abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:37:00 #1
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_50390653
Hallo en een goedenavond,

Ik ben een voorstander van een voortplantingsbewijs. Wat bedoel je daarmee Armageddon? Nu, dat zal ik jullie vertellen.

Ik ben er voor om mensen die het IQ van een doperwt hebben het recht ontnemen om kinderen te krijgen.

Let wel, dit is geen onzin topic. Ik wil hier serieuze reacties.

Dus, wat vinden jullie van dit idee?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 12 juni 2007 @ 22:38:09 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_50390710
Voer dan ook meteen een verplichte IQ test in voor zaaddonoren. Ik zou eigenlijk meer geld moeten krijgen voor mijn kwaliteitszaad dan een willekeurige tokkie.

Groetjes,

Krea.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:38:18 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_50390718
Ik weet niet in hoeverre jij een kinderwens hebt?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:40:39 #4
2964 Armageddon
pi_50390830
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:38 schreef Kreator het volgende:
Voer dan ook meteen een verplichte IQ test in voor zaaddonoren. Ik zou eigenlijk meer geld moeten krijgen voor mijn kwaliteitszaad dan een willekeurige tokkie.

Groetjes,

Krea.
Dit hoort er uiteraard ook bij Krea. Mocht dit plan er ooit door komen.
pi_50390836
Puur en alleen een IQ test afnemen en iedereen boven de grens mag wel kinderen en anders niet?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_50390895
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:37 schreef Armageddon het volgende:

Ik ben een voorstander van een voortplantingsbewijs. Wat bedoel je daarmee Armageddon? Nu, dat zal ik jullie vertellen.

Ik ben er voor om mensen die het IQ van een doperwt hebben het recht ontnemen om kinderen te krijgen.

Het "übermensch" concept is al eens geprobeerd.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:42:43 #7
2964 Armageddon
pi_50390923
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:40 schreef MUUS het volgende:
Puur en alleen een IQ test afnemen en iedereen boven de grens mag wel kinderen en anders niet?
EQ natuurlijk ook. Eventueel een paar andere testen. Het gaat mij erom dat er wat minder tokkies geboren worden.
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2007 @ 22:42:49 #8
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_50390929
Waarom zou je dan alleen op IQ testen? Er zijn nog zoveel andere factoren die meespelen in het geschikt zijn voor ouderschap. Kun je iemand niet beter volledig screenen en meteen de erfelijke kans op verslaving, agressiviteit, psychoses etc etc. berekenen?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_50390974
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het "übermensch" concept is al eens geprobeerd.
Ja en?

Niemand kon in één keer zijn veters strikken! Niemand kon in één keer fietsen!

Volhouden en blijven proberen.
Oi!
pi_50391018
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:43 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ja en?

Niemand kon in één keer zijn veters strikken! Niemand kon in één keer fietsen!

Volhouden en blijven proberen.
Maar jij vindt dat mensen met een laag IQ geen goede en liefhebbende ouders kunnen zijn?
pi_50391053
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:42 schreef Armageddon het volgende:

[..]

EQ natuurlijk ook. Eventueel een paar andere testen. Het gaat mij erom dat er wat minder tokkies geboren worden.
Ja maaaaar, je hebt ook geheime tokkies. Van die tokkies die in Wassenaar wonen, met geld hun aars afvegen, maar die ook elke avond hun vrouw in elkaar rossen.

Je hebt ook hele slimme tokkies, die tuig op de wereld zetten.
Oi!
pi_50391054
Heil!
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:46:07 #13
2964 Armageddon
pi_50391066
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:42 schreef Slaapmeisje het volgende:
Waarom zou je dan alleen op IQ testen? Er zijn nog zoveel andere factoren die meespelen in het geschikt zijn voor ouderschap. Kun je iemand niet beter volledig screenen en meteen de erfelijke kans op verslaving, agressiviteit, psychoses etc etc. berekenen?
Prima! Ben ik voor! Volledig screenen dus.
pi_50391171
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:45 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ja maaaaar, je hebt ook geheime tokkies. Van die tokkies die in Wassenaar wonen, met geld hun aars afvegen, maar die ook elke avond hun vrouw in elkaar rossen.

Je hebt ook hele slimme tokkies, die tuig op de wereld zetten.
Inderdaad. Je kan alleen meten wat iemand wil dat er te meten is.
Ik kan een EQ uitkomst compleet foppen als ik weet hoe het werkt.
Dus met een hoog IQ en een laag EQ kan ik een hoog EQ nabootsen.
En op IQ tests kan je oefenen en je score sowieso met gemak 10 punten laten stijgen.

Daarnaast is niet alles op basis van erfelijkheid te voorspellen.

Ik vind de vrijheid van het individu veruit gaan boven de belemmering die TS wil opleggen.
Kansloos.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:49:18 #15
2964 Armageddon
pi_50391216
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Inderdaad. Je kan alleen meten wat iemand wil dat er te meten is.
Ik kan een EQ uitkomst compleet foppen als ik weet hoe het werkt.
Dus met een hoog IQ en een laag EQ kan ik een hoog EQ nabootsen.
En op IQ tests kan je oefenen en je score sowieso met gemak 10 punten laten stijgen.
Als je zo denkt ben je slim genoeg voor een voortplantingsbewijs.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:49:43 #16
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50391234
Okey. Stel: jij krijgt je zin: er komt een voortplantingsbewijs. Hoe wilde je het uitvoeren dat mensen geen kids krijgen?

Alle vrouwen vanaf het moment dat ze ongesteld worden aan de implanon/prikpil? Hoe wil je voorkomen dat mannen zonder voortplantingsbewijs kinderen krijgen? Hoe doe je dat als een van de partners wel een voortplantingsbewijs heeft, en de ander niet?

Het is een leuk idee, maar kom eens met oplossingen om het uit te voeren...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:50:45 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50391287
Je hebt wel lef om zo'n topic te openen in OUD.

*pakt popcorn en wacht op de verbale lynchpartij.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_50391292
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:49 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Of je bent een uitgekookte tokkie.

Criminelen zijn ook heel handig namelijk. .
Oi!
pi_50391351
Tja, als iedereen zomaar kinderen mag uitpoepen zonder enige controle vooraf, maar een stel wat voor adoptie in aanmerking wil komen uitgebreid getest, gescreend en goedgekeurd mag worden.. dan heb je wel een punt.
pi_50391366
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:49 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Kom nou.
Je hebt een kansloos topic met een kansloze stelling en je wringt je nu in allerlei bochten om dat niet toe te hoeven geven.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:53:37 #21
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_50391419
Ah, een ubermensch creeeren. Waar heb ik dat toch eerder gehoord.

Leuk idee.. practisch best lastig. Dan moet je alleen kinderbijslag gaan geven aan mensen met een hoog IQ / EQ etcetc...
Afhankelijk van opleiding steriliseren?
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
  Official ESF Kreviewer dinsdag 12 juni 2007 @ 22:54:33 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_50391458
Wéébéé, MUUS, trouwens.
pi_50391679
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Okey. Stel: jij krijgt je zin: er komt een voortplantingsbewijs. Hoe wilde je het uitvoeren dat mensen geen kids krijgen?

Alle vrouwen vanaf het moment dat ze ongesteld worden aan de implanon/prikpil? Hoe wil je voorkomen dat mannen zonder voortplantingsbewijs kinderen krijgen? Hoe doe je dat als een van de partners wel een voortplantingsbewijs heeft, en de ander niet?

Het is een leuk idee, maar kom eens met oplossingen om het uit te voeren...
Goed punt..
Je zou dan eigenlijk het iq moeten testen bij meisjes rond hun eerste menstruatie en vanaf dan steriliseren bij een te laag iq.
Bij jongens ook rond het begin van de pubertijd. Maarja, of dan het iq/intelligentie/geschiktheid al goed te meten is?

Interessante discussie
pi_50391712
Jij bent niet goed wijs! Wie moet er dán mijn huis schoonmaken?! Nou?

Bovendien heb ik helemaal geen zin om zelf dingen te doen als

-vakkenvullen
-wegenbouw
-kranten bezorgen
-bij de mac werken

enzovoort..
Nee, tokkies hebben we helaas nodig. Natuurlijk kunnen we speciaal voor hen wél mooie kampen bouwen net buiten de steden. Heeft niemand last van loslopende figuren met een IQ van 75 en het vuile werk word nog steeds gedaan. En natuurlijk mag je héél kansloze tokkies gewoon preventief steriliseren..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_50391801
Het gaat toch niet om het "creëeren van slimme mensen" in dit topic? Het gaat er, volgens mij, om ouders eruit te filteren die gedoemd zijn hun kinderen een enorm slechte start mee te geven.
Mensen in grote schulden, mensen met verslavingen, mensen met psychische aandoeningen, etc.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:01:37 #26
2964 Armageddon
pi_50391805
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:59 schreef SadKingBilly het volgende:
Jij bent niet goed wijs! Wie moet er dán mijn huis schoonmaken?! Nou?
Dat is ook weer zo ja. Daar had ik nog niet over nagedacht.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:02:41 #27
2964 Armageddon
pi_50391846
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:01 schreef hummus het volgende:
Het gaat toch niet om het "creëeren van slimme mensen" in dit topic? Het gaat er, volgens mij, om ouders eruit te filteren die gedoemd zijn hun kinderen een enorm slechte start mee te geven.
Mensen in grote schulden, mensen met verslavingen, mensen met psychische aandoeningen, etc.
Inderdaad, kinderen die nog niet eens geboren zijn en waarbij je al weet dat ze in de goot belanden. Zoals ik in mijn interview al zei. Als je een lening wilt dan moet je 1000 formulieren invullen. Als je een kind wilt dan kan je dat zo maar even doen.
pi_50391986
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:52 schreef hummus het volgende:
Tja, als iedereen zomaar kinderen mag uitpoepen zonder enige controle vooraf, maar een stel wat voor adoptie in aanmerking wil komen uitgebreid getest, gescreend en goedgekeurd mag worden.. dan heb je wel een punt.
Eensch. Voor een verantwoordelijke baan heb je een gedegen opleiding (of een rijke papa) nodig. Voor het besturen van een snelle auto een rijbewijs. Maar iedere mongool (letterlijk zelfs kan en mag kinderen verwekken.

Mijn vader heeft verscheidene afdelingen met idioten onder zich (werkt bij WEZO Zwolle, allerlei slag geestelijk en lichamelijk - en vaak ook beide - gehandicapt. Daar werken er twee, samen een IQ van 40 maar wél twee kinderen. En fulltime hulp van twee mensen voor het huishouden en kinderzorg. Wat een idioot land is dit toch ook
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_50392285
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:54 schreef Kreator het volgende:
Wéébéé, MUUS, trouwens.
Hoe lang zal het nu duren voor de verveling toeslaat? . Iedereen krijgt maar verkering of gaat pokeren. . .
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:01 schreef hummus het volgende:
Hmmm, dan zouden ze ook een helderziende moeten inhuren.
Oi!
pi_50392363
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:11 schreef MUUS het volgende:

Hmmm, dan zouden ze ook een helderziende moeten inhuren.
Hoezo? Als je nou aan die mensen eerst de voorwaarde stelt dat ze hun leven weer op de rails krijgen?
Okee, psychische aandoeningen wordt lastig, je weet nooit in hoeverre mensen daar 'normaal' mee kunnen leven, die wil ik nog terugnemen. Maar een stel wat enorme schulden heeft en in een schuldhulpverleningstraject zit zou je toch haast op zo'n moment willen verbieden zwanger te raken?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:13:45 #31
2964 Armageddon
pi_50392365
Hoezo helderziende? Het lijkt mij vrij duidelijk welke tiepjes je moet beperken in hun voortplanten. Je kan er bij sommigen misschien naast zitten maar dat zou al een hoop gezeik schelen in de toekomst.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:15:56 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50392457
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:38 schreef bleiblei het volgende:
Ik weet niet in hoeverre jij een kinderwens hebt?
krijg nou tieten! JIj leeft nog!

Ontopic: tja, zit wel wat in
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:16:19 #33
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_50392476
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar jij vindt dat mensen met een laag IQ geen goede en liefhebbende ouders kunnen zijn?
Goed is vaak het tegenovergestelde van goed bedoeld.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_50392571
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:13 schreef hummus het volgende:

[..]

Hoezo? Als je nou aan die mensen eerst de voorwaarde stelt dat ze hun leven weer op de rails krijgen?
Okee, psychische aandoeningen wordt lastig, je weet nooit in hoeverre mensen daar 'normaal' mee kunnen leven, die wil ik nog terugnemen. Maar een stel wat enorme schulden heeft en in een schuldhulpverleningstraject zit zou je toch haast op zo'n moment willen verbieden zwanger te raken?
Latere schulden of psychische problemen? Nu nog niks aan de hand en over vijf jaar stort alles in. Een beetje het Britney Spears idee, zeg maar. .
Oi!
pi_50392656
Slecht plan. Als alle andere mensen straks net zo slim worden gemaakt als ik, moet ik nog putjesschepper worden en kan ik niemand anders meer aan het werk zetten.
pi_50392664
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:18 schreef MUUS het volgende:

[..]

Latere schulden of psychische problemen? Nu nog niks aan de hand en over vijf jaar stort alles in. Een beetje het Britney Spears idee, zeg maar. .
Je kan in ieder geval de gevallen waar het al fout zit eruit te filteren. Kijk, niemand is natuurlijk helderziend. Mensen die hun kinderen gaan slaan zal je er ook niet op voorhand uit kunnen halen, net zoals mensen die blijken hun kinderen te verwaarlozen als daar nog geen tekenen voor zijn.

Maar de mensen waar het al vanaf het begin goed fout zit, zoals mensen die in een strafproces zitten, mensen met schulden, nouja, je snapt het, die zou je eventueel er al uit kunnen pikken. Een soort "redden wat er nog te redden valt"-scenario .
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:24:19 #37
2964 Armageddon
pi_50392779
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:21 schreef hummus het volgende:

[..]

Je kan in ieder geval de gevallen waar het al fout zit eruit te filteren. Kijk, niemand is natuurlijk helderziend. Mensen die hun kinderen gaan slaan zal je er ook niet op voorhand uit kunnen halen, net zoals mensen die blijken hun kinderen te verwaarlozen als daar nog geen tekenen voor zijn.

Maar de mensen waar het al vanaf het begin goed fout zit, zoals mensen die in een strafproces zitten, mensen met schulden, nouja, je snapt het, die zou je eventueel er al uit kunnen pikken. Een soort "redden wat er nog te redden valt"-scenario .
Met jou kan ik praten.
pi_50392865
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:21 schreef hummus het volgende:
Voor hun 11e jaar een preventief knoopje erin?
pi_50392909
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Voor hun 11e jaar een preventief knoopje erin?
Misschien iets regelen met het BKR en het RIAGG ?
pi_50393262
Hou je netjes aan de spelregels.
5 woorden uit dit topic op de kaart = Bingo!

pi_50393268
ja, hadden de nazi's ook niet zo'n soort idee, verplichte sterilisatie onder een bepaald iq?

en dan is nu volgens Godwin's Law deze discussie fijn gelijk afgelopen en kan er een slotje op.
mooi he, alles
pi_50393317
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:36 schreef phileine het volgende:
ja, hadden de nazi's ook niet zo'n soort idee, verplichte sterilisatie onder een bepaald iq?

en dan is nu volgens Godwin's Law deze discussie fijn gelijk afgelopen en kan er een slotje op.
Slotje? We kwamen net zo lekker op gang
Doe hem dan naar ONZ. Daar zijn dit soort topics meer op waarde geschat.
pi_50393352
nee ik doe niks. ik post hier als user. maar met mijn nazi uitspraak heb ik volgens oude usenet regels de discussie beëindigd
mooi he, alles
pi_50393364
quote:

Ja, daar ging het dus niet over, hè.

Ik vind IQ een belachelijke voorwaarde voor het krijgen van kinderen. Echter, als je qua financiën en verslavingen en al dat soort ongein al niet eens voor jezelf kan zorgen, hoe kan je dan een kind opvoeden en alles geven wat het nodig heeft?
pi_50393383
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:38 schreef phileine het volgende:
nee ik doe niks. ik post hier als user. maar met mijn nazi uitspraak heb ik volgens oude usenet regels de discussie beëindigd
Ah, oké. Daar is mijn IQ te laag voor. Kinderloos
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:39:41 #46
2964 Armageddon
pi_50393395
quote:

Er komt helemaal geen slotje. Er is hier een prima discussie gaande dacht ik zo.
pi_50393412
ja maar de vraag blijft hoe je het wil voorkomen. Verplichte abortus? Verplichte sterilisatie voor iedereen die (al dan niet tijdelijk) niet in een goede positie is om een kind op te voeden?
mooi he, alles
pi_50393427
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:39 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Er komt helemaal geen slotje. Er is hier een prima discussie gaande dacht ik zo.
Van jouw kant is het nogal een monoloog.
pi_50393449
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:40 schreef phileine het volgende:
ja maar de vraag blijft hoe je het wil voorkomen. Verplichte abortus? Verplichte sterilisatie voor iedereen die (al dan niet tijdelijk) niet in een goede positie is om een kind op te voeden?
Het is nogal een fictief iets.
Het is niet haalbaar.
En nog belangrijker; je zou niet moeten willen dat het haalbaar is.
pi_50393459
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Van jouw kant is het nogal een monoloog.
Monnoloog.
Oi!
pi_50393494
Gezien er ook grenzen worden gesteld aan wanneer je een bruid mag importeren, vind ik dit niet eens zo'n gek idee.

Handhaving wordt wel tricky.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_50393503
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:41 schreef MUUS het volgende:

[..]

Monnoloog.
Nieuw woord?
Het is nog steeds "monoloog" in jouw woordenboek.

edit: laat maar... het kwartje viel mompelt iets met profiel...
pi_50393509
Het lijkt me ook niet te realiseren. Maar het is wel iets om over na te denken. Een druk vanuit de samenleving, vanuit mensen/instanties die deze mensen in de gaten houden, artsen, maatschappelijk werkers, psychologen, weet ik veel: iedereen die met deze mensen in contact komt zou ze toch op z'n minst kunnen afraden aan kinderen te beginnen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:44:19 #54
2964 Armageddon
pi_50393569
Het is ook niet te realiseren helaas, maar erover praten lijkt me wel nuttig.
pi_50393671
waarom is het niet haalbaar??
Lang leve de implanon!!!

Wat mij betreft zouden ze verplicht implanon mogen invoeren in sommige gevallen.
NIET bij voorbaat al.
Maar tienermoeders die op hun 15de zwanger raken, hun kind door hun ouders laten opvoeden omdat ze het zelf niet kunnen. Wat mij betreft hup implanon erin. Vind je dat je wel binnen 3 jaar toe bent aan nog een kind, dan mag je dat eerst bewijzen. Zo niet dan ben je iig voor 3 jaar tegen jezelf beschermt.
Zelfde voor mensen die echt niet voor hun 1e kind kunnen zorgen, kind uithuisgeplaatst vanwege mishandeling enz. Verplichten tot implanon en eerst laten bewijzen dat ze het wel weer aankunnen.

Op voorhand mensen verbieden om kinderen te krijgen kan en mag niet. Maar herhaling voorkomen?? Waarom niet???
pi_50393818
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:42 schreef hummus het volgende:
Het lijkt me ook niet te realiseren. Maar het is wel iets om over na te denken. Een druk vanuit de samenleving, vanuit mensen/instanties die deze mensen in de gaten houden, artsen, maatschappelijk werkers, psychologen, weet ik veel: iedereen die met deze mensen in contact komt zou ze toch op z'n minst kunnen afraden aan kinderen te beginnen.
Dat doe ik ook, maar ja ze hebben nog steeds een eigen wil en eigen dromen en wensen
pi_50393965
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:47 schreef p_iglet het volgende:
Lang leve de implanon!!!

Wat mij betreft zouden ze verplicht implanon mogen invoeren in sommige gevallen.
NIET bij voorbaat al.
Maar tienermoeders die op hun 15de zwanger raken, hun kind door hun ouders laten opvoeden omdat ze het zelf niet kunnen. Wat mij betreft hup implanon erin. Vind je dat je wel binnen 3 jaar toe bent aan nog een kind, dan mag je dat eerst bewijzen. Zo niet dan ben je iig voor 3 jaar tegen jezelf beschermt.
Zelfde voor mensen die echt niet voor hun 1e kind kunnen zorgen, kind uithuisgeplaatst vanwege mishandeling enz. Verplichten tot implanon en eerst laten bewijzen dat ze het wel weer aankunnen.

Op voorhand mensen verbieden om kinderen te krijgen kan en mag niet. Maar herhaling voorkomen?? Waarom niet???
Verplichten tot implanon?
Hoe wil je dat doen?
Is eenvoudig weer te verwijderen...
En het slaat nergens op...
pi_50394062
is dat niet een beetje put dempen nadat het kalf verdronken in dan p_iglet? Ik geloof dat juist in die gevallen van tienerzwangerschappen de tweede meestal een stuk beter gaat. En is het zo erg als een kind door de grootouders wordt opgevoed in plaats van door de eigen (tiener)moeder?

In geval van mishandeling ben ik het overigens meer geneigd met je eens te zijn dat het wenselijk zou zijn meer controle te hebben op eventuele volgende kinderen, maar ik vind nog steeds dat je niet iemand kunt dwingen tot een hormoonimplantaat oid. Integriteit van eigen lichaam vind ik nog steeds een erg hoog goed.
mooi he, alles
pi_50394224
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:56 schreef phileine het volgende:
is dat niet een beetje put dempen nadat het kalf verdronken in dan p_iglet? Ik geloof dat juist in die gevallen van tienerzwangerschappen de tweede meestal een stuk beter gaat. En is het zo erg als een kind door de grootouders wordt opgevoed in plaats van door de eigen (tiener)moeder?

In geval van mishandeling ben ik het overigens meer geneigd met je eens te zijn dat het wenselijk zou zijn meer controle te hebben op eventuele volgende kinderen, maar ik vind nog steeds dat je niet iemand kunt dwingen tot een hormoonimplantaat oid. Integriteit van eigen lichaam vind ik nog steeds een erg hoog goed.
Inderdaad.
En als chippen ooit verplicht wordt dan gaat de eerste de beste die het probeert tegen de vlakte.
pi_50394273
daarom ben ik ook van mening dat je mensen niet kunt dwingen tot sterilisatie.
En juist vanwege het recht wat iedereen toch wel heeft op kinderen, kun je niet op voorhand mensen al dingen verbieden. Dus tsja dan ben je altijd een beetje achteraf bezig helaas.

Maar zeker in het geval van mishandeling, verwaarlozing etc. denk ik dat je volgende kinderen moet
kunnen beschermen. Nu kun je niets. Juist implanon of iets dergelijks lijkt me een mooie tijdelijke oplossing voor sommige gevallen. Dan kan dat verplichten mee met de rechtzaak voor de OTS.

Het is zeker niet erg voor een kind als het door grootouders wordt opgevoed, maar een ideale situatie vind ik het niet. Soms denk ik dat je mensen tegen zichzelf in bescherming moet nemen. Verplichten is dan een groot woord, maar sterk aanraden voor iets van anticonceptie wat minder foutgevoelig is als condooms/pil lijkt me in sommige gevallen erg goed.
Ik heb vanwege mijn studie en werk tienermoeders voorbij zien komen van onder de 18 met 2 kids die er echt niet voor kunnen zorgen, en abortus gebruiken als anticonceptie. Tsja dan mag je wat mij betreft soms best dwingend wijzen op een "betere" oplossing.
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:14:29 #61
2964 Armageddon
pi_50394665
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:56 schreef phileine het volgende:
En is het zo erg als een kind door de grootouders wordt opgevoed in plaats van door de eigen (tiener)moeder?
Ja, dat is erg ja. Grootouders zijn er niet om je kind op te voeden. Die hebben jou al opgevoed namelijk. En als ze dat goed hadden gedaan dan had jij je kind niet hoeven te dumpen bij je ouders.

Lekker makkelijk allemaal. Vroeger kwam ik bij oma en opa omdat het speciaal was en je dan een snoepje kreeg. Je kwam er niet voor je opvoeding.
pi_50395497
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:14 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ja, dat is erg ja. Grootouders zijn er niet om je kind op te voeden. Die hebben jou al opgevoed namelijk. En als ze dat goed hadden gedaan dan had jij je kind niet hoeven te dumpen bij je ouders.

Lekker makkelijk allemaal. Vroeger kwam ik bij oma en opa omdat het speciaal was en je dan een snoepje kreeg. Je kwam er niet voor je opvoeding.
Aandacht tekort gehad vroeger?
  woensdag 13 juni 2007 @ 01:18:42 #63
2964 Armageddon
pi_50396350
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Aandacht tekort gehad vroeger?
Nee juist niet. Integendeel. Vandaar mijn topic. Jij wel?
  woensdag 13 juni 2007 @ 07:20:02 #64
12913 GreatWhiteSilence
pi_50398633
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:14 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Mooi toch? Kunnen ze een herkansing doen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 13 juni 2007 @ 08:54:48 #65
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_50399635
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:54 schreef MaGNeT het volgende:
Is eenvoudig weer te verwijderen...
Strafbaar maken.

Iets beter te reguleren: registratie van aanvragen tot voortplanting, bij "ongewenst" voortplanten worden er geen toelagen (kinderbijslag, ouderkorting, uitkering, whatever) verstrekt. Abortus en alle vormen van anticonceptie daar tegenover dan wel weer kosteloos maken/laten.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_50400345
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:47 schreef p_iglet het volgende:
Lang leve de implanon!!!
En wat dan met de mannen die de tienermoeders bevruchten en misschien door hun weglopen voor de situatie er mede voor zorgen dat tienermama in de goot belandt?
Chemische castratie?
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:34:42 #67
12913 GreatWhiteSilence
pi_50400444
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:31 schreef owlet het volgende:

[..]

En wat dan met de mannen die de tienermoeders bevruchten en misschien door hun weglopen voor de situatie er mede voor zorgen dat tienermama in de goot belandt?
Chemische castratie?
Nou ja, als al die tieners aan de implanon zijn, zullen deze meisjes iig niet zwanger worden...
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:05:36 #68
17709 hollander172
pi_50401357
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:31 schreef owlet het volgende:

[..]

Chemische castratie?
Aanvraag tot voortplanting laten gelden voor beide ouders en ontduiken van deze verantwoordelijkheid strafbaar stellen.

Bij gebleken ongeschiktheid (veroordeling van ontwijken ouderlijke verplichtingen) direct het mes in hun zaakje zetten.
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:10:00 #69
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50401520
quote:

Ik ben het met je eens als je het hebt over psychisch labiele mensen met een neiging tot destructief gedrag, waardoor het waarschijnlijk is dat de kinderen mishandeld gaan worden bijvoorbeeld. Puur alleen op IQ en schulden etc vind ik belachelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vivi op 13-06-2007 10:17:28 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_50402935
quote:

Dat mensen die bv. geestelijk/ psychisch niet helemaal kloppen liever geen kinderen zouden krijgen, oke als je het zo bedoelt dan ben ik het met je eens. Maar als je het bedoelt als mensen die minder slim zijn en wat trager van begrip zijn dan ben ik het niet met je eens.
pi_50403095
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:10 schreef Vivi het volgende:

Ik ben het met je eens als je het hebt over psychisch labiele mensen met een neiging tot destructief gedrag, waardoor het waarschijnlijk is dat de kinderen mishandeld gaan worden bijvoorbeeld. Puur alleen op IQ en schulden etc vind ik belachelijk.
Selectie is zo gek nog niet (uitvoeren lijkt me een ramp), maar selecteren op IQ is stupide.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:34:52 #72
17709 hollander172
pi_50404177
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Selectie is zo gek nog niet (uitvoeren lijkt me een ramp), maar selecteren op IQ is stupide.
Ik neem aan dat het idee nog wat uitwerking behoeft en slechts een ruwe voorzet is.
pi_50404317
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:34 schreef hollander172 het volgende:

Ik neem aan dat het idee nog wat uitwerking behoeft en slechts een ruwe voorzet is.
Brainstormen is okay
Maar ik vrees dat dit onderwerp al ooit besproken is geweest bij volkeren uit de Oudheid. En er is nooit iets van gekomen. Ja, sterilisatieschandalen bij vrouwen met het syndroom van Down en dergelijke.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:54:10 #74
17709 hollander172
pi_50404861
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:38 schreef Isabeau het volgende:
Brainstormen is okay
quote:
Maar ik vrees dat dit onderwerp al ooit besproken is geweest bij volkeren uit de Oudheid. En er is nooit iets van gekomen. Ja, sterilisatieschandalen bij vrouwen met het syndroom van Down en dergelijke.
Dus? Dat er af en toe wat schort aan de uitvoering en het daarom gestaakt wordt betekent toch niet meteen dat het niet nog een keer geprobeert kan worden?

Sterilisatie e.d. lijkt me wat overdreven maar als je een ongewenst zwangere alle sociale zekerheden en vangnetten ontneemt dan is het snel over met de pret. Zeker als gewenst zwangeren deze wel gewoon hebben en alle vormen van geboortecontrole gratis en ruim voorhanden zijn.
pi_50405358
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Brainstormen is okay
Niet dus. Bij de wet is het verboden om een sterilisatie op te leggen bij mensen met het syndroom van down. Als de ouders verstandig zijn is dit wel gebeurd op redelijke jonge leeftijd, om hele zware problemen in de toekomst te voorkomen. Ze mogen dus wel kinderen nemen. Verstandig is dit allerminst.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juni 2007 @ 12:27:01 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50406056
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:44 schreef Armageddon het volgende:
Want?

"Morgen wereldvrede en geile neuksex voor iedereen! Het is niet te realiseren helaas, maar erover praten lijkt me wel nuttig."
"AIDS de wereld uit en homosexualiteit wordt te genezen! Het is niet te realiseren helaas, maar erover praten lijkt me wel nuttig."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juni 2007 @ 12:28:29 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50406115
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:02 schreef p_iglet het volgende:
daarom ben ik ook van mening dat je mensen niet kunt dwingen tot sterilisatie.
En juist vanwege het recht wat iedereen toch wel heeft op kinderen, kun je niet op voorhand mensen al dingen verbieden. Dus tsja dan ben je altijd een beetje achteraf bezig helaas.

Maar zeker in het geval van mishandeling, verwaarlozing etc. denk ik dat je volgende kinderen moet
kunnen beschermen. Nu kun je niets. Juist implanon of iets dergelijks lijkt me een mooie tijdelijke oplossing voor sommige gevallen. Dan kan dat verplichten mee met de rechtzaak voor de OTS.

Het is zeker niet erg voor een kind als het door grootouders wordt opgevoed, maar een ideale situatie vind ik het niet. Soms denk ik dat je mensen tegen zichzelf in bescherming moet nemen. Verplichten is dan een groot woord, maar sterk aanraden voor iets van anticonceptie wat minder foutgevoelig is als condooms/pil lijkt me in sommige gevallen erg goed.
Ik heb vanwege mijn studie en werk tienermoeders voorbij zien komen van onder de 18 met 2 kids die er echt niet voor kunnen zorgen, en abortus gebruiken als anticonceptie. Tsja dan mag je wat mij betreft soms best dwingend wijzen op een "betere" oplossing.
Ok, dus het is puur een vrouwenprobleem, die voortplantings issues.
pi_50406127
eindigt iedereen met autisme
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juni 2007 @ 12:30:51 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50406198
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:07 schreef kriele het volgende:

[..]

Niet dus. Bij de wet is het verboden om een sterilisatie op te leggen bij mensen met het syndroom van down. Als de ouders verstandig zijn is dit wel gebeurd op redelijke jonge leeftijd, om hele zware problemen in de toekomst te voorkomen. Ze mogen dus wel kinderen nemen. Verstandig is dit allerminst.
Dat wil niet zeggen dat er in het verleden geen schandalen zijn geweest met verplichte sterilisatie bij mensen met down. In de jaren 70 van de vorige eeuw is er zelfs nog druk mee geexperimenteerd in de US.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:32:24 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50406246
Haalbaar is het niet, maar damn wat zou het een hoop gezeik schelen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_50406442
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:32 schreef HeatWave het volgende:
Haalbaar is het niet, maar damn wat zou het een hoop gezeik schelen .
en uitkeringen!
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:40:12 #82
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_50406503
Maar wie werkt er dan straks bij de plantsoenendienst?
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:41:40 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50406552
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:40 schreef SignOTheTimes het volgende:
Dat zien we dan wel weer, een test is geen 100% garantie voor een slim kind. Alleen zorg je ervoor dat een kind ook een beetje opgevoed gaat worden en dat mama en papa niet van de uitkering leven en die opmaken aan drank .
Get woke, go broke!
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:09:08 #84
17709 hollander172
pi_50407438
quote:
Dat is van latere zorg alhoewel dit zichzelf reguleert, het kader waarbinnen je intelligentie beoordeelt verschuift natuurlijk gewoon mee.
pi_50407444
quote:
Hoho, niet iedere laagopgeleide is dom en niet iedere hoogopgeleide is slim.
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:17:03 #86
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_50407750
Tja, het is natuurlijk wel zo dat in bepaalde situaties mensen beter geen kinderen zouden mogen/kunnen krijgen, maar het hangt van zo veel factoren af dat het niet alleen op IQ en EQ is af te schuiven.
Mensen met down kunnen geen kind zelfstandig opvoeden, maar er zijn ook mensen met een hoog IQ die bv verlamd zijn en die kunnen dat ook niet, hebben ook hulp van buitenaf nodig.

Maar om nu een beetje 40-45 te gaan herhalen gaat me wat ver, wie steld de regels in? wie wel en wie niet? wat is een acceptabel IQ en EQ? Waar ligt de grens?
Je kan mensen slechts eerst testen met een leenkind of met een puppy.
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:19:18 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50407831
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:17 schreef KD-fotografie het volgende:
Tja, het is natuurlijk wel zo dat in bepaalde situaties mensen beter geen kinderen zouden mogen/kunnen krijgen, maar het hangt van zo veel factoren af dat het niet alleen op IQ en EQ is af te schuiven.
Mensen met down kunnen geen kind zelfstandig opvoeden, maar er zijn ook mensen met een hoog IQ die bv verlamd zijn en die kunnen dat ook niet, hebben ook hulp van buitenaf nodig.

Maar om nu een beetje 40-45 te gaan herhalen gaat me wat ver, wie steld de regels in? wie wel en wie niet? wat is een acceptabel IQ en EQ? Waar ligt de grens?
Afgekeurd .

het is ook maar een soort van stelling, en ook al is het nooit haalbaar er is wel iets voor te zeggen, vooral als je idd ziet wat je moet "bewijzen" als je 5000 euro wil lenen. Een kind opvoeden tot zijn 18e kost tonnen...
Get woke, go broke!
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:21:19 #88
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_50407915
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:44 schreef Armageddon het volgende:
Al gedacht aan het opstarten van een politieke partij? Partij voor Gecontroleerd Voortplanten ofzo.

Dan kun je het in ieder geval de tweede kamer inketsen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:24:50 #89
2964 Armageddon
pi_50408047
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:21 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Al gedacht aan het opstarten van een politieke partij? Partij voor Gecontroleerd Voortplanten ofzo.

Dan kun je het in ieder geval de tweede kamer inketsen.
Ben ik nog niet klaar voor. Ik moet nog 45 boeken van Fortuyn lezen, dan nog kaal worden en heaumeau. Dat duurt nog wel even.
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:29:57 #90
17709 hollander172
pi_50408247
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:17 schreef KD-fotografie het volgende:
Maar om nu een beetje 40-45 te gaan herhalen gaat me wat ver
Ik zie de gelijkenis niet echt eigenlijk?

Naast IQ en EQ de persoonlijke omstandigheden meenemen is helemaal geen slecht idee om later problemen op het sociale en maatschappelijke vlak te voorkomen.
Het hele idee gaat wat ver maar is prima discussie materiaal.
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:32:28 #91
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_50408320
Ook bij bewezen tokkieness meteen het bewijs afpakken (immers zo vader zo zoon) en zodra er uitkeringen of andere werkschuwheidssubsidies aangevraagd worden onmiddelijk intrekken dat bewijs
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:33:37 #92
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_50408351
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:24 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ben ik nog niet klaar voor. Ik moet nog 45 boeken van Fortuyn lezen, dan nog kaal worden en heaumeau. Dat duurt nog wel even.
Misschien heb ik nogwel wat uittreksels liggen voor je.

Kaal ende heaumeau, mwah.... dat hoeft nou ook weer niet. Dan zou je wel heel radikaal zijn met jouw opvattingen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:39:44 #93
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_50408587
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Afgekeurd .
Hey, Einstein was dyslecties he!
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:41:32 #94
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50408649
Off Topic:
Is er een verband tussen het (sinds kort) hebben van je oldbie-tag en het openen van je eerste/een topic in OUD?
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:42:01 #95
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_50408675
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:29 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ik zie de gelijkenis niet echt eigenlijk?
Niet? er gaat bij jouw geen belletje rinkelen over de ideale wereld creeëren?
Met alleen mensen die in bepaalde ogen perfect zijn, de ubermensch!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juni 2007 @ 14:22:57 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50410137
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:19 schreef HeatWave het volgende:
Een kind opvoeden tot zijn 18e kost tonnen...
Ongeveer 60.000 euro stond er 3 jaar geleden in voorlichtingsfolders bij het CB.
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:31:39 #97
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_50410448
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ongeveer 60.000 euro stond er 3 jaar geleden in voorlichtingsfolders bij het CB.
Nou ok, dat kan dus zomaar. Probeer maar eens een lening te krijgen van 60 mil met een uitkering .
Get woke, go broke!
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:32:19 #98
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_50410483
quote:

[..]

Zitten daar de tokkiekosten ook bij in?? Bv. gesloopte brievenbussen, straatlantaarns, bushokjes en overig straatmeubilair. Om nog niet te beginnen over de politiekosten, gerechtskosten en gevangenschapskosten??
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:32:20 #99
12913 GreatWhiteSilence
pi_50410485
quote:

[..]

Ow, dat valt nog best mee dan...
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:32:50 #100
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_50410508
quote:

Tuurlijk, goed plan... Serie moordenaars en criminelen hebben zoals de geschiedenis ons geleerd heeft veelal een hoog IQ, dus dat zou de wereld echt verbeteren.
Mensen die niet voorzichzelf kunnen zorgen zouden inderdaad wel een verbod mogen krijgen daarin tegen.
When nothing goes right . . . go left.
pi_50410784
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:07 schreef kriele het volgende:
Ik begrijp helemaal niets van je "niet dus" aangezien die schandalen er wel degelijk zijn geweest
quote:
In Zweden werden onder dwang 62.000 onderontwikkelde vrouwen uit arme (vaak niet-Zweedse) bevolkingsgroepen gesteriliseerd in een periode van veertig jaar. Soortgelijke dingen gebeurden met geestelijk gehandicapt verklaarde mensen in Canada, Australië, Noorwegen, Finland, Estland, Zwitserland en IJsland. In Singapore werd een bescheiden vorm van positieve eugenetica uitgevoerd door het aanmoedigen van huwelijken tussen hoog opgeleide mensen in de hoop dat dit zou leiden tot slimmere kinderen.
quote:
Tussen 1907 en 1963 werden in de VS onder eugenetische wetgeving meer dan 64.000 mensen gedwongen gesteriliseerd. Een positief rapport over de resultaten van de sterilisaties in Californië (waar verreweg de meeste sterilisaties werden uitgevoerd), werd door Nazi-Duitsland aangegrepen als bewijs dat een uitgebreid sterilisatieprogramma uitvoerbaar is en humaan zou zijn
Allemaal van wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica

[ Bericht 45% gewijzigd door Isabeau op 13-06-2007 14:45:20 ]
pi_50410918
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:49:44 #103
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50411183
Op zich vind ik het geen verkeerd idee. Maar dan inderaad in verglijking met adopteren. Een vriendin (en man) zitten middenin de aanvraag voor adoptie, maar die moeten een hele selectie door en keuringen, opvoedcursussen en wat nog meer. En in die tussentijd heb ik inmiddels al weer een kindje erbij.

Ik zou er absoluut een voorstander van zijn als iedereen zo'n selectie zou moeten doorstaan of het nu voor adoptie is of niet. Of het haalbaar is, dat is de vraag? En of het beoogt wat TS wil dat weet ik niet. Het voorkomen van probleemjongeren vind ik een goed streven, Het voorkomen van minder slimme mensen is wat mij betreft niet nodig. Want ook 'domme' mensen kunnen goede dingen doen en goed voor hun kinderen zorgen. Zolang ze er ook maar voor zorgen en ook voor werken.

Het is dus wat mij betreft afhankelijk van de criteria die je stelt aan een voortplantingsbewijs, maar het streven om kinderen in een beschermde en veilige omgeving op te laten groeien waar ze de normen en waarden van de huidige maatschappij meekrijgen (ha....nog een discussiepunt) lijkt me geen verkeerd streven. Dat is in principe wat nu ook geprobeerd wordt met jeugdzorg ect. Maar dat gaat niet altijd even goed
pi_50411658
natuurlijk is het niet haalbaar. en ook niet wenselijk. je wilt toch geen totalitaire staat krijgen? Dan is dit dus een van de prijzen die je daarvoor als maatschappij betaalt. Hoe treurig dat soms ook is. Zoek het dan in betere begeleiding bijvoorbeeld op indicatie van verloskundigen, artsen en consulatiebureaus.
mooi he, alles
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:58:10 #105
17709 hollander172
pi_50413941
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:32 schreef Toitle het volgende:
Tuurlijk, goed plan... Serie moordenaars en criminelen hebben zoals de geschiedenis ons geleerd heeft veelal een hoog IQ, dus dat zou de wereld echt verbeteren.
Schort alleen meestal behoorlijk wat aan het EQ dus dat is wel te ondervangen.
pi_50414473
Grappig, gister nog een gesprek over gehad. Ik stond in de rij voor de kassa achter een meisje, sja, hoe zeg je dat. Ik denk dat ze een beetje zwakbegaafd was, paar jaar jonger dan ik, nogal asociale uitstraling, en die stond haar zoontje nogal uit te foeteren (Justiiiiiiiiiiiiiiiiiin). Het was ook echt een klein goor ettertje, daar niet van. Maar wat wil je ook, met zo'n moeder.
Nou ja, dan sta je dus hard af te knappen en toen riep ik dus ook tegen manlief: sommige mensen zouden zich gewoon niet moeten mogen voortplanten! En dan vooral dat adoptieverhaal, zo oneerlijk!

Wel grappig, vind ik, dat gewenste kinderloosheid alleen voorkomt onder hoogopgeleiden. Of ben ik de enige die dat meent te zien? Van die fijne, stabiele mensen die zich alsnog afvragen of ze wel goede ouders zouden zijn.
Zo wordt het natuurlijk nooit wat met die wereldpopulatie
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juni 2007 @ 17:02:58 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50416147
Ok, eerst beginnen we met de mentaal achtergestelden, mensen met een drugsverslaving en criminelen een kinderverbod op te leggen.

vervolgens is het natuurlijk nog maar een kleine stap naar rokers, mensen met overgewicht, ADHD'ers, autisten, alcoholisten, brildragers, MBO'ers, niet sporters, dyslecten, homo's, COPD'ers, mensen met hooikoorts, mensne met diabetes, mensen met reuma, mensen met de ziekte van crohn en mensen boven de 30.
pi_50416294
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Ok, eerst beginnen we met de mentaal achtergestelden, mensen met een drugsverslaving en criminelen een kinderverbod op te leggen.

vervolgens is het natuurlijk nog maar een kleine stap naar rokers, mensen met overgewicht, ADHD'ers, autisten, alcoholisten, brildragers, MBO'ers, niet sporters, dyslecten, homo's, COPD'ers, mensen met hooikoorts, mensne met diabetes, mensen met reuma, mensen met de ziekte van crohn en mensen boven de 30.
En Telegraaflezers.
pi_50420499
ColdFeet, één van de oorzaken (maar niet de enige) van jouw observatie is dat hoogopgeleide stellen vaak wat later aan kinderen "beginnen", omdat ze zich eerst hun studie/carrière etc. richten. Vrouwen zijn rond hun 20e op hun meest vruchtbare leeftijd, daarna neemt het alleen maar af. Als je dus op je 30e eens gaat proberen zwanger te worden is de kans veel groter dat dat allemaal niet zo makkelijk gaat.

Maar wat Swets zegt. Waar ga je de grens trekken? En wie beoordeelt in godsnaam wie wel of geen goede ouders zullen zijn? Iedereen met een alcoholische vader, want dat kan erfelijk zijn? Iedereen die zelf als kind mishandeld is want dan is de kans groter dat je het zelf ook bij je eigen kinderen gaat doen? Ajaxfans? etc.
mooi he, alles
  Jubileum moderator woensdag 13 juni 2007 @ 19:13:09 #110
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50420667
Enge materie inderdaad. Wie zou dat moeten beoordelen, waar moeten de grenzen gelegd worden? Brrr *kippevel*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50421418
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:09 schreef phileine het volgende:
ColdFeet, één van de oorzaken (maar niet de enige) van jouw observatie is dat hoogopgeleide stellen vaak wat later aan kinderen "beginnen", omdat ze zich eerst hun studie/carrière etc. richten. Vrouwen zijn rond hun 20e op hun meest vruchtbare leeftijd, daarna neemt het alleen maar af. Als je dus op je 30e eens gaat proberen zwanger te worden is de kans veel groter dat dat allemaal niet zo makkelijk gaat.
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ik heb het over stellen die rond hun dertigste, al jaren samen, besluiten dat het nu of nooit is en dan zonder een poging te doen, kiezen voor nooit. Niet iedereen wil kinderen, tenslotte (zeg ik dat hardop in OUD? )

Afijn, nee, je kunt geen grens trekken, dat grenst ook echt aan fascisme natuurlijk, maar heb jij nooit dat je even verzucht: voor sommige mensen zou het gewoon verboden moeten zijn. Bijvoorbeeld voor dat meisje van gister, jaar of 21 met een kind van 4. Beter van niet.
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:07:10 #112
17709 hollander172
pi_50422923
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:13 schreef Lois het volgende:
Enge materie inderdaad. Wie zou dat moeten beoordelen, waar moeten de grenzen gelegd worden? Brrr *kippevel*
Nu wordt het niet beoordeelt dus fuckt het maar een eind in het rond, fijne gedachte inderdaad.

Ook fijn dat moedwillig ernstige erfelijke aandoeningen gewoon netjes van ouder op kind worden overgedragen, ik zou het kindermishandeling in de ergste graad willen noemen.
De gedachte om een kind "te nemen" is ook puur egocentrisch, ineens besluiten ze om het te doen of gebeurt het als foutje puur uit lust en vinden zichzelf capabel genoeg ingegeven door de welbekende biologische klok of de angst voor een abortus. Ik zou er graag meer scheidsrechters bij zien dan alleen de betrokkene(n) zelf.
pi_50423205
oh sorry, ik las je inderdaad verkeerd. GEwenste kinderloosheid heb je het over. Dat komt inderdaad ook vaker voor onder hoogopgeleiden, waarschijnlijk toch ook omdat eerst die studie/carrière voorgaat en ze hun leven daarna wel comfortabel en compleet genoeg vinden. Leeftijd vind ik overigens niet altijd een criterium. Ik ken best wat meiden die heel jong moeder werden, maar geweldige moeders zijn.

Ja natuurlijk verzucht ik wel eens "zo iemand zou het verboden moeten worden om kinderen te krijgen", maar dat is iets anders dan echt gaan willen dat de staat zoiets gaat regelen. Brrrrrrrr, voor je het weet hebben we een brave new world.
mooi he, alles
pi_50423607
En toch, de ouders zouden ook eens moeten kijken waar ze een kind mee op zadelen. Erfelijkheid etc. Als ik kijk wat ik aan verhoogde risico's in mijn familie heb zitten, en wat ik zelf kan doorgeven (aangezien dat allemaal in een netjes genetisch bundeltje wordt verpakt en aan ons denkbeeldige kind wordt doorgegeven).
Dan geef je willens en wetens dingen door waar je én je kind geen plezier mee doet, en jezelf niet. Ik moet er niet aan denken om een kind te krijgen als dat ik zelf ben geweest.

De meeste mensen denken daar niet aan, stoppen gewoon met de pil (en ja, noot bij, want ik weet dat ik anders commentaar kan krijgen van deze en gene die meeleest: Ook ik ben een poos terug zo dom geweest om even met de pil te stoppen, gelukkig zag ik ook op tijd in dat ik het kind, mezelf en de mensheid er geen plezier mee zou doen mezelf te vermenigvuldigen).
Maargoed, mensen die kinderen gewoon leuk vinden zien dat als reden om ook zichzelf te vermenigvuldigen. Ze zouden eens wat beter moeten nadenken: Doe je je kind een plezier om op te groeien met jou als ouder, kunnen ze wat van je leren? Lever je nog een beetje leuke intelligente bijdrage aan de mensheid?
Ben je dus idd geestelijk minder capabel, ben je minder slim, gewoon niet doen. Pil erin, spiraal erin, implanon erin, whatever erin, en niet voorplanten maar gewoon recreatief neuken.
Proud property of hollander172
pi_50423754
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:22 schreef Anubis1984 het volgende:
Ze zouden eens wat beter moeten nadenken: Doe je je kind een plezier om op te groeien met jou als ouder, kunnen ze wat van je leren? Lever je nog een beetje leuke intelligente bijdrage aan de mensheid?
Ben je dus idd geestelijk minder capabel, ben je minder slim, gewoon niet doen. Pil erin, spiraal erin, implanon erin, whatever erin, en niet voorplanten maar gewoon recreatief neuken.
Het hele probleem is een beetje dat realistische, stabiele en weldenkende mensen dan denken dat ze maar beter geen kind op de wereld kunnen zetten. Onrealistische en labiele mensen daarentegen...
pi_50424360
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het hele probleem is een beetje dat realistische, stabiele en weldenkende mensen dan denken dat ze maar beter geen kind op de wereld kunnen zetten. Onrealistische en labiele mensen daarentegen...
Dat is het ook ja, die denken er niet bij na en doen gewoon. Ik ken mijn eigen problemen, degene die ik heb gehad en degene die ik nog heb. Ik ben behoorlijk labiel en impulsief, maar daarentegen heb ik een IQ boven gemiddeld. Dat is weer het realistische, nadenkende deel van mij, wat gewoon weet: Kind, plant je niet voort, doe het niet!

Ik zou zelf binnen 3 dagen gek worden van een kind dat veel huilt bijvoorbeeld. Terwijl ik datzelfde kind wel weer een intellecte basis zou kunnen meegeven. Dat is alleen niet de overheersende factor. Een willekeurige lerares, of zelfs mijn vader, zou mijn kind die intellecte basis ook kunnen geven. Echter ben ík de moeder, dus de opvoedende taak ligt in mijn handen. En ik weet vanuit mijn reeële kant dat ik te labiel ben.
De labiele mensen die wat minder weldenkend zijn, denken daar dus niet bij na en gaan er onterecht vanuit dat het wel goedkomt.
pi_50424535
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel!

En Phileine, nee, natuurlijk kun je het slechts in zeer beperkte mate ontmoedigen. Maar toch... heeft iemand laatst dat artikel in Volkskrant Magazine gelezen over kinderen van zwakbegaafde ouders? iemand zoals die dame gister weet ook gewoon niet hoe ze met dat kind moet omgaan, dus ze knijpt 'm, sleurt 'm mee en schreeuwt tegen hem. Toen de minister destijds begon over verplichte prikpil voor zwakbegaafden, stond ik niet te demostreren, zeg maar. Steriliseren is wat anders natuurlijk...

En ik weet dat leeftijd an sich niet het probleem hoeft te zijn. Maar een moeder van 16 is ook weer geen prettig uitgangspunt, vind je niet? 20 alla, maar 16?
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:57:12 #118
17709 hollander172
pi_50425221
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:42 schreef ColdFeet het volgende:
Toen de minister destijds begon over verplichte prikpil voor zwakbegaafden, stond ik niet te demostreren, zeg maar. Steriliseren is wat anders natuurlijk...
Want? Zwakbegaafdheid gaat niet ineens over als ware het een griepje ofzo?
pi_50425493
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:57 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Sterilliseren voor de vrouw is wel een enorme ingreep, die je denk ik niet makkelijk aan een zwakbegaafde kunt uitleggen. De prikpil is in die zin makkelijker. Eens in de 3 maanden een prik in je kont is makkelijker te accepteren voor die mensen denk ik. Bovendien is de prikpil wel een dusdanig paardemiddel dat dat ook wel afdoende is. Maargoed, dat wist je al
pi_50425495
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:57 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Situaties kunnen wel veranderen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:20:44 #121
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_50426380
Naast IQ, zou ook nationaliteit een rol moeten spelen. Ik ben voor een fok verbod voor Fransen.
pi_50426577
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:20 schreef ShaoliN het volgende:
Naast IQ, zou ook nationaliteit een rol moeten spelen. Ik ben voor een fok verbod voor Fransen.
Pa? Wat doe je hier?

woensdag 13 juni 2007 @ 21:25:45 #123
17709 hollander172
pi_50426602
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:03 schreef Anubis1984 het volgende:
Sterilliseren voor de vrouw is wel een enorme ingreep, die je denk ik niet makkelijk aan een zwakbegaafde kunt uitleggen. De prikpil is in die zin makkelijker. Eens in de 3 maanden een prik in je kont is makkelijker te accepteren voor die mensen denk ik.
Mjah, als iemand echt zwakbegaafd is dan kun je geen enkele behandeling goed uitleggen, ik denk dat eenmalig een zware behandeling dan minder belastend is dan elke drie maanden terugkomen.
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:03 schreef ColdFeet het volgende:
Situaties kunnen wel veranderen.
Zwakbegaafdheid is van tijdelijke aard?
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:40:05 #124
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50427321
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:50 schreef Tinkepink het volgende:
Je hebt wel lef om zo'n topic te openen in OUD.

*pakt popcorn en wacht op de verbale lynchpartij.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_50427374
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:25 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Mjah, als iemand echt zwakbegaafd is dan kun je geen enkele behandeling goed uitleggen, ik denk dat eenmalig een zware behandeling dan minder belastend is dan elke drie maanden terugkomen.
[..]

Zwakbegaafdheid is van tijdelijke aard?
Mja, dat zal dat wel weer tegen de mensenrechten indruisen denk ik. Je hebt wel gelijk, elke 3 maanden terugkomen is ook niet uit te leggen. Maargoed, mensenrechten, dat is wel het kromme. Sterillisatie zou dan vallen onder: Je mag een mens niet het recht van eigen keuzes ontnemen. Terwijl eigenlijk de hele bedoeling is dat die mensen ten aanzien van kinderen nemen geen keuzes kúnnen maken. Krom idd.
pi_50428018
Ik heb een tijd gewerkt in een instelling voor verstandelijk gehandicapten en veel daarvan waren inderdaad aan de prikpil. maar die mensen waren ook wel echt behoorlijk zwaar gehandicapt en zouden niet eens weten wat zwanger is, laat staan waardoor je het kan worden (maar lieten zich wel regelmatig "pakken" door hun medebewoners). Maar dat zijn wel extreme gevallen. Je moest die mensen ook onder narcose een controle bij de tandarts laten doen bijvoorbeeld, daar was weinig eigen wil bij.

Maar juist die randgevallen waar het hier over gaat, tja dan zou ik zoals ik eerder zei liever willen dat de hulpverleners uit de omgeving daar dus dan maar extra bovenop gaan zitten. Verloskundige, huisarts, gynaecoloog, consultatiebureau, etc. In de voorlichting van te voren, maar dus ook als er wél een kindje komt. Die moeten dan gewoon zorgen dat er extra hulp en zorg komt. En ja, dat is dan een verantwoordelijkheid van de maatschappij om te zorgen dat zo'n kind toch nog een goede jeugd krijgt.

In jullie redeneringen zou ik ook al lang gesteriliseerd moeten zijn want in mijn familie komen cardiovasculaire problemen voor en bij mezelf depressies en bi-polariteit, wat ik dus waarschijnlijk aan mijn kind zal overdragen. Maar ja, wie weet bén ik dan ook wel een hele slechte moeder en kan ik dat zelf gewoon niet beoordelen...
mooi he, alles
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:07:29 #127
17709 hollander172
pi_50428622
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:55 schreef phileine het volgende:
Maar ja, wie weet bén ik dan ook wel een hele slechte moeder en kan ik dat zelf gewoon niet beoordelen...
Don't even go there.

Dat is echt zo'n loze opmerking, als je de hele discussie weg wil hebben kan je ook gewoon een slotje erop gooien?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juni 2007 @ 22:09:46 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50428723
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:07 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Don't even go there.

Dat is echt zo'n loze opmerking, als je de hele discussie weg wil hebben kan je ook gewoon een slotje erop gooien?
Want? Ze HEEFT die beperkingen. Volgens dit topic zou ze dus het recht ontnomen moeten worden op het krijgen van kinderen.

Waarom is een praktijkvoorbeeld opeens 'heel de discussie weghalen?'
pi_50428844
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:55 schreef phileine het volgende:
Maar ja, wie weet bén ik dan ook wel een hele slechte moeder en kan ik dat zelf gewoon niet beoordelen...
Hetgeen wat ik bedoelde was puur en alleen dat mensen daar meer bij zouden moeten stilstaan. Kiezen ze er toch voor om, met die informatie in hun achterhoofd, voor kinderen te kiezen, dan is dat uiteraard hun keus. Echter vind ik gewoon dat over het algemeen te licht wordt gedacht over kinderen krijgen, en dat zou wat mij betreft echt moeten veranderen.
Hoeveel ongeïnspireerde, geirriteerde ouders zie je wel niet lopen met 4 kids aan hun rokken, die gewoon echt niet gelukkig kijken. Die denken gewoon dat ze op de wereld zijn gezet om te baren, thuis te blijven en nog meer te baren. Zo'n uitdrukking hebben ze. Feit blijft dus; veel mensen denken echt niet na over kinderen. Ja, de financiele kant, maar niet wat het met hun leven, carriere en sociale contacten doet. En juist die dingen zijn zo belangrijk om je te blijven ontplooien, en niet stil te staan, tussen 4 muren te zitten en alleen conversaties te voeren die bestaan uit: Koetsjiekoetsjie, heb je bah gedaan?
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:31:58 #130
17709 hollander172
pi_50429868
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Want? Ze HEEFT die beperkingen. Volgens dit topic zou ze dus het recht ontnomen moeten worden op het krijgen van kinderen.
Ja en? Iedereen heeft beperkingen, maakt dat iets uit voor de discussie an sich? Moet ik hier dan ook mijn beperkingen op gaan noemen om discussiewaardig te blijven? Daar gaat het toch helemaal niet om?
quote:
Waarom is een praktijkvoorbeeld opeens 'heel de discussie weghalen?'
Normaal neem je afstand van het onderwerp om objectief te kunnen oordelen, als je het persoonlijk maakt haal je de discussie onderuit door ruimte te geven alleen op jouw reactie te reageren.

Het gaat toch helemaal niet om de kinderwens van een individu maar van een groep mensen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juni 2007 @ 23:11:42 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50431839
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:31 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ja en? Iedereen heeft beperkingen, maakt dat iets uit voor de discussie an sich? Moet ik hier dan ook mijn beperkingen op gaan noemen om discussiewaardig te blijven? Daar gaat het toch helemaal niet om?
Het gaat er wel om. Dus past prima in deze discussie. Het zou wat anders zijn als ze opeens over d'r zweetvoeten begint.
quote:
Normaal neem je afstand van het onderwerp om objectief te kunnen oordelen, als je het persoonlijk maakt haal je de discussie onderuit door ruimte te geven alleen op jouw reactie te reageren.
Die ruimte geeft ze helemaal niet. Ze geeft alleen aan die beperkingen te hebben die volgens enkelen hier moeten leiden tot een kinderverbod.
quote:
Het gaat toch helemaal niet om de kinderwens van een individu maar van een groep mensen.
Wat zijn dat nu voor blatante nonsense? Als het te persoonlijk wordt is het opeens te confronterend ofzo?
pi_50432355
Nou ik bleef verder heel algemeen, ik gaf alleen even mezelf als voorbeeld om te laten zien hoe die dingen in de praktijk dus uitpakken, waar je eigenlijk over praat. Waarschijnlijk zouden op de criteria die hier zo langzamerhand genoemd zijn de helft van OUD inmiddels gesteriliseerd moeten zijn. Ik wil daarmee niet zielig doen of mensen monddood maken, excuses als dat zo is overgekomen, ik wil alleen maar illustreren dat theorie mooi is, maar dat het in de praktijk er misschien anders uit kan zien (en ja, ik geef toe dat ik die laatste zin een "huilie-opmerking" was, maar die zette ik alleen neer zodat anderen dat niet hoefden te doen, want dat zou onherroepelijk volgen. geen open deur of er is wel een debiel op fok die hem graag even intrapt)

ik zet hier overigens geen slotjes want dit is mijn forum niet, ik discussieer hier echt gewoon mee als user (vergeet overigens ook nog regelmatig dat ik blauw ben dus dat wat ik zeg misschien anders overkomt)

En ja anubis, ik zie die mensen ook, die doodongelukkig zijn met het ouderschap of het gewoon veel en veel te zwaar vinden. Maar die mensen pik je er meestal niet van te voren uit met wat voor test dan ook. Mijn persoonlijke observatie is dat het daar juist vaak gaat om mensen die wat hoger zijn opgeleid en juist zo erg stilstaan bij wat ze nu allemaal missen en niet meer kunnen nu ze kinderen hebben, terwijl bijvoorbeeld vrouwen die jong zwanger raken, in de wat laagopgeleidere milieus zich daar dan weer veel makkelijker bij neerleggen en veel minder stilstaan bij eventuele gemiste kansen. (en ja, ik generaliseer nu enorm, maar wil illustreren dat je echt niet van te voren kunt gaan screenen op verkeerde inschattingen of verwachtingen)
mooi he, alles
pi_50439153
Vandaag in het AD
quote:
'Kind probleemouders na geboorte weghalen'
Door PAUL SMITS

ROTTERDAM - Baby’s moeten direct na de geboorte worden weggehaald als hun ouders een gevaar voor kinderen vormen. Reclasseringsdirecteur Sjef van Gennip zegt dit naar aanleiding van een rechtszaak in Rotterdam.

De rigoureuze maatregel is volgens hem op zijn plaats als dergelijke probleemouders weigeren zich te laten steriliseren.

In de rechtszaak stond op 1 juni een moeder van een dodelijk mishandelde baby terecht. De officier van justitie eiste dat in een verplicht reclasseringscontract wordt aangedrongen op haar sterilisatie.

Directeur Van Gennip van Reclassering Nederland spreekt van een unieke zaak. ,,De indruk moet niet worden gewekt dat wij zo’n moeder kunnen verplichten zich te laten steriliseren. Wel kunnen we haar stimuleren tot zo’n stap.’’

Hij beseft dat gedwongen anticonceptie, abortus of sterilisatie zeer gevoelig ligt. Zelf bepleit Van Gennip een andere maatregel. ,,Als deskundigen het erover eens zijn dat het onverstandig is van iemand om zwanger te worden, dan moet een net geboren kind meteen kunnen worden weggehaald. Het is niet ideaal, maar wel het beste in die situatie. Daar moet een regeling voor komen.’’

Directeur Van Gennip beseft verder te gaan dan de eis in de rechtszaak waarin morgen uitspraak wordt gedaan. In de eis is sprake van een reclasseringscontact voor een proefperiode van drie jaar waarin de vrouw vrijwillig moet meewerken om niet opnieuw zwanger te worden.

Van Gennip: ,,Eigenlijk moet zo’n contact voor veroordeelden net als bij tbs kunnen worden verlengd. Vaak genoeg weet de reclassering dat het met iemand slecht gaat aflopen, maar houdt de periode van hulpverlening op.’’

De Raad voor de Kinderbescherming ziet meer in zogenoemde vroegsignalering, het tijdig opsporen van probleemgevallen.
Oi!
pi_50439360
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:13 schreef MUUS het volgende:
Vandaag in het AD
[..]
Ik zag het net op het ontbijtjournaal en dacht: "Zo, Arma pakt het direct grondig aan!"
pi_50439422
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zag het net op het ontbijtjournaal en dacht: "Zo, Arma pakt het direct grondig aan!"
Uhhuh, ik dacht: "Oeh, meteen aan Arma vertellen!"

Sneue donder die ik ben. .
Oi!
pi_50440587
mooi he, alles
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:13:41 #137
2964 Armageddon
pi_50446953
Toch ben ik best een visionair.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/914821.html
pi_50450594
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

!

Anyway, er wordt al heel wat gegild over het creeren van 'ubermensen' maar daar gaat het feitelijk niet om. Het gaat hierom:
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:52 schreef hummus het volgende:
Eigenlijk is de oplossing dus heel simpel. Als je zelf kinderen wilt maken ga je gewoon door dezelfde screening heen als wanneer je ze zou willen adopteren.

Nog geen garanties dat het dan altijd goed komt natuurlijk, maar het zal wel heel wat nieuw plebs schelen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 juni 2007 @ 14:58:27 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50450846
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

!

Anyway, er wordt al heel wat gegild over het creeren van 'ubermensen' maar daar gaat het feitelijk niet om. Het gaat hierom:
[..]

Eigenlijk is de oplossing dus heel simpel. Als je zelf kinderen wilt maken ga je gewoon door dezelfde screening heen als wanneer je ze zou willen adopteren.

Nog geen garanties dat het dan altijd goed komt natuurlijk, maar het zal wel heel wat nieuw plebs schelen.
Alleen is adoptie wat makkelijker te voorkomen dan neuken. Want bij dat laatste zal je OF de lichamelijke integritieit niet langer moeten respecteren of verregaande economische sancties moeten toepassen bij overtreding. Maar of met dat laatste het kind zoveel gebaat is....
pi_50451035
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen is adoptie wat makkelijker te voorkomen dan neuken. Want bij dat laatste zal je OF de lichamelijke integritieit niet langer moeten respecteren of verregaande economische sancties moeten toepassen bij overtreding. Maar of met dat laatste het kind zoveel gebaat is....
Hoezo economische sanctie? Kind weghalen en bij een gezin plaatsen dat wel door de screening is gekomen.

En verder kun je anti-conceptie en sterilisatie gratis maken, of desnoods zelfs aanmoedigen d.m.v. balastingvoordelen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 juni 2007 @ 15:10:17 #141
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50451333
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Hoezo economische sanctie? Kind weghalen en bij een gezin plaatsen dat wel door de screening is gekomen.
Ja dat gaat gelukkig geen verknipte kinderen opleveren in de toekomst.
Je weet dat veel adoptie kinderen in de puberteit ook worstelen met hun identiteit?

En daarnaast waarom zou ik als superieure goed gescreende ouder die er op los mag baren, zo 'n inferieur pauper kindje willen adopteren?
quote:
En verder kun je anti-conceptie en sterilisatie gratis maken, of desnoods zelfs aanmoedigen d.m.v. balastingvoordelen.
Volgens mij gaat het niet om onwil maar juist om WIL. Die 'pauperouders' willen gewoon een kindje. Dus anticonceptie gratis maken (wat het overigens ook tot begin deze eeuw geweest is) zal weinig tot geen effect hebben.
pi_50452564
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dat gaat gelukkig geen verknipte kinderen opleveren in de toekomst.
Je weet dat veel adoptie kinderen in de puberteit ook worstelen met hun identiteit?

En daarnaast waarom zou ik als superieure goed gescreende ouder die er op los mag baren, zo 'n inferieur pauper kindje willen adopteren?
[..]
Eh, er zijn nu toch ook gezinnen die door de selectie voor adoptie heenkomen?
quote:
Volgens mij gaat het niet om onwil maar juist om WIL. Die 'pauperouders' willen gewoon een kindje. Dus anticonceptie gratis maken (wat het overigens ook tot begin deze eeuw geweest is) zal weinig tot geen effect hebben.
Dan maar wat hardere maatregelen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 juni 2007 @ 15:43:18 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50452710
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Eh, er zijn nu toch ook gezinnen die door de selectie voor adoptie heenkomen?
Ja, die willen ene lief negertje. Geen inferieur tokkie kindje.
quote:
Dan maar wat hardere maatregelen.
right.
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:24:12 #144
17709 hollander172
pi_50456853
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:10 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:
Er bestaan ook zat paren die zelf geen kinderen kunnen krijgen.
quote:
Meer straffen, geen afgeronde opleiding? Geen uitkering en kinderbijslag. Ik noem maar een voorbeeld.
pi_50459827
een stel dat niet genoeg financiële draagkracht heeft om een kind groot te brengen straffen door ze uitkeringen en kinderbijslag te onthouden als ze tóch dat kind krijgen? Dáár zal dat kind inderdaad een betere jeugd van krijgen.
mooi he, alles
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 juni 2007 @ 20:00:15 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50462184
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:57 schreef phileine het volgende:
een stel dat niet genoeg financiële draagkracht heeft om een kind groot te brengen straffen door ze uitkeringen en kinderbijslag te onthouden als ze tóch dat kind krijgen? Dáár zal dat kind inderdaad een betere jeugd van krijgen.
En een maatschappij participerende modelburger van worden. Immers wil je graag wat terug doen voor de maatschappij die jou niet wilde
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 20:02:24 #147
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_50462268
Tja... arma dan heb je wel geluk gehad

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:47:17 #148
17709 hollander172
pi_50468705
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:57 schreef phileine het volgende:
Je kan toch lezen of niet? Uitkering en kinderbijslag (bijvoorbeeld) onthouden als de opleiding niet succesvol afgerond is. Het heeft niks met het nemen van een kind te maken. (overigens heb ik een ongelooflijke hekel aan de zin een "kind krijgen", ik ken zat mensen die niks te kiezen hebben in deze)

Het kind in kwestie zal me een zorg wezen, klinkt hard maar wat moeten we ermee? Als de ouders er niet voor kunnen zorgen, is dat dan ons probleem? Kinderloze echtparen die wel van goede wil zijn en geen kinderen kunnen krijgen zijn er blij mee en leveren mi een veel betere bijdrage aan de maatschappij.

Ik zie er echt geen enkel probleem in. Keihard afstraffen de mensen die geen deel uit willen maken van de maatschappij waarvan ze nu wel verwachten dat die ze kosteloos gaat onderhouden.
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:02 schreef just me het volgende:
Tja... arma dan heb je wel geluk gehad

donderdag 14 juni 2007 @ 23:29:12 #149
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_50470402
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:47 schreef hollander172 het volgende:

[..]

(overigens heb ik een ongelooflijke hekel aan de zin een "kind krijgen", ik ken zat mensen die niks te kiezen hebben in deze)

[..]
Ik heb juist weer een hekel aan het woord krijgen.
Van wie krijg je dan een kind? En waarom krijgt een of andere heroinehoertje ze wel en laat het steeds aborteren en krijgt iemand die al een jarenlange wens heeft en het kindje een goed leven kan bieden hem niet?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 06:43:12 #150
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50475489
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:29 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Ik heb juist weer een hekel aan het woord krijgen.
Van wie krijg je dan een kind? En waarom krijgt een of andere heroinehoertje ze wel en laat het steeds aborteren en krijgt iemand die al een jarenlange wens heeft en het kindje een goed leven kan bieden hem niet?
jullie zeggen nu toch allebei hetzelfde. Maar als je geen kinderen 'neemt' en je 'krijgt' ze ook niet, hoe noemen we het dan. Kinderen maken???
pi_50475514
En wie moet er dan stratenmaker worden? Want dat willen mensen met een iq van 130 niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')