abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2007 @ 17:02:06 #1
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_50377915
Dit vond ik wel een leuk concept vorig jaar. 'Adopteer' eens een (relatief) onbekende renner, waar je anders nooit op zou letten, en kijk hoe goed hij het doet.
Zo zijn er altijd supporters voor de mysterieuze Basken in kansloze ontsnappingen en zit men in spanning wie de Rode Lantaarn gaat winnen..
Vorig jaar:

Adopteer hier een (onbekende) Tour-renner
Adopteer en volg (hier) een onbekende Tourrenner #2

Lijst met geclaimde, onbekende renners:

BVO: Mauricio Soler Hernandez
Gallacher: Sébastien Joly
Bayswater: Kanstantsin Siutsou
Rumille: Thomas Lövkvist
Dos37: Matthieu Sprick
mitt: Kjell Carlström
SaintOfKillers: Geoffroy Lequatre
oxylus11: Staf Scheirlinx
Chiel-Montagne: Amets Txurruka
Venga: Scott Davis
Wackyduck: Romain Feillu
Maurisico: Moises Duenas Nevado
Icebliss: Nicolas Portal
Sjiznit: Samuel Plouhinec
Ofyles2: Christophe Mengin
Ereinion: Geraint Thomas
4-elements: Björn Schröder
CyclingGirl: Enrico Degano
Ericr: Alexander Efimkin
Leatherface: John-Lee Augustyn
Damzkieee: Andoni Aranaga
YebCar: Yuriy Krivtsov
Cootz: Johann Tschopp
Intxaurraga: Unai Uribarri
spruud: Marcel Sieberg
-Vaduz-: Volodymyr Dyudya
Remzz: Grischa Niermann
_Ardjen_: Laurent Lefèvre
Blawh: Eduardo Gonzalo Ramirez
FloggingMolly: Julian Dean
Falco: Maxim Iglinskiy
Jodelaar: Iker Camaño
Wombcat: Jorge Azanza Soto
Bonobo11: Gorka Verdugo
thettes: Rubén Pérez
Beschouw: Matej Mugerli
Oxyligen: Emilien-Benoit Berges
PAA-053: Linus Gerdemann
Cerubo: Juan José Cobo
Gillingham: Stéphane Augé
Mesecina: Frederik Willems
Frutsel: Jussi Veikanen
Herr_Munk: Alessandro Proni
Assie: Jorge Azanza
Knoets: Mikel Gaztanaga
Horloge: Mark Cavendish
Storing: Charly Wegelius
Martijn_fijn: Martin Elmiger
JelleS: Leonardo Duque
Vork: Michael Albasini
Gitanki: Johann Tschopp
Venga: Mathieu Ladagnous
Memory: William Bonnet
Sautor: Juan José Oroz
Dieptriest: Murilo Fischer

[ Bericht 5% gewijzigd door Leatherface op 23-06-2007 19:41:06 ]
Tranquillo
  dinsdag 12 juni 2007 @ 17:07:19 #2
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_50378064
Ik ga voor Mauricio Soler Hernandez van Barloworld.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_50378574
Ik voor Sébastien Joly
  dinsdag 12 juni 2007 @ 17:39:37 #4
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_50379046
Kanstantsin Siutsou
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_50379565
vorig jaar gemist, wel lachen om eens te doen, al is het nu wat vroeg om een te noemen.

Ik zet wel twee renners op mijn lijst, zeg maar keuze 1 en 2 voor het geval de eerste toch niet meedoet:

Keuze 1: Igor antón

Keuze 2: Johan Tschopp

Edit: toch maar een ander gekozen, Igor anton is niet bij iedereen bekend, maar een te groot talent en winnaar van een aantal etappes (en goede klassementen) in protour koersen om hem te adopteren voor dit topic

Plus dat hij voor mij ook niet onbekend was, wat mijn nieuwe keus wel is

[ Bericht 18% gewijzigd door Gitanki op 12-06-2007 21:25:06 ]
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_50380698
Ik zal er over denken, maar dit zijn toch de mensen die pas op het laatste moment horen dat ze mee mogen doen.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_50380989
Soler en Joly onbekend

Soler is één van de grootste talenten die aan de start staat, hopelijk stelt Barloworld ook nog John-Lee Augustyn op, nog zo'n megatalent.
pi_50381013
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:56 schreef Gitanki het volgende:
vorig jaar gemist, wel lachen om eens te doen, al is het nu wat vroeg om een te noemen.

Ik zet wel twee renners op mijn lijst, zeg maar keuze 1 en 2 voor het geval de eerste toch niet meedoet:

Keuze 1: Igor antón
Keuze 2: Johan Tschopp

Wel makkelijk hè, iemand op één zetten die in de bergetappes toch zeker bij de eerste 20 gaat eindigen
pi_50381578
Keuze 1: Thomas Lövkvist
Keuze 2: Markus Fothen

2 jonkies
pi_50381895
Is altijd weer leuk. Die van Rumille zijn wel gewoon twee goede renners trouwens.

Ik wacht de officiële startlijst even af en adopteer dan weer een held.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:10:59 #11
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_50382013
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:41 schreef TheArt het volgende:
Soler en Joly onbekend

Soler is één van de grootste talenten die aan de start staat, hopelijk stelt Barloworld ook nog John-Lee Augustyn op, nog zo'n megatalent.
Soler is een talent ja, maar qua prestaties absoluut nog een relatief onbekende renner hoor.
pi_50382109
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:42 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wel makkelijk hè, iemand op één zetten die in de bergetappes toch zeker bij de eerste 20 gaat eindigen
(al verwacht ik dat hij op dat gebied in de tour (nog) tekort schiet, is toch anders dan een Vuelta of romandië)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:15:26 #13
149901 Gallacher
Wielerfreak
pi_50382155
Markus Fothen is wel wat te goed en bekend toch
pi_50382654
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:15 schreef Gallacher het volgende:
Markus Fothen is wel wat te goed en bekend toch
Ik heb er werkelijk geen verstand van welke buitenlanders goed zijn en welke niet. Ik heb gewoon de startlijst van 2006 erbij gepakt en 2 renners die na 1982 geboren zijn eruit gepikt.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:42:21 #15
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50383295
Matthieu Sprick

Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:44:46 #16
30919 mitt
Michael Corleone
pi_50383391
CARLSTRÖM Kjell

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:44:56 #17
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_50383397
haha, dat heb ik weleens eerder gedaan met wat vrienden is leuk ja.. ooit zo eens Piepoli in zijn beginjarengevolgd.. en dan onder het werk bellen/ mailen "hé knuppels, Piepoli ligt op kop" schitterend!

Ik zal me eens gaan verdiepen in de selecties.
Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:50:16 #18
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_50383629
Voorlopig ga ik voor Geoffroy Lequatre van Cofidis.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_50384559
Ik ga voor een voor mij onbekende belg Staf Scheirlinx, dan kan ik tenminste zijn verrichtingen volgen op de zuiderburenTV. Zijn Wikiprofiel is angstwekkend leeg, maar daar gaat na deze tour vast verandering in komen!
pi_50384993
Een onbekende renner dus. Dat is vrij lastige te bepalen. Te meer omdat het een relatief begrip is; de een volgt immers meer dan de ander. Vandaar dat er naar mijn mening ook niet teveel aandacht moet worden besteedt aan de keuze van iemand. Het gros van de renners die hier gepost zijn, zijn in mijn ogen bijvoorbeeld vrij bekend. Maar wie ben ik om daar een probleem van te maken? Het lijkt me dan ook zinvol om gewoon een coureur te adopteren en mee te leven met diens verrichtingen.

Vandaar dat ik ook maar een renner adopteer, te weten: Amets Txurruka. Voor mij één van de meest 'onbekende' renners. Wel onder voorbehoud overigens, want het is nog allerminst zeker dat hij daadwerkelijk start. Misschien een tweede optie aandragen (voor het geval dat)?

[ Bericht 7% gewijzigd door Chiel-Montagne op 12-06-2007 20:34:05 ]
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
pi_50385343
Heb de voorlopige starlijst eens bekeken (http://www.cyclingstartlists.com/) en echt veel onbekende renners (voor mij dan) kwam ik niet tegen.
Voorlopig houd ik het op Scott Davis want bij mijn weten is dat een anonieme meerijder op de weg, en vooral bekend als de de broer van de sprinter Alan Davis.
Verwacht echter niet dat hij daadwerklijk de Tour gaat rijden als de concurrentie voor de laatste plekken in de T-Mobile ploeg ziet, Merckx, Guerini, Eisel etc
pi_50385395
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:11 schreef oxylus11 het volgende:
Ik ga voor een voor mij onbekende belg Staf Scheirlinx, dan kan ik tenminste zijn verrichtingen volgen op de zuiderburenTV. Zijn Wikiprofiel is angstwekkend leeg, maar daar gaat na deze tour vast verandering in komen!
Reed top-15 in de Tirreno dit jaar dus een zeer goede keuze (als hij voor jouw onbekend is), die gaat zich zeker laten zien tijdens de Tour
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:35:39 #23
67640 SaintOfKillers
pi_50385531
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:31 schreef Venga het volgende:

[..]

Reed top-15 in de Tirreno dit jaar dus een zeer goede keuze (als hij voor jouw onbekend is), die gaat zich zeker laten zien tijdens de Tour
Ook al top 10 in Parijs-Roubaix, dit jaar bij de beteren in de finale in de Ronde van Vlaanderen en vorig jaar zelfs even leider in het bergklassement in de Giro tot hij viel. Niet dat hij die trui had gewonnen, maar misschien zat een ritje er wel in.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_50385668
Ik kies van Agritubel op volgorde van of ze meedoen

1. Romain Feillu
2. Nicolas Vogondy
3. Eduardo Gonzalo

Hopen dat Feillu meedoet!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:44:22 #25
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_50385836
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ook al top 10 in Parijs-Roubaix, dit jaar bij de beteren in de finale in de Ronde van Vlaanderen en vorig jaar zelfs even leider in het bergklassement in de Giro tot hij viel. Niet dat hij die trui had gewonnen, maar misschien zat een ritje er wel in.
...En momenteel rijdt hij vooral heel kansloos rond in de Dauphiné. Maar goed, hij zal wel ziek zijn of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grobbel op 12-06-2007 20:49:42 ]
pi_50385880
Dan heb je een leuke, veelbelovende renner geadopteerd, Wacky!
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
pi_50385966
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:45 schreef Chiel-Montagne het volgende:
Dan heb je een leuke, veelbelovende renner geadopteerd, Wacky!
Dat hoop ik wel, en ik had nog nooit van hem gehoord.
Hopelijk rijdt een paar keer weg deze tour.

Feillu
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:48:31 #28
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_50385980
En ik zie inderdaad een hoop grote namen genoemd worden. De lol is toch juist dat je zo'n typische no name renner pakt die ook niet door de insiders wordt getipt als de next best thing? Ik bedoel, zo'n Igor Anton reed bijzonder sterk in de Ronde van Romandië, die is toch van een heel ander niveau als Onbekende Fransoos #67. Niet echt kunst als die een goede tour zou rijden, in elk geval. Markus Fothen was iets van 15e vorig jaar in het eindklassement, en lijkt me ook niet echt een krabber.
pi_50386112
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:48 schreef Grobbel het volgende:
En ik zie inderdaad een hoop grote namen genoemd worden. De lol is toch juist dat je zo'n typische no name renner pakt die ook niet door de insiders wordt getipt als de next best thing? Ik bedoel, zo'n Igor Anton reed bijzonder sterk in de Ronde van Romandië, die is toch van een heel ander niveau als Onbekende Fransoos #67. Niet echt kunst als die een goede tour zou rijden, in elk geval. Markus Fothen was iets van 15e vorig jaar in het eindklassement, en lijkt me ook niet echt een krabber.
Geen kwaad woord over Romain Feillu hè.
We weten allemaal dat hij dit jaar de tour wint!
pi_50386221
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:48 schreef Grobbel het volgende:
Daar heb je inderdaad gelijk in, Igor anton is inderdaad wat té goed en bekend,zeg maar, om erin te zetten.

Ik pak dan wel een andere spanjaard en de tweede keus blijft dan voorlopig staan.
Die renner kan misschien iemand anders dan overnemen wanneer m'n nummer 1 wel start (en iemand zonder renner zat maar wel mee wilde doen ofzo)

1: Aitor Galdos
2: Johan Tschopp

Aitor Galdos gaat igor anton er dan ook uit pwnen
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:01:37 #31
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_50386393
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:52 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Geen kwaad woord over Romain Feillu hè.
We weten allemaal dat hij dit jaar de tour wint!
Dat is een sprintertje die vorige week nog een etappe won in de Ronde van Luxemburg. Niet echt iemand waarvan ik een potentiële touroverwinning zou verwachten, maar goed.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:03:17 #32
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_50386454
Toch blijf ik bij Mauricio Soler .
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:06:54 #33
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_50386578
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:03 schreef BVO het volgende:
Toch blijf ik bij Mauricio Soler .
Moet je zelf weten. Echt veel glans zal een goede tour van hem echter niet echt hebben in de context van dit topic.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:10:00 #34
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_50386703
Bekendheid is inderdaad relatief...Ik ken veel renners, maar dat zootje van Agributel.. daar moet ik toch vaak passen qua kennis... Daarom kies ik: Moises Duenas Nevado.. daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:12:48 #35
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_50386827
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:06 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Moet je zelf weten. Echt veel glans zal een goede tour van hem echter niet echt hebben in de context van dit topic.
Buiten het feit dat ik hem écht niet kende , vind ik zijn bekendheid toch ook heel relatief. Natuurlijk is hij een talent, maar echt indrukwekkende uitslagen heeft hij nauwelijks gereden (zeker niet in Europa). En... als renners als Soler al relatief te bekend zijn, blijven er wel heel weinig renners over denk ik .
Ik bedoel, als Soler straks een bergrit wint, zullen weinig mensen schouderophalend toekijken omdat ze dat wel verwacht hadden.
pi_50388310
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:12 schreef BVO het volgende:

[..]

Buiten het feit dat ik hem écht niet kende , vind ik zijn bekendheid toch ook heel relatief. Natuurlijk is hij een talent, maar echt indrukwekkende uitslagen heeft hij nauwelijks gereden (zeker niet in Europa). En... als renners als Soler al relatief te bekend zijn, blijven er wel heel weinig renners over denk ik .
Ik bedoel, als Soler straks een bergrit wint, zullen weinig mensen schouderophalend toekijken omdat ze dat wel verwacht hadden.
Tweede dit jaar in Milaan-Turijn. Hij reed iedereen uit het wiel, alleen Di Luca wist hem te volgen, die hem vervolgens ook versloeg in de sprint. Vorig jaar het Circuit de Lorraine met grote voorsprong op zijn naam geschreven. Tweede in een bergrit van de Vuelta a Burgos, achter Iban Mayo, maar voor o.a. Contador en Riccardo Serrano.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:56:40 #37
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_50388718
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:48 schreef TheArt het volgende:

[..]

Tweede dit jaar in Milaan-Turijn. Hij reed iedereen uit het wiel, alleen Di Luca wist hem te volgen, die hem vervolgens ook versloeg in de sprint. Vorig jaar het Circuit de Lorraine met grote voorsprong op zijn naam geschreven. Tweede in een bergrit van de Vuelta a Burgos, achter Iban Mayo, maar voor o.a. Contador en Riccardo Serrano.
...en vergeet vooral niet zijn verdienstelijke vierde plaats in de omloop van Yerseke vlak achter de ontketende Belg Hector Heusghem.... allemaal b-koersen man! Leuk begin, maar hij moet zijn uitslagenboekje nog wel at oppimpen!
pi_50389498
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:01 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat is een sprintertje die vorige week nog een etappe won in de Ronde van Luxemburg. Niet echt iemand waarvan ik een potentiële touroverwinning zou verwachten, maar goed.

Sarcasme is mooi.
Ik had nog nooit van hem gehoord, maar dat hij wat dingen heeft gewonnen maakt mijn keus toch wat fijner.
Eigenlijk wou ik ook voor iemand in de top 3 van het jongerenklassement van vorig jaar gaan hoor.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:41:16 #39
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_50390861
Soler is onbekend genoeg. Elk opkomend talent is onbekend vind ik. Siutsou is wereldkampioen beloftes geweest, die zou dan ook niet mogen. Dan kun je bij bijna elke renner wel iets verzinnen.
Anton is een ander verhaal, dat is niet echt meer een 'opkomend talent' maar iemand die zich al flink heeft bewezen.
Lövkvist vind ik een twijfelgevalletje eigenlijk. Hoewel die ook nog niet echt is doorgebroken.

Ik ga weer voor de Franse tijdrijder Portal, in dienst van Caisse. Die reed vorig jaar een mooie laatste tijdrit en werd 100ste in het eindklassement.
Tranquillo
pi_50391749
Het is zonde dat jullie allemaal slechte renners nemen, ik bedoel iedereen weet dat Samuel Plouhinec gewoon de Tour gaat winnen. Kijk naar zijn extravagante erelijst en zijn overvolle Wiki.

Ook zijn resultaten in de Tour van vorig jaar zijn niet te missen.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  woensdag 13 juni 2007 @ 01:21:50 #41
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_50396410
Christophe Mengin, vanwege die spectaculaire valpartij in de laatste bocht van de zesde etappe (2005).
pi_50400298
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:00 schreef Sjiznit het volgende:
Het is zonde dat jullie allemaal slechte renners nemen, ik bedoel iedereen weet dat Samuel Plouhinec gewoon de Tour gaat winnen. Kijk naar zijn extravagante erelijst en zijn overvolle Wiki.

Ook zijn resultaten in de Tour van vorig jaar zijn niet te missen.
quote:
Samuel Plouhinec
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoek
Samuel Plouhinec (5 maart 1976, Le Mans) is een Frans wielrenner.

[bewerk] Belangrijkste overwinningen
2000

2e etappe Tour de L'Ain/Prix de l'Amitié
2005

4e etappe Tour de L'Ain/Prix de l'Amitié
Altijd jammer als mensen toch een bekende topper nemen. Tweevoudig etappewinnaar in de tour de l'Ain! neem dan Valverde, die heeft in die ronde tenminste nog nooit een etappe gewonnen
pi_50400691
Ik ga voor Geraint Thomas.

Deze klasbak gaat schitteren in zijn thuisland. Proloogzege: hier komen we
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:47:16 #44
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_50400733
Na Gustav Larsson vorig jaar, kies ik dit jaar voor Geraint Thomas van Barloworld.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:49:25 #45
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_50400807
Zucht. Heb ik eindelijk een totaal onbekende renner gevonden, is iemand me net twee minuten te snel af!

Dan maar weer verder zoeken...
Murray Walker
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:56:51 #46
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_50401045
Dan maar Björn Schröder van Milram. Mocht hij toch niet meedoen, dan wordt het Ludovic Turpin van AG2R
Murray Walker
pi_50401618
Ik ga voor Enrico Degano van Barloworld
Staat om en nabij nummer 800 op de UCI ranglijst
Haters gonna hate.
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:35:39 #48
40566 Ericr
Livewrong
pi_50402299
Ik ga voor Alexander Efimkin van het machtige Barloworld. Jammer dat de Plou-man (Samuel Plouhinec) niet op de lijst staat bij Agritubel, die klasbak is toch wel goed voor een 134ste plek als hij de Tour kan uitrijden.
pi_50402394
* Leatherface adopteert de Zuid-Afrikaan John-Lee Augustyn van Team Barloworld.
pi_50402494
Barloworld is populair dit jaar.
pi_50402611
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:35 schreef Ericr het volgende:
Ik ga voor Alexander Efimkin van het machtige Barloworld. Jammer dat de Plou-man (Samuel Plouhinec) niet op de lijst staat bij Agritubel, die klasbak is toch wel goed voor een 134ste plek als hij de Tour kan uitrijden.
Hij staat wel in de voorlopige voorselectie van Agritubel, 1 van de 12 namen. Dus de kans bestaat dat hij de Tour gaat rijden.

Mijn keuze nr 1 blijft Scott Davis, maar de kans dat hij deelneemt schat ik niet hoog in, gezien de concurrent voor de laatse plaatsen bij T-Mobile.
Maar heb een alternatief gevonden, namelijk Pedro Arreitunandia, ook geen zekerheidje in de Tour-ploeg van Barloworld. Maar heb nog nooit gehoord van deze Bask, hoewel hij toch al 3 overwinningen in 8 profjaren heeft gehaald, topper dus
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:42:41 #52
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50404442
Ik nomineer Andoni Aranaga van Euskaltel. Nu hopen dattie meemag
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_50406327
ik pak dan Yuriy Krivtsov van AG2R
pi_50407370
Ik ga voor Johann Tschopp van Bouygues Telecom, in de hoop dat hij dit jaar inderdaad voor het eerst meedoet

edit: Ho, wacht. Ik zie net dat deze al is opgegeven als tweede keuze door Gitanki. Euh naja, mocht Galdos toch niet meedoen, dan zoek ik wel een ander uit, oke?
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_50407648
José Antonio Redondo van Astana, als hij meedoet

Edit: Doet niet mee, dan maar Stijn Devolder!

[ Bericht 20% gewijzigd door Tommeke op 13-06-2007 13:34:52 ]
pi_50408049
Vincenzo Nibali, volgens mij de jongste in de ploeg van Liquigas. Als hij meedoet natuurlijk :-)
Ik weet niet wat het is, maar het is me wat...
pi_50409738
José Rujano
pi_50409892
Jammer dat Amets Txurruka al een adoptiepapa heeft. Hij wordt toch in bepaalde kringen de tweede Wim Vansevant genoemd. Nu maar hopen dat Unai Uribarri alsnog een ticket meekrijgt. Even afwachten dus.
pi_50410589
Marcel Sieberg
of
Enrico Poitschke

van Milram
pi_50410633
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:10 schreef Maurisico het volgende:
Bekendheid is inderdaad relatief...Ik ken veel renners, maar dat zootje van Agributel.. daar moet ik toch vaak passen qua kennis... Daarom kies ik: Moises Duenas Nevado.. daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
Is hij bij jou in goede handen? Vorig jaar heb ik held Moises gevolgd.

Zo ja, ga ik deze held volgen: Volodymyr Dyudya (Milram) Als hij meedoet.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Vaduz- op 13-06-2007 16:57:06 ]
That's all folks!
pi_50410815
Na vorig jaar door mij geadopteerd te zijn heeft de carriere van Sebastien Joly een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt! Ik ga dit jaar laat beslissen.
"That rug really tied the room together".
pi_50413731
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:10 schreef Maurisico het volgende:
Die ken ik wel, maar dan alleen door ditzelfde topic van vorig jaar. Toen had iemand anders hem als adoptierenner, geloof Vaduz. Inderdaad een goede keuze!
www.thuisuiteten.nl
pi_50413769
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:12 schreef bloempje18 het volgende:
José Rujano
Dat is toch een behoorlijke topper. Of was het toch een eendagsvlieg?
www.thuisuiteten.nl
pi_50413945
Doet sowiezo niet mee (rijdt nu bij Unibet) dus valt Rujano al af
pi_50415469
Ik weet niet of hij dit jaar ook mee doet maar anders ga ik uiteraard voor held Grischa Niermann
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:36:15 #66
67089 Gillingham
The horror...
pi_50417326
Is er geen overzichtje met de leeftijden van de deelnemers? Het is namelijk wel zo leuk om een jonge renner te nemen, die zich eventueel als talent ontpopt gedurende de tour.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:57:21 #67
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_50418025
Devolder (11e Vuelta) en Nibali (winnaar GP Plouay, PT koers) zijn afgekeurd wegens te bekend
Tranquillo
pi_50419142
Ik ga voor Laurent Lefèvre en ik verwacht hem 14 juli in de aanval
pi_50419533
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:57 schreef icebliss het volgende:
Devolder (11e Vuelta) en Nibali (winnaar GP Plouay, PT koers) zijn afgekeurd wegens te bekend
he jammer! Niet geheel onterecht natuurlijk. Vergeet ook zijn (Nibali) podium plaats in de Eneco tour niet. Ik wacht even met adopteren totdat Liquigas zijn namen bekend maakt.
pi_50420244
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:36 schreef Gillingham het volgende:
Is er geen overzichtje met de leeftijden van de deelnemers? Het is namelijk wel zo leuk om een jonge renner te nemen, die zich eventueel als talent ontpopt gedurende de tour.
Ik heb er eentje uit '84. Hup Feulli!
Maar het risico met jonge gasten is natuurlijk dat ze niet meedoen.
pi_50422158
Eduardo Gonzalo Ramirez (Agritubel) nog vrij? Dan neem ik die als het kan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Blawh op 13-06-2007 20:18:25 ]
pi_50422981
Is Julian Dean nog vrij? Die had ik vorig jaar geadopteerd, en dat heeft geleid tot grote successen!

Credit Agricole btw.
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:25:49 #73
43642 Bayswater
pi_50423734
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:41 schreef icebliss het volgende:
Siutsou is wereldkampioen beloftes geweest, die zou dan ook niet mogen. Dan kun je bij bijna elke renner wel iets verzinnen.
Voor de rest doet mijn adoptierennertje bijna niets. Daarbij moet hij zich nog bewijzen om mee te mogen trappen gezien dit bericht:

Team Barloworld coach Claudio Corti confirmed on Tuesday that the team's top six riders would form part of the team for the 2007 Tour de France.South African sprint sensation Robert Hunter will captain his team of riders including Colombians Felix Cardenas and Mauricio Soler, Geraint Thomas (Great Britain), Alexander Efimkin (Russia) and Fabrizio Guidi (Italy).
Corti and the team's directeur sportifs have provided a list of eight other riders from whom another three riders will be selected to make up the final field of nine riders.
All eight riders will have to prove their current form, and determination to race in the world's most prestigious race. They will be participating in races in Spain, Switzerland, Germany and South Africa during the next few weeks.
The additional eight riders are: Kanstantsin Siutsou (Belarus), Enrico Degano (Italy), Gianpaolo Cheula (Italy), Paolo Longo Borghini (Italy), Giosué Bonomi (Italy), John-Lee Augustyn (South Africa), Hugo Sabido (Portugal) and Pedro Arreitunandia (Spain).
This total squad of 14 riders is in accordance with the ASO (Amaury Sport Organisation, and organiser of the Tour de France) requirements.
The 14 riders will be cut to 11 two weeks prior to the Tour de France. The final nine riders will be announced three days before the start of the race
Life lies a slow suicide
pi_50424448
Laat ik is STEF CLEMENT nemen de hollander in franse dienst
pi_50425367
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:41 schreef ronvgarderen het volgende:
Laat ik is STEF CLEMENT nemen de hollander in franse dienst
Die is niet echt onbekend.

En de enige renner met een naamtopic in dit subforum.
  Redactie Sport woensdag 13 juni 2007 @ 21:32:28 #76
109131 crew  sportfreak
pi_50426941
Ik ga dit jaar voor Bernhard Kohl van Gerolsteiner.

Zijn belangrijkste overwinningen was het Welser Sparkassen Innenstadt-Kriterium in 2006. Dat jaar werd hij ook kampioen van Oostenrijk. Onbekend genoeg?
pi_50429121
De nr.3 van de Dauphine van vorig jaar, dus onbekend zou ik hem zeker niet willen noemen ...
pi_50429279
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:29 schreef oxylus11 het volgende:

Altijd jammer als mensen toch een bekende topper nemen. Tweevoudig etappewinnaar in de tour de l'Ain! neem dan Valverde, die heeft in die ronde tenminste nog nooit een etappe gewonnen
Maarja Valverde dat vind ik zon kansloos rennertje, ik bedoel wat voor aansprekende resultaten kan hij overleggen. Ik neem er wel een met een beetje potentie natuurlijk.
pi_50430449
De palmares van mijn grote held, Julian Dean:

1999

* Eindklassement Ronde van Wellington

2001

* First Union Classic
* 4e etappe Vuelta Castilla y Leon

2003

* First Union Classic
* 4e etappe Ronde van het Waalse Gewest
* 5e etappe Ronde van het Waalse Gewest
* Eindklassement Ronde van het Waalse Gewest
* 2e etappe Circuit Franco-Belge

2007

* NK op de weg, Elite

Ben benieuwd of hij in de nationale trui van Nieuw-Zeeland fietst, gezien zijn schitterende prestatie op de NK.
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:32:00 #80
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50432839
Phew, net op tijd om wederom Maxim Iglinskiy te adopteren, mits hij weer meekoerst. Anders moet ik snel op zoek naar een andere held, maar ik heb goede hoop.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_50433152
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:57 schreef icebliss het volgende:
Dan wacht ik nog ff
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:10:25 #82
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_50440727
Iker Camaño
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_50441665
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:10 schreef Jodelaar het volgende:
Iker Camaño
Die is toch ook wel aardig bekend dacht ik zo.
pi_50442608
John Gadret (ag2r) wordt hem

[ Bericht 18% gewijzigd door Roycoooooo op 14-06-2007 11:51:48 ]
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:17:02 #85
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_50442770
Kohl is te bekend. Clement is relatief onbekend in de wielerwereld maar tsja, het is een Nederlander. De meesten hier kennen hem en volgt zijn resultaten wel min of meer dus dan is de lol er al een beetje af..
Edit: Gadret vind ik ook niet meer onder de categorie 'onbekend' vallen.
Tranquillo
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:21:58 #86
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50442936
Ach kom dan kun je wel bezig blijven.
29.10 Novastar HMH
pi_50442980
Leuk topic Moet nog even kijken wie ik neem.
Vorig jaar had ik een onbekende bask (weet al niet eens meer wie) die in alle bergetappes rond de 60e plek eindigde, maar die ook één keer aangevallen heeft en maar liefst 5 seconden in beeld was
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:27:29 #88
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50443119
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:23 schreef Wombcat het volgende:
Leuk topic Moet nog even kijken wie ik neem.
Vorig jaar had ik een onbekende bask (weet al niet eens meer wie) die in alle bergetappes rond de 60e plek eindigde, maar die ook één keer aangevallen heeft en maar liefst 5 seconden in beeld was
5 seconds of glory
29.10 Novastar HMH
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:27:36 #89
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_50443122
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:21 schreef Damzkieee het volgende:
Ach kom dan kun je wel bezig blijven.
Het zou wel leuk zijn als het ook echt bij onbekende renners bleef. Een Gadret of een Kohl hebben goede kans om in de top te eindigen. Dan is de essentie van het topic een beetje weg. Bovendien zijn er nog zat onbekende renners die nog niet gekozen zijn.
Tranquillo
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:28:57 #90
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50443161
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:27 schreef icebliss het volgende:

[..]

Het zou wel leuk zijn als het ook echt bij onbekende renners bleef. Een Gadret of een Kohl hebben goede kans om in de top te eindigen. Dan is de essentie van het topic een beetje weg. Bovendien zijn er nog zat onbekende renners die nog niet gekozen zijn.
Maar wat is een onbekende renner? Puur de uitslagen of de mate waarin iemand aanvalt?
En voor de een is een renner onbekend, maar als pure wielerkenner weer wel bekend.
29.10 Novastar HMH
pi_50443197
quote:

[..]

Heb net ff gezocht naar resultaten van mijn toppertje: staan weinig hoge resultaten tussen? Alleen vorig jaar Giro paar keer top 10 gereden !

Zal dan wel op zoek gaan naar een onbekende voor zover diegene onbekend is
A.F.C.A.
pi_50443282
quote:

[..]

Gadret is toch (ook) veldrijder?
pi_50443388
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:30 schreef Roycoooooo het volgende:

[..]

Heb net ff gezocht naar resultaten van mijn toppertje: staan weinig hoge resultaten tussen? Alleen vorig jaar Giro paar keer top 10 gereden !

Zal dan wel op zoek gaan naar een onbekende voor zover diegene onbekend is
Verrek, eens kijken wat mijn potentiele held heeft gedaan. Voor hetzelfde geldt heeft hij al redelijk wat aansprekende overwinningen op zijn naam staan. Ik ben ook wel benieuwd naar John-Lee Augustyn (nog maar 20). Die had ik eerst op het oog maar toen zag ik dat hij al gekozen was door Leatherface.
quote:
Eduardo Gonzalo Ramirez

Eduardo Gonzalo Ramirez (25 augustus 1983, Mataro) is een Spaans wielrenner. Hij begon zijn prof-loopbaan in 2006 bij het Franse Agritubel. In zijn eerste profjaar boekte hij tot dusver twee etappezeges in kleine Franse rittenkoersen.

2005
Eindklassement Ronde de l'Isard d'Ariège (U23)

2006
3e etappe Tour Nord-Isère
3e etappe Circuit de Lorraine

Tourdeelnames
2006 - 117de
pi_50443393
Ik zie nu dat mijn held erg goed gereden heeft in Nederland:

2006

2e de la 5e étape de Eneco Tour
4e de la 1re étape de Eneco Tour

pi_50443412
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Gadret is toch (ook) veldrijder?
Klopt !

http://www.dewielersite.n(...)he.php?coureurid=429
A.F.C.A.
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:36:37 #96
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50443424
www.dewielersite.net
Dan bij coureurs
29.10 Novastar HMH
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:37:19 #97
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50443458
Mijne heeft vorig jaar de Giro tot de 17e etappe volgehouden met keurige 150+ klasseringen
29.10 Novastar HMH
pi_50443522
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:37 schreef Damzkieee het volgende:
Mijne heeft vorig jaar de Giro tot de 17e etappe volgehouden met keurige 150+ klasseringen
Gaan we nog veel van horen dus.
pi_50443556
Gadret is/was veldrijder ja, was vorig jaar erg goed in verschillende bergetappes van de Giro, viel toen en moest opgeven in de Giro. Had anders toen top-10 van het eindklassement gehaald. Is idd dus te bekend om het te adopteren. Won vorige week nog in Zwitserland een eendagskoers.

Het mooiste is om via dit topic de nieuwe ''Grisha Niermann' te ontdekken, oftewel iemand die wel de Tour weet uit te rijden maar het niet lukt om ook maar 1 seconde op te vallen in 3 weken tijd (geen aanvaller, geen korte klasseringen)
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:40:44 #100
67640 SaintOfKillers
pi_50443570
quote:

[..]

Dat blijft subjectief. Scheirlinckx heeft zich al in beeld gereden in klassiekers, Mengin heeft zelfs al eens een tourrit gewonnen, Feillu is de huidige vice-wereldkampioen bij de beloften die zich al verschillende keren heeft getoond en een hoop Fransen uit de OP waren al vaker te zien in de Tour.
pi_50443646
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:40 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat blijft subjectief. Scheirlinckx heeft zich al in beeld gereden in klassiekers, Mengin heeft zelfs al eens een tourrit gewonnen, Feillu is de huidige vice-wereldkampioen bij de beloften die zich al verschillende keren heeft getoond en een hoop Fransen uit de OP waren al vaker te zien in de Tour.
Scheirlinckx en zeker Mengin kun je geen onbekende renners noemen. Scheirlinkcx is in het voorjaar vrij veel in beeld (als knecht meestal weliswaar, maar toch). Mengin heeft al eens een touretappe gewonnen.
pi_50443842
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:11 schreef Roycoooooo het volgende:
John Gadret (ag2r) wordt hem
Volodymyr Diudia van Milram adopteer ik bij deze (mocht hij doordringen tot de definitieve selectie)!
A.F.C.A.
pi_50443897
Ik ga voorlopig voor Xavier Florencio Cabre (Bouygues)
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:51:40 #104
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_50444012
Is die niet na vorig jaar iets te bekend? als Camano al bekend is ..
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_50444034
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:51 schreef Jodelaar het volgende:
Is die niet na vorig jaar iets te bekend? als Camano al bekend is ..
Is die bekend dan
Edit, oh ja, die won San Sebastian natuurlijk

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2007 11:53:16 ]
pi_50444102
Edit, Aranaga was al bezet door Damzkiee

Dan ga ik voor: Jorge Azanza Soto (Euskatel)

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2007 11:56:33 ]
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:02:15 #107
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_50444399
Ik wil een bask die nog niemand heeft

Gorka Verdugo
quote:
Zijn beste resultaat was een 3e plaats in de 3e etappe in de Vuelta al Goierri in Orretxu in 2003.

[ Bericht 43% gewijzigd door Bonobo11 op 14-06-2007 18:37:52 ]
Feyenoord!!! * Barça
pi_50445021
Calcagni, Patrick als eerste optie
Rast, Grégory als tweede

is er overigens ergens een overzicht van al min of meer bevestigde namen voor de tour?
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:58:33 #109
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_50446279
Cyclingstartlists.com
Tranquillo
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:58:58 #110
67089 Gillingham
The horror...
pi_50450866
Ik adopteer bij deze de 27-jarige Frederik Willems van Liquigas.
pi_50451453
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:20 schreef thettes het volgende:
Calcagni, Patrick als eerste optie
Rast, Grégory als tweede

is er overigens ergens een overzicht van al min of meer bevestigde namen voor de tour?
oke dan wordt het dus rast met
Rubén Pérez als reserve
pi_50451825
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:41 schreef Remzz het volgende:
Ik weet niet of hij dit jaar ook mee doet maar anders ga ik uiteraard voor held Grischa Niermann
Hij doet mee
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:25:17 #113
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50451933
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:54 schreef Wombcat het volgende:
Edit, Aranaga was al bezet door Damzkiee

Dan ga ik voor: Jorge Azanza Soto (Euskatel)

Ook een leuke
29.10 Novastar HMH
pi_50463338
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:40 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Das wel het nadeel van dit topic. Wie je ook kiest, je krijgt altijd het gezeur van " ja maar onbekende rijder X heeft ooit 3 seconden aan de leiding gereden van de wielerronde van Schiedam en heeft bovendien een 18de plek behaald in Kuurne-brussel -kuurne!". Zo kan je van elke renner wel roepen dat hij bekend is. Ik ben gewoon op zoek gegaan naar een voor mij onbekende belg (belg> omdat je die tenminste kan verstaan) zonder enige profoverwinning. Ik denk dat Staf wel een van de meest onbekende belgen is die meerijdt. Mijn belgische collega's hebben iig nog nooit van hem gehoord.
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:46:57 #115
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_50463780
Als ze meedoen, Fumiyuki Beppu (DSC) of anders Mark Cavendish (TMO). Of zijn die al te bekend?
pi_50463831
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:46 schreef Horloge het volgende:
Als ze meedoen, Fumiyuki Beppu (DSC) of anders Mark Cavendish (TMO). Of zijn die al te bekend?
Cavendish won de Grote Scheldeprijs en een paar ritten in de ronde van Duinkerken. Dus die kan je wel als bekend beschouwen.
pi_50463923
Cavendish al bekend??? Ik ken Beppu zowat nog beter van z'n ontsnapping in Romandië.
pi_50468966
Amets Txurruka (Uit de superploeg EUSKALTEL-EUSKADI)
pi_50470534
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:46 schreef Horloge het volgende:
Beppu is kampioen van de grote wielernatie Japan! Moest heel goed kijken om te zien dat hij bij Discovery hoorde.
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:37:41 #120
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_50470715
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:51 schreef thettes het volgende:
Cavendish al bekend??? Ik ken Beppu zowat nog beter van z'n ontsnapping in Romandië.
Cavendish mogelijk dé sprnter van T-Mobile, ten gunste van bijv. Eisel. Nog jong, talentvol en relatief onbekend, maar absoluut wel iemand waarvan wordt verwacht dat hij een revelatie kan worden (dezelfde verwachtingen als bij Haedo voor de Giro).
pi_50470848
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:52 schreef Beschouw het volgende:
Amets Txurruka (Uit de superploeg EUSKALTEL-EUSKADI)
Die heb ik al, Beschouw. Maar we kunnen 'm wel delen.
pi_50471382
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:41 schreef Chiel-Montagne het volgende:

[..]

Die heb ik al, Beschouw. Maar we kunnen 'm wel delen.
Nee, hou maar. Ik zoek wel een andere.
pi_50471574
Matej Mugerli, de Sloveen van Liquigas. Hoop dat die nog vrij is.

pi_50476605
Waneer komt de officiele startlijst? Dan kies ik mijn favoriet wel
pi_50477161
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:00 schreef PAA-053 het volgende:
Volgens mij pas op de dag van de start.

En de (voorlopige) namen van Liquigas zijn nog niet eens bekend...
pi_50477865
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:00 schreef PAA-053 het volgende:
Tegen die tijd is iedereen al vergeven.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:31:17 #127
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50478641
Ik hoop dat Giampaolo Cheula of Kanstantsin Siutsou meedoet
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:18:46 #128
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_50480132
Ik wil graag Emilien-Benoit Berges (Agributel) adopteren.

Zeges per ploeg/jaar:

2004: R.A.G.T. Semences - MG Rover
(0 zeges)

2005: R.A.G.T. Semences
(0 zeges)

2006: Auber 93
(1 zege)
GP de Villers Cotterêts (FRA)

2007: Agributel
(0 zeges)

komt er dus nog 1 bij in 2007
Aan namen heb ik niks. Rugnummers moet ik hebben!
pi_50480321
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 15:13 schreef thettes het volgende:

[..]

oke dan wordt het dus rast met
Rubén Pérez als reserve
omdat calcagni al in de lijst staat bij mijn naam nog een keer deze quoten.

calcagni rijdt namelijk niet.
pi_50481220
Ik adopteer Linus Gerdemann van T-Mobile! Zulks een topper!

Even wat informatie over deze superster in wording:
quote:
Linus Gerdemann (Munster, 16 september 1982 – ) is een Duitse wielrenner.

De in Munster geboren Gerdemann reed vanaf 2003 bij een klein semi-professioneel Duits team, maar werd in mei 2005 opgepikt door Bjarne Riis die hem een contract voor diens ploeg CSC aanbood. Dat bleek geen slechte keus, want Gerdemann werd prompt derde in de Ronde van Beieren en won, anderhalve maand na zijn contract bij CSC, een etappe in de Ronde van Zwitserland. Ook reed hij in dat jaar meteen zijn eerste grote ronde, de Ronde van Spanje. Sinds 2006 rijdt Gerdemann voor het Duitse T-Mobile Team.

Belangrijkste overwinningen:
2004 Duits kampioen op de weg, Beloften
2005 4e etappe Berliner Rundfahrt (U23)
2005 7e etappe Ronde van Zwitserland

Tourdeelnames
geen

Ploegen
2003 - Winfix Techem
2004 - Winfix Arnolds Sicherheit
2005 - AKUD-Arnolds Sicherheit (tot 30-04)
2005 - Team CSC (vanaf 01-05)
2006 - T-Mobile Team
2007 - T-Mobile Team
En een fotootje van de held:

Ik gok op een plaats bij de eerste 40 in het eindklassement en een lange ontsnapping!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:11:00 #131
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_50481883
En toen kon ik de OP niet meer editten..

thettes: Patrick Calcagni Rubén Pérez

Als een mod dit in de OP wil zetten
Tranquillo
pi_50482110
Ik adopteer Juanjo Cobo van Saunier Duval als deze nog beschikbaar is .
pi_50482565
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:18 schreef Cerubo het volgende:
Ik adopteer Juanjo Cobo van Saunier Duval als deze nog beschikbaar is .
Uh, de winnaar van de Ronde van Baskenland kan je toch moeilijk onbekend noemen...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:32:47 #134
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50482596
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:48 schreef PAA-053 het volgende:
Ik adopteer Linus Gerdemann van T-Mobile! Zulks een topper!
Eigenlijk wel ja...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:36:31 #135
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50482720
Vrij lastig allemaal, veel renners zijn toch wel een beetje bekend...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:37:37 #136
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50482745
Ik ga trouwens voor Geraint Thomas van Barloworld voordat alles al weg is.

Een piepjonge Brit met veel ervaring op de baan en zelfs regenboogbandjes mag dragen in de Tour

Yeahhhh!!

Meesterknecht van Cardenas die er op het eerste beste viaduct afmoet waarna Thomas een gooi kan doen naar het podium!
LastFM
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:39:21 #137
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50482795
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:36 schreef Falco het volgende:
Vrij lastig allemaal, veel renners zijn toch wel een beetje bekend...
Tja... Als je het wielrennen een beejte volgt start er zo'n beetje geen één onbekende.
LastFM
pi_50483917
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 00:03 schreef Beschouw het volgende:
Matej Mugerli, de Sloveen van Liquigas. Hoop dat die nog vrij is.

[afbeelding]
Ahh, Mugerli, mijn adoptierenner van vorig jaar.
pi_50484109
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:37 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ga trouwens voor Geraint Thomas van Barloworld voordat alles al weg is.

Een piepjonge Brit met veel ervaring op de baan en zelfs regenboogbandjes mag dragen in de Tour
[afbeelding]
Yeahhhh!!

Meesterknecht van Cardenas die er op het eerste beste viaduct afmoet waarna Thomas een gooi kan doen naar het podium!
Helaas voor je al gekozen.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:19:23 #140
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50484161
Dammit Er is niet echt meer iets over he
LastFM
pi_50484192
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:39 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Tja... Als je het wielrennen een beejte volgt start er zo'n beetje geen één onbekende.
Wat natuurlijk logisch in de grootste wielerronde van het jaar (qau mediapubliciteit, commercie etc).
Maar er zijn in elke ploeg natuurlijk wel anonieme knechten, die je enkel van naam kent bijvoorbeeld.
Types Niermann, De Groot, maar dan bij buitelandse ploegen ken je vaak toch niet, of amper waardoor die zeker in aamerking komen voor dit topic
pi_50484324
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:19 schreef -skippybal- het volgende:
Dammit Er is niet echt meer iets over he
Zeker nog weinig 'onbekende' renners.

Onbekende tussen aanhalingstekens, omdat dat sowieso een lastig begrip is.
pi_50484530
Patrick Calcagni wordt het voor mij. Zit in de voorselectie van Liquigas, maar daar gaat hij zich natuurlijk glansrijk doorheen slaan zodat hij dit jaar wederom kan schitteren in de Tour.

Vorige jaar was zijn beste klassering in een etappe de 23e plek, dus er is nog alle ruimte voor verbetering...

En hij gaf ook maar 3h33'28 toe vorig jaar in het klassement, dus dat ziet er ook prima uit.
Jack does it in real time...
pi_50484961
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:27 schreef DeeBee het volgende:
Patrick Calcagni wordt het voor mij. Zit in de voorselectie van Liquigas, maar daar gaat hij zich natuurlijk glansrijk doorheen slaan zodat hij dit jaar wederom kan schitteren in de Tour.

Vorige jaar was zijn beste klassering in een etappe de 23e plek, dus er is nog alle ruimte voor verbetering...

En hij gaf ook maar 3h33'28 toe vorig jaar in het klassement, dus dat ziet er ook prima uit.
K had vorig jaar Calcagni in mijn sprintteam zitten (lezerstour, team samenstellen enzo). Dacht dat t een sprinter is/was
A.F.C.A.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:21:14 #145
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50486680
Mocht Maxim Iglinksy niet geselecteerd worden door Astana, dan zou ik graag bij deze de volgende reserve willen claimen: Gennadi Mikhailov. Heeft ondermeer voor de wielerploegen LADA-CSKA-Samara, een individuele sponsor, maar ook voor Discovery Channel gereden. Daarnaast heeft deze oude Rus ook nog een etappe in de Vuelta op zijn palmares, maar dat is het dan ook wel.
pi_50491170
Ik wil dan Geraint Thomas adopteren. Hij is misschien bekend omdat hij 1 van de weinig Britse coureurs is. Hij heeft prijzen gewonnen maar dat was op de baan. Hij zal de tour rijden in het team van Barlowordl.

pi_50491254
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 16:22 schreef PaulusP het volgende:
Ik wil dan Geraint Thomas adopteren. Hij is misschien bekend omdat hij 1 van de weinig Britse coureurs is. Hij heeft prijzen gewonnen maar dat was op de baan. Hij zal de tour rijden in het team van Barlowordl.

[afbeelding]
kut............ die is al
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:21:48 #148
43642 Bayswater
pi_50493111
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga voor Enrico Degano van Barloworld
Staat om en nabij nummer 800 op de UCI ranglijst
Wel gisteren gewonnen in Portugal

Binnenkort is trouwens een groot deel van de Barloworld ploeg te bewonderen in de Ster Elektrotoer in Nederland.
Life lies a slow suicide
pi_50495879
Vorig jaar had ik Arnaud Coyot als adoptierenner. Geen idee waar ie nu rijdt en of ie tourdeelnamekansen heeft eigenlijk. Was vorig jaar bij Cofidis!
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 15 juni 2007 @ 19:00:17 #150
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50495917
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:59 schreef methodmich het volgende:
Vorig jaar had ik Arnaud Coyot als adoptierenner. Geen idee waar ie nu rijdt en of ie tourdeelnamekansen heeft eigenlijk. Was vorig jaar bij Cofidis!
Unibet
LastFM
pi_50498970
Da's mooi balen, dan mag Arnaud dus niet meedoen van de organisatie.
www.thuisuiteten.nl
pi_50499034
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:29 schreef methodmich het volgende:
Da's mooi balen, dan mag Arnaud dus niet meedoen van de organisatie.
Dat was idd de reden dat Unibet geweigerd werd.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 16:21:59 #153
67089 Gillingham
The horror...
pi_50521417
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:58 schreef Gillingham het volgende:
Ik adopteer bij deze de 27-jarige Frederik Willems van Liquigas.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:11 schreef icebliss het volgende:
En toen kon ik de OP niet meer editten..

thettes: Patrick Calcagni Rubén Pérez

Als een mod dit in de OP wil zetten
Goedgekeurd?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 17:36:23 #154
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_50523209
Over het hoofd gezien denk ik, maar ik hoorde net op de Belg dat Willems toch weer uit de selectie van Liquigas is gezet.. Dus je zult op zoek moeten naar een andere onbekende renner.
Tranquillo
pi_50524179
Ik zie dat nog niemand Charly Wegelius heeft geadopteerd. Hierbij doe ik dat. Niet geheel onbekend, maar het zou mijn verbazen als iemand hiertegen bezwaar maakt.
An eye for an eye, makes the whole world blind.
-Mahatma Ghandi-
pi_50530606
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 18:13 schreef Storing het volgende:
Ik zie dat nog niemand Charly Wegelius heeft geadopteerd. Hierbij doe ik dat. Niet geheel onbekend, maar het zou mijn verbazen als iemand hiertegen bezwaar maakt.
Bedoel je DE Charly Wegelius, de man zonder wiki?
http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Charly_Wegelius&action=edit
  zondag 17 juni 2007 @ 01:45:55 #157
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_50536204
Volgens mij zijn er geen 'onbekende' renners meer vrij
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  zondag 17 juni 2007 @ 14:10:14 #158
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_50544494
Doet Samuel Dumoulin mee? Dan adopteer ik die weer, net als vorig jaar.

edit: niet dus, dan maar Inigo Landaluze. Niet heel erg onbekend natuurlijk, maar blijft weinig over.

[ Bericht 44% gewijzigd door JelleS op 17-06-2007 14:18:14 ]
pi_50548706
Mijn lefevr rijdt nu op kop in de dauphiné, wat een held
  zondag 17 juni 2007 @ 19:35:07 #160
180385 Horloge
pi_50552844
Ik lees dat Beppu naar alle waarschijnlijkheid niet meedoet, dus schrijf voor mij mijn tweede keus, Mark Cavendish, maar op.
  maandag 18 juni 2007 @ 10:20:25 #161
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_50569260
Mijn renner Aranaga is gisteren op zn platte bek gegaan in de Tour de Suisse
29.10 Novastar HMH
pi_50573530
quote:
Op zondag 17 juni 2007 14:10 schreef JelleS het volgende:
Doet Samuel Dumoulin mee? Dan adopteer ik die weer, net als vorig jaar.

edit: niet dus, dan maar Inigo Landaluze. Niet heel erg onbekend natuurlijk, maar blijft weinig over.
dumoulin en Landaluze?

ja joh....anders doe je ook ff boogerd enzo
pi_50574302
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:32 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja...
Wat....te goed?
  maandag 18 juni 2007 @ 15:34:54 #164
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_50579742
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:42 schreef YebCar het volgende:

[..]

dumoulin en Landaluze?

ja joh....anders doe je ook ff boogerd enzo
Dumoulin is alleen maar bekend omdat hij de kleinste renner in het peleton is. Landaluze is idd behoorlijk bekend, maar er is niets meer over.
  maandag 18 juni 2007 @ 16:09:42 #165
183348 knoets
cy-clis-me
pi_50580993
Mag ik Mikel Gaztanaga adopteren? Ik hoop dat hij wordt opgenomen in de selectie van Agritubel, anders wil ik graag Geoffroy Lequatre adopteren.

Edit: laatstgenoemde is reeds geadopteerd, ik ga vol voor Mikel
pi_50581070
Mijn held Scott Davis heeft de Dauphine uitgereden en wel op een formidabele 53e plaats, net voor David Millar.
Neem aan dat deze schitterende prestatie goed genoeg is voor een Tourplek bij T-Mobile!
Wat hebben ze nou aan een Eisel, Merckx of Ciolek ... Davis moet naar de Tour
  maandag 18 juni 2007 @ 16:18:19 #167
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50581332
Is Soler al gekozen?
LastFM
  maandag 18 juni 2007 @ 16:20:09 #168
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_50581396
Eerste post
Tranquillo
  maandag 18 juni 2007 @ 16:23:46 #169
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_50581524
Oh laat maar zitten dit alles. Lövkwist, Cobo en dergelijke die gekozen worden
LastFM
  maandag 18 juni 2007 @ 16:29:17 #170
183348 knoets
cy-clis-me
pi_50581754
Mikel Gaztanaga Echevarri

Wat een held!
Geboortedatum: 30-12-1979
Nationaliteit: Spaans
Professional vanaf: 2002
Zeges: 6; dit jaar 1

Dit jaar
1e: Tour de Vendee
3e: Critérium International - 1e tappe: Asfeld - Charleville-Mezieres
4e: Circuit Cycliste Sarthe et Pays de la Loire - 1e etappe: La Roche-sur-Yon - Riaille
6e: GP de la Ville de Rennes
8e: Vuelta a Andaluiía "Ruta Ciclista del Sol" - 4e etappe: Cabra - Cordoba
Paris - Nice - 3e etappe: Limoges - Maurs la Jolie

Eerdere ploegen
2006 - Atom - Piazzamenti
2005 - Catalunya - Angel Mir - Piazzamenti
2004 - Cafes Baque - Piazzamenti
2003 - Elite 2a fascia - Piazzamenti
2002 - Matesica - Aboboda - Piazzamenti
  maandag 18 juni 2007 @ 17:59:25 #171
67640 SaintOfKillers
pi_50584825
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:23 schreef -skippybal- het volgende:
Oh laat maar zitten dit alles. Lövkwist, Cobo en dergelijke die gekozen worden
Geef toe, je bent jaloers op mijn Geoffroy .
pi_50586377
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 21:52 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Bedoel je DE Charly Wegelius, de man zonder wiki?
http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Charly_Wegelius&action=edit
Volgens mij bedoelt hij deze Charly Wegelius.
pi_50586738
Hmm, ik hoop wel dat er straks bij de start nog iemand over is om te adopteren. Anders adopteer ik wel een verzorger of materiaalman.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 18 juni 2007 @ 22:55:47 #174
180385 Horloge
pi_50596728
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:05 schreef methodmich het volgende:
Hmm, ik hoop wel dat er straks bij de start nog iemand over is om te adopteren. Anders adopteer ik wel een verzorger of materiaalman.
Anders adopteer je gewoon die kerel die altijd de voorsprong van de kopgroep op een bordje laat zien.
  maandag 18 juni 2007 @ 22:56:49 #175
183348 knoets
cy-clis-me
pi_50596783
Dat is dan zo'n man uit Burkina Faso, die worden elk jaar uitgewisseld
pi_50602428
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:56 schreef knoets het volgende:
Dat is dan zo'n man uit Burkina Faso, die worden elk jaar uitgewisseld
Herbert?
  Moderator dinsdag 19 juni 2007 @ 08:35:21 #177
8781 crew  Frutsel
pi_50603751
ik adopteer wel Jussi Veikkanen uit Finland van Francaise de Jeux...

Toch wel benieuwd hoe mijn Finnetje het gaat doen
  dinsdag 19 juni 2007 @ 08:55:13 #178
183348 knoets
cy-clis-me
pi_50604048
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 02:06 schreef wimderon het volgende:

[..]

Herbert?
Nee, de man op de motor bedoel ik he, met die bordjes waar de verschillen opstaan.
pi_50607261
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 08:55 schreef knoets het volgende:

[..]

Nee, de man op de motor bedoel ik he, met die bordjes waar de verschillen opstaan.
Dat weet iedereen, omdat Herbert elke keer als die man in beeld komt zijn complete levensverhaal* vertelt

*geldt ook voor o.a. Voeckler, Hushovd en Rasmussen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:13:40 #180
183348 knoets
cy-clis-me
pi_50607384
Haha, okee. Zo hebben al die commentatoren wel hun paradepaardjes waar ze tot in den treure op terug komen
pi_50615442
Doet Alessandro Proni mee? dan wil ik die wel.
pi_50622322
Frederik Willems bij Liquigas!

oeps ... te laat

[ Bericht 20% gewijzigd door mesecina op 19-06-2007 18:13:42 ]
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:23:09 #183
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_50642283
Lastig kiezen momenteel..... Meld me aan voor: Jorge Azanza
(mooi met die 2 ZZ in z'n naam)

Hopelijk gaat ie wel mee met Euskatel!
@ Hattrick: FC Loda Maddeus (146377)
De voorste kruisband operatie: Assie VKB Operatie
AD '69 - De Graafschap - Tottenham Hotspur F.C. - Fiorentina - Bayern Munchen
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:00:42 #184
67089 Gillingham
The horror...
pi_50652317
Bij gebrek aan leukere adoptie-renners ga ik op dit moment maar voor het 32-jarige talent Stéphane Augé. Stéphane heeft de tour 3 keer uitgereden (2002, 2005, 2006) en de keurige plaatsen 115e, 121e en 123e weten te bemachtigen. Dit jaar gaan we voor de top 100.
  Moderator woensdag 20 juni 2007 @ 14:25:25 #185
8781 crew  Frutsel
pi_50653221
zow, volgens mij is iedereen nu weer toegevoegd in de OP... (ff gastgebruikt ) Maar zijn er klachten, wijzigingen, let us know...ook als je d'r niet bij staat
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:34:28 #186
183348 knoets
cy-clis-me
pi_50653543
quote:
Horloge: Mike Mark Cavendish
[mierenneukmodus]
Die beste man heet Mark Cavendish
[/mierenneukmodus]
  Moderator woensdag 20 juni 2007 @ 14:36:50 #187
8781 crew  Frutsel
pi_50653624
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:34 schreef knoets het volgende:

[..]

[mierenneukmodus]
Die beste man heet Mark Cavendish
[/mierenneukmodus]
aangepast..verschil moet er zijn Geeft nix
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:21:35 #188
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_50655196
* Martijn_fijn adopteerd Martin Elmiger

Deze Zwitserse klimgeit, gaat voor verassingen zorgen in de Alpen.

In zijn enige tour tot nu, in 2004, werd hij netjes 104e.

woensdag 20 juni 2007 @ 15:42:28 #189
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_50655880
Ik ga voor de Colombiaan Leonardo Fabio Duque van Cofidis, die samen met zijn landgenoot Iván Ramiro Parra Pinto iedereen kapot gaat rijden.
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:47:40 #190
183348 knoets
cy-clis-me
pi_50656067
Duque gaat het zeker goed doen in de sprints!
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:31:48 #191
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_50659350
Wat een onbekende renners weer
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:33:18 #192
183348 knoets
cy-clis-me
pi_50659387
Ik denk dat een écht onbekende renner kiezen heel moeilijk is..als je het een beetje volgt ken je de meeste (of alle) namen wel..Wat dan beter kan is een renner kiezen die nog geen Tour heeft gereden ofzo..
pi_50670386
Precies hou eens op met dat gezeik. Als je het spel niet leuk vindt, blijf dan weg. Als je alleen de echt onbekende renners mag kiezen blijft er niemand over: die rijden namelijk geen Tdf.

Het spel blijft leuk als je je best doet een beetje onbekende, of in ieder geval niet zo supergoede, renner te kiezen. Dat gebeurt toch? Prima dus
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:50:46 #194
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50670608
De startlijst moet nog aangevuld worden, dus er zijn nog kansen maar het zal idd lastig vinden echte nobody's te vinden.
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:39:38 #195
3878 Vork
Manisch creatief
pi_50676047
Ik adopteer bij deze Michael Albasini, een vrij anonieme Zwitser van Liquigas. Hij is (pas) 26, dus zijn tour topjaren moeten nog komen. Hoog tijd om daar eens mee te beginnen. Ik hoop bij deze ook van harte dat hij niet ergens met een gebroken weetikveelwat op bed ligt, toe te kijken hoe hij straks ook lekker anoniem in de Tour mee had kunnen rijden.

Anoniem? Ah, heeft deze man dan helemaal nooit iets bereikt?
Nou nooit dat valt ook welweer mee. De afgelopen twee jaar is de beste man resp. 145e en 118e geworen in de tour. Daarnaast heeft hij ooit een etappe in de ronde van Zwitserland gewonnen. HIj rijdt op dit moment ook diezelfde Ronde van Zwitserland weer. Ik volgt het echter niet, dus ik heb geen idee hoe goed of slecht hij daar bezig is.

Wat zijn z'n kwaliteiten?
Ik heb echt geen idee. Hij schijnt een redelijk rappe eindsprint te hebben.

Wat verwacht je van hem?
Dat hij een iedereen zoek rijdt en de gele trui wint natuurlijk! Maar een etappe zou ook leuk zijn.

Niemand had 'm al geadopteerd, toch?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 10:42:28 #196
124802 joupee
dat spreek je uit als zjoepee
pi_50720748
Mag ik alvast een optie nemen op Gerald Ciolek? Zit nog niet bij de tourselectie van t-mobile, maar maakt een goede kans om geselecteerd te worden.
pi_50730388
Romain Feillu is 2e geworden in de proloog van de les boucle de la Mayenne.
Slechts 4 seconden achter Tom Veelers van de Rabo's.

[ Bericht 16% gewijzigd door Wackyduck op 22-06-2007 15:14:53 ]
pi_50736790
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 20:55 schreef Gitanki het volgende:

1: Aitor Galdos
2: Johan Tschopp
Het wordt dus Johan Tschopp (Bouygues telecom) voor mij..
quote:
De Spaanse sprinter Aitor Galdos maakt geen kans meer op een plaatsje voor de Tour. Dat liet Igor González de Galdeano, technisch directeur van Euskaltel, weten aan de Spaanse media. "Met zijn tegenvallende prestaties in Zwitserland, heeft hij zichzelf buiten spel gezet", aldus de Galdeano.

Bij Euskaltel komen nog drie renners in aanmerking voor twee beschikbare plaatsen. Iñaki Isasi, Jorge Azanza en Juanjo Oroz mogen het onderling uitvechten.

Haimar Zubeldia, Igor Antón, Mikel Astarloza, Iñigo Landaluze, Gorka Verdugo, Rubén Pérez en Amets Txurruka zijn zoals bekend al zeker van hun Tourselectie.
pi_50756633
Tot mijn grote spijt is Scott Davis afgevallen in de Tour-selectie van T-Mobile, onbegrijpelijk!

Daarom is mijn nieuwe held Mathieu Ladagnous, van FDJ en inmiddels verzekerd van een plaats in hun Tour-ploeg
pi_50761781
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:07 schreef Cootz het volgende:
Ik ga voor Johann Tschopp van Bouygues Telecom, in de hoop dat hij dit jaar inderdaad voor het eerst meedoet

edit: Ho, wacht. Ik zie net dat deze al is opgegeven als tweede keuze door Gitanki. Euh naja, mocht Galdos toch niet meedoen, dan zoek ik wel een ander uit, oke?
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 18:21 schreef Gitanki het volgende:
Het wordt dus Johan Tschopp (Bouygues telecom) voor mij..
Dan neem ik Staf Scheirlinckx van Cofidis. Vlaamse Tourdebutant, 28 jaar, komt de bergen over (dus ook in Parijs), en won 6 jaar geleden een etappe in de Tour de la Somme!

Hup Staf!

[ Bericht 1% gewijzigd door Cootz op 23-06-2007 16:47:48 ]
pi_50763661
Ik wil graag William Bonnet (Crédit Agricole) adopteren
pi_50764736
Hierbij claim ik Juanjo Oroz.
Ik weet niet of ie onbekend is, maar ik heb er nog nooit van gehoord, en hij heeft ook geen eigen wikipediagina, dus dat zal wel niet zo zijn

(Mocht hij al gekozen zijn, kon hem met ctrl+f niet vinden, dan zeg dat ff)

En anders als reserve Mickael Delage van FdJ

[ Bericht 8% gewijzigd door Sautor op 23-06-2007 18:27:38 ]
  zaterdag 23 juni 2007 @ 19:07:17 #203
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_50766158
Als het niet hebben van een nederlandse wikipedia pagina een criterium is kies ik voor een stukje braziliaans temperament: de sprinter Murilo Fisher (als die tenminste in definitieve selectie komt)
a.k.a. Sikko
  zaterdag 23 juni 2007 @ 19:32:35 #204
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_50766824
Er zitten wat dubbele tussen merk ik. Ik zal de lijst eens gaan bijwerken
Tranquillo
pi_50766912
Ondertussen heb ik de lijst bijgewerkt.

@ Cootz: Je zult een andere renner moeten kiezen. Staf Scheirlinckx is al gereserveerd.

Mochten er foutjes in staan, laat het dan s.v.p. aan mij weten in dit topic of via PM.
pi_50766949
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:35 schreef Leatherface het volgende:
Ondertussen heb ik de lijst bijgewerkt.

@ Cootz: Je zult een andere renner moeten kiezen. Staf Scheirlinckx is al gereserveerd.

Mochten er foutjes in staan, laat het dan s.v.p. aan mij weten in dit topic of via PM.
Ik sta nu dubbel in de lijst
pi_50767008
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:36 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Ik sta nu dubbel in de lijst
Ok, en je definitieve keuze is dus Johann Tschopp?
pi_50767097
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:38 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ok, en je definitieve keuze is dus Johann Tschopp?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:00:47 #209
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_50767576
Volgens mij zijn de renners nu zo verdeeld. Mocht er een foutje inzitten of heb ik een definitieve selectie over het hoofd gezien, gewoon melden.

Renners die zeker meedoen
BVO: Mauricio Soler Hernandez Barloworld
Gallacher: Sébastien Joly FdJ
Rumille: Thomas Lövkvist FdJ
Dos37: Matthieu Sprick Bouygues
SaintOfKillers: Geoffroy Lequatre Cofidis
Chiel-Montagne: Amets Txurruka Euskatel
Wackyduck: Romain Feillu Agritubel
Maurisico: Moises Duenas Nevado Agritubel
Ereinion: Geraint Thomas Barloworld
Ericr: Alexander Efimkin Barloworld
Gitanki: Johann Tschopp Bouygues
Remzz: Grischa Niermann Rabobank
_Ardjen_: Laurent Lefèvre Bouygues
Blawh: Eduardo Gonzalo Ramirez Agritubel
FloggingMolly: Julian Dean C.A.
Jodelaar: Iker Camaño Saunier Duval
Bonobo11: Gorka Verdugo Euskatel
thettes: Rubén Pérez Euskatel
Cerubo: Juan José Cobo Saunier Duval
Mesecina: Frederik Willems Liquigas
Storing: Charly Wegelius Liquigas
Memory: William Bonnet C.A.
Venga: Mathieu Ladagnous FdJ
Icebliss: Nicolas Portal Caisse
Cootz: Francisco Perez Caisse
Sloumy: Ruben Lobato Elvira Saunier

Onzeker
oxylus11: Staf Scheirlinx
Wombcat: Jorge Azanza Soto
Horloge: Mark Cavendish
Sautor: Juanjo Oroz
Vork: Michael Albasini
DeeBee: Patrick Calcagni
Rudieh: Enrico Poitschke

Zeker niet:
Gitanki: Aitor Galdos
4-elements: Björn Schröder
Gillingham: Stéphane Augé

[ Bericht 0% gewijzigd door icebliss op 25-06-2007 19:23:03 ]
Tranquillo
  zaterdag 23 juni 2007 @ 20:33:51 #210
3878 Vork
Manisch creatief
pi_50768448
Nou icebliss, je bent mijn adoptierenner vergeten: Michael Albasini (Liquigas). Die heeft nog geen zekerheid op een startbewijs, maar de kans is zeer groot dat hij wel meedoe
pi_50781186
Ik sta ook dubbel in de lijst (op de 1e pagina), Scott Davis kan geschrapt worden en het is nu Mathieu Ladagnous geworden, voor zover ik weet inmiddels ook zeker van een Tourplek bij FDJ
pi_50782989
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:35 schreef Leatherface het volgende:
Was ik nou zo blind of deed mijn Ctrl-F niet wat ie moest doen?
  zondag 24 juni 2007 @ 12:40:25 #213
3878 Vork
Manisch creatief
pi_50783272
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:31 schreef Cootz het volgende:
Was ik nou zo blind of deed mijn Ctrl-F niet wat ie moest doen?
Je Ctrl-F houdt natuurlijk geen rekening met tiep- en spelfouten
pi_50783360
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:40 schreef Vork het volgende:

[..]

Je Ctrl-F houdt natuurlijk geen rekening met tiep- en spelfouten
Ja, misschien had ik gewoon op 'Staf' moeten zoeken

Derde poging: Francisco Perez van Caisse d'Epargne, knecht en tourdebutant. Onbekend genoeg?
pi_50786803
Mijn keuze Patrick Calcagni staat er nog niet bij. Dacht dat hij zelfs al in de selectie van Liquigas zat.
Jack does it in real time...
pi_50787053
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 20:00 schreef icebliss het volgende:
Volgens mij zijn de renners nu zo verdeeld. Mocht er een foutje inzitten of heb ik een definitieve selectie over het hoofd gezien, gewoon melden.

Wombcat & Assie: Jorge Azanza Soto
Ik had 'm eerst
  zondag 24 juni 2007 @ 15:45:29 #217
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_50788962
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:41 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik had 'm eerst
Je hebt helemaal gelijk (jij had de versie met Soto, ik die zonder, vandaar)
Als de alle selecties zo ongeveer rond zijn zal ik nog eens op zoek gaan naar wat "onbekends"
  zondag 24 juni 2007 @ 15:46:16 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50788987
Ik wil dan ook nog wel mijn hulp aanbieden voor andere potentiële adoptie-ouders .
pi_50789315
Voor in het overzichtje: mijn adoptierenner Francisco Perez doet zeker mee (bron)

Hij schijnt trouwens niet geheel onbekend te zijn, maar dat is meer wegens een dopingschorsing dan wegens zijn prestaties. Ik vind dat ie een nieuwe kans verdient...
pi_50803114
ik neem Enrico Poitschke van Milram...volgens mij zit die nog steeds in de voorselectie van 10 man
  Moderator maandag 25 juni 2007 @ 08:40:14 #221
8781 crew  Frutsel
pi_50810304
hmm moet dus een nieuwe kiezen...
onbetrouwbaar die finnen
  maandag 25 juni 2007 @ 13:22:55 #222
43642 Bayswater
pi_50817940
Mijn grote vriend Kanstantsin blijft nog een vraagteken, nog geen zak uitgevoerd dit seizoen maar wellicht wil hij daarom wel experimenteren met nieuwe EPO en mag hij mee.
Life lies a slow suicide
  maandag 25 juni 2007 @ 17:32:45 #223
165070 sloumy
of toch niet
pi_50827043
Zo, ik wil ook wel een renner adopteren. Eerste keus was camano, maar die was helaas al vergeven. Dan maar een ander uit de Saunier Duval stal. Ik zou graag gaan voor Ruben Lobato Elvira. Vorig jaar als 46ste de tour uit gereden en in 2005 het bergklassement van de Tour de Romandie gewonnen. Ik ken hem niet, dus ben benieuwd.
Tour 2007 :-)
pi_50827204
Alessandro Proni doet niet mee met Quick Step, om in de Quick Step sferen te blijven adopteer ik dan Matteo Tossato. Die wel is geselecteerd.
  maandag 25 juni 2007 @ 17:39:41 #225
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50827260
Tossato won vorig jaar toch nog een touretappe...?
pi_50828845
Jep, Tossato won vorig jaar een etappe, de 18e ofzo (1 van de laatse etappes voor het slotweekend tenminste)
pi_50830183
Serieus? ik heb echt geen idee, ik volg de tour wel maar opnoemen wie er vorig jaar welke ettappe wint echt geen idee, ik heb de eerste en de beste naam gepakt die ik tegen kwam.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:10:12 #228
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_50855133
Gallacher: Sébastien Joly FdJ
oxylus11: Staf Scheirlinx Cofidis
Gillingham: Stéphane Augé Cofidis
PAA-053: Linus Gerdemann T-Mobile
Horloge: Mark Cavendish T-Mobile
Vork: Michael Albasini Liquigas
4-elements: Iñaki Isasi Euskatel
Wombcat: Jorge Azanza Soto Euskatel
Sautor: Mickael Delage FdJ
JelleS: Benoit Salmon Agritubel

Onzeker
Rudieh: Enrico Poitschke

Zeker niet:

[ Bericht 1% gewijzigd door icebliss op 27-06-2007 17:55:35 ]
Tranquillo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:19:07 #229
67089 Gillingham
The horror...
pi_50855453
Ik schrok al, Stéphane Augé doet toch zeker wel mee! Mijn held...
pi_50857700
Gert Steegmans, qucik step, vorig jaar 137ste, kijken wat hij er dit jaar van bakt.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:38:09 #231
183348 knoets
cy-clis-me
pi_50858503
Kom op, Gert Steegmans..t moet niet gekker worden
pi_50858796
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:38 schreef knoets het volgende:
Kom op, Gert Steegmans..t moet niet gekker worden
Ik ken heel die vent niet.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:50:16 #233
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50858956
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:46 schreef Herr_Munk het volgende:

[..]

Ik ken heel die vent niet.
Is vrij bekend, grote gangmaker voor Tom Boonen.

Ik zou nog even wachten, in de loop van deze weken komen nog een hoop onbekende namen op de startlijst te staan .
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:33:50 #234
3878 Vork
Manisch creatief
pi_50867054
Zet Michael Albasini maar bij renners die zeker meedoen. Op z'n eigen website (jaja mijn adoptierenner heeft een eigen website) heeft hij de Tour op z'n kalender staan.

bron
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:15:23 #235
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_50868461
Mijn renner, Duque, gaat ook niet naar de tour De altijd saaie Rik Verbrugghe heeft zijn plek ingepikt. Dan had ik als teambaas nog eerder De Weert mee genomen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:44:27 #236
183348 knoets
cy-clis-me
pi_50869777
Belachelijk trouwens, dat Duque niet mee mag..tien keer beter dan Augé..
pi_50870351
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Is vrij bekend, grote gangmaker voor Tom Boonen.
Bekender bij de massa als de grote gangmaker voor Robbie McEwen in de afgelopen tour. Was toch een paar keer vrij duidelijk in beeld met het aantrekken van de sprint en het juichen als McEwen vervolgens won. Niet echt zo'n 'onbekende renner' die alleen per ongeluk een keertje in beeld komt als ie water gaat halen voor z'n ploegmaats.
  woensdag 27 juni 2007 @ 10:28:33 #238
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_50890125
Ik ga nu maar voor Inaki Isasi van Euskaltel
Murray Walker
  woensdag 27 juni 2007 @ 10:54:32 #239
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_50890897
Kom op joh, als je Mateo Tosatto en Gert Steegmans niet kent, wat doe je dan überhaupt in dit subforum
  woensdag 27 juni 2007 @ 10:54:56 #240
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_50890906
En ik wacht ook nog even op definitieve startlijsten voor ik een renner adopteer
  Moderator woensdag 27 juni 2007 @ 10:57:40 #241
8781 crew  Frutsel
pi_50890990
ik ga dan maar voorlopig voor Heinrich Haussler van Gerolsteiner, aangezien mijn fin niet mee gaat doen
pi_50895524
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:54 schreef ScottTracy het volgende:
Kom op joh, als je Mateo Tosatto en Gert Steegmans niet kent, wat doe je dan überhaupt in dit subforum

Zit wel een kern van waarheid in.
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:16:33 #243
183348 knoets
cy-clis-me
pi_50896099
Frutsel..Heinrich Haussler..kom op..
pi_50896327
quote:
Kom op joh, als je Mateo Tosatto en Gert Steegmans Heinrich Haussler niet kent, wat doe je dan überhaupt in dit subforum
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:23:44 #245
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50896369
Zoals ik al zei: gewoon even wachten dus . Volgende week komen nog een stel nobody's op de startlijst te staan. Haussler is idd ook vrij bekend.
pi_50898695
En wat te denken van Gerdemann en Cavendish, allebei nog jonge renners van T-Mobile maar hebben ook al vrij aardige dingen laten zien, ook twijfelgevallen hoor!
pi_50898706
quote:
Oh sorry mijnheer, ik wist niet dat ik een bachelor wielrennen op zak moest hebben om hier te kijken en te reageren.

Al eens bedacht dat ik hier juist kom om mijn kennis van de tour en wielrennen te vergroten voordat je met overspannen reacties komt aanzetten?
pi_50898981
Falco heeft zijn hulp aangeboden aan potentiële adoptie-ouders, dus misschien kan ie je helpen met een goede onbekende renner te zoeken. Falco's laatste tip:
quote:
Zoals ik al zei: gewoon even wachten dus . Volgende week komen nog een stel nobody's op de startlijst te staan.
Maar toch, Herr_Munk. Als je vorig jaar een heel klein hebt opgelet bij de sprint-etappes dan kan de naam Gert Steegmans je echt niet ontgaan zijn, daar hoef je echt geen bachelor wielrennen voor te hebben.

Al met al, leuk dat je hier komt om het mooiste wielerevenement mee te maken.
En neem ScottTracy maar met een korreltje zout...
  Moderator woensdag 27 juni 2007 @ 14:40:38 #249
8781 crew  Frutsel
pi_50899208
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:16 schreef knoets het volgende:
Frutsel..Heinrich Haussler..kom op..
Mjah, als het niet mag, dan kies ik tzt wel weer een andere
ik vond het zo sneu dat er nog geen Gerolsteiners in de lijst van gekozen renners stonden
en hem vond ik onbekender dan die anderen
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:52:23 #250
180385 Horloge
pi_50899694
Het lijkt me belangrijker dat we gewoon wat lol hebben in het volgen van wat minder bekende tourrenners (ipv. het altijd over de Vino's, de McEwens en de Menchovs te hebben), dan bakkeleien of die renners wel onbekend genoeg zijn.

Ik geef toe dat 'mijn' Mark Cavendish niet de meest onbekende renner is, maar als je die als maatstaf neemt kun je bij wijze van spreken de halve lijst wel schrappen.
pi_50901625
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:28 schreef 4-elements het volgende:
Vorig jaar top 10 in het puntenklassement. Maar inderdaad wel meer een sprinter uit de B-categorie, dus een te billijken keuze lijkt me zo!
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:45:14 #252
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_50901730
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:56 schreef 4-elements het volgende:
Dan maar Björn Schröder van Milram. Mocht hij toch niet meedoen, dan wordt het Ludovic Turpin van AG2R
MIJN Bjorn Schroder? Die heb ik vorig jaar de hele Tour al gesteund...

Ok, ik neem wel een andere.
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:47:06 #253
68638 Zwansen
pi_50901801
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:28 schreef 4-elements het volgende:
Die heeft vorig jaar wel enkele keren top 10 gereden, maar goed.
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:49:38 #254
43642 Bayswater
pi_50901901
Het doel is de rode lantaarn te pakken, dus sommigen begrijpen het nog steeds niet.
Life lies a slow suicide
pi_50901973
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:49 schreef Bayswater het volgende:
Het doel is de rode lantaarn te pakken, dus sommigen begrijpen het nog steeds niet.
Nee, het doel is om een onbekende renner te supporten. Iemand die normaal geen aandacht krijgt, en waarbij je dan heel trots in dit subforum kan vertellen dat 'ie vandaag in beeld was!!
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:58:11 #256
68638 Zwansen
pi_50902241
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:51 schreef Cootz het volgende:

[..]

Nee, het doel is om een onbekende renner te supporten. Iemand die normaal geen aandacht krijgt, en waarbij je dan heel trots in dit subforum kan vertellen dat 'ie vandaag in beeld was!!
Precies. En dus geen renners die vorig jaar bijvoorbeeld al eens top 3 reed in een massasprint.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:01:41 #257
68638 Zwansen
pi_50902374
Johann Tschopp.

Hopelijk doet ie mee en ben ik de eerste die em kiest. Ik gok dat het een goeie ronderenner kan worden in de toekomst.
pi_50902482
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:01 schreef Zwansen het volgende:
Johann Tschopp.

Hopelijk doet ie mee en ben ik de eerste die em kiest. Ik gok dat het een goeie ronderenner kan worden in de toekomst.
Doet wel mee, maar is al geadopteerd Ik wilde 'm ook al, maar hij was al vroeg vergeven...
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:04:32 #259
67640 SaintOfKillers
pi_50902503
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:51 schreef Cootz het volgende:

[..]

Mijn Coutouly van vorig jaar was een daverend succes, pas in Parijs reed hij voor de eerste keer top 100 .
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:07:37 #260
68638 Zwansen
pi_50902625
Tja, mogen renners niet dubbel geadopteerd worden? Anders is dit topic slechts voor een klein groepje users aangezien er niet erg veel onbekende renners starten...
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:14:40 #261
67089 Gillingham
The horror...
pi_50902882
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:44 schreef knoets het volgende:
Belachelijk trouwens, dat Duque niet mee mag..tien keer beter dan Augé..
Beetje respect voor mijn Stéphane he! Dat is wel de enige echte zekerheid wat betreft de tour voor Cofidis.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:59:27 #262
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_50904532
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:14 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Beetje respect voor mijn Stéphane he! Dat is wel de enige echte zekerheid wat betreft de tour voor Cofidis.
Dat hij belabberd zal rijden ja.

Ik ga voor Benoit Salmon van Agritubel. Natuurlijk geen grote onbekende, maar wel een niet te onderschatten oude krijger. Vorig jaar nog 39e in de tour. Geen koekenbakker dus.
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:10:03 #263
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_50904874
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:35 schreef Cootz het volgende:

En neem ScottTracy maar met een korreltje zout...
Ja ja maak me maar weer belachelijk.

En Herr_Munk, sorry als je je aangevallen voelt, je bent natuurlijk welkom hier. Hoe meer wielerfans hoe beter!
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:27:14 #264
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_50909511
Ik zag net dat ene Vaitkus van Discovery nog kandidaat is voor deelname aan de Tour. Mocht het doorgaan adopteer ik hem!!! Volgens mij is ie aardig onbekend (voor mij wel anthans).

Had overigens graag iemand van Euskatel gehad, maar daar zit niet echt veel onbekends (meer) tussen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:41:49 #265
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_50910157
Tomas Vaitkus is redelijk bekend, was bijv goed in de Ronde van Vlaanderen. Heeft ook al een rit in de giro gewonnen, en vaak Litouws kampioen geweest
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:28:54 #266
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_50918017
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Precies. En dus geen renners die vorig jaar bijvoorbeeld al eens top 3 reed in een massasprint.
Ik zie nu pas dat Inaki Isasi vier keer de top tien heeft gehaald vorig jaar. Maar daarnaast heeft hij nooit wat gepresteerd. Het is dan ook maar de vraag of hij het GROTE succes van vorig jaar kan herhalen. Alhoewel, met mijn steun moet dat toch gaan lukken. Hij gaat gewoon McEwen en Petacchi d'r op leggen in de sprint, let maar op.
Murray Walker
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:10:55 #267
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_50930935
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:27 schreef assie het volgende:
Ik zag net dat ene Vaitkus van Discovery nog kandidaat is voor deelname aan de Tour. Mocht het doorgaan adopteer ik hem!!! Volgens mij is ie aardig onbekend (voor mij wel anthans).

Had overigens graag iemand van Euskatel gehad, maar daar zit niet echt veel onbekends (meer) tussen.
Ik zie net dat ie erbij zit Bron
Bij deze dus mijn adoptierenner: Tomas Vaitkus
pi_50931442
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:02 schreef icebliss het volgende:

Dat gaat dus niet door.
pi_50974043
Wegens een zeer succesvol verlopen adoptie afgelopen tour, zou ik graag wederom: Daniele Righi van Lampre - Fondital willen adopteren.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:29:47 #270
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_50974617
Ik neem Carlos Barredo Llamazales (QUICK STEP) .
  vrijdag 29 juni 2007 @ 19:51:33 #271
67640 SaintOfKillers
pi_50980862
Cortinovis en Knees zijn misschien nog opties voor mensen die interesse hebben. Niet geheel onbekend uiteraard, maar wel minder bekend dan een hoop renners die al geadopteerd werden.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 10:57:15 #272
43642 Bayswater
pi_50994879
Mijn prutser doet mee

Hele Barloworld prutsteam tijdens deze tour:
Felix Cardenas (Col), Gianpaolo Cheula (Ita), Enrico Degano (Ita), Alexander Efimkin (Rus), Robert Hunter (Rsa), Paolo Longo Borghini (Ita), Kanstantsin Siutsou (Blr) , Mauricio Soler (Col) and Geraint Thomas (Gbr) .
Life lies a slow suicide
  zaterdag 30 juni 2007 @ 11:09:38 #273
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50995048
Iglinsky doet ook mee . Bij Astana is er nog een onbekende held, die graag geadopteerd zou willen worden: Daniel Navarro.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 11:34:57 #274
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_50995493
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:57 schreef Bayswater het volgende:
Mijn prutser doet mee

Hele Barloworld prutsteam tijdens deze tour:
Felix Cardenas (Col), Gianpaolo Cheula (Ita), Enrico Degano (Ita), Alexander Efimkin (Rus), Robert Hunter (Rsa), Paolo Longo Borghini (Ita), Kanstantsin Siutsou (Blr) , Mauricio Soler (Col) and Geraint Thomas (Gbr) .
Ik hoop dat hij Mauricio een beetje steunen kan.
pi_50995495
Gerolsteiner ploeg bekend: Ronny Scholz en Sven Krauß komen ook in aanmerking om geadopteerd te worden, voor diegene die nog op zoek waren naar een held de komende maand
  zaterdag 30 juni 2007 @ 11:54:13 #276
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_50995908
Rudieh: Enrico Poitschke Milram
Falco: Maxim Iglinskiy Astana
Bayswater: Kanstantsin Siutsou Barloworld
CyclingGirl: Enrico Degano Barloworld
spruud: Marcel Sieberg Milram
assie: Tomas Vaitkus Discovery
Roynaldinho: Daniele Righi Lampre
ScottTracy: Paolo Longo Borghini Barloworld
methodmich: Sergio Paulinho Discovery

Onzeker
DatMeenJeNiet: Carlos Barredo Llamazales

Zeker niet:

[ Bericht 2% gewijzigd door icebliss op 30-06-2007 17:23:54 ]
Tranquillo
pi_51003026
In hoeverre tellen we de Portugees Sergio Paulinho nog als onbekende renner? Ooit kort geëindigd op een WK ergens. Maar toch. Dat zou mijn adoptierenner moeten worden.

Anders de Zwitser Gregory Rast van Astana.

Die zijn volgens mij nog vrij!
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 30 juni 2007 @ 16:21:49 #278
67640 SaintOfKillers
pi_51003129
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 16:18 schreef methodmich het volgende:
In hoeverre tellen we de Portugees Sergio Paulinho nog als onbekende renner? Ooit kort geëindigd op een WK ergens. Maar toch. Dat zou mijn adoptierenner moeten worden.
Tweede op de Olympische Spelen na Bettini.
pi_51003285
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 16:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Tweede op de Olympische Spelen na Bettini.
Dat was het. Maar verder weinig gedaan op een Vuelta-etappe na. En niet echt uit een traditioneel fietsland afkomstig.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 30 juni 2007 @ 16:43:47 #280
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_51003731
Dan adopteer ik nu Paolo Longo Borghini van Barloworld in zijn eerste Tourdeelname. En op weg naar zijn eerste profzege.
pi_51005149
Tschopp gaat iig proberen alvast zwitsers kampioen te worden
  zaterdag 30 juni 2007 @ 20:19:14 #282
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_51010318
Jammer dat er geen Baskische kampioenschappen zijn, dan had Isasi die op zijn sloffen gewonnen.
Murray Walker
pi_51024771
Augustyn is kennelijk niet geselecteerd, daarom kies ik nu voor Francisco 'Patxi' Vila Errandonea
  zondag 1 juli 2007 @ 15:41:29 #284
17328 methodmich
Nummer 10
pi_51029413
Patxi Vila is wel eens in de top 10 van de Giro geëindigd geloof ik. Maar wel een stoere om te adopteren, alleen qua naam al!
www.thuisuiteten.nl
pi_51036971
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 17:32 schreef Gitanki het volgende:
Tschopp gaat iig proberen alvast zwitsers kampioen te worden
Waarschijnlijk deed ie niet mee, want andersj stond hij wel in de top 15
pi_51038386
Voor het geval mijn Grote Held Samuel Plouhinec niet mee mag doen( dat is natuurlijk wel onbegrijpelijk, maar toch) heb ik als back up de eveneens grote:
_o_ Sven Krauss _o_

Met zijn indrukwekkende resultaten in de Giro (132e en 97e) is het uiteraard een geduchte concurrent voor de in mijn ogen iets mindere goden zoals een Vino of een Valverde.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:03:59 #287
183348 knoets
cy-clis-me
pi_51053559
Gaztanaga doet niet mee helaas, ik ga snel op zoek naar een vervanger!
  maandag 2 juli 2007 @ 12:05:59 #288
183348 knoets
cy-clis-me
pi_51053616
Ik ga voor Benoit Vaugrenard, zaterdag Frans kampioen tijdrijden geworden, dat moet nog wel kunnen, verder is hij vrij onbekend bij het grote publiek.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:15:56 #289
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_51053905
DatMeenJeNiet: Carlos Barredo Llamazales Quickstep
Sjiznit: Sven Krauss Gerolsteiner
knoets: Benoït Vaugrenard FdJ
Leatherface: Francisco 'Patxi' Vila Errandonea Lampre
Oxyligen: Alessandro Cortinovis Milram

Onzeker

Zeker niet:

Het is wachten op de selectie van liquigas

[ Bericht 1% gewijzigd door icebliss op 02-07-2007 13:30:35 ]
Tranquillo
  maandag 2 juli 2007 @ 12:50:43 #290
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_51054963
Balen: kan ik Alessandro Cortinovis van Milram nemen?
Aan namen heb ik niks. Rugnummers moet ik hebben!
pi_51057342
Knees is my man! Wel 2e keus na Tschopp maar goed .
  Moderator maandag 2 juli 2007 @ 14:09:15 #292
8781 crew  Frutsel
pi_51057408
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:23 schreef Falco het volgende:
Zoals ik al zei: gewoon even wachten dus . Volgende week komen nog een stel nobody's op de startlijst te staan. Haussler is idd ook vrij bekend.
Ik kende die eerlijk gezegd niet
Jouw Iglinsky dan weer wel
Maar goed...er blijft weinig over

Gregory Rast dan maar? van Godefroot?
pi_51057617
Rast won laatst nog een kleine ronde volgens mij .

Nog 2 toppertjes: Frederik Willems en de degelijke Oostblokker: Vladimir Miholjevic, niet zo bekend onder het tourkijkers denk ik.
pi_51058681
Ronny Scholz wordt mijn topper... Top drie in de sprints moet hem zeker kunnen lukken en dan praat ik nog niet eens over de proloog waar hij waarschijnlijk voor de winst rijd.
  Moderator maandag 2 juli 2007 @ 15:19:59 #295
8781 crew  Frutsel
pi_51060020
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:14 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Rast won laatst nog een kleine ronde volgens mij .

Nog 2 toppertjes: Frederik Willems en de degelijke Oostblokker: Vladimir Miholjevic, niet zo bekend onder het tourkijkers denk ik.
voor de die-hard tourfan is alles bekend.... wat dat betreft is het nooit goed.
Dan speel ik wel niet mee...
  maandag 2 juli 2007 @ 16:25:23 #296
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_51062103
Ik adopteer Claudio Corioni van Lampre-Fondital (even onder voorbehoud dat hij ook wordt opgenomen in de definitieve tourselectie)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  maandag 2 juli 2007 @ 16:28:16 #297
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51062199
Rast is onbekend genoeg hoor
  maandag 2 juli 2007 @ 16:38:02 #298
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51062456
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:19 schreef Frutsel het volgende:

[..]

voor de die-hard tourfan is alles bekend.... wat dat betreft is het nooit goed.
Dan speel ik wel niet mee...
die hard is overdreven, maar veel ken ik wel ja.. (en zeker veel van die al in de lijst staan)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 2 juli 2007 @ 21:34:16 #299
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_51073655
Murilo Fischer start!

ROME - De Italiaanse wielerformatie Liquigas doet in de komende Ronde van France een gooi naar een dagsucces. Door de afwezigheid van Giro-winnaar Danilo di Luca moet Filippo Pozzato voor eventuele etappezeges gaan zorgen.

Pozzato won al eens een Tourrit in 2004.

Samenstelling

De Tourploeg van Liquigas ziet er volgt uit: Michael Albasini (Ita), Manuel Beltran (Spa), Kjell Calström (Zwe), Murilo Fischer (Bra), Aliaksander Koetsjinski (WRu), Filippo Pozzato (Ita), Manuel Quinziato (Ita), Charles Wegelius (GBr) en Frederik Willems (Bel).

( http://www.nu.nl )
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:15 schreef icebliss het volgende:
DatMeenJeNiet: Carlos Barredo Llamazales Quickstep
Sjiznit: Sven Krauss Gerolsteiner
knoets: Benoït Vaugrenard FdJ
Leatherface: Francisco 'Patxi' Vila Errandonea Lampre
Oxyligen: Alessandro Cortinovis Milram

Onzeker

Zeker niet:

Het is wachten op de selectie van liquigas
a.k.a. Sikko
pi_51074163
Er zijn toch al behoorlijk wat deelnemers.
pi_51077742
Wissel Matej Mugerli maar in voor diens landgenoot Tadej Valjavec van Lampre, als dit tenminste toegestaan is.
  maandag 2 juli 2007 @ 23:20:09 #302
30919 mitt
Michael Corleone
pi_51078402
Jaaaaaaa

Callstrom
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')