rotterdam is eigenlijk de enige echte stad in Nederland. Zie skyline.
Niet zo heel best, ben ik bang. De buien in Frankrijk zitten vrij dicht bij de kust, dus die gaan west van ons langsquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:44 schreef Xenwolfie het volgende:
En hoe zit het met onweer?
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:05 schreef kree het volgende:
Jammer voor het noorden alleen weer.
Ben ik effe blij dat ik in het westen woon![]()
Dat hoop ik ook,kijken of het nog wat word voor het eiland.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:34 schreef hondenfokker het volgende:
vanacht gaat het los..
Vannacht hier kans op een stevige bui,dan slaap ik toch al.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:52 schreef Hi_flyer het volgende:
Volgens het knmi krijgt alleen Zeeland wat mee, de rest alleen maar lichte buien.
Ik zit al met popkorn en al voor de monitor, afwachten op de eerste geklaag, na al die hoop van gister en vandaagquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:05 schreef kree het volgende:
Jammer voor het noorden alleen weer.
Ben ik effe blij dat ik in het westen woon![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zit al met popkorn en al voor de monitor, afwachten op de eerste geklaag, na al die hoop van gister en vandaag
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zit al met popkorn en al voor de monitor, afwachten op de eerste geklaag, na al die hoop van gister en vandaag
Oi... eerst was deze geel (nog geen 2 uur geleden).... nu groen.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Oi... eerst was deze geel (nog geen 2 uur geleden).... nu groen.
We krijgen niks meer.... hop hop naar het teras.
Het onweercomplex breid wel uit ja,nu ook al eerste onweersmeldingen te zienquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:35 schreef kepler het volgende:
het lijntje boven Frankrijk lijkt wel steeds groter te worden
nu ben ik geen expert, maar misschien dat het kan uitgroeien tot een lange lijn die dan net wel over NL trekt
lijntje lukt niet zo te zien, maar het grote complex lijkt groter te worden naar het Oosten toe? Hopelijk krijgen we toch nog wat mee vanavondquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:44 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Het onweercomplex breid wel uit ja,nu ook al eerste onweersmeldingen te zien
op de buienradar.
Je wil gewoon dat het westen geen onweer krijgt he?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geen onweer vanachtgewoon wat buien of regen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |