Alleen de Zon bepaalt wat voor sterrenbeeld je bent, de stand van de rest van de planeten vertelt je op wat voor manier je, om Mercurius maar even te nemen, je communiceert bijv (beknopte uitleg, verbindingen(aspecten) hebben hier ook invloed op).quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:03 schreef Rasing het volgende:
[..]
Kun je dan alles verklaren? Bij mij staat de Zon blijkbaar in mijn 9e levensgebied. Stel nu dat ie mijn 8e levensgebied stond, als ik een dag eerder zou zijn geboren bijvoorbeeld. Dan is het vreemd.
Maar ga je dan verder kijken, dan blijkt Mercurius wél in het goede levensgebied te staan. En dan klopt alles toch weer. En staat Mercurius daar niet, dan Saturnus wel. Oftewel: kun je alles niet goedpraten, met een hoop selectiviteit?
Ja, eigenlijk wel hequote:Op woensdag 20 juni 2007 12:08 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Senesta, gezien de post van Geartsjuh is het misschien wel tijd om ook de kruizen te beschrijven
Ik zal kijken of ik een beknopte uitleg neer kan zetten, anders wachten we gewoon tot morgenquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:11 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel he![]()
Gaat alleen vandaag niet lukken denk ik![]()
Hey wat toevallig, ik ben ook op 24 mei jarigquote:Op donderdag 14 juni 2007 13:05 schreef The_stranger het volgende:
Even je vraag voorbijgaand, wie heeft en wanneer besloten dat een, om een voorbeeld te noemen, een persoon, geboren op 24 mei (ik dus) een tweeling is en daarmee ook een luchttype, met de daarbij behorende "eigenschappen"?
Waarom is een boogschutter geen luchttype?
Waarom is iemand op 24mei een tweeling, en geen vis? (m.a.w. waarom ligt dat sterrenbeeld juist op die datum?)
Weet niet meer wat m'n ascedent was.. volgens mij Maagd, maar dat weet ik niet meer zeker. Zal straks eens uitrekenen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:36 schreef senesta het volgende:
Wat is jouw element en wat herken jij?
Ben een watertypje, dit herken ik:
Het watertype:
puur gevoelsmatige manier de wereld om hen heen waarnemen en evalueren.
dat wil zeggen dat watertekens zozeer in staat zijn zich (ongewild) in te leven in een ander en die ander te wórden, dat ze pas later hun eigen identiteit leren vaststellen aan de hand van wat ze allemaal níet zijn.
Een diepe, gevoelsmatige en emotionele betrokkenheid op het gebeuren is kenmerkend voor watertekens, al hoeven ze dat niet altijd te tonen. Hun gevoeligheid kan hen dermate kwetsbaar maken, dat ze de neiging krijgen zich achter een juist niet-emotioneel masker te verschuilen, reden waarom een watertype helemaal niet 'warm, gevoelvol en meelevend' op andere mensen hoeft over te komen.
Door het gevoelscontact met de buitenwereld kunnen ze letterlijk dingen aanvoelen die op zich als zodanig niet te beredeneren zijn maar wel zó dicht aan de kern van een zaak raken, dat ze de spijker op de kop slaan. Het verwoorden van de conclusies is voor een waterteken om die reden dan ook een moeilijke zaak.
geringe weerstand tegen invloeden van buitenaf, onbestendig humeur.
vooruitgaan een kwestie van zwellen of groeien
Kickje? Een rotschop van 5 jaarquote:Op maandag 27 februari 2012 21:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat topic heeft nog best potentie, naar mijn idee..
Vandaar een kickje.
Het is dan ook hele toffe materiequote:Op maandag 27 februari 2012 22:31 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Kickje? Een rotschop van 5 jaar![]()
Herken je jezelf in het watertype?quote:Op maandag 27 februari 2012 21:58 schreef Atmosphere82 het volgende:
Interessant topic!
Ik heb me wat in astrologie verdiept, maar ik weet er nog te weinig van vind ik zelf.
Ik ben een Vis (III), een watertype.
Er is trouwens een erg mooi astrologisch boek te koop,
'Het Mysterie Van Je Geboortedag'. In dat boek wordt voor
elke dag afzonderlijk beschreven hoe 'de sterren staan' voor een persoon
die op een bepaalde dag is geboren.
Zo heb je bijvoorbeeld 'De dag van de gesloten cirkel', 'de dag van de uitdaging'
etc. etc.
Je hoeft niet zo verontwaardigd te doenquote:Op maandag 27 februari 2012 22:33 schreef senesta het volgende:
[..]
Het is dan ook hele toffe materie![]()
In welk element staat jouw zon?
Ik had er een knipoog bij gezet hoorquote:Op maandag 27 februari 2012 22:43 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo verontwaardigd te doen
ff googlen.
Ik kijk nooit naar PI'squote:Op maandag 27 februari 2012 22:47 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik had er een knipoog bij gezet hoorIn de OP staat alles
Het klopt aardig wat er in de OP staat (waterteken), maar ik kan niks vinden over de zon.quote:
De zon is het eerste huis toch? Dan dus vis?quote:Op maandag 27 februari 2012 22:33 schreef senesta het volgende:
[..]
Het is dan ook hele toffe materie![]()
In welk element staat jouw zon?
Nee, in dat boek wordt ook bijna niets uitgelegd, er worden alleenquote:Op maandag 27 februari 2012 22:37 schreef senesta het volgende:
[..]
Herken je jezelf in het watertype?
Ik ken dat boek niet maar volgens mij zijn er nog geen boeken die helemaal beschrijven hoe de sterren staan voor een persoon. Dat komt omdat er zoveel invloeden zijn die kun je volgens mij nooit allemaal in één boek vangen. Woonplaats, geboortetijd en geboortejaar zijn al enorm van invloed op je horoscoop.
Dus je bent een van de oudgedienden? Als het leuk wordt gevonden, zal ik eens zien of er nog meer leuke, wat oudere topics gekickt kunnen worden.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:23 schreef Natalie het volgende:
Wat leuk dat ik dit topic weer zie verschijnen
Nou ja, in dit topic welquote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus je bent een van de oudgedienden? Als het leuk wordt gevonden, zal ik eens zien of er nog meer leuke, wat oudere topics gekickt kunnen worden.
Het teken waar je zon in staat is wat iedereen je sterrenbeeld noemtquote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:53 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
De zon is het eerste huis toch? Dan dus vis?
Oké, dan heb ik het goed begrepen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:48 schreef senesta het volgende:
[..]
Het teken waar je zon in staat is wat iedereen je sterrenbeeld noemt
Dat is het teken waar de zon in stond op het moment van jouw geboorte
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |