abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50318574
quote:
Op maandag 11 juni 2007 00:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En het CDH spreekt zich nu vol uit tegen gelijk welke staatshervorming. Dat worden nog héél lange onderhandelingen ...
Als staatshervorming niet mogelijk is, dan is er nog altijd...

Hadden we maar zoveel lef.
  maandag 11 juni 2007 @ 01:14:57 #252
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_50318640
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:10 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

[afbeelding]

Alleen is dat niet praktisch mogelijk dus.

Maar ik denk dat ze nu héél nerveus zijn bij het N-VA eigenlijk. Als ze straks niet genoeg binnenhalen bij de staatshervorming zie ik zelfs nog meerdere van hun parlementariërs gewoon overlopen naar Dedecker.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_50318759
Het Vlaams Belang is tot aan de verkiezingen van vandaag volledig door de VRT geboycot en niet uitgenodigd voor de lijsttrekkersdebatten.
Nu het Vlaams Belang één zetel heeft verloren mogen ze ineens wél aan het debat meedoen.
Wat een stel mongolen bij de Vlaamse omroep.

Zie debatten na de verkiezingen van vandaag.

http://www.vrtnieuws.net/(...)10_voorzittersdebat#
pi_50318776
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Alleen is dat niet praktisch mogelijk dus.

Maar ik denk dat ze nu héél nerveus zijn bij het N-VA eigenlijk. Als ze straks niet genoeg binnenhalen bij de staatshervorming zie ik zelfs nog meerdere van hun parlementariërs gewoon overlopen naar Dedecker.
Inderdaad, het is zoals ik dacht, Dedecker, hoewel misschien niet zo bekwaam, vult een Vlaamsgezind rechtsdenkend gat op, links van het VB, en is daardoor een belangrijke factor.
Ik vind het jammer dat NVA zo sukkelt, die kiesdrempel, dat kartel...
Maar WIE zijn die parlementariërs, ligt dat al vast? We kennen nog niet eens alle resultaten.
Ik hoop dat er veel NVA'ers in het parlement komen.
  maandag 11 juni 2007 @ 01:34:38 #255
pi_50318850
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:25 schreef Boosoog het volgende:
Het Vlaams Belang is tot aan de verkiezingen van vandaag volledig door de VRT geboycot en niet uitgenodigd voor de lijsttrekkersdebatten.
Nu het Vlaams Belang één zetel heeft verloren mogen ze ineens wél aan het debat meedoen.
Wat een stel mongolen bij de Vlaamse omroep.

Zie debatten na de verkiezingen van vandaag.

http://www.vrtnieuws.net/(...)10_voorzittersdebat#
Het Vlaams belang was zaterdag aanwezig bij de lijsttrekkersdebatten op zowel de VRT als VTM hoor. In tegenstelling tot Lijst Dedecker die daar niet op uitgenodigd was door beide zenders.

Waar jij aan denkt is dat zogenaamde "kanseliersdebat" waar men de drie kandidaat premiers tegen elkaar uitspeelde.
  maandag 11 juni 2007 @ 01:39:41 #256
pi_50318892
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:27 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Inderdaad, het is zoals ik dacht, Dedecker, hoewel misschien niet zo bekwaam, vult een Vlaamsgezind rechtsdenkend gat op, links van het VB, en is daardoor een belangrijke factor.
Ik vind het jammer dat NVA zo sukkelt, die kiesdrempel, dat kartel...
Maar WIE zijn die parlementariërs, ligt dat al vast? We kennen nog niet eens alle resultaten.
Ik hoop dat er veel NVA'ers in het parlement komen.
Nog niet helemaal vast , maar "normaal gezien" :

1 verkozene in West-Vlaanderen
2 verkozenen in Oost-Vlaanderen
2 verkozenen in Antwerpen
0 of 1 in Limburg
0 in BHV
0 in Leuven

1 in de senaat

Maar nog niet alle voorkeurstemmen zijn geteld.

Als dat zou kloppen zijn dat er trouwens krak evenveel als Lijst Dedecker
pi_50320488
Net het nieuws gezien van RTL 4 en Nederland 1. Misschien was ik nog te slaperig, maar de naam Vlaams Belang werd bij beide zenders niet eens genoemd. Vlaams Belang, Vlaams Blok, DeWinter etc etc, niets.

Niet dat ik die naam per se wil horen, maar meestal verwacht je toch (zeker nu zij één zetel verlies hebben?) dat men dat even terloops noemt.
pi_50320510
quote:
Op maandag 11 juni 2007 08:23 schreef xFriendx het volgende:
Net het nieuws gezien van RTL 4 en Nederland 1. Misschien was ik nog te slaperig, maar de naam Vlaams Belang werd bij beide zenders niet eens genoemd. Vlaams Belang, Vlaams Blok, DeWinter etc etc, niets.

Niet dat ik die naam per se wil horen, maar meestal verwacht je toch (zeker nu zij één zetel verlies hebben?) dat men dat even terloops noemt.
Inderdaad, het is eigenlijk voor het eerst sinds héél lang dat het Vlaams Belang bij een verkiezing zo onopgemerkt voorbijgaat.

En dat terwijl ze eigenlijk gewoon een nederlaag leiden, dat is toch iets om aandacht aan te besteden imo. Al hoe wel, hoe minder aandacht hoe beter misschien.
pi_50320846
Het zou toch voor iedereen beter zijn als Wallonie zich bij Frankrijk voegt, Vlaanderen bij Nederland en Luxemburg bij Duitsland.

Dit vergrote NL zou met 21 miljoen inwoners en een economie van bijna een triljard euro zelfs boven India en Rusland staan qua economie en in Europa alleen de UK, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italie voor ons.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 11 juni 2007 @ 09:09:27 #260
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_50321123
quote:
Op maandag 11 juni 2007 08:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het zou toch voor iedereen beter zijn als Wallonie zich bij Frankrijk voegt, Vlaanderen bij Nederland en Luxemburg bij Duitsland.

Dit vergrote NL zou met 21 miljoen inwoners en een economie van bijna een triljard euro zelfs boven India en Rusland staan qua economie en in Europa alleen de UK, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italie voor ons.
Alweer zo'n goed idee uit Den Haag!
pi_50321452
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:09 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Alweer zo'n goed idee uit Den Haag!
De volgende stap is het aanvallen van Frankrijk.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50321569
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:10 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

[afbeelding]

spreek voor jezelf hé. Net zoals zo'n 90% vd Vlamingen zich verzet tegen een onafhankelijk Vlaanderen. Ik walg ervan dat de Vlamingen die wél onafhankelijkheid willen altijd doen alsof elke Vlaming dat wil ...
  maandag 11 juni 2007 @ 09:37:00 #263
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_50321699
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De volgende stap is het aanvallen van Frankrijk.
En dan een groot hek er om heen en daar tiefen we dan al dat moslimuitschot neer.
  maandag 11 juni 2007 @ 10:42:30 #264
pi_50323579
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:31 schreef BramKVO het volgende:

[..]

spreek voor jezelf hé. Net zoals zo'n 90% vd Vlamingen zich verzet tegen een onafhankelijk Vlaanderen. Ik walg ervan dat de Vlamingen die wél onafhankelijkheid willen altijd doen alsof elke Vlaming dat wil ...
Of 90 % v/d Vlamingen een onafhankelijk Vlaanderen wil dat weet ik niet , maar of 90 % zich daartegen zal verzetten dat betwijfel ik ten sterkste hoor. Valt mij trouwens op dat er gisteren héél "Vlaams" gestemd is hoor.
pi_50323771
quote:

ik denk dat veel meer vlamingen een onafhankelijk vlaanderen willen. als je de stemmen van vlaams belang, SPIRIT en NVA optelt, en dan nog alle anderen bij de CD&V die er niet afkerig van zijn (neem types als pieter de crem, van den brande, en ook bij VLD, zelfs SPA vind je flaminganten hoor...

door de slechte score van de SPA merk je al de dégoût van de vlamingen voor de PS-staat wallonië...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_50324245
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Zeker als Leterme (wat ik toch wel wat verwacht) niet in Wallonië aanvaardbaar zal zijn als premier.
Waarom zou Leterme voor de Walen niet aanvaardbaar zijn dan? Hij is toch een halve Waal?
  maandag 11 juni 2007 @ 11:06:23 #267
pi_50324378
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:02 schreef Oma het volgende:

[..]

Waarom zou Leterme voor de Walen niet aanvaardbaar zijn dan? Hij is toch een halve Waal?
Omdat hij zich profileerde als een grote voorstander van de staatshervorming , en tegen de Walen hun schenen schopte met "Ofwel is de wil er niet in Wallonië om Nederlands te leren, ofwel zijn ze er intellectueel niet toe in staat (doelend op het zeer slechte Nederlands van de meeste Waalse toplui) "

Laurette Onkelinkx , de kopvrouw van de PS (ironisch genoeg dan weer de dochter van een Vlaamse inwijkeling in Wallonië) noemde hem zelfs "un homme dangereux" (een gevaarlijke man (voor de Belgische staat) )

Net geen 800.000 voorkeurstemmen haalde hij trouwens in de senaat. Voor Vlaanderen is dat gigantisch veel.
pi_50324719
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Of 90 % v/d Vlamingen een onafhankelijk Vlaanderen wil dat weet ik niet , maar of 90 % zich daartegen zal verzetten dat betwijfel ik ten sterkste hoor. Valt mij trouwens op dat er gisteren héél "Vlaams" gestemd is hoor.
Maar dat zijn vooral stemmen voor een verdere staatshervorming, dat is toch nog altijd iets helemaal anders dan een onafhankelijkheid.

Ik ben er van overtuigd dat als het echt over een pure afscheiding gaat, dus een pure onafhankelijkheid, dat een grote meerderheid toch nog altijd liever niet of zelfs radicaal neen zegt. Bij veel mensen is er toch nog altijd dat Belgisch gevoel, hoe diep het soms ook wegsteekt...
  maandag 11 juni 2007 @ 11:19:22 #269
pi_50324800
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:17 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Maar dat zijn vooral stemmen voor een verdere staatshervorming, dat is toch nog altijd iets helemaal anders dan een onafhankelijkheid.

Ik ben er van overtuigd dat als het echt over een pure afscheiding gaat, dus een pure onafhankelijkheid, dat een grote meerderheid toch nog altijd liever niet of zelfs radicaal neen zegt. Bij veel mensen is er toch nog altijd dat Belgisch gevoel, hoe diep het soms ook wegsteekt...
Dat kan zijn, maar ik zie die mensen zich er eigenlijk ook niet tegen verzetten hoor ... Zeker niet als de Walen elke verdere staatshervorming blijven tegenhouden.
pi_50324813
quote:
Net geen 800.000 voorkeurstemmen haalde hij trouwens in de senaat. Voor Vlaanderen is dat gigantisch veel.
Op Leo Tindemans na de beste score ooit zelfs in Vlaanderen, die haalde net geen miljoen.
  maandag 11 juni 2007 @ 11:26:08 #271
pi_50325013
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:19 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Op Leo Tindemans na de beste score ooit zelfs in Vlaanderen, die haalde net geen miljoen.
Hij haalt op zijn eentje eigenlijk méér stemmen dan de PS en de MR in Wallonië bij de senaat samen.
  maandag 11 juni 2007 @ 11:38:48 #272
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_50325458
Dit forum heeft in mijn ogen toch ook geen representatief beeld weer van de stembusgang, althans de meningen van sommigen hier. Natuurlijk is er heel Vlaams gestemd, maar sommigen gaan hier toch ook een paar bruggen te ver. De populatie VB'ers is me hier net iets te groot om een geloofwaardige en bovenal realistische discussie op te bouwen.

De ietwat gewaagde uitspraak van een bevriende sos:

"De coalitiegesprekken beloven bijzonder boeiend te worden (dank u, Milquet!), én de staatshervorming lijkt nu al een doodgeboren kind (dank u voor deze ethische verwezenlijking, paarsgroen!). Het ideale scenario is natuurlijk dat rooms en blauw samengaan, én dat sp.a en ps weigeren in een regering te stappen, én weigeren om mee te gaan in een staatshervorming. Het VB zal dat a priori weigeren (anders zijn ze hun bestaansrecht kwijt), dan blijft er op dat moment niets meer over om de verkiezingsbeloften van Leterme waar te maken.

Mocht ik de sp.a zijn, wat ik - helaaskens - niet ben, dan stapte ik meteen ook uit de Vlaamse regering, met de gevleugelde woorden "trekt uw plan". Heerlijk wat daaruit zou volgen."

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dan wel eens hartelijk zal lachen. Of hoe je uit een nederlaag toch kunt winnen natuurlijk..
Nu, dat zou, los van de geweldige humor die hier achter zou zitten, ook wel een beetje fout zijn, dus dat zal (helaas) wel niet gebeuren. Maar goed, al die steigerende Vlaamsgezinden, ik zou alvast genieten! Anderzijds is de vraag naar een staatshervorming uiteraard te groot om zomaar te negeren.

Ik ga eerst een examen gaan maken, tot straks waarschijnlijk
When all things seem to end, the future still remains..
  maandag 11 juni 2007 @ 11:44:11 #273
pi_50325643
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:38 schreef Masanga het volgende:
Dit forum heeft in mijn ogen toch ook geen representatief beeld weer van de stembusgang, althans de meningen van sommigen hier. Natuurlijk is er heel Vlaams gestemd, maar sommigen gaan hier toch ook een paar bruggen te ver. De populatie VB'ers is me hier net iets te groot om een geloofwaardige en bovenal realistische discussie op te bouwen.

De ietwat gewaagde uitspraak van een bevriende sos:

"De coalitiegesprekken beloven bijzonder boeiend te worden (dank u, Milquet!), én de staatshervorming lijkt nu al een doodgeboren kind (dank u voor deze ethische verwezenlijking, paarsgroen!). Het ideale scenario is natuurlijk dat rooms en blauw samengaan, én dat sp.a en ps weigeren in een regering te stappen, én weigeren om mee te gaan in een staatshervorming. Het VB zal dat a priori weigeren (anders zijn ze hun bestaansrecht kwijt), dan blijft er op dat moment niets meer over om de verkiezingsbeloften van Leterme waar te maken.

Mocht ik de sp.a zijn, wat ik - helaaskens - niet ben, dan stapte ik meteen ook uit de Vlaamse regering, met de gevleugelde woorden "trekt uw plan". Heerlijk wat daaruit zou volgen."

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dan wel eens hartelijk zal lachen. Of hoe je uit een nederlaag toch kunt winnen natuurlijk..
Nu, dat zou, los van de geweldige humor die hier achter zou zitten, ook wel een beetje fout zijn, dus dat zal (helaas) wel niet gebeuren. Maar goed, al die steigerende Vlaamsgezinden, ik zou alvast genieten! Anderzijds is de vraag naar een staatshervorming uiteraard te groot om zomaar te negeren.

Als de SP.a zich uit de Vlaamse regering moest terugtrekken is het enige alternatief van de andere partijen bijna een coalitie met het VB hé ... En dat zouden ze dan nog volledig op de kap van de SP.a kunnen toeschrijven ...

Zéér slechte verliezers bij de SP.a overal. Het is de schuld van de kiezer, van de groenen, van de scholen zelfs al hoorde ik. "We leiden geen progressieven meer op"

Zoals Bart De Wever het al voor de verkiezingen zei "Wie gelooft die mensen nog" ...
quote:
Hopelijk niet bij Prof. Van de Lanotte
  maandag 11 juni 2007 @ 11:46:50 #274
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50325726
Zoals ik op de FP al zei:

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 11 juni 2007 @ 11:51:19 #275
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_50325857
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als de SP.a zich uit de Vlaamse regering moest terugtrekken is het enige alternatief van de andere partijen bijna een coalitie met het VB hé ... En dat zouden ze dan nog volledig op de kap van de SP.a kunnen toeschrijven ...

Zéér slechte verliezers bij de SP.a overal. Het is de schuld van de kiezer, van de groenen, van de scholen zelfs al hoorde ik. "We leiden geen progressieven meer op"

Zoals Bart De Wever het al voor de verkiezingen zei "Wie gelooft die mensen nog" ...
[..]

Hopelijk niet bij Prof. Van de Lanotte
Met deze uitslag zou SPA áls ze dat zouden doen, zoveel "vijanden" voor het leven maken, dat het ze nog verkiezingenlang er schade van zouden lijden. Die staatshervorming komt er dus ook gewoon neem ik aan.

Prof VD Lanotte geeft denk ik enkel schriftelijke Multiple Choice-examens. Geen mondeling.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_50326665
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:48 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik denk dat veel meer vlamingen een onafhankelijk vlaanderen willen. als je de stemmen van vlaams belang, SPIRIT en NVA optelt, en dan nog alle anderen bij de CD&V die er niet afkerig van zijn (neem types als pieter de crem, van den brande, en ook bij VLD, zelfs SPA vind je flaminganten hoor...

door de slechte score van de SPA merk je al de dégoût van de vlamingen voor de PS-staat wallonië...
mensen stemmen niet enkel voor belang, nva, cd&v, ... omdat ze eventueel een onafhankelijk vlaanderen zouden wensen hé ... alsof dat het enige (en belangrijkste) is dat meetelt ...
Versch media hebben al enquetes gedaan bij Vlamingen en daaruit bleek dat tussen de 80 en 90% het behoud van Belgie wil, zij het wel met veranderingen natuurlijk.
  maandag 11 juni 2007 @ 12:26:16 #277
pi_50327051
Wie heeft stemmen afgesnoept van wie?

ma 11/06/07 - Lijst Dedecker en CD&V/N-VA doen er enkele procenten bij. De paarse regeringspartners verliezen stemmen, maar wie heeft stemmen gekregen of afgesnoept van wie? Professor Stefaan Walgrave van de Universiteit Antwerpen heeft de stemverschuivingen in kaart gebracht.

Lijst Dedecker behaalde 6,5 procent in de Kamer en 5,5 procent in de Senaat. De partij is nieuw en heeft dus al haar stemmen gekregen van andere partijen, vooral van Open VLD, Vlaams Belang en SP.A-Spirit.

Vooral het feit dat socialistische kiezers voor een rechtse partij stemmen is merkwaardig. Dat komt vooral door de profilering van SP.A-Spirit, zegt Walgrave.

Het kartel heeft zich in de kiescampagne vastgebeten in linkse thema's zoals kernenergie en klimaat. Maar SP.A-Spirit kan meestal ook een deel van de rechtse kiezers overtuigen.

Door de linkse profilering is het kartel die kwijtgespeeld aan Lijst Dedecker, stelt Walgrave.

Dezelfde redenering geldt voor de kiezers van Open VLD. Vooral de meest rechtse kiezers zijn meegegaan naar Lijst Dedecker.

Naast ideologische redenen zijn er ook persoonlijke redenen waarom sommige liberale kiezers Open VLD de rug hebben gekeerd. Vooral kiezers die Verhofstadt niet lusten, stemden nu voor Dedecker volgens Walgrave.

SP.A-Spirit verliest aan rechts

Het kartel SP.A-Spirit is de grote verliezer van de verkiezingen. De socialisten hebben hun kiezers in de eerste plaats verloren aan het kartel CD&V/N-VA, vooral door de sterke persoon van Yves Leterme (foto).

SP.A-Spirit verliest ook, in mindere mate, stemmen aan Lijst Dedecker.

Dat komt omdat het kartel te weinig rechtse thema's heeft aangehaald in de campagne, bijvoorbeeld economische groei of migratie, zegt Walgrave.

Het verlies van SP.A-Spirit aan de rechtse partijen wordt bevestigd door het resultaat van Groen!. De theorie van de communicerende vaten aan de linkerzijde gaat deze keer niet op. Want het verlies van SP.A-Spirit heeft Groen! niet versterkt.

Kiezer schuift naar rechts

Professor Mark Elchardus van de Vrije Universiteit Brussel ziet in de verkiezingsuitslag een verschuiving naar de politieke rechterzijde, maar die gaat niet in één richting, zegt hij, er zijn verschillende formaties.

"Er is een spectaculaire afkalving van links, maar aan de rechterzijde heb je twee verschillende fenomenen", zegt hij. "Centrumrechts (CD&V) wint, maar extreemrechts (Vlaams Belang) stagneert", zegt hij.

De opgang van rechts heeft te maken met het gevoel bij veel Vlamingen dat heel wat waarden in de samenleving verloren gaan, zegt Elchardus, zoals gebrek aan opvoeding, te veel ik en te weinig wij. "Daar heeft CD&V handig op ingespeeld."

"De linkerzijde heeft verloren omdat niet over de toekomst is gepraat in de campagne, vooral over de sociale zekerheid", zegt Elchardus. "SP.A-Spirit zal een positiever toekomstbeeld moeten geven om de kiezers terug te winnen."

"Dat wordt ook de uitdaging voor CD&V, want met de staatshervorming alleen zullen ze het niet redden."
  maandag 11 juni 2007 @ 13:38:38 #278
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_50329620
quote:
Op zondag 10 juni 2007 23:15 schreef zuiderbuur het volgende:

Ik ook niet, maar ik verkies de naam Grootnederland of gewoon Nederland.
Wat hebben we gemeen met Nederlanders? Ze stemmen op andere partijen, lezen verschillende kranten...
Zelfs het weerbericht hebben we niet gemeen. Vraag maar aan de Belgen die aan de grens met Nederland wonen.
Lijepa li si !
  maandag 11 juni 2007 @ 13:44:48 #279
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_50329859
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:14 schreef BramKVO het volgende:

[..]

mensen stemmen niet enkel voor belang, nva, cd&v, ... omdat ze eventueel een onafhankelijk vlaanderen zouden wensen hé ... alsof dat het enige (en belangrijkste) is dat meetelt ...
Versch media hebben al enquetes gedaan bij Vlamingen en daaruit bleek dat tussen de 80 en 90% het behoud van Belgie wil, zij het wel met veranderingen natuurlijk.
Ik stem voor CD&V zonder dat ik daarom ook maar een minimale interesse te hebben in het flamingantisme van hun aanhangsel.

Eerder de gezinsstandpunten, visie op werkloosheid, sociale voorzieningen voor ouderen en gehandicapten, ... interesseren mij.
Staatstructuren kunnen mij gestolen worden, het zijn inhoudelijke en praktijkstandpunten die mij interesseren en mijn keuze bepaald hebben.

En of ze mij dan rechts of links noemen, je m'en fou, boli me kurac, het interesseert me geen reet!
Lijepa li si !
  maandag 11 juni 2007 @ 13:51:16 #280
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50330123
Ik ben als Nederlander wel blij met Letterme. Door de band tussen Letterme en Bak-ellende zullen misschien eindelijk weer eens de buitenlandse betrekkingen tussen Nederland en Begië verbeteren.

Wisten jullie bijvoorbeeld dat België, Luxemburg en Nederland in Europa samen evenveel stemrecht hebben als Duitsland met z'n 80 miljoen inwoners?

Wordt dus tijd om dat uit te buiten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50330220
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:14 schreef BramKVO het volgende:

zo stel ik het ook niet

toch vraag ik me af waarom je op het vlaams belang stemt, en de NVA ( een partij die als basis- programmapunt een onafhankelijk vlaanderen heeft) als je geen flamingant ben.

Ik denk trouwens dat ik zowat de enige in mijn omgeving ben die geen onafhankelijk vlaanderen wil zowel collega's, vrienden, familie, ze zijn zijn allemaal unaniem VOOR een onafhankelijk vlaanderen. Ik denk ook dat het onvermijdelijk zal zijn om met wallonië door te gaan, de toestand wordt onhoudbaar, jammer genoeg.
pi_50330850
één simpele vraag : wat moet er dan met brussel gebeuren?
pi_50330960
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:10 schreef BramKVO het volgende:
één simpele vraag : wat moet er dan met brussel gebeuren?
geef het aan wallonië, het is voor 90% franstalig, en de werkloosheid swingt er de pannen uit. Ze mogen het hebben.
  maandag 11 juni 2007 @ 14:53:47 #284
158740 ekoo
de la noche
pi_50332450
ah ja, en wat doe je dan met de band vlaanderen die tussen brussel en wallonië ligt? een paar slagbomen en een grenspost?
Lekker splisen en daarna samen vrolijk 51 jaar europa vieren... beetje vreemd vind je niet?
"There is only one thing in life worse than being talked about, and that is not being talked about." --- Oscar Wilde
pi_50332647
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:53 schreef ekoo het volgende:
ah ja, en wat doe je dan met de band vlaanderen die tussen brussel en wallonië ligt? een paar slagbomen en een grenspost?
Lekker splisen en daarna samen vrolijk 51 jaar europa vieren... beetje vreemd vind je niet?
hallo, ik ben niet voor de splitsing van belgië hé

wel, geef brussel dan aan vlaanderen, simpel, zullen we die franstalige poel van werkloosheid wel bij ons nemen, het is mij een wonder waarom wallonië voor Brussel staat te springen. Er heerst zo een vreemd idee dat brussel schatrijk zou zijn, maar met een werkloosheid van 20% lijkt me dat onmogelijk. 3/ 4 van de huizen in Brussel zijn dan ook nog eens verkrot en staan leeg...

of brussel wordt een onafhankelijke staat, kan ook nog, waarom niet. Zoals monaco, of liechtenstein, ze doen maar.
pi_50334049
Ik ben wel benieuwd naar die Dedecker. Hoe moet ik die in Nederlands perspectief zien? Is het een Wilders?
  maandag 11 juni 2007 @ 15:42:24 #287
pi_50334154
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:39 schreef Urquhart het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar die Dedecker. Hoe moet ik die in Nederlands perspectief zien? Is het een Wilders?
Niet als je bedoelt dat hij om de halve week een anti-islam uitspraak doet en maar één issue kent. Nee, als je hem dan toch eerder ergens op het Nederlandse politieke spectrum moet plaatsen dan is hij eerder een Pim Fortuyn. (qua ideeën dan)
pi_50334215
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:39 schreef Urquhart het volgende:
het is een liberale rechtse rebel, buitengezet bij de VLD, ... ik heb er wel sympathie voor , wilders ken ik niet, dus ik kan niet vergelijken
pi_50334282
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Niet als je bedoelt dat hij om de halve week een anti-islam uitspraak doet en maar één issue kent. Nee, als je hem dan toch eerder ergens op het Nederlandse politieke spectrum moet plaatsen dan is hij eerder een Pim Fortuyn. (qua ideeën dan)
nog een vergelijkingspunt is dat zijn partij maar op één man is gebaseerd.
  maandag 11 juni 2007 @ 15:49:56 #290
pi_50334456
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:44 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

het is een liberale rechtse rebel, buitengezet bij de VLD, ... ik heb er wel sympathie voor , wilders ken ik niet, dus ik kan niet vergelijken
Hij is rechts-liberaal , maar niet conservatief en anti-alles. Ik vind hem wel frisse ideeën hebben. Zijn VLAK-taks bv, invoering van het bindend referendum naar Zwitsers model, ...
pi_50334520
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Op zich wel interessant. Ik las inderdaad ook dat hij hulp kreeg van Fortuyns broer in de campagne.
  maandag 11 juni 2007 @ 15:52:21 #292
pi_50334551
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:45 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

nog een vergelijkingspunt is dat zijn partij maar op één man is gebaseerd.
Ja en nee eigenlijk. Hij kwam nu eigenlijk al op met al 3 Vlaams Parlementsleden, twee senatoren en diverse burgemeesters en gemeenteraadsleden op de lijst hé. Het is niet zoals bij Wilders dat de rest van zijn lijst uit mensen bestaat die totaal politiek onbekend zijn.
  maandag 11 juni 2007 @ 15:57:12 #293
pi_50334780
Vande Lanotte gooit handdoek in de ring

ma 11/06/07 - Johan Vande Lanotte neemt ontslag als voorzitter van de SP.A. Dat heeft hij gezegd op het partijbureau. Hij blijft wel aan tot de nieuwe voorzittersverkiezingen op 21 oktober. Zijn partij kiest voor een oppositiekuur.
SP.A-Spirit is de grote verliezer van de verkiezingen. Het kartel werd in heel Vlaanderen afgestraft en is nu de vierde partij met 16,3 procent.

Gisteren had Vande Lanotte al laten blijken dat hij bereid was de verantwoordelijkheid voor de nederlaag op zich te nemen en op te stappen als voorzitter van de partij.

Voor het begin van het partijbureau bleek wel dat niemand zijn leiderschap ter discussie stelde. "Dit is niet de nederlaag van één man, maar van de hele partij", verklaarde minister Peter Vanvelthoven.

Toch besliste Vande Lanotte vandaag om er de brui aan te geven. Hij blijft wel aan tot 21 oktober, als zijn partij een nieuwe voorzitter kiest.

Allicht wordt dat Caroline Gennez (foto). Zij werd door het partijbestuur voorgedragen om Vande Lanotte op te volgen.

Aftredend minister Freya Van den Bossche wordt fractieleider in de Kamer.

Vande Lanotte acht intussen de kans erg klein dat zijn partij in een regering stapt. Volgens Vande Lanotte steven we af op een rooms-blauwe coalitie. Een verzwakte SP.A zou daarin onvoldoende kunnen wegen, luidt het.
Kartel met Spirit staat onder druk
De slechte verkiezingsuitslag zet ook heel wat druk op het kartel met Spirit. Die partij verdwijnt helemaal uit de Kamer. In de Senaat wisten alleen voorzitter Geert Lambert en Bert Anciaux een zetel in de wacht te slepen.

Het partijbureau van Spirit is bijeen om de zaak te bekijken. De partij zegt zwaar ontgoocheld te zijn, maar ze wil geen overhaaste beslissing nemen wat het kartel betreft.
pi_50334795
Mensen stemmen blind op rechts (VB,NVA, LDD) omdat ze "verandering" willen, en meestal weten ze zelf niet naar welke soort "veranderingen" zoiets kan leiden.
pi_50334870
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Hij is rechts-liberaal , maar niet conservatief en anti-alles. Ik vind hem wel frisse ideeën hebben. Zijn VLAK-taks bv, invoering van het bindend referendum naar Zwitsers model, ...
die vlak-taks is door verscheide economen wel al enorm afgeschoten ... moest men zo'n taks invoeren, zou dit belastingspercentage in België zo hoog zou moeten liggen om een status quo van inkomsten te behouden dat geen kat er profijt aan doet ( maar dat zijn de meningen van anderen hé, ikzelf heb het nog niet berekend).

