Daar stoppen ze echt niet mee. En mensen hebben niet zo'n luxe baan dat ze daar allemaal tijd voor hebben. In Den haag denken ze allemaal dat iedereen een topbaan heeft namelijk.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:13 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als genoeg mensen dat doen dan stoppen die grote banken meteen met het investeren in dit soort bedrijven.
Nee, de Triodosbank is geen alternatief meer voor mij, nu ik weet dat deze bank is opgestart door een stelletje antroposofen.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kan wel weggaan bij die bank, maar waar moet je dan heen? Naar die kleine bank???
De werkelijke reden dat mensen niet overstappen is dat ze het werkelijk geen zak uitmaakt. Ja, in een enquete zegt 62% dat ze er bezwaren mee hebben, maar dat is ook alleen maar omdat dit het maatschappelijk gewenste antwoord is.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daar stoppen ze echt niet mee. En mensen hebben niet zo'n luxe baan dat ze daar allemaal tijd voor hebben.
even to the point; Welke bank zit jij vriend?quote:Op zondag 10 juni 2007 23:14 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Nee, de Triodosbank is geen alternatief meer voor mij, nu ik weet dat deze bank is opgestart door een stelletje antroposofen.
Ik durf te beweren dat ook een volstrekt anonieme enquete (bijvoorbeeld op het internet) tot een overeenkomstig percentage zal leiden. Het punt is namelijk niet, dat mensen het geen zak uitmaakt. Het punt is, dat mensen, wanneer het op de praktijk aankomt, alleen denken aan zichzelf. Iets vinden is nog wat anders dan iets doen.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De werkelijke reden dat mensen dit niet doen is dat ze het werkelijk geen zak uitmaakt. Ja, in een enquete zegt 62% dat ze er bezwaren mee hebben, maar dat is ook alleen maar omdat dit het maatschappelijk gewenste antwoord is.
ING Postbank.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
even to the point; Welke bank zit jij vriend?
Ok ok en wat is nou jouw volgende move?quote:
Mij oriënteren op de mogelijkheden.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ok ok en wat is nou jouw volgende move?
Er blijven 2 kleine pauperbankjes over.... welke gaat het denk je worden?quote:Op zondag 10 juni 2007 23:19 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Mij oriënteren op de mogelijkheden.
De Triodosbank valt sowieso al af, nu ik weet dat hun roots liggen in de antroposofische hoek.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er blijven 2 kleine pauperbankjes over.... welke gaat het denk je worden?
Dus uiteindelijk wordt het?quote:Op zondag 10 juni 2007 23:24 schreef floris.exe het volgende:
[..]
De Triodosbank valt sowieso al af, nu ik weet dat hun roots liggen in de antroposofische hoek.
Dat weet ik niet. Ik moet de voor- en nadelen met elkaar afwegen. Het is niet gezegd dat het alternatief per definitie beter is. En zoals Fastmatti het zegt, is het altijd nog mogelijk om zelf een bank op te zetten.quote:
Het maakt me niet uit wat je doet, als je maar de eer aan jezelf houdt en weg gaat bij de ING. Vanmij apart stop je je geld weer ouderwets in een sok....quote:Op zondag 10 juni 2007 23:28 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik moet de voor- en nadelen met elkaar afwegen. Het is niet gezegd dat het alternatief per definitie beter is. En zoals Fastmatti het zegt, is het altijd nog mogelijk om zelf een bank op te zetten.
In een sok? En hoe zit het dan met mijn rente en met eventuele internationale betalingen?quote:Op zondag 10 juni 2007 23:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het maakt me niet uit wat je doet, als je maar de eer aan jezelf houdt en weg gaat bij de ING. Vanmij apart stop je je geld weer ouderwets in een sok....
Je dwaalt af.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:35 schreef floris.exe het volgende:
[..]
In een sok? En hoe zit het dan met mijn rente en met eventuele internationale betalingen?
Rente moet ergens van betaald worden.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:35 schreef floris.exe het volgende:
In een sok? En hoe zit het dan met mijn rente en met eventuele internationale betalingen?
Die pakken volgens mij ook maar 8 miljoen per jaar.... dat schiet niet op.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:59 schreef Aventura het volgende:
Ik ga dit morgen op Uitzendinggemist terugkijken. Ondertussen: hoe komt de ASN-bank er eigenlijk uit? Hoor iedereen nu over Triodos... Maar ASN zou je dan net zo goed kunnen overwegen als alternatief.
Wat een verschrikkelijk nietszeggend artikel. En dan nog een link trekken met de leer van iemand van 100 jaar terug, die *shock, horror* enige rassenleer ideeen had, en daarnaast tegen antisemitisme was. Tip: 100 jaar terug had iedereen ideeen over rassenleer. Dat hoorde bij de toenmalige wetenschap en tijdsgeest.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:01 schreef floris.exe het volgende:
Voor mensen die overwegen naar de Triodosbank over te stappen, wacht daar nog even mee, totdat je het volgende hebt gelezen:
Racisten in ontwikkelingshulp -De verborgen agenda van de Triodosbank
De Triodosbank komt voort uit een antroposofische beweging en deze beweging is geïnitieerd door Rudolf Steiner die bekend staat om zijn nogal omstreden rassenleer!
Ach ja, ik denk dat 90% van de nederlanders er echt niet mee zit als ze zo een hoger rendement halen. Wat mijn bank doet zal mij echt een rotzorg zijn. Ik heb een tijd geinvesteerd in Chinese en Russische fondsen. Dikke winsten mee gepakt en ik weet ook wel dat ze in die landen niet letten op arbeidsvoorwaarden e.d. maar dat weerhoudt mij er niet van om erin te investeren. Als ik het niet doe, dan doet iemand anders het wel. Tuurlijk is dat een verkeerde manier van denken, maar het is gewoon zo.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:00 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Maar goed... hij heeft gelijk. Als je als klant weet dat het bedrijf waar je klant van bent investeert in ongure zaken en dat dan van het geld dat jij aan hen geeft, dan ben je zelf medeverantwoordelijk voor het eindeffect.
Toch is er wel wat aan de hand met ASN-bank. Het is een ondoorzichtige kluwen maar bij een oppervlakkige verkenning zie je al lijnen lopen vanASN-bank naar Reaal, van Reaal naar FNV, Route Mobiel en diverse verzekeringsbedrijfsjes. Diverse figuren uit de links-activistische hoek wentelen zich in dit wereldje als varkens in de stront. Het wordt tijd dat zembla daar eens aandacht aan besteed ipv een paar "dubieuse" investeringen uit duizenden aan de kaak stellen.quote:Op maandag 11 juni 2007 00:06 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk nietszeggend artikel. En dan nog een link trekken met de leer van iemand van 100 jaar terug, die *shock, horror* enige rassenleer ideeen had, en daarnaast tegen antisemitisme was. Tip: 100 jaar terug had iedereen ideeen over rassenleer. Dat hoorde bij de toenmalige wetenschap en tijdsgeest.
Wat een ophef over niks zeg.![]()
Sinister dat je juist bankgeheim in verband met joden noemt.quote:Op zondag 10 juni 2007 17:55 schreef opgebaarde het volgende:
Tja, wat zouden ze daar nu mee doen....?
Investeren in oorlogen natuurlijk!
Misschien dat er nog een conspiracy te verzinnen is met iets tussen Joden, Banken en Meki
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |