abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juni 2007 @ 15:48:58 #101
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50547355
quote:
Op zondag 17 juni 2007 15:46 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Is iemand vergeten Alonso te vertellen dat f1 een teamsport is?
ze zijn hem in iedergeval vergeten te vertellen dat hij niet de beste is hahaha
  zondag 17 juni 2007 @ 15:55:33 #102
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_50547510
quote:
Op zondag 17 juni 2007 15:48 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

ze zijn hem in iedergeval vergeten te vertellen dat hij niet de beste is hahaha
Moet 'ie eens het nieuws lezen:
quote:
Meet F1's first $100m man

LEWIS Hamilton's brilliant victory in the Canadian Grand Prix - in only his sixth grand prix - has some pundits predicting he could be the greatest driver in history, and the sport's first $100 million-a-year man.

"Every so often someone comes along who transcends their sport; a George Best, Muhammad Ali or Tiger Woods - and Lewis could be another," sponsorship expert Tim Crow told Capsis International.

Better than Senna? Better than Schumacher? After half-a-dozen races? Big call.

But of all the plaudits raining down on Hamilton, the greatest came from Frank Williams, a grandee among the British motor racing aristocracy, who claimed the exploits of the 22-year-old rookie suggested evidence of the existence of God.

Williams led the chorus of praise for the remarkable young Englishman, whose presence in grand prix racing this season has transformed the sport.

"Lewis is clearly a very special driver," Williams said. "We have never seen anything like this in F1 before. It's almost inexplicable.

"The word phenomenon just about fits. It makes you think maybe there is a god after all. He is a great story not just for Ron [Dennis] and McLaren, but for everybody involved in motor sport."


Niki Lauda, the former three-time world champion, claims Hamilton is more popular in the Tyrol than he is.

"He is the best rookie ever in F1," Lauda said. "To win his sixth race is incredible. He was the quickest and best, despite the safety car.

"[Fernando] Alonso lost the race in the first corner and Hamilton just blew him off in the same car, which is always the most difficult thing."

The tidal wave of interest sweeping the paddock is overwhelming. Hamilton's father Anthony is clearly struggling to put the reaction into context. He has no expertise in managing a global phenomenon, which Lewis is rapidly becoming.

"I don't know what's next," he said. "I'm speechless. Lewis has confounded logic from the start. What can I say? It's frightening, really. He's loving it. A lot of young guys in karts dream about being a formula one driver. He'll keep his feet on the ground, don't worry about that."

In Australia, where this odyssey began, Hamilton snr was stunned at the intensity of interest in his son and was exhausted after a weekend of unfettered scrutiny. Australians don't hold back with the microphone. "I'll tell you what," he said then, "I can't see myself doing this for too long. As soon as he gets his first win, that'll be me done."
Pa had ook niet verwacht dat het zo snel zou gaan want hij was er gewoon bij in Indy

En dat commentaar van Williams Wat zou dat met de eer van Alonso doen? Daar kannie namelijk moeilijk op reageren zonder UBER-zielig over te komen. Slikken en inhouden dus
Calm down, please!
pi_50548623
quote:
Op zondag 17 juni 2007 15:55 schreef Googolplexian het volgende:
Pa had ook niet verwacht dat het zo snel zou gaan want hij was er gewoon bij in Indy

En dat commentaar van Williams Wat zou dat met de eer van Alonso doen? Daar kannie namelijk moeilijk op reageren zonder UBER-zielig over te komen. Slikken en inhouden dus
Dat commentaar van Williams is inderdaad lichtelijk lachwekkend. Overdrijven is ook een vak en blijkbaar verstaat Williams dat nogal. Alonso kennende zal hij er wel weer zielig over gaan huilenbalken.
  zondag 17 juni 2007 @ 17:31:40 #104
12012 arexes
Oei LALA
pi_50549818
quote:
Op zondag 17 juni 2007 15:44 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Sorry dat ik niet 24/7 het f1 nieuws in de gaten houdt... sommige mensen hebben een leven wist je?
Zelfs me moeder wist dat Kubica gecrashed was en die kijkt niet eens naar Formula 1, het stond zelfs op de voorpagina van de Telegraaf. Jij als 'fan' zou het dan helemaal moeten weten maar goed. Het is je vergeven
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_50556810
Uh ja dat ie gecrashed was wist ik ook nog wel, maar omdat ie zelf zei dat ie kon rijden en ook het team hem zou laten rijden en ik dus geen tijd heb gehad om voor de rest alles te volgen had ik dus niet gehoord dat de FIA hem geen toestemming had gegeven.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_50582076
Hamilton heeft zn kart te koop staan.

Als je hem koopt krijg je er gratis een meet & greet bij in London

Bod staat nu op ruim 20.000
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_50605295
quote:
Een dronken Fin heeft vandaag in Finland zonder enige reden een 76-jarige Nederlandse toerist doodgestoken. Dat meldt de Finse politie.

De steekpartij gebeurde vanmiddag bij een winkelcentrum in de Finse plaats Porvoo, vijftig kilometer ten oosten van Helsinki. Dader en slachtoffer kenden elkaar niet.

De 25-jarige dader had in een winkel enkele klanten bedreigd, waarna hij naar buiten rende en de toevallig passerende Nederlander neerstak. Politieagenten konden de met het bebloede mes zwaaiende man pas uitschakelen door hem met rubberkogels in de benen te schieten.

bron: FrontPage
Hoe oud is Raikkonen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_50605416
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe oud is Raikkonen?
Kimi is van 17-10-1979. Dus hij is nu 27 jaar.
pi_50605655
Ow okay, dan was het een andere zatlap
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:30:02 #110
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50606068
Kimi is niet meer zat de laatste tijd, althans nergens beelden van gezien.

Ralf blijft in de wagen van Toyota aldus Howett................is die man debiel ofzo? Kunnen DC en Rubens niet verklaren dat Ralf zondag bewust hun geramt heeft zodat zn superlicentie ingetrokken word ofzo
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:52:36 #111
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_50606705
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:30 schreef TJDoornbos het volgende:
Kimi is niet meer zat de laatste tijd, althans nergens beelden van gezien.
Misschien moet Kimi toch maar weer eens stevig drinken, misschien dat hij dan nog enige indruk kan gaan maken op het circuit.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_50608326
Ik snap echt niet wat er van kimi is gekomen, op de baan lijkt ie wel een schaduw momenteel
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:09:51 #113
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_50609414
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:41 schreef Atreidez het volgende:
Ik snap echt niet wat er van kimi is gekomen, op de baan lijkt ie wel een schaduw momenteel
Ik denk dat de Ferrari heel anders gereden dient te worden. Kijk maar hoeveel moeite Barrichello had met de overstap naar Honda en hij hoefte niet eens te wennen aan nieuwe banden. Voor Kimi is het een double-whammy. Plus natuurlijk de aparte werkwijze van het Ferrari team.

Komt misschien ook nog het delen van telemetrie bij. Ferrari is 1 van de teams die daar geloof ik niet zozeer aan doet (vandaar ook dat de #1 status binnen dat team zo belangrijk is). Als je dan toch al aan zo'n auto moet wennen EN aan het team EN aan de banden dan zal het niet krijgen van de telemetrie van je meer ervaren teamgenoot funest zijn. Ik zeg niet dat Ferrari al een keuze heeft gemaakt wie #1 en #2 zijn maar ik weet wel dat -als die keuze gemaakt is- de #1 coureur alle voorrang krijgt.

En daar komt ook nog eens bij dat ik van mening ben dat Kimi misschien wel niet zo'n goede all-round coureur is ^^ (ojee ...). Hij is wel snel enzo maar hij is niet echt zuinig op het materiaal. Bij Kimi gaat iets altijd eerder kapot dan bij een ander ... dat kan je op ongeluk blijven schuiven maar daar geloof ik niet zo in. Maargoed ... da's persoonlijke speculatie
Calm down, please!
pi_50612262
Nouja de Ferrari lijkt iig een stuk sterker gebouwd te zijn dan de mclarens waar die mee heeft gereden want er is volgens mij nog niet echt iets kapot gegaan waar hij zoveel aan kon die.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:05:40 #115
12012 arexes
Oei LALA
pi_50613385
Z'n auto is wel kapot gegaan maar dat lag volgens mij aan hem zelf Daarbij vind ik het ook zonde dat kimi nog niet veel heeft laten zien. Misschien dat het nog komt, nee hopelijk dat het nog komt.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_50614431
Hij is toch maar 1x uitgevallen? dat was toch door een kapotte dyno oid? iig iets niet wat ie zelf kon mollen
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_50615310
Onzin, men komt er nu eindelijk achter wat ik al jaren roep: Kimi is een uitstekende coureur, maar mist net dat laatste stukje klasse. Hetzelfde heb ik overigens ook bij de intrede van Montoya geroepen, duurde ook even voordat iedereen daar achter was
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_50617075
quote:
'Schumacher terug achter het stuur bij Ferrari'

De geruchten over een mogelijke terugkeer van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher bij Ferrari, laaien na de wedstrijden in Noord-Amerika weer op.

De Italiaanse renstal had een dramatische race in Canada waar Räikönnen vijfde werd en Massa door de jury uit de race werd gehaald. Een week later kon Ferrari het tempo van rivaal McLaren niet bijhouden. Het Britse team haalde na Maleisië en Monaco voor de derde keer een dubbelslag.

Lauda

Drievoudig wereldkampioen Nikki Lauda liet na de race op Indianapolis optekenen dat Ferrari de nauwkeurigheid van de 38-jarige Duitser in de wedstrijden mist. "Ik zei het al aan het begin van het seizoen, zijn vertrek gaat het team pijn doen", aldus Lauda.

Geheim

De Duitse media zijn van mening dat een terugkeer van Schumacher nu niet lang meer kan duren. De krant Bild riep de noodtoestand bij de Italianen uit en het gerespecteerde motorblad Auto-Bild-Motorsport weet te melden dat Schumacher binnenkort gaat testen voor Ferrari.

Volgens het weekblad heeft de Duitser al gereden in de nieuwe F2007. Schumacher zou in aanloop naar het nieuwe seizoen tijdens 'geheime testseries' achter het stuur hebben gezeten.

De Italiaanse media lieten zelfs weten dat medewerkers bij Ferrari "dromen van een terugkeer van Schumacher."

Opvallend genoeg was de Duitser niet aanwezig in Indianopolis. Schumacher, die normaliter altijd bij de wedstrijden van de partij is, speelde afgelopen zondag een voetbalwedstrijd in Oostenrijk.
Bron
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:08:13 #119
798 voyeur
bemoeit zich
pi_50618123
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik denk dat de Ferrari heel anders gereden dient te worden. Kijk maar hoeveel moeite Barrichello had met de overstap naar Honda en hij hoefte niet eens te wennen aan nieuwe banden. Voor Kimi is het een double-whammy. Plus natuurlijk de aparte werkwijze van het Ferrari team.

Komt misschien ook nog het delen van telemetrie bij. Ferrari is 1 van de teams die daar geloof ik niet zozeer aan doet (vandaar ook dat de #1 status binnen dat team zo belangrijk is). Als je dan toch al aan zo'n auto moet wennen EN aan het team EN aan de banden dan zal het niet krijgen van de telemetrie van je meer ervaren teamgenoot funest zijn. Ik zeg niet dat Ferrari al een keuze heeft gemaakt wie #1 en #2 zijn maar ik weet wel dat -als die keuze gemaakt is- de #1 coureur alle voorrang krijgt.

En daar komt ook nog eens bij dat ik van mening ben dat Kimi misschien wel niet zo'n goede all-round coureur is ^^ (ojee ...). Hij is wel snel enzo maar hij is niet echt zuinig op het materiaal. Bij Kimi gaat iets altijd eerder kapot dan bij een ander ... dat kan je op ongeluk blijven schuiven maar daar geloof ik niet zo in. Maargoed ... da's persoonlijke speculatie
Kimi heeft een heel agressieve stijl van rijden. Hij gooit de wagen de bocht om, neemt veel curb stones, gaat zo snel mogelijk vol op het gas, etc. Het andere uiterste van een Hamilton die heel smooth rijdt. Dan wil er nog wel eens wat stuk gaan.

Dit jaar is die agressieve bochtentechniek ook een nadeel omdat de Bridgestones daar niet genoeg grip voor bieden. Daar struikelen meer coureurs over.

De zwakte van Kimi is volgens mij gelegen in zijn desinteresse voor de techniek. Daardoor kan hij de auto niet ontwikkelen, krijgt hij hem niet afgesteld zoals hij wil omdat zijn mecaniciens niet veel met hem kunnen en rijdt hij dingen stuk. Vergelijk met een Alonso of Schumacher die zich altijd zeer bewust zijn van de techniek en altijd trachten de auto te sparen als ze daar mogelijkheden voor zien.
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:11:32 #120
798 voyeur
bemoeit zich
pi_50618248
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:42 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron
Mooi verhaal.
Zou Montoya dan ook weer terug komen bij Williams of gaan ze gelijk voor Damon Hill
Here we are now, entertain us.
pi_50618996
Schumacher zit nog bij Ferrari dus dat is veel reeeler dan wat jij zegt. Hij zal vast niet gaan racen, maar misschien dat ie wel gaat testen?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:14:19 #122
12012 arexes
Oei LALA
pi_50624593
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:33 schreef Kill_em_all het volgende:
Schumacher zit nog bij Ferrari dus dat is veel reeeler dan wat jij zegt. Hij zal vast niet gaan racen, maar misschien dat ie wel gaat testen?
Volgens mij was al lang bekend dat hij zou gaan testen maar goed.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_50625706
De testtijden van vandaag:



Al staat op autosport.com Van der Garde boven Valles. Ze hebben bij F1Racing zo te zien een paar getalletjes omgedraaid.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:23:21 #124
12012 arexes
Oei LALA
pi_50627253
Hoe leeg zal de toyota zijn? Ik denk net zo leeg als de renault
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:24:37 #125
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_50627302
zozo staat ralf een keer bovenaan
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_50628223
Hij stond bij de uitvallers toch ook bovenaan :p
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 23:34:20 #127
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50635377
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:49 schreef Kill_em_all het volgende:
Hij stond bij de uitvallers toch ook bovenaan :p
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:32:08 #128
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50641374
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:14 schreef arexes het volgende:

[..]

Volgens mij was al lang bekend dat hij zou gaan testen maar goed.
Dan ben ik benieuwd naar jouw bron......Het is juist bekend gemaakt dat hij pertinent niet zou gaan testen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50641405
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 08:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd naar jouw bron......Het is juist bekend gemaakt dat hij pertinent niet zou gaan testen.
Je zou best gelijk kunne hebben misschien was het wishful thinking, toch heb ik het gevoel het ergens gelezen / gehoord te hebben.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_50641415
Al gehoord van het Verstappen-gerucht dat hij vanaf de GP in Frankrijk in de Spyker zit?

Zie ook hier. Verstappenfans zijn door het dolle heen

De reacties die hierop komen zijn natuurlijk Spijkers op laag water zoeken
pi_50641876
Moet je eens op het Verstappen forum kijken.
Ongelovelijk dat er nog steeds zoveel lui zijn die denken dat Jos terug komt.
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:11:05 #132
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50642017
Waar rook is, is vuur. Zeggen ze toch?

Als het ter vervanging is van Sutil dioe naar Toyota verkast zou ik het geen gek idee vinden. Maar om Albers te vervangen zou ik het niet aanmoedigen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50642624
Ja goed maar over Verstappen hebben we wel vaker zulke dingen gelezen.
Ik zou het wel leuk vinden hoor, ben altijd nog erg fan van zijn rijstijl, alleen de Verstappen buiten de auto zie ik niet meer zitten, daar voor heeft hij te vaak dingen geflikt.
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:38:33 #134
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_50642655
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:11 schreef sanger het volgende:
Waar rook is, is vuur. Zeggen ze toch?

Als het ter vervanging is van Sutil dioe naar Toyota verkast zou ik het geen gek idee vinden. Maar om Albers te vervangen zou ik het niet aanmoedigen.
Fan van Toyota? Of grove grafhekel aan Spyker?
Calm down, please!
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:12:26 #135
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50643777
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:38 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Fan van Toyota? Of grove grafhekel aan Spyker?
Allebei niet

Integendeel zelfs. Ik heb meer iets tegen Toyota, omdat ze zoveel budhget verspillen. En Spyker heb ik vnaf begin af aan een warm hart toegedragen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:17:29 #136
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_50643954
Verstappen in een Spyker? No way, dat gaat echt nooit gebeuren.

Ongelofelijk dat mensen dit serieus nemen
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_50644094
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 10:17 schreef 4-elements het volgende:
Verstappen in een Spyker? No way, dat gaat echt nooit gebeuren.

Ongelofelijk dat mensen dit serieus nemen
Zie het ook absoluut niet gebeuren. Wat ik eventueel nog wel zie gebeuren is dat Verstappen een keer mag testen op Spa. Maar racen, nee dat zie ik hem toch echt niet doen.

Alleen de die-hard Verstappenfans nemen dit volgens mij serieus.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:29:58 #138
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_50644365
gewoon weer een dikke zak gebakken lucht uit kamp Verstappen ... Gewoon wat we gewend zijn van Huub.
Calm down, please!
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:19:16 #139
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_50646173
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:11 schreef sanger het volgende:
Maar om Albers te vervangen zou ik het niet aanmoedigen.
Ik wel
Alleen zie ik het niet gebeuren. Volgens mij heeft Verstappen niet veel sponsers meer....
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_50648962
quote:
FIA considers freeing up aero rules

The FIA is considering a radical plan to allow flexi wings in Formula One if teams reject its push for a standard chassis in the future, autosport.com has learned.

Talks are currently ongoing to frame future regulations from 2011, with the FIA making it clear it wants more road-relevant energy efficient engines to be introduced.

As well as that, the FIA wants an overhaul of car regulations too. The governing body has made no secret of the fact that it believes a standard chassis would be the best way of reducing costs and improving the show.

Its stance was made clear in a letter circulated to F1 team principals earlier this month, a copy of which has been seen by autosport.com, in which FIA president Max Mosley outlined his vision for the future.

Meetings are scheduled between the FIA and the teams for after the British Grand Prix to discuss the radical plan and come up with alternative proposals if the teams are not happy.

"We believe that a standard chassis is the best solution," wrote Mosley in his letter. "The competition would then be between drivers armed with rival, fuel-efficient drive trains but otherwise in equal cars. Painted differently and with different sponsors, the cars would look as different as they do today to anyone but an expert.

"But if the teams want to continue to make individual chassis, we need some proposals which really do meet the four agreed objectives of road-relevance, safety, cost reduction and improving the show. We also need to ensure the survival of the independent teams."

Mosley acknowledges that teams are unlikely to accept plans to adopt a standard chassis, but he believes that only a radical alternative solution will be of any benefit.

And that is why he has suggested the idea of freeing up the aerodynamic regulations to allow flexi wings - which have been banned for many years in F1.

"One example of radical change would be to permit moveable aerodynamic devices," added Mosley. "Arguably, the safety problems of 40 years ago no longer exist.

"Modern Formula One technology is sufficiently mature to eliminate the risks of both passive and active aero devices. Moreover, the FIA is already confronted with ever-more sophisticated moving bodywork. Engineers appreciate that when subjected to a force, everything moves – it is just a question of how much.

"Immense time and effort is currently going into making bodywork which moves enough to enhance performance, however slightly, but not enough to excite the interest of the regulator or rival teams. This is not satisfactory; it is wasteful, expensive, ultimately pointless and contrary to sporting fairness.

"With moveable aero devices, both active and passive, designers would have an incentive to build a car which the driver could adjust to optimise performance when following another car. This would facilitate wheel-to-wheel racing.

"There are also a number of areas where active aero could be road-relevant, for example cooling systems. But part of any discussion on moveable devices would have to be how to contain the resulting increase in performance.

"In the hope of starting a useful debate on a new approach to chassis design with variable aerodynamics, we are preparing a discussion paper similar to the one on engines.

"Among other things this will look at the implications of moveable devices and any changes to engine output, which might become necessary in order to contain speeds. This paper will be circulated as soon as it is ready.

"We think it might perhaps be useful to follow it up with a discussion in the second week of July (after the British Grand Prix), at which each team would be given an opportunity to present its ideas (ideally in writing beforehand) and answer questions on future Formula One regulations, either alone or jointly with other teams."
Bron
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:29:42 #141
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50648976
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:19 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik wel
Alleen zie ik het niet gebeuren. Volgens mij heeft Verstappen niet veel sponsers meer....
Nergens voor nodig, Albers neemt ook geen geld mee
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50650156
Wat ik me nu bedenk: tijdens de GP van Indy kapte de Williams van Rosberg ermee. Toen hij stilviel zakte de auto ineens een heel stuk. Kwam dit omdat de aandrijving ermee kapte, of zijn we getuige geweest van een (illegale) manier van het bewegen van de bodemplaat?
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:12:48 #143
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50652749
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:02 schreef LeXX het volgende:
Wat ik me nu bedenk: tijdens de GP van Indy kapte de Williams van Rosberg ermee. Toen hij stilviel zakte de auto ineens een heel stuk. Kwam dit omdat de aandrijving ermee kapte, of zijn we getuige geweest van een (illegale) manier van het bewegen van de bodemplaat?
Het viel Mol ook al op, en mij trouwens ook.

Ik kan me indenken dat door de brand de aandrijfassen doorgebroken zijn of zoiets, maar of hij daardoor zoveel lager kom weet ik niet.

Ook niets meer over gehoord trouwens.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50653222
Het zag er iig erg vreemd uit.
pi_50655040
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:02 schreef LeXX het volgende:
Wat ik me nu bedenk: tijdens de GP van Indy kapte de Williams van Rosberg ermee. Toen hij stilviel zakte de auto ineens een heel stuk. Kwam dit omdat de aandrijving ermee kapte, of zijn we getuige geweest van een (illegale) manier van het bewegen van de bodemplaat?
Het leek er meer op dat de hele auto gewoon naar beneden bewoog opeens. Miscshien dat er door de hitte iets kapot ging aan de ophanging?

Ik lees net op RTL dat spyker het F1 team heeft verpand trouwens, heeft ze schijnbaar 14miljoen opgelevert. Ik dacht dat het F1 een opzichzelf staand iets was.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  woensdag 20 juni 2007 @ 16:01:09 #146
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50656610
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 15:17 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Het leek er meer op dat de hele auto gewoon naar beneden bewoog opeens. Miscshien dat er door de hitte iets kapot ging aan de ophanging?

Ik lees net op RTL dat spyker het F1 team heeft verpand trouwens, heeft ze schijnbaar 14miljoen opgelevert. Ik dacht dat het F1 een opzichzelf staand iets was.
Het was een apart bedrijf in dezelfde groep/holding.

Ik heb het nagezocht op de kvk site (dossiernummer 39092068) :

Spyker F1 Racing Holding B.V. is eigendom van Spyker Cars NV. Althans de NV bezit alle aandelen.

Dat betekent dat Spyker Cars wel eigenaar is, maar dat de Racing Holding wel een zelfstandig bedrijf is, en dus eventueel zelfstandig moet kunnen rondkomen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50656983
Van F1racing.

De FIA heeft nadere gegevens naar buiten gebracht over de crash van BMW Sauber-coureur Robert Kubica tijdens de Grand Prix van Canada. Kubica kwam tijdens de race in aanraking met de Toyota van Jarno Trulli. Hij verloor hierbij zijn voorvleugel en schoot van het circuit . Uit gegevens blijkt dat de Pool een klap van 75G heeft overleefd.

Uit de data in het rapport komt naar voren dat Kubica met 230 km/u tegen de muur knalde. De klap had op zijn hoogtepunt een impact van 75G. De gegevens zijn vastgelegd met een zogenaamde Accident Data Recorder (ADR). Deze zit achter de coureur en onder de bezinetank. Tijdens de Grand Prix van Amerika zijn de gegevens geannalyseerd door Peter Wright, voormalig Lotus-ontwerper en tegenwoordig hoofd van de veiligheidscommissie van de FIA, en zijn collega's Andy Mellor en Hubert Gramling.

De onderzoekers kwamen na de race tot de conclusie dat de veiligheidsmaatregelen, waaronder de verhoogde cockpitrand en het HANS-systeem, perfect hebben gewerkt. Willi Rampf, technisch directeur van BMW Sauber: "Terwijl we erg geschokt waren door de crash, waren we ook zo blij dat Robert veilig kon uitstappen. We zijn zeer te spreken over hoe het chassis zich heeft gehouden. Veiligheid staat bij ons ook altijd voorop. Wij zoeken niet naar grenzen bijvoorbeeld om zo licht mogelijk te zijn. Het resultaat zie je nu."

75 G en eigenlijk helemaal niks hebben.
pi_50657466
Idd

En een betere test als dit was er niet. Een frontaaltje met 230km/u doe je niet even als test, zeker niet als er iemand in de auto zit.
Where facts are few, experts are many.
pi_50658721
75g valt opzich nog mee, je lijf kan erg veel hebben als het maar niet te lang duurt. Was van de week ook nog op discovery, je hoofd kon dacht ik ook heel even klappen van boven de 100g aan.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:16:22 #150
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_50658816
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 16:13 schreef SimtekF1 het volgende:
bezinetank
geannalyseerd
Goed bezig bij GPUpdate. En Kubica stapte zelf uit? Volgens mij is hij er aardig uitgeplukt door de rescue marshals.

Ontopic: Het gaat inderdaad niet alleen om het aantal g's, maar ook om de tijdsduur dat je aan die g's blootstaat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')