abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50475409
quote:
Iedereen moet meedoen

Sociale samenhang, ‘het cement van de samenleving’, is veruit de duurste van de zes pijlers uit het beleidsprogramma. Iedereen moet meedoen, is het credo. Daarom wordt er fors geïnvesteerd in onderwijs, zorg en arbeidsparticipatie. Zo wil het kabinet binnen vier jaar 200 duizend mensen extra aan het werk zetten. Voor het halveren van de schooluitval trekt het kabinet 90 miljoen uit. Verder moeten scholieren in het voortgezet onderwijs vanaf volgend schooljaar een maatschappelijke stage volgen. Onderbouwleerlingen krijgen hun schoolboeken vanaf volgend jaar gratis. In 2009 geldt dat ook voor de bovenbouw. Enkele andere doelstellingen:

Via de bijzondere bijstand komt in elk gezin met kinderen een computer beschikbaar.

90 procent van de verpleeghuisbewoners geeft de zorg in 2011 een voldoende.

De tijd die wordt besteed aan de zorg voor patiënten stijgt met 15 procent (‘meer handen aan het bed’).

50 duizend extra vrouwen doen vrijwilligerswerk.

Alle ouders krijgen recht op opvoedingsondersteuning.

Wachtlijsten schuldhulpverlening verdwijnen.
http://www.volkskrant.nl/(...)edereen_moet_meedoen

Verder moeten scholieren in het voortgezet onderwijs vanaf volgend schooljaar een maatschappelijke stage volgen.
De inhoud hiervan is zo goed als nul, bijna alle scholen hebben sinds mensenheugnis stages, allen de wat 'hogere' onderwijsniveaus niet allemaal. Die moeten nu dus ook. Daar zal de wereld beter van worden .
Ik denk niet dat deze maatregel geldverslindend is. Zou het niet moeten zijn in elk geval; omdat het grotendeels al bestaande praktijk is. Tenzij er 3 lagen bureaucratie bijkomen.

Onderbouwleerlingen krijgen hun schoolboeken vanaf volgend jaar gratis.
Die leerlingen betaalden dat toch al niet zelf. De ouders krijgen ze voortaan gefinancieerd uit hun eigen belastingafdracht. Het is maar wat je gratis noemt..
Goed, deze gaat geld kosten (gek he, gratis dat geld kost?)

Via de bijzondere bijstand komt in elk gezin met kinderen een computer beschikbaar.
Wat een idiote maatregel Kost geld, vooral veel bureaucratie-geld.

Kijk, dat gaat minstens onderzoeksgeld kosten, en wat smeergeld, en een bewustwordingscampagne voor ouderen over hoe dankbaar ze eigenlijk wel niet horen te zijn.

De tijd die wordt besteed aan de zorg voor patiënten stijgt met 15 procent (‘meer handen aan het bed’).
Ook een dure, want dat dient dus allemaal goed geregistreerd en gerapporteerd te worden. Managertje erbij.

Campagne, stimuleringsmaatregelen, buurtwerksubsidie. Gaat geld kosten.

En op "bemoeizorg" natuurlijk, voor het geval ze onvoldoende op de hoogte zijn van hun "recht" . Dit moet natuurlijk ook goed onderzocht en bewaakt worden. Dossiervorming is belangrijk, ik denk dat er eerst maar eens een goede ondersteunde applicatie ontwikkeld moet worden (over 10 jaar, 150 miljoen euro en nul werkende programmatuur verder hoort u hier misschien weer van).

Ik zie het helemaal goedkomen met deze pijler, qua "investeringen" .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 15 juni 2007 @ 06:12:15 #2
97685 YoWilly
No shit....sherlock
pi_50475437
Geen idee waar je het allemaal over hebt, maar je kont is mooi!
Don't get shot....It hurts!!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 06:21:05 #3
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_50475446
Het is om te voorkomen dat mensen op een hele nare manier gaan jatten
(+1000¤ schade aan auto voor zonnebrill van 2 tientjes, fietsen opvouwen die dat niet horen te kunnen. enzovoorts)
Tenminste, ik hoop dat dat het idee is.

Die computer vind ik wel nodig, het wordt erg lastig als jij nog moet leren typen en ontdekkenwat een muis is en de rest maakt complete scripties.

bemoeizorg zou in sommige gevallen nognieteens zo heel erg zijn->en dan niet alleen gezinnen maar ook ziekenhuis & bejaardenzorg. 90%? zijn daar nog zoveel wilsbekwamen?

Maatschappelijke stage? ach vergeleken met minimum jeugtloon per uur of gratis... is het al bijna vrijwilligers werk. (volgens mij worden het altijd "kut klusjes")
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  vrijdag 15 juni 2007 @ 06:22:51 #4
41885 kless
pi_50475448
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 06:12 schreef YoWilly het volgende:
Geen idee waar je het allemaal over hebt, maar je kont is mooi!
het 2de deel van je beweringl ben ik het mee eens.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  vrijdag 15 juni 2007 @ 07:22:52 #5
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_50475621
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 06:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Verder moeten scholieren in het voortgezet onderwijs vanaf volgend schooljaar een maatschappelijke stage volgen.
De inhoud hiervan is zo goed als nul, bijna alle scholen hebben sinds mensenheugnis stages, allen de wat 'hogere' onderwijsniveaus niet allemaal. Die moeten nu dus ook. Daar zal de wereld beter van worden .
Ik denk niet dat deze maatregel geldverslindend is. Zou het niet moeten zijn in elk geval; omdat het grotendeels al bestaande praktijk is. Tenzij er 3 lagen bureaucratie bijkomen.
Sociale dienstplicht vind ik hier een mooier woord voor. En volgens mij vinden nergens stages plaats in het VO, met uitzondering van VMBO-techniek. De poging om de jongere wat meer maatschappelijk bewust te maken is natuurlijk goed. Deze uitvoering is twijfelachtig.
quote:
Die leerlingen betaalden dat toch al niet zelf. De ouders krijgen ze voortaan gefinancieerd uit hun eigen belastingafdracht. Het is maar wat je gratis noemt..
Voor niets gaat de zon op. maw: alle gratis zaken kosten via een andere weg geld, in het bijzonder bij overheidsmaatregelen. Neemt niet weg dat ik gratis schoolboeken onzin vind...wat draagt dat bij aan maatschappelijke ontwikkeling?
quote:
In het kader van gelijke kansen lijkt het me geen slechte maatregel. Echter zeer fraude- en bureaucratiegevoelig inderdaad.. beetje vage maatregel
quote:
Kijk, dat gaat minstens onderzoeksgeld kosten, en wat smeergeld, en een bewustwordingscampagne voor ouderen over hoe dankbaar ze eigenlijk wel niet horen te zijn.
Je hebt wel heel weinig vertrouwen in de overheid..
quote:
Ook een dure, want dat dient dus allemaal goed geregistreerd en gerapporteerd te worden. Managertje erbij.
Daar vrees ik ook voor idd.
quote:

Rare maatregel. De overheid moet stoppen om vrijwilligerswerk te reguleren. Daardoor maakt zij het alleen maar onaantrekkelijk. Het is typisch iets wat vanzelf moet komen, zoals mantelzorg.
quote:

En op "bemoeizorg" natuurlijk, voor het geval ze onvoldoende op de hoogte zijn van hun "recht" . Dit moet natuurlijk ook goed onderzocht en bewaakt worden. Dossiervorming is belangrijk, ik denk dat er eerst maar eens een goede ondersteunde applicatie ontwikkeld moet worden (over 10 jaar, 150 miljoen euro en nul werkende programmatuur verder hoort u hier misschien weer van).
Als het BSN snel geimplementeerd wordt heeft dit een kans. anders niet.
pi_50475716
Het is een Kunst, Sigme, om een hele stapel maatregelen die allemaal positief te noemen zijn in het kader van de gestelde doelen, zonder enige vorm van feiten of onderbouwing allemaal negatief uit te laten komen.
Een kunst die jij zeer goed verstaat.

Het is erg jammer dat je zelf niet in staat bent te zien dat je eigen woorden kant noch wal raken en alleen maar komen uit een onderbuik gevoel zonder enige ondersteuning in de werkelijkheid.

Daarnaast zie ik je, zoals gewoonlijk, alleen maar opmerkingen maken over Geld. Niet alles gaat over geld. Er zijn ook nog zaken (zoals bijvoorbeeld de opmerking over patientenzorg en over verpleeghuis bewoners) waar Menselijkheid zal moeten zegevieren over geld....
pi_50475778
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 07:22 schreef JaZekerZ het volgende:
Sociale dienstplicht vind ik hier een mooier woord voor. En volgens mij vinden nergens stages plaats in het VO, met uitzondering van VMBO-techniek. De poging om de jongere wat meer maatschappelijk bewust te maken is natuurlijk goed. Deze uitvoering is twijfelachtig.
Zo kan je het noemen inderdaad, maar de huidige manier is zo ongelooflijk slecht. Ik ken iemand die een week in een kantine moest staan op mijn hogeschool alsof je daar iets mee kan / leert.

Laat men dan het systeem van Duitsland overnemen, kiezen tussen militair of sociaal, maar dan ook met met een goed doel (zo ken ik iemand die Duitse oudjes moest vervoeren tijdens uitstapjes etc.) en dan ook voor een periode waarop het enig nut heeft.
you and I ain't done Zeke!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 07:52:06 #8
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_50475801
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 07:49 schreef Johnns het volgende:

[..]

Zo kan je het noemen inderdaad, maar de huidige manier is zo ongelooflijk slecht. Ik ken iemand die een week in een kantine moest staan op mijn hogeschool alsof je daar iets mee kan / leert.

Laat men dan het systeem van Duitsland overnemen, kiezen tussen militair of sociaal, maar dan ook met met een goed doel (zo ken ik iemand die Duitse oudjes moest vervoeren tijdens uitstapjes etc.) en dan ook voor een periode waarop het enig nut heeft.
Nou, ik dacht eigenlijk dat dat laatste de bedoeling was. Het is alleen de vraag in hoeverre je iemand gedwongen maatschappelijk bewust kunt maken. Dat is toch meer iets wat met de leeftijd komt, als ik mijn eigen ervaring na ga. Maar dat het een sociaal nuttige invulling moet kennen is zonder meer waar, bardienst valt daar niet onder
pi_50475843
quote:

[..]

50 duizend extra vrouwen doen vrijwilligerswerk.[/i]
Maar natuurlijk, de vrouw anno 2007 heeft daar tijd voor.

Ik moet echt van die christelijke moraal die je de strot tegenwoordig wordt ingedouwd. Het wordt tijd dat de christelijke partijen weer onder hun steen worden getrapt(ok gestemd).
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  vrijdag 15 juni 2007 @ 07:58:54 #10
41885 kless
pi_50475847
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 07:40 schreef Croga het volgende:
Het is een Kunst, Sigme, om een hele stapel maatregelen die allemaal positief te noemen zijn in het kader van de gestelde doelen, zonder enige vorm van feiten of onderbouwing allemaal negatief uit te laten komen.
Een kunst die jij zeer goed verstaat.

Het is erg jammer dat je zelf niet in staat bent te zien dat je eigen woorden kant noch wal raken en alleen maar komen uit een onderbuik gevoel zonder enige ondersteuning in de werkelijkheid.

Daarnaast zie ik je, zoals gewoonlijk, alleen maar opmerkingen maken over Geld. Niet alles gaat over geld. Er zijn ook nog zaken (zoals bijvoorbeeld de opmerking over patientenzorg en over verpleeghuis bewoners) waar Menselijkheid zal moeten zegevieren over geld....
Hartstikke leuk en aardig.

Sociaal nuttig is toch gewoon gratis werk voor iedereen zn best(wil)

Bewustwording? Sociaal?
Vrijwilligers werk is werk wat men niet nodig genoeg vind om er voor te betalen toch?

Als dat echt zoveel waard is? stel er dan iets tegenover...
iGEM
pi_50475863
quote:

[..]

Ik zie het helemaal goedkomen met deze pijler, qua "investeringen" .
Weet je hoe je geld verdient met je bedrijf?

Door dingen goed te organiseren
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_50476071
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 07:58 schreef kless het volgende:
Geld geld geld geld geld....

Wat moet het toch ontzettend vernederend zijn als je al je eigenwaarde uit geld moet halen. Als je keer op keer weer jezelf moet verkopen om Het Hoogste Goed (Geld) te kunnen bereiken. Om nooit de voldoening te kennen om als enige beloning voor iets wat je doet Plezier of Dankbaarheid te kennen. Wat moet je leven toch beperkt zijn als de cijfers op je bankrekening, het formaat van je huis, de motorinhoud van je auto het enige is om voor te leven...... Wat is je belevingswereld dan toch beperkt......
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:26:10 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_50476084
quote:
... Zo wil het kabinet binnen vier jaar 200 duizend mensen extra aan het werk zetten. ...
Halveer de uitkeringen, gaan er 200.000 luie donders extra aan het werk, en het bespaart zelfs geld!
censuur :O
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:30:54 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_50476143
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 07:58 schreef kless het volgende:
Vrijwilligers werk is werk wat men niet nodig genoeg vind om er voor te betalen toch?
Sterker nog: ik vind dat ze vrijwilligerswerk moeten BELASTEN! Om de simpele reden dat gratis werken slecht voor de economie is... Dat die mensen blij en gelukkig worden als ze denken een ander te kunnen helpen (zie de voedselbanken, of wat dan ook), hadden in dezelfde tijd betaalde arbeid kunnen verrichten, en dus belasting kunnen betalen.
Ter vergelijking: als jouw baas je een TV geeft voor je werk, moet je een bijtelling betalen (hell, dat moet al over je lunch...). Als jij gratis werkt, kost dat niets! En dat is ronduit krom...
Gewoon inkomstenbelasting laten betalen dus, over een fictief modaal salaris voor het "werk" dat ze doen! Gaan ze snel genoeg een andere hobby zoeken.
censuur :O
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:31:29 #15
41885 kless
pi_50476153
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:25 schreef Croga het volgende:

[..]

Geld geld geld geld geld....

Wat moet het toch ontzettend vernederend zijn als je al je eigenwaarde uit geld moet halen. Als je keer op keer weer jezelf moet verkopen om Het Hoogste Goed (Geld) te kunnen bereiken. Om nooit de voldoening te kennen om als enige beloning voor iets wat je doet Plezier of Dankbaarheid te kennen. Wat moet je leven toch beperkt zijn als de cijfers op je bankrekening, het formaat van je huis, de motorinhoud van je auto het enige is om voor te leven...... Wat is je belevingswereld dan toch beperkt......
Waarom zou je je vrijwillgerswerk dan willen oplaten dringen door een overheid...
Dat vind ik namelijk nog vèèèèl erger, als men zegt dat het zo goed is, waarom gebeurt dat dan niet vanzelf?
Wat het opleverd? .... blijk baar niet genoeg dat het vanzelf gebeurt...

Dat was het puntje wat ik wilde maken.
iGEM
pi_50476191
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Sterker nog: ik vind dat ze vrijwilligerswerk moeten BELASTEN! Om de simpele reden dat gratis werken slecht voor de economie is... Dat die mensen blij en gelukkig worden als ze denken een ander te kunnen helpen (zie de voedselbanken, of wat dan ook), hadden in dezelfde tijd betaalde arbeid kunnen verrichten, en dus belasting kunnen betalen.
Ter vergelijking: als jouw baas je een TV geeft voor je werk, moet je een bijtelling betalen (hell, dat moet al over je lunch...). Als jij gratis werkt, kost dat niets! En dat is ronduit krom...
Gewoon inkomstenbelasting laten betalen dus, over een fictief modaal salaris voor het "werk" dat ze doen! Gaan ze snel genoeg een andere hobby zoeken.
Worden je kinderen dan voortaan door Van Hanegem getraind a 1000 euro per uur?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:40:01 #17
41885 kless
pi_50476278
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]
Worden je kinderen dan voortaan door Van Hanegem getraind a 1000 euro per uur?
Moa 1000¤ netto per maand voor een voetbaltrainer voor een club?? (geen idee wat dat brutto kost)
iGEM
pi_50476279
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Halveer de uitkeringen, gaan er 200.000 luie donders extra aan het werk, en het bespaart zelfs geld!
Laatste keer dat ik keek waren er echt geen 200'000 vacatures....
En de vacatures die er zijn weigeren ze mensen aan te nemen die niet Het Ideale CV laten zien. Dus ook daar komt niemand aan de bak....

Laatste keer dat ik keek waren de mensen in mijn omgeving die zonder werk zitten geen luie donders. Laatste keer dat ik keek was het Not Done om mensen die simpelweg niet kunnen werken en mensen die door de werkgevers uitgespuugd worden omdat de werkgever ook maar de minste moeite moet doen om een bruikbare werkomgeving te creeren te laten creperen ondanks wat ze ondertussen allemaal voor de maatschappij betekend hebben in het verleden.

Maar ja, de laatste keer dat ik keek waren er ook nog mensen in Nederland die een iets ruimere blik hadden dan hun eigen portemonee. Helaas is het al lang geleden dat ik gekeken heb want als ik nu kijk zie ik alleen maar mensen met dollartekens in hun ogen en persoonlijk heb ik er niet zo'n behoefte aan om dat te zien.
pi_50476290
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:40 schreef kless het volgende:

[..]

Moa 1000¤ netto per maand voor een voetbaltrainer voor een club?? (geen idee wat dat brutto kost)
Zou een leuke samenleving zijn
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:47:02 #20
41885 kless
pi_50476381
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:40 schreef Croga het volgende:

[..]
ik alleen maar mensen met dollartekens in hun ogen en persoonlijk heb ik er niet zo'n behoefte aan om dat te zien.
Hoe zit jij in de centen? moet jij elk dubbeltje omdraaien om te bedenken of dat goed komt ivm vaste lasten vervoer en andere dingen die
"nodig zijn"
als je je niet meer (heel) druk hoeft te maken om de centen heb je tijd over om andere dingen te doen...
centen moet ik eigenlijk vervangen voor:
iets van (een eigen) dak + onderhoud bijwerken
eten,
vervoer,
sociaal verkeer,
(door)ontwikkeling,
verplichtingen van belanstingen&verzekeringen.

en zelfde voor de mensen waar je ook verantwoordelijk voor bent.

en dat lijstje kan je doen voor een deel met die centen/dollartekens.
iGEM
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:49:26 #21
41885 kless
pi_50476417
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]
Zou een leuke samenleving zijn
Geen idee
40 uur? trainer zijn
en 40 uur werken bij een baas?

gaat em niet worden denk ik...
iGEM
pi_50476451
Nee, je bent het maar 7 uur per week en daar moet je voor betaalt worden.

Als jij een rondje gaat lopen met je oma die in een rolstoel zit moet je ook betaalt worden. Door je oma natuurlijk
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:54:48 #23
41885 kless
pi_50476495
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als jij een rondje gaat lopen met je oma die in een rolstoel zit moet je ook betaalt worden. Door je oma natuurlijk
Wel als dat door het verzorgingstehuis een reden is om iemand MINDER aan te nemen .(en die gaan zo wie zo over de centen van mn oma, je wordt dan weer pubber, vaste lasten + kleren +zakgeld, de rest gaat het tehuis in (ongeacht inkomen van oma))
iGEM
pi_50476552
Laat maar
  vrijdag 15 juni 2007 @ 09:07:29 #25
41885 kless
pi_50476726
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Laat maar
Nee,
Als iemand dat uit vrije wil wil doen, niemand zal daar tegen zijn. maar dat opleggen aan anderen...
iGEM
pi_50476750
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:54 schreef kless het volgende:
Wel als dat door het verzorgingstehuis een reden is om iemand MINDER aan te nemen .(en die gaan zo wie zo over de centen van mn oma, je wordt dan weer pubber, vaste lasten + kleren +zakgeld, de rest gaat het tehuis in (ongeacht inkomen van oma))
Mooi voorbeeld inderdaad....

Het verzorgingtehuis gaat over de centen van je oma. Het verzorgingstehuis heeft desondanks geen geld om meer te doen dan het absoluut noodzakelijke (en zelfs dat vaak niet). Een rondje lopen kan dus gewoon niet.
Je Oma kan geen geld betalen aan iemand anders om een rondje met haar te lopen aangezien het verzorgingstehuis over haar geld gaat.

Geld betalen voor dat rondje is geen optie. Het laten doen door het verzorgingstehuis is geen optie. Dus wordt er voortaan maar geen rondje meer gelopen?

Wordt wel grappig als we het zo gaan regelen in Nederland....
De familie komt iedere week bij elkaar. Wie gaat er voor mijn tijd betalen? Of doe je dat omdat het gezellig is? En hoe zit dat dan met langs Oma gaan? Daar moet Oma voor betalen omdat het de baan van iemand van het verzorgingstehuis zou kunnen kosten? Of mag ik nog wel langs Oma gaan maar mag ik dan geen rondje meer lopen? Of de afwas doen van de kopjes die ik gebruikt heb? Of haar bedlakens een keer recht trekken? Of de stoel aanschuiven?

Volgens mij komen we nu toch echt in het gebied "Absoluut belachelijk" terecht, of ligt dat aan mij?
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:07 schreef kless het volgende:
Nee,
Als iemand dat uit vrije wil wil doen, niemand zal daar tegen zijn. maar dat opleggen aan anderen...
En net was het nog dat er belasting over geheven moest worden........

Daarnaast wordt ook nergens gesproken over opleggen. Stimuleren kun je ook doen door mensen attent te maken op de mogelijkheden...
pi_50476817
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:07 schreef kless het volgende:

[..]

Nee,
Laat wel maar
  vrijdag 15 juni 2007 @ 09:16:51 #28
41885 kless
pi_50476880
sociale stage -> is nou niet bepaaldvrijwillig.

Hoelang heeft het geduurt voordat jullie hierboven weer aardigeheid hebben gekregen in afwassen?
iGEM
pi_50476965
Je eigen laten inenten ook niet.

En nu?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 09:34:26 #30
41885 kless
pi_50477221
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je eigen laten inenten ook niet.

En nu?
laat je je nu nogsteeds inenten?
doe je nogsteeds verplichte vrijwilligerswerk?
iGEM
pi_50477429
Sociale samenhang, sociale samenhang, waarom moet overal het nutteloze woord sociale voor?

Iig, bijna ieder punt van het lijstje is een geval van symptoombestrijden en zo vaag als een dolle geformuleerd.
pi_50478110
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:45 schreef pingu_ het volgende:
Sociale samenhang, sociale samenhang, waarom moet overal het nutteloze woord sociale voor?
Dat is inderdaad een hele smerige truuk, het vertroebelt begrippen die anders perfect bruikbaar zijn en vormt altijd weer een excuus om mensen meer geld uit hun zak te kloppen. En als je er wat van zegt ben je asociaal uiteraard, dat is logisch. Pure taalverkrachting.
pi_50478229

Iets zegt me dat dit geen goedkope Aldi-pc wordt maar een veel te duur contract met Dell. Plus een gratis helpdesk en installatieservice, en cursussen...en gratis software....En een gratis internetabonnement uiteraard, anders raken mensen in een sociaal isolement.
pi_50478405
Alsof je tot 2011 hoge economische groei hebt. Tegen die tijd is er alweer een recessie en worden de doelstellingen nooit gehaald.
pi_50492503
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 07:52 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Nou, ik dacht eigenlijk dat dat laatste de bedoeling was. Het is alleen de vraag in hoeverre je iemand gedwongen maatschappelijk bewust kunt maken. Dat is toch meer iets wat met de leeftijd komt, als ik mijn eigen ervaring na ga. Maar dat het een sociaal nuttige invulling moet kennen is zonder meer waar, bardienst valt daar niet onder
dat vraag ik mij ook af ik denk dat ze helemaal niet zitten te wchten op ongemotiveerde jongeren die nog ongemotiveerder worden omdat ze kut werk moeten doen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50492608
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Iets zegt me dat dit geen goedkope Aldi-pc wordt maar een veel te duur contract met Dell. Plus een gratis helpdesk en installatieservice, en cursussen...en gratis software....En een gratis internetabonnement uiteraard, anders raken mensen in een sociaal isolement.
ben ik met je eens ik vind het initiatief goed maar dat hoeven geen compuetrs van ¤2000 te zijn.

die van ¤500 zijn goed zat
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50493009
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ben ik met je eens ik vind het initiatief goed maar dat hoeven geen compuetrs van ¤2000 te zijn.

die van ¤500 zijn goed zat
Om misverstanden te voorkomen: ik vind het initiatief niet goed, ook niet als het om relatief goedkope pc's zou gaan. Als je het nodig vindt iemand een pc te geven hou ik je niet tegen maar het is immoreel om anderen te dwingen dat te doen. Voor je het weet wordt dit afgedwongen privilege alweer als een 'recht' beschouwd en is het wachten op de volgende stap, bijvoorbeeld een mobieltje + abonnement, of een auto, of... of... Dit soort denken verziekt de mentaliteit van zowel de ontvangers als van degenen die gedwongen worden het te schenken.
pi_50493277
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:08 schreef Croga het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld inderdaad....

Het verzorgingtehuis gaat over de centen van je oma. Het verzorgingstehuis heeft desondanks geen geld om meer te doen dan het absoluut noodzakelijke (en zelfs dat vaak niet). Een rondje lopen kan dus gewoon niet.
De link kan ik zo snel niet vinden, maar als ik het goed heb, betaalt de Nederlandse overheid ~85.000 euro per jaar aan een verzorgingstehuis om een oma in leven te houden. Reken zelf maar even uit hoe veel zorg ze daarvan mag verwachten. En kijk dan ook even na hoe veel zorg oma krijgt. En schrik dan van het verschil. Bedenk dan dat er wel erg veel managers en coaches rondlopen in zo'n tehuis, en te weinig mensen die hun handjes laten wapperen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_50493367
Trouwens, die plannen van dit kabinet doen me heel erg denken aan de plannen die Tony Blair er de afgelopen jaren doorheen heeft gejaagd. Het gevolg: meer overheid, meer managers, meer controleurs, meer uitgaven. Heeft het iets opgelost?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_50493673
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Om misverstanden te voorkomen: ik vind het initiatief niet goed, ook niet als het om relatief goedkope pc's zou gaan. Als je het nodig vindt iemand een pc te geven hou ik je niet tegen maar het is immoreel om anderen te dwingen dat te doen. Voor je het weet wordt dit afgedwongen privilege alweer als een 'recht' beschouwd en is het wachten op de volgende stap, bijvoorbeeld een mobieltje + abonnement, of een auto, of... of... Dit soort denken verziekt de mentaliteit van zowel de ontvangers als van degenen die gedwongen worden het te schenken.
idd, je geeft de armlastige een hand en ze pakken gelijk een hele arm ... beter om de schoolgaande kinderen die een computer nodig hebben, een soort van internetcafé-aboonement te geven (en dus ook alleen kinderen, zodat pa met z'n dikke werkschuwe pens die computer niet in bezit houdt.)
  vrijdag 15 juni 2007 @ 18:10:04 #41
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_50494402
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus je pa moet jou gaan betalen wanneer je zijn grasmaait. Of je broer of zus helpt met het schilderen van je nieuwe woning. Moet je die dan ook belasting laten betalen? Of je helpt bij het onderhoud van het clubgebouw van je sportvereniging, of je geeft training. Allemaal vrijwilligerswerk.

Wat een kolder.

En waarom is vrijwilligerswerk slecht voor de economie? Het draait om meer dan alleen geld. Het is welvaartbevorderend.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  vrijdag 15 juni 2007 @ 18:14:21 #42
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_50494515
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat vraag ik mij ook af ik denk dat ze helemaal niet zitten te wchten op ongemotiveerde jongeren die nog ongemotiveerder worden omdat ze kut werk moeten doen
Wat een gezeikstraal zeg. Nu worden weer alle jongeren over 1 kam geschoren. Zeker 90% van de jongeren is welwillend. Ik zie niks in 3 maanden ergens moeten rondlopen (probeer maar s plek te vinden voor zoveel kids), maar een snuffelstage is positief.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_50494601
Vrijwillig werk, werk waarvoor niet betaald wordt, is de hoeksteen van de samenleving. Mensen die gewoon, zonder flauwekul, even boodschappen doen voor de buren, de platjes water geven bij een kennis op vakantie, een potje komen klaverjassen bij bejaarden en overblijfmoeder (m/v) zijn op school. En ook het meer structurele vrijwilligerswerk is onbetaalbaar. En het is het leukste wat er is; iets doen vanwege de voldoening in plaats van vanwege de schadeloosstelling. Voor werk krijg je betaald omdat je het tegen je zin doet..

Maar laat alsjeblief de overheid erbij uit de buurt blijven - want die kunnen niet anders dan met regels komen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_50496254
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:17 schreef sigme het volgende:
...
Voor werk krijg je betaald omdat je het tegen je zin doet..
en bij die maatschappellijke stages doen een flink aantal het ook tegen hun zin, maar krijgen niks betaald. en echt werk is nog enigszins vrijwillig.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 19:51:47 #45
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50497740
Waarom geven ze het meeste geld niet eens aan de echte problemen zoals deze geschetst worden in dit topic:

Het kabinet van de verkeerde prioriteiten

Pechthold heeft (helaas) gelijk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50501228
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:22 schreef pberends het volgende:
Alsof je tot 2011 hoge economische groei hebt. Tegen die tijd is er alweer een recessie en worden de doelstellingen nooit gehaald.
Wanneer was de laatste echte reccessie?
pi_50507286
2002/2003
pi_50507368
2 kwartalen, wou. Net echt
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:35:37 #49
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_50507772
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:29 schreef Lyrebird het volgende:
Trouwens, die plannen van dit kabinet doen me heel erg denken aan de plannen die Tony Blair er de afgelopen jaren doorheen heeft gejaagd. Het gevolg: meer overheid, meer managers, meer controleurs, meer uitgaven. Heeft het iets opgelost?
Ja het vertrouwen in Blair

of was dat het falende beleid in Irak?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 00:43:15 #50
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_50508005
Sociaal-democratie is dwijlen met de kraan open en uithalen naar degene die hem dicht willen draaien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')