en wat die éénpersoonspartij betreft, ik zeg niet dat er bekwame en poltiek geëngageerde mensen op zijn lijst staan, maar ik denk dat zonder dedecker zijn lijst nog geen 0,5 percent van de kiezers had bereikt.
pi_50334931
quote:
Op maandag 11 juni 2007 08:23 schreef xFriendx het volgende:

In het radio1 journaal werd het VB wel gewoon genoemd volgens mij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 11 juni 2007 @ 16:01:31 #297
pi_50334989
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:59 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

die vlak-taks is door verscheide economen wel al enorm afgeschoten ... moest men zo'n taks invoeren, zou dit belastingspercentage in België zo hoog zou moeten liggen om een status quo van inkomsten te behouden dat geen kat er profijt aan doet ( maar dat zijn de meningen van anderen hé, ikzelf heb het nog niet berekend).

en wat die éénpersoonspartij betreft, ik zeg niet dat er bekwame en poltiek geëngageerde mensen op zijn lijst staan, maar ik denk dat zonder dedecker zijn lijst nog geen 0,5 percent van de kiezers had bereikt.
Dat laatste is absoluut een feit. Maar die hele campagne hier draaide vreemd genoeg quasi volledig rond de kopstukken. Het was Leterme tegen Verhofstadt en Vandelanotte. En Dedecker heeft daar nogal van geprofiteerd ook.
pi_50335938
De sleutel ligt in Wallonie denk ik. De MR staat te trappelen om de PS buitenspel te zetten en sturen aan op een rooms-blauwe regering.. Voor de PS is een regering zonder hen net zo ondenkbaar als een 1 mei viering in de sovjetunie zonder militaire parade. Waar leterme op moet inspelen is de machtsgeilheid van de andere partijen om mee te regeren en zo aan zijn 2/3 meerderheid komen.
Zoals een analist op de radio het zei vandaag: Als de PS niet in de regering zit zijn er op slag duizenden werklozen meer in Wallonie, want half dat land werkt op een socialistisch monsterkabinet
pi_50336024
quote:
Op maandag 11 juni 2007 08:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hmm, het is al moeilijk genoeg om Brussel mee te krijgen in Vlaanderen, laat staan in Nederland.

Maar ik denk dat het wel mogelijk is hoor, vijftig jaar geleden lag de taalgrens niet definitief vast en was federalisme nog taboe. Wie weet....Doordat de EU grenzen opent, en internet ook mensen verbindt, zal Vlaanderen meer en meer richting Nederland groeien.
quote:

[..]

Wat is dit? Ik spreek voor mezelf! Ik zeg alleen dat zelfs Leterme dit eigenlijk toch al een beetje durft insinueren ("als men dit land wil behouden......")
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Omdat hij zich profileerde als een grote voorstander van de staatshervorming , en tegen de Walen hun schenen schopte met "Ofwel is de wil er niet in Wallonië om Nederlands te leren, ofwel zijn ze er intellectueel niet toe in staat (doelend op het zeer slechte Nederlands van de meeste Waalse toplui) "

Laurette Onkelinkx , de kopvrouw van de PS (ironisch genoeg dan weer de dochter van een Vlaamse inwijkeling in Wallonië) noemde hem zelfs "un homme dangereux" (een gevaarlijke man (voor de Belgische staat) )

Hmm, eigenlijk zijn er twee uitspraken geweest.
Eerst had hij het in een Franse krant over de Franstaligen in de Vlaamse Rand rond Brussel die blijkbaar geen Nederlands "kunnen" leren.
De tweede keer had hij het over de Franstalige toplui.
pi_50336307
Hoe zit het met de separatisten in het parlement?
Er zijn 88 Vlamingen verkozen onder de 150 parlementsleden.

NVA (5):

Els de Rammelaere, Sarah Smeyers (je had mijn stem !) , Flor van Noppen, Bart de Wever (de voorzitter van NVA), Jan Peumans,

Lijst Dedecker(5) (als we die als separatisten kunnen beschouwen) (deze partij kreeg steun van de broer van Pim Fortuyun):

Jean Marie Dedecker, Ulla Werbrouck (judoka), Martine de Maght, Dirk Vijnck, Jurgen Verstrepen

Vlaams Belang( 17), teveel om op te sommen!

Daarmee lijken we tot 27 van de 88 Vlamingen te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')