abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juni 2007 @ 17:09:16 #51
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_50301636
Weet iemand of onderstaande waar is (van GeenStijl)?

"Overigens zijn deze recente feiten geen nieuws voor de inwoners van Kollumerland en omstreken. Iedereen in Kollum kan u levendig vertellen dat de zoektocht met speurhonden destijds meteen werd afgeblazen toen de honden linea recta van Plaats Delict naar het AZC banjerden..."
schorriemorie
pi_50301654
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:09 schreef Danzig het volgende:
Weet iemand of onderstaande waar is (van GeenStijl)?

"Overigens zijn deze recente feiten geen nieuws voor de inwoners van Kollumerland en omstreken. Iedereen in Kollum kan u levendig vertellen dat de zoektocht met speurhonden destijds meteen werd afgeblazen toen de honden linea recta van Plaats Delict naar het AZC banjerden..."
Ik heb het verhaal hier nog nóóit gehoord.
En de moord was hier toen toch echt het gesprek van de dag.
  zondag 10 juni 2007 @ 17:10:57 #53
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_50301686
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb het verhaal hier nog nóóit gehoord.
OK, zou ook wel erg absurd zijn als het waar was
schorriemorie
pi_50301808
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:10 schreef Danzig het volgende:

[..]

OK, zou ook wel erg absurd zijn als het waar was
Het is wel beweerd door enkele mensen maar niemand heeft er getuigenis van afgelegd zover ik weet.
En het is ook niet ter sprake gekomen als ik mensen erover hoorde praten.
Maar misschien zijn er wel mensen die het verkondigden... Er is zoveel beweerd...

En zelfs als er speurhonden zijn geweest die naar het ACZ zijn gelopen; het is in die richting dicht begroeid (Het Paradyske) dus de meest logische vluchtweg.

Neemt overigens niet weg dat het een allochtoon zou kunnen zijn.
Zolang de dader niet gevonden is zijn alle opties open.

[ Bericht 11% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-06-2007 17:24:28 ]
pi_50302640
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:14 schreef MaGNeT het volgende:

Neemt overigens niet weg dat het een allochtoon zou kunnen zijn.
Uit het DNA onderzoek blijkt dus van niet en het is ook uitgelegd waarom niet.
pi_50302912
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:45 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Uit het DNA onderzoek blijkt dus van niet en het is ook uitgelegd waarom niet.
Het DNA onderzoek is geen officieel onderzoek en daar heb ik dan ook niets mee te maken.

En waar de dader ook vandaan komt; het is beestachtig wat hij gedaan heeft.

In de omgeving Zwaagwesteinde, Veenklooster, Kollumerzwaag zijn onder de lokale bewoners overigens nogal wat messentrekkers; dus het zou me niets verbazen.
pi_50303144
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het DNA onderzoek is geen officieel onderzoek en daar heb ik dan ook niets mee te maken.
Maar je hebt wel wat te maken met de onnoficiele beschuldigingen jegens allochtonen?
Vreemde redenering imho.
pi_50303244
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:59 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Maar je hebt wel wat te maken met de onnoficiele beschuldigingen jegens allochtonen?
Vreemde redenering imho.
Ik beschuldig niemand. Ik hoop op de vondst van een dader; afkomst doet er niet toe.
  zondag 10 juni 2007 @ 18:10:07 #59
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50303464
Min moeder woont tegenwoordig in de buurt van Kollum (en toen ook al), en die heeft nooit wat gezegd over speurhonden die regelrecht naar het AZC gingen. De moord heeft daar zoveel impact gehad, dat was bekend geworden als ze dat hadden geprobeerd.

Die brief lijkt me een afleidingsmanouvre van de echte (Friese) dader, of een kaalkopje had een paar uurtjes niets om handen...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_50304457
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Min moeder woont tegenwoordig in de buurt van Kollum (en toen ook al), en die heeft nooit wat gezegd over speurhonden die regelrecht naar het AZC gingen. De moord heeft daar zoveel impact gehad, dat was bekend geworden als ze dat hadden geprobeerd.

Die brief lijkt me een afleidingsmanouvre van de echte (Friese) dader, of een kaalkopje had een paar uurtjes niets om handen...
Oh leuk, ga ik ff op de koffie bij d'r Welke straat?
  zondag 10 juni 2007 @ 19:08:43 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_50305288
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

In de omgeving Zwaagwesteinde, Veenklooster, Kollumerzwaag zijn onder de lokale bewoners overigens nogal wat messentrekkers; dus het zou me niets verbazen.
Daar leren ze op school toch ook: "Aap, Noot, Mes"
  zondag 10 juni 2007 @ 19:28:27 #62
153506 Captain_Fabulous
pi_50305874
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oh leuk, ga ik ff op de koffie bij d'r Welke straat?
Buitenpost, geen Kollum.
pi_50306854
Wat een onzinverhaal en het zegt genoeg dat iedereen er gelijk in mee gaat. Lijkt een beetje op die Belgische steekpartij waarbij een marokkaan verdacht werd en het later een Pool bleek te zijn.

Volgens dubieus DNA-onderzoek (uitkomsten: PR de vries) is de dader van West-europese origine. Dat lijkt me het meest waarschijnlijk. In Noord-Nederland wonen genoeg idioten, ik zou de dader zoeken in Friese kringen. Als ik CSI goed begrijp een boerenzoon die in zijn jeugd graag dieren martelde.
pi_50308014
Beetje bizar, dit. Eén anoniem persoon schrijft een brief en de inhoud wordt door sommigen meteen gretig als waarheid aangenomen. Misschien is het wel een nationalist die een pesthekel aan asielzoekers heeft, en dacht: weet je wat, ik schrijf een brief om het draagvlak voor asielopvang nog wat verder te verminderen.

Zonder bewijzen is het verhaal niet waar.
pi_50308068
Als die meneer het zo goed weet waarom schrijf hij dan X jaar later een anonieme brief?
Dit lijkt verdacht veel op een zeer misplaatste grap.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_50308147
heel goed mogelijk dat het bullshit is, maar ook heel goed mogelijk dat het niet zo is. Maar eens kijken wat er gaat gebeuren. En als er zo weer meer druk op deze zaak wordt gezet, deste beter.
Adolf Hitler: And so I believe to-day that my conduct is in accordance with the will of the Almighty Creator. In standing guard against the Jew I am defending the handiwork of the Lord. [Mein Kampf - hst2]
pi_50313331
Het is heel schokkend als deze brief waarheid is.

Die verantwoordelijken met die altijd en eeuwige PvdA-mentaliteit, gaan goed aangepakt worden dan, als dit waar is

Kopje thee, iemand?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_50319101
Dat DNA onderzoek doet natuurlijk helemaal niet meer terzake mocht de inhoud van de brief waar zijn.
  maandag 11 juni 2007 @ 02:31:12 #69
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_50319231
Wat ik niet snap is dat de ouders van Marianne Vaatstra dit via de media naar buiten hebben gebracht. Wat willen ze hiermee bereiken?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_50319963
quote:
Op maandag 11 juni 2007 02:31 schreef ACT-F het volgende:
Wat ik niet snap is dat de ouders van Marianne Vaatstra dit via de media naar buiten hebben gebracht. Wat willen ze hiermee bereiken?
dit is wel de meest achterlijke opmerking in lange tijd, jezus, dipshit, wat zouden de ouders van Marianne Vaatstra hiermee nou willen bereiken .....
Adolf Hitler: And so I believe to-day that my conduct is in accordance with the will of the Almighty Creator. In standing guard against the Jew I am defending the handiwork of the Lord. [Mein Kampf - hst2]
  maandag 11 juni 2007 @ 08:21:56 #71
153506 Captain_Fabulous
pi_50320469
Als de brief inderdaad een hoax is, moet de schrijver ook met een nekschot tegen de muur worden gezet. Die ouders hebben al zoveel moeten doorstaan, komt dit er nog bij...
pi_50322276
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:27 schreef raaretsalsdoG het volgende:
heel goed mogelijk dat het bullshit is, maar ook heel goed mogelijk dat het niet zo is. Maar eens kijken wat er gaat gebeuren. En als er zo weer meer druk op deze zaak wordt gezet, deste beter.
Yep, het is heel goed mogelijk dat dit waar is hè.
Het ging ongeveer als volgt in werking. Kok en Cohen, toen resp. premier en staatssecretaris, worden opgebeld met de boodschap dat Marianne Vaatstra vermoord is door een asielzoeker. Zij doorzien natuurlijk meteen dat hierdoor het maatschappelijke draagvlak voor asielzoekerscentra wordt aangetast, en dat is voor de PvdA funest. PvdA beleid is nl. om zoveel mogelijk asielzoekers, gelukszoekers en moslims in ons land gevestigd te krijgen. Deze gaan wanneer eenmaal genaturaliseerd op de PvdA stemmen nl. Kok en Cohen twijfelen dan ook geen seconde en vertrekken ijlings per dienstwagen naar het asielzoekerscentrum, waar het nog steeds geschokte personeel door de directeur (lid van de PvdA) in afzondering is gebracht, wachtend op instructies van Kok en Cohen. Kok en Cohen arriveren en houden beiden een toespraak voor het verzamelde personeel. Zijn doen een uiterste beroep op de loyaliteit van het personeel. De noodzaak om over deze zaak te zwijgen in alle toonaarden. Hee en ook niet over 8 jaar anonieme brieven gaan schrijven aan de media, hè, weet de gehaaide Cohen nog op te merken. Het personeel heeft na de toespraak van Kok en Cohen tranen in de ogen van ontroering. De multiculturele samenleving is ternauwernood gered. Door het oog van de naald gegeaan. En zij zullen hierin in de komende jaren een belangrijke rol vervullen. Stuk voor stuk beloven zij hierover nooit met een woord te reppen, zelfs hun wederhelften zullen er nooit iets over te horen krijgen, zo zweren zij.

Helaas, voor Kok en Cohen, zat er die avond een schoonmaker tussen die voordat-ie in dienst kwam niet zo goed gescreend was door het politbureau van de PvdA als andere functionarissen in het AZC. Het leek ook niet zo belangrijk om iemand die schoonmaker zou worden te toetsen op zijn politieke betrouwbaarheid natuurlijk...
Gevalletje 'even Apeldoorn bellen', zo blijkt nu. .
I´m back.
pi_50322573
quote:
Op maandag 11 juni 2007 08:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als de brief inderdaad een hoax is, moet de schrijver ook met een nekschot tegen de muur worden gezet. Die ouders hebben al zoveel moeten doorstaan, komt dit er nog bij...
idd.
quote:
'Onderzoek is slecht gedaan'

Kamer vraagt om onderzoek Vaatstra-brief
door onze parlementaire redactie
DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft geschokt gereageerd op de nieuwe informatie over de in 1999 vermoorde Marianne Vaatstra.

Een ruime meerderheid wil dat de informatie uit de anonieme brief aan de ouders van het meisje die de Telegraaf gisteren publiceerde tot op de bodem wordt uitgezocht. VVD-Kamerlid Fred Teeven roept de twee Justitie-bewindslieden, minister Hirsch Ballin en staatssecretaris Albayrak, morgen naar het vragenuur. Ook CDA, PvdA, de SP en PVV willen dat wordt uitgezocht of de informatie uit de brief klopt. Teeven wil weten of van de uitgezette asielzoeker dna-materiaal is afgenomen en of de weigering om een grootschalig onderzoek naar dna daar iets mee te maken heeft
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 11 juni 2007 @ 12:15:07 #74
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50326680
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Geenstijl
Ze maken het verhaal nog fantastischer dan de Telegraaf.

En dat "speurhonden verhaal in Kollum" verhaal klopt niet.
Internet is power to the people telestijl/geengraaf weet dat als geen ander. Het wachten is nog op het dossier uit Nigeria van de massamoordenaar die onder valse voorwendselen was ondergedoken in Friesland.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_50326733
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:15 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Internet is power to the people telestijl/geengraaf weet dat als geen ander. Het wachten is nog op het dossier uit Nigeria van de massamoordenaar die onder valse voorwendselen was ondergedoken in Friesland.
Uiteindelijk zal blijken dat Cohen zelf de seriemoordenaar/verkrachter was, denk ik
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')