Lekker nat is niet vies...quote:Op maandag 18 juni 2007 17:10 schreef hondenfokker het volgende:
vanmiddag was ik op de fiets richting me vriending 10 km verder. Het zonnetje scheen dus dacht lekker fietsen en toen een helse regenbui die mij en me vriendin compleet doorweekte van kop tot teen inclusief me ondergoed. pff ....![]()
de riolering kon het nog maar net aan ik hoorde het pruttelen zo hard was het aan het regenen niet normaal meer.
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanmiddag toch niet hoor fredo rond 14 uur toen fietste ik vanuit tholen langs je dorpquote:Op maandag 18 juni 2007 17:44 schreef Fredo55 het volgende:
Hier gaat alles netjes ten zuiden en ten noorden langs,hoevaak gebeurd dat wel
niet in deze regio.![]()
Ah,ik was ook op school in Goes.quote:Op maandag 18 juni 2007 17:48 schreef hondenfokker het volgende:
[..]
Vanmiddag toch niet hoor fredo rond 14 uur toen fietste ik vanuit tholen langs je dorpdaar begon het:
vanmiddag was ik op de fiets richting me vriending 10 km verder. Het zonnetje scheen dus dacht lekker fietsen en toen een helse regenbui die mij en me vriendin compleet doorweekte van kop tot teen inclusief me ondergoed. pff .... de riolering kon het nog maar net aan ik hoorde het pruttelen zo hard was het aan het regenen niet normaal meer.
Je hebt ook een resizer hequote:Op maandag 18 juni 2007 19:25 schreef Drugshond het volgende:
Niet alleen omweer maar ook een vreemde vortex.
Wolken die zowel linksom als rechtsom bewogen...
Een soort van horizontale circulatie ... ik zat al te hopen op een slurfje.
ff wat picca's.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zat best wat beweging in dat wolkje.
Note to myself de volgende keer een andere resolutie.![]()
En Speedy, weer een beetje tevreden?quote:Op maandag 18 juni 2007 20:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goh klein buitje, nu het spannende, trekt die pit over me, of vliegt die net langs mij0.6mm uit die bui momenteel. Gaf trouwens mooie luchten
beetje whales mouth achtig
Lijkt een beetje op die foto van mij van Zaterdag:quote:Op maandag 18 juni 2007 21:42 schreef i2Them2 het volgende:
Hoos (tuba), of niet? Vlak voordat ik deze foto nam was hij nog wat langer. Op het moment dat de foto's genomen zijn hangt de tuba boven het Zwartemeer. Misschien heeft die ervoor kunnen zorgen dat de tuba kon ontstaan.
[afbeelding]
Op weerwoord denkt men van wel, maar niet voor 100% zeker. Zelf twijfel ik ook wel wat. Maar het zag er aardig hoosig uit. Het is er vast wel één![]()
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=664208&tid=664208 staat nog 2 foto's.
Mah, ik had eerlijk gezegt een stuk meer verwact, de pit kwam iif niet voorledig over me heen. De 2de bui geeft niet zoveel meer en zakt ook als pudding in elkaar. Toch mis ik nog steeds de onweer, zolang die er niet is, ben ik niet te vredenquote:
Hoeveel onweersdagen heb je gehad dan dit jaar? Ik zit nu op 14. Maar 1 dag was echt onweer. De rest was of een paar ontladingen( en dan weer stil), of onweer op aardige afstand, of maar één verdwaalde ontlading.quote:Op maandag 18 juni 2007 21:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mah, ik had eerlijk gezegt een stuk meer verwact, de pit kwam iif niet voorledig over me heen. De 2de bui geeft niet zoveel meer en zakt ook als pudding in elkaar. Toch mis ik nog steeds de onweer, zolang die er niet is, ben ik niet te vredenalles wat dan niks maar toch
foto's volgen zometeen.
We gaan het zien... ik ben op dit moment nog niet zo optimistischquote:Op maandag 18 juni 2007 22:11 schreef kepler het volgende:
ze voorspellen dus echt zwaar weer voor morgen, zelfs kans op supercell vorming (vooral het zuidwesten)
http://www.weeronline.tv/index.php?play=MjAwNzA2MTgxNzE4MDcuZmx2
quote:In de namiddag zal het zwoel beginnen worden,en zullen de buien van Frankrijk de grens beginnen oversteken, en voor enkele flinke onweersbuien zorgen. Zoals de kaarten er nu bijliggen, zou den de meeste buien voor het ZW en W van België en het ZW van Nederland zijn. Vorming van een MCS sluit ik zeker niet uit, en ook hagel is niet uit te sluiten. Naarmate de avond vorderd kan er in het westen van België erg veel neerslag gaan vallen! Tot 20L/6U. Vanwege de warmte en de redelijke shear, verwacht ik dat ook randverschijnselen, zoals een shelf ook mogelijk zijn.
Bah ik ga in staking, alles weer voor bassiequote:
Ja jongen, je kunt klagen en zeuren wat je wilt... het gaat je niet helpen. Neem een dagje vrij en trek naar het zuiden als de omstandigheden goed zijn. Zo kom je in ieder geval een keer aan je trekken. Ik zit hier in het oosten en het valt tot nu toe zeer tegen. Morgen zal niets anders zijn... de zwaarste buien voor het zuid westen.quote:Op maandag 18 juni 2007 22:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bah ik ga in staking, alles weer voor bassieik gun hun nu eens zo erge onweer dat ze geen onweer meer willen hebben
![]()
Probleem is:quote:Op maandag 18 juni 2007 22:32 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ja jongen, je kunt klagen en zeuren wat je wilt... het gaat je niet helpen. Neem een dagje vrij en trek naar het zuiden als de omstandigheden goed zijn. Zo kom je in ieder geval een keer aan je trekken. Ik zit hier in het oosten en het valt tot nu toe zeer tegen. Morgen zal niets anders zijn... de zwaarste buien voor het zuid westen.
Laat ik nou net in het zuidwesten zitten.quote:Op maandag 18 juni 2007 22:32 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ja jongen, je kunt klagen en zeuren wat je wilt... het gaat je niet helpen. Neem een dagje vrij en trek naar het zuiden als de omstandigheden goed zijn. Zo kom je in ieder geval een keer aan je trekken. Ik zit hier in het oosten en het valt tot nu toe zeer tegen. Morgen zal niets anders zijn... de zwaarste buien voor het zuid westen.
guidance KNMI:quote:
Dit is wel een schoolvoorbeeld inderdaad voor de vormong van een stevig onweerscomplex, zeker iets om in de gaten te houden!quote:Dinsdag is de synoptische situatie geschikt voor het ontstaan van een zogenaamde "Spaanse Pluim". Vanuit het westen een naderend koufront. Daar vooruit met een zuidelijke stroming aanvoer van vochtigere en warmere lucht op een niveau rond 850-700 hPa (warm conveyor belt), onderin met een gekrompen wind aanvoer van warme en drogere lucht. Kans op het ontstaan van onweerscomplexen (MCS's) morgenmiddag boven Frankrijk is groot. Morgenavond laat/woensdagnacht bereiken de buien het zuidwesten van ons land.
Laat ik me nou net dood lache als jij niks krijgtquote:Op maandag 18 juni 2007 22:52 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Laat ik nou net in het zuidwesten zitten.![]()
quote:Qua onweer betekent dit dat er morgen vanaf de avond enkele georganiseerde onweersbuien komen opzetten vanuit het zuidwesten. De buien kunnen vrij lang de nacht overleven maar zullen naarmate ze naar het noordoosten trekken toch geleidelijk afzwakken. In het westen zijn (bovengenoemde) randverschijnselen mogelijk en in het zuidoosten kan ook hevig onweer voorkomen.
Oja: Ik heb vandaag ook nog een dikke bui gehad, de wind trok tijdelijk even aanquote:Kleine vraag voor mensen die er meer vanaf weten..
Ik kreeg vanavond de indruk dat er een kleine wet downburst is geweest hier in Ridderkerk. Tegen half 6 trok er een hevige regenbui met onweer over. Verder geen randverschijnselen (zoals windtoename). Halverwege de bui echter, vlak voor de hevigste regenval trok de wind sterk aan. Het leken wat draaiwinden, kleine takjes en bladeren kwamen van de bomen af en van een kennis hoorde ik dat er stellingmateriaal rondvloog. Vervolgens werd de regen veel heviger (zicht 50-100 meter). Daarna was er niets meer aan de hand.
Mijn eerste indruk was een 'zwakke' wet downburst, wellicht kan iemand dat op grond van bovenstaande beamen.
Gr. Walter
Haha,vanochtend lag er een paar dikke takken op de weg,en vannacht kwam het metquote:Op maandag 18 juni 2007 22:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
De nieuwe hype is binnen! Sinds iedereen weer dat hogeveen een downburst heeft gehad....gaan ze nu te snel denken![]()
[..]
Oja: Ik heb vandaag ook nog een dikke bui gehad, de wind trok tijdelijk even aanmax: 18km/h!!!!! Praat ik nu over een downburst?
Ik snapte je wel hoor.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Bedoel maardownburst is erg uitzonderlijk, jammer dat mensen hier nu gebruik van gaan maken. Je kan toch wel aan de filmpjes zien wat een downburst is
in de meeste gevallen spreek je al gauw over enorme slag regens en schade.
Ja maar maar maar maar maarquote:
Rotterdam is zooo fotogeniek op avonden als dit. Wat een heerlijke metropoolquote:Op maandag 18 juni 2007 23:14 schreef Crazykill het volgende:
Zo is het hier nu
Wel een mooie gezicht zo
[afbeelding]
[afbeelding]
Nah,knmi zegt dat Zeeland en stukje van Z-Holland er ook mee te makenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:26 schreef IkWilbert het volgende:
Ik denk dat we vandaag naast de pot gaan pissen.... de kaarten voorspellen vooral voor regen voor de noordzee. Estofex heeft een level 2 voor noord-west frankrijk en een stukje belgie.
Metropool?quote:Op maandag 18 juni 2007 23:54 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Rotterdam is zooo fotogeniek op avonden als dit. Wat een heerlijke metropool![]()
![]()
Nietus. Zie inwoners.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:30 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Rotterdam is eigenlijk de enige echte stad in Nederland. Zie skyline.
Niet zo heel best, ben ik bang. De buien in Frankrijk zitten vrij dicht bij de kust, dus die gaan west van ons langsquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:44 schreef Xenwolfie het volgende:
En hoe zit het met onweer?
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:05 schreef kree het volgende:
Jammer voor het noorden alleen weer.
Ben ik effe blij dat ik in het westen woon![]()
Dat hoop ik ook,kijken of het nog wat word voor het eiland.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:34 schreef hondenfokker het volgende:
vanacht gaat het los..
Vannacht hier kans op een stevige bui,dan slaap ik toch al.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:52 schreef Hi_flyer het volgende:
Volgens het knmi krijgt alleen Zeeland wat mee, de rest alleen maar lichte buien.
Ik zit al met popkorn en al voor de monitor, afwachten op de eerste geklaag, na al die hoop van gister en vandaagquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:05 schreef kree het volgende:
Jammer voor het noorden alleen weer.
Ben ik effe blij dat ik in het westen woon![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zit al met popkorn en al voor de monitor, afwachten op de eerste geklaag, na al die hoop van gister en vandaag
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zit al met popkorn en al voor de monitor, afwachten op de eerste geklaag, na al die hoop van gister en vandaag
Oi... eerst was deze geel (nog geen 2 uur geleden).... nu groen.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Oi... eerst was deze geel (nog geen 2 uur geleden).... nu groen.
We krijgen niks meer.... hop hop naar het teras.
Het onweercomplex breid wel uit ja,nu ook al eerste onweersmeldingen te zienquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:35 schreef kepler het volgende:
het lijntje boven Frankrijk lijkt wel steeds groter te worden
nu ben ik geen expert, maar misschien dat het kan uitgroeien tot een lange lijn die dan net wel over NL trekt
lijntje lukt niet zo te zien, maar het grote complex lijkt groter te worden naar het Oosten toe? Hopelijk krijgen we toch nog wat mee vanavondquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:44 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Het onweercomplex breid wel uit ja,nu ook al eerste onweersmeldingen te zien
op de buienradar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |